Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ - Απεργία για τα Λατινικά & τα Αρχαία Ελληνικά


Στους δρόμους κατέβηκαν χτες χιλιάδες Γάλλοι καθηγητές, που συμμετείχαν στην 24ωρη απεργία, για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στις προτεινόμενες αλλαγές στην παιδεία, που μεταξύ άλλων βάζουν στο στόχαστρο τα Αρχαία Ελληνικά και τα Λατινικά, τα οποία και θα αντικαταστήσουν με την επιλογή «Γλώσσες και πολιτισμοί της αρχαιότητας».

Απεργία για τα Λατινικά & τα Αρχαία Ελληνικά
Με στόχο να επαναφέρουν το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα στην πρότερη «χρυσή του εποχή» και να σταματήσουν τη συνεχή διολίσθησή του στις διεθνείς κλίμακες αξιολόγησης, ο Φρανσουά Ολάντ και η τρίτη κατά σειρά υπουργός Παιδείας του επανασχεδιάζουν πλήρως το πρόγραμμα σπουδών για το γυμνάσιο (ηλικίες 11-15 ετών) και τα σχέδιά τους βρίσκουν αντίθετο το 60% της κοινής γνώμης.
Εκτός από την αντικατάσταση των Αρχαίων Ελληνικών και Λατινικών που θεωρούνται από το υπουργείο «ελιτίστικα» μαθήματα, η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση προβλέπει επίσης την κατάργηση του ενισχυμένου προγράμματος ξένων γλωσσών για τα 12χρονα παιδιά που έχουν κλίση στις γλώσσες (σε μεγαλύτερη τάξη προστίθεται η επιλογή δεύτερης γλώσσας).
«Ελιτισμός»
Και τα δύο αυτά μέτρα γίνονται στη βάση της κατάργησης του λεγόμενου «ελιτισμού», καθώς οι μαθητές που παρακολουθούν τα παραπάνω μαθήματα ανέρχονται σε 16% και προέρχονται από οικογένειες υψηλότερης κοινωνικής τάξης. Επιπλέον, το 20% των μαθημάτων θα είναι διαθεματικά και θα οργανώνονται από καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων, ενώ οι διευθυντές των σχολείων θα έχουν πλέον περισσότερη αυτονομία στη διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών.
Χιλιάδες Γάλλοι καθηγητές συμμετείχαν σε 24ωρη απεργία για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στις προτεινόμενες αλλαγές στην παιδεία, που βάζουν στο στόχαστρο τα Αρχαία Ελληνικά και τα Λατινικά, τα οποία και
Χιλιάδες Γάλλοι καθηγητές συμμετείχαν σε 24ωρη απεργία για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στις προτεινόμενες αλλαγές στην παιδεία, που βάζουν στο στόχαστρο τα Αρχαία Ελληνικά και τα Λατινικά, τα οποία και θα αντικαταστήσουν με την επιλογή «γλώσσες και πολιτισμοί της αρχαιότητας»
Χρόνο με τον χρόνο ο αριθμός των μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο χωρίς να έχουν βασικές γνώσεις Γαλλικών και Μαθηματικών αυξάνεται και η γαλλική κυβέρνηση ελπίζει ότι με τον επανασχεδιασμό του προγράμματος σπουδών -σε βάρος των κλασικών μαθημάτων- θα καταφέρει να αναζωογονήσει την παιδεία.
Οι αντιδράσεις είναι ποικίλες. Μερικά από τα μεγαλύτερα συνδικάτα καθηγητών αλλά και πολλοί γονείς επικρίνουν έντονα την «κατάργηση» των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών. Θεωρούν ότι αυτές οι αλλαγές θα παρακινήσουν τις μεσοαστικές οικογένειες να στείλουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά καθολικά σχολεία, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τον διαχωρισμό των τάξεων αντί να τον μειώνουν, όπως υποτίθεται είναι ο στόχος του υπουργείου. Η υπουργός Παιδείας Ναζά Βαλό-Μπελκασέμ ισχυρίζεται ότι τα μαθήματα αυτά δεν θα καταργηθούν αλλά θα διδάσκονται σε ένα διαφορετικό πλαίσιο, στην πραγματικότητα δεν θα είναι υποχρεωτική η διδασκαλία τους.
Απεργία για τα Λατινικά & τα Αρχαία Ελληνικά
«Δεν θεωρώ φυσιολογικό να βάζουμε όλους τους μαθητές στο ίδιο τσουβάλι. Ας επιτρέψουμε στους καλούς μαθητές να δουλέψουν», ανέφερε ένας γονέας, ο Σεντρίκ, σχετικά με τη διδασκαλία των αρχαίων γλωσσών, ενώ στις χθεσινές πορείες καθηγητές κρατούσαν πλακάτ που επέκριναν τη δραματική μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών.
Πάντως η υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε «ψευτοδιανοούμενους» όσους υποστηρίζουν ότι το νέο πρόγραμμα στερεί από τους μαθητές τεράστια τμήματα της πολιτιστικής κληρονομιάς της Γαλλίας. Το Βερολίνο, από την πλευρά του, και οι καθηγητές γερμανικής γλώσσας ανησυχούν ότι με τη μεταρρύθμιση για τις «δίγλωσσες τάξεις» θα υποβαθμιστεί σημαντικά η διδασκαλία των Γερμανικών. Τα αριστερά κόμματα αντιδρούν περισσότερο στη μεγαλύτερη αυτονομία που θα δίνεται στους διευθυντές των σχολείων, η οποία, υποστηρίζουν, θα οδηγήσει σε «α λα καρτ» σύστημα παιδείας και σε διεύρυνση του χάσματος ανάμεσα σε φτωχές και πλούσιες γειτονιές.
Οσο για τα δεξιά κόμματα, εκφράζουν την ανησυχία τους για το ότι στο νέο πρόγραμμα σπουδών προωθείται περισσότερο το ισλάμ από τον χριστιανισμό και ότι «παρουσιάζει την Ευρώπη μόνο μέσα από το πρίσμα της αποικιοκρατίας και του εμπορίου σκλάβων». Εντονες αντιδράσεις έχει επίσης προκαλέσει και η σχεδιαζόμενη αλλαγή για το 2016 του μαθήματος της Ιστορίας, καθώς οι ενότητες για τις ιδέες του Διαφωτισμού θα ενταχθούν στην προαιρετική ύλη.
ΤΑ ΔΥΟ ΚΛΑΣΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ '50
Από το '90 η παρουσία τους μειώνεται
Από τη δεκαετία του '50 η φιλοσοφία του γαλλικού συστήματος εκπαίδευσης σε ό,τι αφορούσε στη μέση παιδεία θεωρούσε την κλασική κουλτούρα ως κοινό κτήμα όλων, γι' αυτό Λατινικά και Αρχαία Ελληνικά ήταν ενταγμένα κανονικά στο ημερήσιο πρόγραμμα του γυμνασίου και η διδασκαλία τους διαδραμάτιζε πρωταρχικό ρόλο στη γαλλική εκπαίδευση.
Ωστόσο, από τα μέσα της δεκαετίας του '90, η παρουσία τους άρχισε να φθίνει στο ημερήσιο πρόγραμμα. Από το 1996 λοιπόν, τα Λατινικά διδάσκονταν δύο ώρες την εβδομάδα από τη Β' Γυμνασίου, τρεις στη Γ', ενώ στη Δ' οι μαθητές μπορούσαν να επιλέξουν και τα Αρχαία Ελληνικά, επίσης τρεις ώρες την εβδομάδα. Τα δύο αυτά μαθήματα διδάσκονταν και στο λύκειο.
Είχε και τότε επιχειρηθεί η κατάργησή τους, κάτι που δεν έγινε μετά τη σφοδρή αντίθεση της ομοσπονδίας καθηγητών που είχε δηλώσει ότι «σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να περιθωριοποιηθούν τα Αρχαία Ελληνικά». Το 2000, το σύνολο των μαθητών που παρακολουθούσαν Λατινικά ήταν 20%, ποσοστό που από το 2006 άρχισε να μειώνεται για να φτάσει σήμερα στο 15,8% στην Γ' Γυμνασίου. Το ποσοστό των μαθητών που επιλέγουν σήμερα τα Αρχαία δεν ξεπερνάει το 2,2%.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως τα Αρχαία Ελληνικά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του κύκλου των ανθρωπιστικών σπουδών σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, είτε ως μάθημα υποχρεωτικό στα γυμνάσια θεωρητικής κατεύθυνσης ή σε επιλεγμένα σχολεία, είτε ως μάθημα επιλογής.
ΕΡΗ ΠΑΝΣΕΛΗΝΑ-ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΚΑΤΣΑΡΟΥ

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22769&subid=2&pubid=64189581 

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΟΥΛΟΙ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΕΙΜΑΣΤΕ    ΔΟΥΛΟΙ


Απο  τότε  που  σκλαβωθήκαμε    στους  Ρωμαίους   μέχρι  σήμερα   ουδέποτε   πάψαμε  να  είμαστε  δούλοι .  Απλώς  αλλάζουμε    αφεντικό  απο  καιρού  εις    καιρόν .

Η  δουλεία  στους  Ρωμαίους    έληξε   το  1453   (  βλέπε   http://lofos.info/pythas/byzant.html   ) 

Η  δουλεία στους    Οθωμανούς  έληξε    το  1821  .   Ο  επόμενος   κυρίαρχος   ήταν  οι  Άγγλοι  .  Τα  επιχειρήματα  υπέρ    αυτού   : 

    Μόλις   αρχίζει  η  επανάσταση  καταφθάνει  στην   Στερεά   Ελλάδα  ο  Μαυροκορδάτος .  Ένας  Φαναριώτης   που  ουδέποτε  είχε  πατήσει  το  πόδι  του  στην Στερεά   Ελλάδα  και την  Πελοπόννησο .  Δεν  γνωρίζει   καθόλου  πρόσωπα   και  πράγματα  εκεί  .  Δεν  έχει   ιδέα  απο   πόλεμο .  Μαζί  του  έχει   και  ένα  σεντούκι  λίρες  και  αρχίζει  να  δωροδοκεί   και  να  σπέρνει  διχόνοιες  .  Η  Αγγλία     ΜΕ  ΑΥΤΟΝ  διαπραγματεύεται    το  πώς  θα  δώσει  το  δάνειο    στην  επαναστατημένη  Ελλάδα  .  Για  σταθείτε   ρε  παιδιά  !  Γιατί  δεν  διαπραγματεύεστε   με  τον  Κολοκοτρώνη ,  τον  Νικηταρά  ,  τον Ανδρούτσο  ,  τον   Καραϊσκάκη   ,  τον  Μπότσαρη  ,  τον  Κανάρη   ,  τον  Μιαούλη  ;    Τί  το  ιδιαίτερο  έχει   το  βουτυρόπαιδο απο  το  Φανάρι  και  η  παρέα  του  ;     Μήπως  ΕΣΕΙΣ    τον   στείλατε   ( μαζί  με  τις  λίρες )    για  να   οδηγήσετε  το  νεαρό  κρατίδιο   (που  θα  προκύψει )  στις  αγκάλες  σας ; 

ΦΙΛΙΚΗ  ΕΤΑΙΡΕΙΑ :   Πρώτα  υπήρχε  το  ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΟΝ  ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΝ  ( και  η  Φιλόμουσος   Εταιρεία )  .  Δεν  πρόκοψε . Κάποια  μέλη του   ιδρύουν  την  ΦΙΛΙΚΗ  ΕΤΑΙΡΕΙΑ  .  Τα  πρώτα  χρόνια    στάσιμη  . Έχει   κολλήσει   σε   έναν  μικρό  αριθμό  μελών  που  δεν  αυξάνονται  .  Ξαφνικά  απογειώνεται  . Προύχοντες  , ιεράρχες  γράφονται  σωρηδόν .  Αυτό  πώς εξηγείται  ;   Ιδού    ένα  πιθανό   σενάριο  :  Περνά   ο  άγγλος   πρέσβης   απο  προύχοντες  και  Μητροπολίτες   και    ( δήθεν  τυχαία )   λέει  :   "Αυτή   η  Φιλική  Εταιρεία    πολύ  ρεύμα  έχει  τώρα   τελευταία ( ψέμα ). Τί  σοβαρή οργάνωση !  Τί  πλήθος  οπαδών ! "  .  Ε,  μετά  απο  αυτό   δεν  θα  απογειωθεί   η  οργάνωση  ;   Αφού  ο   Άγγλος   πρέσβης  το  λέει   ΚΑΤΙ  ΘΑ  ΞΕΡΕΙ  !

ΔΕΝ  ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ   λοιπόν  η  επανάσταση    να   καθοδηγήθηκε   ( αφανώς )   απο  τις Μεγάλες  Δυνάμεις    που  έβλεπαν  οτι  η  Οθωμανική  Αυτοκρατορία   παρακμάζει    και  θα  πέσει  στα  χέρια   των  Ελλήνων !


Αφού  μας   άφησαν  και σκοτωθήκαμε  μεταξύ  μας  , στο  τέλος  μας  ελευθέρωσαν  ( Ναυμαχία  του  Ναυαρίνου ) .  Για   δεκαετίες  μετά   ( μέχρι  το  1967  ;  )  πληρώναμε  το  δάνειο   της  επανάστασης  που  μας  έδωσαν  οι  Άγγλοι  .  Μάλλον  ήταν  το πρώτο  περιστατικό  στην  Ιστορία   όπου  ο  δούλος    πληρώνει την  αλλαγή  του  αφέντη του  !!! 
Επομένως   ( αν  κάποτε   υπάρξει  σοβαρή  ηγεσία   στην  χώρα )   θα  πρέπει   να  ζητήσουμε  πίσω    ό,τι  δώσαμε   στους  Άγλλους  ( με  τόκο ! ) . 


http://lofos.info/pythas/sklavoi.html

Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

ΑΝΟΙΞΗΣ ΜΗΝΥΜΑ ~ ΧΡΗΣΤΟΣ ΥΦΑΝΤΗΣ - Άνεμος ώριμης Άνοιξης αναδεύει μνήμες Φωτιάς, ώχρας σιωπές, δάκρυα κρυστάλλινα... Άλλη μια επίζηλη δημιουργία σου που με τιμά και συναντά το φτωχό "ευχαριστώ" μου!!!

Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΙΜΑ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ!!! - 19 ΜΑΙΟΥ

19 Μαϊου 1919: Η Γενοκτονία των Ποντίων από τον Κεμάλ

Ο Ελληνικός όρος γενοκτονία είναι ταυτόσημος με τον διεθνώς χρησιμοποιούμενο όρο genocide που προέρχεται από την ελληνική λέξη γένος και το λατινικό ρήμα caedere(ΦΟΝΕΥΩ).Στις 19 Μαΐου 1919 ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάζεται στη Σαμψούντα για να ξεκινήσει τη δεύτερη και πιο άγρια φάση της ποντιακής Γενοκτονίας υπό την καθοδήγηση των Γερμανών και σοβιετικών συμβουλών του.Οι Ελληνοπόντιοι που έχασαν την ζωή τους ξεπέρασαν τους 350.000.Όσοι γλίτωσαν κατέφυγαν ως πρόσφυγες στη Νότια Ρωσία, ενώ γύρω στις 400.000 ήλθαν στην Ελλάδα.Με τις γνώσεις και το έργο τους συνεισφέρανε τα μέγιστα στην ανόρθωση του καθημαγμένου εκείνης εποχής ελληνικού κράτους και άλλαξαν τις πλυσθυμιακες ισορροπίες στη Βόρεια Ελλάδα.Η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε, με αρκετή, ομολογουμένως, καθυστέρηση, ομόφωνα στις 24 Φεβρουάριου 1994 την ανακήρυξη της 19ης Μαΐου ως ημέρα ΜΝΗΜΗΣ για την Γενοκτονία των ποντιακού Ελληνισμού.Το ότι είκοσι αιώνες μετά Χριστόν μπόρεσε ένας μικρός οπισθοδρομικός λαός,όπως οι Τούρκοι,να διαπράξει τέτοια εγκλήματα εναντίον του πολιτισμού και της προόδου όλου του κόσμου,είναι ένα ζήτημα που πρέπει να κάνει όλους τους ευσυνείδητους λαούς να σταθούν και να σκεφτούν.....
Ελπίζω να πέρασα ένα μήνυμα στη νεολαία μας για να μην ΞΕΧΑΣΟΥΝ ΠΟΤΕ......ΛΑΟΣ ΔΙΧΩΣ ΜΝΗΜΗ, ΕΙΝΑΙ ΛΑΟΣ ΧΩΡΙΣ ΜΕΛΛΟΝ.....ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΗΣΜΟΝΗΤΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ.... ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΗΣΜΟΝΗΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΜΑΣ....Που ζητάνε δικαίωση !!!!!!!!

Η Πρόεδρος Νίνα Δ. Παυλιδου.



ΝΙΝΑ ΠΑΥΛΙΔΟΥ

ΑΚΟΎΣΤΕ ΚΑΙ ΔΑΚΡΊΣΤΕ ΑΠΟ ΣΥΓΚΊΝΗΣΗ ΤΗΝ ΧΟΡΩΔΊΑ ''GRESK KOR in Trondheim'' ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΟΡΒΗΓΙΑ ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑΝΕ ΘΕΟΔΩΡΆΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΑ !!!!!




Την Κυριακή που παρευρεθήκαμε στο Θέατρο ΚΑΠΠΑ 2000 στην Περαία Θεσσαλονίκης, ακούσαμε τις χορωδίες:
* Νεανική Χορωδία Πυθαγόρειου Ωδείου Θερμαΐκού, υπό την Διεύθυνση της Χορωδίας από την Ελεονόρα Καλα'ι'τσίδου
* Μικτή Χορωδία του North College, υπό την Διεύθυνση της Χορωδίας από την Αθανασία Κυριακίδου
* Χορωδία Ιατρικού συλλόγου Θεσσαλονίκης, υπό την Διεύθυνση της Χορωδίας από τον Νίκο Χρυσοχόου
* Νέα Ευρωπαϊκή Χορωδία Συλλόγου Γυναικών ''Αγάπη'' Περαίας, υπό την Διεύθυνση της Χορωδίας και Πιάνου της Ελεονόρα Καλα'ι'τσίδου
* GRESK KOR in Trondheum υπό την Διεύθυνση της Χορωδίας από την Mrs. Benita Granum  ( Νορβηγίας )






Δείτε μερικά από τα Βίντεό μας:


http://youtu.be/K9Qmv7CPsCo

https://youtu.be/3dnuiPL4h4A

Και η Νορβηγική χορωδία !
https://www.youtube.com/watch?v=gHy197jYvJw

https://youtu.be/_VQxMZixIGA

Το φινάλε:
https://youtu.be/1veUg4vLRZc

npazaitis@hotmail.com