Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

Όλα αυτά μπορούν ν’ ανατραπούν από μια πατριωτική, δημοκρατική εξουσία

Αποτέλεσμα εικόνας για Μόνο μια πραγματικά δημοκρατική, μια πατριωτική κυβέρνηση ενός κυρίαρχου κράτους μπορεί ...
Eleni Goula
Το ΕΠΑΜ αντιμετωπίζει το μεταναστευτικό –προσφυγικό πρόβλημα ως απόρροια του εγκλωβισμού μας στην ΕΕ και της επιβολής της ευρωπαϊκής πολιτικής σε βάρος των εθνικών συμφερόντων.
Το ΕΠΑΜ υποστηρίζει ότι το μεταναστευτικό –προσφυγικό πρόβλημα μπορεί να επιλυθεί αποτελεσματικά κι ουσιαστικά μόνο από ένα κράτος που ασκεί κυριαρχικά δικαιώματα προστατεύοντας την επικράτεια και τον πληθυσμό τουˑ ένα κράτος που υπεραμύνεται του δικαιώματος αυτοδιάθεσης του ελληνικού λαού. Μόνο μια πραγματικά δημοκρατική, μια πατριωτική κυβέρνηση ενός κυρίαρχου κράτους μπορεί να εφαρμόσει:
1. Άμεση αποδέσμευση από τις συνθήκες Σένγκεν, Δουβλίνου και τη Συμφωνία ΕΕ –Τουρκίας.
2. Καταγγελία στους Διεθνείς οργανισμούς των πρακτικών της Τουρκίας που καταπατά το Διεθνές Δίκαιο κι άσκηση περιοριστικών μέτρων εναντίον της.
3. Προστασία και φύλαξη των συνόρων μας από εθνικές, αποκλειστικά, δυνάμεις διασφαλίζοντας την εθνική κυριαρχία.
4. Τη λειτουργία ανοιχτών δομών προσωρινής φιλοξενίας στα ακριτικά νησιά –εξαιτίας της γεωστρατηγικής κι εθνικής τους σημασίας – υπό την αποκλειστική ευθύνη του κράτους, το οποίο θα εγγυάται αξιοπρεπή διαβίωση για λίγες εκατοντάδες φιλοξενούμενους, διαχωριζόμενους κατά εθνικές και θρησκευτικές ομάδες.
5. Την ταχύτατη διεκπεραίωση της ταυτοποίησής τους υπό τον αποκλειστικό έλεγχο κι εποπτεία κρατικών υπηρεσιών με τη συνδρομή της Ύπατης Αρμοστείας.
6. Επαναλειτουργία της πρεσβείας της Συρίας στην Ελλάδα, ώστε να επιταχυνθεί η ταυτοποίηση όσων δηλώνουν Σύριοι κι ο επαναπατρισμός τους, καθώς το 90% πλέον της χώρας αυτής βρίσκεται υπό την κυριαρχία της νόμιμης κυβέρνησης κι έχει αποκατασταθεί η ειρήνη.
7. Μετεγκατάσταση κι απεγκλωβισμό από τη χώρα των προσφύγων –μεταναστών κατά τα διεθνώς νόμιμα (Σύμβαση της Γενεύης 1951, Πρωτόκολλο Νέας Υόρκης 1967).
8. Ταχύτατη προμήθεια με τα κατάλληλα έγγραφα, των ταυτοποιημένων ως πρόσφυγες που χρήζουν διεθνούς προστασίας, προκειμένου να μεταβούν όπου θέλουν εκτός Ελλάδος διά της νομίμου οδού κι υπό την άμεση συνδρομή κι αποκλειστική εποπτεία του ΟΗΕ.
9. Άμεση επαναπροώθηση στη χώρα προέλευσής τους ή στην πρώτη χώρα υποδοχής όσων ταυτοποιούνται από τις ελληνικές αρχές και την Interpol για παραβατικότητα κι απειλή της εθνικής και κοινωνικής ασφάλειας.
10. Κατάργηση και κλείσιμο των φυλακών, που δηλώνονται ως Προαναχωρησιακά Κέντρα Κράτησης (ΠΡΟΚΕΚΑ) παραβατικών μεταναστών στα ακριτικά νησιά, και δη όσων έχουν δημιουργηθεί, ή προβλέπεται, εντός στρατοπέδων και χώρων στρατιωτικής άσκησης, καθώς εξασθενεί η άμυνα της χώρας στα σύνορα κι εγκυμονούνται κίνδυνοι για την εθνική ασφάλεια.
11. Απόρριψη του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Ε.Ε.) προγράμματος εγκατάστασης, ένταξης κι απασχόλησης μεταναστών και προσφύγων, που υλοποιεί, -με όρους όχι επαρκώς διασαφηνισμένους, αλλά με προσφορές πολύ δελεαστικές-, η Ύπατη Αρμοστεία σε συνεργασία με Δημοτικές Αρχές και ΜΚΟ σε διάφορες περιοχές της χώρας, καθώς προωθούνται σχέδια πληθυσμιακής ανάμιξης κι εποικισμού με στόχο τη διαμόρφωση πολυπολιτισμικών κοινωνιών χωρίς συνεκτικούς δεσμούς και χωρίς ιστορικό δικαίωμα στην χώρα που κατοικούν.
12. Κρατικό έλεγχο κάθε ιδιωτικής προσφοράς κι ιδιωτικής πρωτοβουλίας παροχής βοήθειας.
13. Μη συμμετοχή της χώρας μας, καθ’ οιονδήποτε τρόπο, σε υπερεθνικούς οργανισμούς που εμπλέκονται σε στρατιωτικές επεμβάσεις και πολέμους δημιουργώντας τις στρατιές των απελπισμένων προσφύγων και υπονομεύοντας την κυριαρχία της χώρας μας στο Αιγαίο.
14. Μη αποδοχή εντός της εθνικής επικράτειας της λειτουργίας βάσεων υπερεθνικών στρατιωτικών οργανισμών που θέτουν σε κίνδυνο την εθνική μας ασφάλεια.
Το πρόβλημα μπορεί ν΄ αντιμετωπιστεί όταν ο ελληνικός λαός –όπως και κάθε λαός στη δική του χώρα- υπερασπιστεί το πρωταρχικό του δικαίωμα αυτοδιάθεσης, αγωνιστεί για το ιστορικό του δικαίωμα στη χώρα του κι υπερασπιστεί τα Δικαιώματα του Ανθρώπου με βάση το Διεθνές Δίκαιο. Οι δοσιλογικές κυβερνήσεις που συναινούν κι υλοποιούν μέσω διμερών συμφωνιών - ή ακόμη και μυστικών συμβάσεων- τη ρευστοποίηση της χώρας και τη μετατροπή της σε χώρο προωθούν κι εξυπηρετούν τα προαναφερόμενα συμφέροντα της παγκοσμιοποιημένης αγοράς. Όλα αυτά μπορούν ν’ ανατραπούν από μια πατριωτική, δημοκρατική εξουσία που θα προασπιστεί τα συμφέροντα του λαού που την εξέλεξε και θα υπεραμυνθεί του δικαιώματος αυτοδιάθεσής του στα πλαίσια ενός κυριάρχου έθνους –κράτους.
 Eleni Goula 

Χριστίνα Βελίγκου

Οι δημοκράτες ! - ....Με τα μυαλά λοιπόν των "αλληλέγγυων " αυτών των επαγγελματιών "ανθρωπιστών "

Αποτέλεσμα εικόνας για ΜΚΟ των επαγγελματιών "ανθρωπιστών "

Οταν σε στοχοποιούν ως ρατσιστή, ξενοφοβικό κλπ επειδή δεν επιθυμείς λαθρομετανάστες στην χώρα σου , εφόσον έχουν πρώτα πετάξει ή "χάσει " τα χαρτιά που τους ταυτοποιούν αλλά όχι το πανάκριβο κινητό τους και που εισβάλλουν ακόμα κι από την Καραιβική , κουβαλώντας μια νοοτροπία όχι απλά ξένη αλλά βαρβαρική , που χρειάστηκε πολλούς αιώνες ο πολιτισμένος κόσμος για να αποτινάξει απο πάνω του περνώντας δυστυχώς έναν μεσαίωνα ,προφανώς παίρνουν ΩΣ ΔΕΔΟΜΕΝΟ πως όλοι αυτοί από όλες τις ηπείρους είναι άγιοι ,είναι σούπερ δημοκράτες και άνθρωποι που δεν κάνουν καμία διάκριση .
Φυσικά το ότι ο μισός τους πληθυσμός δηλαδή οι γυναίκες και τα παιδιά αντιμετωπίζονται χειρότερα κι από ζώα ,δείχνει το μέγεθος της δημοκρατικής τους αντίληψης αλλά και της μη διάκρισης ,
Οσο για την εμμονή τους να επιβάλλουν την θρησκεία τους και τον τρόπο αμφίεσης τους και το να σε αποκαλούν "άπιστο" δείχνει την τεράστια ανοχή τους στην διαφορετικότητα , αλλά και τον τεράστιο σεβασμό στην φιλοξενία και στα δικά σου ήθη , έθιμα και τρόπο ζωής ,ακόμα και όταν δεν πρόκειται για την χώρα τους ,δηλαδή το σπίτι τους αλλά το δικό σου .
Με τα μυαλά λοιπόν των "αλληλέγγυων " αυτών των επαγγελματιών "ανθρωπιστών " (εδώ είναι που ξευτιλίζονται οι λέξεις και οι έννοιες ) κάθε ξένος και δη έγχρωμος ,φέρει το φωτοστέφανο της αγιοσύνης , της αγνότητας κα ιτης αθωότητας ,ενώ κάθε Ελληνας ακόμα και πεταμένος στο δρόμο ,είναι ένας παλιάνθρωπος που του αξίζει να υποφέρει ακριβώς επειδή γεννήθηκε Ελληνας και ένας αριθμός λιγότερος αν πεθάνει ,στην αλλαγή πληθυσμιακής σύνθεσης που επιχειρούν και στην ολική αντικατάσταση μακροπρόθεσμα .
Κατά τ'άλλα δεν είναι ρατσιστές ,μόνο μισέλληνες και Ελληνοφοβικοί .
Αλλά ούτε και φασίστες μιας και θέλουν να σου τους επιβάλλουν με το στανιό και να σε πείσουν πως γεννήθηκες σκουλήκι που θέλει πάτημα αρκεί να είναι από την δική τους μπότα ....την δημοκρατική !
Οι δημοκράτες !

Ευστρατια Σουραβλα

ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΦΡΥΓΕΣ ΑΣΙΑΤΕΣ ΕΜΕΙΣ. ΔΕΝ ΣΚΥΒΟΥΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΤΗΝ ΜΟΙΡΑ....


Αποτέλεσμα εικόνας για Με το φως του Προμηθέα φωτίζει

Δεν είμαστε Φρύγες , Ασιάτες εμείς. Δεν σκύβουμε το κεφάλι στην Μοίρα. Εμείς ορθοί, κοιτάζουμε κατάματα τη Μέδουσα και τους θεούς μας !
Και με τον νου , τον εσώθεό μας , με την ψυχή μας , την πολυδύναμη , και με τα έργα των χεριών μας γινόμαστε μοίρα στη μοίρα.
Αυτή την άρρητη εντολή λάβαμε από το θείο.Να οικοδομήσουμε έναν καλύτερο αύριο για όλους. Την "τέχνη του βίου" εδιδάξαμε "ως αλυπότατα τον βίο διάγει"., ο άνθρωπος.
Τούτη τη ζωή να την διαβεί όσο είναι δυνατόν με λιγότερες λύπες!
Για αυτό την Φιλοσοφία μας δεν την κρατήσαμε για τα Ουράνια. Την κατεβάσαμε και στην γη και την κάναμε παραμυθητική "άκος ψυχής" , ψυχοφάρμακο ..
Κι οργανώσαμε γιορτές , πολλές γιορτές , ολοχρονίς , επινοήσαμε χορούς, συνθέσαμε άσματα, και μουσικές πανώριες , υμνητικές της ζωής , κατεβάσαμε τους Θεούς και τις Θεές συγχορευτές μας .
Ριχτήκαμε σε αγώνες ρώμης , πνεύματος ,κάλλους .Λατρέψαμε το φυσικό κάλλος , τα λουλούδια , τα [πουλιά , τα όμορφα πράγματα . Οικοδομήσαμε ναούς χαρούμενους , χορευτικούς , χαριτωμενουυς στο ύψος των ανθρώπων , όχι καταθλιπτικούς , αλλά μαρμάρινους που μαρμαρυγίζουν στο φως του φεγγαριού και του ήλιου .
Όχι φαιόχρωμους , σκοτεινιασμένους , ψυχοπλακωτικούς . Λατρέψαμε το γυναικείο κάλλος , με πασίχαρες καλλονές Νύμφες και Νηρηίδες και Ναϊάδες και με νεάνιδες θεές γεμίσαμε τα βουνά , τα ποτάμια τις θάλασσές μας . Και τις εγκαταστήσαμε και στις πόλεις δίπλα μας γειτόνισσές μας.
Τούτη τη ζωή στολίσαμε !
Για φτερά της Λευτεριάς γίνηκαν ο άνθρωποι ! Όχι για τις αλυσίδες σε μια σκοτεινή μοίρα.
Όχι για την ειρκτή της Ανάγκης.
Όχι για τα δεσμά του Φόβου.
Αυτή ήταν η επαναστατική διακήρυξη της Ελλάδος προς την ανθρωπότητα, γι` αυτό και προκαλούσε το μένος του σκοταδιστικού ιερατείου που διαμόρφωνε ήθη και ήθελε πάντα τον έλεγχο .
Η Ασία και τα ήθη της ήταν μοιρολατρικά , υποταγμένη ,προσκηνυμένη .
Έντρομη στην ισχύ των κοσμικών δυνάμεων γονατίζει και ικετεύει το έλεος. ή αναζητάει την λύτρωση στην απάρνηση της ζωής καταφεύει στις θρησκείες της για να βρει παρηγοριά καθιστώντας τους ανθρώπους έρμαια , αδύναμες ψυχές προσμένοντας βοήθεια μόνο έξω από τον εαυτό τους ..
Η Ελλάδα όμως πάντα γενναία, απροσκύνητη , λιόντισσα , εισέρχεται στην σκηνή του κόσμου με το φως της λευτεριάς του Προμηθέα ,που κομίζει το πυρ της γνώσης , θα εξοπλίσει τον άνθρωπο με νου , θάρρος και Λόγο το ισχυρότερο όπλο για ευ ζην.
Έτσι ο άνθρωπος μπορεί να πάρει ο ίδιος στα χέρια του τις τύχες του να αρχιτεκτονεί τον υλικό του βίο . Να φωτίζει με το φως των δαυλών τις νύχτες των τρόμων του και να θερμαίνει τις παγωμένες μέρες του , να διαλύει τους σκοτεινούς λογισμούς τους και να γκρεμίζει τα φόβητρα του περιβάλλοντός του.
Με το φως του Προμηθέα φωτίζει μια καινούρια μοίρα ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ , ο ίδιος και όχι περιμένοντας εξωκοσμικές δυνάμεις και έλεος ..
Αυτός είναι ο ΈΛΛΗΝ ΆΝΘΡΩΠΟΣ, αυτόν σεβόταν και όχι τον βάρβαρο τον υποταγμένο σε ένα εξωκοσμικό θεό δυνάστη σκληρό και αιμοδιψή .
Τον Έλλην σεβόταν που σκόρπισε σε όλα τα σημεία της γης, κρατώντας το φως του Τιτάνα θεού του, Προμηθέα !!!

Από  Μύρτις Κυδωνιάτου 
Ιάσων Αποστολόπουλος

Τα Βασανιστήρια Στο Βυζάντιο Βυζαντινή Ορθόδοξη Ιερά Εξέταση.


Το Βυζάντιο, που δεν ήταν παρά
η Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, 
καθιέρωσε με ωμή βία τον χριστιανισμό
ως επίσημη θρησκεία της αυτοκρατορίας. 
Ο χριστιανικός κόσμος ποτέ δεν θέλησε να παραδεχτεί 
το βίαιον της υπόθεσης, παρ’ όλο που ατέλειωτες
 ιστορικές μαρτυρίες, γραπτές και αρχαιολογικές, 
βοούν προς αυτή την κατεύθυνση.
Διαβάζοντας τα παρακάτω εύκολα μπορεί κανείς να αντιληφθεί ότι
 οι αγριότητες των τζιχαντιστών του ISIS και ο φανατισμός των ταλιμπάν
 ωχριούν μπροστά στις φρικαλεότητας των χριστιανών ορθοδόξων του μεσαίωνα.
 Στην Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία οι ιθαγενείς αναγκάστηκαν 
να αποδεχθούν τον χριστιανισμό κατά τα πρώτα 1000 χρόνια
 με αυτές τις μεθόδους τρομοκράτησης και βασανισμού.
Υπάρχουν όμως κι έντιμοι χριστιανοί 
οι οποίοι το αναγνωρίζουν. 
Θα αναφέρουμε μια τέτοια περίπτωση:
Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ, Πρύτανις στο Πανεπιστήμιο της Σορβόνης, 
βιβλίο «Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ», 
έκδοση «Ψυχογιός» σελ. 17.
«Πράγματι κατά τη βασιλεία του Θεοδοσίου 
ο χριστιανισμός γίνεται η θρησκεία του κράτους.
 Εναντίον των ειδωλολατρών (διάβαζε Ελλήνων) εφαρμόσθηκαν μέτρα,
 που πήραν συχνά το χαρακτήρα πραγματικών διώξεων.
Το μαντείο των Δελφών υποχρεώθηκε να σιγήσει, οι Ολυμπιακοί αγώνες
 και τα Ελευσίνια μυστήρια απαγορεύτηκαν, τα ιερά λεηλατήθηκαν
 από τους χριστιανούς, οι ιερείς, όπως γράφει ο Λιβάνιος
 υποχρεώθηκαν «να σιγήσουν ή να πεθάνουν».
Ωστόσο είναι άξια απορίας τα φρικτά βασανιστήρια κι οι απάνθρωπες ποινές 
που εφαρμόστηκαν, καθ’ όλη τη διάρκεια της αυτοκρατορίας αυτής, 
παρ’ όλα τα «αγαπάτε τους εχθρούς υμών» 
και τα «καλώς ποιείται τοις μισούσιν υμάς». 
Όπως και να το κάνουμε, θρησκεία της αγάπης λέγεται.
Κι όμως, οι φρικαλεότητες εκτινάχθηκαν σε απίστευτα ύψη.
 Η απανθρωπιά των Βυζαντινών μας προκαλεί τεράστιο δέος
 και τρομερή κατάπληξη για το απίστευτο μέγεθος της διαστροφής, 
στην οποία μπορεί να περιέλθουν ανθρώπινα όντα.
Όλα τα στοιχεία που θα παραθέσουμε είναι από το ανεκτίμητο βιβλίο
 του Κυριάκου Σιμόπουλου «ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑ». 
Ότι θα ακολουθήσει εδώ τυγχάνει προϊόν αντιγραφής από το προαναφερθέν βιβλίο.
 Θέτουμε υπ’ όψιν των αναγνωστών ότι τίποτε απολύτως δεν αναφέρει 
ο εν λόγω συγγραφέας χωρίς να το τεκμηριώσει και μάλιστα
 στις περισσότερες περιπτώσεις με αρκετά και ικανά ιστορικά ντοκουμέντα, 
τα οποία παραθέτει στις πάμπολλες υποσημειώσεις. 
Πρόκειται για ένα άκρως επιστημονικό έργο. 
Επίσης πρέπει να αναφέρουμε ότι το βιβλίο είναι ογκωδέστατο, ότι καλύπτει 
όλες τις ιστορικές περιόδους και πολιτισμούς και ότι όσα θα αποσπάσουμε εδώ
 τυγχάνουν ψήγματα του όλου έργου.Έχουμε λοιπόν και λέμε:

Στο Βυζάντιο άναψαν οι πρώτες πυρές για την θανάτωση αιρετικών και μάγων. 
Στο Βυζάντιο η πρώτη Ιερά Εξέταση.
 Καινούργιες μέθοδοι βασανισμού και εκτελέσεων εφαρμόζονται για κατάδικους 
και εχθρούς της εξουσίας. 
Όλα αυτά μαζί με τη διαφθορά του συστήματος, συνθέτουν
 μια τοιχογραφία φρίκης και τρόμου.
 Η κατάκτηση και η διατήρηση της αυτοκρατορικής ηγεμονίας,
 γράφει ο Μιχαήλ Ψελλός, γινόταν «φόνοις και αίμασιν»…
Βασάνιζε η αυτοκρατορική εξουσία, βασάνιζε και η πατριαρχική.
 Με την ίδια αγριότητα. 
Οι βασανιστές του πατριαρχείου συναγωνίζονταν τους βασανιστές του παλατιού
 σε σκληρότητα και εφευρετικότητα.

Η αγριότητα των βυζαντινών ηθών, ο σαδισμός και οι εκδικητικές επινοήσεις
 στους βασανισμούς εξεικονίζονται στα κείμενα των χρονογράφων. 
Αναρωτιέται ο Νικήτας Χωνιάτης ποιός από τους πασίγνωστους τυράννους
 της αρχαιότητας υπήρξε τόσο θηριώδης όσο οι σύγχρονοί του ηγεμόνες. 
Μήπως ο Καμβύσης ή ο Ταρκύνιος, μήπως ο Έχετος ή ο Φάλαρις;
Δεν είναι επομένως περίεργο που πολλοί αυτοκράτορες χαρακτηρίζονται
 από Βυζαντινούς συγγραφείς αίσχιστοι, παμμίαροι, δυσεβείς, θεοβδέλυκτοι, 
ωμότατοι, ανόσιοι, τρισάθλιοι, θηριώδης, αιμοχαρείς, θεομισείς, 
αλιτήριοι, παλαμναίοι (δηλ. δολοφόνοι, βδελυροί).

Οι ποινές στους Βυζαντινούς χωρίζονταν σε τρεις κατηγορίες. 
Σα κείνες που συνεπάγονταν θάνατο, στις σωματικές ποινές και σε κείνες 
που όριζαν χρηματική αποζημίωση.
 Στις κεφαλικές ανήκαν αρχικά ο αποκεφαλισμός, η πυρά, η κρεμάλα,
 ο απαγχονισμός, ο καταποντισμός, ο λιθοβολισμός κι ακόμα η εξορία, 
ο περιορισμός και η δουλεία. 
Αργότερα θα προστεθούν στις θανατικές ποινές η εκτύφλωση, ο ακρωτηριασμός
 και το μεταλλισθήναι – ισόβια καταναγκαστικά έργα στα μεταλλεία.
Απέραντη ποικιλία αυθαίρετων βασανισμών και μαρτυρικών θανατώσεων. 
Ψήσιμο στη θράκα, εκδορά, θανάτωση σε κοχλαστό νερό, 
βραστό λάδι ή αναλειωτή πίσσα, ανασταύρωση, παλούκωμα, κατόρυξη, 
πυρωμένα σίδερα, φαρμάκωμα, ακόμα και ευνουχισμός.
Ο τεράστιος αριθμός των ακρωτηριασμών στο Βυζάντιο φαίνεται
 και από τα παρωνύμια που δίνονταν σε όσους είχαν υποστεί ρινοτομία,
 αποκοπή αφτιών, χεριών κ.λπ., Κοψόρρινος, Αργυρομύτης, Ασημομύτης,
 Χαλκομύτης -επειδή τα θύματα αντικαθιστούσαν την κομμένη
 ή πλαγιασμένη μύτη με ομοίωμα, ένα είδος θήκης 
από μέταλλο- Κουτσομύτης, Κουτσοχέρας, Κουτζοδάκτυλος, Δερμοκαΐτης. 
Κι ακόμα το όνομα Γάλλος που σημαίνει τον «αποτετμημένον τα αιδοία», 
τον ευνούχο.
Οι Βυζαντινοί αναζητούσαν και θεωρητική κάλυψη των ακρωτηριασμών
 και των εκτυφλώσεων, που κυριαρχούσαν στον κολασμό των πολιτικών,
 κυρίως, εγκλημάτων, με θεολογικά επιχειρήματα 
και αναγωγές στα ιερά κείμενα. 
Επιστράτευαν λ.χ. την ίδια τη διδασκαλία του Χριστού, τα ευαγγελικά ρήματα.

Βγάλε το μάτι σου, κόψε το χέρι σου ή το πόδι σου αν σε σκανδαλίζει. 
Καλύτερα κουτσός ή κουλός παρά αρτιμελής 
και κολασμένος – «και εάν σκανδαλίζει σε η χειρ σου, απόκοψον αυτήν.
 καλόν σοι εστί κυλλόν εις την ζωήν εισελθείν, ή τας δύο χείρας έχοντα
 απελθείν εις την γέενναν, εις το πυρ το άσβεστον… 
..........και εάν ο πούς σου σκανδαλίζει σε, απόκοψον αυτόν. 
καλόν εστί σοι εισελθείν εις την ζωήν χωλόν, ή τους δύο πόδας έχοντα
 βληθήναι εις την γέενναν… και εάν ο οφθαλμός σου σκανδαλίζει σε, έκβαλε αυτόν. 
Καλον σοι κλπ.». (Μαρκος, Θ’, 43-47).
Αλλά και στον Ματθαίο ε’, 29: «ει δε ο οθφαλμός σου ο δεξιός σκανδαλίζει σε,
 έξελε αυτόν και βάλε από σου.
 Συμφέρει γαρ ίνα απόληται εν των μελών σου
και μη όλον το σώμα σου βληθή εις γέενναν. 
Και ει η δεξιά σου χειρ σκανδαλίζει σε, έκκοψον αυτήν και βάλε από σου».

Και μια άλλη, νομικοθεολογική αυτή τη φορά, θεμελίωση. 
Η εκτύφλωση και οι ακρωτηριασμοί αντικαθιστούν τη θανατική ποινή 
δίνοντας στον δράστη του εγκλήματος την ευκαιρία να μετανοήσει… 
..........πρόκειται φυσικά για σοφιστικές προφάσεις και υποκριτικές δικαιολογίες. 
Οι ακρωτηριασμοί και οι εκτυφλώσεις είναι η φρικαλεότερη μορφή βασανισμού, 
χειρότερη ποινή κι από τον θάνατο γιατί καταδικάζει το θύμα σε ισόβια δυστυχία.
Με τη συχνότητα, πολλαπλότητα και έκταση που παρουσιάζονται 
στο Βυζάντιο οι αποτρόπαιες αυτές τιμωρίες, δημιουργούν
 τη εντύπωση πνεύματος διαστροφής και κύματος βαρβαρότητας…

Χειροκοπία
Ήταν η πιο συνηθισμένη ποινή, για όποιους έγδυναν νεκρούς, 
παραχάραζαν νομίσματα, έκοβαν ξένο αμπέλι, πυρπολούσαν αποθήκες, 
γκρέμιζαν φράχτες, όποιος ξέκοβε κοπάδι από βοσκοτόπι ή μαντρί, 
προκαλούσαν βαρύ τραύμα με γροθιά, έπαιζαν ζάρια κ.ά. 
Από τις αρχές του Η’ αιώνα οι ακρωτηριασμοί, με την ένταξή τους
 στην ποινική νομοθεσία, κατάντησαν ένα οικτρό φαινόμενο
 του βυζαντινού καθημερινού βίου. 
Σε ορισμένες περιόδους έπαιρναν διαστάσεις τρομακτικές. 
Σε κάθε βήμα συναντούσε κανείς ανθρώπους με κλαδεμένα μέλη.

Ρινοτομία
Ήταν ο ποιο συνηθισμένος ακρωτηριασμός. 
Θύματα ακόμα και αυτοκράτορες. 
Επιβαλλόταν για πολλά και ποικίλα εγκλήματα, πολιτικά και του κοινού δικαίου,
 και έπληττε άτομα όλων των τάξεων, κρατικούς αξιωματούχους,
 κληρικούς και απλούς πολίτες.

Αποτελούσε είδος βασανιστηρίου αλλά και ηθικής, κοινωνικής 
και πολιτικής εξόντωσης σε περιόδους εσωτερικών αναστατώσεων
 ή θρησκευτικής διαμάχης, όπως στα χρόνια της εικονομαχίας. 
Επιβαλλόταν συνήθως στους δίγαμους, αιμομίκτες,
 πορνεύοντες σε μοναστήρι, βιαστές, απαγωγείς κοριτσιού κ.α.
Επιβαλλόταν και στους μοιχούς μαζί με ξυλοδαρμό δημόσιο και κούρεμα ατιμωτικό.
 Σε περίπτωση μοιχείας ελεύθερης με δούλο η γυναίκα μαστιγωνόταν, 
κουρεύονταν και έχανε τη μύτη της ενώ ο δούλος καιγόταν ζωντανός 
ή θανατώνονταν με ξίφος.
Ρινοτομία στους Βυζαντινούς δεν σήμαινε πάντοτε αποκοπή της μύτης με μαχαίρι,
 κλάδεμα από τη ρίζα, όπως γινόταν επί τουρκοκρατίας. 
Έκοβαν με μια κοφτερή λαβίδα, ψαλίδιζαν δηλαδή, μόνο τον χόνδρο
 που χωρίζει τους δύο ρώθωνες. 
Έτσι η μύτη, χωρίς το εσωτερικό υποστήριγμα, έγερνε στο πλάι. 
Η αποκοπή του χόνδρου γινόταν από χειρουργό.

Γλωσσοτομία
Ποινή επί ψευδορκία.

Ταυτοπάθεια
Πολλές φορές, έκοβαν το μέλος του σώματος που είχε προκαλέσει 
την εγκληματική πράξη ή επέβαλλαν την ταυτοπάθεια. 
Έκοβαν την γλώσσα του ψεύδορκου, έριχναν στην πυρά τον εμπρηστή
 και φούρκιζαν τον φονιά ληστή στο σημείο ακριβώς που έγινε η ανθρωποκτονία.

Ο χρονογράφος Γεώργιος Κεδρηνός αναφέρεται στον βαρύ κολασμό 
με τη μέθοδο της ταυτοπάθειας μιας ομάδας αρρενοφθόρων (παιδεραστών) 
στον δεύτερο χρόνο της βασιλείας του Ιουστινιανού.
 Ανάμεσά τους και δύο επίσκοποι, ο Ησαΐας ο Ρόδιος
 και ο Αλέξανδρος Διοσπόλεως Θράκης. 
Ακρωτηριασμός των γεννητικών μορίων,
 έμπηξη μυτερών καλαμιών στην ουρήθρα, γύμνωση, 
περιαγωγή στους δρόμους, θάνατος.

Καυλοκοπία
Ήταν θανατηφόρα εξαιτίας της αιμορραγίας που προκαλούσε.
 Με αποκοπή των γεννητικών οργάνων κολάζονταν 
και οι κτηνοβάτες. Βλ. ταυτοπάθεια. 
Ο Ιουστινιανός και η Θεοδώρα χρησιμοποιούσαν την απειλή αποκοπής 
των γεννητικών μορίων ως όπλο τρομοκρατίας ή εκδικητικό μέσο εναντίον
 των αντιφρονούντων και μη υπάκουων. 
Για να εξοντώσει έναν επίφοβο εχθρό το αυτοκρατορικό ζεύγος
 έδινε εντολή να χαλκευθεί κατηγορία για παιδεραστία, με συνέπεια
 τον άμεσο ακρωτηριασμό του. 
Αυτή την τύχη είχε κάποιος Βασιανός που τόλμησε
 να μιλήσει σαρκαστικά για την Θεοδώρα.

Εκτύφλωση
Στο Βυζάντιο τους ακρωτηριασμούς ακολουθεί σε συχνότητα η εκτύφλωση. 
Ως ποινή, βασανιστήριο, ανταπόδοση, ως προληπτικό ή κατασταλτικό μέτρο
 η εκτύφλωση κυριαρχεί στον δημόσιο και ιδιωτικό βίο επί αιώνες
 με την τραγικότητα και τη φρίκη που προκαλεί. 
Η ευκολία προσφυγής σ’ αυτή την αποτρόπαιη τιμωρία ή εκδίκηση εξεικονίζει,
 περισσότερο από κάθε άλλο κοινωνικό χαρακτηριστικό
 βίας και ανομίας, τα ήθη του Βυζαντίου.

Κολασμός για τα εγκλήματα κατά της εξουσίας η εκτύφλωση 
είχε καταντήσει καθημερινό φαινόμενο εξαιτίας των μόνιμων 
εσωτερικών αναστατώσεων και των αδιάκοπων πολέμων,
 εξωτερικών και εμφύλιων, της πολιτικής διαφθοράς,
 των αναρίθμητων ανταρσιών, στάσεων και στρατιωτικών κινημάτων, 
των πραξικοπηματικών ανατροπών, της εξοντωτικής θρησκευτικής διαμάχης, 
του ανταγωνισμού των φατριών και της αρχομανίας… 
Θύματα αυτοκράτορες, πατριάρχες, στρατηγοί, βασιλόπαιδες, αξιωματούχοι. 
Αλλά και ιερόσυλοι, αιρετικοί και μάγοι…
Η εκτύφλωση προβλεπόταν αρχικά
 από την νομοθεσία αλλά μόνο για τους ιερόσυλους.
 Με αυτοκρατορική, ωστόσο, εντολή ή συγκατάθεση θα επεκταθεί αυθαίρετα
 και στα εγκλήματα καθοσιώσεως, για κάθε δηλαδή επιβουλή κατά της εξουσίας 
και του βασιλικού οίκου… Ο αυτοκράτορας, επίγειος εκπρόσωπος του θεού, 
ενσαρκώνει το ιερό και όσιο, όποιος επιβουλεύεται τον μονάρχη
 και την εξουσία προσβάλλει τα ιερά και τα όσια, 
ασεβεί στο θείο, είναι επομένως ιερόσυλος…
Δεν περνούσε μέρα στην Κωνσταντινούπολη χωρίς εξομματισμούς και φονικά,
 γράφει ο Νικήτας Χωνιάτης. … η βασανιστική αυτή ποινή 
εφαρμοζόταν με δύο τρόπους. 
Ο πρώτος, με πυρωμένο σίδερο που κρατούσε ο δήμιος
 μπροστά στα μάτια του θύματος.
 Ο δεύτερος, με τη χρησιμοποίηση αιχμηρών αντικειμένων 
ή με κάποιο καυτό ή κοχλαστό υγρό.
Οι Βυζαντινοί συνήθιζαν και τις ομαδικές τυφλώσεις αιχμαλώτων. 
Κορυφαίο παράδειγμα, ίσως το πιο μαζικό και βάρβαρο της ιστορίας,
 η εκτύφλωση 15.000 Βουλγάρων στρατιωτών του Σαμουήλ,
 ύστερα από την μάχη του Μελένικου, το 1014.

Κάψιμο βιβλίων
Το Βυζάντιο έχει και ένα άλλο θλιβερό προβάδισμα. 
Τη δημόσια ρίψη στην πυρά ανεπιθύμητων βιβλίων. 
Διαπομπεύονταν -«περιβωμίζονταν»- μάλιστα και οι κάτοχοί τους στους δρόμους
 της «βασιλεύουσας».
 Ήταν η εποχή που απαγορεύτηκε η διδασκαλία της φιλοσοφίας
 και έκλεισαν -το 529 με εντολή του Ιουστινιανού- οι αθηναϊκές σχολές. 
Όπως μας πληροφορεί ο χρονογράφος Ιωάννης Μαλαλάς 
ρίχτηκαν στην πυρά ελληνικά βιβλία των κλασσικών και μετακλασικών χρόνων
 και έργα τέχνης πολυμίσητα για τη νέα θρησκεία.
Δεν είναι το μοναδικό περιστατικό. 
Το 724 ο εικονομάχος αυτοκράτορας Λέων Γ’ πρόσταξε να πυρποληθεί
 η περίφημη Οικουμενική Σχολή, το ανώτατο πνευματικό ίδρυμα της εποχής, 
όπου στεγαζόταν η μεγαλύτερη βιβλιοθήκη του Βυζαντίου, επειδή οι δάσκαλοι 
του εκπαιδευτηρίου αρνήθηκαν να γνωματεύσουν εναντίον της λατρείας των εικόνων.
Οι χρονογράφοι Κεδρηνός, Ζωναράς, Γλυκάς και Μανασσής βεβαιώνουν ότι 
ο αυτοκράτορας έδωσε εντολή να κυκλωθεί από ένοπλους στρατιώτες το κτίριο
 κατά την διάρκεια της πυρκαγιάς και να απαγορευθεί η έξοδος του προσωπικού 
από τη Σχολή, με αποτέλεσμα να καούν όχι μόνο οι θησαυροί της βιβλιοθήκης 
αλλά και οι διδάσκαλοι.
Επτά περίπου αιώνες αργότερα, το 1463, δέκα χρόνια μετά την άλωση, 
ο πατριάρχης Γεννάδιος (Γεώργιος Σχολάριος) 
έκαψε το βιβλίο του Πλήθωνος (Γεμιστού) «Νόμοι», εξαιτίας εισηγήσεών του 
για πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές μεταρρυθμίσεις.
 Έτσι εγκαινίασε η Εκκλησία τη δράση της μετά τον σκλαβωμό του Γένους…

Ο Μ. Κωνσταντίνος καίει βιβλία.
Κρατούμενοι ως πειραματόζωα
Οι Βυζαντινοί είναι οι πρώτοι που χρησιμοποίησαν κρατουμένους 
ως πειραματόζωα για ιατρική έρευνα. 
Έχουν, δηλαδή, τα πρωτεία στα λεγόμενα επιστημονικά βασανιστήρια.
 Ο Θεοφάνης μας πληροφορεί ότι επί Βασιλείου Β΄ Βυζαντινοί πράκτορες
 πήγαν στη Βουλγαρία με αποστολή την απαγωγή ενός χριστιανού εξωμότη.
 Οι πράκτορες κατόρθωσαν να τον αρπάξουν και να τον μεταφέρουν δέσμιο 
στην Κωνσταντινούπολη. 
Εκεί, αφού του έκοψαν χέρια και πόδια, κάλεσαν τους γιατρούς.
 Κι εκείνοι τον άνοιξαν ζωντανό με τα νυστέρια τους από τα γεννητικά όργανα
 ως το στέρνο για να μάθουν τα μυστικά του ανθρώπινου σώματος.

Διαπόμπευση
Η διαπόμπευση, η ατιμωτική δηλαδή περιαγωγή καταδίκου στους δρόμους
 και η παράδοσή του στη χλεύη, στους ονειδισμούς αλλά και στις βάναυσες
 επιθέσεις του όχλου ήταν το κατ’ εξοχήν βυζαντινό βασανιστήριο. 
Άγριος βασανισμός ψυχικός και σωματικός γιατί η περιφορά των θυμάτων
 στην Αγορά συνοδευόταν όχι μόνο από τον ηθικό εκμηδενισμό τους,
 με τις λοιδορίες και τις προσβολές αλλά και από βιαιοπραγίες
 και κάθε λογής κακώσεις.
Δεν ήταν «ιδία ποινή», αποκλειστική δηλαδή η διαπόμπευση, 
αλλά προσθετική, συμπληρωματική και εφαρμοζόταν
 πριν από την τελική τιμωρία – πριν από τη φυλάκιση, τον ακρωτηριασμό, 
την εκτύφλωση ή τη θανάτωση…
Πριν από την διαπόμπευση, τον «θρίαμβο» όπως την αποκαλούσαν χλευαστικά,
 μαστίγωναν σκληρά τον κατάδικο, τον κούρευαν «εν χρω», 
τον ξούριζαν (μαλλιά, γένια, μουστάκι, φρύδια), 
μουτζούρωναν το πρόσωπό του με καπνιά ή το άλειφαν με πίσσα, 
τον στεφάνωναν με μια πλεξάνα σκόρδα, τον τύλιγαν με βρωμερά άντερα
 από το χασαπιό, κρεμούσαν στο λαιμό του σαπιοκοιλιές 
και στους ώμους του κουδούνια.
Κατά την πάνδημη περιαγωγή του στους δρόμους και στην αγορά 
ή στον Ιππόδρομο κάθιζαν το θύμα γυμνό ή ημίγυμνο σε γάιδαρο, παλιομούλαρο, 
ψωριασμένη καμήλα, ακόμα και σε γελάδα ανάστροφα και το υποχρέωναν 
να κρατάει την ουρά του υποζυγίου.

Στην πομπή που σχηματιζόταν προπορεύονταν σαλπιγκτές και διαλαλητές.
 Και το πλήθος των συγκεντρωμένων περίεργων του πετούσαν
 στο πρόσωπο λάσπες και ανθρώπινες ακαθαρσίες,
 άδειαζαν πάνω του δοχεία με ούρα, τον χτυπούσαν στο στόμα 
με βορβορώδη εντόσθια σφαγίων. 
Μουτζούρωναν παλάμες και δάκτυλα με την καπνιά και τη γάνα των τσουκαλιών
 και των τζακιών, ζύγωναν τον «γαϊδουροκαθισμένο» και τον πασάλειβαν. 
Τον έφτυναν, τον πετροβολούσαν, τον χτυπούσαν με ραβδιά και μαστίγια,
 τον έβριζαν, τον λοιδορούσαν.
Διαπομπεύονταν γιατροί που δεν εφάρμοζαν καλή θεραπεία με αποτέλεσμα
 να πεθάνει ο ασθενής. 
Ανάγκαζαν, μάλιστα, τον άτυχο Ασκληπιάδη να κρατάει 
κατά την περιαγωγή δοχείο νυκτός…
Ακόμα και εκταφές και διαπομπεύσεις νεκρών γίνονταν στην Κωνσταντινούπολη.
 Όπως το πτώμα του αυτοκράτορα Λέοντος Ε’ του Αρμενίου που ύστερα
 από τη δολοφονία στο ναό σύρθηκε -το 820- στους δρόμους
 και ρίχτηκε στον Ιππόδρομο. 
Ξέθαψαν τον πατριάρχη Ιωάννη «μετά του ωμοφορίου» 
και έφεραν τα λείψανά του στον Ιππόδρομο σε ημέρα αγώνων. 
Εκεί, μπροστά στο πλήθος, αφού αποκάλυψαν
 και μαστίγωσαν τον σκελετό -«έτυψε μαγκλάβια»- τον έκαψαν.

Απίστευτες φρικαλεότητες
Μετά το πραξικόπημα και τον αποκεφαλισμό του στρατηγού Αλέξιου Βρανά 
ο αυτοκράτορας Ισαάκιος Άγγελος πρόσταξε να περιαχθούν 
στους δρόμους της Πόλης το κεφάλι του κι ένα πόδι καρφωμένα σε παλούκια. 
Αλλά δεν αρκούσε η εκπόμπευση των λειψάνων του στασιαστή. 
Κατά την διάρκεια του επινίκιου γεύματος στο παλάτι ο αυτοκράτορας ζήτησε
 το κεφάλι του Βρανά και το κύλησε στο πάτωμα ανάμεσα στους συνδαιτημόνες.
 Άρχισαν τότε όλοι να το λακτίζουν πέρα-δώθε, «δίκην σφαίρας»,
 όπως γράφει ο Ν. Χωνιάτης, που περιορίζεται να χαρακτηρίσει 
την πράξη του αυτοκράτορα «επεισόδιον ουκ ευπρεπές».
Ο Αλέξιος Κομνηνός έβρασε κάποιον σε καζάνι και έστειλε ύστερα το πτώμα του
 στους οικείους του μέσα σε μεγάλο κοφίνι.
 Άλλον έκλεισε σε σακί και τον πέταξε στη θάλασσα.
 Για τον αρχηγό όμως των στασιαστών ήταν πιο εφευρετικός.
 Πρόσταξε να ετοιμάσουν ένα χαλκωματένιο στέμμα, άνοιξε τέσσερες τρύπες 
γύρω-γύρω, στερέωσε το «διάδημα» στο κεφάλι του θύματος και έμπηξε 
με σφυρί τέσσερα σιδεροκάρφια από τις τρύπες στο κρανίο…
Οι αυτοκρατορικοί δήμιοι άλειφαν τα γένια και τα μουστάκια
 του δεμένου χεροπόδορα θύματος με κηρέλαιο και έβαζαν φωτιά 
με αποτέλεσμα να καίγεται το κεφάλι σαν αλειμματοκέρι. 
Άλλοτε, αντί κηρέλαιο, χρησιμοποιούσαν πίσσα και ελαιόλαδο.
Κατά την περίοδο των ενδοχριστιανικών διενέξεων οι αντιμαχόμενες μερίδες 
συναγωνίζονταν σε βασανισμούς και κακουργίες, απαράλλαχτα 
όπως κατά τους θρησκευτικούς πολέμους στη Δύση. 
Έγδαραν λ.χ. το γενειοφόρο τμήμα του προσώπου ενός μοναχού βγάζοντας
 το δέρμα μαζί με τα γένια. 
(Υπενθυμίζουμε ότι όλες οι πληροφορίες στο βιβλίο του Σιμόπουλου 
είναι τεκμηριωμένες και ότι από τις αποτρόπαιες αυτές πράξεις 
που αναφέρει μόνο ένα μέρος αντιγράφουμε εδώ)
Η Θεοδώρα βασάνιζε τους εχθρούς της τυλίγοντας και σφίγγοντας με βούνευρο
 το κεφάλι τους τόσο πολύ που έβγαιναν τα μάτια από τις κόχες.
Γδάρσιμο ζωντανών ανθρώπων
Ο δρουγγάριος των βυζαντινών πλωίμων (στόλαρχος)
 Νικήτας Ωορύφας (Θ’ αιώνας), που διακρίθηκε στις εκστρατείες 
κατά των Αράβων πειρατών, όταν αιχμαλώτιζε χριστιανούς εξωμότες
 στα εχθρικά καράβια, τους έγδερνε ζωντανούς.
 Χάραζε το δέρμα στον αυχένα και τραβούσε με δύναμη λωρίδες ως τις φτέρνες.
Βράσιμο σε κοχλαστή πίσσα
Ο προηγούμενος Ωορύφας άλλους εξωμότες κρεμούσε με τροχαλία πάνω σε καζάνια
 με κοχλαστή πίσσα και τους άφηνε, χαλαρώνοντας τα σχοινιά, 
να βυθιστούν λέγοντας πως τους βαφτίζει στη νέα θρησκεία τους.

Ανασκολοπισμός-Παλούκωμα
Η περιγραφή που ακολουθεί είναι από τον Σερραίο συγγραφέα Γιώργο Καφταντζή
 και αναφέρεται στο βιβλίο του
 «Η ΣΕΡΡΑΪΚΗ ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑΣΥΝΑΔΙΝΟΥ», 
έκδ. της Μητροπόλεως Σερρών 1989.
«Το παλούκωμα (φούρκισμα, ανασκολοπισμός) γίνονταν δημόσια 
και σε θέση περίοπτη με τον εξής τρόπο
Έπαιρναν μια μακριά ως 3 μέτρα σούβλα σιδερένια ή ξύλινη με σιδερένια μύτη, 
την οποία κουβαλούσε ο κατάδικος στον ώμο ως τον τόπο του απαίσιου μαρτυρίου. 
Εκεί τον ξάπλωναν καταγής μπρούμυτα γυμνό μέχρι τη μέση και χειροπόδαρα
 με ανοιγμένα σκέλια.
 Ύστερα ο μπόγιας αφού ξέσχιζε το πανταλόνι και φάρδαινε με το μαχαίρι 
την τρύπα του απευθυσμένου, έχωνε τη σούβλα αλοιμένη λίπος για να γλιστρά 
και χτυπώντας σιγανά προσέχοντας να μη βλάψει βασικά όργανα 
όπως τα έντερα, καρδιά, πλεμόνια, την έβγαζε από το πίσω μέρος της δεξιάς πλάτης..»
Συντριβή των Αρθρώσεων
Αποκοπή των τενόντων με μαχαίρι
Προκαλούσε παράλυση.
Ευνουχισμός
Μια από τις πολυδοκιμασμένες μεθόδους για οριστικό παραμερισμό, 
για αχρήστευση και στιγματισμό εχθρών, αντιπάλων αντιφρονούντων
 και κυρίως νεαρών διεκδικητών ή κληρονόμων του θρόνου ήταν ο ευνουχισμός… 
Αναρίθμητα τα περιστατικά βίαιου ευνουχισμού για πολιτικούς λόγους.
 
 

Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017

Μάθετε τα πάντα για τους Αεροψεκασμούς από τον κ. Νίκο Κατσαρό του «Δημόκριτος»


Ο Νίκος Κατσαρός είναι επιστημονικός συνεργάτης του Ινστιτούτου “Δημόκριτος” και πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Χημικών. 

Οι χημικοί αεροψεκασμοί γίνονται περίπου στο ύψος των 30000ποδιών. Στο ύψος δηλαδή των αεροπλάνων των αερογραμμών και αυτό γιατί δεν σκοπεύουν να ραντίσουν μια ορισμένη περιοχή, αλλά να περιορίσουν την εισερχόμενη ηλιακή ακτινοβολία σε μια περιοχή. Για αυτό και λόγω των ρευμάτων που επικρατούν είναι δύσκολο να ανιχνευτεί η παρουσία σωματιδίων αλουμινίου και βαρίου στο έδαφος, λόγω του μεγάλου διασκορπισμού τους όταν φθάσουν στο έδαφος. 
 Συνέχεια: https://www.diadrastika.com/2017/10/mathete-ta-panta-aeropsekasmous-apo-niko-katsaro.html

ΑΡΧΑΙΑ ΠΥΔΝΑ, ΔΙΟΝ, ΚΑΤΑΡΡΆΚΤΕΣ ΕΝΙΠΕΑ, ΜΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ ΑΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΜΜΑΘΉΤΡΙΕΣ...!!!

Μία ωραία ξενάγηση από τον Κύριο Θάνο στον αρχαιολογικό χώρο της Πύδνας






Εδώ, παρατηρούμε πως το κάτω μέρος του τοίχους προέρχεται από την αρχαία ελληνική εποχή και πάνω σ`αυτό χτίστηκε το ρωμαϊκό τοίχος, αυτοί χρησιμοποιούσαν και τούβλα, μετά..

Εδώ φαίνεται καλύτερα το αρχαίο ελληνικό τοίχος με το αργότερα ρωμαϊκό

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Δίον, όπου εκεί στον τεράστιο χώρο της αρχαίας πόλης, περπατήσαμε και απολαύσαμε το υπέροχο μέρος με τις πολλές αναμνήσεις από τον αρχαιο μας κόσμο




Στο φαράγγι του Ενιπέα, καταλήξαμε προς το απόγευμα και το περπατήσαμε μέχρι τους καταρράκτες.  Σε ένα γραφικό μονοπάτι που απολάμβανε κανείς την άγρια φύση του φαραγγιού και τον αέρα του Ολύμπου...





Τα νερά στις βάθρες, οι καταρράκτες αυτή την εποχή δεν είχαν πολλά νερά.
Τελικά περάσαμε υπέροχα σ`αυτή την μονοήμερη εκδρομή, απολαμβάνοντας τη φύση και τον αρχαίο μας κόσμο...

Eleni Mazaraki


Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017

Ήταν μία Κοσμοπλημμύρα στην Υπέροχη Γιορτή του Κάστανου στο Λιβάδι του δήμου Θέρμης - Θεσσαλονίκης



Με άφθονα κάστανα, εδέσματα, κρασί, πολύ χορό και γλέντι, πραγματοποιήθηκε όπως κάθε χρόνο η Γιορτή του Κάστανου στο Λιβάδι του δήμου Θέρμης ,  την οποία διοργάνωσε ο Εκπολιτιστικός Σύλλογος Λειβαδιωτών «Ο Άγιος Αθανάσιος» με την συνεργασία του δήμου Θέρμης  της Δ.Ε.Π.Π.Α.Θ  και την Τοπική Κοινότητα Λειβαδίου.
Εδώ και  χρόνια με το τέλος της συγκομιδής αυτού του πραγματικά υπέροχου και πολύ νόστιμου προϊόντος, του κάστανου, οι κάτοικοι έχουν καθιερώσει την γιορτή αυτή.
Στην κεντρική πλατεία  του χωριού από τις 12 το μεσημέρι, αλλά και ενωρίτερα, το Λιβάδι υποδέχτηκε τους χιλιάδες επισκέπτες  με χορευτικά συγκροτήματα και  παραδοσιακή ορχήστρα , οι οποίοι απόλαυσαν το τοπικό προϊόν και κρασί της περιοχής.
Με την Παραδοσιακή – Λαϊκή ορχήστρα Βασιλείου Τζιαρού.
Συμμετείχαν τα χορευτικά:
1. Χορευτικό τμήμα ιερού ναού Αγίου Γεωργίου Κορδελιού
2. Σύλλογος Μικρασιατών ? Σμυρναίων Ελευθερίου Κορδελιού «Αγία Φωτεινή»
3. Χορευτικό τμήμα ιερού ναού Αγίας Παρασκευής Μενεμένης
4. Χορευτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Σταυρούπολης «Διόνυσος».
5. Πολιτιστικός Σύλλογος Συκιάς Χαλκιδικής «Τα Συκιωτάκια»
6. Πολιτιστικός Σύλλογος Ν. Μαρμαρά Χαλκιδικής «Ο Παρθενών»
7. Χορωδία του Πολιτιστικού Συλλόγου Ν. Μαρμαρά Χαλκιδικής «Ο Παρθενών».

http://www.dailythess.gr/thessaloniki-giorti-kastanou-simera-sto-livadi-tou-dimou-thermis/

========================================================================

ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΥΠΕΡΟΧΑ ΕΧΘΕΣ ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΚΑΣΤΑΝΟΥ ΣΤΟ ΌΜΟΡΦΟ ΛΙΒΑΔΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΡΜΗΣ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ήταν μια πλούσια γιορτή από εδέσματα που έφτιαξαν οι γυναίκες του χωριού, οι δεκάδες ψησταριές με τα κάστανα που μοίραζαν στον κόσμο, και κρασί άφθονο δωρεάν σε όλους !!
Τα διάφορα χορευτικά συγκροτήματα που μας παρουσίασαν τους παραδοσιακούς χορούς τους, και με ένα πολύ καλό μουσικό συγκρότημα που τους συνόδευε ήταν καταπληκτικά...
Αγοράσαμε Κάστανα, Γλυκά από τις Κυράδες που τα έφτιαξαν με τα χεράκια τους, φάγαμε ωραία Σουβλάκια με 1 ευρό το κομμάτι, όλα πολύ καλά !!!

 Αφού φάγαμε αρκετά Κάστανα, εκεί που τα μοίραζαν στον κόσμο, ψημένα ζεστά - ζεστά, μετά φεύγοντας περάσαμε από τις Κυράδες του τοπικού Συλλόγου και αγοράσαμε ωραία Κάστανα μεγάλα, τα δυο κιλά μόνο 5 ευρώ και υπέροχα γλυκά από τα χεράκια τους..

 Όταν επιστρέψαμε σπίτι έβρασα μερικά και ήταν πεντανόστιμα !!

Εύγε στους διοργανωτές, στους , εθελοντές που με πολύ δουλειά κατάφεραν να μας παρουσιάσουν σε εκατοντάδες κόσμο αυτή την ωραία γιορτή του Κάστανου με μεγάλη επιτυχία !!
Και του Χρόνου !!

Nikos Pazaitis 
Δείτε τα βίντεο από την Γιορτή : https://www.facebook.com/LeivadiThessalonikis/videos/1648194485242527/ 
 https://www.facebook.com/LeivadiThessalonikis/videos/1648190868576222/
https://www.facebook.com/LeivadiThessalonikis/