Ομιλία με θέμα την διαλεκτική μέθοδο που εμπνεύστηκε και χρησιμοποίησε ο Έλληνας φιλόσοφος στην αρχαία Αθήνα. παρουσίασε την Τετάρτη, 5 Απριλίου, στο Ολύμπικ Χωλ της Ελληνικής Κοινότητας Νότιας Αυστραλίας, η ελληνικής καταγωγής καθηγήτρια Φιλολογίας και Φιλοσοφικής Χρυσούλα Μελισσινάκη.
Η ομογενής καθηγήτρια μετά από έρευνα που διεξήγε αλλά και παρακινούμενη από την «νόσο των Ελλήνων» για ανάδειξη της αλήθειας, παρουσίασε τα οφέλη που μπορεί να επιφέρει η εφαρμογή της σωκρατικής μεθόδου. Ο μεγάλος δάσκαλος δεν προσπαθούσε να «παγιδεύσει» τους νέους σε «δογματικές» διδαχές. Συνομιλούσε μαζί τους. Δεν παρίστανε τον «μεγαλο-καθηγητή» και παντογνώστη. «Ἓν οἶδα ὃτι οὐδὲν οἶδα», έλεγε και ξαναέλεγε. Με την βοήθεια του διαλόγου και "της διαλεκτικής" έβαζε τους νέους σε σκέψεις. Ο προβληματισμός τούς ωθούσε στο να καταλήξουν από μόνοι τους στην λύση του κάθε προβλήματος. . Η μέθοδος αυτή ονομάστηκε ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ, διότι όπως η μαία βοηθάει την μητέρα να γεννήσει το βρέφος, ομοίως και ο δάσκαλος, μέσω ερωταποκρίσεων, βοηθάει τον μαθητή του να εξάγει από μόνος του σωστά συμπεράσματα, προσεγγίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο την αλήθεια.
Σύμφωνα με τον Σωκράτη, μάθηση είναι να επαναφέρουμε στην συνείδησή μας ξεχασμένες γνώσεις που ως όντα έχουμε αποβάλει στην λήθη από την εποχή της γέννησής μας. Γνώσεις σε σχέση με τον πραγματικό κόσμο και όχι τον ψευδεπίγραφο της παραβολής του σπηλαίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου