Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ BBC MY COMPLAINT TO THE EUROPEAN COURT OF HUMAN RIGHTS AGAINST THE BBC NETWORK
Όπως είχα αναφέρει πριν
λίγες μέρες σε ανάρτησή μου στο facebook,
η
υπόθεση της παρουσίας μαύρων ηθοποιών στη σειρά του BBC σχετικά με τον Τρωικό Πόλεμο σε
ρόλους Ελλήνων ηρώων, αλλά και στο ρόλο του Υπάτου Θεού της Πατρώας των Ελλήνων
Θρησκείας, του Διός, αποτελεί μία προσβολή, που δε θα μπορούσε να περάσει
αδιαμαρτύρητα. Και παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες δικηγόροι στους οποίους
απευθύνθηκα εποίησαν την νήσσαν (έκαναν την πάπια και εσφύριζαν αδιάφορα) –δυστυχώς,
αυτοί είναι οι πλείστοι Έλληνες σήμερα: δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα,
προσμένουν ίσως κάποιο θάμα- εγώ προχώρησα σε έγγραφη καταγγελία προς το Ευρωπαϊκό
Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων / Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και αναμένω την
αντίδραση και την απάντηση του φορέα. Ακόμη και η ενδεχομένως αρνητική
τοποθέτησή του ή / και η σιωπή του, ως αντίδραση, θα αποτελέσουν, σε κάθε
περίπτωση, έρεισμα για περαιτέρω ενέργειες, αφού μια τέτοια στάση θα καταδεικνύει
καταφανώς ότι η προάσπιση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων γίνεται επιλεκτικά. Και μπορεί
αυτό να το σκεφτόμαστε άπαντες οι αδικούμενοι, αλλά θα λειτουργήσει προς όφελός
μας, όμως. Και θα δούμε πώς θα πράξουμε στη συνέχεια, έχοντας ως αυταπόδεικτο δεδομένο
τη μη προάσπιση των ΔΙΚΩΝ μας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Αναμένοντας την απάντηση
και την αντίδραση του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, διαβάστε πιο κάτω το
κείμενο της καταγγελίας που έκανα.
Ακολουθεί
και το αγγλικό κείμενο και ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη για τα λάθη –δεν είμαι
ειδική στη μετάφραση από ελληνικά σε αγγλικά, αλλά ελλείψει βοηθείας και μέσων…
Η δουλειά μας γίνεται, παρόλ’ αυτά.
Το ελληνικό κείμενο:
Η επιστολή μου αυτή αποτελεί μία καταγγελία κατά του
τηλεοπτικού δικτύου BBC, το
οποίο εδρεύει στη Μεγάλη Βρετανία (Broadcasting House Egton Wing Portland
Place London W1A
1AA.), και την αποστέλλω
σ’ εσάς εξ αφορμής της προαναγγελίας της μετάδοσης εκ μέρους του εν λόγω
δικτύου μίας τηλεοπτικής σειράς με αντικείμενο τον Τρωικό Πόλεμο, η οποία έχει
τον τίτλο: «Τροία –η πτώση μίας πόλης» (Troy –Fall of a City).
Εκφράζοντας το κοινό αίσθημα των θρησκευτών της θρησκείας
μας, οφείλω να πω ότι, ως Έλληνες Αρχαιόθρησκοι, αισθανόμεθα ότι θίγονται με
βάναυσο τρόπο τα ανθρώπινα δικαιώματά μας με αυτή τη σειρά, καθώς, όπως έχει
προαναγγελθεί, τιμώμενοι από εμάς ήρωες όπως ο Πάτροκλος και ο Αχιλλέας (!!!),
αλλά ακόμη και ο ύπατος των Θεών μας Ζευς, θα εμφανιστούν από την παραγωγή του
συγκεκριμένου δικτύου με εντελώς διάφορη της αληθούς μορφής τους, καθώς θα τους
υποδύονται μαύροι ηθοποιοί.
Χωρίς να υπάρχει από μας καμία διάθεση υποβιβασμού της
προσωπικότητας και του ταλέντου των συγκεκριμένων ηθοποιών, οφείλουμε να
τονίσουμε ότι, όσον αφορά στα θρησκευτικά μας πιστεύω, η επιλογή αυτή μας θίγει
και μας προσβάλλει βαθύτατα, όπως θα έπρεπε να προσβάλει και οποιονδήποτε
νοήμονα άνθρωπο, ασχέτως θρησκεύματος. Και μάλιστα, η επιλογή αυτή προσβάλλει
και αυτούς τους ίδιους τους ηθοποιούς, αφού τους καθιστά γραφικούς και καταγέλαστους
στα μάτια των θεατών, από τη στιγμή που θα υποδύονται… Έλληνες!
Σε σχέση με τον Δία, βεβαίως, η ένστασή μας παραμένει, αλλά
έχει εντελώς διάφορο χαρακτήρα από την ένστασή μας για τους ήρωές μας. Βεβαίως
και ο Ζευς, ως πατήρ Θεών και ανθρώπων, ως ο κύριος της Ζωής (Ζευς > ζωή),
θα μπορούσε να εμφανιστεί με οποιαδήποτε μορφή, αλλά εκεί ακριβώς βρίσκεται και
το σημείο αιχμής στο οποίο εστιαζόμαστε: ή θα πρέπει, λοιπόν, να παρουσιαστεί
με διάφορες μορφές, όλων των φυλών, ή θα πρέπει να τηρηθεί η εικόνα του όπως
μας έχει παραδοθεί από την Ελληνική Αρχαιότητα και τους μέγιστους Έλληνες
γλύπτες (π.χ.. από τον Φειδία), επειδή ακριβώς αυτή η εικόνα του Διός είναι
γνωστή παγκοσμίως και όχι άλλη!
Θεωρούμε, λοιπόν, ότι οι συντελεστές της σειράς του BBC, αλλά και το ίδιο το δίκτυο προχώρησαν σ’
αυτές τις επιλογές με σκοπό να μας θίξουν και έπραξαν έτσι όχι τυχαία, αλλά με
δόλο, καθότι γνώριζαν, από πρώτο χέρι, ότι προσβάλλουν τόσο τα πιστεύω, όσο και
τα ανθρώπινα δικαιώματά μας ως θρησκευτικής κοινότητας. Το δίκτυο BBC, άλλωστε, ήταν από τα πρώτα που είχαν
παρουσιάσει το ζήτημα της δικαστικής αναγνώρισης της θρησκείας μας ήδη από το
2007 -υπάρχουν οι αποδείξεις στο διαδίκτυο και παραθέτω ενδεικτικά ένα
σύνδεσμο:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6283907.stm. Άρα, δεν μπορούν να ισχυριστούν ότι δεν είχαν
λάβει γνώση της ύπαρξής μας, αφού το ζήτημα της δικαστικής αναγνώρισής μας τούς
είναι γνωστό δημοσιογραφικά παλαιόθεν.
Ειδικά
όσον αφορά στους ήρωές μας Αχιλλέα και Πάτροκλο, θεωρείται από μας τους Έλληνες
Αρχαιοθρήσκους –και είναι!- ύβρις και προσβολή νεκρών η αλλοίωση των ιδιαίτερων
χαρακτηριστικών των μεγάλων αυτών ηρωικών προσωπικοτήτων του Τρωικού Πολέμου,
αλλά και του δημιουργού που τους διατήρησε ζώντες στη μνήμη όλων των ανθρώπων. Πιο
συγκεκριμένα, η προσβολή νεκρών αφορά:
Πρώτον, τον ίδιο τον
Όμηρο, ως τον μεγάλο των αιώνων ποιητή, που βάναυσα παραποιείται το έργο του από
τους σύγχρονους συντελεστές της συγκεκριμένης σειράς του BBC, οι οποίοι, με τις εν λόγω
επιλογές και πράξεις τους, είναι προφανές, εκτός των άλλων, ότι πάσχουν από
νανισμό συγκρινόμενοι με το μέγεθος εκείνου.
Και δεύτερον, τους
εθνικούς ήρωές μας (προσωπικότητες θρησκευτικού χαρακτήρα, αφού η ηρωολατρεία
είναι ζωτικό μέρος της θρησκείας μας) Αχιλλέα και Πάτροκλο, οι οποίοι υπήρξαν
πραγματικά πρόσωπα, όπως μαρτυρεί και η Ιστορία –τόσο ο Απολλώνιος ο Τυανεύς,
όσο και ο ίδιος ο Μέγας Αλέξανδρος είχαν επισκεφθεί και προσευχηθεί στον τάφο
του Αχιλλέα στη Μικρά Ασία.
Και επειδή ούτε ο
Όμηρος, ούτε οι Αρχαίοι Έλληνες διακατέχονταν από αρνητικά συναισθήματα
απέναντι στους λαούς της Αφρικανικής Ηπείρου, οι συντελεστές της σειράς του BBC, εάν ήθελαν, μπορούσαν να εντάξουν
στην παραγωγή τους μαύρους ηθοποιούς, αλλά στους σωστούς ρόλους. Εξηγούμαι και
θα μου επιτρέψετε να παραθέσω αποδείξεις και επιχειρήματα.
Θα πρέπει πρώτα πρώτα
να διευκρινίσουμε ότι όλοι οι μαύροι Αφρικανοί, και όχι μόνο οι κάτοικοι της
Αβησσυνίας (Αιθιοπίας) όπως συνηθίζεται σήμερα, ονομάζονταν από τους Έλληνες
«Αιθίοπες» λόγω του χρώματος που είχε το πρόσωπό τους, η όψη τους, που ήταν,
δηλαδή, σαν καμμένη από τον ήλιο. Οι Έλληνες συμπαθούσαν ιδιαίτερα τους
Αιθίοπες –θα δούμε σε λίγο τα σχετικά από τον Όμηρο και άλλους- και μάλιστα
τους έχουν απεικονίσει σε ελληνικά έργα τέχνης, αλλά και σε νομίσματα. Υπάρχει
προσωπογραφία μαύρου Αφρικανού σε νόμισμα των Δελφών!
Και βεβαίως, έχουμε και
τη διάσημη τοιχογραφία της Κνωσού, στην Κρήτη, όπου Έλληνες αθλητές – δρομείς
τρέχουν σε αγώνα μαζί με μαύρους αθλητές (εσωκλείω τις σχετικές φωτογραφίες, το
νόμισμα και την τοιχογραφία).
Αλλά ας εστιαστούμε
στον Όμηρο, αφού αυτός είναι ο κατεξοχήν ποιητής (αοιδός) του Τρωικού Πολέμου,
ως ο δημιουργός της Ιλιάδας και της Οδύσσειας.
Το ότι και ο Όμηρος
εννοεί ως Αιθίοπες όλους τους Αφρικανούς συνάγεται και από το γεγονός ότι
αναφέρει πως είναι «έσχατοι ανδρών», δηλαδή άνθρωποι (το άνδρες εδώ υπονοεί
ανθρώπους εν γένει) που κατοικούν στις εσχατιές της γης, γι’ αυτό και
επισημαίνει ότι χαρακτηρίζονται ως «τηλόθ’ εόντες», δηλαδή ότι βρίσκονται πολύ
μακριά, και στην Ανατολή και στη Δύση (Ωκεανός) –άρα, σε όλη την Αφρικανική
Ήπειρο.
Το συγκεκριμένο
απόσπασμα που μας μιλά για την έκταση στην οποία κατοικούσαν οι Αιθίοπες μάς
ενημερώνει παράλληλα και για τη μεγάλη αδυναμία που έδειχναν προς τους Αιθίοπες
οι Θεοί της Αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας και πρώτα πρώτα ο Θεός Ποσειδών:
«…
Αιθίοπας μετεκίαθε τηλόθ’ εόντας,
Αιθίοπας,
τοι διχθά δεδαίαται, έσχατοι ανδρών,
Οι
μεν δυσομένοι` Υπερίονος οι δ’ ανιόντος,
Αντιόων
ταύρων τε και αρνηών εκατόμβης,
Ενθ’
ο γε τέρπετο δαιτί παρήμενος…»
«… κι εκείνος (ο Ποσειδώνας) τους Αιθίοπες επισκέφθηκε, που βρίσκονται πολύ μακριά, τους Αιθίοπες,
που διαμένουν χωρισμένοι, στις εσχατιές της γης, άλλοι στη Δύση, κι άλλοι στου
Υπερίωνα (Ηλίου) την Ανατολή,
συμμετέχοντας σε εκατόμβες ταύρων και αρνιών. Εκεί διασκέδαζε (ο
Ποσειδώνας), στο τραπέζι καθισμένος.»
Ο Όμηρος, όχι μόνο δεν αγνοεί, όπως βλέπουμε, τους Αφρικανούς (Αιθίοπες), αλλά τους χαρακτηρίζει και ως «αμύμονας» (άμωμους, άψογους, εξαιρετικούς), και στην Ιλιάδα και στην Οδύσσεια. Και δεν περιορίζεται μόνο σ’ αυτόν το χαρακτηρισμό, αλλά υποδεικνύει περαιτέρω πως ήταν ευλογημένοι, αφού ήταν τόσο ευσεβείς ώστε τους επισκέπτονταν οι ίδιοι οι Θεοί –και όχι μόνο ο Ποσειδών- και έμεναν αρκετό καιρό να εορτάσουν μαζί τους. Διαβάζουμε:
«Ζευς
γαρ ες Ωκεανόν μετ' αμύμονας Αιθιοπήας
χθιζός
έβη κατά δαίτα, θεοί δ’ άμα πάντες έποντο
δωδεκάτη
δε τοι αύτις ελεύσεται Ολυμπιόνδε.»
«Γιατί ο Ζευς πήγε στους
άψογους Αιθίοπες στον Ωκεανό, προσκαλεσμένος σε τραπέζι, και οι Θεοί όλοι τον
ακολούθησαν. Στον Όλυμπο θα ξαναγυρίσει σε δώδεκα μέρες».
Και δεν είναι μια απλή
αναφορά αυτή που γίνεται από τον Όμηρο, δίδονται και άλλες λεπτομέρειες, όπως η
μετάβαση και της Θεάς του Ουρανίου Τόξου Ίριδας στους Αιθίοπες, η οποία μάλιστα
βιάζεται να βρεθεί κοντά τους, επειδή ευφραίνεται με τη συντροφιά τους
(προφανώς και εκείνοι ευφραίνονταν με τη δική της συντροφιά, αφού η βροχή, η
οποία προηγείται του Ουρανίου Τόξου, είναι ευλογία για την Αφρική):
«Ουχ
έδος` είμι γαρ αύτις επ’ Ωκεανοίο ρέεθρα
Αιθιόπων
ες γαίαν, όθι ρέζουσ’ εκατόμβας αθανάτοις…»
«Δε θα καθήσω` γιατί
αμέσως τώρα πάω πάλι στου Ωκεανού το ρεύμα,
Στη γη των Αιθιόπων,
όπου θυσίες με εκατόμβες προσφέρουν στους αθανάτους…»
Aλλά και ο Μενέλαος αναφέρει στον
Τηλέμαχο, που έχει πάει να τον επισκεφθεί για να μάθει για τον πατέρα του τον
Οδυσσέα, ότι, εκτός από τους Αιγυπτίους, είχε επισκεφθεί και τους Αιθίοπες,
ανάμεσα σε άλλους λαούς, πράγμα που αποδεικνύει ότι οι Έλληνες είχαν πάντα
αγαστές σχέσεις με τους Αφρικανούς.
Και επειδή η
συγκεκριμένη σειρά του
BBC
αναφέρεται στον Τρωικό Πόλεμο εν γένει, σύμφωνα με τις προαναγγελίες που έχουν
δει το φως της δημοσιότητας, θα μπορούσαν οι συντελεστές, εφόσον ήθελαν να
συμπεριλάβουν και Αφρικανούς ηθοποιούς, προφανώς να αντλήσουν στοιχεία και από
τη γενικότερη Αρχαία Ελληνική Γραμματεία όπου περιγράφονται ιστορίες σχετικές
με τον πόλεμο της Τροίας, πέρα από τα Ομηρικά έπη.
Τι πιο σπουδαίο,
λοιπόν, για έναν ηθοποιό από το να ενσαρκώσει τον ήρωα Μέμνονα, που ήταν γιος Θεάς,
όπως και ο Αχιλλέας –και μάλιστα της Θεάς Ηούς, της ροδοδάκτυλης Θεάς της
αυγής!- και υπήρξε μία από τις πιο ευγενικές και λαμπρές προσωπικότητες της
μυθικής Αρχαιότητας;
Η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία διασώζει πάρα πολλά σχετικά
με τον Μέμνονα, το μεγάλο βασιλιά των Αιθιόπων, και βεβαίως και τη συμμετοχή
του στον Τρωικό Πόλεμο, όπου, με τον ηρωικό του θάνατο, κατέστη αθάνατος και
λατρευόταν μέχρι την Ύστατη Αρχαιότητα απ’ όλους, τόσο στην Ελλάδα, όσο και
στην Αφρική. Η δε ιστορία του βρίθει από θρυλικά επεισόδια και έχουν διασωθεί
τόσες λεπτομέρειες (π.χ. η μονομαχία του με τον Αίαντα ή η μετά το θάνατό του
μεταμόρφωση των συντρόφων του σε πουλιά [οι Μεμνονίδες όρνιθες], που θρηνούσαν
πάντα μία συγκεκριμένη περίοδο του χρόνου, επισκεπτόμενοι τον τάφο του), ώστε
θα μπορούσε και από μόνος του ο συγκεκριμένος ήρωας να αποτελέσει το
αντικείμενο μιας ταινίας ή μιας σειράς, αλλά και να συμπεριληφθεί, βεβαίως, στο
κάστινγκ της σχετικής με την Τροία σειράς του BBC.
Δεν έχει κανείς παρά να
ανατρέξει στις πηγές, που είναι πάρα πολλές, αρχής γενομένης από τον Ησίοδο, και
φθάνοντας μέχρι τον Παυσανία, αλλά και τις αρχαίες αναφορές για τα έπη
(προγενέστερα και του Ομήρου) «Μικρή Ιλιάς» και «Αιθιοπίς» - οι Έλληνες, από
αρχαιοτάτων χρόνων, είχαν γράψει ολόκληρο έπος για τους Αιθίοπες. Άλλωστε, μην
ξεχνάμε ότι και ο άλλος μεγάλος μας ήρωας, ο Περσέας είχε παντρευτεί την
Ανδρομέδα, που ήταν Αιθίοψ και καλλονή, μία μαύρη καλλονή.
Όχι μόνο δεν μπορεί
κανείς να καταλογίσει, λοιπόν, ρατσισμό στον Όμηρο, αλλά και τους άλλους
Αρχαίους Έλληνες συγγραφείς, αλλά αντιθέτως, θα έπρεπε, επιτέλους, να
επαινεθούν δημοσίως για το μεγαλείο ψυχής και την αντικειμενικότητα που
επέδειξαν απέναντι σε άλλους λαούς και όχι να τιμωρούνται για την ανθρωπιά τους
με τέτοιο άθλιο τρόπο από τους συντελεστές της σειράς του BBC! Αντί επαίνων, διασύρονται
βάναυσα, με προφανή σκοπό τη γελοιοποίηση του αρχαίου ελληνικού πνεύματος και
μάλιστα με καταφανή αδιαφορία απέναντι και στα δικά μας ανθρώπινα δικαιώματα ως
Ελλήνων Αρχαιοθρήσκων, ιερέων και θρησκευτών.
Για όλους τους παραπάνω
λόγους, παρακαλούμε όπως ενεργήσετε δεόντως και προστατεύσετε τα ανθρώπινα
δικαιώματά μας, αλλά και την Ελληνική και Παγκόσμια Πολιτισμική Κληρονομιά.http://doretapeppa.blogspot.gr/2017/10/bbc-my-complaint-to-european-court-of.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου