«Έξοδος 1826″: μια ταινία για την Έξοδο του Μεσολογγίου http://www.agrinioculture.gr/2016/03/13/exodos-1826-mia-tenia-gia-tin-exodo-tou-mesolongiou/
=========================================================================Κινηματογραφική Ἔξοδος
Σαρανταέξι χρόνια μετά τόν “Παπαφλέσσα”, ὁ ἑλληνικός
κινηματογράφος ἀξιώθηκε νά ἀσχοληθεῖ μέ τήν Ἐπανάσταση
πού ἐπανέφερε τό Ἔθνος μας στή ζωή ἀπό τήν μακραίωνη
νεκροφάνεια. Λίγο πρίν συμπληρωθοῦν δύο αἰῶνες ἑλληνικοῦ
(λέμε, τώρα) κράτους, ἕνας συντοπίτης μας θεατρικός
συγγραφέας καί σκηνοθέτης, ὁ Βασίλης Τσικάρας, γύρισε τήν
ταινία «Ἔξοδος 1826», πού ἀφηγεῖται τήν πραγματική ἱστορία
120 ἀνδρῶν ἀπό τή Σαμαρίνα Γρεβενῶν πού ἄφησαν τά σπίτια
καί τόν τόπο τους γιά νά βοηθήσουν τούς πολιορκημένους
Μεσολογγίτες. Μυθοπλασία βασισμένη σέ ἱστορικά στοιχεῖα
καί στήν προφορική παράδοση (πασίγνωστο τό δημοτικό
τραγούδι «Παιδιά τῆς Σαμαρίνας»), σέ ἀνεξάρτητη παραγωγή
πού γυρίστηκε χωρίς φράγκο ἀπό τό κράτος, μέ τή βοήθεια
κι ἀγάπη πολιτιστικῶν Συλλόγων καί ἁπλῶν ἀνθρώπων πού
προσέφεραν στολές, ὅπλα, ἄλογα, συμμετοχή.
Ποιά ἦταν ὅμως ἡ ὑποδοχή τῆς προσπάθειας ἀπό τό σύστημα
ἐξουσίας στήν πρωτεύουσα χαβούζα; Ἕνας (!) μόνο κινημα-
τογράφος τῆς Ἀθήνας τήν παίζει, ἀφοῦ ὅλοι οἱ ἄλλοι ἔχουν
περίσσεια χολυγουντιανῶν βοθρολυμάτων γιά κατανάλωση.
Λίγο καλύτερα τά πράγματα στή Θεσσαλονίκη, ἐνῶ στήν
περιφέρεια - κυρίως στή Βόρεια Ἑλλάδα - πάει σαφῶς καλύτερα.
Οἱ δέ ταινιοκριτικοί ἄν δέν ἔμειναν μουγκοί, ἔψαξαν (ἰδίως
1-2 ἐξ αὐτῶν) νά βροῦν ὅ,τι πιό ἀδύναμη λεπτομέρεια εἶχε ἡ
ταινία γιά νά τήν κάνουν σημαία δυσφήμησης. Σημειωτέον
ὅτι ὁ Τσικάρας ἀπέφυγε καί τήν παραμικρή μεγαλοστομία,
διέγραψε κάθε σκηνή βίας καί υἱοθέτησε μιάν ὀπτική μακρυά
ἀπό κάθε μανιχαϊσμό. Οὔτε κι ἔτσι ὅμως γλύτωσε τά πυρά τῶν
ἑλληνοφάγων. Ἐμεῖς οἱ ἄλλοι τί θέση θά πάρουμε στό ζήτημα;
Τοὐλάχιστον ἄς δοῦμε ὅλοι τήν ὡραία ταινία!
Ἀντιφωνητὴς
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΔΕΛΤΙΟ ΓΝΩΜΗΣ
17 MΑΡTΙΟΥ 2017
ΚΟΜΟΤΗΝΗ
ΕΤΟΣ 19ο (περ. Β΄) / ΑΡ. 62 (491)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου