Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2019

Το διονυσιακό πνεύμα των Χριστουγέννων


Γλυκό μου βρέφος, Διόνυσέ μου και Χριστέ μου…
Άγγελος Σικελιανός, «Διόνυσος ἐπὶ λίκνῳ»
Ο μικρός Διόνυσος στην αγκαλιά του Ερμή. Δίπλα τους η Θεογονία, προσωποποίηση της γέννησης του θεού. Ψηφιδωτό ρωμαϊκής εποχής από τον Οίκο του Αιώνα, Αρχαιολογικό Πάρκο Πάφου, Κύπρος. Φωτο Wolfgang Sauber, CC BY 3.0
Μανιοδότης κι εκστατικός, βαθιά ερωτικός, θεός της φύσης και της γονιμότητας, του κρασιού και του γλεντιού… Ναι, ο Βάκχος, ο Διόνυσος, αέναος κι αειθαλής, μας χαμογελάει ακόμη μες από τα βάθη των αιώνων, μεταμφιεσμένος σε Θείο Βρέφος. Ίσως να σοκάρει η ιδέα ότι πίσω από τη «μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης» θα μπορούσε να βρίσκεται η λατρεία ενός θεού που μοιάζει διαμετρικά αντίθετος με το σεμνό και μετρημένο Ιησού. Κι όμως, το διονυσιακό υπόβαθρο του «Δωδεκαημέρου» είναι πολύ έντονο για ν’ αποτελεί απλή σύμπτωση.
Θα αντιτάξετε ίσως ότι πίσω από τα Χριστούγεννα βρίσκονταν οι γιορτές του Ηλιοστασίου, που τιμούσαν ηλιακές οντότητες, όπως ο Μίθρας. Άλλωστε, αποτελεί κοινό μυστικό πλέον ότι στις 25 Δεκεμβρίου η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία τιμούσε τη γέννηση ενός άλλου Σωτήρα: του Ανίκητου Ήλιου (Sol Invictus), που ταυτιζόταν όχι μόνο με το Μίθρα αλλά και με τον ίδιο τον αυτοκράτορα. Ο Χριστός, ως Νοητός Ήλιος, έρχεται να αντικαταστήσει τις παλιότερες αυτές μορφές, προσφέροντας σε αντάλλαγμα το δικό του σωτήριο φως.
Ωστόσο, πίσω από τις ρωμαϊκές ηλιολατρίες που τόνωναν την αίγλη του αυτοκράτορα κι έστρεφαν στους ουρανούς τις ελπίδες του κόσμου για σωτηρία, υπάρχει ένα άλλο, πολύ διαφορετικό και πολύ πιο αρχέγονο δίχτυ από γιορτές και έθιμα. Αυτό συνέβαινε γιατί σε παλιότερες εποχές η ζωή των ανθρώπων ήταν βαθιά δεμένη με την ύπαιθρο και την καλλιέργεια της γης.
Διόλου παράξενο, λοιπόν, που την περίοδο γύρω από τα σημερινά Χριστούγεννα ανακαλύπτουμε μια ποικιλία από γιορτές διονυσιακές και γονιμικές: τα Αλώα, που τιμούσαν επίσης τη Δήμητρα και την Περσεφόνη· τα Κατ’ αγρούς Διονύσια, εύθυμη αγροτική γιορτή και τα Λήναια, όπου γίνονταν θεατρικοί αγώνες – γιατί ο Βάκχος ήταν και θεός του θεάτρου.

Το «αίμα του σταφυλιού»

Η πολύμορφη και πολυσύνθετη μορφή του Διόνυσου, μαγική και συνάμα βαθιά μυστικιστική, ρίχνει βαριά της σκιά της πάνω στο χλωμό πρόσωπο του Ιησού. Μοιάζει σαν να ’ναι σχεδόν ο ένας το alter ego του άλλου, καθώς και οι δυο ενσαρκώνουν πανάρχαια αρχέτυπα, και οι δύο σήκωσαν το φορτίο των πόθων και των προσδοκιών αμέτρητων ανθρώπων.
Και πάλι, οι ομοιότητές τους είναι πολλές για ν’ αποτελούν απλή σύμπτωση. Η γέννησή τους δεν θα μπορούσε παρά να είναι υπερφυσική. Υπήρξαν, άλλωστε, γιοι ενός θεού και μιας θνητής. Και οι δύο καταδιώχτηκαν και υπέφεραν. Πέθαναν κι αναστήθηκαν. Εμφανίστηκαν ως Σωτήρες κι έκαναν θαύματα. Πρόσφεραν στους ανθρώπους την ελπίδα της μεταθανάτιας λύτρωσης.
Πίσω από την ηλιακή υπόσταση του Ιησού κρύβεται η φωτεινή μορφή του Βάκχου, ο οποίος συνδυάζει χαρακτηριστικά σεληνιακά και ηλιακά, τουλάχιστον κατά την ελληνιστική και ρωμαϊκή εποχή. Μάλιστα, είχε και το επίθετο Λαμπτήρ, «εκείνος που λάμπει, που φωτίζει». Στην Πελλήνη της Αχαΐας γιόρταζαν προς τιμήν του τα Λαμπτήρια, φέρνοντας τη νύχτα αναμμένες δάδες στο ιερό του (Παυσανίας, 7. 27, 3) – πράγμα που θυμίζει τις λαμπάδες του Πάσχα. Σε ορισμένα μέρη της Ελλάδας, όπως στην Ηλεία, τη Θράκη και τη Ρόδο, ταυτιζόταν με τον ίδιο το θεό Ήλιο. Ο Μακρόβιος, Ρωμαίος συγγραφέας του 4ου-5ου αι. μ.0, έχει διασώσει τον εξής στίχο: Ἥλιος, ὃν Διόνυσον ἐπίκλησιν καλέουσιν. Στη θρησκεία των Ορφικών ο Βάκχος ταυτίζεται με το Φάνη, τον γεμάτο φως δημιουργό του σύμπαντος, ενώ στον Ορφικό Ύμνο 52 αποκαλείται πυριφεγγής.
Ο Διόνυσος ως “μέγας βότρυς”, κατάφορτος από ρώγες σταφυλιού. Τοιχογραφία από την “Οικία της Εκατονταετηρίδας”, Πομπηία. Πηγή: Tsao Cevoli (επ.), Πομπηία: Η Θαμμένη Πόλη, Περισκόπιο, Αθήνα 2005
Ίσως το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο που ενώνει τον Χριστό με τον Διόνυσο να είναι το κοινό τους σύμβολο: το σταφύλι, που ονομάζεται βότρυς, στα αρχαία ελληνικά. Μέγας βότρυς αποκαλείται ο Ιησούς από το χριστιανό συγγραφέα Κλήμη τον Αλεξανδρέα. Βότρυς πέπειρος (ώριμος) χαρακτηρίζεται στον Ακάθιστο Ύμνο (ωδή 7). Φτάνει στο σημείο να ταυτιστεί με το ίδιο το φυτό που γεννά τον μεθυστικό καρπό: «Ἐγώ εἰμι ἡ ἄμπελος ἡ ἀληθινή», παρουσιάζεται να λέει στο Κατά Ιωάννην (15, 1-5). Εντυπωσιακή είναι μια εικόνα βυζαντινής τεχνοτροπίας του 15ου αιώνα από την Κρήτη, όπου άλλοτε λατρευόταν ευρύτατα ο Βάκχος. Απεικονίζει το Χριστό να ξεπροβάλλει μες από ένα κλήμα, με τους δώδεκα αποστόλους να κάθονται στα κλαδιά του!
Το κόκκινο κρασί έφτασε να ταυτίζεται με το ίδιο το αίμα του Ιησού. Μια από τις ποικίλες παραδόσεις που σχηματίστηκαν ανά τους αιώνες γύρω από τα Χριστούγεννα είναι ότι τα μεσάνυχτα της παραμονής το νερό στα πηγάδια και τις πηγές μπορούσε να μετατραπεί σε αίμα ή οίνο. Αυτό αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο των διονυσιακών γιορτών· στη διάρκειά τους συχνά λεγόταν ότι μια πηγή έρεε κόκκινο κρασί αντί νερό, όπως επισημαίνει ο Παναγής Λεκατσάς στο έργο του Διόνυσος. Στις Βάκχες, την τραγωδία του Ευριπίδη, ο οίνος αναβλύζει μέσα από τη γη κατά τα εκστατικά όργια των Μαινάδων:
«Μια τους χτυπά ένα βράχο με το θύρσο
και δροσερό νερό αναβρύζει· μια άλλη
αγγίζει με το θύρσο της το χώμα
κι ο θεός εκεί κρασιού μια βρύση ανοίγει…»
(Βάκχαι 704-7, μετ. Θρασύβουλου Σταύρου)

Ο Διόνυσος και το Ιερό Δέντρο

Μπορείτε να φανταστείτε τα Χριστούγεννα χωρίς το χριστουγεννιάτικο δέντρο; Μπορεί το στοιχείο αυτό να λάμπει διά της απουσίας του από τη Βίβλο, όμως στον νου των απανταχού χριστιανών το στολισμένο έλατο αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο των εορτασμών. Πιστεύεται ότι το έθιμο τούτο έφτασε στη χώρα μας κατά τη βασιλεία του Όθωνα, τον 19ο αιώνα, ενώ οι ρίζες του ανιχνεύονται στις γερμανικές παραδόσεις του 15ου-16ου αιώνα. Κι όμως, ο συμβολισμός του Δέντρου είναι πανάρχαιος, καθώς συνδέεται άρρηκτα με τη γη, τη Μάνα Γαία, αλλά και τον ίδιο τον Διόνυσο, ως θεό της βλάστησης.
Ο ίδιος είχε τους τίτλους Δενδρεύς, Ένδενδρος και Δενδρίτης. Μάλιστα, κατά μια πολύ ενδιαφέρουσα σύμπτωση, ένα από τα ιερά του φυτά είναι το έλατο. Σε νομίσματα και αγγεία του 6ου και του 5ου αιώνα, ένα ολόκληρο έλατο ή ένα κλαδί του παρουσιάζεται σα θύρσος (το χαρακτηριστικό διονυσιακό ραβδί) στα χέρια των Κενταύρων και των Σατύρων.
Στις Βάκχες του Ευριπίδη οι Μαινάδες κοιμούνται αποκαμωμένες μες στο δάσος του Κιθαιρώνα πάνω σε φύλλα έλατου (ή βαλανιδιάς). Αλλά και ο Πενθέας, βασιλιάς της Θήβας και εχθρός του Διόνυσου, ανεβαίνει πάνω σ’ ένα τέτοιο δέντρο για να παρακολουθήσει κρυμμένος τις γυναικείες τελετουργίες. Όμως, οι Μαινάδες τον εντοπίζουν, ξεριζώνουν το δέντρο και διαμελίζουν τον αλαζόνα βασιλιά (στ. 684-5 και 1061). Εικάζεται ότι η αφήγηση αυτή αποτελεί απόηχο του ορφικού μύθου για το μικρό Διόνυσο Ζαγρέα, ο οποίος βρήκε μαρτυρικό θάνατο κομματιασμένος απ’ τους ζηλόφθονους Τιτάνες.
Βλέπετε, οι σωτήρες θεοί είναι αναγκασμένοι να γνωρίσουν τον πόνο και το θάνατο, όπως κι εμείς. Έρχονται έτσι πιο κοντά στα βιώματα των θνητών, σχεδόν γίνονται ένα μαζί τους, αποκτώντας διπλή υπόσταση, θεϊκή κι ανθρώπινη συνάμα. Ίσως γιατί μόνο έτσι μπορούν οι άνθρωποι να ταυτιστούν μαζί τους και να εναποθέσουν σ’ αυτούς τις ελπίδες τους – την προσδοκία για μια δική τους ανάσταση ή για μια μεταθανάτια ευτυχία.

«Καταργήστε τα Χριστούγεννα!»

Έστω όμως κι αν η σκοτεινή πλευρά της ζωής – ο πόνος, το αίμα κι ο θάνατος – αποτελούν στοιχείο των διονυσιακών παραδόσεων, η ουσία του Βάκχου είναι το γλέντι και η χαρά της ζωής. Το τραγούδι, ο χορός, η μέθη, το θέατρο, ο αισθησιασμός είναι τα υλικά που δίνουν ψυχή στη λατρεία του. Είναι εκείνος που ανατρέπει τη ρουτίνα της σκληρής καθημερινότητας χαρίζοντας πινελιές ευτυχίας ακόμη και μέσα στις μακριές, κρύες νύχτες του χειμώνα.
Ωστόσο, φαίνεται ότι τα τόσα διονυσιακά στοιχεία που εισήλθαν στον εορτασμό των Χριστουγέννων ενοχλούσαν κάποιους πιστούς χριστιανούς. Έτσι, ο Πολύδωρος Βιργίλιος, ιταλικής καταγωγής ιστορικός που έζησε το 15ο-16ο αι., έλεγε τα εξής:
Χοροί, μάσκες, παντομίμες, θεατρικά έργα και άλλες τέτοιες χριστουγεννιάτικες διαταράξεις που τώρα συνηθίζουν οι Χριστιανοί προήλθαν από τις ρωμαϊκές γιορτές, τα Σατουρνάλια [σ.σ. γιορτή προς τιμήν του Κρόνου] και τα Βακχανάλια [σ.σ. εορτασμός του Βάκχου]. Αυτό θα έπρεπε να κάνει όλους τους ευσεβείς Χριστιανούς να απεχθάνονται αιώνια τέτοια έθιμα.
Μπορεί σήμερα να μας φαίνεται αδιανόητο το να προσπαθήσει να … καταργήσει κανείς τα Χριστούγεννα. Κι όμως, μια προτεσταντική ομάδα που ονομαζόταν, όχι τυχαία, Πουριτανοί προσπάθησε τον 17ο αιώνα στη Μασαχουσέτη των ΗΠΑ να απαγορεύσει εντελώς τον εορτασμό τους, επειδή περιείχε τόσα παγανιστικά στοιχεία! Κάτι αντίστοιχο έκανε για τον ίδιο λόγο και ο Όλιβερ Κρόμγουελ, ηγεμόνας της Αγγλίας: έθεσε εκτός νόμου τους εύθυμους εορτασμούς και τα κάλαντα από το 1649 ως το 1660. Επιχείρησε να καθιερώσει τα Χριστούγεννα ως αυστηρά θρησκευτική γιορτή, που θα συνοδευόταν μόνο από προσευχές. Δεν το κατάφερε για πολύ, όμως…

Τα παιδιά του Διονύσου

Μπορεί σήμερα η μορφή του Διονύσου να ανήκει, για τους περισσότερους ανθρώπους, στο παρελθόν, όμως τα παιδιά του είναι εδώ! Το βακχικό, γονιμικό πνεύμα ζει και βασιλεύει μέσα στις λαϊκές μας παραδόσεις, παρά τις άπειρες διώξεις που υπέστη μέσα στους αιώνες.
Για παράδειγμα, στο χωριό Βώλακας του νομού Δράμας διεξάγεται στις 7 Ιανουαρίου το τελετουργικό των «Αράπηδων», μεταμφιεσμένων ανδρών που έχουν βάψει το πρόσωπό τους με καπνιά. Την επόμενη μέρα εμφανίζονται οι «Αρκούδες», άνδρες ντυμένοι με προβιές, οι οποίοι κάνουν φαλλικές κινήσεις, βωμολοχούν και χτυπούν φιλικά με τα ξύλα τους τον κόσμο – στοιχεία πάρα πολύ παλιά. «Κάνομε τους Αράπηδες για το καλό, για τη σοδειά μας…», λένε οι κάτοικοι. «Έτσι το βρήκαμε, έτσι το συνεχίζουμε…»
Αντίστοιχα, στις 6 Ιανουαρίου, την ημέρα των Θεοφανείων, στην Καλή Βρύση Δράμας γιορτάζονται τα Μπαμπούγερα, που διαρκούν μέχρι τις 8 του μηνός. Άνδρες φορούν ζωόμορφο προσωπείο και κρεμούν στη μέση τους βαριά κουδούνια. Χορεύουν, κυνηγούν εύθυμα τους περαστικούς, αλλά αρπάζουν και τη … νύφη (έναν άνδρα ντυμένο γυναίκα) σε μια τελετουργία που θυμίζει τους καρναβαλικούς γάμους, ένα έθιμο που χάνεται πολύ βαθιά στο χρόνο.
Σε τελική ανάλυση, παιδιά του Διόνυσου είμαστε κι εμείς – όλες, όλα και όλοι που επιμένουμε να διατηρούμε την αισιοδοξία μας και ν’ απολαμβάνουμε την ομορφιά της ζωής, σε πείσμα των καιρών. Όχι μόνο γιατί η φτώχεια θέλει καλοπέραση, αλλά και για έναν άλλο λόγο: γιατί ο Βάκχος είναι και θεός πολιτικός κι ανατρεπτικός. Σε μια εποχή κινημάτων και εξεγέρσεων, ο Διόνυσος Ἐλευθερέας (ελευθερωτής), Δημόσιος και Δημοτελὴς (θεός του δήμου και της δημοκρατίας) δεν μπορεί παρά να είναι εκπληκτικά επίκαιρος!

Βιβλιογραφία

Γκάθρι, Γ. Κ. Σ., O Oρφέας και η Aρχαία Eλληνική Θρησκεία, Kαρδαμίτσα, Aθήνα 2000
Θεοδοσίου, Στράτος και Μάνος Δανέζης, Ο Κύκλος του Χρόνου: Αστρονομία και Μυστηριακές Λατρείες, Δίαυλος, Αθήνα 2004
Λεκατσάς, Παναγής, Διόνυσος, Καστανιώτη, Aθήνα 1999
Λεκατσάς, Παναγής, Το Θείον Βρέφος, Καστανιώτη, Aθήνα 1996
Σταύρου, Θρασύβουλος (μετ.), Τραγωδίες του Ευριπίδη, 2η έκδ., Βιβλιοπωλείον της «Εστίας», Aθήνα 1980

https://hmeenee.com/2019/12/14/dionysus-and-christmas/?preview=true&_thumbnail_id=390&fbclid=IwAR1djbREZquipLsePaD1tNauJnLvjbaQinDtAEd6RyrHTJkSdDvO5_5TuBY


Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019

«πάρτι» των ΜΚΟ με τους πρόσφυγες: 450 οργανώσεις - φαντάσματα δρούσαν ανεξέλεγκτες


Τα εν λόγω στοιχεία προέκυψαν μετά από τους ελέγχους που έγιναν από τις υπηρεσίες του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
Ακόμα και τις πιο ακραίες εκτιμήσεις των αρμοδίων αρχών ξεπερνούν τα στοιχεία που αποκαλύφθηκαν  μετά τον πλήρη έλεγχο των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) που έχουν δράσει στην Ελλάδα για το προσφυγικό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά περίπου 450 οργανώσεις έχουν αναπτύξει δραστηριότητα τα τελευταία τρία χρόνια, εκτός κάθε νομικού πλαισίου, όπως αναφέρει δημοσίευμα της Realnews.
Τα εν λόγω στοιχεία προέκυψαν μετά από τους ελέγχους που έγιναν από τις υπηρεσίες του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, έπειτα από τελεσίγραφο 10 ημερών που απηύθυνε δημοσίως στις 26 Νοεμβρίου ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης , ώστε όλες οι οργανώσεις να εγγραφούν στο σχετικό μητρώο.
Το μητρώο των ΜΚΟ έχει δημιουργηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2016 με το θεσμικό του περίγραμμα  να ενισχύεται περαιτέρω τον Οκτώβριο του 2018.
Το νομικό πλαίσιο περιλαμβάνει αυστηρές προδιαγραφές, ώστε να επιτρέπεται η δραστηριότητα των οργανώσεων, όπως είναι η αναφορά των πηγών χρηματοδότησης, η δήλωση όλων των στοιχείων που αφορούν τους εργαζόμενους και τους εθελοντές των ΜΚΟ.
Παρόλα αυτά μέχρι σήμερα η συντριπτική τους πλειονότητα των οργανώσεων που εμφανίστηκαν στην Ελλάδα, δεν συμμορφώθηκε με τον νόμο.
Μέχρι και το τελεσίγραφο Χρυσοχοΐδη, το μητρώο των ΜΚΟ περιελάμβανε 70 εγγραφές, από τις οποίες οι 61 αφορούσαν ελληνικές οργανώσεις ή παραρτήματα διεθνών οργανώσεων στην Ελλάδα, ενώ οι 9 αφορούσαν αμιγώς ξένες οργανώσεις.
Οι οργανώσεις που ουδέποτε κατέθεσαν τα στοιχεία που ζητούν οι νόμοι πλησιάζουν τις 450!
Αυτός ο τεράστιος αριθμός, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αφορά οργανώσεις οι οποίες μέχρι σήμερα είχαν δηλώσει την πρόθεσή τους να εγγραφούν στο μητρώο, δίχως ωστόσο να ολοκληρώσουν ποτέ την πλήρη αποστολή των στοιχείων που απαιτούνται.
Επισημαίνεται ότι, εκτός από την αναφορά των πηγών χρηματοδότησης και τα στοιχεία εργαζομένων και εθελοντών, για να εγγραφούν στο μητρώο οι ΜΚΟ πρέπει να δηλώνουν στοιχεία, όπως ΑΦΜ, ΔΟΥ, έδρα, καταστατικός, γεωγραφική εμβέλεια δραστηριοποίησης, στοιχεία νόμιμου εκπροσώπου στην Ελλάδα και ισολογισμό των τελευταίων δύο ετών.
Επιπλέον υποχρεούνται να αναφέρουν ακριβώς το είδος δράσεών τους, τον αριθμό όλων όσοι ωφελούνται, το κόστος λειτουργία κ.α.
Όπως επισημαίνει το δημοσίευμα, το υφιστάμενο πλαίσιο είναι αρκετά αυστηρό αλλά έχει ένα σημαντικό κενό.
Μέχρι σήμερα δεν προβλέπεται το είδος των κυρώσεων που μπορεί να υποστεί μία ΜΚΟ, η οποία αναπτύσσει δραστηριότητα στη χώρα μας ακόμα και εάν έχει διαγραφεί ή δεν εγγράφηκε ποτέ σε αυτό.
Για την κάλυψη του κενού η κυβέρνηση ετοιμάζει νομοθετική παρέμβαση, στην οποία θα προβλέπεται η σύσταση μικτών κλιμακίων ελέγχου με τη συμμετοχή ελεγκτών από τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη, Εργασίας και Οικονομικών.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές οι κυρώσεις θα προσομοιάζουν με αυτές που υφίστανται οι επιχειρήσεις, οι οποίες διαπιστώνεται πως παρανομούν, χωρίς να αποκλείονται και αυστηρότερες ποινές.
Αξιωματούχοι του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη τονίζουν πως στόχος δεν είναι να παρεμποδιστεί το έργο των ΜΚΟ αλλά αυτές να λειτουργούν υπό καθεστώς νομιμότητας και διαφάνειας.

https://bankingnews.gr/index.php?id=474417


Απόκτησε ΛΕΣΧΗ ΚΑΠΝΙΣΤΩΝ στο κατάστημά σου σε μόλις 7 μέρες!

Example blog post alt
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΚΑΛΕΣΜΑ:

ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ έλεγχος δικαιολογητικών. Πάρε σειρά. Στείλε τα παρακάτω δικαιολογητικά.
Απαγορεύτηκε, λοιπόν, το κάπνισμα στους κλειστούς και Δημόσιους χώρους και έτσι πλέον όλοι μια μέρα θα πεθάνουμε, άκαπνοι μεν, αλλά… υγιείς! Όχι τίποτα άλλο, αλλά πάει άχρηστο πλέον το τραγούδι του Κυριαζή που μεγάλωσε γενιές και γενιές τονίζοντας ότι: «Τα τσιγάρα, τα ποτά και τα ξενύχτια, έχουν κλείσει τα καλύτερα τα σπίτια…».

Το πρόβλημα, όμως, είναι άλλο. Άντε τα τσιγάρα μας τα έκοψαν με "ετσιθελικά" (που λένε και σε κάποιες γειτονιές), πως θα βγει η νύχτα με ποτό στο χέρι, υπό τις μελωδίες καψουρονταλγκά αλλά... χωρίς τσιγάρο; Ξέρω, ξέρω! Πολύ δύσκολα. Εκείνους τους μερακλήδες της νύχτας φοβάμαι, τους καψούρηδες και άλλους περπατημένους που, ειδικά μέσα στον χειμώνα, για να κάνουν τσιγάρο, θα πρέπει να λιώσουνε στο κρύο και την παγωνιά!

Την ίδια στιγμή, οι αντικαπνιστές βροντοφωνάζουν: «Το κάπνισμα είναι αργός θάνατος»! Έχουν άδικο; Βρε, καλά τα λένε κι αυτοί!!! Μα κι οι καπνιστές απαντούν: «Και τι έγινε; Μήπως… βιάζεται κανένας να πεθάνει»; Εξάλλου, όλοι μια μέρα... (ξέρετε)

«Ο Νόμος θα εφαρμοστεί δίχως παραθυράκια…» ισχυρίζονται οι Υπουργοί

Μα, εάν δεν έχει παραθυράκια, κύριε υπουργέ μου, από πού θα φεύγει ο… καπνός; Καπνός είναι εξάλλου, άμα δεν απελευθερώνεται λίγο λίγο κάποιες φορές, θα μας μπουκώσει, θα μας πνίξει! Εκτός κι εάν ανησυχείτε μήπως γίνετε ο ίδιος… καπνός και θέλετε να κλείσετε όλα τα… παράθυρα!

Εσύ ιδιοκτήτη ανησυχείς για τον καπνό στο μαγαζί σου;
Φτιάξε τη ΛΕΣΧΗ σου
Το Νομικό Τμήμα πάντως του ΠΑΣΚΕΔΙ βρήκε τον τρόπο διαφυγής του καπνού! Εύκολα, γρήγορα και αποτελεσματικά! Μέσα σε μόλις 7 μερούλες σου ετοιμάζει την Καπνιστική Λέσχη που χρειάζεται το κατάστημά σου και λειτουργείς μια χαρά, νόμιμα, χωρίς περαιτέρω προβλήματα, ενώ προσφέρεις σε όλους τους πελάτες σου (καπνίζοντες ή μη) τη δυνατότητα να απολαύσουν το ποτό τους όπως εκείνοι επιθυμούν! Παράλληλα, το νομικό τμήμα ΠΑΣΚΕΔΙ με την ομάδα των έμπειρων και εξειδικευμένων δικηγόρων του είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει το παραμικρό που μπορεί να συμβεί απέναντι στον αντικαπνιστικό νόμο.

Διευκρίνηση: Όλοι οι Νόμοι αφήνουν κάποια παραθυράκια. Αυτά βρίσκουν κάποιοι έξυπνοι δικηγόροι και προσπαθούν να τα ανοίξουν. Όποιος θέλει συμμετέχει κι όποιος θέλει όχι. Αυτοί που θα συμμετέχουν, μπορεί και να χάσουν, αλλά θα έχουν προσπαθήσει, για την επιχείρηση, την οικογένεια, τον εαυτό τους. Όσοι διστάζουν και δεν συμμετέχουν, απλά θα χάσουν με σταυρωμένα χέρια.

Καπνίστε ελεύθερα στη Λέσχη Κομοτηναίων. Μία από τις Λέσχες που δημιούργησε το ΠΑΣΚΕΔΙ το 2014
Δείτε πως λειτουργεί, σύμφωνα με τις οδηγίες των Νομικών του ΠΑΣΚΕΔΙ
Διαβάστε το Δημοσίευμα της Εφημερίδας Ο ΧΡΟΝΟΣ
Το κάπνισμα απαγορεύεται σε χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος και στους λοιπούς δημόσιους χώρους, επιτρέπεται όμως υπό προϋποθέσεις σε ένα ξεχωριστό χώρο στην Κομοτηνή: Στη λέσχη καπνιστών, που λειτουργεί στον δεύτερο όροφο της Λέσχης Κομοτηναίων (σ.σ. στην πόλη που το κάπνισμα διώκεται στα καταστήματά της, αλλά και που οι αντικαπνιστικές προσπάθειες έχουν συχνά άδοξο τέλος.
Η λέσχη καπνιστών ιδρύθηκε με κύριο σκοπό την προάσπιση του δικαιώματος των καπνιστών πολιτών, όπως αυτοί μετέχουν ισότιμα στην κοινωνική ζωή του περιβάλλοντός τους χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς. O τρόπος λειτουργίας της είναι εφάμιλλος με τον τρόπο λειτουργίας μιας ιδιωτικής λέσχης, ενός club prive, αφού για να μπορεί κανείς να καπνίζει ελεύθερα πρέπει να εγγραφεί πρώτα ως μέλος της, ανήκοντας πλέον στα προνομιούχα μέλη του The Smokers Club της Λέσχης Καπνιστών. Πως το κάνει αυτό; Εκφράζοντας το αίτημα για την εγγραφή του στο προσωπικό που θα τον εξυπηρετήσει.

Από τον Μάρτιο του 2014 λειτουργεί η λέσχη καπνιστών και ήδη έχουν εγγραφεί περίπου 900 μέλη και συνεχίζουν. Για να λειτουργεί υπό αυτό το καθεστώς η λέσχη έχει πάρει την έγκριση των υπουργείων Υγείας και Ανάπτυξης και φυσικά διαθέτει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό. Εξαερισμοί καθαρίζουν τον αέρα και παράλληλα τα τετραγωνικά του καταστήματος επιτρέπουν τη λειτουργία του ως λέσχη καπνιστών. Είναι η μοναδική αναγνωρισμένη λέσχη καπνιστών της Κομοτηνής και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι πελάτες και συρρέουν.
Πηγή: Χρόνος

Έλεγχοι για το κάπνισμα... με ποσοστά

Με ποσοστά από τα πρόστιμα που θα επιβάλουν στους παρανομούντες καπνιστές, προσπαθεί να κατευνάσει το υπουργείο Υγείας τις αντιδράσεις των ένστολων, οι οποίοι αντιδρούν στο σχεδιασμό της κυβέρνησης να συμμετάσχουν στους ελέγχους για την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου.

Το υπουργείο σχεδιάζει σχετική νομοθετική ρύθμιση που θα προβλέπει ότι το 20% του πρόστιμου θα πηγαίνει στους ένστολους. Ο έλεγχος εφαρμογής του αντικαπνιστικού νόμου γίνεται σε πολλές χώρες της Ευρώπης από τους αστυνομικούς, όπως Δανία, Γαλλία, Κύπρος, Τσεχία, Πολωνία, Σλοβακία, Λουξεμβούργο, Λετονία και Μάλτα.

Άντε βγάλε άκρη δηλαδή τώρα εσύ, με το μαγαζί σου να μένει απροστάτευτο απέναντι σε μια τόσο οργανωμένη εκστρατεία! Θα έχεις να αντιμετωπίσεις ΚΑΙ αυτό; Είσαι σίγουρος ότι αξίζει τον κόπο;



Καπνιστική λέσχη: κάτι φυσιολογικό σε όλη την Ευρώπη
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΚΑΛΕΣΜΑ:

Οπωσδήποτε, η λειτουργία καπνιστικής λέσχης είναι κάτι πρωτόγνωρο και χρειάζεται αγώνας υποστήριξης από όλες τις πλευρές. Ωστόσο, οι ΛΕΣΧΕΣ ΚΑΠΝΙΣΤΩΝ λειτουργούν με τεράστια επιτυχία εδώ και χρόνια στο εξωτερικό (όπου εφαρμόζεται επίσης εδώ και χρόνια ο αντικαπνιστικός νόμος). Γιατί να μην λειτουργήσουν κι εδώ, την στιγμή που συστήνονται νομότυπα;

Καπνιστική Λέσχη σε 7 μέρες - Δικαιολογητικά:

1) Φωτοτυπία κάτοψης χώρου.
2) Φωτοτυπία άδειας λειτουργίας.
3) Φωτοτυπία έναρξης επιχειρηματικότητας (ΑΦΜ)
3) Φωτοτυπίες δύο (2) ταυτοτήτων, μπρος - πίσω, των ιδρυτικών μελών.

Συνήθης ερώτηση: "Μήπως θα έχω κάποια προβλήματα;"
ΠΑΣΚΕΔΙ: "Εάν νομίζεις πως τώρα δεν έχεις με την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου και υπό το βάρος των μεγάλων προστίμων που έρχονται, τότε μην κάνεις τίποτε".

Η εξέταση των Δικαιολογητικών από το Νομικό τμήμα γίνεται ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ. Εάν προκύψει ΕΓΚΡΙΣΗ, τότε έρχεται σε τηλεφωνική επαφή μαζί σας το Νομικό μας τμήμα.

Ο χρόνος για την παραλαβή και οικονομική διεκπεραίωση της Λέσχης αρχίζει να μετρά, αμέσως μετά την ΕΓΚΡΙΣΗ του Νομικού τμήματος.

Σας ευχόμαστε καλή απόφαση και για οποιαδήποτε πληροφορία μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στα τηλέφωνα 2310 932420, fax: 2310 932431 Κινητό 690 90 19473 e-mail: paskedi@paskedi.gr

Θα τηρηθεί αυστηρά, σειρά προτεραιότητας, για περιορισμένο αριθμό.


ΥΓ: Για την αποστολή των δικαιολογητικών με Courier και όχι με απλό ταχυδρομείο (ΠΡΟΣΟΧΗ!! Μην ξεχνάτε να γράφετε τηλέφωνο επικοινωνίας)
΄΄ΠΑ.Σ.Κ.Κ.Ε.ΔΙ.΄΄
ΜΑΥΡΟΚΟΡΔΑΤΟΥ 24 – ΒΑΣ. ΟΛΓΑΣ 151  546 45 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τηλ: 2310 932420 ή αρχεία pdf και jpg στο paskedi@paskedi.gr

Σίγουρα σε ενδιαφέρει: Απαγόρευση και του ηλεκτρονικού τσιγάρου στους χώρους εστίασης με τα ίδια πρόστιμα
Βιβλίο αναφοράς καπνίσματος – ποιες επιχειρήσεις πρέπει να το τηρούν;
Κατά των Συνδικαλιστών που παρότρυναν τον κλάδο να βγάλει τασάκια στα τραπέζια
ΠΑΣΚΕΔΙ κατά του Υπουργού Υγείας για τον αντικαπνιστικό νόμο
Σάλος στο Μεσημέρι με τον Γιώργο Λιάγκα για τις Καπνιστικές Λέσχες
Λέσχη Καπνιστών Κομοτηνής - Μια από τις κορυφαίες Λέσχες Καπνιστών που δημιούργησε το ΠΑΣΚΕΔΙ
Αντικαπνιστικός νόμος: ακόμα πιο αυστηρά μέτρα και πρόστιμα - έκκληση των καταστηματαρχών για εύρεση "χρυσής" λύσης

Εγγραφή Μέλους – Κατάστημα Εστίασης/Διασκέδασης
Αγαπητέ επισκέπτη σε προσκαλούμε να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ. Μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Τα 35.000 μέλη μας το ξέρουν. Γίνε κι εσύ μέλος!
Αν είσαι ήδη μέλος επέλεξε: Σύνδεση
Αν δεν είσαι μέλος μπορείς να εγγραφείς τώρα: Εγγραφή
Έχοντας την ιδιότητα του καταστηματάρχη υγειονομικού ενδιαφέροντος μπορείς να εγγραφείς ως μέλος του ΠΑΣΚΕΔΙ
Αναλυτικότερα τα προνόμια των μελών εδώ.
Θέλεις να μαθαίνεις πρώτος όλα τα νέα πάνω στην εστίαση, τον κλάδο της φιλοξενίας και τον τουρισμό; Θέλεις να ξέρεις όλα τα νέα που θα απογειώσουν την επιχείρησή σου;
Ακολούθησε τώρα το ΠΑΣΚΚΕΔΙ στα social media και μείνει διαρκώς online!

https://www.paskedi.gr/article/lesxi-kapnistwn-katastima-7-meres?fbclid=IwAR3bVvzmG9kIIBRW1oUnxhRi_0qLHHJIrWfxdYFMYET5_vE5sE_iDWuANV4

Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019

Κασιδιάρης για ΑΟΖ, ελληνοτουρκικό πόλεμο, λαθροεισβολή και Χρυσή Αυγή



14 χιλ. συνδρομητές
Βόμβες από τον Ηλία Κασιδιάρη στην εκπομπή Ανεξάρτητος Παρατηρητής και τον Μάκη Βραχιολίδη: • Οι τούρκοι θα στείλουν ωκεανογραφικό νότια της Κρήτης, αυτό θα είναι το επόμενο βήμα του Ερντογάν. Εκεί αν δεν στείλουμε υποβρύχια και φρεγάτες, πολεμικά σκάφη να στοχεύουν τα τουρκικά ωκεανογραφικά για να τα απομακρύνουν άμεσα, τότε έχει τελειώσει το παιχνίδι για την Ελλάδα. • Έπρεπε εδώ και χρόνια να έχουμε οριοθετήσει ΑΟΖ με την Κύπρο, θα είχαμε κλείσει τον δρόμο της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά αρνούνται να το πράξουν οι εγχώριοι προδότες. Ο Μητσοτάκης δεν τόλμησε να πει λέξη στον Ερντογάν για τις παρανομίες του. Δεν είπε στον τούρκο τι προβλέπει το Διεθνές Δίκαιο, η Συνθήκη του Μοντέγκο Μπέϊ του 1982: όλες οι κατοικημένες νήσοι έχουν δικαίωμα σε ΑΟΖ. Η Ρόδος, το Καστελόριζο, η Κρήτη και φυσικά η Κύπρος. Επομένως ο Ερντογάν διαπράττει πειρατεία σε βάρος της Ελλάδος, αλλά δεν τόλμησε να το του πει αυτό ο Μητσοτάκης και αυτό συνιστά εθνική προδοσία. Ομοίως και ο Δένδιας. Ο άνθρωπος είναι για τα πανηγύρια, ένας απλός καρπαζοεισπράκτορας. • Ο Δήμος Αθηναίων έχει υπογράψει μνημόνιο με τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης για τη δημιουργία δομής με 3 πισίνες, 5 γεύματα την ημέρα, διατροφολόγο να επιβλέπει και 24ωρη φύλαξη. Δεν είναι τυχαίο ότι η Αντιγόνη Λυμπεράκη που είναι θεία του Μπακογιάννη μετέχει ως γενική διευθύντρια στη ΜΚΟ Solidarity Now που χρηματοδοτείται απευθείας από το Open Society Foundation του Τζορτζ Σορος. • Καταθέσαμε νόμο για την πάταξη του λαθραίου εποικισμού της χώρας, ο οποίος αν εφαρμοστεί, αύριο κιόλας λύνει το πρόβλημα. Προβλέπουμε: 1. Αυτό που έκανε η Ουγγαρία, όλες οι ΜΚΟ να τεθούν εκτός νόμου-στην παρανομία και να συλλαμβάνονται τα μέλη τους αν συνεχίζουν αυτή τη δολιοφθορά σε βάρος της Πατρίδας μας. 2. Ισόβια στους διακινητές –δουλεμπόρους και 3. Ιδιώνυμο αδίκημα το να εισβάλλεις παράνομα στην Ελλάδα. Την πρώτη μέρα που θα εφαρμοστεί αυτός ο νόμος θα κοπούν-μαχαίρι όλες οι παράνομες ροές. • Η ΧΑ δέχθηκε έναν πόλεμο που αντίστοιχο δεν δέχτηκε κανένα κόμμα στην Ευρώπη. Εγώ προσωπικά έμεινα ένα χρόνο φυλακισμένος και μετά από τον ένα χρόνο μου ήρθε ένα χαρτί από το Συμβούλιο Εφετών που έλεγε ότι τα στοιχεία που υπάρχουν στη δικογραφία δεν δικαιολογούν την προφυλάκισή σας. Το ΕΣΡ σε απόλυτη σύμπνοια με όλα τα κανάλια της διαπλοκής δεν μας έδινε πουθενά βήμα. • Θεωρώ δεδομένη την αθώωση της ΧΑ από την ελληνική Δικαιοσύνη. Το βίντεο Μπαλτάκου προβλήθηκε κανονικά και θεωρήθηκε νόμιμο αποδεικτικό υλικό της δικογραφίας. Το τι άρθρα έγραφες ή τι τατουάζ έκανες στην ηλικία των 16 χρονών , δεν αποτελούν κατηγορητήριο. Περιμένετε σύντομα την εισαγγελική πρόταση και σε μερικούς μήνες την απόφαση του δικαστηρίου και θα δείτε ποιος έχει δίκιο. • Η ΧΑ έχει νεκρούς, έχει γράψει ιστορία στην Ελλάδα. Περιμένουμε να ολοκληρωθεί η δίκη, και μετά θα προχωρήσουμε σε συνέδριο και εκεί θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε το κόμμα να πάει μπροστά. Ο ιδρυτής είναι ο κ. Μιχαλολιάκος και αυτός θα αναλάβει τις πρωτοβουλίες. Όλα αυτά που λέγονται να φύγω ή να διασπάσω το κόμμα με αφήνουν παγερά αδιάφορο. Ό,τι χρειάζεται για να ανέλθει στην κεντρική πολιτική σκηνή η ΧΑ και για να διορθώσει τα λάθη της –γιατί λάθη γίνανε-θα το κάνει και δεσμεύομαι ότι θα γίνει ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό, εθνικό κόμμα. • Η ΧΑ δεν είναι συγκεντρωτικό κόμμα, όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται κατόπιν συζητήσεως και από κοινού. Σε αντίθεση με τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, το Σύριζα ή τους σταλινικούς του KKE. Σε καιρούς δύσκολους για την Πατρίδα θα είμαστε και πάλι στο επίκεντρο της πολιτικής ζωής.