Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019

Ο ΣΙΝΤΛΕΡ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ. Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΠΟΥ ΕΣΩΣΕ ΤΙΣ ΖΩΕΣ 350.000 ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ

 

Τον Σεπτέμβριο του 1922 η Σμύρνη παραδόθηκε στις φλόγες και χιλιάδες κάτοικοι σφάχτηκαν ανηλεώς από τις δυνάμεις του Μουσταφά Κεμάλ. Καμία ανθρωπιστική οργάνωση δεν βοήθησε στη διάσωση των Ελλήνων κατοίκων. Κανένας στρατός, κανένας πολιτικός και καμία κυβέρνηση της Ελλάδος. Παρά μόνο ένας απλός Αμερικανός που κατά τύχη βρισκόταν εκείνη την περίοδο στην Σμύρνη. Το όνομα του ήταν Έιζα Τζένιγκς και έσωσε την ζωή 350.000 Ελλήνων.
Ο Σίντλερ της Σμύρνης. Ο Αμερικανός που έσωσε τις ζωές 350.000 Ελλήνων στη Μικρασιατική Καταστροφή.
Ο Τζένιγκς γεννήθηκε το 1877 στην Νέα Υόρκη. Στην αρχή ήταν Μεθοδιστής πάστορας και αργότερα έπιασε δουλειά ως γραμματέας στην Χριστιανική Ένωση Νέων Ανθρώπων (YMCA). Στην ηλικία των 28 ετών προσβλήθηκε από φυματίωση σπονδυλικής στήλης. Η ασθένεια τον άφησε με ελαφρά κώφωση και καμπούρα για την υπόλοιπη ζωή του.

Είχε ύψος μόλις 1,60. Το 1922 μεταφέρθηκε στα γραφεία της Σμύρνης επειδή ο διευθυντής είχε πάει διακοπές. Οι πρώτοι στρατιώτες του Κεμάλ μπήκαν στις 9 Σεπτεμβρίου. Αμερικανοί και Άγγλοι πολίτες εγκατέλειψαν την πόλη, ακόμη και ο Αμερικανός πρόξενος Τζωρτζ Χόρτον που είχε σύζυγο Ελληνίδα. Όμως ο Τζένιγκς έμεινε πίσω και προσπάθησε να βοηθήσει όσο μπορούσε με ό,τι διέθετε.

Λίγες ημέρες πριν, όταν ο ελληνικός στρατός ήδη εγκατέλειπε την Σμύρνη, ο Τζένιγκς ίδρυσε την οργάνωση «Αμερικανική Επιτροπή Σωτηρίας» για να παράσχει ανθρωπιστική βοήθεια στους κατοίκους. Έπειτα ίδρυσε και έναν σταθμό πρώτων βοηθειών για έγκυες γυναίκες. Το στέγασε σε εγκαταλελειμμένο σπίτι ενός πλούσιου Έλληνα. Βλέποντας πως δεν θα ερχόταν βοήθεια από πουθενά, ο Τζένιγκς έδρασε μόνος του. Χωρίς να έχει διπλωματική εμπειρία, κατάφερε να κλείσει συμφωνία με τον Κεμάλ να επιτρέψει την διάσωση Ελλήνων προσφύγων.

Ο Κεμάλ του έδωσε μόλις 11 ημέρες για να σώσει 250.000 Έλληνες αλλά απαγόρευσε την διάσωση ανδρών ηλικίας 17-45, διότι ήθελε να σταλούν στα «αμελέ ταμπουρού», τα γνωστά τάγματα εργασίας. Επιπλέον απαγόρευσε σε όλα τα πλοία να φέρουν ελληνική σημαία επειδή θεωρούσε ότι κάτι τέτοιο θα αποθάρρυνε τους στρατιώτες του.
Ο Σίντλερ της Σμύρνης. Ο Αμερικανός που έσωσε τις ζωές 350.000 Ελλήνων στη Μικρασιατική Καταστροφή.
Ο Αμερικανός έγραψε: «Μου φαινόταν ότι τα τρομερά, αγωνιώδη, απελπισμένα ουρλιαχτά, που εκλιπαρούσαν για βοήθεια δεν θα έπαυαν να με κυνηγάνε σε όλη μου την ζωή». Μετά την συμφωνία, ο Τζένιγκς επέστρεψε στην Σμύρνη όπου έπεισε τον καπετάνιο του αμερικανικού τορπιλικού Edsall να μεταφέρει για αρχή 607 πρόσφυγες στην Θεσσαλονίκη. Έπειτα, έπεισε Ιταλό πλοιοκτήτη να μεταφέρει 2.000 Έλληνες στο λιμάνι της Μυτιλήνης με το πλοίο του ‘’Κωνσταντινούπολις’’. Ο Τζένινγκς έπλευσε μαζί τους για να επιτηρεί την κατάσταση.

Προηγουμένως προσπάθησε να πείσει και Γάλλο καπετάνιο αλλά εκείνος αρνήθηκε. Ο Αμερικανός πλήρωσε από την τσέπη του για να εξασφαλίσει τις ζωές όλων αυτών των προσφύγων. Μόνο για τους πρόσφυγες του «Κωνσταντινούπολις» το ποσόν ανήλθε στις 6.000 λίρες.

Πλέοντας προς την ακτή της Μυτιλήνης με το πλoίο «Κωνσταντινούπολις», ο Τζένιγκς αντίκρισε 25 αγκυροβολημένα πλοία του ελληνικού στρατού. Ζήτησε από τον διοικητή του στρατού Φράγκο να του επιτρέψει να μεταφέρει μετανάστες. Εκείνος δέχτηκε να διαθέσει έξι πλοία με γραπτή εγγύηση ότι θα προστατευτούν από τις αμερικανικές αρχές και ότι θα επιστρέψουν με ασφάλεια.

Ο Σίντλερ της Σμύρνης. Ο Αμερικανός που έσωσε τις ζωές 350.000 Ελλήνων στη Μικρασιατική Καταστροφή.

 

Μέσα σε τρεις ώρες, ο Τζένιγκς πήρε γραπτή εγγύηση από τον Κεμάλ και εξασφάλισε αμερικανικό σκάφος με σημαία από τον καπετάνιο Χάλσεϊ Πάουελ. Δυστυχώς μόνο ένα πλοίο των ελληνικών δυνάμεων έφτασε στην Σμύρνη, με το όνομα «Κιλκίς». Ο Φράγκος είχε απορρίψει το αίτημα του Τζένιγκς φοβούμενος πως η αποστολή ήταν πολύ επικίνδυνη. Μαζί με τον κυβερνήτη του «Κιλκίς» Ι. Ε. Θεοφανίδη, ο Τζένιγκς έστειλε κρυπτογραφημένο μήνυμα στον υπουργό Ναυτικών και έπειτα στον πρωθυπουργό Νικόλαο Τριανταφυλλάκο. Η κυβέρνηση τους απάντησε πως ο πρωθυπουργός κοιμόταν.

Ακολούθησαν δύο ακόμη τελεσίγραφα στα οποία ο Τζένινγκς σχεδόν εκβίαζε την ελληνική κυβέρνηση. Ανέφερε πως θα την κατηγορούσε για την αδράνειά της που θα οδηγούσε στον θάνατο εκατομμυρίων Ελλήνων.

«Θα έλεγα δημοσίως πως χρειάστηκε να στείλω τελεσίγραφο στην Ελληνική κυβέρνηση και το έκανα, πως πήρα άδεια από την Τουρκία να επιβιβαστούν πρόσφυγες της Σμύρνης σε ελληνικά πλοία, ότι είχα αναλάβει την ευθύνη, και πως το μόνο που μας έλειπε ήταν πλοία που το Ελληνικό κράτος δεν παραχωρούσε».

Ο Σίντλερ της Σμύρνης. Ο Αμερικανός που έσωσε τις ζωές 350.000 Ελλήνων στη Μικρασιατική Καταστροφή.

 

Αφού έδωσε τον λόγο του πως αμερικανικά πλοία θα συνόδευαν στην μεταφορά των προσφύγων, η κυβέρνηση τελικά δέχτηκε να δώσει έγκριση για και να αποπλεύσουν θωρηκτά για την Σμύρνη. Μολονότι κάποιοι καπετάνιοι αρνήθηκαν την εντολή της κυβέρνησης επικαλούμενοι τεχνικές βλάβες, ο Θεοφανίδης τους απείλησε πως θα τους οδηγήσει στο ναυτοδικείο.

Την επόμενη ημέρα εμφανίστηκαν και τα 25 για να σώσουν τους εναπομείναντες πρόσφυγες. Χάρη στον Τζένιγκς τελικά σώθηκαν περίπου 350.000 Έλληνες πρόσφυγες από την Σμύρνη μέσα σε αυτές τις 11 ημέρες που του έδωσε ο Κεμάλ. Μέχρι το τέλος του 1922, ο Τζένιγκς συνέχισε να περιπλέει τις ακτές της Σμύρνης, ανεβάζοντας τον αριθμό των διασωθέντων σε σχεδόν ένα εκατομμύριο. Ανάμεσα τους ήταν Αρμένιοι και Εβραίοι. Στην Ελλάδα, ο Τζένιγκς τιμήθηκε με τις ύψιστες διακρίσεις.

Ο Σίντλερ της Σμύρνης. Ο Αμερικανός που έσωσε τις ζωές 350.000 Ελλήνων στη Μικρασιατική Καταστροφή.

 

«Κάθε φορά που περπατούσε στους δρόμους των Αθηνών ο κόσμος γονάτιζε μπροστά του και του φιλούσε το χέρι και τα πόδια από σεβασμό,» λέει σήμερα ο εγγονός του Ρογήρος Τζένιγκς. Αργότερα έγινε ο μόνος που αντιπροσώπευσε και την Ελλάδα και την Τουρκία στην Συνθήκη της Λωζάνης για την ανταλλαγή πληθυσμών. Σήμερα παραμένει άγνωστος στην Ελλάδα.

Ο Σίντλερ της Σμύρνης. Ο Αμερικανός που έσωσε τις ζωές 350.000 Ελλήνων στη Μικρασιατική Καταστροφή.

 

Το όνομά του δεν αναφέρεται σε κανένα σχολικό βιβλίο Ιστορίας. Καμία οδός δεν φέρει το όνομά του και κανένας ανδριάντας δεν ανεγέρθη ποτέ. Μόλις πριν μερικά χρόνια τιμήθηκε από τον Δήμο Βόλου.

ΜΑΘΑΝΕ ΟΤΙ... ΚΑΙ ΠΛΑΚΩΣΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΜΑΘΑΝΕ ΟΤΙ... ΚΑΙ ΠΛΑΚΩΣΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ
Γράφει ο Δρ. Λεωνίδας Λ. Μπίλλης

ΜΑΘΑΝΕ ΟΤΙ... ΚΑΙ ΠΛΑΚΩΣΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ

Πρωτίστως επισημαίνω ότι όπως και οι Σκοπιανούληδες θέλουν δικό τους τον Αλέξανδρο έτσι κι οι Αλβανούληδες σφετερίζονται τον Πύρρο και τον συγκαταλέγουν στο πάνθεο των δικών τους ηρώων, αν και ο πληθυντικός (ηρώων) περιττεύει διότι ο μοναδικός Αλβανός ήρωας που αντικειμενικά ανήκει στους Αλβανούς ήταν ο Αλή Πασάς από το Τεπελένι και ουδείς άλλος πλην αυτού Αλβανός! ήρωας υπάρχει καταγεγραμμένος, όχι στην αλβανική ιστορία της προπαγάνδας του Ενβέρ Χότζα, αλλά στην ιστορία!
Ωστόσο τις διαχρονικές ευθύνες τόσο για την περίπτωση της καπηλείας του Αλέξανδρου, όσο και του Πύρρου, δεν μπορεί να τις έχει το περίπτερο της γειτονιάς μας, αλλά οι ραγιαδοπροσκυνημένες και φοβικές νεοελληνικές κυβερνήσεις. (Μην το αναπτύξω τώρα αυτό!)
Ιδίως όσο αφορά τον Πύρρο, θα πω μόνο τούτο:
Όταν προσωπικά έψαχνα να βρω μια μικρή έστω, προτομή του Πύρρου στα καταστήματα της Αθήνας, δεν υπήρχε πουθενά. Όταν όμως επισκεπτόμενος την Αλβανία, κοίταζα τις βιτρίνες των καταστημάτων στα Τίρανα, μετ` εκπλήξεώς μου, είδα αρκετές προτομές του Ηπειρώτη βασιλιά, εξ ου και αγόρασα κάποια να κοσμήσει το γραφείο μου. Ο νοών καταλαβαίνει περί της σπουδαιότητας ή όχι του περιστατικού.
Δευτερευόντως, με αφορμή την αναφορά στους Ιλλυρίους διασαφηνίζεται ότι η προέλευση-καταγωγή των Αλβανών δεν σχετίζεται με τους Ιλλυρίους παρότι η εσφαλμένη αυτή άποψη αναπαράγεται συνεχώς από ανιστόρητες πηγές ενισχύοντας τον διακαή πόθο των Αλβανών να έχουν κι αυτοί μια ‘’αρχαία προέλευση’’. Η εσφαλμένη υπόθεση του Γερμανού Θούνμαν που διατυπώθηκε το 1774 υποστηρίζοντας τα περί καταγωγής των Αλβανών από τους Ιλλυρίους, έχει διαψευστεί κατ` επανάληψη διότι: Στη μάχη των Γαυγαμήλων (331 π. χ. χ.), οι Αλβανοί υπηρέτησαν στα συμμαχικά στρατεύματα του Δαρείου ως υποτελείς των Περσών κατά των Ελλήνων.
Ερώτημα: Πως λοιπόν οι Αλβανοί βρέθηκαν στα Γαυγάμηλα αφού ο Δαρείος δεν είχε περάσει ποτέ στην βαλκανική και συνεπώς στην Ιλλυρία;
Απάντηση: Απλώς η χώρα των Αλβανών βρισκόταν στην Υπερκαυκασία κοντά στην Κασπία θάλασσα, δίπλα στην Αρμενία και την Γεωργία πράγμα που δικαιολογεί και τη συμμετοχή τους στη μάχη των Γαυγαμήλων διότι ο Δαρείος είχε καταλάβει την περιοχή τους και τους είχε στην υποτέλεια του. Πρωτεύουσά τους ήταν η Καμπάχα, ερείπια της οποίας υπάρχουν και σήμερα. Μετά την καταστροφή απ` τους Ρωμαίους (περί το 130 μ. χ. χ.), πολλοί Αλβανοί έφυγαν από την Υπερκαυκασία και ήρθαν στην Ιλλυρία, κοντά στα σημερινά Τίρανα. Εκεί δημιούργησαν το χωριό Αλβανό στην περιοχή της σημερινής Κρόιας. Το χωριό αυτό αναφέρεται για πρώτη φορά από τον Κλαύδιο Πτολεμαίο τον Γεωγράφο (3,12,20) ως ‘’Αλβανόπολις’’. Το δε όνομα ‘’Αλβανοί’’, αναφέρεται για πρώτη φορά από την ιστορικό Άννα Κομνήνη στο έργο της ‘’Αλεξιάδα’’ περί το 1148.Τα περί καταγωγής των Αλβανών από τους Ιλλυριούς είναι κατασκευάσματα της κομμουνιστικής προπαγάνδας του Ενβέρ Χότζα που προσπάθησε να δώσει αρχαία προέλευση στο νεοσυσταθέν τεχνητό κρατίδιο των Αλβανών.
(Περισσότερα: α) Αρριανός, Αλεξάνδρου Ανάβασις, β) Πλούταρχος, Βίοι Παράλληλοι, γ) Στράβων ΣΤ 211, δ) Απίου Μιθριδάτου 103 Δίων. Κας. 36,37 ε) Koutouzis. gr, Που ήταν η Αλβανία και τα Σκόπια, δημοσίευση άρθρου,9/11/03, στ) Νίκος Α. Μπάτσος, Έλληνες Αρβανίτες και Αλβανοί-Δυο λαοί διαφορετικοί, ζ) N. G. L. Hammοnd, Μέγας Αλέξανδρος, εκδόσεις Μαλλιάρης-Παιδεία 2005, Θεσσαλονίκη σελ. 139. η) J.F.C. Fuller, H Ιδιοφυής Στρατηγική του Μ. Αλεξάνδρου, εκδόσεις Ποιότητα, Αθήνα 2004, σελ.310-312 και θ) Δρ. Λ. Λ. Μπίλλης, Οι Σωματοφύλακες Σύμβουλοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου, 2014: 364,365, 385-389).
Δρ. Λεωνίδας Λ. Μπίλλης
Οικονομολόγος-Κοινωνιολόγος, Μελετητής τάξης Β΄

Δρ. Λεωνίδας Λ. Μπίλλης
 

Να μετονομαστεί άμεσα η ενιαία Μακεδονία μας σε «Αρχαία Μακεδονία».


 

του κ. Πέτρου Χασάπη

  • Να καταργηθούν οι γεωγραφικοί διαχωρισμοί «Δυτική – Κεντρική – Ανατολική Μακεδονία» και να μετονομαστεί άμεσα η ενιαία Μακεδονία μας σε «Αρχαία Μακεδονία».
Αν δεν δράσουμε γρήγορα, κινδυνεύουμε τελικά, η Μακεδονία μας να χαρακτηριστεί διεθνώς ως «Νότια Μακεδονία». Αυτό θα είναι η απόλυτη ήττα, ο απόλυτος κίνδυνος για την ασφάλεια της Μακεδονίας και της χώρας. Όταν μάλιστα εμείς οι ίδιοι διατηρούμε γεωγραφικές διαιρέσεις του τύπου «Ανατολική – Κεντρική – Δυτική Μακεδονία», τότε αυτό δένει απόλυτα με το «Βόρεια Μακεδονία» και φυσικά στη συνέχεια και με το «Νότια Μακεδονία».
 


  Τι θα επιτευχθεί με την μετονομασία ολόκληρης της Μακεδονίας σε «Αρχαία Μακεδονία»:
 
(1) Θα αποφύγουμε τον κίνδυνο να ονομαστεί η Μακεδονία μας «Νότια Μακεδονία», κατοχυρώνοντας την ονομασία «Αρχαία Μακεδονία» και στα αγγλικά «Ancient Macedonia», όπως στα σχέδια χαρτών.
 Η ονομασία «Βόρεια Μακεδονία» δεν είναι αυτοτελής γεωγραφικός προσδιορισμός. Είναι γεωγραφικός ετεροπροσδιορισμός ως προς κάτι άλλο που με λογική συνέπεια είναι η «Νότια Μακεδονία».
  • Και δεν μπήκε τυχαία. Μπήκε σκόπιμα για να δημιουργήσει μελλοντικό γεωπολιτικό πρόβλημα για να κάνουν πολιτικά παιχνίδια οι διεθνείς «προστάτες». 
Επομένως εμείς πρέπει να σπεύσουμε και να ακυρώσουμε αυτόν τον κίνδυνο, αυτό-ονομάζοντας το άλλο μέρος του ετεροπροσδιορισμού ως «Αρχαία Μακεδονία», αντί για το «Νότια Μακεδονία» το οποίο υπονοείται έμμεσα από τη Συνθήκη


 



(2) Θα εκνευρίσει τους Σκοπιανούς και θα τους ωθήσει σε σπασμωδικές κινήσεις και παραβιάσεις τη Συνθήκης, κάτι που θα μας βοηθήσει στην εύκολη λύση της ή ακόμα και στην ακύρωσή της. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εκείνοι που θέλησαν να στήσουν τη «Μακεδονία του Αιγαίου» στήριξαν όλη την προπαγανδιστική τους προσπάθεια πάνω στο μύθευμα ότι οι Σκοπιανοί είναι απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων. Επομένως ο ιστορικά ορθός χαρακτηρισμός της Μακεδονίας μας ως «Αρχαίας Μακεδονίας» θα δημιουργήσει εκνευρισμό στην σκοπιανή ελίτ και θα την οδηγήσει σε σπασμωδικές κινήσεις.

(3) Θα έχουμε την ευχέρεια να μετονομάσουμε αντίστοιχα όλες τις ονομασίες κτιρίων (Πανεπιστήμιο, αεροδρόμιο, υπουργείο κ.λ.π. με τον ανωτέρω επιθετικό προσδιορισμό), αλλά και προϊόντα με αυτή την ονομασία, αποφεύγοντας διεθνή σύγχυση. Διαφορετικά, πέρα από το «Νότια Μακεδονία», θα υπάρξουν και οικονομική σύγχυση και εμπορικά προβλήματα.

(4) Θα διατηρήσουμε όλα τα οφέλη του τουρισμού, αφού ολόκληρος ο πλανήτης θα γνωρίζει πως αν θέλει να δει αρχαιότητες, θα πρέπει να έρθει στην πηγή, στην «Αρχαία Μακεδονία».

(5) Θα διατηρήσουμε αλώβητη την αρχαία ελληνική ιστορία μας και θα είναι πάντα ταυτισμένη με τη συγκεκριμένη ελληνική γεωγραφική περιοχή.

(6) Δύσκολα θα αποτολμηθεί, με ενίσχυση των ξένων «προστατών», η διακινδύνευση και η αρπαγή εδαφών της Μακεδονίας μας, όταν διεθνώς θα ορίζεται πολιτιστικά ως ένας αρχαίος ελληνικός χώρος.

(7) Και το σημαντικότερο. Η συγκεκριμένη ενέργεια καλύπτεται απόλυτα από τα άρθρα 3 παρ. 1 και 7 παρ. 1, 2 και 3 της υπογραφείσας Συνθήκης των Πρεσπών και έτσι κανείς δεν μπορεί να μας κατηγορήσει για παραβίαση της συνθήκης.


Συμφωνία των Πρεσπών - Ενα έθνος απο το πουθενά.



Ενα έθνος απο το πουθενά.

Ενω πλέον η συμφωνία των Πρεσπών πιθανώς κρίθηκε οριστικά και πισωγυρίσματα θεωρούνται μάλλον απίθανα , παρόλα ταύτα η ιστορία της περιοχής δεν μπορεί να αναθεωρηθεί αλλα ούτε και να ξαναγραφεί.
Αυτό το νεοϊδρυθέν ”Μακεδονικό έθνος , ή εθνότητα ή εθνικότητα , ή ιθαγένεια , η εθνογένεια ”ή όπως ο καθένας το βάφτισε είναι αδύνατον να το αναζητήσει κανείς στο βάθος των αιώνων διότι απλά δεν υπάρχει .
Ποια είναι τα Σκόπια τελικά και ποια είναι η Οχρίδα που σήμερα αποτελούν βασικά τμήματα του ”μακεδονικού”ή ”βορειομακεδονικόυ” έθνους? Με δυό λόγια ξεκινώντας από τα τέλη του 10ου αιώνα τα Σκόπια γνώρισαν μια περίοδο πολέμων και πολιτικών αναταραχών . Τα Σκόπια ειναι η Βουλγαρική πρωτεύουσα από το 972 ως το 990 .
Μεταξύ 990 και 1015 η πρωτεύουσα και προπύργιο της Βουλγαρικής Αυτοκρατορίας είναι η Οχρίδα . Μακεδόνες υπο τύπο FYROM δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα. Ο Σαμουήλ Βασιλιάς της Βουλγαρίας στην Οχρίδα πέθανε απο καρδιακή προσβολή οταν ηττήθηκε απο τον Βασίλειο Β τον Βουλγαροκτόνο . Προκειμένου να κλείσει και το θέμα της ονομασίας του Βουλγαροκτόνου οτι είναι ”άγριος” ως επιθετικός προσδιορισμός να υπενθυμίσουμε οτι το 811 μ.Χ(200 χρόνια περίπου νωρίτερα απο τον Βουλγαροκτόνο) ο Βασιλιάς Κρούμος της Βουλγαρίας αφού είχε γδάρει τον Αυτοκράτορα του Βυζαντίου Νικηφόρου του Α , έπινε κρασί στο κρανίο του το οποίο είχε επιχρυσώσει . Ας είναι !
Πάντως μεχρι τότε μονο Βουλγαρικό έθνος υπάρχει , μακεδονικό έθνος δεν υπαρχει, ούτε στα Σκόπια , ούτε στην Οχρίδα , για αυτο και ο Βασίλειος ο Β είναι Βουλγαροκτόνος και οχι Μακεδονοκτόνος. Επίσης από το 990 ως το 1018 η Οχρίδα ήταν η έδρα του Βουλγαρικού Πατριαρχείου. Ως επισκοπική πολή η Οχρίδα ήταν πολιτιστικό κέντρο μεγάλης σημασίας για τα Βαλκάνια. Ολες σχεόν οι σωζώμενες εκκλησίες χτίστηκαν από τους Βυζαντινούς και τους Βουλγάρους, ενω οι υπόλοιπες ανάγονται στο σύντομο διάστημα Σερβικής κυριαρχίας, προς τα τέλη του Μεσαίωνα. Οχρίδα λέγεται ότι άλλοτε είχε 365 εκκλησίες, μια για κάθε μέρα του χρόνου, και έχει αναφερθεί ως «Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων».
Το 12ο και το 13ο αιώνα οι Βούλγαροι και οι Σέρβοι εκμεταλλεύτηκαν την παρακμή του Βυζαντίου για να ιδρύσουν μεγάλα βασίλεια, που εκτείνονταν από το Δούναβη μέχρι το Αιγαίο. Ο Καλογιάν επανέφερε τα Σκόπια πίσω στην επανιδρυθείσα Βουλγαρία το 1203 . Το 1282 τα Σκόπια καταλήφθηκαν από το Σέρβο βασιλιά Μιλούτιν. Το 14ο αιώνα τα Σκόπια έγιναν μια τόσο σημαντική πόλη που ο βασιλιάς Δουσάν την έκανε πρωτεύουσα του Σερβικού Βασιλείου. Οσο και να ψάξει κανείς Μακεδονικό έθνος σλαβικής προέλευσης δεν θα βρεί.Ο Χριστιανικός πληθυσμός μειώθηκε τους πρώτους αιώνες της Οθωμανικής κυριαρχίας. Το 1664 υπήρχαν μόνο 142 Χριστιανικές κατοικίες. Ο Εβλιγιά Τσελεμπή αναφέρει ότι οι χριστιανοί κάτοικοί της είναι κυρίως Έλληνες μεταξύ των οποίων και πολλοί Βλάχοι και δευτερευόντος Βούλγαροι.
Τελικά απο που προέκυψε αυτή η Μακεδονική εθνότητα , ή έθνος ή εθνικότητα με Μακεδονική ιθαγένεια? Βλέπουμε παντού Βουλγάρους , Σέρβους, Έλληνες και περιστασιακά Νορμανδούς που ξεχάσαμε να αναφέρουμε. Ένας εστω για δείγμα με το προσωνύμιο Μακεδόνας υπο την μορφή της εθνότητας ή της γλώσσας κ.λ.π δεν υπάρχει. Βεβαίως και υπάρχουν και κάποιοι Αλβανοί που κατοικούν εκει απο τότε και βεβαίως υπάρχουν και διάφορες θρησκείες αντιπροσωπευτικές των κατοίκων .Ήδη, το 17ο αιώνα, η πόλη των Σκοπίων είχε έναν ποικίλο θρησκευτικά πληθυσμό που περιελάμβανε Ορθόδοξους Χριστιανούς, Μουσουλμάνους, Ρωμαιοκαθολικούς και Εβραίους. Η Ρωμαιοκαθολική Επισκοπή των Σκοπίων είχε θρησκευτικούς ηγέτες ποικίλης προέλευσης, όπως από Βοσνιακές, Ιταλικές, Βουλγαρικές και Ελληνικές αδελφότητες, όπως ο Υάκινθος Μακρυποδάρης (1610–1672), που υπήρξε επίσκοπος στα Σκόπια το 17ο αιώνα.
Δεν θέλω να πλατιάσω περισότερο . Αυτοί οι άνθρωποι που σημέρα αυτοπροσδιορίζονται ως ”Μακεδόνες” και έγιναν αποδεκτοί ως ”Μακεδόνες κάτοικοι της Βόρειας Μακεδονίας ” πιθανώς είτε είναι αποτέλεσμα παρθενογένεσης ή αλλοιώς αποτέλεσμα σκοπιμότητων. Πάνω απο όλα όμως παραμονεύει η συντριπτική ήττα που θα υποστεί η Βουλγαρία σύντομα , η οποία τωρα στριμώχτηκε περισσότερο απο τον καθένα στα σκοινιά.
Η παγίδα που έστησε για να προσποριστεί την Μακεδονία με το Εσωτερικό Μακεδονο-Αδριανουπολίτικο Επαναστατικό Κομιτάτο ή αργότερα Εσωτερική Μακεδονική Αδριανουπολίτικη Επαναστατική Οργάνωση (ΕΜΕΟ, βουλγαρικά: Вътрешна Македонска Революционна) τώρα είναι ανοιγμένη διάπλατα μπροστά της. Το σύνθημα της οργάνωσης ήταν "Η Μακεδονία στους Μακεδόνες" και τονιζόταν ότι οι χριστιανικές εθνότητες θα συνεργάζονταν για την αποκήρυξη του παρηκμασμένου και καταπιεστικού οθωμανικού ζυγού,κάτι που θα οδηγούσε σε μια αυτόνομη Μακεδονία. Ο σκοπός της Βουλγαρίας ήταν πονηρός διοτι
αν απελευθερωνόταν η περιοχή μέσω αυτής της κίνησης απο τους Τούρκους, τότε σταδιακά ολη την Μακεδονία θα την προσεταιριζόταν η Βουλγαρία ενω κάθε έννοια Μακεδονικού έθνους ασφαλώς και θα έπαυε να υπάρχει. Το σχέδιο όμως δεν ευδοκίμησε και η σημερινή Βουλγαρία ενω κατα βάθος διαφωνεί με το κατασκεύασμα που η ίδια έφτιαξε , δεν μπορεί ν βγάλει άχνα. Φοβάται οτι κινδυνεύει πλέον και το δικό της Πιρίν.
Αυτοί οι άνθρωποι , απο γενιά σε γενιά πίστεψαν το παραμύθι της Βουλγαρίας και του ΕΜΕΟ οτι είναι δηλαδή αυτόχθονες κάτοικοι ενός ξεχωριστού έθνους που ονομαζόταν Μακεδονικό. Συνέβαλε αργότερα και ο Τίτο σε αυτήν την μυθοπλασία για δικους του λόγους και το έργο σερβιρίστηκε κατα τρόπο μαγικό. Έτσι δημιουργήθηκε ενα έθνος απο το πουθενά που πριν το 1870 δεν αναφαίρεται πουθενά .
Τώρα πως γίνεται να δημιουργηθεί συμπαγής εθνότητα μέσα σε 140 χρόνια αυτό δεν είναι θέμα που μπορούν να απαντήσουν οι σημερινοί κάτοικοι της FYROM ,γιατι στο κάτω κάτω με αυτήν την ιδέα γαλουχήθηκαν και δεν θα ήθέλαν να σκεφτούν κατι διαφορετικό όση λογική και αν έχει αυτο επάνω του. Ούτε οι Αμερικάνοι στην δική τους δημιουργία σαν έθνος τα κατάφεραν τοσο καλά οπως τα Σκόπια.
Οι γεωπολιτικές σκοπιμότητες οταν διαπιστώνουν ανοχή, μπορούν πάνω στην παράνοια να κατασκευάσουν αν χρειαστεί ,οχι μόνο έθνη και κράτη απο το τίποτα ,αλλά και λαμπρές ιστορίες δόξας. Ακόμα και Μακεδόνες απο παρθενογένεση όπως ο Δράκος του Κομόντο.
Τα καταπίνουμε όλα αλλά ηλίθιοι δεν είμαστε .

Ιωσήφ Τσιμισκής.

Σύλλογος Ανάδειξης - Προστασίας Ελληνικής Ιστορίας Και Παράδοσης
 

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019

‘’ ΑΝ ΤΟ ΛΑΟ ΔΕΝ ΩΦΕΛΕΙΣ …ΩΦΕΛΙΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ’’

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΝ ΤΟ ΛΑΟ ΔΕΝ ΩΦΕΛΕΙΣ …ΩΦΕΛΙΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ’’
NTON MESSIE

‘’ ΑΝ ΤΟ ΛΑΟ ΔΕΝ ΩΦΕΛΕΙΣ …ΩΦΕΛΙΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ’’

Μετά απ’’ την καταστροφή
Της πόλης της σπουδαίας
Από τη Θήβα στους Δελφούς
Προσκυνητής ο Μέγας
Να πάρει εξιλέωση
Απ’ τους θεούς του’ Ολύμπου
Κι αφού θυσίες πρόσφερε
Ήρθε η ώρα εκείνου


Η μούσα δε χρειάζεται
Το εγκώμιο να πλέξει
Το θρυλικό Αλέξανδρο
Αλήθεια ποιός δεν ξέρει
Μα όπως υποσχέθηκε
Ποθεί να ιστορήσει
Τ’ άγνωστα και σημαντικά
Σαν τον ακολουθήσει

Επέβαλε συνένωση
Στα κράτη των ελλήνων
Κι οι σύνεδροι στην Κόρινθο
Την αρχηγία εκείνου
Όπως μας γραφεί ο Πλούταρχος
Τιμές του απόδωσαν
Κι ο μόνος αδιάφορος
Για όσα εκεί γινόταν

Ένας γνωστός φιλόσοφος
Που σε πιθάρι μένει
Ο Διογένης κυνικός
Κοντά του σαν πηγαίνει
Ο Αλέξανδρος ο μακεδών
Και μπρος απ’ το πιθάρι
Ο διάλογος που έγινε
Άξιος μνείας χάρη

Ο βασιλεύς Αλέξανδρος
Κι εγώ ο Διογένης
Ο κύων λέει ατάραχος
Ενώ μετά σωπαίνει
“δεν με φοβάσαι; τον ρωτά
Ο Μέγας για να λάβει
Μια θαυμαστή απάντηση
Σαν τον αντί ρωτάει

Είσαι καλό ‘εσύ η κακό
Του λέει με σοφία
Και σώπασε ο Αλέξανδρος
Τι να λέγε αλήθεια
Αν απαντούσε είναι καλό
Γιατί να τον φοβάται
Κακό αν έλεγε σα-φως
Σοφό για αυτόν θα ναι

Μάλλον ετούτα σκέφτηκε
Εμπρός απ’ το πιθάρι
Κι αντί απάντησης ρωτά
Ποιά χάρη να του κάνει
Εκείνος αποκρίθηκε
Σοφά “αποσκότησων με”.
Με ερμηνεία δίφορη
Εμένα φωτισμών με

Από το σκότος βγάλε με
Αν ξέρεις την αλήθεια
Η απ’’ τον ήλιο πάγαινε
Αφού μπροστά του ήταν
Μια και τα πλούτη οι κυνικοί
Δεν τα αποδεχόταν
Την ευτυχία εύρισκαν
Στο πνεύμα που πλανιόταν

Μετά απ’ αυτό άκουσε
Η ιστορία λέει
Εάν μη ων Αλέξανδρος
Ας ήμουν Διογένης...
‘’ ο Διογένης λέει για την Αμερική ….κι όχι μόνο ‘’
Ο Μέγας Αλέξανδρος
Κι ο Διογένης είχαν

Μια μακρά συζήτηση
Μεγίστης σημασίας
Ο ιστορικός ο Δίωνας
Διέσωσε εκείνη
Μαζί με γεωγραφικά
Που μνεία τους αξίζει
Σοφά πολύ σημαντικά
Τα όσα ο Διογένης

Περί ωφελιμότητας
Του Αλεξάνδρου λέγει
Του εξηγεί ωφέλιμος
Ο βασιλιάς ηγέτης
Αν το λαό του ωφελεί
Καθόσον βασιλεύει
Ετούτα π’ ισχυρίζεται
Και τα’ ενδυναμώνει

σαν στο πιθάρι του μυαλού
Ο ήλιος δυναμώνει
Όλο τον κόσμο βασιλιά
Εσύ αν κατακτήσεις
Ευρώπη Ασία Αφρική
Ακόμη αν διανύσεις
Αν το λαό δεν ωφελείς
Ωφέλιμος δεν είσαι.

Και να περάσεις να διαβείς
Του Ηρακλή τις στήλες
Την μακρινή την ήπειρο
Ακόμη αν κατακτήσεις
Πέρα απ’ το μέγα ωκεανό
Τον κόσμο που χωρίζει
Εκείνη μεγαλύτερη
Π’ απ’’ την Ασία είναι

Αν το λαό δεν ωφελεί
Ωφέλιμος δεν είσαι
Σοφία δε χρειάζεται
Γεωγνωσία μήτε
Να καταλάβει ο καθείς
Η ήπειρος που είπε
Ότι ήταν η Αμερική
Γνωρίζαν οι αρχαίοι
Γιατί μητε ο Αλέξανδρος
Τον ρώτησε ποιά λέει…

ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΣ © 2-3-2018

Έπεται συνέχεια, απόσπασμα απ’ το βιβλίο…
‘’ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ …ΚΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ‘’’

Βλάσιος Βλασίου