Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

ΤΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ; - Επειδή αβασάνιστα και αυθαίρετα, κάποιοι έσπευσαν να υποστηρίξουν ότι το βιβλιοπωλείο έκλεισε, σας ενημερώνω ότι όχι μόνο δεν έκλεισε αλλά αναβαθμίστηκε σε εκδοτικό οίκο "Seaburn Publishing Group", με δύο καταστήματα. Ένα στην Αστόρια και ένα στο Μπρούκλιν. http://www.seaburnbooks.com/ Seaburn - The only Greek-Bookstore in New York. http://usa.greekreporter.com/2010/12/... Όταν οι Έλληνες της Αμερικής ανοίγουν σουβλατζίδικα, ο Νιγηριανός οδοντίατρος Sam Chekwas, λάτρης της ελληνικής γραμματείας, άνοιξε ελληνικό βιβλιοπωλείο, με στόχο να διαφυλάξει την ελληνική γλώσσα, να.μυήσει σ΄αυτή και την λογοτεχνία της και τους Αμερικανούς! Το μοναδικό ελληνικό βιβλιοπωλείο στη Νέα Υόρκη! Εύγε του... και ντροπή μας! - ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Το μοναδικό ελληνικό βιβλιοπωλείο στη Ν. Υόρκη το άνοιξε Νιγη...

The Greek Spirit with Dr. Sam Chekwas #3 - Sam συζητά τη σημασία της ελληνικής γλώσσας σε ένα ακροατήριο στούντιο στη Νέα Υόρκη

Το Ελληνικό Πνεύμα με τον Sam Chekwas. Δημήτρης Καστανάς εισάγει Sam Chekwas. Για περισσότερα βίντεο και δείχνει email: paedeia@gmail.com

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2014

395) Η Γλαύξ της Θεάς Αθηνάς και ο συμβολισμός της

Η κουκουβάγια  το ιερό πουλί της Θεάς Αθηνάς, αποτελεί σύμβολο σοφίας,  σύνεσης, αλλά και της πόλης των Αθηνών.

Ως ιερό πουλί της Αθηνάς ονομάζεται «Γλαύκα», καθώς ένα από τα προσωνύμια της Θεάς  της Σοφίας ήταν «γλαυκώπις», λόγω των σπιθιροβόλων γαλάζιων ματιών της.

Η Γλαύξ συμβολίζει την σοφία, διότι είναι νυχτόβιο πτηνό το οποίο έχει εξαιρετική όραση ακόμα και στο σκοτάδι. Έχει την φυσική συνεπώς ιδιότητα να βλέπει την «αθέατη πλευρά των πραγμάτων»,  εκεί που άλλοι αδυνατούν λόγω του σκότους.
Συμβολίζει κατ’ αυτόν τον τρόπο την «σοφία» που αφορά την μετουσίωση της απλής γνώσης σε βίωμα, πνευματικότητα και στάση ζωής.
Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί μόνο μακριά από το φως της ημέρας και την φασαρία «εις εαυτόν διείσδυση», όταν ο άνθρωπος απομονώνεται από το φυσικό περιβάλλον του, προσπαθώντας να ανακαλύψει την αυτογνωσία, την πραγματική υπόσταση των πραγμάτων, και την Θεία του υπόσταση.
Για αυτό τον λόγο και «η γλαύκα της Αθηνάς πετάει μόλις η μέρα γείρει προς την δύση της...». Δεν είναι φυσικά καθόλου τυχαίο, πως οι «μυήσεις» κατά την διάρκεια των μυστηριακών τελετών γινόταν πάντα νύχτα κάτω από το φως των δαυλών.
Δεν είναι επίσης τυχαίο πως  επιλέχθηκε (την δεκαετία του 1960), ως σήμα  του Ελληνικού Οργανισμού Εκδόσεων σχολικών διδακτικών Βιβλίων (1).
Ψιλά γράμματα αυτά για τους περισσότερους βέβαια, και εν κατακλείδι δεν γνωρίζω κατά πόσο ο συγκεκριμένος συμβολισμός του Ο.Ε.Δ.Β., ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα....
Όπως επισημαίνει μάλιστα ο δάσκαλος Γιώργιος Τρούλης (2) στην πραγματικότητα το πτηνό που χρησιμοποιούσε  ως σήμα του Ο.Ε.Δ.Β, δεν είναι μία Κουκουβάγια αλλά ένας.... Μπούφος.
Αυτό είναι εύκολα διακριτό στην εικονογράφηση των δύο αυτών πτηνών. Στο κεφάλι του μπούφου σχηματίζεται ένα είδος αυτιών από φτερά, εν αντιθέσει με την κουκουβάγια, στης οποίας το κεφάλι δεν υπάρχει αντίστοιχος σχηματισμός.
Αυτή τη λεπτομέρεια την γνώριζαν οι αρχαίοι Έλληνες, αφού το αρχαίο Αθηναϊκό τετράδραχμο του 5ου αιώνα π.Χ. φέρει την εικόνα της κουκουβάγιας χωρίς αυτά τα «αυτιά».
Αντίγραφο του Αθηναϊκού τετράδραχμου υπάρχει στο νόμισμα του Ελληνικού ενός ευρώ.
Παρατηρήστε και συγκρίνετε το σήμα του Ο.Ε.Δ.Β. με αυτό του ευρώ. Η διαφορά είναι εμφανής. Ο συμβολισμός άραγε;
1) Ο Ο.Ε.Δ.Β καταργήθηκε το 2012μετά από νομοσχέδιο που είχε ψηφιστεί τον Μάιο του 2011 (Νόμος 3966/2011), με σκοπό τον «ορθολογικό εκσυγχρονισμό των επιστημονικών οργάνων που υποστηρίζουν το υπουργείο Παιδείας στο σχεδιασμό και την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής».
Τον ρόλο του ΟΕΔΒ ανέλαβε το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» (ΙΤΥΕ - Διόφαντος), η Διεύθυνση Εκδόσεων του οποίου ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2011 σε συνέχεια του νόμου.


1) Ο  Ο.Ε.Δ.Β καταργήθηκε το 2012μετά από νομοσχέδιο που είχε ψηφιστεί τον Μάιο του 2011 (Νόμος 3966/2011), με σκοπό τον «ορθολογικό εκσυγχρονισμό των επιστημονικών οργάνων που υποστηρίζουν το υπουργείο Παιδείας στο σχεδιασμό και την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής». Τον ρόλο του ΟΕΔΒ ανέλαβε το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» (ΙΤΥΕ - Διόφαντος), η Διεύθυνση Εκδόσεων του οποίου ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2011 σε συνέχεια του νόμου.


2 ) Ρεθεμνιώτικα Νέα, 10/03/2010

Πηγή"ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ

394) Καταργούν την ιδιοκτησία οι ψυχοπαθείς βάρβαροι της Τρόικας!


Αποτέλεσμα εικόνας για Καταργούν την ιδιοκτησία οι ψυχοπαθείς βάρβαροι της Τρόικας

Το φωνάζουμε εδώ και καιρό: οι αρρωστημένοι εγκέφαλοι της Τρόικας, αυτοί οι νεοφιλελεύθεροι βάρβαροι, καταστρέφουν ηθελημένα και με σχέδιο ολόκληρη την περιοχή της Μεσογείου!
Τόσο αυτοί όσο και τα υποχθόνια αφεντικά τους έχουν βάλει στο στόχαστρο λαούς και έθνη της περιοχής και γι’ αυτό την τελευταία πενταετία βιώνουμε την απίστευτη κρίση, με τις διάφορες εκφάνσεις της: «αραβική άνοιξη», «οικονομική κρίση του ευρωπαϊκού Νότου», εμφύλιος στη Συρία, ταραχές στην Τουρκία, Ουκρανία προ της διάσπασης κτλ.

Ένας βασικός στόχος των ψυχανώμαλων αυτών όντων (δεν γράφουμε «ανθρώπων», διότι τίποτε ανθρώπινο δεν μπορούν να έχουν!) είναι η αφαίρεση της ιδιοκτησίας από τους ανθρώπους... Η δήμευση των περιουσιών τόσο των ξεχωριστών ατόμων όσο και ολόκληρων κρατών. Τοκογλυφικά επιτίθενται με μίσος και κακία κατά όλων μας, χρησιμοποιώντας ως όργανα της πολιτικής αυτής αθλίους πολιτικάντηδες. Στο πρόσωπο του κάθε ημίτρελου Άδωνι βρίσκουν το κατάλληλο εργαλείο εφαρμογής αυτής της βαθύτατα αντιανθρώπινης και αντίχριστης πολιτικής...

Δεν είναι τυχαίες οι ρήσεις του Άδωνι Γεωργιάδη να μην έχουν οι Έλληνες ιδιόκτητη κατοικία! Ούτε αυτό που είπε ο «Ταμτάκος» της ΝΔ, ο Γεράσιμος Γιακουμάτος, να... κλείσουν οι Έλληνες τις μικροεπιχειρήσεις τους!... Τα άθλια αυτά πλάσματα εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία. Ό,τι κάνουν κατά του έθνους και του λαού μας, το κάνουν επίτηδες. Δεν είναι άβουλοι, ούτε και άμοιροι ευθυνών. Σύντομα η οργή της ιστορικής νομοτέλειας θα καταπέσει επί των κεφαλών τους...

Αλλά και στην Κύπρο τα ίδια! Πρόσφατα ένας πολιτικάντης της Μεγαλονήσου είπε τα ίδια ακριβώς πράγματα: ότι... οι Κύπριοι έχουν «υπερβολικά» υψηλό ποσοστό ιδιόκτητης κατοικίας! Συνεπώς, σε Ελλάδα, Κύπρο και στις άλλες πολιτείες του Νότου να καταργηθεί η ιδιοκτησία και πρώτα απ’ όλα η ιδιοκατοίκηση. Γι’ αυτό ο Ευάγγελος Βουβουζέλος έβαλε τα διάφορα χαράτσια και ο Στουρνάρας της Μπίλντερμπεργκ επιβαρύνει με φόρους επί φόρων την ιδιόκτητη κατοικία...
Για να χάσουν οι Έλληνες τις κατοικίες τους, όλα αυτά για τα οποία χύθηκε αίμα και δάκρυ επί αιώνες, και να περάσουν όλοι σε ενοίκιο! Το οποίο θα είναι πιο «συμφέρον». Όσο για τα σπίτια του άμοιρου λαουτζίκου... Θα τα πάρουν σε τιμή ευκαιρίας οι μεγαλοκαπιταλιστές, τα αφεντικά του Άδωνι και του Γιακουμάτου!!!
Ησαΐας Κωνσταντινίδης 

elora.gr

Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

Η ιστορία της Θεσσαλονίκης μέσα από το Μετρό - Σημαντικά ευρήματα του 4ου και 6ου αιώνα, στην συμβολή των οδών Βενιζέλου και Εγνατίας, φέρνει στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη, καθώς συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή του Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Ο σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων ζητάει την παραμονή των αρχαιών στο χώρο. Το ΚΑΣ γνωμοδοτεί τη μεταφορά των αρχαίων ενώ η Αττικό Μετρό διαβεβαιώνει ότι οποιαδήποτε άλλη πρόταση είναι τεχνικώς αδύνατη να εφαρμοστεί

392) Ερμηνευτικές ματιές στο έργο του Παλαμά


Ο κριτικός Παλαμάς: η ποιητικοποίηση των πάντων | Η Εφημερίδα των Συντακτών
............
Επιμέρους σημειώσεις στο ποιητικό έργο του Παλαμά
Α) Ο Πάνας σαν Θεός, γοήτευε και φόβιζε ταυτόχρονα. Εκπροσωπούσε κάτι παραπάνω από το βουκολικό πνεύμα, ήταν η απεικόνιση των μυστήριων εκφράσεων της φύσης. Ακόμα και σε στενά θεολογικά πλαίσια, να το προσεγγίσει κάποιος, αυτό το "ανεξερεύνητο" και η μυστηριώδης αίσθηση ότι ο άνθρωπος είναι απλά μικρό κομμάτι της, αγγίζει τους προβληματισμούς που φέρνει ο μύθος του προπατορικού αμαρτήματος. Σε αυτό συνέβαλλε και το ότι χριστιανισμός, αναπτύχθηκε και κυριάρχησε σε "αστυφιλικό" περιβάλλον, με αποτέλεσμα η εικόνα αυτή για το θείο να δαιμονοποιηθεί.
-Γιατί οι εκτεταμένες και πολλάκις διατυπωμένες αναφορές στον Πάνα, από επώνυμους εκπροσώπους του Λαϊκού Εθνικιστικού Κινήματος;
Το ποίημα του Παλαμά, «Ουράνια», είχε και έχει, πολύ μεγάλη επιρροή στους εθνικιστικούς κύκλους, διότι είναι λογοτεχνική διατύπωση μιας πνευματικής συνέχειας στη θρησκευτική λατρεία των Ελλήνων, που συσχετίζεται με τη φυλετική διάσταση του Έθνους. Ο Παν μάλιστα, σαν σύλληψη/προσέγγιση του θείου, είναι κοντά στα αταβιστικά ένστικτα και τα αντι-μοντερνιστικά αντανακλαστικά του Εθνικισμού, που υπαγορεύουν την συγκρότηση και την υπεράσπιση της τριμπαλιστικής κοινότητας, ενώπιον χαοτικών στοιχείων που καθορίζει η μονίμως ανεξερεύνητη Φύση, σε κάθε της πτυχή του φυσικού, μεταφυσικού, υπερφυσικού μυστήριου.
B) O Παλαμάς, γράφει στη δημοτική. Είναι υπέρμαχος της δημοτικής, όπως οι περισσότεροι Εθνικιστές της περιόδου. Στον αντίποδα, υπήρχαν οι καθαρευουσιάνοι, οι οποίοι υποστήριζαν το (πολυεθνικό/πολυφυλετικό) αυτοκρατορικό ιδεώδες του Βυζαντίου, σε αντίθεση με την Εθνική αναγέννηση. Ο δημοτικισμός (χλευαστικά από τους αντιπάλους του λεγόταν «μαλλιαρισμός»), ταυτίζει το Έθνος με τη γλώσσα. Η καθαρεύουσα, θεωρεί τη γλώσσα όχημα για ένα πολυεθνικό, μονοπολιτισμικό κράτος.
Οι δημοτικιστές, είχαν προσφορά στο μακεδονικό ζήτημα, καθώς προσεταιρίζονταν τους Έλληνες της Μακεδονίας, οι οποίοι καταλάβαιναν τη γλώσσα αυτή ευκολότερα. Από την άλλη, εξαιτίας των υποστηρικτών της καθαρεύουσας η γλώσσα δεν διαθέτει φράσεις και λέξεις με ξένη προέλευση (πχ εν πάση περιπτώσει, παρεμπιπτόντως, τηλεόραση). Καθώς η γλώσσα γίνεται όργανο άσκησης εξουσίας, το γλωσσικό γίνεται έντονο πολιτικό ζήτημα. Ο απλός λαός δεν δύναται να διδαχθεί σε μικρό διάστημα, την επίσημη γλώσσα του κράτους που χρησιμοποιεί η ανώτερη οικονομική τάξη, η εκκλησία και μια ακαδημαϊκή ελίτ, με αποτέλεσμα να πέφτει θύμα τους και να αποκλείεται από τη συμμετοχή του σε πολιτικές δραστηριότητες. Σταδιακά, οι συντηρητικοί, υποστηρικτές της καθαρεύουσας, εκφράζουν την υποτέλεια σε ένα καθεστώς άδικο, που οδήγησε στον άδοξο πόλεμο του 1897 και απανωτές χρεοκοπίες.
-Οι συγκρούσεις μεταξύ των υποστηρικτών τους, υπήρξαν βίαιες (Ευαγγελικά, Ορεστειακά).
-Η επιλογή του ποιήματος του για Ύμνο των Ολυμπιακών Αγώνων, υπήρξε μια νίκη των δημοτικιστών.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΩΝ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ
(*)
Ύμνος Ολυμπιακών Αγώνων
Αρχαίο Πνεύμα αθάνατο, αγνέ πατέρα
του ωραίου, του μεγάλου και τ' αληθινού
Κατέβα, φανερώσου κι άστραψε εδώ πέρα
στη δόξα της δικής σου γης και τ' ουρανού
Στο δρόμο και στο πάλεμα και στο λιθάρι
Στων ευγενών αγώνων λάμψε την ορμή
Και με το αμάραντο στεφάνωσε κλωνάρι
και σιδερένιο πλάσε και άξιο το κορμί
και σιδερένιο πλάσε και άξιο το κορμί
Κάμποι, βουνά και θάλασσες φέγγουνε μαζί σου
σαν ένας λευκοπόρφυρος μέγας ναός
Και τρέχει στο ναό εδώ προσκυνητής σου
Και τρέχει στο ναό εδώ προσκυνητής σου
Αρχαίο Πνεύμα αθάνατο, κάθε λαός, κάθε λαός
Αρχαίο Πνεύμα αθάνατο, κάθε λαός
Ο ύμνος αυτός, γράφτηκε το 1896. Στις επόμενες διοργανώσεις, η κάθε διοργανώτρια χώρα είχε δικαίωμα να προβάλει το δικό της. Μέχρι την καθιέρωση του πρώτου, ως τον επίσημο Ύμνο των Ολυμπιακών Αγώνων αρκετές δεκαετίες μετά.
(**)
Οὐράνια
...
Ἥλιε, ἐσύ, πηγὴ ἀστείρευτη
κάθε ζωῆς, εἰκόνα
τοῦ ὡραίου ὑπερτέλεια
καὶ τοῦ Ἀπείρου κορῶνα.
Πρὶν ἀρχίσουν τὸ διάβα τους
τῶν θεῶν οἱ λεγεῶνες,
πρῶτο θεὸ σὲ ἀγνάντεψαν
καὶ μοναχὸν οἱ αἰῶνες.
Καὶ πάλι θεὸς ὕστατος
σὲ νεκρικὴ λαμπάδα
τοῦ τελευταίου θρησκεύματος
θὰ φέξης τὴν κρυάδα.
Ἡ γῆ μας γῆ ἄφθαρτων
ἀερικῶν καὶ εἰδώλων,
πασίχαρος καὶ ὑπέρτατος
θεός μας εἶν᾿ ὁ Ἀπόλλων.
Στὰ ἐντάφια λευκὰ σάβανα
γυρτὸς ὁ Ἐσταυρωμένος
εἶν᾿ ὁλόμορφος Ἀδωνις
ροδοπεριχυμένος.
Ἡ ἀρχαία ψυχὴ ζῆ μέσα μας
ἀθέλητα κρυμμένη,
ὁ Μέγας Πᾶν δὲν πέθανεν,
ὄχι, ὁ Πᾶν δὲν πεθαίνει!
...
Μίαν αὐγὴ χειμωνιάτικη
ποῦ φοροῦσε κορῶνα
τὴν καταχνιά, σὰν ὅραμα
εἶδα τὸν Παρθενώνα.
Μαγικὸ μισοδιάφανο
τὸν ἔζωνε μαγνάδι
στὸν ἥλιο ἀγνάντια, κ᾿ ἔλεγεν:
- Ἐγὼ εἶμαι τὸ σημάδι
τοῦ ὡραίου ποὺ δείχνει ἀπόμακρα
στὴν πλατωσιὰ τοῦ Ἀπείρου
καὶ τ᾿ ἄσπρο στέρεο μάρμαρο
σὰν τὸν ἀχνό τοῦ ὀνείρου.
Θαῦμα θαυμάτων μέσα μου
σαλεύει, ἐνῶ κοιμᾶται...
Ἀδέλφια μου, νὰ πλάσουμε
νέαν θρησκείαν ἐλᾶτε!
Ἀσάλευτη, πανύψηλην
ἀλήθεια, ἕνα παλάτι
τῶν ὅλων γιὰ ὅλους! Ἄφραστη
θρησκεία ποὺ νἄχει κάτι
πλέον βαθὺ ἀπ᾿ τὸν Ἔρωτα,
πιὸ μέγα ἀπ᾿ τὴ Θυσία,
καὶ κάτι πλέον ἀπέραντο
κι ἀπ᾿ τὴν Ἀθανασία! 


Για περισσότερα..

Antepithesi.gr