Παρασκευή 10 Ιουλίου 2020

Κασιδιάρης: Εκρηκτική ομιλία και πορεία χιλιάδων Ελλήνων στην Αθήνα

Κασιδιάρης: Εκρηκτική ομιλία και πορεία χιλιάδων Ελλήνων στην ...
Σεισμό προκάλεσε στο κέντρο της Αθήνας η συγκέντρωση και πορεία του κόμματός μας "ΕΛΛΗΝΕΣ για την Πατρίδα". Χιλιάδες Έλληνες έδωσαν δυναμικό παρόν και προκάλεσαν πανικό στα ανδρείκελα του συστήματος. Μέσα σε λίγες εβδομάδες έχει δημιουργηθεί ένα τεράστιο ρεύμα υπέρ του Ελληνικού Εθνικισμού και κατά του εθνομηδενισμού. Το κυριότερο απ' όλα: η ελληνική νεολαία βγήκε ξανά στους δρόμους! Τα νιάτα της Ελλάδος, η τελευταία ελπίδα του Έθνους μας, συντάχθηκαν με τους "ΕΛΛΗΝΕΣ για την Πατρίδα" και έδωσαν βροντερό παρόν στους δρόμους της Αθήνας. Ο Ηλίας Κασιδιάρης ανέπτυξε τις θέσεις του Κινήματος για την οικονομική άνθηση και την γεωστρατηγική αναβάθμιση του Ελληνισμού. Στη συνέχεια, μία μαζική πορεία Εθνικιστών απέκλεισε το δημαρχείο Αθηνών και έστειλε σαφές μήνυμα στον Μπακογιάννη: "Οι ατασθαλίες και η διασπάθιση του δημοσίου χρήματος δεν θα περάσουν". Χιλιάδες Έλληνες πορευθήκαμε προς την πλατεία Ομονοίας και από εκεί στην οδό Σταδίου με τελικό προορισμό το άγαλμα του Γέρου του Μοριά. Από εκεί στείλαμε το διαχρονικό μήνυμα της Εθνικής Αντίστασης ψάλλοντας τον Εθνικό μας Ύμνο. Οι ΕΛΛΗΝΕΣ επέστρεψαν στους δρόμους και οι Ιδέες μας κυριαρχούν πλέον στην ψυχή της νεολαίας. Τα κόμματα και αποκόμματα του συστήματος, τρέμουν βλέποντας τις εικόνες του μάχιμου Ελληνικού Εθνικισμού που αναπτύσσεται ραγδαία και σύντομα θα καλύψει με τα φτερά του ολόκληρη την Ελλάδα.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ: https://youtu.be/gE5qiDz2GOY

Πέμπτη 9 Ιουλίου 2020

Εκκλησίες που χτίστηκαν πάνω σε αρχαίους ελληνικούς ναούς


 
Thanasis Skondras

Εκκλησίες που χτίστηκαν πάνω σε αρχαίους ναούς

Είναι ευρύτερα γνωστό πως δίπλα ή κάτω από μία εκκλησία υπάρχουν τα ερείπια κάποιου αρχαίου ελληνικού ναού. Σε αρκετές, μάλιστα περιπτώσεις, οι ίδιοι οι αρχαίοι ναοί έχουν μετατραπεί σε χριστιανικές εκκλησίες.
Όποιον ιερέα κι αν ρωτήσουμε γιατί χτίστηκαν χριστιανικοί ναοί πάνω σε αρχαίους ναούς και ιερά θα μας πει πως ήθελαν να «εξαγνίσουν» το χώρο από την «ειδωλολατρία» των «εθνικών». Αυτό, ίσως, είναι η μισή αλήθεια.
Αν με προσοχή ερευνήσουμε τα ονόματα των εκκλησιών και των αρχαίων ιερών, θα διαπιστώσουμε
εύκολα, πως σε πληθώρα των περιπτώσεων αυτοί που ονόμασαν τις εκκλησίες πολύ απλά αντιστοίχισαν το όνομα που ήταν αφιερωμένος ο αρχαίος ναός με τον χριστιανικό άγιο που έχτισαν από πάνω του.
Είκοσι αιώνες ιεροσυλίας .. ως πότε πια ;;
Διάφοροι χώροι της Ακρόπολης αλλάζουν και γίνονται χριστιανικοί. Για παράδειγμα μία σπηλιά (του Πανός ) που βρίσκεται πάνω από το θέατρο μετατρέπεται και αφιερώνεται στην Παναγία την Χρυσοσπηλιώτισα. Το Ασκληπιείο αλλάζει σε ναό των Αγίων Αναργύρων. Η Αρχαία Κρήνη, όπως και κάθε πηγή που για τους αρχαίους -όπως και σήμερα είναι παραδεκτό – είχε θαυματουργές ιδιότητες, αν και καθόλα «ειδωλολατρικής» έμπνευσης γίνεται Αγίασμα, για τις ίδιες, φυσικά, ιαματικές ιδιότητες.
Απέναντι από την Ακρόπολη υπάρχει ο λόφος που βρίσκεται το αστεροσκοπείο. Παλιά λεγόταν λόφος των Νυμφών επειδή εκεί υπήρχε ιερό τους. Στο ίδιο πιθανόν μέρος, ή πολύ κοντά υπάρχει σήμερα ο ναός της Αγ. Φωτεινής.
Η μονή Καισαριανής και η μονή Αστερίου είναι χτισμένες πάνω σε αρχαίους ναούς και ιερά της Αρτέμιδος και των Καβείρων αντίστοιχα. Η μονή της Καισαριανής είναι του 10ου αιώνα και χτίστηκε πάνω σε παλαιότερη του 4ου μ.Χ. Η της Καισαριανής και Αστερίου επικοινωνούν μεταξύ τους με υπόγειες στοές καθώς και με άλλα υπόγεια μονοπάτια που οδηγούν σε άλλες αρχαίες ιερές τοποθεσίες.
Στο Μαρούσι, υπάρχει ένα εκκλησάκι ο Αι-Γιάννης, του 15ου αιώνα και ο οποίος έχει χτιστεί πάνω στα θεμέλια του προϋπάρχοντος αρχαίου ελληνικού ναού της Αρτέμιδος Αμαρυσίας.
Στην Άνω Γλυφάδα, έξω από την Αθήνα, υπάρχει η εκκλησία του Αγίου Ιωάννη του Κόρακα, ο οποίος είναι χτισμένος πάνω σε αρχαίο ναό του Απόλλωνα. Αξίζει να τον επισκεφτείτε και να δείτε το εσωτερικό της εκκλησίας καθώς «κρύβει» πολλά από τον αρχαίο ναό.
Στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, υπάρχει η γνωστή σπηλιά της Πεντέλης που κατά τους αρχαίους θεωρούνταν «Αιπόλειο του Πανός» ή αλλιώς «Παναιπόλειο», δηλαδή ο Πόλος του Πάνα ή του Παντός. Τα διάφορα «υπερφυσικά» φαινόμενα στο σπήλαιο αλλά και στην γύρω περιοχή «δίνουν και παίρνουν» όπως και οι διάφορες θεωρίες γι αυτά. Ο τόπος εκεί φαίνεται να έχει κάποια ιδιαίτερη ενέργεια. Για τους λόγους αυτούς, προφανώς, αναγέρθηκε μικρή εκκλησία προκειμένου να «εξαγνίσει» τον τόπο ή να οικειοποιηθεί την ενέργεια της περιοχής. Πεντέλη, άλλωστε, σύμφωνα με μία σύγχρονη εκτίμηση σημαίνει «Πύλη εν τω τέλη».
Κοντά στον Μαραθώνα υπάρχει η Μονή Βρανά. Είναι χτισμένη στο αρχαίο ιερόΔήμητρος Χθονίας. Μάλιστα, εκεί υπάρχει και κάτι το ιδιαίτερα χαρακτηριστικό. Η μονή είναι «εντοιχισμένη» σε μία σπηλιά, -σφραγίζοντας έτσι την πρόσβαση- από ορισμένο ύψος της οποίας στάζει μύρο. Το μύρο αυτό, βέβαια, είναι πλέον «άγιο» και «ιερό», αφού σε κανέναν από τους επισκέπτες και τους πιστούς, δεν πάει το μυαλό ότι το «αγιασμένο» αυτό μύρο προϋπήρχε της εκκλησίας, από τα «ειδωλολατρικά» χρόνια. Ανάλογο φαινόμενο υπάρχει σε αρκετές εκκλησίες όπως στην Αγία Παρασκευή Τεμπών.

 Της ΜΥΡΤΙΣ ΚΥΔΩΝΙΑΤΟΥ

Αδαμαντία Κουτσελίνη
 

Άθως το αρχαίο Άβατο της Θεάς Αρτέμιδος.


Το όρος Άθως σύμφωνα με την αρχαία Ελληνική μυθολογία, είχε παραχωρηθεί από τον Δία σην «χρυσόθρονον αγνήν Αρτέμιδα», γα αυτό και ονομαζόταν και ως «Κήπος της Αρτέμιδος».
Σύμφωνα με την αρχαία Ελληνική μυθολογία, στην περιοχή διεξήχθη η Γιγαντομαχία, η μάχη των Θεών. Ο Άθως ένας από τους Γίγαντες κατά τη διάρκεια της Γιγαντομαχίας, άρπαξε ένα βράχο και το έριξε κατά των Θεών αλλά αυτός έπεσε στην άκρη της Χαλκιδικής και αποτέλεσε την ομώνυμη χερσόνησο, η κορυφή της οποίας έλαβε το όνομά , ενώ η Σιθωνία οφείλει το όνοµα της στο Σίθωνα, το γιο του Ποσειδώνα. Η τύχη των Γιγάντων είναι γνωστή και ακολούθησε αυτή των Τιτάνων. Πρώτοι επιτέθηκαν οι Γίγαντες, όμως υπερίσχυσαν οι Ολύμπιοι Θεοί.
Για αυτό τον λόγο ήταν ιερός τόπος για τους αρχαίους η Χαλκιδική, ως πεδίο της νίκης των Θεών. Στην κορυφή του Άθωνα υπήρχε ναός και άγαλμα του Διός, ενώ λατρεύονταν πλήθος άλλων θεοτήτων όπως του Απόλλωνος, του Διόνυσου, του Ηρακλέους, του Νηρέα, της Ουράνιας Αφροδίτης, της Δήμητρας, και άλλων πελασγικών και θρακικών Θεοτήτων. Αναφέρεται επίσης και η λειτουργία του μαντείου του Απόλλωνα. Πιστευόταν ότι η σκιά του Άθωνα έφτανε μέχρι τη Λήμνο, όπου κάλυπτε ένα άγαλμα στην πόλη Μύριννα. Λέγεται πως και η Σκιάθος χρωστά το όνομά της στον Άθωνα (Σκιά + Άθως).
Στο Πάνθεον όμως του ιερού αυτού χώρου για τους αρχαίους Έλληνες δέσποζε ως κεντρική θεότητα η θεά του κυνηγιού των δασών και της φύσης , λόγω της πλούσιας χλωρίδας και πανίδας της περιοχής.
Η αδελφή του Απόλλωνα, είχε ως βασίλειο της την παρθένα φύση, η οποία δεν είχε βεβηλωθεί από ανθρώπινο χέρι. Αυτή την μεταφορική έννοια έχει και η προσωνυμία της ως Αγνή και Παρθένος – προσωνυμίες στις οποίες αιώνες αργότερα απέδωσε Χριστιανικό δόγμα στην Παναγία για διαφορετικούς λόγους.
Η προστασία της Θεάς δεν περιοριζόταν μόνο στη Φύση, συνδεόταν επίσης με τους νεόνυμφους, αλλά και τις εγκυμονούσες. Οι νέοι της αφιέρωναν κατά την ημέρα των γάμων τους τη ζώνη τους ή μια πλεξούδα από τα μαλλιά τους. Η Άρτεμις ήταν επίσης Θεά των τοκετών γι’ αυτό και την αποκαλούσαν Παιδοτρόφο, Εύλοχον, Ειλειθυίαν. Γενκότερα η Θεά Άρτεμις είναι κατεξοχήν προστάτιδα των γυναικών που την επικαλούνται σε όλα τα στάδια της ζωής τους. Φιλομείραξ ως νεαρά κορίτσια, Φιλοπάρθενος ως έφηβες, Ορσιλοχεία ως μητέρες και Λυτηρία τη στιγμή του θανάτου τους.
Η Άρτεμις συμβολίζει την αιώνια παρθενία και ουδέποτε γέννησε ή υπέκυψε σε ερωτικά καλέσματα. Αναφέρει σχετικά ο Πρόκλος :
«Η Θεά Αρτέμιδα πληρούται από αγνές δυνάμεις, από μέρους των αμείλικτων θεών, ενώ ατενίζει την πηγή της αρετής και ασπάζεται την παρθενία της, και πραγματικά, εκείνη δεν εγκαταλείπει την παρθενία της, όπως λέει ο χρησμός. Νοώντας λοιπόν εκείνη δίνει υπόσταση και στην αρετή των αρχών, και διαχωρίζεται από κάθε επαφή και σύζευξη, από κάθε πορεία προς τον κόσμο της γένεσης». (Πρόκλος, Εις τον Κρατύλον Πλάτωνος Εκλογαί χρήσιμοι 179, 1-15).
Της είχαν αφιερώσει την έκτη ημέρα κάθε μηνός και, ιδιαίτερα, τη νύχτα της Εαρινής Ισημερίας. Στο ιερό της Αρτέμιδος κατοικούσαν μόνο γυναίκες, ιέρειες της θεάς, όπου και τελούσαν τα Μυστήρια της Αρτέμιδος από παρθένες γυναίκες, όχι μόνο προς τιμή της αλλά και προς τιμή του Απόλλωνα και της Δάφνης. Απαγορευόταν δε ρητά η παρουσία του ανδρικού φύλου, όχι για όλη την χερσόνησο, όπως συμβαίνει σήμερα για τι γυναίκες αλλά μόνο γύρω από το ιερό της Αρτέμιδος. Σε περίπτωση καταπάτησης του άβατον, οι παραβάτες τιμωρούνταν με την ποινή του θανάτου.Περίφημη υπήρξε και η πολίχνη Καρυαί (Καρυδιές) με το ονομαστό Ιερό της Καρύας Αρτέμιδος ή Καρυάτιδος, το οποίο όπως και τα άλλα εκεί Ιερά της Θεάς, αποτελούσε χώρο άβατο για τους άνδρες.
Με την επικράτηση του Χριστιανισμού το Άλσος της Άρτεμιδος και Άλσος των Μουσών, μετονομάστηκε σε Άγιον Όρος από τον Κωνσταντίνο Θ’ τον Μονομάχο (1042-1054) και περιβόλι της Παναγίας, οπότε τότε άρχισε και το κτίσιμο των μοναστηριών, και αναστράφηκε το Άβατο. Από Άβατο των αντρών, έγινε άβατο των γυναικών. Ο Παυσανίας στα Αρκαδικά (31,8) αναφέρει ότι γενικά σε ιερά αφιερωμένα σε θεές επιτρεπόταν η είσοδος σε γυναίκες αλλά σε άνδρες μόνο μία φορά τον χρόνο, δηλαδή ήταν άβατο δια τους άνδρες.
Στη Μονή Μεγίστης Λαύρας υπάρχει μία μαρμάρινη αναθηματική ανάγλυφη πλάκα, στην οποία απεικονίζεται ένα τεράστιο αυτί εντός πλαισίου, πάνω από το οποίο υπάρχει εγχάρακτη η επιγραφή:
«ΑΡΤΕΜΙΔΙ ΑΓΡΟΤΕΡΑ / ΝΕΒΡΙΣ ΕΠΙΤΑΓΗΝ / ΑΝΕΘΗΚΕΝ». Από τους χαρακτήρες εξάγεται το συμπέρασμα ότι η πλάκα ανήκει στην κλασική ελληνική περίοδο και χρονολογείται στον Ε΄ – Δ΄ π.Χ. αιώνα. Η τοποθέτηση της αναθηματικής πλάκας στο συγκεκριμένο σημείο είναι αφιέρωμα κάποιας Νεβρίδος στην θεά Αρτέμιδα.
Το 368 π.Χ. η χερσόνησος και οι πόλεις της έγιναν μέρος του κράτους του Φιλίππου Β’. Μερικά έτη αργότερα ο γιος του Αλέξανδρος ο Μέγας έγινε βασιλιάς της Μακεδονίας και υπέταξε όλο τον ελλαδικό χώρο. Λέγεται ότι εκείνη την περίοδο ένας αρχιτέκτονας, ο Δεινοκράτης, πρότεινε στον Αλέξανδρο να μετασχηματίσει το βουνό και όλη την χερσόνησο σε ένα τεράστιο άγαλμα, που θα απεικόνιζε τον Αλέξανδρο να κρατά μια πυκνοκατοικημένη πόλη στο χέρι του. Ο Αλέξανδρος απάντησε ότι πρέπει να αφήσει την περιοχή στην ησυχία της.
Το πότε ακριβώς διαδόθηκε ο Χριστιανισμός στον Άθω δεν είναι γνωστό. Κατά μία ρωσική παράδοση φέρεται η ίδια η Θεοτόκος να εμφανίζεται στη περιοχή και οι κάτοικοι ν΄ ασπάζονται τον Χριστιανισμό. Συγκεκριμένα η Θεοτόκος μαζί με τον Ευαγγελιστή Ιωάννη παραπλέοντας τον Άθω, πηγαίνοντας στην Κύπρο για να επισκεφθούν τον Λάζαρο λόγω φοβερής θαλασσοταραχής αποβιβάστηκαν στην ακτή όπου βρίσκεται σήμερα η Ιερά Μονή των Ιβήρων. Εκεί η Θεοτόκος θαυμάζοντας τον χώρο ακούσθηκε φωνή εξ ουρανού που έλεγε: «Έστω ο τόπος ούτος κλήρος σός και περιβόλαιον σόν καί παράδεισος, έτι δε καί λιμήν σωτήριος των θελόντων σωθήναι»...από ΑΛΕΞΑΤΟ ΣΠΥΡΟ!!!!

Σοφια Σαρησαββα


Δευτέρα 6 Ιουλίου 2020

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ

Δρ. Λεωνίδας Λ. Μπίλλης 
ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΔΙΔΟΥΝ ΟΤΙ ΕΜΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΩΑΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΣΠΕΡΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΧΟΝΟΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕΤΑΞΥ προ χριστιανικής χρονολόγησης και μετά χριστιανικής χρονολόγησης.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
(Ζαχία 1, β΄ όροφος, Πλατεία Αττικής 10440 Αθήνα)
Αριθμός πρωτ.: 162/6 -7-2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ


Με την παρούσα ανακοίνωση, τα απανταχού στην χώρα μας εγγεγραμμένα μέλη της ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ καθώς και οι θρησκευτικοί λειτουργοί αυτής, επιθυμούν να γνωστοποιήσουν ότι συντάσσονται πλήρως με την Επιτροπή ‘’Τιμή στο 21’’ η οποία συστήθηκε προκειμένου να υπερασπίσει την επέτειο της εθνικής μας παλιγγενεσίας από την συμπλήρωση των 200 χρόνων της ελληνικής επανάστασης του 1821 και να προτάξει τον ορθό λόγο τιμής τον οποίο οφείλουμε σ` εκείνους, που με την αυτοθυσία τους έγραψαν το ηρωικό έπος της επανάστασης κατά του στυγνού Οθωμανικού καθεστώτος.
Εμφορούμενοι από συναισθήματα ευγνωμοσύνης για την διαχρονικότητα των ηρωϊκών προγονικών μας κατορθωμάτων των οποίων η καταγραφή χάνεται στα 10.000 χρόνια ιστορίας, στηλιτεύουμε τις εθνοαποδομητικές ενέργειες των συστημικών ταγών, που θέλουν να αρχίζουν την ιστορία της Ελλάδας μόλις, προ 200 ετών.
Χαιρετίζοντας την δραστηριότητα της Επιτροπής ‘’Τιμή στο 21’’
Ο εκπρόσωπος τύπου και θρησκευτικός λειτουργός
Δρ. Λεωνίδας Λ. Μπίλλης

Δρ. Λεωνίδας Λ. Μπίλλης 


Κυριακή 5 Ιουλίου 2020

ΕΥΘΡΑΥΣΤΕΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ - Η πανδημία σε όλα ,ακόμη μπροστά μας !

ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΣ ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ: Δικηγόρος Ηλίας Ηλιακόπουλος: «Η Χρυσή ...


ΕΥΘΡΑΥΣΤΕΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ
Από τον Ηλία Ν. Ηλιακόπουλο

Φαινομενικά τα πράγματα δείχνουν υπό έλεγχο σε όλους τους τομείς.
Η Κυβέρνηση το εισπράττει αυτό θετικά αλλά δεν παύει να ανησυχεί, γιατί τα νούμερα δεν βγαίνουν… Δεν παύει λοιπόν η χώρα με μια εξασθενημένη οικονομία λόγω της παρατεταμένης κρίσης και των καταστρεπτικών μνημονίων να βγαίνει αδύναμη στην μετά «Κορωνοϊό» εποχή, αφού η πανδημία προκάλεσε απίστευτη ύφεση με νομοτελειακά επακόλουθες αρνητικές συνέπειες για την Εθνική Οικονομία . Κανείς δεν παραγνωρίζει , ότι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα η ανάπτυξη είναι ένα όνειρο απατηλό .Γιατί η ζήτηση έχει πέσει κατακόρυφα αλλά και προσφορά δεν υπάρχει .
Με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να βάζουν λουκέτο η μία μετά την άλλη , οι εργαζόμενοι να μένουν άνεργοι αλλά και νέες θέσεις εργασίας να μη φαίνονται στον ορίζοντα.
Είναι ο χειρότερος εφιάλτης για την χώρα, το φάσμα της ανεργίας και μάλιστα σε διψήφιο ποσοστό, γιατί τα αποσαρθρώνει όλα .Αν ο πολίτης δεν έχει δουλειά , με δυσκολία θα πάει ακόμη και στο πιο φτηνό πολυκατάστημα για να αγοράσει ακόμη και τα πιο αναγκαία …
Κάτι τέτοιο όμως τα ισοπεδώνει όλα , αφού οι ήδη εξασθενημένες επιχειρήσεις , όσο πιο χαμηλοί είναι οι τζίροι τους τόσο λιγότερες νέες προσλήψεις θα κάνουν αλλά και τόσο λιγότερα προϊόντα θα προμηθεύονται !Αυτονόητο , πως και τα έσοδα του κράτους θα μειώνονται όλο και περισσότερο, με αποτέλεσμα το τελευταίο σιγά σιγά να μην μπορεί να ανταποκριθεί στις ελάχιστες υποχρεώσεις του ως «κοινωνικού κράτους»πρωτίστως .
Που αλήθεια θα βρει τα έσοδά , για να δώσει συντάξεις , περικόπτοντας τες έτσι ως « σύγχρονος Προκρούστης» από τις πανστρατιές συνταξιούχων .Οι τελευταίοι με την σειρά τους θα περιμένουν τα Διοικητικά Δικαστήρια της χώρας, για να κάνουν διορθωτικές κινήσεις προς αποκατάσταση των αδικιών …
Τον εφιάλτη τον αντιλαμβάνεται ο καθένας από εμάς όλο και πιο έντονα , όταν θα πάψει να πέφτει νερό στον «μύλο»…Γιατί χρήμα δεν κινείται σε αυτή τη χώρα πια ,γιατί έχει γίνει δυσεύρετο είδος.Οι αρνητικές παρενέργειες θα αναδειχτούν πρωτίστως στα εργασιακά, στην παιδεία ,που στενάζει υπό το βάρος της λιτότητας , στο Μεταναστευτικό- μήπως δεν κάνει τα στραβά μάτια η χώρα , για να παίρνει επιχορηγήσεις από τους διεθνείς οργανισμούς;- αλλά και στην γάγγραινα της διαφθοράς, που πάντα σε κάτι τέτοιες περιόδους ανθεί! Και η λύση…;
Μα εδώ θα δούμε πόσο μπορεί να υλοποιηθεί η περιθρύλητη αλληλεγγύη μέσα στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ( Ε.Ε) με το επονομαζόμενο «Ταμείο Ανάκαμψης», η διάθεση "επί χάρτου"των 750 δισεκατομμυρίων Ευρώ για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας ….
Και παρά τις αισιόδοξες προβλέψεις και εκτιμήσεις του Γερμανού Πρέσβη ,Ερνστ Ραιχελ ,στην Ελλάδα , ότι η Ευρώπη θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και θα υλοποιήσει αυτό που έχει καταγραφεί και προταθεί στα χαρτιά , τίποτε απ όλα αυτά δε φαντάζει σίγουρο…
Σε όλα αυτά, αν προστεθούν οι δύσκολες στιγμές σε ένα "υπό ανάφλεξη Αιγαίο", τα πράγματα δεν προοιωνίζονται καθόλου καλά .Αντίθετα οι ισορροπίες είναι εύθραυστες σε ένα αβέβαιο θέρος και σε ένα απρόβλεπτο φθινόπωρο …
Η πανδημία σε όλα ,ακόμη μπροστά μας !

Ηλίας Ηλιακόπουλος
 

Σάββατο 4 Ιουλίου 2020

Πριν 3800 χρόνια οι Κρητομινωίτες έφτιαχναν πορφύρα, πολύ πριν τους Φοίνικες και πριόνια πολύ (2500 π.Χ.) πριν τους Αιγυπτίους



Βρέθηκαν χάλκινα που το συνολικό βάρος τους είναι 68 κιλά. Πρόκειται για έναν μεγάλο θησαυρό μετάλλων, από τους μεγαλύτερους που έχουν βρεθεί ως σήμερα στην Κρήτη. Είναι αποτέλεσμα της συστηματικής ανασκαφής στη νησίδα Χρυσή Λασιθίου

 Μεγάλες ποσότητες πορφύρας και κτίσματα ενός μινωικού οικισμού εντόπισαν οι ανασκαφές της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λασιθίου στα δυτικά της νησίδας Χρυσή, όπου στην παραλία σώζονται αρχαίες λαξευτές ιχθυοδεξαμενές.



Το πλήθος των σπασμένων οστρέων πορφύρας που βρέθηκαν στα δωμάτια των κατοικιών αποδεικνύουν μια πρωιμότατη για τη Μεσόγειο βιοτεχνική παραγωγή της πορφυρής βαφής, η οποία αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια των πρώτων ανακτόρων της Κρήτης.
 
 
Ο θησαυρός των μετάλλων in situ
 
 
Ένα εξαιρετικό πριόνι Στοιχείο που έφερε επανάσταση και στην ναυσιπλοΐα 
 
Ο οικισμός είχε μια ανθηρή οικονομία που δεν φαίνεται από τα αρχιτεκτονικά κατάλοιπα, αλλά από τα εξαιρετικής ποιότητας αντικείμενα που βρέθηκαν στις κατοικίες.
  
Η_Κρήτη από τη Χρυσή

Η νησίδα Χρυσή βρίσκεται νότια της Κρήτης, στη διοικητική Περιφέρεια Λασιθίου και ανήκει στο Δήμο Ιεράπετρας. Η επιφανειακή έρευνα που έγινε κατά το διάστημα 2008-2011, απέφερε ενδείξεις ανθρώπινης δραστηριότητας και κατοίκησης από την Εποχή του Χαλκού.
   
Σπασμένα όστρεα πορφύρας

Το 2018 και το 2019 η συστηματική πλέον ανασκαφή στη Χρυσή υπό τη διεύθυνση της προϊσταμένης της ΕΦΑ Λασιθίου, Χρύσας Σοφιανού, έφερε στο φως ένα μεγάλο κτήριο με πολλά δωμάτια, το Β2, το οποίο κατοικήθηκε χωρίς διακοπή στην Παλαιοανακτορική και Νεοανακτορική περίοδο, από τη Mεσομινωική IIB έως την Υστερομινωική IB περίοδο. (1800-1500 περίπου π.Χ.)
 
 
Στρώμα με όστρεα πορφύρας

Τα δωμάτια είχαν απλά αρχιτεκτονικά στοιχεία όπως κτιστούς κάδους, πεζούλια, επιφάνειες εργασίας, εστίες και ένα κλιμακοστάσιο με λίθινες πλάκες. Η κεραμική αποτελεί τυπικό μίγμα από αγγεία πόσης, βρώσης, μαγειρικά και αποθηκευτικά, ενώ περισυλλέχθηκαν πολλά λίθινα εργαλεία.
 
 Το χρυσό βραχιόλι
 
 Εντύπωση προκάλεσε η έλλειψη στοιχείων βιοτεχνικής δραστηριότητας για την παραγωγή πορφύρας από όλο το κτίσμα, σε αντίθεση με τις άλλες ανασκαμμένες κατοικίες του οικισμού.
 
 
 Το κτίριο Β2

Παρά την απλή αρχιτεκτονική τους, δύο δωμάτια περιείχαν 'θησαυρούς' από μέταλλα, γυαλί και ημιπολύτιμους λίθους. Ο πρώτος θησαυρός βρέθηκε το 2018 σε δωμάτιο που πιθανότατα χρησίμευε ως αποθηκευτικός χώρος.
Η απόθεση περιείχε δύο τμήματα από χάλκινα τάλαντα, μια μάζα από σκωρίες και κοσμήματα: ένα χρυσό δαχτυλίδι, ένα χρυσό βραχιόλι, 26 χρυσές χάντρες (δισκοειδείς, σφαιρικές και σε σχήμα πάπυρου), μια αργυρή χάντρα, 5 χάλκινες, σφενδόνη χάλκινου δαχτυλιδιού.

Το χρυσό δαχτυλίδι



Μαζί με αυτά ήταν μεγάλος αριθμός από γυάλινες χάντρες διαφόρων σχημάτων, (39 σφαιρικές και 25 σε σχήμα πάπυρου), 4 από το λεγόμενο «αιγυπτιακό» μπλε, 20 από κορνεόλιο λίθο, 1 από αμέθυστο, 10 από λάπις, μια σφραγίδα από αχάτη με παράσταση πλοίου που η πρύμνη του έχει τη μορφή κεφαλής ζώου και ένα λίθινο περίαπτο με μορφή πιθήκου.

Το κτίριο B2 με το σύγχρονο φάρο στο κέντρο του

Κατά τη συνέχιση της ανασκαφής το 2019, σε γωνία δωματίου του ίδιου κτηρίου, εντοπίστηκε ένας ακόμη θησαυρός με τάλαντα, ένα μεγάλο πριόνι και τρία αγγεία, όλα από χαλκό.
Το συνολικό βάρος τους είναι 68 κιλά και μαζί με τα τμήματα του άλλου θησαυρού αποτελούν συνολικά περισσότερα από 2 τάλαντα. Πρόκειται για έναν μεγάλο θησαυρό μετάλλων, από τους μεγαλύτερους που έχουν βρεθεί ως σήμερα στην Κρήτη.


Χάλκινο αγγείο

Ακόμη, μέσα σε αγγείο ήταν αποθηκευμένα κομμάτια ενός τάλαντου από κασσίτερο. Το τάλαντο από κασσίτερο θεωρείται σπάνιο εύρημα καθώς είναι το 2ο  της ΥΜ περιόδου που εντοπίζεται στην Κρήτη, το 1ο βρέθηκε στον οικισμό της νησίδας του Μόχλου.
Χάλκινο τάλαντο



Τα προαναφερόμενα στοιχεία οδηγούν στην υπόθεση ότι οι κάτοικοι του μεγάλου κτιρίου Β2 στην ΥΜ περίοδο (1500 περίπου π.Χ.) ανήκαν σε ένα ανώτερο κοινωνικό επίπεδο και είχαν ένα διαφορετικό ρόλο στην κοινωνία της Χρυσής, μάλλον διοικητικό.


Χάντρες λάπις



Ασχολούνταν με τη διαχείριση της παραγωγής, την προώθηση των προϊόντων και το εμπόριο της πορφύρας, την εισαγωγή ή την κυκλοφορία μετάλλων


Χρυσές χάντρες 




ΥΠΠΟ


Οι Έλληνες Φιλόσοφοι Δεν ήταν Άθεοι - Δήμητρα Λιάτσα