Ενα έθνος απο το πουθενά.
Ενω πλέον η συμφωνία των Πρεσπών πιθανώς κρίθηκε οριστικά και πισωγυρίσματα θεωρούνται μάλλον απίθανα , παρόλα ταύτα η ιστορία της περιοχής δεν μπορεί να αναθεωρηθεί αλλα ούτε και να ξαναγραφεί.
Αυτό το νεοϊδρυθέν ”Μακεδονικό έθνος , ή εθνότητα ή εθνικότητα , ή ιθαγένεια , η εθνογένεια ”ή όπως ο καθένας το βάφτισε είναι αδύνατον να το αναζητήσει κανείς στο βάθος των αιώνων διότι απλά δεν υπάρχει .
Ποια είναι τα Σκόπια τελικά και ποια είναι η Οχρίδα που σήμερα αποτελούν βασικά τμήματα του ”μακεδονικού”ή ”βορειομακεδονικόυ” έθνους? Με δυό λόγια ξεκινώντας από τα τέλη του 10ου αιώνα τα Σκόπια γνώρισαν μια περίοδο πολέμων και πολιτικών αναταραχών . Τα Σκόπια ειναι η Βουλγαρική πρωτεύουσα από το 972 ως το 990 .
Μεταξύ 990 και 1015 η πρωτεύουσα και προπύργιο της Βουλγαρικής Αυτοκρατορίας είναι η Οχρίδα . Μακεδόνες υπο τύπο FYROM δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα. Ο Σαμουήλ Βασιλιάς της Βουλγαρίας στην Οχρίδα πέθανε απο καρδιακή προσβολή οταν ηττήθηκε απο τον Βασίλειο Β τον Βουλγαροκτόνο . Προκειμένου να κλείσει και το θέμα της ονομασίας του Βουλγαροκτόνου οτι είναι ”άγριος” ως επιθετικός προσδιορισμός να υπενθυμίσουμε οτι το 811 μ.Χ(200 χρόνια περίπου νωρίτερα απο τον Βουλγαροκτόνο) ο Βασιλιάς Κρούμος της Βουλγαρίας αφού είχε γδάρει τον Αυτοκράτορα του Βυζαντίου Νικηφόρου του Α , έπινε κρασί στο κρανίο του το οποίο είχε επιχρυσώσει . Ας είναι !
Πάντως μεχρι τότε μονο Βουλγαρικό έθνος υπάρχει , μακεδονικό έθνος δεν υπαρχει, ούτε στα Σκόπια , ούτε στην Οχρίδα , για αυτο και ο Βασίλειος ο Β είναι Βουλγαροκτόνος και οχι Μακεδονοκτόνος. Επίσης από το 990 ως το 1018 η Οχρίδα ήταν η έδρα του Βουλγαρικού Πατριαρχείου. Ως επισκοπική πολή η Οχρίδα ήταν πολιτιστικό κέντρο μεγάλης σημασίας για τα Βαλκάνια. Ολες σχεόν οι σωζώμενες εκκλησίες χτίστηκαν από τους Βυζαντινούς και τους Βουλγάρους, ενω οι υπόλοιπες ανάγονται στο σύντομο διάστημα Σερβικής κυριαρχίας, προς τα τέλη του Μεσαίωνα. Οχρίδα λέγεται ότι άλλοτε είχε 365 εκκλησίες, μια για κάθε μέρα του χρόνου, και έχει αναφερθεί ως «Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων».
Το 12ο και το 13ο αιώνα οι Βούλγαροι και οι Σέρβοι εκμεταλλεύτηκαν την παρακμή του Βυζαντίου για να ιδρύσουν μεγάλα βασίλεια, που εκτείνονταν από το Δούναβη μέχρι το Αιγαίο. Ο Καλογιάν επανέφερε τα Σκόπια πίσω στην επανιδρυθείσα Βουλγαρία το 1203 . Το 1282 τα Σκόπια καταλήφθηκαν από το Σέρβο βασιλιά Μιλούτιν. Το 14ο αιώνα τα Σκόπια έγιναν μια τόσο σημαντική πόλη που ο βασιλιάς Δουσάν την έκανε πρωτεύουσα του Σερβικού Βασιλείου. Οσο και να ψάξει κανείς Μακεδονικό έθνος σλαβικής προέλευσης δεν θα βρεί.Ο Χριστιανικός πληθυσμός μειώθηκε τους πρώτους αιώνες της Οθωμανικής κυριαρχίας. Το 1664 υπήρχαν μόνο 142 Χριστιανικές κατοικίες. Ο Εβλιγιά Τσελεμπή αναφέρει ότι οι χριστιανοί κάτοικοί της είναι κυρίως Έλληνες μεταξύ των οποίων και πολλοί Βλάχοι και δευτερευόντος Βούλγαροι.
Τελικά απο που προέκυψε αυτή η Μακεδονική εθνότητα , ή έθνος ή εθνικότητα με Μακεδονική ιθαγένεια? Βλέπουμε παντού Βουλγάρους , Σέρβους, Έλληνες και περιστασιακά Νορμανδούς που ξεχάσαμε να αναφέρουμε. Ένας εστω για δείγμα με το προσωνύμιο Μακεδόνας υπο την μορφή της εθνότητας ή της γλώσσας κ.λ.π δεν υπάρχει. Βεβαίως και υπάρχουν και κάποιοι Αλβανοί που κατοικούν εκει απο τότε και βεβαίως υπάρχουν και διάφορες θρησκείες αντιπροσωπευτικές των κατοίκων .Ήδη, το 17ο αιώνα, η πόλη των Σκοπίων είχε έναν ποικίλο θρησκευτικά πληθυσμό που περιελάμβανε Ορθόδοξους Χριστιανούς, Μουσουλμάνους, Ρωμαιοκαθολικούς και Εβραίους. Η Ρωμαιοκαθολική Επισκοπή των Σκοπίων είχε θρησκευτικούς ηγέτες ποικίλης προέλευσης, όπως από Βοσνιακές, Ιταλικές, Βουλγαρικές και Ελληνικές αδελφότητες, όπως ο Υάκινθος Μακρυποδάρης (1610–1672), που υπήρξε επίσκοπος στα Σκόπια το 17ο αιώνα.
Δεν θέλω να πλατιάσω περισότερο . Αυτοί οι άνθρωποι που σημέρα αυτοπροσδιορίζονται ως ”Μακεδόνες” και έγιναν αποδεκτοί ως ”Μακεδόνες κάτοικοι της Βόρειας Μακεδονίας ” πιθανώς είτε είναι αποτέλεσμα παρθενογένεσης ή αλλοιώς αποτέλεσμα σκοπιμότητων. Πάνω απο όλα όμως παραμονεύει η συντριπτική ήττα που θα υποστεί η Βουλγαρία σύντομα , η οποία τωρα στριμώχτηκε περισσότερο απο τον καθένα στα σκοινιά.
Η παγίδα που έστησε για να προσποριστεί την Μακεδονία με το Εσωτερικό Μακεδονο-Αδριανουπολίτικο Επαναστατικό Κομιτάτο ή αργότερα Εσωτερική Μακεδονική Αδριανουπολίτικη Επαναστατική Οργάνωση (ΕΜΕΟ, βουλγαρικά: Вътрешна Македонска Революционна) τώρα είναι ανοιγμένη διάπλατα μπροστά της. Το σύνθημα της οργάνωσης ήταν "Η Μακεδονία στους Μακεδόνες" και τονιζόταν ότι οι χριστιανικές εθνότητες θα συνεργάζονταν για την αποκήρυξη του παρηκμασμένου και καταπιεστικού οθωμανικού ζυγού,κάτι που θα οδηγούσε σε μια αυτόνομη Μακεδονία. Ο σκοπός της Βουλγαρίας ήταν πονηρός διοτι
αν απελευθερωνόταν η περιοχή μέσω αυτής της κίνησης απο τους Τούρκους, τότε σταδιακά ολη την Μακεδονία θα την προσεταιριζόταν η Βουλγαρία ενω κάθε έννοια Μακεδονικού έθνους ασφαλώς και θα έπαυε να υπάρχει. Το σχέδιο όμως δεν ευδοκίμησε και η σημερινή Βουλγαρία ενω κατα βάθος διαφωνεί με το κατασκεύασμα που η ίδια έφτιαξε , δεν μπορεί ν βγάλει άχνα. Φοβάται οτι κινδυνεύει πλέον και το δικό της Πιρίν.
Αυτοί οι άνθρωποι , απο γενιά σε γενιά πίστεψαν το παραμύθι της Βουλγαρίας και του ΕΜΕΟ οτι είναι δηλαδή αυτόχθονες κάτοικοι ενός ξεχωριστού έθνους που ονομαζόταν Μακεδονικό. Συνέβαλε αργότερα και ο Τίτο σε αυτήν την μυθοπλασία για δικους του λόγους και το έργο σερβιρίστηκε κατα τρόπο μαγικό. Έτσι δημιουργήθηκε ενα έθνος απο το πουθενά που πριν το 1870 δεν αναφαίρεται πουθενά .
Τώρα πως γίνεται να δημιουργηθεί συμπαγής εθνότητα μέσα σε 140 χρόνια αυτό δεν είναι θέμα που μπορούν να απαντήσουν οι σημερινοί κάτοικοι της FYROM ,γιατι στο κάτω κάτω με αυτήν την ιδέα γαλουχήθηκαν και δεν θα ήθέλαν να σκεφτούν κατι διαφορετικό όση λογική και αν έχει αυτο επάνω του. Ούτε οι Αμερικάνοι στην δική τους δημιουργία σαν έθνος τα κατάφεραν τοσο καλά οπως τα Σκόπια.
Οι γεωπολιτικές σκοπιμότητες οταν διαπιστώνουν ανοχή, μπορούν πάνω στην παράνοια να κατασκευάσουν αν χρειαστεί ,οχι μόνο έθνη και κράτη απο το τίποτα ,αλλά και λαμπρές ιστορίες δόξας. Ακόμα και Μακεδόνες απο παρθενογένεση όπως ο Δράκος του Κομόντο.
Τα καταπίνουμε όλα αλλά ηλίθιοι δεν είμαστε .
Ιωσήφ Τσιμισκής.
Ενω πλέον η συμφωνία των Πρεσπών πιθανώς κρίθηκε οριστικά και πισωγυρίσματα θεωρούνται μάλλον απίθανα , παρόλα ταύτα η ιστορία της περιοχής δεν μπορεί να αναθεωρηθεί αλλα ούτε και να ξαναγραφεί.
Αυτό το νεοϊδρυθέν ”Μακεδονικό έθνος , ή εθνότητα ή εθνικότητα , ή ιθαγένεια , η εθνογένεια ”ή όπως ο καθένας το βάφτισε είναι αδύνατον να το αναζητήσει κανείς στο βάθος των αιώνων διότι απλά δεν υπάρχει .
Ποια είναι τα Σκόπια τελικά και ποια είναι η Οχρίδα που σήμερα αποτελούν βασικά τμήματα του ”μακεδονικού”ή ”βορειομακεδονικόυ” έθνους? Με δυό λόγια ξεκινώντας από τα τέλη του 10ου αιώνα τα Σκόπια γνώρισαν μια περίοδο πολέμων και πολιτικών αναταραχών . Τα Σκόπια ειναι η Βουλγαρική πρωτεύουσα από το 972 ως το 990 .
Μεταξύ 990 και 1015 η πρωτεύουσα και προπύργιο της Βουλγαρικής Αυτοκρατορίας είναι η Οχρίδα . Μακεδόνες υπο τύπο FYROM δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα. Ο Σαμουήλ Βασιλιάς της Βουλγαρίας στην Οχρίδα πέθανε απο καρδιακή προσβολή οταν ηττήθηκε απο τον Βασίλειο Β τον Βουλγαροκτόνο . Προκειμένου να κλείσει και το θέμα της ονομασίας του Βουλγαροκτόνου οτι είναι ”άγριος” ως επιθετικός προσδιορισμός να υπενθυμίσουμε οτι το 811 μ.Χ(200 χρόνια περίπου νωρίτερα απο τον Βουλγαροκτόνο) ο Βασιλιάς Κρούμος της Βουλγαρίας αφού είχε γδάρει τον Αυτοκράτορα του Βυζαντίου Νικηφόρου του Α , έπινε κρασί στο κρανίο του το οποίο είχε επιχρυσώσει . Ας είναι !
Πάντως μεχρι τότε μονο Βουλγαρικό έθνος υπάρχει , μακεδονικό έθνος δεν υπαρχει, ούτε στα Σκόπια , ούτε στην Οχρίδα , για αυτο και ο Βασίλειος ο Β είναι Βουλγαροκτόνος και οχι Μακεδονοκτόνος. Επίσης από το 990 ως το 1018 η Οχρίδα ήταν η έδρα του Βουλγαρικού Πατριαρχείου. Ως επισκοπική πολή η Οχρίδα ήταν πολιτιστικό κέντρο μεγάλης σημασίας για τα Βαλκάνια. Ολες σχεόν οι σωζώμενες εκκλησίες χτίστηκαν από τους Βυζαντινούς και τους Βουλγάρους, ενω οι υπόλοιπες ανάγονται στο σύντομο διάστημα Σερβικής κυριαρχίας, προς τα τέλη του Μεσαίωνα. Οχρίδα λέγεται ότι άλλοτε είχε 365 εκκλησίες, μια για κάθε μέρα του χρόνου, και έχει αναφερθεί ως «Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων».
Το 12ο και το 13ο αιώνα οι Βούλγαροι και οι Σέρβοι εκμεταλλεύτηκαν την παρακμή του Βυζαντίου για να ιδρύσουν μεγάλα βασίλεια, που εκτείνονταν από το Δούναβη μέχρι το Αιγαίο. Ο Καλογιάν επανέφερε τα Σκόπια πίσω στην επανιδρυθείσα Βουλγαρία το 1203 . Το 1282 τα Σκόπια καταλήφθηκαν από το Σέρβο βασιλιά Μιλούτιν. Το 14ο αιώνα τα Σκόπια έγιναν μια τόσο σημαντική πόλη που ο βασιλιάς Δουσάν την έκανε πρωτεύουσα του Σερβικού Βασιλείου. Οσο και να ψάξει κανείς Μακεδονικό έθνος σλαβικής προέλευσης δεν θα βρεί.Ο Χριστιανικός πληθυσμός μειώθηκε τους πρώτους αιώνες της Οθωμανικής κυριαρχίας. Το 1664 υπήρχαν μόνο 142 Χριστιανικές κατοικίες. Ο Εβλιγιά Τσελεμπή αναφέρει ότι οι χριστιανοί κάτοικοί της είναι κυρίως Έλληνες μεταξύ των οποίων και πολλοί Βλάχοι και δευτερευόντος Βούλγαροι.
Τελικά απο που προέκυψε αυτή η Μακεδονική εθνότητα , ή έθνος ή εθνικότητα με Μακεδονική ιθαγένεια? Βλέπουμε παντού Βουλγάρους , Σέρβους, Έλληνες και περιστασιακά Νορμανδούς που ξεχάσαμε να αναφέρουμε. Ένας εστω για δείγμα με το προσωνύμιο Μακεδόνας υπο την μορφή της εθνότητας ή της γλώσσας κ.λ.π δεν υπάρχει. Βεβαίως και υπάρχουν και κάποιοι Αλβανοί που κατοικούν εκει απο τότε και βεβαίως υπάρχουν και διάφορες θρησκείες αντιπροσωπευτικές των κατοίκων .Ήδη, το 17ο αιώνα, η πόλη των Σκοπίων είχε έναν ποικίλο θρησκευτικά πληθυσμό που περιελάμβανε Ορθόδοξους Χριστιανούς, Μουσουλμάνους, Ρωμαιοκαθολικούς και Εβραίους. Η Ρωμαιοκαθολική Επισκοπή των Σκοπίων είχε θρησκευτικούς ηγέτες ποικίλης προέλευσης, όπως από Βοσνιακές, Ιταλικές, Βουλγαρικές και Ελληνικές αδελφότητες, όπως ο Υάκινθος Μακρυποδάρης (1610–1672), που υπήρξε επίσκοπος στα Σκόπια το 17ο αιώνα.
Δεν θέλω να πλατιάσω περισότερο . Αυτοί οι άνθρωποι που σημέρα αυτοπροσδιορίζονται ως ”Μακεδόνες” και έγιναν αποδεκτοί ως ”Μακεδόνες κάτοικοι της Βόρειας Μακεδονίας ” πιθανώς είτε είναι αποτέλεσμα παρθενογένεσης ή αλλοιώς αποτέλεσμα σκοπιμότητων. Πάνω απο όλα όμως παραμονεύει η συντριπτική ήττα που θα υποστεί η Βουλγαρία σύντομα , η οποία τωρα στριμώχτηκε περισσότερο απο τον καθένα στα σκοινιά.
Η παγίδα που έστησε για να προσποριστεί την Μακεδονία με το Εσωτερικό Μακεδονο-Αδριανουπολίτικο Επαναστατικό Κομιτάτο ή αργότερα Εσωτερική Μακεδονική Αδριανουπολίτικη Επαναστατική Οργάνωση (ΕΜΕΟ, βουλγαρικά: Вътрешна Македонска Революционна) τώρα είναι ανοιγμένη διάπλατα μπροστά της. Το σύνθημα της οργάνωσης ήταν "Η Μακεδονία στους Μακεδόνες" και τονιζόταν ότι οι χριστιανικές εθνότητες θα συνεργάζονταν για την αποκήρυξη του παρηκμασμένου και καταπιεστικού οθωμανικού ζυγού,κάτι που θα οδηγούσε σε μια αυτόνομη Μακεδονία. Ο σκοπός της Βουλγαρίας ήταν πονηρός διοτι
αν απελευθερωνόταν η περιοχή μέσω αυτής της κίνησης απο τους Τούρκους, τότε σταδιακά ολη την Μακεδονία θα την προσεταιριζόταν η Βουλγαρία ενω κάθε έννοια Μακεδονικού έθνους ασφαλώς και θα έπαυε να υπάρχει. Το σχέδιο όμως δεν ευδοκίμησε και η σημερινή Βουλγαρία ενω κατα βάθος διαφωνεί με το κατασκεύασμα που η ίδια έφτιαξε , δεν μπορεί ν βγάλει άχνα. Φοβάται οτι κινδυνεύει πλέον και το δικό της Πιρίν.
Αυτοί οι άνθρωποι , απο γενιά σε γενιά πίστεψαν το παραμύθι της Βουλγαρίας και του ΕΜΕΟ οτι είναι δηλαδή αυτόχθονες κάτοικοι ενός ξεχωριστού έθνους που ονομαζόταν Μακεδονικό. Συνέβαλε αργότερα και ο Τίτο σε αυτήν την μυθοπλασία για δικους του λόγους και το έργο σερβιρίστηκε κατα τρόπο μαγικό. Έτσι δημιουργήθηκε ενα έθνος απο το πουθενά που πριν το 1870 δεν αναφαίρεται πουθενά .
Τώρα πως γίνεται να δημιουργηθεί συμπαγής εθνότητα μέσα σε 140 χρόνια αυτό δεν είναι θέμα που μπορούν να απαντήσουν οι σημερινοί κάτοικοι της FYROM ,γιατι στο κάτω κάτω με αυτήν την ιδέα γαλουχήθηκαν και δεν θα ήθέλαν να σκεφτούν κατι διαφορετικό όση λογική και αν έχει αυτο επάνω του. Ούτε οι Αμερικάνοι στην δική τους δημιουργία σαν έθνος τα κατάφεραν τοσο καλά οπως τα Σκόπια.
Οι γεωπολιτικές σκοπιμότητες οταν διαπιστώνουν ανοχή, μπορούν πάνω στην παράνοια να κατασκευάσουν αν χρειαστεί ,οχι μόνο έθνη και κράτη απο το τίποτα ,αλλά και λαμπρές ιστορίες δόξας. Ακόμα και Μακεδόνες απο παρθενογένεση όπως ο Δράκος του Κομόντο.
Τα καταπίνουμε όλα αλλά ηλίθιοι δεν είμαστε .
Ιωσήφ Τσιμισκής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου