Σάββατο 17 Ιουνίου 2017
ΑΝΑΘΕΜΑ ΣΕ ΥΠΟΥΡΓΕ!! - ΤΗΣ ΖΕΡΒΟΥ ΤΡΙΑΔΑ
Έχω πολλά παράπονα που αν δεν τα πω θα σκάσω!
Στη μέση πάλι του μηνός εβρεθηκα στον άσο!
Δεν φτασαν τ 'άτιμα μισθα που'λέγε και η Σαπφω μας
Κι εδα πώς θα χορτασουμε το πεινασμένο εγώ μας;
Ανάθεμα σε υπουργέ,τι γίβεντα 'ναι ετούτα;
Για ν ακουστουνε οι κοντυλιές χρειάζονται λαουτα!
Κι εσύ τα πηρες!! Τα ' δωκες στους δανειστές πεσκέσι,
Κι επομεινα απένταρη ! Και στο μπακάλη φεσι!
Πέντε μου δίνεις για μισθό μου βγανεις και το λάδι,
τα ρέστα από τσι πληρωμές ούτε για παξιμάδι,
δεν φτάνουν αφιλότιμε!Και λορδα η κοιλιά μου!
Αρχίσανε και πέφτουνε από άγχος τα μαλλιά μου!
Λεφτά ' ναι αυτά που παίρνω εγώ;Η ψίχουλα χαρώ τα;
Για πε μου ηντα θα γενω που τα φαγια αγαπώ τα;
Ξεπατωμενο πέδιλο, φούστα απο το παζάρι!
Και ντρέπομαι εξ αιτίας σου που ο διαλος να σε πάρει.
Τα χρέη,ένας κερεμες,που φόρτωσες στη ράχη,
Δεν τα βαστώ,για δε μπορώ,άδικο να σου λάχει..
Ήντα σε νοιάζει εσενανε;Τα ζόρια μοναχή μου,
τραβώ και τρισαναθεμα λέω για την ζωή μου.
Στο σπίτι σου οι αστακοί,τα ψάρια,τα φιλέτα,
κάνουν παρέλαση θαρρώ!!Στο λέω νετα σκέτα,
πώς θα μπουκαρω!Μόλις βρω,έστω μια χαραμάδα!
Η πείνα δεν αντέχεται καθόλου η ρημαδα..
Κι εδα πώς θα χορτασουμε το πεινασμένο εγώ μας;
Ανάθεμα σε υπουργέ,τι γίβεντα 'ναι ετούτα;
Για ν ακουστουνε οι κοντυλιές χρειάζονται λαουτα!
Κι εσύ τα πηρες!! Τα ' δωκες στους δανειστές πεσκέσι,
Κι επομεινα απένταρη ! Και στο μπακάλη φεσι!
Πέντε μου δίνεις για μισθό μου βγανεις και το λάδι,
τα ρέστα από τσι πληρωμές ούτε για παξιμάδι,
δεν φτάνουν αφιλότιμε!Και λορδα η κοιλιά μου!
Αρχίσανε και πέφτουνε από άγχος τα μαλλιά μου!
Λεφτά ' ναι αυτά που παίρνω εγώ;Η ψίχουλα χαρώ τα;
Για πε μου ηντα θα γενω που τα φαγια αγαπώ τα;
Ξεπατωμενο πέδιλο, φούστα απο το παζάρι!
Και ντρέπομαι εξ αιτίας σου που ο διαλος να σε πάρει.
Τα χρέη,ένας κερεμες,που φόρτωσες στη ράχη,
Δεν τα βαστώ,για δε μπορώ,άδικο να σου λάχει..
Ήντα σε νοιάζει εσενανε;Τα ζόρια μοναχή μου,
τραβώ και τρισαναθεμα λέω για την ζωή μου.
Στο σπίτι σου οι αστακοί,τα ψάρια,τα φιλέτα,
κάνουν παρέλαση θαρρώ!!Στο λέω νετα σκέτα,
πώς θα μπουκαρω!Μόλις βρω,έστω μια χαραμάδα!
Η πείνα δεν αντέχεται καθόλου η ρημαδα..
Τριάδα Ζερβού Πανταζή
Παρασκευή 16 Ιουνίου 2017
ΣΤΩΝ ΔΑΝΕΙΣΤΩΝ ΤΗΝ ΚΟΨΗ - «ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ» ψηφίζουν οι αισχροί και εμείς στο σφαγείο πάμε σαν αμνοί
ΣΤΩΝ ΔΑΝΕΙΣΤΩΝ ΤΗΝ ΚΟΨΗ
Στων δανειστών την κόψη έχουμε πέσει
ο διεθνής σιωνισμός μας έχει μακελέψει
τα χρέη μας είναι ψεύτικα και παραχαραγμένα
τώρα να τιμωρήσουμε τους κλέφτες
και να βρούμε τα κλεμμένα
Μόνο με τις δικές μας τις δυνάμεις
στο ξέφωτο θα βγούμε
αν τα μνημόνια καταγγείλουμε
και από το φόβο μας απελευθερωθούμε
Σε μαύρη τρύπα μας έχουν ριγμένους
οι διεφθαρμένοι πολιτικοί μας
που τους έχουν επιστρατευμένους
φταίει και ο λαός που δεν επαναστατεί
ο εχθρός του δεν θα τον λυπηθεί
άλλα επιθυμεί και άλλα ψηφίζει
υπέρβαση με «έξοδο ηρωική» δεν αποφασίζει
τα μνημόνια μισεί και τους μνημονικούς ψηφίζει
το Σύνταγμα του έχει καταργήσει
και την Κατοχή του έχει θεσμοθετήσει
Προωθημένο φυλάκια Κύπρος και Ελλάδα
οι Τούρκοι με άνωθεν ανοχή το παραβιάζουνε αράδα
στο μάτι των «τουρκομογγόλων» Θράκη,
Κύπρος και Αιγαίο όλο
με πόλεμο μας απειλούν
με ναυτικό και αεροπορικό τους στόλο
Οι Ευρωπαίοι τον πλούτο μας ληστεύουν
Τούρκοι και Αμερικανοί
τους υδρογονάνθρακες μας λιγουρεύουν
οι «εταίροι» και οι «σύμμαχοι» μας στο ΝΑΤΟ
την Κύπρο διχοτόμησαν μας έφεραν στον πάτο
και η οικογενειοκρατία των συνεργατών
μας προδίδει κατά κράτος
Από κράτος μας έκαναν αποικία
καιρός την μεγάλη απόφαση
να πάρουμε με ομοψυχία
κάλλιο η έξοδος παρά δουλεία
και γενοκτονία
καιρός να λύσουμε τον Γόρδιο δεσμό
δίχως δισταγμό να ξαναβρούμε την ελευθερία
Πάμπτωχους μας έκαναν
των τοκογλύφων οι λακέδες
και οι ντόπιοι συνεργάτες τους
τα ‘μίντια’ και οι «παπαγάλοι» σκερβελέδες
με μνημονιακές μας έδεσαν κορδέλες
«ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ» ψηφίζουν οι αισχροί
και εμείς στο σφαγείο πάμε σαν αμνοί
Μας άρπαξαν σπίτια και ψυχή
σε διαρκή κατοχή μας έριξαν και σε ξέρες
και η γενοκτονία μας χρόνια καλά κρατεί
αβίωτες των συνταξιούχων οι μέρες
και ο άνεργος που στα ξένα θα μεταβεί
ο Έλληνας στη χύτρα σαν τη γαρίδα σιγοβράζει
τώρα το καυτό νερό με την «αξιολόγηση» κοχλάζει
Οι «αξιολογήσεις» μέγα ψέμα
τεχνητό το χρέος η έλλειψη ρευστότητας
πίνει αίμα
χάνεται η εθνική ταυτότητα
καμία για την συνέχεια της φυλής προνοητικότητα
εξουσιαστές και θεσμοί εκτός
την πραγματικότητας
και ο λαός συνήθισε την λιτότητα
πράξη προδοτική η ενδοτικότητα
Το «gay pride» η σύγχρονη γελοιότητα
και της κοινωνίας μας η παρακμή,
μας κυβερνά η ποταπότητα και η αισχρότητα
Έλληνα αγωνίσου για την εδαφική μας ακεραιότητα
και την ελευθερία
τίποτα άλλο δεν σου απέμεινε
παρά οι αλυσίδες της δουλείας
Κάποιο τάφο νάχουμε για την αιωνιότητα
μόνον τούτος βράχος και η Κύπρος μας
θα μας δεχθεί με στοργικότητα
Τα πάτρια προστάτεψε σαν τον Κυναίγειρο
στο Αιγαίο θα επικρατήσει ο ισχυρότερος
και όχι ο «αλληλέγγυος»
με νύχια κρατάτε και με δόντια
ετοιμάστε του Απόλλωνα τα πύρινα ακόντια
Την πατρίδα σεβαστείτε και τη σημαία
η ζωή της λευτεριάς είναι γλυκιά και ωραία
η προδοσία μας έχει βαθιά λαβώσει
την αναρχία στον τόπο μας σκόπιμα
την έχουν ριζώσει
γιατί το κράτος τους νόμους δεν εφαρμόζει;
εκτός κι’ αν έξωθεν παίρνει εντολές
τους παράνομους να γλυτώνει
Από των μνημονίων τη σκλαβιά μόνος θα γλυτώσεις
συμφέρον δεν έχει ο Σόιμπλε να μας ελευθερώσει
με το σπαθί σου τα δεσμά να κόψεις
ντροπή από τον δανειστή να επαιτείς
επαίσχυντη δόση
Στη ζωή δεν υπάρχουν αδιέξοδα
η πραγματική δημοκρατία δίνει διέξοδο
τα μνημόνια στου ξυραφιού μας έφεραν την κόψη
αρνήσου στους εχθρούς να παραδοθείς
από τα αδιέξοδα μόνος σου θα βγεις
και μόνος θα προκόψεις
Ηθικό υψηλό να κρατήσεις
και στη δράση αν λάχει να λαβωθείς
μη λυγίσεις
όταν για την πατρίδα θυσιαστείς αιώνια θα ζήσεις
αυτό το νόημα του ΟΧΙ
ακόμη κι’ αν μόνος πολεμήσεις
σαν Δον Κιχώτης, θα νικήσεις
Υπογράψανε της «Αξιολόγησης» την παρωδία
ο λαός δεν παίρνει μία
η λιτότητα χειροτερεύει
και ο δανειστής ως το 2060
στο πιάτο θα μας χορεύει
*Αμφικτύων
15/6/2017
*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
http://amphiktyon.blogspot.com/
Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017
Τρίτη 13 Ιουνίου 2017
ΘΑΥΜΑΣΤΕ !!!!!!!! - Θέλω να προβληματίσω Ρωμιούς και τους Εβραιοχριστιανούς.
ΘΑΥΜΑΣΤΕ !!!!!!!!
Με το άρθρο μου αυτό απευθύνομαι σε Έλληνες αλλά και σε όσους αγαπούν την χώρα μας.
Όμως θέλω να προβληματίσω Ρωμιούς και τους Εβραιοχριστιανούς.
Θαυμάστε το αρχιτεκτονικό αριστούργημα που βλέπετε, και αναρωτηθείτε που άραγε να βρίσκετε αυτό που έχει άρωμα αρχαία Ελλάδα. Αυτό που πέρα από τον Κορινθιακό ρυθμό του, μπροστά δεσπόζει το άγαλμα της θεάς Αθηνάς, της θεάς της «σοφίας».
Για την οποία ο Γάλλος λογοτέχνης ANATOL FRANS Εγραψε:
«Είμαι ή Σοφία. Είναι δύσκολο για τους ανθρώπους, ακόμη και για τους καλύτερους, να με αναγνωρίσουν αμέσως, με τους πέπλους πού με σκεπάζουν και γιατί, σαν τον ουρανό, είμαι θύελλα συνάμα και γαλήνη. Αλλά εσύ, καλέ μου με αναζητούσες πάντα και κάθε φορά πού με συναντούσες, έβαζες τα δυνατά σου, με όλο σου το πνεύμα και όλη την καρδιά σου, για να με αναγνώρισης.
Ότι έγραψες για μένα, ω ποιητή, είναι αληθινό. Η ελληνική μεγαλοφυΐα μ’ έκαμε να κατεβώ στην Γή. Την εγκατέλειψα όμως όταν παρέδωσε το πνεύμα της.
Οι βάρβαροι, πού εισέβαλαν στον κόσμο της τάξης πού έδωσαν οι νόμοι μου, αγνοούσαν το μέτρο και την αρμονία. Η ομορφιά τους προκαλούσε φόβο και τους φαινόταν σαν κάτι κακό.
Βλέποντας πώς ήμουν όμορφη, δεν πίστεψαν ότι ήμουν ή Σοφία. Μ’ έδιωξαν. Όταν, σκορπίζοντας μια νύχτα δέκα αιώνων, φάνηκε ή αυγή της Αναγεννήσεως, ξανακατέβηκα στην γη.»
Το κτήριο αυτό κοσμεί χώρα της Ευρώπης που έχει αξιολογήσει την παγκόσμια προσφορά του Αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού και με την ενέργεια της αυτή θέλει να του δώσει την θέση που πρέπει να κατέχει.
Είναι στη Βιένη, το Κοινοβούλιο της Αυστρίας, που θα σας κάνει να απορήσετε για μερικά δευτερόλεπτα εάν βρίσκεστε στην Αθήνα ή στην πρωτεύουσα της Αυστρίας.
Ο αρχιτέκτονας του κτιρίου είναι ο Βαρόνος Theophil von Hansen, ο οποίος σπούδασε αρχιτεκτονική στην Αθήνα και σχεδίασε το εθνικό παρατηρητήριο της Αθήνας, την Ακαδημία και την Εθνική Βιβλιοθήκη. Το στυλ είναι νεο-Ελληνικό, ενώ ως πρότυπο χρησιμοποιήθηκε το Ζάππειο μέγαρο της Αθήνας.
Το κυρίως κτίσμα κατασκευάστηκε μεταξύ 1874 με 1883 με σκοπό να στεγάσει το νομοθετικό σώμα του αυστριακού μέρους της Αυστροουγγαρίας. Μπροστά από το κοινοβούλιο βρίσκεται το επιβλητικό συντριβάνι-άγαλμα της θεάς Αθηνάς, που δημιουργήθηκε μεταξύ 1893 με 1902 από 3 αρχιτέκτονες που ακολούθησαν τα σχέδια του Baron von Hansen. Στην μέση βρίσκεται μια λεκάνη με νερό και πλουσιοπάροχα διακοσμημένη βάση. Οι τέσσερις φιγούρες που βρίσκονται κάτω από την θεά Αθηνά, είναι αλληγορικές αντιπροσωπεύσεις των τεσσάρων σημαντικότερων ποταμών της Αυστροουγγρικής αυτοκρατορίας.
Βεβαίως δεν είναι η μόνη χώρα που εξακολουθεί να εμπνέετε από την αρχαία Ελλάδα, όλες οι χώρες της Ευρώπης εξακολουθούν να θαυμάζουν αυτούς προγόνους μας και τα έργα τους, για τους οποίους ο Νίτσε είπε: «δεν θα αποκάμνω να αναπολώ αυτούς τους έλληνες στοχαστές, που κάθε ένας τους είχε μια ασύλληπτη ιδιαιτερότητα.»
Τα γράφω αυτά για να προβληματίσω Ρωμιούς και Εβραιοχριστιανούς που αντί να προβάλλουνε και να θέτουν σε πρώτη θέση αυτούς τους προγόνους μας και τον πολιτισμό τους που χάρη σε αυτούς εξακολουθούμε να αποτελούμε μια οντότητα στη γη. Δεν το έχουν σε τίποτα να μας προβάλουν κάποια θρησκευτικά πρόσωπα που μας έκαναν να βολοδέρνουμε για χίλια και πλέον χρόνια στην παρακμή και τον σκοταδισμό με τις θρησκευτικές τους ανοησίες.
Π.χ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: εκεί που είναι ο οίκος της γνώσης και το λόγο έχει η «Σοφία» τι δουλειά έχει ο σκοταδιστής (αγιος) Δημήτριος. Πανεπιστήμιο Πατρών: τι δουλειά έχει ο (Άγιος) Ανδρέας, αυτός που άφησε τίποτα όρθιο που να θυμίζει Ελλάδα.
Με το άρθρο μου αυτό απευθύνομαι σε Έλληνες αλλά και σε όσους αγαπούν την χώρα μας.
Όμως θέλω να προβληματίσω Ρωμιούς και τους Εβραιοχριστιανούς.
Θαυμάστε το αρχιτεκτονικό αριστούργημα που βλέπετε, και αναρωτηθείτε που άραγε να βρίσκετε αυτό που έχει άρωμα αρχαία Ελλάδα. Αυτό που πέρα από τον Κορινθιακό ρυθμό του, μπροστά δεσπόζει το άγαλμα της θεάς Αθηνάς, της θεάς της «σοφίας».
Για την οποία ο Γάλλος λογοτέχνης ANATOL FRANS Εγραψε:
«Είμαι ή Σοφία. Είναι δύσκολο για τους ανθρώπους, ακόμη και για τους καλύτερους, να με αναγνωρίσουν αμέσως, με τους πέπλους πού με σκεπάζουν και γιατί, σαν τον ουρανό, είμαι θύελλα συνάμα και γαλήνη. Αλλά εσύ, καλέ μου με αναζητούσες πάντα και κάθε φορά πού με συναντούσες, έβαζες τα δυνατά σου, με όλο σου το πνεύμα και όλη την καρδιά σου, για να με αναγνώρισης.
Ότι έγραψες για μένα, ω ποιητή, είναι αληθινό. Η ελληνική μεγαλοφυΐα μ’ έκαμε να κατεβώ στην Γή. Την εγκατέλειψα όμως όταν παρέδωσε το πνεύμα της.
Οι βάρβαροι, πού εισέβαλαν στον κόσμο της τάξης πού έδωσαν οι νόμοι μου, αγνοούσαν το μέτρο και την αρμονία. Η ομορφιά τους προκαλούσε φόβο και τους φαινόταν σαν κάτι κακό.
Βλέποντας πώς ήμουν όμορφη, δεν πίστεψαν ότι ήμουν ή Σοφία. Μ’ έδιωξαν. Όταν, σκορπίζοντας μια νύχτα δέκα αιώνων, φάνηκε ή αυγή της Αναγεννήσεως, ξανακατέβηκα στην γη.»
Το κτήριο αυτό κοσμεί χώρα της Ευρώπης που έχει αξιολογήσει την παγκόσμια προσφορά του Αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού και με την ενέργεια της αυτή θέλει να του δώσει την θέση που πρέπει να κατέχει.
Είναι στη Βιένη, το Κοινοβούλιο της Αυστρίας, που θα σας κάνει να απορήσετε για μερικά δευτερόλεπτα εάν βρίσκεστε στην Αθήνα ή στην πρωτεύουσα της Αυστρίας.
Ο αρχιτέκτονας του κτιρίου είναι ο Βαρόνος Theophil von Hansen, ο οποίος σπούδασε αρχιτεκτονική στην Αθήνα και σχεδίασε το εθνικό παρατηρητήριο της Αθήνας, την Ακαδημία και την Εθνική Βιβλιοθήκη. Το στυλ είναι νεο-Ελληνικό, ενώ ως πρότυπο χρησιμοποιήθηκε το Ζάππειο μέγαρο της Αθήνας.
Το κυρίως κτίσμα κατασκευάστηκε μεταξύ 1874 με 1883 με σκοπό να στεγάσει το νομοθετικό σώμα του αυστριακού μέρους της Αυστροουγγαρίας. Μπροστά από το κοινοβούλιο βρίσκεται το επιβλητικό συντριβάνι-άγαλμα της θεάς Αθηνάς, που δημιουργήθηκε μεταξύ 1893 με 1902 από 3 αρχιτέκτονες που ακολούθησαν τα σχέδια του Baron von Hansen. Στην μέση βρίσκεται μια λεκάνη με νερό και πλουσιοπάροχα διακοσμημένη βάση. Οι τέσσερις φιγούρες που βρίσκονται κάτω από την θεά Αθηνά, είναι αλληγορικές αντιπροσωπεύσεις των τεσσάρων σημαντικότερων ποταμών της Αυστροουγγρικής αυτοκρατορίας.
Βεβαίως δεν είναι η μόνη χώρα που εξακολουθεί να εμπνέετε από την αρχαία Ελλάδα, όλες οι χώρες της Ευρώπης εξακολουθούν να θαυμάζουν αυτούς προγόνους μας και τα έργα τους, για τους οποίους ο Νίτσε είπε: «δεν θα αποκάμνω να αναπολώ αυτούς τους έλληνες στοχαστές, που κάθε ένας τους είχε μια ασύλληπτη ιδιαιτερότητα.»
Τα γράφω αυτά για να προβληματίσω Ρωμιούς και Εβραιοχριστιανούς που αντί να προβάλλουνε και να θέτουν σε πρώτη θέση αυτούς τους προγόνους μας και τον πολιτισμό τους που χάρη σε αυτούς εξακολουθούμε να αποτελούμε μια οντότητα στη γη. Δεν το έχουν σε τίποτα να μας προβάλουν κάποια θρησκευτικά πρόσωπα που μας έκαναν να βολοδέρνουμε για χίλια και πλέον χρόνια στην παρακμή και τον σκοταδισμό με τις θρησκευτικές τους ανοησίες.
Π.χ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: εκεί που είναι ο οίκος της γνώσης και το λόγο έχει η «Σοφία» τι δουλειά έχει ο σκοταδιστής (αγιος) Δημήτριος. Πανεπιστήμιο Πατρών: τι δουλειά έχει ο (Άγιος) Ανδρέας, αυτός που άφησε τίποτα όρθιο που να θυμίζει Ελλάδα.
Ιωαννης Θεοδωροπουλος
Από που πήραν τα ονόματά τους τα ελληνικά νησιά;
Εικόνα απο https://el.wikipedia.org
Από που πήραν τα ονόματά τους τα ελληνικά νησιά;
Γνωρίζατε ότι ο Νάξος ήταν ο θρυλικός ηγεμόνας των πρώτων αποίκων του ομώνυμου νησιού;
Το ίδιο ήταν και ο Πάρος, για την Πάρο, ο Θάσος για την Θάσο, ο Ζάκυνθος για την Ζάκυνθο και ο Κέφαλος για την Κεφαλονιά.
Γνωρίζατε ότι Κρήτη ονομαζόταν μία από τις νύμφες των Εσπερίδων, που φύλαγαν τα χρυσά μήλα στον κήπο των θεών, στη χώρα του Άτλαντα; Η δε Σύμη ήταν μία άλλη νύμφη, συζύγου του Γλαύκου, πρώτου κάτοικου του νησιού, ενώ ο Φολέγανδρος ήταν γιος του Μίνωα.
Το ότι έπαιξε η αρχαία ιστορία ρόλο στην ονομασία των ελληνικών νησιών δεν μας κάνει εντύπωση.
Ενδιαφέρον, όμως, παρουσιάζουν ονόματα νησιών που η ιστορία τους προσπερνά μία εμβληματική -και πιθανώς μυθική- φιγούρα.
Διαβάστε μερικά παραδείγματα:
Σύρος: Το όνομα Σύρος προέρχεται από τους πρώτους κατοίκους του νησιού, τους Φοίνικες.
Σήμερα υπάρχουν δύο εκδοχές για την ονομασία αυτή. Σύμφωνα με την πρώτη, το όνομα προέρχεται από τη λέξη «ουσύρα» που σημαίνει ευτυχής, ενώ σύμφωνα με τη δεύτερη, προέρχεται από το «συρ» που σημαίνει βράχος.
Σκύρος: Το νησί πήρε την ονομασία του από το άγριο πετρώδες έδαφός του. «Σκίρον» ή «σκύρον» σημαίνει «συντρίμμια πέτρας».
Ανάφη: Η Ανάφη διατήρησε αναλλοίωτο το όνομά της από την αρχαιότητα και μάλιστα από την αρχαία μυθολογία. Σύμφωνα με αυτήν, οι Αργοναύτες επιστρέφοντας στη πατρίδα τους από την Κολχίδα έπεσαν σε καταιγίδα και παρασύρθηκαν στο ανοικτό πέλαγος, όπου ναυαγοί πλέον στη θάλασσα άρχισαν να εκλιπαρούν τον θεό Απόλλωνα να τους σώσει.
Ο Απόλλωνας ανταποκρινόμενος στις εκκλήσεις τους διέχυσε φως υπό μορφή κεραυνού οπότε είδαν μπροστά τους να ξεπροβάλει από τη θάλασσα ολόκληρο νησί το οποίο κατάφεραν να προσεγγίσουν. Εκεί οι Αργοναύτες ανήγειραν βωμό προς τιμή του Απόλλωνα του «Αιγλήτη» (= αυτού που λάμπει, Αίγλη) και ονόμασαν το νησί Ανάφη (εκ του ρήματος αναφαίνω).
Μύκονος: Η ονομασία Μύκονος, γνωστή από αρχαία νομίσματα και επιγραφές, αποδόθηκε από την παράδοση στον επώνυμο ήρωα Μύκονο, απόγονο του μυθικού βασιλιά της Δήλου Ανίου, γιου του Απόλλωνος και της νύμφης Ροιούς, κόρης του Διονύσου.
Σαντορίνη: Το όνομα της νήσου «Θήρα» προέρχεται από τον αρχαίο Σπαρτιάτη Θήραν που αποίκησε πρώτος το νησί. Το δε όνομα «Σαντορίνη», όμως, προέρχεται από τους διερχόμενους Φράγκους Σταυροφόρους οι οποίοι κατά το πέρασμα τους στέκονταν για ανεφοδιασμό κοντά σε εκκλησία της Αγίας Ειρήνης (Σάντα Ειρήνη) η οποία υπήρχε στο νησί.
Ικαρία: Υπάρχουν διάφορες θεωρίες για την προέλευση της ονομασίας του νησιού.
Μία από αυτές αναφέρεται στην φοινικική ρίζα «-καρ» και στον λαό των Κάρων, της Μικράς Ασίας. Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, όμως, το νησί ονομάζεται Ικαρία από τον μύθο του θρυλικού Ικάρου, που με τον θάνατό του εκεί έδωσε το όνομά του στο Ικάριο πέλαγος.
Σκιάθος: Το όνομα της Σκιάθου, φημολογείται ότι προέρχεται από τις λέξεις «σκιά» και «Άθως», καθώς το νησί βρίσκεται γεωγραφικά -και μεταφορικά- στην σκιά του Αγίου Όρους.
Αλόννησος: Το όνομα Αλόννησος δόθηκε επί Όθωνα, το 1838, με πρόταση του τότε Υπουργείου Εσωτερικών σε αντικατάσταση του προηγουμένου ονόματος Λιαδρόμια ή Ηλιοδρόμια, καθώς έτσι αναφερόταν στη Διοικητική διαίρεση της Ελλάδας του 1828.
Από μετέπειτα έρευνα αυτό διαπιστώθηκε ως λάθος, δεδομένου ότι κατά την αρχαιότητα η Αλόννησος ήταν άλλο νησί (άγνωστο το ποιο). Παρά ταύτα το όνομα παραμένει ως έχει για το νησί, το οποίο κατά τους αρχαίους Έλληνες λέγονταν «Ίκος».
Λήμνος: Η λέξη Λήμνος κατά μία εκδοχή -των φοινικιστών- είναι φοινικική και σημαίνει λευκή, άσπρη, λαμπερή. Όμως ουδεμία σχέση μπορεί να έχουν αυτές οι ονομασίες με το ηφαιστειογενές νησί. Άλλες εκδοχές υποστηρίζουν πως το όνομα Λήμνος προέρχεται είτε από την ομηρική λέξη «λήιον», που προσδιορίζει το σπαρμένο χωράφι, τον αγρό, ή από τις αρχαίες ελληνικές λέξεις «ληίς» (που σημαίνει κοπάδι) + «μήλο» (που σημαίνει πρόβατο), δηλαδή νήσος κοπαδιών αιγοπροβάτων.
Η τελευταία αυτή εκδοχή φέρεται και η επικρατέστερη, επειδή η Λήμνος είναι το πεδινότερο νησί του Αιγαίου με μεγάλη παραγωγή αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, ήδη από την αρχαιότητα.
Λέρος: Το μεγαλύτερο μέρος της Λέρου είναι σχετικά επίπεδο και με χαμηλά βουνά (το υψηλότερο σημείο είναι το Κλειδί 320 μ.). Για αυτό το νησί πήρε το όνομά του από την αρχαία ελληνική λέξη «λέρος» που σημαίνει ομαλός, επίπεδος.
Ρόδος: Από την αρχαία εποχή έχει επικρατήσει ο συσχετισμός του ονόματος με το ομώνυμο λουλούδι, ιερό στον θεό Ήλιο. Γι’αυτό και τα νομίσματα της Ρόδου παρίσταναν από το ένα μέρος του κεφάλι του Ήλιου και από το άλλο το Ρόδον.
Κέρκυρα: Σύμφωνα με πολλούς μελετητές το όνομα οφείλεται στην νύμφη Κέρκυρα, κόρη του ποταμού Ασώπου. Ο θεός Ποσειδώνας αγάπησε την όμορφη κοπέλα, την έφερε στο νησί και του έδωσε το όνομά της. Από τον έρωτά τους έφερε στη ζωή τον Φαίακα, τον μυθικό γενάρχη των Φαιάκων.
Πολλοί μελετητές πιστεύουν ότι ο μύθος της νύμφης Κέρκυρας συνδέεται ετυμολογικά με την λέξη «κορυφώ» από την ακρόπολη που βρίσκεται απέναντι από το σημερινή πρωτεύουσα. Από την λέξη «κορυφώ» προήλθε στην συνέχεια η λατινογενής ονομασία Corfu, με την οποία είναι γνωστό το νησί στο εξωτερικό.
Κύθηρα: Αρκετές φορές τα Κύθηρα άλλαξαν ονομασία. Οι κατά καιρούς ηγεμόνες του νησιού του προσέδιδαν διάφορα ονόματα. Τον μεσαίωνα λεγόταν Κυθουρία και Τσερίγο ή Τσιρίγο, όνομα που του έδωσαν οι Ενετοί ναυτικοί. Λεγόταν και Φοινικούντα κάποτε, γιατί πολύ παλιά υπήρξαν τα Κύθηρα αποικία των Φοινίκων. Η ονομασία «Κύθηρα» τους δόθηκε από την Αφροδίτη, την προστάτιδα του νησιού κατά την αρχαιότητα, που εδώ την έλεγαν Κυθήρια ή Κυθέρεια, από το ρήμα «κεύθω», το οποίο σημαίνει «κρύπτω τον έρωτα στην κοιλία».
Γνωρίζατε ότι ο Νάξος ήταν ο θρυλικός ηγεμόνας των πρώτων αποίκων του ομώνυμου νησιού;
Το ίδιο ήταν και ο Πάρος, για την Πάρο, ο Θάσος για την Θάσο, ο Ζάκυνθος για την Ζάκυνθο και ο Κέφαλος για την Κεφαλονιά.
Γνωρίζατε ότι Κρήτη ονομαζόταν μία από τις νύμφες των Εσπερίδων, που φύλαγαν τα χρυσά μήλα στον κήπο των θεών, στη χώρα του Άτλαντα; Η δε Σύμη ήταν μία άλλη νύμφη, συζύγου του Γλαύκου, πρώτου κάτοικου του νησιού, ενώ ο Φολέγανδρος ήταν γιος του Μίνωα.
Το ότι έπαιξε η αρχαία ιστορία ρόλο στην ονομασία των ελληνικών νησιών δεν μας κάνει εντύπωση.
Ενδιαφέρον, όμως, παρουσιάζουν ονόματα νησιών που η ιστορία τους προσπερνά μία εμβληματική -και πιθανώς μυθική- φιγούρα.
Διαβάστε μερικά παραδείγματα:
Σύρος: Το όνομα Σύρος προέρχεται από τους πρώτους κατοίκους του νησιού, τους Φοίνικες.
Σήμερα υπάρχουν δύο εκδοχές για την ονομασία αυτή. Σύμφωνα με την πρώτη, το όνομα προέρχεται από τη λέξη «ουσύρα» που σημαίνει ευτυχής, ενώ σύμφωνα με τη δεύτερη, προέρχεται από το «συρ» που σημαίνει βράχος.
Σκύρος: Το νησί πήρε την ονομασία του από το άγριο πετρώδες έδαφός του. «Σκίρον» ή «σκύρον» σημαίνει «συντρίμμια πέτρας».
Ανάφη: Η Ανάφη διατήρησε αναλλοίωτο το όνομά της από την αρχαιότητα και μάλιστα από την αρχαία μυθολογία. Σύμφωνα με αυτήν, οι Αργοναύτες επιστρέφοντας στη πατρίδα τους από την Κολχίδα έπεσαν σε καταιγίδα και παρασύρθηκαν στο ανοικτό πέλαγος, όπου ναυαγοί πλέον στη θάλασσα άρχισαν να εκλιπαρούν τον θεό Απόλλωνα να τους σώσει.
Ο Απόλλωνας ανταποκρινόμενος στις εκκλήσεις τους διέχυσε φως υπό μορφή κεραυνού οπότε είδαν μπροστά τους να ξεπροβάλει από τη θάλασσα ολόκληρο νησί το οποίο κατάφεραν να προσεγγίσουν. Εκεί οι Αργοναύτες ανήγειραν βωμό προς τιμή του Απόλλωνα του «Αιγλήτη» (= αυτού που λάμπει, Αίγλη) και ονόμασαν το νησί Ανάφη (εκ του ρήματος αναφαίνω).
Μύκονος: Η ονομασία Μύκονος, γνωστή από αρχαία νομίσματα και επιγραφές, αποδόθηκε από την παράδοση στον επώνυμο ήρωα Μύκονο, απόγονο του μυθικού βασιλιά της Δήλου Ανίου, γιου του Απόλλωνος και της νύμφης Ροιούς, κόρης του Διονύσου.
Σαντορίνη: Το όνομα της νήσου «Θήρα» προέρχεται από τον αρχαίο Σπαρτιάτη Θήραν που αποίκησε πρώτος το νησί. Το δε όνομα «Σαντορίνη», όμως, προέρχεται από τους διερχόμενους Φράγκους Σταυροφόρους οι οποίοι κατά το πέρασμα τους στέκονταν για ανεφοδιασμό κοντά σε εκκλησία της Αγίας Ειρήνης (Σάντα Ειρήνη) η οποία υπήρχε στο νησί.
Ικαρία: Υπάρχουν διάφορες θεωρίες για την προέλευση της ονομασίας του νησιού.
Μία από αυτές αναφέρεται στην φοινικική ρίζα «-καρ» και στον λαό των Κάρων, της Μικράς Ασίας. Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, όμως, το νησί ονομάζεται Ικαρία από τον μύθο του θρυλικού Ικάρου, που με τον θάνατό του εκεί έδωσε το όνομά του στο Ικάριο πέλαγος.
Σκιάθος: Το όνομα της Σκιάθου, φημολογείται ότι προέρχεται από τις λέξεις «σκιά» και «Άθως», καθώς το νησί βρίσκεται γεωγραφικά -και μεταφορικά- στην σκιά του Αγίου Όρους.
Αλόννησος: Το όνομα Αλόννησος δόθηκε επί Όθωνα, το 1838, με πρόταση του τότε Υπουργείου Εσωτερικών σε αντικατάσταση του προηγουμένου ονόματος Λιαδρόμια ή Ηλιοδρόμια, καθώς έτσι αναφερόταν στη Διοικητική διαίρεση της Ελλάδας του 1828.
Από μετέπειτα έρευνα αυτό διαπιστώθηκε ως λάθος, δεδομένου ότι κατά την αρχαιότητα η Αλόννησος ήταν άλλο νησί (άγνωστο το ποιο). Παρά ταύτα το όνομα παραμένει ως έχει για το νησί, το οποίο κατά τους αρχαίους Έλληνες λέγονταν «Ίκος».
Λήμνος: Η λέξη Λήμνος κατά μία εκδοχή -των φοινικιστών- είναι φοινικική και σημαίνει λευκή, άσπρη, λαμπερή. Όμως ουδεμία σχέση μπορεί να έχουν αυτές οι ονομασίες με το ηφαιστειογενές νησί. Άλλες εκδοχές υποστηρίζουν πως το όνομα Λήμνος προέρχεται είτε από την ομηρική λέξη «λήιον», που προσδιορίζει το σπαρμένο χωράφι, τον αγρό, ή από τις αρχαίες ελληνικές λέξεις «ληίς» (που σημαίνει κοπάδι) + «μήλο» (που σημαίνει πρόβατο), δηλαδή νήσος κοπαδιών αιγοπροβάτων.
Η τελευταία αυτή εκδοχή φέρεται και η επικρατέστερη, επειδή η Λήμνος είναι το πεδινότερο νησί του Αιγαίου με μεγάλη παραγωγή αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, ήδη από την αρχαιότητα.
Λέρος: Το μεγαλύτερο μέρος της Λέρου είναι σχετικά επίπεδο και με χαμηλά βουνά (το υψηλότερο σημείο είναι το Κλειδί 320 μ.). Για αυτό το νησί πήρε το όνομά του από την αρχαία ελληνική λέξη «λέρος» που σημαίνει ομαλός, επίπεδος.
Ρόδος: Από την αρχαία εποχή έχει επικρατήσει ο συσχετισμός του ονόματος με το ομώνυμο λουλούδι, ιερό στον θεό Ήλιο. Γι’αυτό και τα νομίσματα της Ρόδου παρίσταναν από το ένα μέρος του κεφάλι του Ήλιου και από το άλλο το Ρόδον.
Κέρκυρα: Σύμφωνα με πολλούς μελετητές το όνομα οφείλεται στην νύμφη Κέρκυρα, κόρη του ποταμού Ασώπου. Ο θεός Ποσειδώνας αγάπησε την όμορφη κοπέλα, την έφερε στο νησί και του έδωσε το όνομά της. Από τον έρωτά τους έφερε στη ζωή τον Φαίακα, τον μυθικό γενάρχη των Φαιάκων.
Πολλοί μελετητές πιστεύουν ότι ο μύθος της νύμφης Κέρκυρας συνδέεται ετυμολογικά με την λέξη «κορυφώ» από την ακρόπολη που βρίσκεται απέναντι από το σημερινή πρωτεύουσα. Από την λέξη «κορυφώ» προήλθε στην συνέχεια η λατινογενής ονομασία Corfu, με την οποία είναι γνωστό το νησί στο εξωτερικό.
Κύθηρα: Αρκετές φορές τα Κύθηρα άλλαξαν ονομασία. Οι κατά καιρούς ηγεμόνες του νησιού του προσέδιδαν διάφορα ονόματα. Τον μεσαίωνα λεγόταν Κυθουρία και Τσερίγο ή Τσιρίγο, όνομα που του έδωσαν οι Ενετοί ναυτικοί. Λεγόταν και Φοινικούντα κάποτε, γιατί πολύ παλιά υπήρξαν τα Κύθηρα αποικία των Φοινίκων. Η ονομασία «Κύθηρα» τους δόθηκε από την Αφροδίτη, την προστάτιδα του νησιού κατά την αρχαιότητα, που εδώ την έλεγαν Κυθήρια ή Κυθέρεια, από το ρήμα «κεύθω», το οποίο σημαίνει «κρύπτω τον έρωτα στην κοιλία».
Διοτίμα Κατερίνα Χατζησταματιου
Δευτέρα 12 Ιουνίου 2017
ΥΠΕΡΟΧΟ ΤΟ ΡΕΣΙΤΑΛ ΒΙΟΛΟΝΤΣΕΛΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΣΤΑΜΑΤΙΑ ΣΓΟΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ ΩΔΕΙΟ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ !
Σήμερα είναι τελειόφοιτη φοιτήτρια του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στην τάξη ειδίκευσης βιολοντσέλου του Δ. Πάτρα και στο Δημοτικό Ωδείο Καβάλας με καθηγητή τον Χρήστο Κόζαλη.
Είναι πτυχιούχος του Ειδικού Αρμονίας με Άριστα ( τάξη Μ. Καραγιάννη ).
Το Μάιο του 2016 απέσπασε το 1ο βραβείο στο διαγωνισμό Μουσικής Δωματίου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Έχει συμμετάσχει για τρία έτη στο σεμινάριο ''Μουσική Καλλιτεχνική Εβδομάδα Λευκάδας'' παρακολουθώντας μαθήματα βιολοντσέλου και μουσικής δωματίου με τον Δ. Πάτρα και το Γ. Παναγιωτίδη αντίστοιχα, καθώς επίσης με τον Leo Winland, Zόραν Στέπιτς, Άγγελο Λιακάκη κ.α.
Έχει παρακολουθήσει επίσης το 7ο Συνέδριο της Ε.Ε.Μ.Ε. βασιζόμενο στις μορφές μουσικής διδασκαλίας. Ενώ κατά καιρούς έχει συμμετάσχει σε εργαστήρια ελεύθερου αυτοσχεδιασμού, μουσικής για θέατρο κ.α. Από το 2012 είναι μέλος του συνόλου ''Violoncellissimo'' υπό την επίβλεψη Δ. Πάτρα.
Είναι μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, ενώ έχει συμπράξει και με τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κύπρου.
Την ακούμε σε μουσικά κομμάτια του J. S. Bach ( 1685-1750 ) Σουίτα για σόλο βιολοντσέλο αρ. 2 σε ρε ελάσσονα BWV 1008 1) https://youtu.be/gchXtnqBXk4
2) https://youtu.be/U-OLo7SsxYo
Στη συνέχεια ακούσαμε L.v. Beethoven ( 1770-1827 ) 12 Παραλλαγές για βιολοντσέλο και πιάνο. ''See, the conquering Hero Comes'', βασισμένο στο ορατόριο του Handel ''Judas Maccabaeus'' Wo O. 45. Στο Πιάνο ο καταπληκτικός Γ. Ζγούρας
3) https://youtu.be/kkriyaTBIQ4
Μικρή Ελληνική Σουίτα για βιολοντσέλο και πιάνο του Λ. Παπασταύρου (1920-2008) *Εισαγωγή *Βουκολικά *Νανούρισμα *Στα 7/8 *Η φλογέρα του Πάνα * Χορός Βακχικός *Χωριάτικο Πανηγύρι
4) https://youtu.be/hFgAWecajg8
5) https://youtu.be/YEv7AZIraMc
Ακούσαμε και C. Saint - Saens ( 1835- 1921 ) Κονσέρτο για βιολοντσέλο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα αρ. 1 έργο. 33
1) Allergro non troppo 2) Allegretto con moto 3) Un peu moins vite
Τα οποία κομμάτια παίξανε υπέροχα και μας ανέβασαν ψυχικά !!
Τελικά αυτός ο συνδυασμός του βιολοντσέλου με το πιάνο της ΣΓΟΥροπούλου με τον ΣΓΟΥρό ήταν κάτι το πολύ ταιριαστό !!
Τους ευχαριστούμε πολύ, καθώς και το Ωδείο Φίλων Μουσικής Τέχνης Ωραιοκάστρου που μας έδωσε αυτή την ευκαιρία να απολαύσουμε αυτό το ρεσιτάλ βιολοντσέλου με την μεγάλη μουσικό Σταματία Σγουροπούλου και τον μεγάλο πιανίστα Γιώργο Ζγούρα
Νικόλαος Παζαίτης
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)