Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου 2018
Παρασκευή 31 Αυγούστου 2018
ΟΙ ΔΙΩΓΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ - Πάρτε μια μικρή γεύση πως επικράτησε η ορθοδοξία...
Πάρτε μια μικρή γεύση πως επικράτησε η ορθοδοξία:
Θα περίμενε κανείς από μια θρησκεία που ευαγγελίζεται την αγάπη να είναι τουλάχιστον ανεκτική απέναντι στις άλλες θρησκείες. Κι όμως η ιστορία δείχνει πως δεν υπήρξε καμία ανοχή, όχι μόνον απέναντι στις αρχαίες θρησκείες αλλά ούτε σ' αυτές ακόμη τις διάφορες μορφές της ίδιας θρησκείας. Στην παράθεση των στοιχείων θα προσπαθήσω να είμαι όσο το δυνατόν σύντομος, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο γιατί ο κατάλογος των εγκλημάτων του χριστιανισμού εναντίον της ανθρωπότητας μοιάζει ατέλειωτος.
ΟΙ ΔΙΩΓΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ
Η ιστορία ξεκινάει ουσιαστικά από το 301 όταν προσηλυτίζεται ο βασιλιάς της Αρμενίας Τιριδάτης ο ΙΙΙ. Εναντίον των παγανιστών ξεκινούν σφαγές και διωγμοί. Ναοί ισοπεδώνονται, ιερείς σφάζονται και βιβλιοθήκες καίγονται γιατί περιέχουν τη "δαιμονική γνώση".
Επί Κωνσταντίνου ξεκινάει οργανωμένα και επίσημα ένας ατελείωτος διωγμός ενάντια στους μη χριστιανικούς πληθυσμούς. Καθιερώνεται για πρώτη φορά το κάψιμο ζωντανών ανθρώπων.
Μετά την "Α΄ Οικ. Σύνοδο" εκδίδονται διατάγματα κατά του Άρειου και των οπαδών του, σύμφωνα με τα οποία τα γραπτά του πρέπει να καίγονται και όποιος δεν τα καίει θα θανατώνεται. Ταυτόχρονα εξαπολύεται διωγμός κατά της εθνικής θρησκείας. Ναοί καταστρέφονται και οι περιουσίες τους λεηλατούνται και αποδίδονται στην εκκλησία και τον αυτοκράτορα.
Με την ενθρόνιση του Κωνστάντιου κηρύσσεται νέος διωγμός στην Κωνσταντινούπολη. Σφραγίζονται οι εθνικοί ναοί σε όλη την Ανατολική Αυτοκρατορία. Απαγορεύονται οι θυσίες και οι αιρετικοί αποκεφαλίζονται ενώ οι περιουσίες τους δημεύονται. Οργανώνονται τα πρώτα οργανωμένα κέντρα βασανισμού και θανάτωσης των εθνικών στη Συρία.
Η ίδια κατάσταση συνεχίζεται επί Ιοβιανού, οπότε πυρπολείται η βιβλιοθήκη της Αντιόχειας και εκδίδεται διάταγμα που απαγορεύει την εθνική θρησκεία με ποινή το θάνατο. Επιστημονικά συγγράμματα καίγονται δημόσια πλήθη εθνικών αξιωματούχων και συγγραφέων φυλακίζονται, βασανίζονται και αποκεφαλίζονται.
Την ίδια εποχή περίπου, στη Δύση ο αυτοκράτορας Βαλεντινιανός ξεκινάει διωγμό κατά των εθνικών της Ρώμης. Θανατώνονται ή εξορίζονται χιλιάδες και η περιουσία τους περιέρχεται στην εκκλησία.
Επί Θεοδοσίου, μετά τη σύνοδο της Κωνσταντινούπολης αναθεματίζονται, εκτός από τους εθνικούς, άλλες 15 "αιρέσεις" και ξεκινάει ένας άνευ προηγουμένου διωγμός εναντίον τους. Επειδή οι φυλακές γεμίζουν γρήγορα από εθνικούς και "αιρετικούς", απελευθερώνονται ποινικοί κρατούμενοι για να δημιουργηθεί χώρος.
Από την Αθήνα ως τη Συρία και την Αίγυπτο και από τη Ρώμη ως την Καρχηδόνα και την Ισπανία, αρχαίοι ναοί, συναγωγές και σπίτια "αιρετικών", βιβλιοθήκες και μνημεία καίγονται και λεηλατούνται ενώ οι μη χριστιανοί φυλακίζονται, βασανίζονται, θανατώνονται. Η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας και ο ναός της Σεράπιδος μετατρέπονται σε ερείπια ενώ η Υπατία βασανίζεται, θανατώνεται και διαμελίζεται δημόσια από το χριστιανικό όχλο.
Ο Αρκάδιος οδηγεί τους εκχριστιανισμένους Γότθους του Αλάριχου στον Ελλαδικό χώρο όπου με τη συνδρομή μοναχών σφάζουν αμέτρητους Έλληνες και καταστρέφουν πόλεις και ιερά, από το Δίον μέχρι την Ολυμπία, κάνοντας πράξη την αυτοκρατορική εντολή "ες έδαφος φέρειν...".
Την ίδια εποχή στη Δύση επιστρατεύονται ορδές μοναχών που εισβάλουν σε ναούς και σε σπίτια, λεηλατώντας και δολοφονώντας ιερείς και ενοίκους.
Οι διωγμοί στην Ανατολή συνεχίζονται επί Μαυρίκιου, Λέοντος, Τιβέριου, Ζήνωνος, Γιουτπράδα-Ιουστινιανού μέχρι και τα χρόνια του Βουλγαροκτόνου οπότε εκχριστιανίζονται βίαια οι κάτοικοι της Λακωνικής (γύρω στο 950 μαχχ) που είχαν αντισταθεί με επιτυχία μέχρι τότε στις προσπάθειας του Πατριαρχείου.
Panagiotis Darivas
Η ιστορία ξεκινάει ουσιαστικά από το 301 όταν προσηλυτίζεται ο βασιλιάς της Αρμενίας Τιριδάτης ο ΙΙΙ. Εναντίον των παγανιστών ξεκινούν σφαγές και διωγμοί. Ναοί ισοπεδώνονται, ιερείς σφάζονται και βιβλιοθήκες καίγονται γιατί περιέχουν τη "δαιμονική γνώση".
Επί Κωνσταντίνου ξεκινάει οργανωμένα και επίσημα ένας ατελείωτος διωγμός ενάντια στους μη χριστιανικούς πληθυσμούς. Καθιερώνεται για πρώτη φορά το κάψιμο ζωντανών ανθρώπων.
Μετά την "Α΄ Οικ. Σύνοδο" εκδίδονται διατάγματα κατά του Άρειου και των οπαδών του, σύμφωνα με τα οποία τα γραπτά του πρέπει να καίγονται και όποιος δεν τα καίει θα θανατώνεται. Ταυτόχρονα εξαπολύεται διωγμός κατά της εθνικής θρησκείας. Ναοί καταστρέφονται και οι περιουσίες τους λεηλατούνται και αποδίδονται στην εκκλησία και τον αυτοκράτορα.
Με την ενθρόνιση του Κωνστάντιου κηρύσσεται νέος διωγμός στην Κωνσταντινούπολη. Σφραγίζονται οι εθνικοί ναοί σε όλη την Ανατολική Αυτοκρατορία. Απαγορεύονται οι θυσίες και οι αιρετικοί αποκεφαλίζονται ενώ οι περιουσίες τους δημεύονται. Οργανώνονται τα πρώτα οργανωμένα κέντρα βασανισμού και θανάτωσης των εθνικών στη Συρία.
Η ίδια κατάσταση συνεχίζεται επί Ιοβιανού, οπότε πυρπολείται η βιβλιοθήκη της Αντιόχειας και εκδίδεται διάταγμα που απαγορεύει την εθνική θρησκεία με ποινή το θάνατο. Επιστημονικά συγγράμματα καίγονται δημόσια πλήθη εθνικών αξιωματούχων και συγγραφέων φυλακίζονται, βασανίζονται και αποκεφαλίζονται.
Την ίδια εποχή περίπου, στη Δύση ο αυτοκράτορας Βαλεντινιανός ξεκινάει διωγμό κατά των εθνικών της Ρώμης. Θανατώνονται ή εξορίζονται χιλιάδες και η περιουσία τους περιέρχεται στην εκκλησία.
Επί Θεοδοσίου, μετά τη σύνοδο της Κωνσταντινούπολης αναθεματίζονται, εκτός από τους εθνικούς, άλλες 15 "αιρέσεις" και ξεκινάει ένας άνευ προηγουμένου διωγμός εναντίον τους. Επειδή οι φυλακές γεμίζουν γρήγορα από εθνικούς και "αιρετικούς", απελευθερώνονται ποινικοί κρατούμενοι για να δημιουργηθεί χώρος.
Από την Αθήνα ως τη Συρία και την Αίγυπτο και από τη Ρώμη ως την Καρχηδόνα και την Ισπανία, αρχαίοι ναοί, συναγωγές και σπίτια "αιρετικών", βιβλιοθήκες και μνημεία καίγονται και λεηλατούνται ενώ οι μη χριστιανοί φυλακίζονται, βασανίζονται, θανατώνονται. Η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας και ο ναός της Σεράπιδος μετατρέπονται σε ερείπια ενώ η Υπατία βασανίζεται, θανατώνεται και διαμελίζεται δημόσια από το χριστιανικό όχλο.
Ο Αρκάδιος οδηγεί τους εκχριστιανισμένους Γότθους του Αλάριχου στον Ελλαδικό χώρο όπου με τη συνδρομή μοναχών σφάζουν αμέτρητους Έλληνες και καταστρέφουν πόλεις και ιερά, από το Δίον μέχρι την Ολυμπία, κάνοντας πράξη την αυτοκρατορική εντολή "ες έδαφος φέρειν...".
Την ίδια εποχή στη Δύση επιστρατεύονται ορδές μοναχών που εισβάλουν σε ναούς και σε σπίτια, λεηλατώντας και δολοφονώντας ιερείς και ενοίκους.
Οι διωγμοί στην Ανατολή συνεχίζονται επί Μαυρίκιου, Λέοντος, Τιβέριου, Ζήνωνος, Γιουτπράδα-Ιουστινιανού μέχρι και τα χρόνια του Βουλγαροκτόνου οπότε εκχριστιανίζονται βίαια οι κάτοικοι της Λακωνικής (γύρω στο 950 μαχχ) που είχαν αντισταθεί με επιτυχία μέχρι τότε στις προσπάθειας του Πατριαρχείου.
Panagiotis Darivas
Σαν Σήμερα ... Η Μεγάλη Φωτιά ... 31 Αυγούστου 1922 - Η Σμύρνη καίγεται...
Σαν Σήμερα ...
Η Μεγάλη Φωτιά ...
31 Αυγούστου 1922 οι ορδές του Κεμάλ θέλησαν να εξαφανίσουν καθετί ελληνικό που υπήρχε στην πρωτεύουσα της Ιωνίας. Η Σμύρνη καίγεται...
Η πυρπόληση της Ιωνικής πρωτεύουσας είναι ένα από τα πολλά εγκλήματα
κατά της ανθρωπότητας και του πολιτισμού που διέπραξαν οι Τούρκοι κατά
τη διάρκεια της ιστορίας τους.
Μέσα από τις στάχτες της Σμύρνης ξεπροβάλλει η μορφή του Μητροπολίτη της.
Ο Χρυσόστομος Σμύρνης παρά το γεγονός ότι γνώριζε ότι θα είναι το πρώτο θύμα της εκδικητικής μανίας των Τούρκων τσετών, αρνήθηκε να εγκαταλείψει το ποίμνιό του.
Στον Καθολικό Αρχιεπίσκοπο Σμύρνης, που τον επισκέφθηκε και του εισηγήθηκε να τον φυγαδεύσει από την ιωνική πρωτεύουσα απάντησε με τα λόγια τούτα:
«Παράδοσις του ελληνικού κλήρου αλλά και υποχρέωσις του καλού ποιμένος είνε να παραμείνη μαζί με το ποίμνιον του. Αδυνατώ να σας ακολουθήσω».
Εξίσου τραγικό τέλος είχαν και άλλοι Μικρασιάτες ιεράρχες: ο Γρηγόριος Κυδωνιών, τον οποίο οι Τούρκοι έθαψαν ζωντανό και ο Μοσχονησίων Αμβρόσιος που πεταλώθηκε.
Στην προκυμαία, χιλιάδες Σμυρναίοι, κυρίως γέροι και γυναικόπαιδα, συνωστίζονται στην παραλία της πρωτεύουσας του Μικρασιατικού Ελληνισμού. Πίσω τους οι Τούρκοι στρατιώτες και οι απειλητικές φλόγες, μπροστά τους η θάλασσα. Καμιά βοήθεια από κανέναν, από πουθενά. Η τραγωδία στο αποκορύφωμά της...
Σε 1,5 εκατομμύριο ανέρχονται οι πρόσφυγες της μικρασιατικής γης που αναζήτησαν σωτηρία καταφεύγοντας στην Ελλάδα, την οποία τόσο αγάπησαν και τόσο λάτρευσαν για αιώνες. Και ενώ το όνειρο των Μικρασιατών ήταν να δουν την Ελλάδα να έρχεται κοντά τους, έζησαν το 1922 τον εφιάλτη της προσφυγιάς. Υποχρεώθηκαν να αποχωριστούν τη γη που την πότισαν με το αίμα και τον ιδρώτα τους. Αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το αποτέλεσμα των κόπων και των μόχθων τους.
Οι εικόνες αυτές είναι για να θυμίζουν στις γενιές των Ελλήνων ότι ο Ελληνισμός μέχρι το 1922 απλωνόταν και στις δύο ακτές του Αιγαίου. Και εκεί στις αμμουδιές του Ομήρου γεννήθηκε η επική και λυρική ποίηση. Εκεί στα ακρογιάλια της Μικρασίας για πρώτη φορά ο άνθρωπος έπλασε τη φιλοσοφία. Εκεί στις πανέμορφες πολιτείες της Ιωνίας και της Αιολίας ο έλληνας τεχνίτης έφτιαξε τον περίλαμπρο ιωνικό ρυθμό. Εκεί στην μυστικιστική ανατολή τοποθετούνται οι επτά αστέρες της Αποκαλύψεως. Από εκεί κατάγονται ο Σεφέρης, ο Βενέζης, ο Μυριβήλης, η Διδώ Σωτηρίου και τόσοι άλλοι που λάμπρυναν το νεοελληνικό πολιτισμό.
Η Μικρασία, ο Πόντος, η Ανατολική Θράκη, η Κωνσταντινούπολη, η Σμύρνη δεν θα πάψουν ποτέ να είναι οι αλησμόνητες πατρίδες των Ελλήνων.
Από : "Εστία Νέας Σμύρνης"
Μπέτη Μπιζά
Μέσα από τις στάχτες της Σμύρνης ξεπροβάλλει η μορφή του Μητροπολίτη της.
Ο Χρυσόστομος Σμύρνης παρά το γεγονός ότι γνώριζε ότι θα είναι το πρώτο θύμα της εκδικητικής μανίας των Τούρκων τσετών, αρνήθηκε να εγκαταλείψει το ποίμνιό του.
Στον Καθολικό Αρχιεπίσκοπο Σμύρνης, που τον επισκέφθηκε και του εισηγήθηκε να τον φυγαδεύσει από την ιωνική πρωτεύουσα απάντησε με τα λόγια τούτα:
«Παράδοσις του ελληνικού κλήρου αλλά και υποχρέωσις του καλού ποιμένος είνε να παραμείνη μαζί με το ποίμνιον του. Αδυνατώ να σας ακολουθήσω».
Εξίσου τραγικό τέλος είχαν και άλλοι Μικρασιάτες ιεράρχες: ο Γρηγόριος Κυδωνιών, τον οποίο οι Τούρκοι έθαψαν ζωντανό και ο Μοσχονησίων Αμβρόσιος που πεταλώθηκε.
Στην προκυμαία, χιλιάδες Σμυρναίοι, κυρίως γέροι και γυναικόπαιδα, συνωστίζονται στην παραλία της πρωτεύουσας του Μικρασιατικού Ελληνισμού. Πίσω τους οι Τούρκοι στρατιώτες και οι απειλητικές φλόγες, μπροστά τους η θάλασσα. Καμιά βοήθεια από κανέναν, από πουθενά. Η τραγωδία στο αποκορύφωμά της...
Σε 1,5 εκατομμύριο ανέρχονται οι πρόσφυγες της μικρασιατικής γης που αναζήτησαν σωτηρία καταφεύγοντας στην Ελλάδα, την οποία τόσο αγάπησαν και τόσο λάτρευσαν για αιώνες. Και ενώ το όνειρο των Μικρασιατών ήταν να δουν την Ελλάδα να έρχεται κοντά τους, έζησαν το 1922 τον εφιάλτη της προσφυγιάς. Υποχρεώθηκαν να αποχωριστούν τη γη που την πότισαν με το αίμα και τον ιδρώτα τους. Αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το αποτέλεσμα των κόπων και των μόχθων τους.
Οι εικόνες αυτές είναι για να θυμίζουν στις γενιές των Ελλήνων ότι ο Ελληνισμός μέχρι το 1922 απλωνόταν και στις δύο ακτές του Αιγαίου. Και εκεί στις αμμουδιές του Ομήρου γεννήθηκε η επική και λυρική ποίηση. Εκεί στα ακρογιάλια της Μικρασίας για πρώτη φορά ο άνθρωπος έπλασε τη φιλοσοφία. Εκεί στις πανέμορφες πολιτείες της Ιωνίας και της Αιολίας ο έλληνας τεχνίτης έφτιαξε τον περίλαμπρο ιωνικό ρυθμό. Εκεί στην μυστικιστική ανατολή τοποθετούνται οι επτά αστέρες της Αποκαλύψεως. Από εκεί κατάγονται ο Σεφέρης, ο Βενέζης, ο Μυριβήλης, η Διδώ Σωτηρίου και τόσοι άλλοι που λάμπρυναν το νεοελληνικό πολιτισμό.
Η Μικρασία, ο Πόντος, η Ανατολική Θράκη, η Κωνσταντινούπολη, η Σμύρνη δεν θα πάψουν ποτέ να είναι οι αλησμόνητες πατρίδες των Ελλήνων.
Από : "Εστία Νέας Σμύρνης"
Μπέτη Μπιζά
Πέμπτη 30 Αυγούστου 2018
«Εξαφανίζεται η ελληνική ιστορία στα σχολεία θα φτιάξουμε ανιστόρητους ανθρώπους»
Για
υπονόμευση στη διδασκαλία της ελληνικής ιστορίας και πλήρη υποβάθμιση
του μορφωτικού επιπέδου των Ελλήνων μαθητών κάνει λόγο η Εταιρεία
Ελλήνων Φιλολόγων με αφορμή τις προτάσεις της Επιτροπής που συνέστησε το
υπουργείο Παιδείας για το μάθημα της
Ιστορίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση, τις οποίες και χαρακτηρίζει ως την «χαριστική βολή» στο μορφωτικό υπόβαθρο των Ελλήνων.
Ιδιαίτερα,
η πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας να συμπυκνώσει την αρχαία και νέα
ιστορία της Ελλάδας σε μία και διδακτική χρονιά, δεν άρεσε καθόλου στην
Εταιρία Ελλήνων Φιλολόγων που αντέδρασε έντονα, υποστηρίζοντας πως οι
μαθητές θα αποδιοργανωθούν πλήρως και θα υποστούν μαθησιακή σύγχυση.
«Θα
φτιάξουμε ανθρώπους ανιστόρητους, χωρίς γνώση της ελληνικής ιστορίας
χωρίς επίγνωση της ελληνικότητάς τους, του τι σημαίνει να είσαι Έλληνας,
τι προσέφερε αυτός ο τόπος» λέει στο newsbeast.gr η κ. Γεωργία
Ξανθάκη-Καραμάνου. – Κ. Ξανθάκη, τι συμβαίνει τελικά με το μάθημα της
Ιστορίας; «Εξαφανίζεται η χρονική αλληλουχία των γεγονότων. Μιλάμε για
όλη την υποχρεωτική εκπαίδευση, για την διδασκαλία και το περιεχόμενο
του μαθήματος της Ιστορίας από την Γ’ Δημοτικού έως και την Α’ Λυκείου.
Το
υπουργείο Παιδείας δεν έχει αποφασίσει να υλοποιήσει τις προτάσεις
αυτές, απλώς όρισε μία επιτροπή από ιστορικούς των οποίων τις προτάσεις
δεν εγκρίνουμε ως εταιρεία φιλολόγων και ο υπουργός θα τις σκεφτεί.
Είμαστε
αντίθετοι με την αντίληψη που προτείνει η επιτροπή αυτή να αρθεί η
πρωτοκαθεδρία της πολιτικής ιστορίας και η διδασκαλία να στραφεί
αποκλειστικά σε κοινωνικές οικονομικές τάσεις, περιβάλλον, κλίμα, τοπική
ιστορία κλπ.
Δεν
είναι δυνατόν χωρίς να υπάρξει μία καταγραφή των γεγονότων και των
μεγάλων προσωπικοτήτων να κατανοήσουν οι μαθητές την ουσία της
ιστορίας». – Ένα παράδειγμα;
«Η αρχαία ιστορία έχει κάποιες χρονικές περιόδους.
Το
παιδί δεν θα έχει σαφώς κατανοήσει τον “Χρυσό Αιώνα” του Περικλή, που
δημιούργησε τα επιτεύγματα του πολιτισμού, που δημιούργησε την
δημοκρατία που μεταλαμπαδεύτηκε σε όλα τα μέρη της γης, δεν θα έχει σαφή
γνώση αυτών των τόσο βασικών περιόδων εάν δεν υπάρχουν χρονικές
περίοδοι.
Δεν
θα γνωρίζει συγκεκριμένα για τον Περικλή, για τον Θεμιστοκλή, για τον
Μέγα Αλέξανδρο και το εκπολιτιστικό έργο του παρά μόνο κάποια σκόρπια
πράγματα. Και θα ήθελα να σας πω ότι αυτά είχαν προετοιμαστεί από πριν.
Στην Α’ Λυκείου είχαν εξαφανίσει αυτά τα μεγάλα κεφάλαια τα οποία διδάσκονταν τελείως επιφανειακά.
Τώρα γίνεται η χαριστική βολή.
Εξαφανίζονται οι χρονικές περίοδοι».
–
Όταν λέτε εξαφανίζονται, τι ακριβώς εννοείτε; «Αντί της ένταξης των
γεγονότων και των προσωπικοτήτων της ιστορίας μέσα στις χρονικές
περιόδους, δίνεται ιδιαίτερα έμφαση διάσπαρτα και δειγματοληπτικά σε
κάποιες κοινωνικές, οικονομικές εξελίξεις, σε θέματα του παρόντος
κυρίως, όπως θα σας δώσω ένα παράδειγμα, θέματα εταιροτήτων, θέματα
θρησκευτικών μειονοτήτων δηλαδή προτάσσεται περισσότερο το παρόν χωρίς
το παρόν να δίνεται στη συνέχειά του με το παρελθόν.
Η ιστορία πρέπει να διδάσκεται ως παρελθόν και παρόν και να συνάγονται κάποια συμπεράσματα για το μέλλον.
Αυτό είναι το σωστό μάθημα της ιστορίας.
Δεν μπορείς να διακόψεις το παρελθόν ή να το αναμείξεις με το παρόν χωρίς παιδαγωγική και επιστημονική αλληλουχία.
Για
να γίνω σαφέστερη το βασικό σκεπτικό είναι ότι η πολιτική ιστορία
δηλαδή τα γεγονότα ανά χρονικές περιόδους εγκαταλείπονται και
εφαρμόζεται μία νέα μέθοδος προσέγγισης ιστορίας με έμφαση σε ορισμένες
κοινωνικές, πολιτιστικές και οικονομικές εξελίξεις κατά την επιλογή των
προτεινόντων, των ανθρώπων της επιτροπής.
Δηλαδή
δεν θα είναι εύκολο να καταλάβει το παιδί και ο νεοέλληνας την
ελληνικότητα, την εθνική του συνείδηση αφού η ελληνική ιστορία
υποβαθμίζεται έναντι μίας παγκόσμιας ιστορίας».
Δε
θα είναι εύκολο να καταλάβει το παιδί και ο νεοέλληνας την
ελληνικότητα, την εθνική του συνείδηση αφού η ελληνική ιστορία
υποβαθμίζεται έναντι μίας παγκόσμιας ιστορίας – Ποιος είναι κατά τη
γνώμη σας ο σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας; «Να τονιστούν κάποιες άλλες
τάσεις μέσα στην ιστορία. Να εγκαταλειφθεί ο τρόπος της ιστορίας όπως
διδασκόταν η οποία πρόβαλε και την ελληνική ιστορία στο σύνολο της
παγκόσμιας ιστορίας και να υποταχθεί εάν θέλετε η ελληνική ιστορία στην
παγκόσμια και σε μία γενικότερη προσέγγιση της ιστορίας.
Θα σας δώσω και κάποια παραδείγματα: Στην Γ’ Δημοτικού διδάσκεται η μυθολογία, ένα μάθημα εξαιρετικά ευχάριστο για τα παιδιά.
Διδάσκονταν οι άθλοι του Ηρακλή, οι άθλοι του Θησέα.
Αντ΄αυτού τώρα προτείνεται να διδάσκεται η ελληνική μυθολογία σε σχέση με την μυθολογία άλλων λαών.
Δηλαδή να γίνονται συγκριτικοί συσχετισμοί της ελληνικής μυθολογίας με την μυθολογία των Ινδών, των Κινέζων κλπ.
Αντιλαμβάνεστε ότι όταν δεν ξέρει το παιδί καλά τη δική του μυθολογία πώς μπορεί να κάνει τέτοιου είδους συσχετισμούς;
Στην
Δ’ Δημοτικού διδασκόταν μέχρι τώρα η αρχαία ιστορία με κάποια βιβλία
που θα μπορούσαν να είναι και καλύτερα, αλλά αντί να τα βελτιώσουμε τα
πράγματα τα χειροτερεύουμε.
Αντ’
αυτού προτείνεται να αντικατασταθεί η αρχαία ιστορία με την διδασκαλία
μίας ιστορίας τοπικής, οικογενειακής όπως για παράδειγμα δημιουργία
οικογενειακών δέντρων, συνεντεύξεις μεταξύ των μαθητών και του παππού
και της γιαγιάς. Καταλαβαίνετε ότι αυτός είναι ένας τρόπος να
περιθωριοποιηθεί η ιστορία σε κάποια ελάσσονος σημασίας, δευτερεύουσας
σημασίας θέματα και να μην γνωρίζει το παιδί σε πρώτη φάση την βασική
αρχαία ιστορία, τον ελληνορωμαϊκό κόσμο που αποτέλεσε και την αφετηρία
του ευρωπαϊκού πολιτισμού.
Εξαφανίζεται η αρχαία ιστορία. Στην Ε’ Δημοτικού επιχειρείται μία ψυχολογική και πνευματική εξόντωση των μαθητών.
Διότι
απαιτείται να γνωρίσουν μία ιστορία 3.500 χιλιάδων χρόνων, από τον
μινωικό πολιτισμό μέχρι την Άλωση της Κωνσταντινούπολης σε μία μόνο
χρονιά.
Αντιλαμβάνεστε πόσο αντιπαιδαγωγικό είναι αυτό;
Τα
παιδιά δεν αφομοιώνουν τίποτα, εξαντλούνται και αντιπαθούν το μάθημα
της ιστορίας με τον τρόπο αυτό και με μία αντίληψη να μην επιχειρείται
επικέντρωση στα γεγονότα και στα πρόσωπα αλλά μία επιλεκτική και
επιφανειακή προσέγγιση στα γεγονότα κοινωνικών εξελίξεων κατά μία
άγνωστη επιλογή των προτεινόντων.
Οι
προτείνοντες έχουν κάποιες ιδέες, δεν θέλω να πω κάποιον άλλον όρο, στο
μυαλό τους και θέλουν να προβάλλουν και να επιβάλουν στην διδασκαλία
της ιστορίας».
–
Γίνεται μία υπονόμευση στη διδασκαλία της ελληνικής ιστορίας; «Βεβαίως
γίνεται μία υπονόμευση στη διδασκαλία της ελληνικής ιστορίας, μία
υποβάθμιση, η οποία θα αποδειχθεί και στην ΣΤ’ Δημοτικού από την
διδασκαλία της Ελληνικής Επανάστασης η οποία υποβαθμίζεται πλήρως.
Μέχρι
τώρα όλα τα παιδιά διδάσκονταν την ελληνική επανάσταση, όλες τις
εκφάνσεις, ανά έτος και με έναν τρόπο που μπορεί να μην ήταν άριστος
αλλά ήταν αρκετά καλός.
Τώρα
με ένα σκεπτικό παράδοξο λέει ότι θα πρέπει στην ΣΤ’ Δημοτικού να
συσσωρευτεί πάλι μία τεράστια ύλη και να καλυφθεί η ιστορία από τον 15ο
αιώνα μέχρι σήμερα με έμφαση και πάλι σε κοινωνικές και πολιτιστικές
αλλαγές και λιγότερο στην εξέταση προσώπων και γεγονότων.
Η διδασκαλία της ελληνικής επανάστασης υποβαθμίζεται ουσιαστικά.
Τα
παιδιά δεν θα ξέρουν για τον Καραϊσκάκη, δεν θα ξέρουν για τα
επιτεύγματα των μεγάλων μορφών της επανάστασης. Λένε η ελληνική
επανάσταση να διδάσκεται σε μία από 5 διδακτικές ενότητες με τίτλο:
«Η
εποχή των εθνικών κρατών» που περιλαμβάνει τη δημιουργία των εθνικών
κρατών, δηλαδή την Γαλλική Επανάσταση, την Αμερικανική Επανάσταση….
Εκεί
να ενταχθεί και η Ελληνική Επανάσταση και σε μία άλλη διδακτική ενότητα
με τίτλο «Οι άνθρωποι της Επανάστασης» χωρίς εστίαση στα μεγάλα
καθοριστικά γεγονότα όπως την απελευθέρωση της Καλαμάτας, το Βαλτέτσι,
τα Δερβενάκια με τον Κολοκοτρώνη χωρίς εστίαση σε αυτά τα γεγονότα να
μαθαίνουν πάλι κάποιες κοινωνικές τάσεις κατά την ιδεολογική και
μονομερή προσέγγιση των προτεινόντων.
Νομίζω ο όρος ιδεολογική προσέγγιση τα λέει όλα.
Το ίδιο συμβαίνει και στο γυμνάσιο.
Στο
γυμνάσιο θα μπορεί να γίνεται επιλογή της ελληνικής επανάστασης, να
διδάσκεται ή να μην διδάσκεται. Εάν θέλει ένας εκπαιδευτικός θα είναι
δυνατόν να μην διδάξει την Ελληνική Επανάσταση. Τους δίνει τη δυνατότητα
από κάποιες διδακτικές ενότητες να επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί κάποιες
από αυτές.
Η ελληνική επανάσταση είναι σε κάποια από αυτές τις διδακτικές ενότητες, πάλι με έναν τρόπο ασαφή διατυπωμένο.
Σε κάποια σχολεία της Ελλάδας θα διδάσκεται και σε κάποια όχι.
Θα
μπορεί με λίγα λόγια ο κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει ό,τι θέλει κι
έτσι δίνεται μία έμφαση στις προσωπικές επιλογές του εκπαιδευτικού που
ανάλογα με τις αντιλήψεις του θα διδάσκει Ελληνική Επανάσταση στο
Γυμνάσιο ή και καθόλου.
Άρα υπάρχει πιθανότητα να τελειώσουν τα παιδιά το γυμνάσιο, το λύκειο και να μην γνωρίζουν την Ελληνική Επανάσταση.
Πού είναι η δημιουργία της ελληνικής συνείδησης;
Πώς
το παιδί θα θεμελιώσει, θα οικοδομήσει την ελληνικότητά του, την
ελληνική του συνείδηση η οποία έχει διατυπωθεί από τα τελευταία χρόνια
της βυζαντινής αυτοκρατορίας και δυνάμωσε πλέον με την ελληνική
επανάσταση;
Βγάζουμε
παιδιά που δεν θα ξέρουν τι σημαίνει να είσαι Έλληνας, διότι η ελληνική
ιστορία υποτάσσεται σε αυτές τις ιδεολογικές αντιλήψεις και γίνεται
βορά στο βωμό μίας κακώς εννοούμενης παγκοσμιοποίησης.
Πρέπει
το παιδί να καταλάβει γιατί είναι Έλληνας και μετά να καταλάβει ότι
αυτός ο τόπος στον οποίο ζει αποτέλεσε αφετηρία του ευρωπαϊκού
πολιτισμού. Ούτε αυτό λέγεται πουθενά.
Αυτά είναι αρνητικότατα μειονεκτήματα τα οποία θα έχουν πολύ δυσάρεστες συνέπειες.
Θα
φτιάξουμε ανθρώπους ανιστόρητους, χωρίς γνώση της ελληνικής ιστορίας
χωρίς επίγνωση της ελληνικότητάς τους, του τι σημαίνει να είσαι Έλληνας
και του τι προσέφερε αυτός ο τόπος».
Δεν
έχουμε κληθεί ποτέ από το υπουργείο Παιδείας να πούμε την άποψή μας για
θέματα ιστορίας αλλά και γλώσσας – Έχετε εκφράσει όλες αυτές τις
αντιρρήσεις σας, τις ενστάσεις της στο υπουργείο Παιδείας; «Ωραία
ερώτηση μου κάνετε.
Δεν
έχουμε κληθεί ποτέ από το υπουργείο Παιδείας να πούμε την άποψή μας για
θέματα ιστορίας αλλά και γλώσσας που έχουμε τοποθετηθεί στο παρελθόν.
Το υπουργείο Παιδείας επιλέγει κάποιους ανθρώπους κατά την δική του
προσωπική του επιλογή».
– Τώρα στείλατε τις ενστάσεις σας;
«Βεβαίως». – Πήρατε κάποια απάντηση;
«Τίποτα.
Όταν καταργήθηκε η εξέταση των αρχαίων ελληνικών από το Γυμνάσιο και
μειώθηκαν οι ώρες διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών αντιδράσαμε.
Αντέδρασε και η διεθνής ομοσπονδία κλασικών σπουδών στην οποία είμαι
Αντιπρόεδρος.
Και στείλανε στον προκάτοχο του κ. Γαρβρόγλου, τον κ. Φίλη ένα τεκμηριωμένο υπόμνημα.
Δεν πήραν απάντηση όπως δεν πήραμε κι εμείς για τις ενστάσεις μας.
Επιχειρείται
μία υποβάθμιση, μία αποδόμηση της ελληνικής γλώσσας και της ελληνικής
ιστορίας, που είναι οι κύριοι πυλώνες του ελληνικού πολιτισμού.
Πρέπει ο υπουργός Παιδείας να σταματήσει πλέον αυτήν την υποβάθμιση η οποία θα έχει ολέθριες συνέπειες.
Εμείς ως Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων είμαστε καθολικά και συνολικά αντίθετοι.
Ελπίζω
να τείνει ευήκοον ους το υπουργείο Παιδείας και να σταματήσει αυτήν την
υποβάθμιση αυτή την καταστροφή που επιχειρείται στο θέμα της ιστορίας,
όπως και της γλώσσας.
Εάν δεν γίνει οι ευθύνες των ιθυνόντων είναι τεράστιες έναντι της ιστορίας και των νέων παιδιών που πάνε στα σχολεία».
Τα εναπομείναντα σφάγια έχουν ριχτεί πλέον στα σκυλιά. - Γενοκτονία του ελληνικού έθνους. του Paul Craig Roberts
Η
πολιτική συγκάλυψη της γενοκτονίας του ελληνικού έθνους από τους
πολιτικούς και τα μέσα ενημέρωσης ξεκίνησε χθες (20 Αυγούστου). Με
πολιτικές δηλώσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλους, που ανακοίνωσαν,
ότι η ελληνική κρίση έχει τελειώσει. Αυτό που εννοείται είναι, ότι η
Ελλάδα έχει τελειώσει, είναι νεκρή και αποτελειωμένη. Αξιοποιήθηκε ό,τι
ήταν δυνατό να αξιοποιηθεί μέχρι το έσχατο όριο, και τα εναπομείναντα
σφάγια έχουν ριχτεί πλέον στα σκυλιά.
350.000 Έλληνες, κυρίως νέοι και επαγγελματίες, έχουν φύγει από τη νεκρή
Ελλάδα. Το ποσοστό γεννήσεων είναι πολύ χαμηλότερο από το ποσοστό που
είναι απαραίτητο για τη διατήρηση του υπόλοιπου πληθυσμού. Η αυστηρότητα
που επιβάλλεται στον ελληνικό λαό από την ΕΕ, το ΔΝΤ και την ελληνική
κυβέρνηση έχει οδηγήσει στη συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας κατά
25%. Η μείωση αυτή είναι το ισοδύναμο της Μεγάλης Ύφεσης της Αμερικής,
αλλά στην Ελλάδα τα αποτελέσματα ήταν χειρότερα. Ο Πρόεδρος Franklin D.
Roosevelt μείωσε τον αντίκτυπο της μαζικής ανεργίας με το νόμο περί
κοινωνικής ασφάλισης, άλλα στοιχεία ενός δικτύου κοινωνικής ασφάλισης,
όπως η ασφάλιση των καταθέσεων και τα προγράμματα δημοσίων έργων, ενώ η
ελληνική κυβέρνηση, μετά τις εντολές του ΔΝΤ και της ΕΕ, επιδείνωσε τις
επιπτώσεις της μαζικής ανεργίας με τη συρρίκνωση του δικτύου κοινωνικής
ασφάλισης.
Παραδοσιακά, όταν μια κυρίαρχη χώρα, είτε λόγω διαφθοράς,
κακοδιαχείρισης, κακής τύχης ή απροσδόκητων γεγονότων, βρέθηκε στη θέση
να αδυνατεί να εξοφλήσει τα χρέη της, οι πιστωτές της χώρας διέγραψαν τα
χρέη σε επίπεδο που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει η χώρα που ήταν
χρεωμένη.
Με την Ελλάδα υπήρξε μια αλλαγή παιχνιδιού. Η Ευρωπαϊκή Κεντρική
Τράπεζα, με επικεφαλής τον Jean-Claude Trichet, και το Διεθνές
Νομισματικό Ταμείο αποφάσισαν ότι η Ελλάδα έπρεπε να καταβάλει ολόκληρο
το ποσό των τόκων και κεφαλαίου για τα κρατικά της ομόλογα που κατείχαν
γερμανικές, ολλανδικές, γαλλικές και ιταλικές τράπεζες.
Πώς θα επιτυγχάνονταν αυτό;
Με δύο τρόπους, και οι δύο από τους οποίους επιδείνωσαν σημαντικά την
κρίση, αφήνοντας την Ελλάδα σήμερα σε μια πολύ χειρότερη θέση, που
βρισκόταν στην αρχή της κρίσης πριν από μια δεκαετία.
Στην αρχή της «κρίσης», η οποία θα μπορούσε εύκολα να επιλυθεί
καταγράφοντας μέρος του χρέους, το ελληνικό χρέος ήταν 129% του
ελληνικού ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος. Σήμερα το ελληνικό χρέος είναι
180% του ΑΕΠ.
Γιατί;
Η Ελλάδα δανείστηκε περισσότερα χρήματα για να καταβάλει τόκο στους
πιστωτές της Ελλάδας, ώστε να μην χρειαστεί να χάσουν ούτε ένα λεπτό. Ο
επιπρόσθετος δανεισμός, που ονομάζεται «διάσωση» από τα οικονομικά μέσα
ενημέρωσης, δεν ήταν διάσωση της Ελλάδας. Ήταν μια διάσωση των πιστωτών
της Ελλάδας.
Το καθεστώς του Ομπάμα ενθάρρυνε αυτή τη διάσωση, επειδή οι αμερικανικές
τράπεζες, αναμένοντας τη διάσωση, είχαν πωλήσει συμβάσεις αντιστάθμισης
πιστωτικού κινδύνου για το ελληνικό χρέος. Χωρίς τη διάσωση, οι
αμερικανικές τράπεζες θα είχαν χάσει το στοίχημά τους και θα πλήρωναν
ασφάλιστρα προεπιλογής για τα Ελληνικά Ομόλογα.
Επιπλέον, η Ελλάδα έπρεπε να πουλήσει τα δημόσια περιουσιακά της
στοιχεία σε αλλοδαπούς και να αποδεκατίσει το ελληνικό δίχτυ κοινωνικής
ασφάλισης, μειώνοντας έτσι τις συντάξεις, για παράδειγμα, κάτω από τα
εισοδήματα διατροφής και επίσης μειώνοντας ριζικά την ιατρική περίθαλψη,
με πολλούς ανθρώπους να πεθαίνουν πριν να μπορέσουν να λάβουν θεραπεία.
Για να μην ξεχνούμε, η Κίνα αγόρασε τα ελληνικά λιμάνια. Η Γερμανία
αγόρασε τα αεροδρόμια. Διάφορες γερμανικές και ευρωπαϊκές οντότητες
αγόραζαν τις ελληνικές δημοτικές εταιρείες παροχής νερού. Οι κερδοσκόποι
των ακινήτων αγόρασαν τα προστατευόμενα ελληνικά νησιά για την ανάπτυξη
ακινήτων.
Αυτή η λεηλασία της ελληνικής δημόσιας περιουσίας δεν πήγε προς την
κατεύθυνση της μείωσης του χρέους που οφείλει η ελληνική κυβέρνηση.
Πήγε, μαζί με τα νέα δάνεια, στην καταβολή των τόκων.
Το χρέος, μεγαλύτερο από ποτέ, παραμένει. Η οικονομία είναι μικρότερη
από ποτέ, όπως και ο ελληνικός πληθυσμός που σηκώνει το χρέος.
Η δήλωση ότι η ελληνική κρίση έχει τελειώσει, είναι απλώς μια δήλωση,
ότι δεν έχει απομείνει τίποτα για υφαρπαγή από τον ελληνικό λαό που να
ενδιαφέρει τις ξένες τράπεζες.
Η Ελλάδα βυθίζεται γρήγορα. Όλα τα εισοδήματα που συνδέονται με λιμάνια,
αεροδρόμια, δημοτικές επιχειρήσεις και ολόκληρη η υπόλοιπη δημόσια
ακίνητη περιουσία, που ιδιωτικοποιήθηκε με εξαναγκασμό, ανήκουν τώρα
στους αλλοδαπούς που απομακρύνουν τα χρήματα από τη χώρα, μειώνοντας
έτσι την ελληνική οικονομία.
Όχι μόνο καταληστεύθηκε το οικονομικό μέλλον των Ελλήνων από τους
ξένους. Οι Έλληνες έχασαν επίσης την κυριαρχία τους. Η Ελλάδα δεν είναι
ένα κυρίαρχο έθνος. Έχει κυριαρχηθεί από την ΕΕ και το ΔΝΤ. Στο βιβλίο
μου του 2013, Η αποτυχία του Laissez Faire Capitalism, στο Μέρος ΙΙΙ,
«Το Τέλος της Κυριαρχίας», περιέγραψα με σαφήνεια πώς έγινε αυτό.
Ο ελληνικός λαός προδόθηκε από την κυβέρνηση Τσίπρα. Είχαν την επιλογή
να επαναστατήσουν και να χρησιμοποιήσουν τη βία για να ανατρέψουν την
κυβέρνηση που τους παρέδωσε σε διεθνείς τραπεζίτες. Αντ’ αυτού, οι
Έλληνες δέχτηκαν τη δική τους καταστροφή και δεν έκαναν τίποτα.
Ουσιαστικά, ο ελληνικός πληθυσμός διέπραξε μαζική αυτοκτονία.
Η παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008 δεν έχει τελειώσει. Έχει σαρωθεί
κάτω από το χαλί της μαζικής δημιουργίας χρημάτων από τις ΗΠΑ, την ΕΕ,
το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ιαπωνικές κεντρικές τράπεζες. Η δημιουργία
χρήματος έχει ξεπεράσει σημαντικά την αύξηση του πραγματικού προϊόντος
και έχει οδηγήσει τις αξίες των χρηματοοικονομικών περιουσιακών
στοιχείων πέρα από αυτό που μπορεί να υποστηριχθεί από τις «επιτόπιες
συνθήκες».
Η εξέλιξη της κρίσης παραμένει προς το παρόν. Θα μπορούσε να οδηγήσει
στην καταστροφή του δυτικού πολιτισμού. Ο σκύλος θα φάει σκύλο; Μετά την
Ελλάδα, θα είναι η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Γαλλία, το
Βέλγιο, η Αυστραλία, ο Καναδάς, μέχρι να μην απομείνει κανένας;
Το σύνολο του Δυτικού Κόσμου ζει σε ψέματα που υποκινούνται από ισχυρές
ομάδες οικονομικών συμφερόντων για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους.
Δεν υπάρχουν ανεξάρτητα μέσα εκτός από το διαδίκτυο, και αυτά τα
στοιχεία δαιμονοποιούνται και στερούνται πρόσβασης.
Οι λαοί που ζουν σε έναν κόσμο ελεγχόμενης πληροφορίας δεν έχουν ιδέα
για το τι συμβαίνει σε αυτούς. Επομένως, δεν μπορούν να ενεργήσουν προς
το συμφέρον τους.
από το «https://www.paulcraigroberts.org/» (μετάφραση Αι. Ιδέες)
https://kinotitaapopseon.blogspot.com/2018/08/blog-post_28.html
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)