Τα απίστευτα μάτια του Χαριώτη των Δελφών, γνωστού και ως Ηνίοχος που μαγνητίζει.
Τα μάτια του Heniokhos φαίνονται ζωντανά. Ίσως, κανένα άλλο άγαλμα δεν δίνει αυτή τη μοναδική αίσθηση.
Το λευκό σμάλτο χρησιμοποιήθηκε για τα μάτια, ώστε να υπάρχει μια απόδοση που προσεγγίζει τέλεια ένα φυσικό ανθρώπινο μάτι. Καφέ ημιπολύτιμος λίθος χρησιμοποιήθηκε για την ίριδα τους, ενώ οι μαθητές των ματιών είναι μαύροι. Οι βλεφαρίδες του μεταμορφώθηκαν με μικρά καλώδια από χαλκό, ενώ τα λεπτά φύλλα κοκκινωπού χαλκού ενθύμησαν τα σαρκώδη χείλη του.
Τα μαλλιά του είναι κολλημένα στο κεφάλι, σε μικρές τρέσες και κρατούνται από μια ένθετη ασημένια κορδέλα, η οποία τυλίγει γύρω από το κεφάλι.
Λέγεται ότι η ικανοποίηση του νικητή αποτυπώθηκε στο πρόσωπό του, συμπεριλαμβανομένης της έντασης, αλλά και της αυτοσυγκέντρωσης που απαιτεί η μάχη με το τεθρίππον (τεσσάρων αλόγων).
Είναι ένα από τα σημαντικότερα γλυπτά της αρχαίας ελληνικής τέχνης της πρώτης κλασικής εποχής.
Η δημιουργία του τοποθετείται αμέσως μετά τους Περσικούς πολέμους, ενώ ο Πυθαγόρας από τον Ρέτζιο έχει προταθεί ως δημιουργός του.
Γνωριμία: Κλασική περίοδος, 478-474 π.Χ.
Τόπος εύρεσης: Δελφοί, βόρεια του ναού του Απόλλωνα
Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών.
Τα εκπληκτικά μάτια του Aurige of Delphs, ή Heniokhos που μαγνητίζει.
Τα μάτια του Heniokhos φαίνονται ζωντανά. Ίσως κανένα άλλο άγαλμα δεν δίνει αυτό το μοναδικό συναίσθημα.
Το λευκό σμάλτο έχει χρησιμοποιηθεί για τα μάτια, οπότε υπάρχει μια απόδοση που είναι απόλυτα κοντά σε φυσικό ανθρώπινο μάτι. Καστανή ημιπολύτιμη πέτρα χρησιμοποιήθηκε για την ίριδα τους, ενώ οι ματινοί μαθητές είναι μαύροι. Οι βλεφαρίδες της έγιναν με μικροσκοπικές κλωστές από χαλκό, ενώ ο κοκκινωπός χαλκός φύλλα κινείται με τα σαρκώδη χείλη της. Τα μαλλιά της είναι κολλημένα στο κεφάλι της, σε μικρές πλεξούδες και κρατιέται από μια ασημένια κορδέλα εισερχόμενη, που τυλίγει γύρω από το κεφάλι της.
Λέγεται ότι η ικανοποίηση του νικητή την άμεση στιγμή μετά την αποτύπωση της νίκης στο πρόσωπό του, συμπεριλαμβανομένης της έντασης, αλλά και της αυτοσυγκέντρωσης που απαιτεί η μάχη με το τεθρίππον (τετραδύναμης).
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα γλυπτά της αρχαίας ελληνικής τέχνης από την αρχή της Κλασικής Εποχής. Η δημιουργία του είναι αμέσως μετά τους ιατρικούς πολέμους, ενώ δημιουργός του προτάθηκε το Πυθαγόρειο de Regio.
Ημερομηνία: Κλασική περίοδος, 478-474 π.Χ. F.- C
Τοποθεσία ανακάλυψης: Δελφές, βόρεια του Ναού του Απόλλωνα
Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου