Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2023

ΤΟ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ - Κατά τον Πλάτωνα στην πολιτική πρέπει να εισέρχονται οι ενάρετοι, οι χρηστοί, οι κατηρτισμένοι και οι σοφοί.

 Το πολιτικό κόστος αντεστραμμένο - Οικονομικός Ταχυδρόμος - ot.gr

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων

 

Κατά τον Πλάτωνα στην πολιτική πρέπει να εισέρχονται οι ενάρετοι, οι χρηστοί, οι κατηρτισμένοι και οι σοφοί. Αρίστη Πολιτεία « είναι εκείνη που σχηματίζεται  με την σύνθεση της δυνάμεως και της γνώσεως , της ανδρείας και της σοφίας» Το χειρότερο πράγμα λέγει ο Πλάτων είναι να εξουσιάζεται κανείς από τον κατώτερο του και γι’ αυτόν τον λόγο στην πολιτική πρέπει να εισέρχονται οι ενάρετοι, οι χρηστοί, οι  κατηρτισμένοι και οι σοφοί. Εμείς πήραμε την πιο πικρή γεύση από τους ηγέτες της εποχής των Ιμίων και των Μνημονίων και ιδιαίτερα με τον κρετίνο του Καστελόριζου που μας έβαλε με τους χείριστους όρους στο ΔΝΤ και τον έτερο των Πρεσπών, τον παραδώσαντα την Μακεδονία μας στο σλαβικό κρατίδιο 

 Ο Πλάτων λέγει αν «οι φιλόσοφοι δεν γίνουν βασιλείς   ή οι λεγόμενοι βασιλείς και δυνάστες –εννοεί τους αρχηγούς των κρατών-δεν φιλοσοφήσουν δεν υπάρχει πιθανότης να επέλθει ηρεμία στην κοινωνία » Επομένως   ηγέτες των λαών πρέπει να αναδειχθούν οι καταρτισμένοι και μορφωμένοι με άριστη παιδεία  και όχι οι αγράμματοι , φιλοχρήματοι και οι κακοί. Ο  ηγέτης  πρέπει να συγκεντρώνει στο πρόσωπο του τη δύναμη , την πείρα  και την μόρφωση . Από την διοίκηση της πολιτείας πρέπει να αποκλειστούν οι όχλοι , οι δημαγωγοί, οι αμόρφωτοι, οι άπειροι,  και εκείνοι που το μοναδικό τους προσόν είναι να διεγείρουν τα πλήθη με απραγματοποίητες υποσχέσεις . Και επειδή διανύουμε τον μήνα Σεπτέμβριο στους εκάστοτε λόγους των Πρωθυπουργών στη ΔΕΘ Θεσσαλονίκης  συνηθίσαμε να  ακούμε υποσχέσεις  για λαγούς με πετραχήλια και   μετά βιώναμε ανέχεια  και  ακρίβεια

Ο Πλάτων κάνει προσομοίωση των δημαγωγών , των ειδικών αλλά αμαθών , και των φιλόδοξων που αναπηδούν  από τον όχλο διότι έτυχε να αναδειχθούν στην τέχνη τους και οι οποίοι θέλουν να διοικήσουν την πολιτεία . Τούτο συμβαίνει και στη εποχή μας.   Εκλέγονται εξέχοντες δικηγόροι , γιατροί, μηχανικοί ή αιθεροβάμονες οικονομολόγοι  χωρίς ευρύτερη κατάρτιση και πείρα ηγέτη. Σημειωτέον, οι αρχηγοί κομμάτων αποφεύγουν να ορίζουν στα ψηφοδέλτια   διαπρεπείς γεωπολιτικούς, στρατηγούς,  εξέχουσες προσωπικότητες της ομογένειας  κ.α για να μην  μειονεκτούν απέναντι τους . Αντίθετα, τα ψηφοδέλτια είναι γεμάτα από   ποδοσφαιριστές,  καλαθοσφαιριστές,   δημοσιογράφους «λιβανιστήρια»    ,   ηθοποιούς των σειρών ,   ΑΜΕΑ ακόμη και  τυφλούς-και μάλιστα υπουργούς- και ομοφυλόφιλους «κουδουνιστούς» και   φιγούρες γραφικές που σε άλλες εποχές θα ήταν στη σατυρική στήλη.  Οι ακατάλληλοι και άσχετοι αρχηγοί με τις κακές τους επιλογές και με την μικροπολιτική έχουν απομακρύνει άξιους , ενάρετους     πολίτες  και αξιόλογες προσωπικότητες από την πολιτική ένεκα  φόβου να μην σπιλωθούν από τη λάσπη και τη διαβολή.Η κακοδαιμονία της πολιτικής ανικανότητας συνεχίζεται και διαιωνίζεται και με τους  νέους διότι ακολουθούν πιστά τα βήματα των παλαιών και τίποτα δεν αλλάζει στον τόπο.

Στο κράτος να επικρατεί το δίκαιον και ο νόμος. Κατά τον Αριστοτέλη στο κράτος πρέπει να κυριαρχεί το δίκαιον και ο νόμος.Εκείνος που υποστηρίζει ότι πρέπει να άρχει ο νόμος υποστηρίζει ότι πρέπει να άρχει ο «Νους» ο Θεός. Εκείνος όμως λέγει ο Αριστοτέλης που υποστηρίζει ότι πρέπει να άρχει ο άνθρωπος , δηλαδή ο ανεξέλεγκτος άνθρωπος –όπως στα  ολοκληρωτικά  καθεστώτα  της εποχής μας –υποστηρίζει ότι πρέπει να άρχει το « θηρίον»,  δηλαδή το άτομο που παρασύρεται από παθολογικές   ορμές , ορέξεις και τα ένστικτα  του .

 Το καταραμένο πολιτικό κόστος Ο Νόμος στην Ελλάδα είναι σαν το λάστιχο της σφεντόνας που ξέντωνε  και μάζευε ανάλογα με την περίσταση. Παράδειγμα, ο Εκλογικός Νόμος κάθε φορά διαφορετικός. Πάντοτε όμως ο Νόμος ΔΕΝ υποτάσσεται   στο καλό του λαού , της πατρίδας και του Έθνους ,αλλά στο «πολιτικό κόστος», δηλαδή στη διαιώνιση του κόμματος , την εύνοια της «οικογένειας» και των κομματικών φίλων. Εξυπακούεται ότι για την διαιώνιση του κόμματος και του αρχηγού συχνά λαμβάνονται αποφάσεις λίαν επιβλαβείς για τα εθνικά συμφέροντα. Θα παραδοθούν τα κυριαρχικά μας δικαιώματα στο Αιγαίο στην Τουρκία χάρις στο πολιτικό κόστος; Ιδού η φοβία των Ελλήνων !!!

Τα πολιτεύματα δεν είναι πάντα  στιβαρά Ο Πλάτων  καθορίζει   ότι «τα διάφορα πολιτεύματα δεν είναι  ικανά να εξυπηρετήσουν  πάντοτε και συνεχώς τις κοινωνίες και τους ανθρώπους , διότι οι συνθήκες της ζωής των λαών αλλάζουν  και μεταβάλλονται   αλλά και η Πολιτεία αναγεννιέται και εκσυγχρονίζεται .Διότι ό,τι δημιουργείται υπόκειται στους νόμους της φθοράς. Και όλα τα φθαρτά όντα λέγει ο Πλάτων έχουν περιόδους ακμής και παρακμής και συνεπώς δεν μπρεί να παραμείνουν αμετάβλητες «μονολιθικά» Μόνο τα απολυταρχικά καθεστώτα παραμένουν μονολιθικά και φοβούνται ακόμη και την παραμικρή αλλαγή. Κατά τον ίδιο τρόπο και οι ιδεολογίες  παλαιώνονται  με την αλλαγή λ.χ της τεχνολογίας.

 Αυτή είναι και η αιτία πτώσεως των κομμουνιστικών καθεστώτων ,  . Οι λαοί αντελήφθησαν ότι τα κομμουνιστικά κόμματα ήταν εκτός πραγματικότητας διότι υποστήριζαν  μια ουτοπία . Τα στελέχη τους τυφλωμένα στο ψεύδος θεωρούσαν ότι άπαξ και επιβλήθηκε το κομμουνιστικό σύστημα θα έμενε εσαεί ακλόνητο διότι έτσι είχε προφητεύσει ο Μαρξ . Λένιν και Στάλιν.

Τελικά, ο Πλάτων κατέληξε να πωληθεί σαν  δούλος  Απογοητευμένος από την κατάπτωση της Αθηναϊκής κοινωνίας μετά το 400 π.Χ και μετά την καταδίκη εις θάνατον  του αγαπητού δασκάλου του  Σωκράτη φιλοτέχνησε   την ιδανική «Πολιτεία». Όταν όμως μετά το γήρας του προσπάθησε να την υλοποιήσει στις Συρακούσες-χωρίς να υπολογίσει το πολιτικό κόστος - απέτυχε παταγωδώς. Κινδύνευσε τρεις φορές να θαλασσοπνιγεί,  συνελήφθη, πουλήθηκε σαν  δούλος και τότε αντελήφθη ότι η ιδανική  Πολιτεία    ήταν μια Ουτοπία. Και είπε τότε ότι για να πραγματοποιηθεί η ιδανική Πολιτείας «θα πρέπει οι άνθρωποι να είναι Θεοί ή τέκνα Θεών»(«Πολιτεία Πλάτωνος –Διάλογος Σωκράτους Γλαύκου»)  Είπε ακόμα ότι «ανθρώποις γαρ διαλεγόμεθα και ού Θεοίς» (δηλαδή έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους δυστυχώς  και όχι με θεούς)

Μόνον αν οι άνθρωποι γίνουν καλύτεροι Συνεπώς μόνο αν οι άνθρωποι τελειοποιηθούν (δηλαδή εκπαιδευτούν καταλλήλως)- και φυσικά όχι βιαίως όπως συνέβη στη Σοβιετική Ένωση- υπάρχει πιθανότης να καταστούν καλύτερες κοινωνίες  και οι πολιτείες .

Μήπως η Τεχνολογία  γίνεται ο καταλύτης ώστε να γίνει ενιαία η συμπεριφορά των ανθρώπων και να συγκροτηθεί  μια μελλοντική ιδανική Πολιτεία , όπως την ονειρεύτηκε ο Πλάτων; Αυτό θα το  δείξει ο χρόνος. Πάντως η τάση προς την κατεύθυνση αυτή  οδεύει και οι δύο πρωταρχικοί παράγοντες που ωθούν προς ομοιογεννοποίηση της παγκόσμιας κοινωνίας είναι:

1/ Η παγκοσμιότης της Τεχνολογίας η οποία έχει κάνει το θαύμα της 2/Η ανάγκη για την προστασία του Περιβάλλοντος γεγονός που έχει καθολική και αναγκαστική ισχύ.

Τις θεωρίες του Πλάτωνος εκμεταλλεύτηκαν οι υλιστές αγύρτες (Μαρξ, Λένιν , Στάλιν κ.α ) για να φτιάξουν το ολοκληρωτικό τους κράτος . Το ίδιο σφάλμα αν γίνει δύο φορές θα καταλήξει σε μέγιστη τραγωδία . Η νέα Παγκόσμια Κοινωνία πρέπει να δομηθεί  πάνω στις αρχές και αξίες του Ελληνικού πνεύματος, δηλαδή σε πνεύμα Eλευθερίας του ατόμου, Δημοκρατίας και προστασίας του Περιβάλλοντος . Η παγκόσμια   κοινωνία του μέλλοντος  πρέπει να εξασφαλίσει σταθερή και αδιατάρακτη Ειρήνη , διεθνή Συνεργασία, καθολική Παιδεία(ανεξάρτητη των  θρησκειών)   ,κοινωνική δικαιοσύνη, ασφάλεια για όλους και σεβασμό των ατομικών δικαιωμάτων .

Η νέα κοινωνία πρέπει να παρέχει ίση  ασφάλεια για όλους ανεξαιρέτως τους  ανθρώπους και τα κράτη της γης  με την κατάργηση των Όπλων Μαζικής Καταστροφής, την μείωση των εξοπλισμών, την ύπαρξη  Δύναμης  Αμέσου Επεμβάσεως ΟΗΕ όπου διαταραχθεί η τάξη κ.α . Σήμερα υπάρχουν οι προϋποθέσεις και τα μέσα παρακολουθήσεως και ελέγχου προς τήρηση  των συμφωνιών και απομονώσεως των ταραχοποιών και πραξικοπηματιών . Όμως το διπολικό σύστημα που πρωτοστατεί στον κόσμο (ΗΠΑ-Κίνα) ακόμη  χωρίζει τον κόσμο σε δύο στρατόπεδα.

Το Διεθνές δίκαιο-Δίκαιον και το δίκαιο της Θάλασσας να πάρουν καθολική ισχύ καθώς και εκλογή των αρχόντων από την κάλπη Τα κεντρικά όργανα διακυβερνήσεως του κόσμου θα είναι το πλέον δύσκολο  έργο καθώς και η παγκόσμια  κατανομή της αγοράς, της εργασίας, των παραγωγικών δυνάμεων , των πρώτων υλών και της ενέργειας  ,    του παγκόσμιου εισοδήματος , η ενιαία φορολογία,  το  άνοιγμα  της τεχνολογίας κ,α είναι σημεία διαχωρισμού του κόσμου

  Πάμε προς την Νέα Τάξη Πραγμάτων . Όμως η σημερινή πορεία του Κόσμου, αν δεν κινητοποιηθεί η ανθρωπότης , οδηγεί στην  Νέα Τάξη  των δανειστών (ολιγαρχίας) Συνεπώς, ελογχεύει  ο κίνδυνος να  γίνει  ο  Κόσμος ολοκληρωτικός, χωρίς Έθνη, με   ένα  Οικονομικό Σύστημα  ,  ενιαία  Τεχνολογία, μία Πανθρησκεία, ένα Στρατό (ΝΑΤΟ)  Παγκόσμια  Δικτατορία,     ένα Αρχηγό ( Φύρερ);

 Όσο υπάρχει Ελληνισμός τούτο είναι δύσκολο να γίνει, Οι απανταχού Έλληνες , Φιλέλληνες και οι πνευματικοί άνθρωποι της οικουμένης δεν θα επιτρέψουν την επιστροφή στον Μαύρο Μεσαίωνα. Όλα είναι ενδεικτικά ότι βρισκόμαστε στην εποχή της αλλαγής και αυτή θα είναι προς το καλύτερο γιατί η Επιστήμη και Τεχνολογία ΔΕΝ είναι δυνατόν να υποδουλωθεί  σε ένα νέο Φύρερ. (6/9/23)

Αμφικτύων

* Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης

Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών

 amphiktyon@gmail.com

http://amphiktyon.blogspot.com/ 

https://amphiktyon.org

Δεν υπάρχουν σχόλια: