Εικονα απο το: http://www.slideshare.net/filipposh/ss-31308482
Τα αρχαία ιερατεία είτε απλώς υπήρχαν σε οργανική ένωση με την κοινωνία είτε περιορίζονταν στους κύκλους των κυβερνώντων. Ποτέ σχεδόν δεν ενδιαφέρονταν να ρυθμίσουν τις συμπεριφορές των ανθρώπων. Οι σαμάνοι, οι θεραπευτές, οι ιερείς και ιέρειες περιβάλλονταν από ισχυρό ποσοστό σεβασμού, αλλά δρούσαν κυρίως αποτρεπτικά, προσπαθώντας κατά κανόνα να εμποδίσουν κάποιες αρνητικές συμπεριφορές αντί να επιβάλουν κάποιες στην κοινωνία. Ακόμη και στον ρόλο του σοφού, όλοι εκείνοι οι άνθρωποι δεν είχαν συνεχή ισχύ, αφού η κοινωνία προσέφευγε σε αυτούς μόνο σε ασυνήθιστες καταστάσεις, όπως λ.χ. σε περιόδους πείνας ή σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών. Αντίθετα, ο “πνευματικός”, ο “δάσκαλος” και ο “γκουρού” των δήθεν “ηθικών” Θρησκειών οδηγεί εκεί που θέλει αυτός όσους αναζητήσουν την γνώση του. Είναι μία ακόμη διαστροφή της οργανωμένης ως εξουσία Θρησκείας, παράλληλα με τους ασκητισμούς, τις αποχές από τις χαρές της ζωής, τους ακρωτηριασμούς, κ.ά.
Με άλλα λόγια, οι αξίες των αρχαίων ανθρώπων συνήθως παρουσιάζονται ως απλοί παρατηρητές του τι όντως και επαναληπτικά συμβαίνει στην ζωή των ανδρών και γυναικών που αγωνίζονται να τα βγάλουν πέρα σε αυτόν τον υπαρκτό κόσμο και όχι σαν εκφοβιστικές μεταφυσικές απαγορεύσεις. Αυτός είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους λόγους για τους οποίους οι “παγανιστές” ποτέ δεν ένιωσαν την παρόρμηση να προσηλυτίσουν, όπως κάνουν οι οπαδοί των υποτίθεται “ηθικών” Θρησκειών. Επιπλέον, η ίδια η φύση των αντιλήψεων των “παγανιστών” είναι μη ιεραρχική και μη εξουσιαστική.
Ο “Παγανισμός” έχει κατ’ επανάληψη αποδείξει την ιστορική ασυμβατότητά του με τις μορφές της εξουσίας που έχουν επί αιώνες λεηλατήσει την γη και επιπρόσθετα προσφέρει μια βιώσιμη αντίσταση στην παρούσα μορφή και φάση του πολιτισμού… Μόνο η επιστροφή του “Παγανισμού” μπορεί να εγγυηθεί την επιστροφή στον σεβασμό για τον κόσμο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου