Μ Ο Ν Α Δ Ι Κ Ο ασημένιο νόμισμα με τον Μινώταυρο, βρήκαν ΙΤΑΛΟΙ αρχαιολόγοι στην Γόρτυνα !
ΔΕΝ
ΜΑΣ ΤΑ ΛΕΝΕ ΑΥΤΑ… ΓΙΑΤΙ; Ένα μοναδικό ασημένιο νόμισμα στην μια πλευρά
του οποίου, υπάρχει η μορφή του μυθικού Μινώταυρου και στην άλλη ο
Λαβύρινθος, αλλά και στοιχεία ενός ακόμα παλιότερου οικισμού, έφεραν στο
φως στην Γόρτυνα, κατά την φετινή περίοδο ανασκαφής, οι Ιταλοί
αρχαιολόγοι του πανεπιστημίου της Πάντοβα, που εργάζονται στην περιοχή.
Το ασημένιο νόμισμα, το μοναδικό γνωστό που έχει βρεθεί ποτέ με τον Μινώταυρο, εντοπίστηκε στις ανασκαφές στο Ιερό του Απόλλωνος και δίνει στους αρχαιολόγους νέα στοιχεία για το παρελθόν του Ναού.
Χρονολογείται
από τον 5ο – 4ο πΧ αιώνα και θεωρείται ότι κυκλοφόρησε μεταξύ 440 και
360 πΧ. Και αν μη τί άλλο αποδεικνύει, ότι ο μύθος του Μινώταυρου, ήταν
υπαρκτό στοιχείο στην ζωή της Γόρτυνος.
Οι
Ιταλοί αρχαιολόγοι έφτασαν όμως και σε μια ακόμα αποκάλυψη: κάτω από το
Ιερό βρέθηκαν στοιχεία ενός ακόμα παλιότερου οικισμού, που ανάγεται
στην Εποχή του Χαλκού (1600- 1000 π.Χ.), δίνοντας ίσως και την απάντηση
στο ερώτημα, γιατί ο Ναός είχε ανεγερθεί μακριά από την Αγορά και την
Ακρόπολη της Γόρτυνος.
Οι αρχαιολόγοι μάλιστα πιστεύουν, ότι στο σημείο αυτό πιθανώς υπήρχε ένας παλιότερος Ναός, πρόδρομος αυτού που υπάρχει σήμερα.
Οι νέες αυτές ανακαλύψεις, που έγιναν κατά την ανασκαφική περίοδο που έληξε πριν από λίγο καιρό, θα προσδιορίσουν ίσως περισσότερο ακόμα τις σχέσεις, μεταξύ της Γόρτυνος και της Κνωσσού, και τη «μάχη» για την πρωτοκαθεδρία στην αρχαία Κρήτη.
Οι νέες αυτές ανακαλύψεις, που έγιναν κατά την ανασκαφική περίοδο που έληξε πριν από λίγο καιρό, θα προσδιορίσουν ίσως περισσότερο ακόμα τις σχέσεις, μεταξύ της Γόρτυνος και της Κνωσσού, και τη «μάχη» για την πρωτοκαθεδρία στην αρχαία Κρήτη.
Οι
Ιταλοί αρχαιολόγοι αναμένεται πλέον, να κάνουν τις επίσημες
ανακοινώσεις τους για το τέλος της ανασκαφικής ‘σεζόν’ και τα σημαντικά
ευρήματα.
Δείτε φωτογραφίες που έδωσε στον Τύπο της Ιταλίας, το Πανεπιστήμιο της Πάντοβα.
Ο μύθος του Μινώταυρου.
Στην Ελληνική μυθολογία, ο Μινώταυρος ήταν ένα σώμα ανθρώπου και κεφάλι και ουρά ταύρου. Πέρα από την περιγραφική αυτή ονομασία του, το όνομα του Μινώταυρου ήταν Αστερίων.
Στην Ελληνική μυθολογία, ο Μινώταυρος ήταν ένα σώμα ανθρώπου και κεφάλι και ουρά ταύρου. Πέρα από την περιγραφική αυτή ονομασία του, το όνομα του Μινώταυρου ήταν Αστερίων.
Κάποιες
φορές αναπαρίσταται ακόμα ως ταύρος, με κορμό ανθρώπου, σε αντιστοιχία
με τον Κένταυρο. Κατοικούσε στο Λαβύρινθο, κτίσμα που φτιάχτηκε από το
Δαίδαλο κατόπιν εντολής του βασιλέως της Κρήτης, Μίνωος. Ο Μινώταυρος
σκοτώθηκε από τον Θησέα.
Πριν
ο Μίνωας γίνει βασιλιάς, ζήτησε από το θεό Ποσειδώνα ένα σημάδι, που να
αποδεικνύει ότι αυτός, και όχι ο αδερφός του, έπρεπε να ανέβει στο
θρόνο.
Ο θεός έστειλε έναν όμορφο λευκό ταύρο και ζήτησε από το Μίνωα να θυσιάσει αυτόν τον ταύρο στον ίδιο. Ο Μίνωας όμως, αντί για αυτόν, θυσίασε έναν άλλο ταύρο, ελπίζοντας ότι ο θεός δε θα το προσέξει.
Ο θεός έστειλε έναν όμορφο λευκό ταύρο και ζήτησε από το Μίνωα να θυσιάσει αυτόν τον ταύρο στον ίδιο. Ο Μίνωας όμως, αντί για αυτόν, θυσίασε έναν άλλο ταύρο, ελπίζοντας ότι ο θεός δε θα το προσέξει.
Ο
Ποσειδώνας όμως κατάλαβε τι είχε γίνει, εξοργίστηκε, και έκανε τη
γυναίκα του Μίνωος Πασιφάη, να ερωτευτεί τον ταύρο. Η γυναίκα δεν
μπορούσε να ικανοποιήσει το πάθος της και ζήτησε βοήθεια από το μηχανικό
Δαίδαλο.
Αυτός κατασκεύασε ένα κενό ομοίωμα αγελάδος, η Πασιφάη μπήκε μέσα σε αυτό και ο ταύρος ξεγελάστηκε και ζευγάρωσε μαζί της. Από την ένωση αυτή γεννήθηκε ο Μινώταυρος.
Αυτός κατασκεύασε ένα κενό ομοίωμα αγελάδος, η Πασιφάη μπήκε μέσα σε αυτό και ο ταύρος ξεγελάστηκε και ζευγάρωσε μαζί της. Από την ένωση αυτή γεννήθηκε ο Μινώταυρος.
Ο
Μίνωας, μετά από χρησμό που πήρε από το Μαντείο των Δελφών, ζήτησε από
τον Δαίδαλο να φτιάξει ένα κτίσμα, ώστε να κλειστεί μέσα ο Μινώταυρος,
και αυτός κατασκεύασε το Λαβύρινθο.
Θανάτωση.
Ο γιος του Μίνωος Ανδρόγεως, πήρε μέρος σε αγώνες στα Παναθήναια και απέσπασε κάποιες νίκες, για τις οποίες οι Αθηναίοι τον ζήλεψαν και τον σκότωσαν. Ο Μίνωας για να τιμωρήσει τους Αθηναίους, κήρυξε πόλεμο στον οποίο νίκησε. Σαν ποινή των Αθηναίων, όρισε κάθε Εννέα χρόνια, επτά νέοι Αθηναίοι και επτά νέες Αθηναίες, να στέλνονται στην Κρήτη και να κατασπαράζονται από το Μινώταυρο!
Ο γιος του Μίνωος Ανδρόγεως, πήρε μέρος σε αγώνες στα Παναθήναια και απέσπασε κάποιες νίκες, για τις οποίες οι Αθηναίοι τον ζήλεψαν και τον σκότωσαν. Ο Μίνωας για να τιμωρήσει τους Αθηναίους, κήρυξε πόλεμο στον οποίο νίκησε. Σαν ποινή των Αθηναίων, όρισε κάθε Εννέα χρόνια, επτά νέοι Αθηναίοι και επτά νέες Αθηναίες, να στέλνονται στην Κρήτη και να κατασπαράζονται από το Μινώταυρο!
Μην
μπορώντας να ανεχτεί την θυσία αυτή, ο Θησέας, γιος του βασιλέως της
Αθήνας Αιγέα, αποφάσισε να είναι και αυτός ένας από τους δεκατέσσερις
νέους, με σκοπό να βρεθεί κοντά στο Μινώταυρο, ώστε να τον σκοτώσει.
Όταν
έφτασε στη Κρήτη γνώρισε την κόρη του Μίνωος Αριάδνη, η οποία τον
ερωτεύτηκε. Θέλοντας να τον βοηθήσει του έδωσε ένα κουβάρι κλωστή, το
‘Μίτο της Αριάδνης’ και τον συμβούλεψε να δέσει την άκρη του, στην
είσοδο του λαβύρινθου και να το ξετυλίγει, ώστε να μπορέσει έπειτα, αφού
σκοτώσει το Μινώταυρο, να βρει την έξοδο.
Ο
Θησέας πράγματι σκότωσε το τέρας με το σπαθί του και χρησιμοποιώντας το
‘Μίτο της Αριάδνης’, κατάφερε να βγει από το Λαβύρινθο και γύρισε στην
Αθήνα.
Ο
πατέρας του Θησέως, ο Αιγαίας του έδωσε παραγγελία όταν γυρίσει νικητής
απ την Κρήτη, να αλλάξει τα πανιά του πλοίου του , να κατεβάσει τα
μαύρα πανιά, που είχε φεύγοντας και να ανεβάσει λευκά πανιά. Κάθε ημέρα
ατένιζε τον ορίζοντα απ το ακρωτήρι Σούνιο, να έρθει πίσω ο γιος του.
Απ
τη πολλή χαρά του ο Θησέας ξέχασε την παραγγελία του πατέρα του και
επέστρεψε με τα ίδια τα μαύρα πανιά. Ο Αιγαίας βλέποντας το πλοίο με τα
μαύρα πανιά , έπεσε από το βράχο στη θάλασσα. Από τότε πήρε το όνομά του
«Αιγαίον πέλαγος»…
Σχετικά
με το νόημα του μύθου του Μινώταυρου, έχουν προταθεί διάφορες θεωρίες.
Σύμφωνα με μία από αυτές, ο μύθος σχετίζεται με τους μύθους των Βάαλ και
Μολώχ των Φοινίκων.
Η θανάτωση του Μινώταυρου, συμβολίζει την κατάργηση του βαρβαρικού έθιμου της ανθρωποθυσίας, από τον περισσότερο προοδευμένο ελληνικό πολιτισμό. Μία άλλη θεωρία υποστηρίζει, ότι ο Μίνωας και ο Μινώταυρος δεν είναι παρά μορφές του ίδιου προσώπου, και αντιπροσωπεύουν τον θεό Ήλιο.
Η θανάτωση του Μινώταυρου, συμβολίζει την κατάργηση του βαρβαρικού έθιμου της ανθρωποθυσίας, από τον περισσότερο προοδευμένο ελληνικό πολιτισμό. Μία άλλη θεωρία υποστηρίζει, ότι ο Μίνωας και ο Μινώταυρος δεν είναι παρά μορφές του ίδιου προσώπου, και αντιπροσωπεύουν τον θεό Ήλιο.
Ακόμα
υπάρχει η άποψη ότι ο μύθος της θανατώσεως του Μινώταυρου, συμβολίζει
την απελευθέρωση των Ελλήνων από την κυριαρχία της Μινωϊκής Κρήτης.
Για το μύθο έχουν γράψει οι αρχαίοι συγγραφείς Πλούταρχος, Απολλόδωρος, Βιργίλιος και άλλοι
Για το μύθο έχουν γράψει οι αρχαίοι συγγραφείς Πλούταρχος, Απολλόδωρος, Βιργίλιος και άλλοι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου