Η περιπλάνηση του Οδυσσέως.
Α) η μελέτη της Εριέττας Μέρτζ Η
πρώτη που ετόλμησε να έρθει αντιμέτωπη προς την επικρατούσα άποψη ότι
οι περιπλανήσεις του Οδυσσέως έγιναν ...μέσα στην Μεσόγειο ήταν η
Αμερικανίδα Εριέττα Μέρτζ (Henrietta Mertz) η οποία το 1965 εξέδωσε στο
Σικάγο των Η.Π.Α. το βιβλίο " The Wine Dark Sea" (τίτλος στα Ελληνικά
"ΟΙΝΩΨ ΠΟΝΤΟΣ" εκδόσεις ΝΕΑ ΘΕΣΙΣ -1995)και αργότερα το 1967 τα
"Αργοναυτικά" δια των οποίων με μεγάλη πειστικότητα -στηριζόμενη στις
δικές της προσωπικές έρευνες και εξερευνήσεις στην Β. και Ν. Αμερική-
διατυπώνει την θέση ότι το ταξίδι του Οδυσσέως είχε και ένα σημαντικό
σκέλος εκτός Μεσογείου.
Η
άποψη της κ. Μέρτζ είναι ότι ο Οδυσσέας ταξίδεψε μέχρι τις ακτές της
Αμερικής βοηθούμενος από τα θαλάσσια ρεύματα. Η κ. Μέρτζ εντόπισε τα
μέρη που επισκέφθηκε ο Οδυσσέας με βάση την ταχύτητα που κινούνται τα
θαλάσσια ρεύματα και την διάρκεια των ταξιδιών από σταθμό σε σταθμό όπως
αναφέρονται στην Οδύσσεια. Οι απόψεις της κ. Μέρτζ ενισχύονται και από
αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν βρεθεί στην Αμερικανική ήπειρο.
Σχεδιάγραμμα
που παρουσιάζει την περιπλάνηση του Οδυσσέα μετά την πτώση της Τροίας
βάσει των διαπιστώσεων της Εριέττας Μέρτζ (η οποία μελέτησε εδάφιο προς
εδάφιο το κείμενο του Ομήρου σε συνδυασμό με διάφορες νεότερες
ανακαλύψεις και παρατηρήσεις που αναφέρονται από τον ίδιο τον Όμηρο π.χ.
διάρκεια ταξιδιού κλπ). Στον χάρτη επισημαίνονται η περιοχή που υπήρξαν
οι Σειρήνες , σε ποιο σημείο της Αμερικάνικης ηπείρου ήταν η Σκύλλα και
η Χάρυβδης και μέσο ποίας οδού ο Οδυσσέας επέστρεψε στην Ιθάκη
βοηθούμενος καθ' όλη την διαδρομή από το ρεύμα του κόλπου (Gulf stream) .
β) η μελέτη του Ζίγκφριντ Πετρίδη Οι Έλληνες έχουν μία
αποδεδειγμένη ναυτική ιστορία που ξεκινάει τουλάχιστον από το 7.250 π.
Χ. όπως αποδεικνύεται από τα ευρήματα του σπηλαίου Φράχθι στην Αργολίδα.
«...Η
μοναδικότης του Ελληνικού γεωγραφικού χώρου, ήτοι η παρουσία εις μικράν
σχετικώς έκτασιν, το Αιγαίον Πέλαγος, εκατοντάδων νήσων, επέτρεψε εις
τους προϊστορικούς κατοίκους του, λίαν ενωρίς την ανάπτυξιν της δια
θαλάσσης επικοινωνίας. Με την πάροδο των ετών και την απόκτησιν πείρας
θαλασσίων ταξιδίων, οι Αιγαίοι ναυτικοί έγιναν τολμηρώτεροι, πλεύσαντες
προς βορράν εις τον Εύξεινον πόντον, προς νότον εις Αίγυπτον και
"Φοινίκην" και δυσμάς εις Ιταλίαν και Ιβηρίαν. Ανακαλύψαντες ότι η
θάλασσα εις ην εταξίδευον περιεβάλλεντο παντού υπό ξηράς με μία μόνον
έξοδον, δεν εδίστασαν να εξέλθουν τραπέντες όπως είδομεν προς βορράν
(σημ. της ΑΕΙ- Κασσιτερίδες νήσοι = Αγγλία) δια τον κασσίτερον και δια
το ήλεκτρον, αλλά και προς δυσμάς ως θ' αποδείξωμεν...» ("ΟΔΥΣΣΕΙΑ"
ελληνική έκδοση, σελίδα 139)
Η Ελληνική γραμματεία είναι πλούσια
σε αναφορές για τις γεωγραφικές γνώσεις των αρχαίων προγόνων μας. Στην
μελέτη του κ. Πετρίδη παρουσιάζονται στοιχεία που αφορούν τις
γεωγραφικές γνώσεις για περιοχές : - του Βορρά (υπερβορέα) - της Ανατολής (Ασίας) - του Νότου (Αιθιοπία, Κυρηναϊκή, Αίγυπτος, λοιπή βόρεια Αφρική)
- και της Δύσεως (Ιταλία, νήσοι δυτικώς της Ιταλίας α) Σαρδηνία, β)
Κορσική γ) Έλβα δ) Καπρί ε) Ίσκια , Ιβηρική χερσόνησος, Γαλλία,
βόρειο-ανατολική Ευρώπη, Βρετανία - Ιρλανδία.
Από την Ελληνική
γραμματεία προκύπτει ότι οι Έλληνες έχουν μεγάλη εξοικείωση με τις
αστρονομικές παρατηρήσεις (παράδειγμα οι αστρονομικές αναφορές των
Ορφικών ύμνων) και οι ναυτικοί της εποχής χρησιμοποιούν τους αστερισμούς
για να προσανατολίζονται κατά την διάρκεια της νυχτερινή πλεύση τους.
Μεγάλη
βαρύτητα στην έρευνα του ταξιδιού του Οδυσσέως έχουν οι αστρονομικές
αναφορές της Οδύσσειας. Αναφέρεται από τον Όμηρο ότι «ΑΡΚΤΟΝ Θ' ΗΝ ΚΑΙ
ΑΜΑΞΑΝ ΕΠΙΚΛΗΣΙΝ ΚΑΛΕΟΥΣΙΝ, ΗΤ' ΑΥΤΟΥ ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΚΑΙ Τ' ΩΡΙΩΝΑ ΔΟΚΕΥΕΙ,
ΟΙΗ Δ' ΑΜΜΟΡΟΣ ΕΣΤΙ ΛΟΕΤΡΩΝ ΩΚΕΑΝΟΙΟ ΤΗΝ ΓΑΡ ΔΗ ΜΙΝ ΑΝΩΓΕ ΚΑΛΥΨΩ, ΔΙΑ
ΘΕΑΩΝ, ΠΟΝΤΟΠΟΡΕΥΟΜΕΝΑΙ ΕΠ' ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΧΕΙΡΟΣ ΕΧΟΝΤΑ» (ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ε
273) δηλαδή : "και την 'Αρκτον (Μ. 'Αρκτο) που την ονομάζουν και 'Αμαξα,
που κλωθογυρίζει αυτού και παραφυλάει τον Ωρίωνα και που μονάχ' αυτή
είναι αμέτοχη στα λουσίματα του Ωκεανού, (σημ. της ΑΕΙ : δηλαδή ο
αστερισμός είναι αειφανής - δεν πέφτει κάτω από τον ορίζοντα) τον
συμβούλεψε λοιπόν η υπέροχη θεά η Καλυψώ να ταξιδεύει έχοντας στ'
αριστερό του χέρι αυτήν". Στο
κείμενο αυτό περιέχονται σημαντικότατες πληροφορίες. «...Ο Όμηρος
ομιλεί περί "Ωκεανού" και όχι "Πόντου" και όπως είδομεν "Ωκεανόν" οι
αρχαίοι Έλληνες ωνόμαζαν την περιβάλλουσαν την οικουμένην θάλασσαν (σημ.
της ΑΕΙ : η θάλασσα έξω από τις Ηράκλεις στήλες) περί αυτού συμφωνεί
και ο Στράβων "ΤΑΥΤΑ ΓΑΡ ΠΑΝΤΑ ΦΑΝΕΡΩΣ ΕΝ ΤΩ ΑΤΛΑΝΤΙΚΩ ΠΕΛΑΓΕΙ
ΠΡΑΤΤΟΜΕΝΑ ΔΗΛΟΥΤΑΙ" (c26) δηλαδή : Όλα αυτά είναι καταφανές ότι
δηλούνται (υπό του Ομήρου) ως τελούμενα εις τον Ατλαντικόν"...»
("ΟΔΥΣΣΕΙΑ" ελληνική έκδοση, σελίδα 182)
Η πολυετή εμπειρία του
Ζ. Πετρίδη ως ιστιοπλόου τον βοήθησε να επιβεβαιώσει ή και να διορθώσει
(όπου αυτό ήταν απαραίτητο) τα συμπεράσματα της Ε. Μέρτζ, με βάση τις
αναφορές που υπάρχουν από τον Όμηρο για την διάρκεια του ταξιδιού από
σταθμό σε σταθμό και τις επιπρόσθετες λεπτομέρειες που τυχόν αναφέρονται
(π.χ. κατεύθυνση ανέμου, πορεία πλοίου, περιγραφές των νησιών κλπ).
Δηλαδή
"Μου 'δωσε ένα ασκί εννιάχρονου βοδιού, που το έγδαρε, κι έκλεισε κει
μέσα τις κινήσεις των ανέμων με τα πολλά τους βουητά, γιατί εκείνον είχε
κάμει ο γιός του Κρόνου επιστάτη στους ανέμους, για να σταματάη και να
αμολάη όποιον του αρέσει. Κι έδεσε το ασκί μέσα στο βαθουλωτό καράβι με
γυαλιστερή, ασημένια κλωστή, για να μην φυσάει έστω και λίγο. 'Αφησε
μονάχα τον Ζέφυρο (δυτικό) να φυσάει για χάρη μου, για να πάη στην
πατρίδα και τα πλοία κι εμάς τους ίδιους."
Ώστε ο Αίολος παρακληθείς υπό του Ωδυσσέως, εδέσμευσεν όλους τους
ανέμους, αφήσας μόνο τον ούριον δι' αυτόν, Ζέφυρον - δυτικός, όπερ
σημαίνει ότι ο Οδυσσεύς ευρίσκετο δυτικώς της Ιθάκης και περίπου στο
ίδιο γεωγραφικό πλάτος με αυτήν.
Και η διήγησις συνεχίζει :
"ΕΝΝΗΜΑΡ ΜΕΝ ΟΜΩΣ ΠΛΕΟΜΕΝ ΝΥΚΤΑΣ ΤΕ ΚΑΙ ΗΜΑΡ, ΤΗ ΔΕΚΑΤΗ Δ' ΗΔΗ
ΑΝΕΦΑΙΝΕΤΟ ΠΑΤΡΙΣ ΑΡΟΥΡΑ" (ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ Κ2 δηλαδή : " Εννιά μερόνυχτα
συνέχεια ταξιδεύαμε και στις δέκα άρχισε να ξεχωρίζει πια η γη της
πατρίδας" (σημ. της ΑΕΙ : άρα η νήσος Αιολία πρέπει να είναι ένα νησί
που να ευρίσκεται δυτικά της Ιθάκης και να απέχει απόσταση που
ισοδυναμεί με ταξίδι επί 9 μέρες με ευνοϊκό άνεμον)
Η απόστασις
νήσοι Lipari - νήσος Ιθάκη δεν υπερβαίνει τα 270 μίλια και δια 9-ήμερον
πλούν η μέση ταχύτης είναι : 270:9: 4=1,25 κόμβοι, αλλά μία ωριαία
ταχύτητα πλεύσης 1,25 κόμβων δεν είναι "εύνοια" του Αιόλου, αλλά
μαρτύριο...
Αντιθέτως η απόστασις : νήσος Μαγιόρκα - Σαρδηνία -
Σικελία - Ιθάκη είναι 870 μίλια και δια 9-ήμερον πλούν η μέση ταχύτης
είναι : 870:9:24=4,03 κόμβοι, δηλαδή μία ταχύτης ενός ήρεμου θαλάσσιου
περιπάτου, δεκτή από πάσης απόψεως. 'Αρα να η "νήσος του Αιόλου"...»
("ΟΔΥΣΣΕΙΑ" ελληνική έκδοση, σελίδα 216) Από τα ανωτέρω συμπεραίνεται
ότι ο Οδυσσέας δεν έφτασε στην Αμερικανική ήπειρο από τύχη,
παρασυρόμενος από τα θαλάσσια ρεύματα (άποψη την οποία έχει η κ. Ε.
Μέρτζ). Αποδεικνύεται ότι οι Έλληνες είχαν και ποντοπόρα πλοία, ισχυροτάτης κατασκευής, ταχέα και ευέλικτα.
Γνώριζαν
πολύ καλά και την ναυτική τέχνη, αλλά και την τέχνη του ναυτίλου,
εκμεταλλευόμενοι τις δυο κινητήριες δυνάμεις των πλοίων : τα κουπιά και
τα πανιά. για να οδηγήσουν τα σκάφη τους εκεί που επιθυμούσαν.Οι εικόνες
καθώς και μέρος των κειμένων προέρχονται από τα βιβλία του Ζ. Πετρίδη α) ΟΔΥΣΣΕΙΑ - μία ναυτική εποποιία των Ελλήνων εις την Αμερικήν (Αθήνα 1994) β) HOMER'S ODYSSEY - America's discovery by the ancient Greeks (βελτιωμένη έκδοση - Athens1999) Σχετική βιβλιογραφία : ΖΙΓΚΦΡΙΝΤ ΠΕΤΡΙΔΗΣ "ΟΔΥΣΣΕΙΑ-Μία ναυτική εποποιϊα προϊστορικών Ελλήνων εις Αμερική" HENRIETTE MERTZ "ΟΙΝΩΨ ΠΟΝΤΟΣ" εκδόσεις ΝΕΑ ΘΕΣΙΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΣΣΑΣ "Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ" εκδόσεις Εγκυκλοπαίδειας του ΗΛΙΟΥ ENRICO MATTIEVICH "ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΟΛΑΣΗ" εκδόσεις ΕΚΑΤΗ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΑΞΙΩΤΗΣ "ΝΕΟ ΦΩΣ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ" εκδόσεις ΣΜΥΡΝΙΩΤΑΚΗ
-Οι Φοινικες ΔΕΝ ειχαν ιστορικο παρελθον και το σπουδαιοτερο,ποτε ΔΕΝ
απεκτησαν μελλον,ΔΕΝ εχουν να επιδειξουν τιποτε,ουτε ενα γραπτο
κειμενο,ΔΕΝ ειχαν πολιτισμο,ΔΕΝ εκαναν εργα,ναους και ΔΕΝ ανακαλυψαν τα
γραμματα,αφου δεν τα χρειαζονταν.
-Ειναι σαν να πιστευουμε οτι ενας ορεσιβιος τσοπανης,θα εφτιαχνε μια
βαρκα ενω δεν γνωριζε την μορφη της ή την χρησιμοτητα της ή ακομη και
τι ειναι θαλασσα.
-Οι σημιτοΦοινικες ΔΕΝ εχουν καμμια σχεση με τα Ελληνικα γραμματα,τα οποια ηταν χιλιαδες χρονια παλαιοτερα των Φοινικων.
-Ο Αγγλος Αρχαιολογος Αρθουρ Εβανς απο το 1893 και μετα περισυνελλεξε
πολυαριθμα τεκμηρια απο τις ανασκαφες στην Κρητη και διαπιστωσε οτι
υπηρχε διαδεδομενη προιστορικη γραφη,ενω το 1909 εκανε την ανακοινωση
οτι : -Η μητερα του Φοινικικου αλφαβητου ειναι η Κρητικη. [Λεξικο Ελευθερουδακη Τομος 5]
-Ο Βουλγαρος Ιστορικος Γκεορκιεφ γραφει :
-Η Φοινικικη γραφη ειναι ΙΔΙΑ η Μινωικη,οι οποιοι εκτος των αλλων
αδυναμιων,αδυνατουν να δωσουν εξηγηση σε λεξεις γραμμενες μονον με
φωνηεντα,οπως ΑΕΙ,ΕΗ,ΕΙ,ΕΙΗ,ΙΕΙΗ,ΕΟΗ,ΟΙΑ,ΟΙΟΙ,ΩΑ, κ.τ.λ. που δεν μπορουν
να εμηνευτουν σε καμμια περιπτωση με την Φοινικικη γλωσσα αφου δεν
ειχαν φωνηεντα,ακομη επιβεβαιωνει τον Εβανς,οτι τα 14 απο τα 22
Φοινικικα γραμματα ειναι αυτουσια Μινωικα και τα υπολοιπα 8 ειναι
ονομασιες Μινωικων συμβολων.
-Ομως στα Ελληνικα σχολεια διδασκεται οτι τα γραμματα ειναι επινοηση των Φοινικων.
-Το μυστηριο ειναι,οτι ενω δεν υπαρχουν ιστορικα,αρχαιολογικα,
λογικα,δεοντολογικα και .... πραγματικα στοιχεια περι του Φοινικικου
μυθου,οι Ελληνες εκπαιδευτικοι διδασκουν ψεμματα σε ολες τις βαθμιδες
εκπαιδευσης της Ελλαδος,οτι δηθεν πηραμε τα γραμματα απο τους
Φοινικες,χωρις να επιτρεπεται ο αντιλογος και χωρις καμμια
διαμαρτυρια.!!!
-Πηγη : -ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ !!!
Σε μια συνηθισμένη γλώσσα όπως τα Αγγλικά μπορούμε να συμφωνήσουμε
όλοι να λέμε το σύννεφο car και το αυτοκίνητο cloud, και από την στιγμή
που το συμφωνήσουμε να είναι και έτσι. Στα Ελληνικά κάτι τέτοιο είναι
αδύνατον. Γι’ αυτόν τον λόγο πολλοί διαχωρίζουν τα Ελληνικά σαν
«εννοιολογική» γλώσσα από τις υπόλοιπες «σημειολογικές» γλώσσες.
Μάλιστα ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός Βένερ Χάιζενμπεργκ είχε
παρατηρήσει αυτή την σημαντική ιδιότητα για την οποία είχε πεί «Η θητεία
μου στην αρχαία Ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου
άσκηση. Στην γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία ανάμεσα στην
λέξη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο.»
Όπως μας έλεγε και ο Αντισθένης, «Αρχή σοφίας, η των ονομάτων
επίσκεψις». Για παράδειγμα ο «άρχων» είναι αυτός που έχει δική του γη
(άρα=γη + έχων). Και πραγματικά, ακόμα και στις μέρες μας είναι πολύ
σημαντικό να έχει κανείς δική του γη / δικό του σπίτι.
Ο «βοηθός» σημαίνει αυτός που στο κάλεσμα τρέχει. Βοή=φωνή +
θέω=τρέχω. Ο Αστήρ είναι το αστέρι, αλλά η ίδια η λέξη μας λέει ότι
κινείται, δεν μένει ακίνητο στον ουρανό (α + στήρ από το ίστημι που
σημαίνει στέκομαι).
Αυτό που είναι πραγματικά ενδιαφέρον, είναι ότι πολλές φορές η λέξη
περιγράφει ιδιότητες της έννοιας την οποία εκφράζει, αλλά με τέτοιο
τρόπο που εντυπωσιάζει και δίνει τροφή για τη σκέψη.
Για παράδειγμα ο «φθόνος» ετυμολογείται από το ρήμα «φθίνω» που
σημαίνει μειώνομαι, συρρικνώνομαι. Και πραγματικά ο φθόνος ως
συναίσθημα, σιγά σιγά μας φθίνει και μας καταστρέφει. Μας «φθίνει»
-ελαττώνει σαν ανθρώπους– και μας φθίνει ως και την υγεία μας. Και
φυσικά όταν θέλουμε να χαρακτηρίσουμε κάτι που είναι τόσο πολύ ώστε να
μην τελειώνει πώς το λέμε; Μα φυσικά «άφθονο».
Στη γλώσσα έχουμε το σημαίνον (τη λέξη) και το σημαινόμενο (την
έννοια). Στην Ελληνική γλώσσα αυτά τα δύο έχουν πρωτογενή σχέση, καθώς
αντίθετα με τις άλλες γλώσσες το σημαίνον δεν είναι μια τυχαία σειρά από
γράμματα.
Σε μια συνηθισμένη γλώσσα όπως τα Αγγλικά μπορούμε να συμφωνήσουμε
όλοι να λέμε το σύννεφο car και το αυτοκίνητο cloud, και από την στιγμή
που το συμφωνήσουμε να είναι και έτσι. Στα Ελληνικά κάτι τέτοιο είναι
αδύνατον. Γι’ αυτόν τον λόγο πολλοί διαχωρίζουν τα Ελληνικά σαν
«εννοιολογική» γλώσσα από τις υπόλοιπες «σημειολογικές» γλώσσες.
Μάλιστα ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός Βένερ Χάιζενμπεργκ είχε
παρατηρήσει αυτή την σημαντική ιδιότητα για την οποία είχε πεί «Η θητεία
μου στην αρχαία Ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου
άσκηση. Στην γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία ανάμεσα στην
λέξη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο.»
Όπως μας έλεγε και ο Αντισθένης, «Αρχή σοφίας, η των ονομάτων
επίσκεψις». Για παράδειγμα ο «άρχων» είναι αυτός που έχει δική του γη
(άρα=γη + έχων). Και πραγματικά, ακόμα και στις μέρες μας είναι πολύ
σημαντικό να έχει κανείς δική του γη / δικό του σπίτι.
Ο «βοηθός» σημαίνει αυτός που στο κάλεσμα τρέχει. Βοή=φωνή +
θέω=τρέχω. Ο Αστήρ είναι το αστέρι, αλλά η ίδια η λέξη μας λέει ότι
κινείται, δεν μένει ακίνητο στον ουρανό (α + στήρ από το ίστημι που
σημαίνει στέκομαι).
Αυτό που είναι πραγματικά ενδιαφέρον, είναι ότι πολλές φορές η λέξη
περιγράφει ιδιότητες της έννοιας την οποία εκφράζει, αλλά με τέτοιο
τρόπο που εντυπωσιάζει και δίνει τροφή για τη σκέψη.
Για παράδειγμα ο «φθόνος» ετυμολογείται από το ρήμα «φθίνω» που
σημαίνει μειώνομαι, συρρικνώνομαι. Και πραγματικά ο φθόνος ως
συναίσθημα, σιγά σιγά μας φθίνει και μας καταστρέφει. Μας «φθίνει»
-ελαττώνει σαν ανθρώπους– και μας φθίνει ως και την υγεία μας. Και
φυσικά όταν θέλουμε να χαρακτηρίσουμε κάτι που είναι τόσο πολύ ώστε να
μην τελειώνει πώς το λέμε; Μα φυσικά «άφθονο».
Έχουμε την λέξη «ωραίος» που προέρχεται από την «ώρα». Διότι για να
είναι κάτι ωραίο, πρέπει να έρθει και στην ώρα του. Ωραίο δεν είναι ένα
φρούτο ούτε άγουρο ούτε σαπισμένο, και ωραία γυναίκα δεν είναι κάποια
ούτε στα 70 της άλλα ούτε φυσικά και στα 10 της.
Ούτε το καλύτερο φαγητό είναι ωραίο όταν είμαστε χορτάτοι, επειδή δεν
μπορούμε να το απολαύσουμε. Ακόμα έχουμε την λέξη «ελευθερία» για την
οποία το «Ετυμολογικόν Μέγα» διατείνεται «παρά το ελεύθειν όπου ερά» =
το να πηγαίνει κανείς όπου αγαπά. Άρα βάσει της ίδιας της λέξης,
ελεύθερος είσαι όταν έχεις τη δυνατότητα να πας όπου αγαπάς. Πόσο
ενδιαφέρουσα ερμηνεία…
Το άγαλμα ετυμολογείται από το αγάλλομαι (ευχαριστιέμαι) επειδή όταν
βλέπουμε ένα όμορφο αρχαιοελληνικό άγαλμα η ψυχή μας αγάλλεται. Και από
το θέαμα αυτό επέρχεται η αγαλλίαση. Αν κάνουμε όμως την ανάλυση της
λέξης αυτής θα δούμε ότι είναι σύνθετη από αγάλλομαι + ίαση(=γιατρειά).
Άρα για να συνοψίσουμε, όταν βλέπουμε ένα όμορφο άγαλμα (ή οτιδήποτε
όμορφο), η ψυχή μας αγάλλεται και ιατρευόμαστε. Και πραγματικά,
γνωρίζουμε όλοι ότι η ψυχική μας κατάσταση συνδέεται άμεσα με τη
σωματική μας υγεία. Παρένθεση: και μια και το έφερε η «κουβέντα», η
Ελληνική γλώσσα μας λέει και τι είναι άσχημο. Από το στερητικό «α» και
τη λέξη σχήμα μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε τι. Για σκεφτείτε το λίγο…
Σε αυτό το σημείο, δεν μπορούμε παρά να σταθούμε στην αντίστοιχη
λατινική λέξη για το άγαλμα (που άλλο από λατινική δεν είναι). Οι
Λατίνοι ονόμασαν το άγαλμα, statua από το ελληνικό «ίστημι» που ήδη
αναφέραμε σαν λέξη, και το ονόμασαν έτσι επειδή στέκει ακίνητο.
Προσέξτε την τεράστια διαφορά σε φιλοσοφία μεταξύ των δύο γλωσσών,
αυτό που σημαίνει στα Ελληνικά κάτι τόσο βαθύ εννοιολογικά, για τους
Λατίνους είναι απλά ένα ακίνητο πράγμα.
Περισσότερα στο : https://www.awakengr.com/i-sofia-kai-i-kyriolexia-tis-ellinikis-glossas/
Ο μεγάλος δάσκαλος του γένους Αδαμάντιος Κοραής είχε υποδείξει τον τρόπο με το «δράξασθε παιδείας».
Του Γιάννη Θεοδωρόπουλου.
Αγαπητοί Έλληνες, αν θέλουμε να επιτύχουμε και να ξεπεράσουμε τα
προβλήματα που μας βασανίζουν σαν λαός, και να ανακτήσουμε την χαμένη
«Αίγλη των προγόνων μας», τότε για αυτά και για άλλα ακόμη ο μεγάλος
δάσκαλος του γένους Αδαμάντιος Κοραής είχε υποδείξει τον τρόπο με το
«δράξασθε παιδείας».
Σήμερα που η επιστήμη και η τεχνολογία
καλπάζουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς παρέχοντας γνώση τεράστια, είναι πέρα
πάσης λογικής να είμαστε κολλημένοι σε αντιλήψεις και θεωρίες εποχών που
ο άνθρωπος στερείτο επιστημονικών δεδομένων.
Γι’ αυτό πρέπει
να υποδείξουμε στους Έλληνες, έχοντας ως στόχο τα ανωτέρω, πως θα
δημιουργήσουμε πολίτες που θα κατατάσσονται στους Ορθολογιστές.
Ο
ορθολογισμός όπως εγώ τον εννοώ, είναι η αποδοχή όλων αυτών των
φαινομένων και των συμβάντων, που υπακούουν στους νόμους της φυσικής,
αποδεικνύονται με τα μαθηματικά, είναι αποδεκτά από την λογική, και ότι
είναι επιστημονικά και τεχνολογικά τεκμηριωμένα.
Ο ορθολογισμός
δεν είναι ιδεολογία, αλλά είναι ένας τρόπος σκέψης, θα έλεγα είναι η
αποδοχή των πραγμάτων με φιλοσοφική διάθεση. π.χ. όσες φορές και να πει η
θρησκεία «ου φονεύσεις» αυτός που έχει σκοπό να το πράξει θα το κάνει.
Αν όμως η συνείδηση του, του πει «όχι δεν θα το κάνεις» σίγουρα δεν θα
το κάνει. Άρα ο ενάρετος τρόπος ζωής είναι θέμα φιλοσοφικό και όχι
θρησκευτικό.
Όλες οι κοινωνικές κατακτήσεις του ανθρώπου, όπως τα
ανθρώπινα δικαιώματα, το δικαίωμα στην εργασία, στην υγεία στην παιδία,
κ.α. είναι καρπός του ορθολογισμού.
Ο Ευρωπαϊκός διαφωτισμός
ήταν και αυτός αποτέλεσμα του ορθολογισμού, που εκφράστηκε από τον
Βολτέρο, τον Ρουσώ, το Μοντεσκιέ κ.α. Δυστυχώς όμως, για τα ιερατεία
ήταν το κόκκινο πανί. Από Νεοελληνικής πλευράς ο Αθανάσιος ο Πάριος
αποτελεί το χαρακτηριστικό παράδειγμα της νοοτροπίας των Ρασοφόρων.
Όπου απουσίαζε ο ορθολογισμός όπως τον μεσαίωνα, τότε διεπράχθη η
μεγαλύτερη γενοκτονία που έγινε στην Ευρώπη σε βάρος των Ελλήνων, με
είκοσι εκατομμύρια θανατωθέντες, γιατί ήθελαν μα παρ4αμίνουν Έλληνες.
Αλλά και τον προηγούμενο αιώνα είχαμε φαινόμενα όπως το Άουσβιτς, το Ματ
Χάουζεν, τον Πόλ Πότ που εξόντωσε τρία εκατομμύρια συμπατριώτες του.
Αλλά να μην ξεχνάμε και τις θηριωδίες των Γερμανών στα Καλάβρυτα, στο
Δίστομο, στο Μονοδένδρι της Λακωνίας, στον Χορτιάτη, Στην Καισαριανή,
Στην Κοκκινιά, Στην Κάντανο των Χανίων, και που να πρωτοθυμηθείς.
Οι άνθρωποι που είναι θιασώτες του ορθολογισμού, τον χρησιμοποιούν προ
πάσης ενέργειας, και δεν δρουν παρορμητικά. Τους διακρίνει η
αυτοκριτική, γιατί πάντα μετά από κάθε ενέργεια τους γίνονται κριτές των
πράξεων τους.
Παρακολουθώντας τα βίαια επεισόδια που συμβαίνουν
στα γήπεδα, αλλά και δημοσιογράφους που θέτουν ερωτήματα σε τυχαίους
πολίτες στους δρόμους των πόλεων, διαπιστώνουμε ότι μεταξύ μας
κυκλοφορούν και αρκετοί ανεγκέφαλοι, και αρκετοί που λες μα δεν πέρασαν
ποτέ αυτοί από σχολείο; Να μην είναι γνώστες των βασικών όρων που ακούει
στις ειδήσεις. Τι είναι το Σύνταγμα, η Νομοθετική εξουσία, η Δικαστική
εξουσία, η Εκτελεστική εξουσία, η Βουλή, τον ρόλο των υπουργείων, πως το
κράτος ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του, στην Υγεία, στην Παιδία,
στην Άμυνα, και ένα πλήθος ακόμη υποχρεώσεων του. Όμως όλοι αυτοί είναι
Έλληνες πολίτες, που δεν χρησιμοποιούν την λογική, και χρήζουν
εκπαίδευσης.
Το σχολείο πρέπει να έχει πλέον το πρώτο λόγο στην
διαμόρφωση της προσωπικότητας του νέου, γιατί το θέμα είναι καθαρά
φιλοσοφικό, και όχι θρησκευτικό. Να είναι κέντρο απόκτησης γνώσεων και
όχι κέντρο παραπληροφόρησης. Οπότε αν ο χαμένος χρόνος που διατίθεται
για τα ανούσια θρησκευτικά παραμύθια διατεθεί για την μελέτη των
φιλοσόφων μας, σε ανάλογα συγγράμματα τους, αλλά και η συγγραφή και η
διδασκαλία του κατάλληλου μαθήματος, «Αγωγή του πολίτη» θα συμβάλλουν
προς τον σκοπό αυτό.
Με τα παραπάνω διατυπώνω την άποψη μου ότι
αν δεν καταφέρουμε να διαμορφώσουμε πολίτες ελεύθερα και υγιώς
σκεπτόμενους, δεν πρόκειται ποτέ να γίνουμε το κράτος εκείνο που πιστεύω
ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων θα ήθελε να είναι πολίτης του.
Ορισμένοι μιλούν για «αντίσταση» άλλοι για «επανάσταση», και ερωτώ:
εναντίων ποίων να κάνουμε επανάσταση; Ποίοι είναι αυτοί που μας
επιβουλεύονται; Που αν τους αφανίσουμε θα δούμε άσπρη μέρα. Πέστε μου
και εγώ μαζί σας.
Αν θέλουμε λοιπόν να κάνουμε «επανάσταση» ένας
είναι ο εχθρός μας, και αυτός είναι ο «ΕΑΥΤΟΣ ΜΑΣ» Εάν καταφέρουμε να
τον αλλάξουμε, τότε ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ.
Με αυτά που εγώ πιστεύω και
γράφω, έχω σκοπό να υποδείξω σε όσους διαβάζουν τα γραπτά μου, το πως θα
απαλλαγούν από άχρηστες πνευματικότητες. Ψεύδη, πλάνες, απάτες,
συναξάρια, ιερές συνόδους, βίους Αγίων, σκούφους του πάπα, και του Παπά,
και μάταιη σπατάλη πνεύματος.
Ας γίνει οδηγός μας στις απόψεις αυτές ο κορυφαίος κατ’ εμέ φιλόσοφος ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ.
Ήταν ο φιλόσοφος που λίγοι σύγχρονοι του τον κατάλαβαν τότε, αλλά και
σήμερα που η γνώση παρέχεται απλόχερα, εξακολουθούν πολλοί να μην τον
καταλαβαίνουν, ή δεν θέλουν να τον καταλάβουν, παρ’ ότι οι θέσεις του
είναι πολύ κατανοητές.
Από αυτούς που κατάλαβαν τον Επίκουρο θα
φέρω για παράδειγμα τους κάτοικους της Ελληνικής πόλης Οινοανδα στην Μ,
Ασία. Εκεί οικοδόμησαν μια πόλη όνειρο με ρυμοτομικό σχέδιο, κεντρική
πλατεία, διακοσμημένη με πλήθος αγαλμάτων, όπου οι πολίτες της
συναθροίζονταν και συζητούσαν. Υδραγωγείο. Βιβλιοθήκη. Δημόσια λουτρά.
Δημόσια κτήρια διοίκησης. Θέατρο. Και όλα αυτά σε πλήρη αρμονία όπως
επέβαλε το ρυμοτομικό σχέδιο. Κατασκευασμένα 100 χρόνια προ της μηδέν
χρονολογίας.
. Και τέλος οι μεγάλες επιγραφές που πολλές
σώζονται ακόμα, και στα κείμενα τους προτρέπουν τους πολίτες να
ακολουθούν την Επικούρεια φιλοσοφία. Που είναι η μόνη που δίνει
φιλοσοφική και ορθολογική αξία στην ζωή μας, μια ζωή απαλλαγμένη
από τις θρησκευτικές και μεταφυσικές αερολογίες. Ο Διογένης ο
Οινοανδεύς γράφει χαρακτηριστικά « Εμείς στραφήκαμε προς αυτήν την πράξη
το να φιλοσοφούμε , για να ευδαιμονίσουμε έχοντας πρώτα κατακτήσει το
σκοπό της ζωής, όπως μας το θέτει η ίδια η φύση».
ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ
ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΣΟΥΜΕ ΑΣ ΜΙΜΙΘΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΟΙΝΟΑΝΔΕΙΣ ΠΟΥ
ΕΙΧΑΝ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ 2 000 ΧΡΌΝΙΑ ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΕΜΑΣ.
Στα χρόνια της Μεταπολίτευσης
έχουν πραγματοποιηθεί 17 αναμετρήσεις (!), ενώ ο Πρόεδρος της
Δημοκρατίας έχει παραστεί στην ορκωμοσία 17 πρωθυπουργών
Σύμφωνα με το Σύνταγμα οι εθνικές εκλογές στη
χώρα μας διεξάγονται κάθε τέσσερα χρόνια. Ωστόσο από τη Μεταπολίτευση
του 1974 μέχρι και σήμερα πολύ λίγες είναι οι φορές που μία κυβέρνηση
εξάντλησε την τετραετία. Για την ακρίβεια μόλις τρεις (Κυβέρνηση ΝΔ
1977-1981, Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ 1985-1989, Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ (2000-2004) τα
κατάφεραν…
Παράλληλα
η Νέα Δημοκρατία μέχρι και σήμερα κρατάει το ρεκόρ της πιο βραχύβιας
διακυβέρνησης (Ιούνιος – Νοέμβριος 1989), ενώ η χώρα έχει οδηγηθεί τρεις
φορές σε εκλογές την ίδια χρονιά (1989, 2012 και 2015). Σε
αυτά τα 45 χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί 17 εκλογικές αναμετρήσεις (!),
ενώ ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει παραστεί στην ορκωμοσία 17
πρωθυπουργών.
Το ethnos.gr με αφορμή την προκήρυξη εκλογών στις 7 Ιουλίου
κάνει αναδρομή στις εθνικές εκλογές που διεξήχθησαν στην Ελλάδα από το
1974 μέχρι και το 2015 17 Νοεμβρίου 1974: Οι πρώτες ελεύθερες εκλογές στην Ελλάδα
μετά την πτώση της Χούντας πραγματοποιούνται στις 17 Νοεμβρίου του 1974.
Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έγινε ο πρωθυπουργός της Γ’ Ελληνικής
Δημοκρατίας, ενώ το κόμμα του η Νέα Δημοκρατία συγκέντρωσε το μεγαλύτερο
ποσοστό που έχει πάρει πολιτικός σχηματισμός μέχρι και σήμερα
(54,37%). 20 Νοεμβρίου 1977: Στις 20 Νοεμβρίου 1977 πραγματοποιούνται
ξανά βουλευτικές εκλογές. Η Νέα Δημοκρατία τις κερδίζει ξανά (41,84%).
Αυτές οι εκλογές είναι η απαρχή της ανόδου του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία, αλλά
και η τελευταία φορά που θα ορκιζόταν πρωθυπουργός ο Κωνσταντίνος
Καραμανλής, μιας και το 1980 εκλέχθηκε Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ο
διάδοχός του ήταν ο Γεώργιος Ράλλης. Η συγκεκριμένη θητεία της
κυβέρνησης ήταν πλήρης καθώς οι επόμενες εκλογές πραγματοποιήθηκαν
στις 18 Οκτωβρίου 1981. Περισσότερα στο: https://realoraiokastro.gr/%ce%ba%cf%85%ce%b2%ce%b5%cf%81%ce%bd%ce%ae%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-40-%cf%87%cf%81%cf%8c%ce%bd%ce%b9%ce%b1-%cf%80%cf%81%cf%8c%cf%89%cf%81%ce%b5%cf%82-%ce%b5%ce%ba%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%ad%cf%82/