ME ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ, ΕΧΩ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΥΠΟΔΕΙΞΩ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΜΟΥ:
TO ΠΩΣ ΘΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΝ ΑΠΟ ΑΧΡΗΣΤΕΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ.
ΨΕΥΔΗ, ΠΛΑΝΕΣ, ΑΠΑΤΕΣ, ΣΥΝΑΞΑΡΙΑ, ΙΕΡΕΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ.
ΒΙΟΥΣ ΑΓΙΩΝ, ΣΚΟΥΦΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΆΠΑ, ΜΑΤΑΙΗ ΣΠΑΤΑΛΗ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.
KAI NA MH ΧΑΣΟΥΝ ΤΙΣ ΟΜΟΡΦΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΟ ΕΥ ΖΗΝ ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΝ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟ ΖΩΗ.
ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΤΡΕΨΩ ΝΑ ΔΡΑΞΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΕΙΣΕΛΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΡΟΧΙΑ ΤΗΣ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑΣ, ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ, ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΧΑΡΑΖΕΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΗΜΕΝΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥΣ.
Εγώ κατατάσσω τον εαυτόν μου στους ορθολογιστές. θεωρώ τον Επίκουρο, ως τον κορυφαίο φιλόσοφο, και ταυτόχρονα τον πρώτον ορθολογιστή που τα γραπτά του και σήμερα ακόμα αποτελούν ανυπέρβλητο πρωτοποριακό λόγο.
Ήταν ο φιλόσοφος που λίγοι σύγχρονοι του τον κατάλαβαν τότε, αλλά και σήμερα που η γνώση παρέχεται απλόχερα, εξακολουθούν πολλοί να μην τον καταλαβαίνουν, παρ’ ότι οι θέσεις του είναι πολύ κατανοητές.
Στη συνέχεια θα διαβάσετε πως υμνεί τον Επίκουρο ο Λουκρήτιος:
«Χάμω σερνόταν μπροστά στα μάτια όλων ατιμασμένη η ανθρώπινη ζωή, πλακωμένη από το βάρος της θρησκείας που από τα ουράνια πρόβαλλε την τρομερή της όψη. Και απειλούσε τους θνητούς. Τότε πρώτος ένας Έλληνας τόλμησε να υψώσει τα μάτια του τα θνητά καταπάνω της και να της αντισταθεί. Αυτόν δεν τον σταμάτησαν οι κεραυνοί μήτε το απειλητικό μουρμουρητό τ’ ουρανού μήτε τα παραμύθια των θεών. Ίσα – Ίσα, που δυνάμωσαν το θάρρος της ψυχής του, και την θέληση να αποτινάξει πρώτος αυτός, τις κλειδωνιές που σφράγιζαν τα μυστικά της φύσης. Κι η ζωντανή ορμή του νου θριάμβευσε και διάβηκε τους φλογισμένους φράχτες τ’ ουρανού, και περπάτησε το απέραντο Σύμπαν με λογισμό και πνεύμα. Και μας ξανάρθε νικητής για να μας πει τι μπορεί να γίνει και τι όχι, και πως ορίζεται, με νόμους ακλόνητους, η δύναμη στο κάθε τι. Έτσι με τη σειρά της, ποδοπατημένη συντρίβεται η θρησκεία, κι εμάς η νίκη του μας υψώνει στα ουράνια.»
Το κείμενο που διαβάσατε είναι η ερμηνεία από την Λατινική του ύμνου του Λουκρήτιου προς τον Επίκουρο . που το βρίσκουμε στο «Για την φύση των πραγμάτων Ι 62-79»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου