Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

ΕΙΚΌΝΕΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΉ ΤΗΣ ΕΑΡΙΝΉΣ ΙΣΗΜΕΡΙΑΣ, ΑΠΌ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΌ ΣΎΛΛΟΓΟ ΠΡΟΜΗΘΈΑ ΠΥΡΦΌΡΟ, ΣΤΟΝ ΧΏΡΟ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΉΝΩΝ - ΩΡΑΙΌΚΑΣΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗΣ

ΠΡΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΤΕΛΕΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΊΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ''ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΠΥΡΦΟΡΟΣ'' ΓΕΩΡΓΙΟ ΑΓΡΟΔΙΟ.....




ΟΜΙΛΊΑ ΤΟΥ ΠΡΟΈΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΜΆΔΑΣ ''Ε'',  ΙΔΙΌΚΤΗΤΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΎ ΤΟΥ ΧΏΡΟΥ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΚΑΚΟΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΝΑ ΑΞΊΖΕΙ ΝΑ ΛΕΓΕΣΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ ΓΙΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΥΠΕΡΟΧΟ ΧΩΡΟ....
ΑΚΟΜΗ ΜΑΣ ΑΝΑΚΟΊΝΩΣΕ  ΠΩΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΆΦΕΡΕ, ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ, ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΕΙ Η ΘΕΌΤΗΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ........ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥ ΕΠΙΤΥΧΙΑ.


 ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΈΑ ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ, ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΑΝΑΚΑΛΎΨΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΜΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ..
..
ΤΕΛΟΣ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ''ΣΠΟΝΔΗ'' ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΘΕΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΌΤΙ ΑΥΤΗ ΠΑΡΑΓΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΖΕΙ ΠΑΝΩ Σ`ΑΥΤΗ ΑΠΟΛΑΜΒΆΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΤΗΣ.......



ΈΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΤΕΛΕΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ.... Ο ''ΙΕΡΕΑΣ'' ΜΕ ΤΙΣ ''ΙΕΡΕΙΕΣ'' ΟΔΕΎΟΥΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.....

ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΕΤΟΙΜΑ, ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΜΕ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΈΣ.....

ΤΑ ΑΠΑΡΑΊΤΗΤΑ ΣΚΕΥΗ , Η ΦΩΤΙΑ Ο ΑΡΤΟΣ, Ο ΟΊΝΟΣ    ΚΑΙ Η ΤΕΛΕΤΗ ΞΕΚΙΝΑ.... 


ΔΕΉΣΕΙΣ, ΠΡΟΣΦΩΝΉΣΕΙΣ, ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΡΆΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ......

ΠΑΡΕΥΡΕΘΗΣΑΝ ΑΡΚΕΤΕΣ ΔΕΚΑΔΕΣ ΚΟΣΜΟΥ Σ`ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ !
ΜΙΑ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΤΕΛΕΤΗΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΗ ΤΗΣ ''ΙΕΡΕΙΑΣ'' ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΑΛΝΤΙΝΤΑΣΙΩΤΗ.









 ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΤΗΣ Ο ''ΙΕΡΕΑΣ'' ΘΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΣΕΙ ΤΗΝ ΘΕΆ ΓΗ ΔΉΜΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΧΕΙ.......


ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΟΜΜΑΤΙ ΑΡΤΟΥ ΤΟ ΒΟΥΤΑ ΣΤΟ ΚΡΑΣΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΩΓΕΙ, ΕΝΑ ΠΑΝΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΘΥΜΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΟΤΕΡΑ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ, ΟΜΩΣ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ...........



ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΘΑ ΕΙΣΑΓΕΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΝΑΟ, ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΕΞΗΓΕΙΣΕΙ ΤΙ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕΝΑ....

ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΠΩΣ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΥΘΙΣΤΟΡΙΑ.....


ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΚΑΙ ΟΙ ''ΕΚΛΕΚΤΟΙ'' ΠΗΡΑΝ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ....

Ο ΨΗΤΑΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΑΧΛΑΔΑΣ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΠΥΡΕΤΟΔΩΣ ΤΑ ΨΗΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΟΣΤΙΜΟΤΑΤΕΣ ΠΙΤΕΣ ΤΟΥ, ΦΤΙΑΓΜΕΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΦΟΥΡΝΟΥΣ ΑΧΛΑΔΑ !


ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΦΑΓΟΠΟΤΙ ΧΩΡΙΣ ΧΟΡΟ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ.....


Η ΜΕΡΑ ΗΤΑΝ ΗΛΙΟΛΟΥΣΤΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΥ ΖΕΣΤΗ ΕΝΑΣ ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΚΑΙΡΟΣ ! 

ΑΥΤΟΙ.... ΠΟΥ ΦΑΓΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ... ΚΑΙ ΗΠΙΑΝ ΤΟ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ''ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΟ'' ΚΡΑΣΙ ΠΗΡΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ ΑΠΟ ΕΛΙΑ...... ! ! !      ΕΙΣ ΤΟ ΕΠΑΝΕΙΔΗΝ...

npazaitis@hotmail.com

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

476 ) Πως η αλόη μπορεί να μας αποτρέψει από μία επίσκεψη στον γιατρό – Ενα ολόκληρο φαρμακείο στο μπαλκόνι σας



 Πολλοί την θεωρούν ελιξίριο μακροζωίας, όμως η αραβικής προελεύσεως ονομασία της «aloeh», δεν μας προδιαθέτει για κάτι τέτοιο, αφού η μετάφρασή της στα ελληνικά σημαίνει «πικρή και γυαλιστερή ουσία». Παρά την «πικρή» ονομασία, η χρήση της συναντάται όχι μόνο
σε διαφορετικούς πολιτισμούς αλλά και σε διαφορετικές εποχές.


Ας ανακαλύψουμε, λοιπόν,τα οφέλη που μπορεί να παρέχει μία γλάστρα εκτός από το να κοσμεί το μπαλκόνι μας.

Η αλόη είναι ένα ιδιαίτερα ανθεκτικό φυτό, που αποτελείται κατά 96% από νερό και περιέχει πάνω από 75 γνωστά συστατικά. Παρά το ότι διακρίνεται σε περισσότερα από 300 είδη, μόνο δύο χρησιμοποιούνται για θεραπευτικούς λόγους, ενώ η πιο συχνή μορφή της είναι η Aloe Vera και πιο σπάνια η Aloe Ferox Miller.

Aloe Vera, ο θησαυρός των πολύτιμων βιταμινών

Το φυτό είναι ένα πραγματικό εργοστάσιο βιταμινών, όπως B, C, E και β-καροτίνη (πρόδρομος της βιταμίνης Α), η οποία περιέχει μέταλλα και ιχνοστοιχεία, σαν το μαγνήσιο, ασβέστιο, ψευδάργυρο, σίδηρο, μαγγάνιο και σελήνιο, αλλά και αμινοξέα.
Χάρη στα συστατικά αυτά και την αλληλεπίδρασή τους, ως φυτό έχει αντιφλεγμονώδη, αντιβιοτική και αντιμυκητιακή δράση, τονώνει το ανοσοποιητικό, ηρεμεί το νευρικό σύστημα και αποτοξινώνει τον οργανισμό.

Πιο συγκεκριμένα, η αλόη :

  • Καταπραΰνει ερεθισμούς του δέρματος, όπως εγκαύματα, ουλές, έρπηΚαταπολεμά αλλεργίες, φαγούρες, εκζέματα και μυκητιάσεις, ακόμη και περιορισμό της ψωρίασης
  • Απορροφάται γρήγορα από το νερό και επουλώνει το δέρμα ταχύτατα
  • Κρατά το δέρμα απαλό
  • Ενυδατώνει και αυξάνει την παραγωγή κολλαγόνου, καθώς επίσης ενισχύει την φυσική τους άμυνα
  • Εχει αντιγηραντικές ιδιότητες και αποτελεσματική δράση σε θεραπείες για την ακμή
  • Ενυδατώνει το δέρμα και χρησιμοποιείται για την περιποίηση σώματος και μαλλιών
Ωστόσο, η δράση της δεν περιορίζεται σε εξωτερικές θεραπευτικές ιδιότητες αλλά προστατεύει και από επικίνδυνες παθήσεις , όπως :
  • Μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων
  • Περιορισμό μυικών και σκελετικών πόνων, κολικών όπως επίσης και κρίσεις άσθματος
  • Τόνωση του πεπτικού συστήματος
  • Καταπολέμηση διαταραχών, όπως δυσκοιλιότητα και δυσπεψία
  • Ενίσχυση του ανοσοποιητικού (έχει χρησιμοποιηθεί σε ασθενείς με AIDS και καρκίνο)
Από την άλλη πλευρά, παρά το ότι είναι ένα ασφαλές σε γενικές γραμμές φυτό, καλό θα ήταν για την «οικιακή» χρήση της, πρωτίστως να συμβουλευόμαστε τον φαρμακοποιό ή έναν βοτανοθεραπευτή.
 Ενώ πρέπει να προσέχουμε ιδιαίτερα, διότι η παρατεταμένη και υπερβολική χρήση της μπορεί να προκαλέσει παρενέργειες, αλληλεπιδρώντας με άλλα βότανα ή φάρμακα.

Καλλιεργήστε την στο χώρο σας
Η ανάπτυξή της γίνεται με αργούς ρυθμούς και ως φυτό δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις, αφού δεν χρειάζεται υπερβολικό πότισμα. Αυτό που χρειάζεται όμως είναι η παρουσία του φωτός και του αέρα. Εάν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από 13 βαθμούς, τοποθετήστε την σε κλειστό αλλά φωτεινό χώρο. Οταν φυτευτεί βάλτε στον πάτο της γλάστρας βότσαλα για να στραγγίζει καλύτερα και να μην σαπίζουν οι ρίζες της. Θυμηθείτε, είναι ευαίσθητη στο χλώριο έτσι, λίγο εμφιαλωμένο νερό δεν θα τις έκανε κακό. Η αλόη παρουσιάζει την υψηλότερη θεραπευτική δράση κατά τον 3ο-4ο χρόνο, για αυτό καλό θα ήταν, να γνωρίζετε την ηλικία του φυτού σε περίπτωση που το αγοράσατε.

Ας δούμε πως μία γλάστρα μπορεί να μας αποτρέψει από μία επίσκεψη στον γιατρό:
Εγκαύματα
Αν τυχόν ακουμπήσατε το μάτι της κουζίνας ή κάποιο αναμμένο σίδερο, κόψτε ένα φύλλο από την γλάστρα σας, πλύνετε το καλά, κόψτε το στην μέση και στην συνέχεια τοποθετήστε το πάνω στο ελαφρύ έγκαυμα.

Τριχόπτωση

Απλώστε στο κεφάλι 2-3 φορές την ημέρα το θεραπευτικό φυτό, αφήστε το να δράσει για λίγα λεπτά και έπειτα ξεπλύνετε. Ακολουθήστε την θεραπεία για διάστημα τουλάχιστον τριών μηνών, και θα παρατηρήσετε πως πέρα από την δράση στα μαλλιά, θα βοηθήσει και το δέρμα της κεφαλής σας.

Αρθρώσεις

Σε περίπτωση πόνου στις αρθρώσεις, αυτό που χρειάζεται να κάνετε είναι εντριβές στις περιοχές αυτές, αλλά και ταυτόχρονη εσωτερική λήψη της αλόης. Πίνετε, λοιπόν, 2-3 φορές την ημέρα, από ένα έως δύο κουταλάκια χυμού αλόης αναμεμειγμένο με χυμό φρούτων και ένα ποτήρι νερό. Στην συνέχεια μόλις παρατηρήσετε ότι τα συμπτώματα υποχωρούν μειώστε την δόση σε ένα κουταλάκι πρωί και απόγευμα.

Μύκητες
Σε περίπτωση μυκητίασης στα κάτω άκρα απλώστε τζελ αλόης στην περιοχή και τυλίξτε το με έναν επίδεσμο. Επαναλάβετε την διαδικασία μέχρι να θεραπευτεί ολοκληρωτικά.

Μελανιές
Χρησιμοποιήστε την αλόη 3-4 φορές την ημέρα στην πληγή ή κόψτε ένα φύλλο από την γλάστρα σας και δέστε το με έναν επίδεσμο πάνω στην περιοχή. Μετά την διαδικασία το πρήξιμο και ο πόνος θα μειωθούν αισθητά.

Κοψίματα
Πρωτίστως θα πρέπει να καθαρίσετε σωστά την πληγή και έπειτα να απλώσετε την αλόη στο σημείο. Αλλος ένας τρόπος για να επουλώσετε μικροκοψίματα ή εκδορές είναι με την χρήση ενός επιδέσμου, ο οποίος θα πρέπει να βραχεί με χυμό αλόης. Επαναλάβετε μέχρι να κλείσει η πληγή.

Εκζέματα
Προκειμένου να εξαλειφθούν οι δερματικές αλλεργίες, υπάρχουν δύο τρόποι χρήσης της αλόης. Είτε μέσω κατάποσης με 1-2 κουταλάκια ημερησίως, είτε μ εξωτερική χρήση της, ως αλοιφή, μέχρι να παρουσιαστεί αισθητή βελτίωση.

Καλλυντικά
Για την χρήση καλλυντικών προϊόντων καλό θα ήταν να ζητήσετε από το φαρμακοποιό να σας δώσει όχι «απλή» αλόη, αλλά λευκό χυμό αλόης, που δεν βάφει την επιδερμίδα.

Σε περιπτώσεις εσωτερικής χρήσης καλύτερα προτιμήστε τυποποιημένα προϊόντα. Επίσης οι γυναίκες, κατά την διάρκεια εγκυμοσύνης ή θηλασμού, καλύτερα να την αποφεύγουν.

Προσοχή στα προϊόντα αλόης που αγοράζετε, διαβάζετε σωστά τις οδηγίες χρήσης και δοσολογίας, μην ξεχνάτε να ζητήσετε την γνώμη του ειδικού.
iefimerida.gr
Το ειδαμε εδω
Αλόη βέρα: «Το φυτό θαύμα» για την υγεία του ανθρώπου

Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΝΕ: ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΔΙΑ ΝΟΜΟΥ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ!!!

 

Με αφορμή την πρόσφατη απαγόρευση Ελληνίδας να φωτογραφηθεί με την Ελληνική Σημαία στη Ακρόπολη και την ενημέρωσή μας ότι αυτό απαγορεύεται από ...
σχετικό νόμο είπαμε να δούμε αν η απαγόρευση σταματά εκεί.

Και όμως, μετα λύπης διαπιστώσαμε ότι υπάρχει απαγόρευση ανάρτησης της Ελληνικής Σημαίας και στις οικίες μας.

Πιο συγκεκριμένα με τον νόμο 851/1978 Αρ.2 παρ. 2α βλέπουμε ότι η Εθνική Σημαία δύναται να επαίρεται:

Κατά την διάρκειαν Εθνικού ή Δημοσίου Πένθους υπό ιδιωτών εις οικείας, καταστήματα, γραφεία, επιχειρήσεις και λοιπούς χώρους ασκήσεως επαγγέλματος, κατόπιν αποφάσεως του Υπουργού των Εσωτερικών.

Στην παράγραφο ένα του ιδίου άρθρου βλέπουμε ότι βάση νόμου η Σημαία παραμένει καθ' εκάστην ογδόης πρωινής μέχρι της δύσεως του ηλίου σε κυβερνητικά κτήρια, δημόσιες υπηρεσίες, εκπαιδευτήρια και μονάδες στρατού.

Το άρθρο 3 τέλος αναφέρει για το υποχρεωτικό της ανάρτησης της Ελληνικής Σημαίας σε δημόσια ή μη κτήρια κατά τας δημόσιας εορτάς και κατά τας επισήμους τελετάς.

Από τα παραπάνω λοιπόν συμπεραίνουμε ότι ένας πολίτης που θέλει να έχει σε ιστό στο μπαλκόνι του την Ελληνική Σημαία δε μπορεί γιατί αυτό βάση νόμου επιτρέπεται μόνο σε εθνικές εορτές σε εθνικό πένθος και σε επίσημες τελετές τις οποίες εκτάκτως αποφασίζει η Κυβέρνηση.

Βέβαια υπάρχουν και οι ποινικές κυρώσεις για τους παραβάτες οι οποίες είναι, κράτηση μέχρι δύο μηνών, ή προστίμου ή και τα δύο προηγούμενα. Απορούμε βέβαια που τόσο καιρό δεν τον έχουν διυλίσει κάποιοι ανθέλληνες τον νόμο αυτόν για να κάνουν καταγγελίες σε όσους Έλληνες έχουν στο μπαλκόνι τους την Ελληνική Σημαία.


newsnow.gr
 

Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

473 ) Η ανάγκη της Φιλοσοφίας (Α’ Μέρος) - Η ανάγκη της Φιλοσοφίας (Β’ Μέρος)



«Αγαπάμε το ωραίο με λιτότητα και αγαπάμε την πνευματική ενασχόληση χωρίς να γινόμαστε μαλθακοί». Αυτά ήταν τα λόγια του μέγα φιλοσόφου και ιστορικού Θουκυδίδη, ο οποίος φαίνεται να υποστήριζε ότι η ενασχόληση με την φιλοσοφία δεν μας κάνει «θεωρητικούς» ανθρώπους και δεν μας απομακρύνει από την πρακτική δράση. Αντιθέτως, μας δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με τα όσα συμβαίνουν και διαδραματίζονται γύρω μας, ώστε να μην αποδεχόμαστε άκριτα τίποτα ως δεδομένο. 
Επομένως, φιλοσοφία σημαίνει να βρισκόμαστε καθ’ οδόν, να αναζητάμε καινούριους δρόμους και να είμαστε πνεύματα ανήσυχα. Μόνο μετέχοντας σε αυτή τη διαδικασία μπορούμε να λεγόμαστε «έλλογα όντα», προσφέροντας έτσι δικαίωση στην ανθρώπινη υπόσταση μας. Συνεπώς, η ουσία της φιλοσοφίας έγκειται σε ένα ιδιαίτερο κώδικα σκέψης, δράσης και επικοινωνίας, ικανό να μετατρέψει το στοχασμό σε δημιουργία, τον προβληματισμό σε θέση και την απορία σε γνώση.
Ας αναλογιστούμε, όμως, λίγο την σύγχρονη εποχή και τις επικρατούσες συνθήκες. Πρόκειται ξεκάθαρα για μια κατασκευασμένη πραγματικότητα, που βρίθει στην αφθονία και στις ανέσεις. Ανέσεις, όμως, που παρέχονται στην υπηρεσία των πραγματικών και υποτιθέμενων αναγκών από την λεγόμενη «τεχνολογία» και «πρόοδο». Και στο συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουμε είναι ότι όσο περισσότερα έχουμε, τόσο περισσότερα χρειαζόμαστε, οδηγούμενοι σε ένα φαύλο κύκλο που το πραγματικό νόημα της ζωής χάνεται. Μήπως τελικά αυτό που χρειαζόμαστε, για να τεθεί ένα τέρμα σε όλη αυτή την άσκοπη ανάλωση του εαυτού μας, είναι περισσότερη φιλοσοφία;
Βέβαια, δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι στα πλαίσια του δήθεν μοντερνισμού και του εκσυγχρονιστικού μοντέλου ζωής, βρίσκονται «πολλοί» που επιχειρούν να δημιουργήσουν ένα θλιβερό νοητικό χάος, ώστε να καταλήξουν να χαρακτηρίσουν την φιλοσοφία ως ένα σύνολο ασυνάρτητων και περίεργων λέξεων ή ακόμα και ανυπόφορων ή άχρηστων εννοιών. Η πραγματικότητα, όμως, είναι τελείως διαφορετική και τα συγκεκριμένα εγχειρήματα απόλυτα στοχευμένα. Σκοπός είναι να καταστεί ο άνθρωπος αδύναμος να σκεφτεί και κατ’ επέκταση να αντιληφθεί τι συμβαίνει, με αποτέλεσμα την χειραγώγηση του τόσο από την καθεστηκυία τάξη που «λύνει και δένει», όσο και από τα αποβλακωτικά ρεύματα της εκάστοτε μόδας. 
Στην πραγματικότητα, όμως, η φιλοσοφία ήταν το μέσο εκείνο που με τις προσεγγίσεις της επιχείρησε να δώσει απαντήσεις σε κρίσιμα ζητήματα της Ζωής και του Κόσμου, ξεδιαλύνοντας ταυτόχρονα και μεγάλα ερωτήματα για το Σύμπαν και τον Άνθρωπο, εδραιώνοντας έναν τρόπο σκέψης και δράσης. Έναν καθοριστικό και αποκαλυπτικό τρόπο ζωής για τον Άνθρωπο ως αναπόσπαστο μέρος του Σύμπαντος. Πολύ χαρακτηριστικά, ο Πυθαγόρας αποφαινόταν ότι δεν ήταν ένας σοφός, αλλά ένας «εραστής» της σοφίας, ένας φιλόσοφος. Η άποψη του αποκαλύπτει ότι η συνεχής αναζήτηση και η προσπάθεια προσέγγισης της αλήθειας είναι το μέσο που ανοίγει τους πνευματικούς ορίζοντες του ανθρώπου, βγάζοντας τον από την εγωιστική απομόνωση που τον έχει βυθίσει η σύγχρονη εποχή των φαύλων. 
Και αν φαντάζει ανέφικτο πολλές φορές να προσεγγίσουμε την μεγάλη και μοναδική αλήθεια, εντός αυτού τόσο όσα έντεχνα δημιουργημένου παραλογισμού, η φιλοσοφία αποτελεί το μέσο εκείνο που αδιαμφισβήτητα μας φέρνει εγγύτερα σε εκείνη. Συνεπώς, η έννοια του «φιλοσοφείν» σε καμιά περίπτωση δεν συνίσταται στην απλή άσκηση της νοητικής μας οξυδέρκειας, μονάχα για να ακονίζει γλώσσες και πένες, αλλά ούτε και περιορίζεται στην στείρα απόκτησης μόρφωσης. Στην πραγματικότητα προσφέρει ένα άλλο είδος παιδείας και εκπαίδευσης, που περιλαμβάνει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε γεγονότα και καταστάσεις, αξιακά συστήματα και σύνολα ιδεών.  

 Η ανάγκη της Φιλοσοφίας (Β’ Μέρος)
 Η ανάγκη της Φιλοσοφίας (Β’ Μέρος)
Στην ουσία, η φιλοσοφία συνδέεται άμεσα με τον τρόπο που ο κάθε άνθρωπος θεωρεί και αντιμετωπίζει τον Κόσμο, τον δρόμο που επιλέγει να πορευτεί, τα κίνητρα των πράξεων του και το είδος της Κοσμοθεωρίας που τελικά υιοθετεί. Έτσι, ο άνθρωπος που φιλοσοφεί τη Ζωή κατορθώνει να μην γίνεται έρμαιο στις ορέξεις κάθε αρρωστημένου και παράφρονα νου. Αντιθέτως, θέτει σε λειτουργία τον δικό του νου, υποβάλλοντας ταυτόχρονα τον εαυτό του σε κρίσιμα ερωτήματα που του επιτρέπουν να σκιαγραφεί απαντήσεις. Απαντήσεις σε μείζονος σημασίας ζητήματα, που αποκρύπτονται σκοπίμως και μεθοδικά, αποστερώντας του τη δυνατότητα πνευματικής αφύπνισης και γνώσης.
Ωστόσο, συμβαίνει πολλές φορές να αφήνουμε το ένστικτο να υπαγορεύει τους κανόνες του παιχνιδιού. Σε αυτό, όμως, καθοριστικό ρόλο κατέχει η «προϋπάρχουσα μνήμη», που σπανίως είναι λανθασμένη, και αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που συνεχώς επιχειρείται η παραμόρφωση της σύμφωνα με τις εκάστοτε παροδικές αποδοχές και τις υπάρχουσες συστημικές «αλήθειες». Η έννοια του «ζην», όμως, είναι τελείως διαφορετική, καθώς σημαίνει να γνωρίζουμε ποιοι ακριβώς είμαστε. Επίσης, περικλείει την πεποίθηση ότι οι οδυνηρές καταστάσεις πολλές φορές δεν είναι παρά τα σκαλοπάτια για να αποκτήσουμε μόνοι μας τη γνώση και τους τρόπους επίτευξης των σκοπών μας, αντιμετωπίζοντας το καθετί με τα δικά μας μέσα.
Επομένως, η φιλοσοφία είναι το μέσο για να αιτιολογήσουμε τη Ζωή, καθορίζοντας στη συνέχεια τους στόχους μας και τα μέσα πραγμάτωσης τους. Κατ’ επέκταση, αποτελεί τον τρόπο που σκεφτόμαστε και αισθανόμαστε, αλλά και που θέτουμε ερωτήματα και απαντήσεις συνειδητά, που αν και δεν έχουν οριστικό χαρακτήρα, ωστόσο οδηγούν σε μια βαθμιαία κατανόηση της Αλήθειας. Άρα, η ικανότητα κάποιου να φιλοσοφεί δεν ταυτίζεται με κανένα είδος «ιδιοκτησίας» αυτών που μπορούν να σχηματίζουν θεωρίες, περισσότερο ή λιγότερο καλά εκτεθειμένες. Και αυτό γιατί η φιλοσοφία αποτελεί έναν τρόπο ζωής, θεμέλιο του οποίου είναι η διερεύνηση και η συνεχής αναζήτηση της γνώσης. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε αποκτήσει την ικανότητα να σκεφτόμαστε και να ζούμε, και όχι απλά να υπάρχουμε σε μια πραγματικότητα που έχουν δημιουργήσει άλλοι για εμάς. 
Σήμερα φαίνεται ότι ο άνθρωπος έχει ανάγκη μια πραγματική φιλοσοφία περισσότερο από ποτέ. Το καταμαρτυρεί η καθημερινή αλλοφροσύνη, πράξεις και αντιλήψεις ακατανόητες που υπονομεύουν και αλλοτριώνουν στο μέγιστο το αδιαίρετο σύνολο Άνθρωπος – Κόσμος. Και αυτή η φιλοσοφία οφείλει να είναι φυσική, τόσο όσο είναι όλα όσα υπάρχουν. Οφείλει να συμμορφώνεται προς τη Φύση, αλλά και στους νόμους που τι διέπουν, καθώς το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε στις σύγχρονες, παθολογικές κοινωνίες έγκειται στον εγκλωβισμό των ιδεών στην παγίδα του υλισμού. Επομένως, μαθαίνοντας να φιλοσοφούμε τη Ζωή, κατορθώνουμε να ελαττώσουμε το σκοτάδι της άγνοιας, μετατρέποντας το σε φως της γνώσης.
Εξάλλου, πολύ εύστοχο και χαρακτηριστικό παράδειγμα της πραγματικής φύσης της φιλοσοφίας αποτελεί η ιστορία με τους δεσμώτες στην «Πολιτεία» του Πλάτωνα. Ο ίδιος, πολύ σοφά, τόσο που γίνεται πιο επίκαιρος από ποτέ, αποφαινόταν: «Είναι όμορφο και θείο η φλογερή ορμή που σε εκτοξεύει στους λόγους των πραγμάτων. Αλλά εξασκήσου και εκπαιδεύσου σ' αυτές τις ασκήσεις που φαινομενικά δε χρησιμεύουν για τίποτα, και που ο λαός ονομάζει λεπτή περιττολογία, ενώ είσαι ακόμα νέος. Αντίθετα, η αλήθεια θα σου φύγει από τα χέρια»

Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

472) ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΕΓΧΩΡΙΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ


Η Τρόικα, ως αποικιοκράτης που σέβεται τον εαυτό του μετά τον έλεγχο των δημοσιονομικών στοιχείων της χώρας, έρχεται και στο «ζουμί», που είναι η αποδιάρθρωση της εγχώριας παραγωγής, προς όφελος των πολυεθνικών εταιρειών.
 Οι δανειστές επιμένουν με έμφαση εκτός από τα φάρμακα, το ψωμί, τα βιβλία κ.λπ., στην απελευθέρωση της αγοράς για δυο βασικών προϊόντων μας: το γάλα και το λάδι, θέτοντας στο στόχαστρο τα προϊόντα - τις ναυαρχίδες του πρωτογενή τομέα παραγωγής της χώρας μας.
Από καιρό έχουν γίνει αντιληπτές οι προθέσεις τους εφόσον μετά τις ποσοστώσεις στην εγχώρια
παραγωγή γάλακτος στο πλαίσιο της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, ακολούθησε η πώληση της
συνεταιριστικής ΔΩΔΩΝΗΣ στον επικεφαλής της τουρκικής Κόκα-Κόλα, οι επιβαρύνσεις στο πετρέλαιο κίνησης, η φορολόγηση των αγροκτημάτων και η συνεχής επιβάρυνση του κόστους παραγωγής ανά μονάδα αγροτικού προϊόντος, προς όφελος των μεγάλων εκμεταλλεύσεων. Είναι χαρακτηριστικό η επιμονή της Τρόικας στην παράταση των ημερών του «φρέσκου γάλακτος» πέραν των πέντε, οδηγώντας στην απελευθέρωση της αγοράς γάλακτος, αφού αυτό θα μπορεί να εισάγεται,-είτε σε μορφή σκόνης, είτε σαν πάγος-, και να πωλείται ως φρέσκο στην εγχώρια
αγορά.
 Το όριο των πέντε ημερών είναι αποτρεπτικό για τις ξένες εταιρείες αφού δεν προλαβαίνουν να
ολοκληρώσουν τον κύκλο: παραγωγή, παστερίωση, μεταφορά και διάθεση, προκειμένου να επωφεληθούν από την τιμή πώλησης του φρέσκου γάλακτος στα ράφια των σουπερ μάρκετ.
 Η προοπτική αυτή θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη πτώση της τιμής του παραγωγού που σήμερα για το αγελαδινό γάλα φτάνει περίπου στα 0,44 ευρώ το κιλό, οδηγώντας σε κατάρρευση τον κλάδο και σε ματαίωση κάθε σχεδίου διατροφικής αυτάρκειας για τη χώρα, την ώρα που αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη επισιτιστική κρίση στη μεταπολεμική της ιστορία και η παραγωγική αναδιάρθρωση είναι μονόδρομος για την εθνική επιβίωση.
Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και οι πιέσεις μεγάλων πωλητών στην αγορά, για πρόσμιξη του ελαιολάδου μας με σπορέλαια: σογιέλαια, κανόλες, φοινικέλαια, καλαμποκέλαια, βαμβακέλαια, κλπ., με απώτερο στόχο τη νόθευση του βασικότερου εγχώριου προϊόντος της μεσογειακής διατροφής.
 Για την εμπορική περίοδο 2013-2014 αναμένεται η παραγωγή σπορέλαιων στην Ευρώπη, να είναι 17 εκατομμύρια τόνοι, στους οποίους, προστίθενται 8,5 εκατομμύρια εισαγωγών ελαιοκάρπων (κυρίως γενετικά τροποποιημένης σόγιας) από τρίτες χώρες και άλλα 2 εκατομμύρια τόνων από αποθέματα, ισοδυναμούν με 27-28 εκατομμύρια τόνοι σπορέλαιων.
 Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης απορροφούν περί τους 13-14 εκατομμύρια τόνους ετησίως για τη βιομηχανία τροφίμων και άλλα 8-10 εκ. για βιο-καύσιμα.
 Οι υπόλοιποι 2-3 εκατομμύρια τόνοι, στο τέλος της εμπορικής περιόδου, επιλέγεται να εισαχθούν στη διατροφική αλυσίδα του φτωχού Νότου, αλλάζοντας τις διατροφικές συνήθειες. Η επιλογή αυτή γίνεται  παρά τις ενστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, που θεωρεί τα σπορέλαια πηγή μεγάλων βλαβών για τον ανθρώπινο οργανισμό, λόγω του υψηλού ποσοστού πολυακόρεστων λιπαρών, που προκαλούν προ-καρκινική δράση, ευνοούν δηλαδή την εμφάνιση καρκίνου μέσω μηχανισμών που σχετίζονται με τον μεταβολισμό των λιπαρών ουσιών.
Η χρεοκοπημένη Ελλάδα καλείται ν’ αποτελέσει και πάλι το πειραματόζωο των νέων σχεδιασμών,
θέτοντας σε κίνδυνο την δημόσια υγεία.





Στον αντίποδα, η ανασυγκρότηση της αγροτικής οικονομίας προϋποθέτει ένα εθνικό σχέδιο προστασίας της εγχώριας παραγωγής και ανάπτυξης με βάση τους μικρομεσαίους παραγωγούς και κεντρικό στόχο την αυτάρκεια αγροτικών προϊόντων και την κάλυψη των διατροφικών αναγκών ολόκληρου του πληθυσμού με ασφαλή και οικολογικά παραγόμενα προϊόντα. Ένα σχέδιο που να ενισχύει νέες αναγκαίες δομές στον αγροτικό χώρο, με χαρακτηριστικά αποκέντρωσης και
τοπικοποίησης, σε συνδυασμό με μια νέα συλλογική- συνεταιριστική συνείδηση και οργάνωση. Δομές και δίκτυα που θα αξιοποιούν το νεότερο επιστημονικό δυναμικό της χώρας (που τα τελευταία χρόνια, όντας απαξιωμένο, αποδημεί) με ταυτόχρονη αναβάθμιση των ερευνητικών ιδρυμάτων και αξιοποίηση της πείρας και της γνώσης των ανθρώπων του χωραφιού.
Ειδικότερα η ανάκαμψη του κτηνοτροφικού τομέα θα προϋπέθετε ένα εθνικό σχέδιο κινήτρων για την απασχόληση νέων ανθρώπων σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές.
 Βάση αυτού του σχεδίου θα έπρεπε να είναι παραγωγικοί συνεταιρισμοί περιφερειακής εμβέλειας,
που ως ενιαίες μονάδες, θα έχουν την ευθύνη για την ταυτόχρονη παραγωγή αγροτικών προϊόντων και ζωοτροφών, θα αναλαμβάνουν την παραγωγή και αναπαραγωγή του ζωικού κεφαλαίου στηριζόμενοι στις ντόπιες ποικιλίες και, παραπέρα, την παραγωγή και επεξεργασία ζωοκομικών προϊόντων για την κάλυψη περιφερειακών και εθνικών αναγκών.
Σε συνεργασία δε με καταναλωτικούς συνεταιρισμούς, θα έπρεπε να προωθούνται άμεσα προγράμματα κάλυψης επισιτιστικών αναγκών ευπαθών κοινωνικών ομάδων, καθώς και η στήριξη των κοινωνικών δομών των Δήμων για όσους αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης. Τα παραπάνω είναι μερικά μόνο προαπαιτούμενα προκειμένου να οικοδομηθε μια νέα προσέγγιση-σχέση του παραγωγού με το προϊόν που παράγει και με τον καταναλωτή για τον οποίο προορίζεται, αμβλύνοντας κατά το δυνατόν την αντίθεση αυτή. Όπως ο υμέτερος «Σπάρτακος», ο
οποίος στο πνεύμα ακριβώς αυτό κινείται.
επιμ. Κ. Μ. Βολιώτης

Ἀντιφωνητὴς ΔΕΚΑΠΕΝΘΗΜΕΡΟ ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΟ ΕΝΤΥΠΟ ΓΝΩΜΗΣ

ΔΩΡΟ «ΑΝΤΙΦΩΝΗΤΗΣ»!
Τήν ἰδέα μᾶς τήν δώσατε κάποιοι ἐξ ὑμῶν καί τήν
προτείνουμε σέ ὅλους: Σέ φίλους κι ἀνθρώπους πού ἀγαπᾶτε
- κι ἐκτιμᾶτε ὅτι εἶναι πιθανόν νά πιάσει τόπο - κάντε δῶρο
μιάν ἐτήσια συνδρομή τοῦ «Α»!
Εἶναι κάτι πού ἤδη ἀπό χρόνια
σποραδικά γίνεται ἀπό συνδρομητές
σέ ὅλη τήν Ἑλλάδα (μέ κορυφαῖα
παραδείγματα μερικούς ἐξαίρετους
φί-λους ἀπό τήν Ἀθήνα, τή Θήβα, τή Σῦρο,
τή Θεσσαλονίκη, τή Δράμα, τίς Σέρρες,
τήν Ξάνθη...) ἀλλά θά μποροῦσαν νά τό
πράξουν κι ἄλλοι, ἐφόσον θεωροῦν ὅτι
ἀξίζει τόν κόπο. Μέ τόν τρόπο αὐτόν τόν
μέν «Ἀντιφωνητή» βοηθᾶτε νά ἐπιβιώσει καί νά προχωρήσει,
στούς δέ φίλους σας κάνετε ἕνα πρωτότυπο δῶρο οὐσίας, πού
μπορεῖ νά τό βροῦν ἀναπάντεχα ἐνδιαφέρον.
Ἔρχονται λοιπόν γιορτές; Ἐπικοινωνῆστε μαζί μας,
δίνοντάς μας πλήρη στοιχεῖα διεύθυνσης τοῦ ἑορτάζοντος καί
μεῖς καταχωροῦμε τόν ἑορτάζοντα στούς συνδρομητές μας,
στέλνοντας κι ἕνα δωροκουπόνι ἐτήσιας συνδρομῆς. Ἄν μέ τή
λήξη τῆς συνδρομῆς θελήσει ὁ ἴδιος νά τήν ἀνανεώσει, αὐτό
θά εἶναι πλέον δική του ἀπόφαση...
Τό θεωρεῖτε καλή ἰδέα; Βάλτε το ἀμέσως μπρός!