Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2024

ΑΡΧΑΙΑ ΤΗΝΟΣ... Από το νησί της αρχαίας Τήνου πέρασαν πολλά προσωνύμια.


ΑΡΧΑΙΑ ΤΗΝΟΣ...

Από το νησί της αρχαίας Τήνου πέρασαν πολλά προσωνύμια. Μερικά από αυτά είναι : «Υδρούσα» (από τον Αριστοτέλη) από τα πολλά νερά και τις πηγές που είχε αλλά και Οφιούσα λόγω των πολλών φιδιών που υπήρχαν στο νησί. Επίσης ονομαζόταν και «Φιδούσα». Όχι όμως από τα φίδια αλλά από τους πολλούς κέδρους που υπήρχαν και συνεχίζουν να υπάρχουν, λιγότεροι βέβαια σε αριθμό, στο νησί (φίδες ή εφίδες είναι ένα είδος κέδρου).

Σύμφωνα με την Αρχαία Ελληνική Μυθολογία το νησί ήταν γεμάτο από φίδια και οι κάτοικοι μέσα στην απελπισία τους κάλεσαν τον Ποσειδώνα για να τους απαλλάξει από αυτά. Ο Ποσειδώνας έστειλε τότε ένα σμήνος πελαργών οι οποίοι έφαγαν τα φίδια (το πνεύμα επικυριαρχεί στην ερπετική φύση σε αποκωδικοποίηση του μύθου αυτού).
Οι κάτοικοι τότε προς τιμή του Ποσειδώνα έχτισαν τον μεγαλοπρεπή ναό του τον οποίο αργότερα επέκτειναν και έχτισαν και δεύτερο μικρότερο ναό για την σύζυγό του την πανέμορφη Νηρηίδα Αμφιτρίτη.

Το πιο σημαντικό είναι ότι οι Αρχαίοι Έλληνες είχαν πλήρη επαφή με τους θεούς τους διότι τους έβλεπαν. Οι σημερινοί Έλληνες δεν τους βλέπουν για τον απλούστερο λόγο ότι τους γύρισαν την πλάτη και τους αντικατέστησαν.

Απομεινάρια του Ναού του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης σήμερα βρίσκονται στην περιοχή Κιόνια. Ο Ποσειδώνας είναι ο προστάτης του νησιού της Τήνου.

Μία άλλη λεπτομέρεια που πάρα πολλοί αγνοούν είναι ότι ο Ναός του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης ήταν ονομαστός στην αρχαία εποχή, διότι ήταν εφάμιλλος του Ασκληπιείου της Επιδαύρου. Στον ναό λοιπόν του Ποσειδώνα κατέφθαναν άνθρωποι από όλη την Μεσόγειο αλλά και από πολλά άλλα μέρη για να θεραπευτούν από τις διάφορες αρρώστιες.
Η θεραπευτική δόνηση τόσο του Ποσειδώνα για πολλές ασθένειες αλλά και της Αμφιτρίτης ήταν ξακουστή. Συγκεκριμένα η Αμφιτρίτη θεράπευε τις γυναίκες που δεν μπορούσαν να κάνουν παιδιά αλλά και σε γενικότερα πλαίσια ήταν η θεά της γονιμότητας. Με άλλα λόγια ο Ποσειδώνας και η Αμφιτρίτη λατρεύονταν στην Τήνο ως θεοί-θεραπευτές.

Γινόταν δηλαδή την αρχαία εποχή ακριβώς ότι γίνεται και σήμερα με την Ναό της "Παναγίας" στην Τήνο, ο οποίος ναός είναι χτισμένος επάνω στα ερείπια του Ναού και του Θεάτρου του θεού Διονύσου! Σήμερα συρρέει πλήθος κόσμου για να θεραπευτεί από την "Παναγία" ενώ στην αρχαιότητα γινόταν το ίδιο με τον Ποσειδώνα και την Αμφιτρίτη.

Το Ιερό του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης εντάχθηκε στο τετράγωνο των Κιονίων (4 χιλιόμετρα από την πόλη της Τήνου) γύρω στον 4ο π.χ. αιώνα επί εποχής Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Και πριν όμως από την ανέγερση του μεγάλου αυτού για την Αρχαία Ελλάδα Ναού του Ποσειδώνα στις Κυκλάδες, υπήρχε ένα προγενέστερος μικρότερος ναός αφιερωμένος στον μεγάλο αυτόν θεό, όπου οι ναυτικοί που κατέφθαναν στο νησί πήγαιναν για να εξαγνιστούν και να καθαρθούν πριν μεταβούν στο Ιερό Νησί της Δήλου στον Ναό του Απόλλωνα αλλά και αποδίδοντας ευχαριστίες στον θεό της θάλασσας.

Αλλά και αργότερα όταν χτίστηκε ο υπέρλαμπρος Ναός του Ποσειδώνα οι προσκυνητές που πήγαιναν στην Δήλο πραγματοποιούσαν απαραίτητη στάση στην Τήνο για να βουτήξουν και να καθαρθούν στα εξαγνιστικά λουτρά του Ναού του Ποσειδώνα, προκειμένου να περάσουν «καθαροί» στο Ιερό Νησί του Απόλλωνα, την Δήλο. Ας μην ξεχνάμε ότι η Δήλος στην αρχή ήταν Α-Δηλος, δηλαδή αόρατη. Με την παρέμβαση του Ποσειδώνα τέσσερεις διαμαντένιες στήλες στερέωσαν το περιπλανώμενο νησί (Αστερία) στο Αιγαίο ώστε η Ά-δηλος (αόρατη) να γίνει Δήλος, δηλαδή ορατή, για να μπορέσει η Λητώ να γεννήσει την Άρτεμη και τον Απόλλωνα.

Φρουρός λοιπόν ο Ποσειδώνας στην γέννα των μεγάλων θεών Απόλλωνα και Άρτεμις, φρουρός και ο Ναός του για τους προσκυνητές στο Ιερό Νησί της Θείας Γέννησης, Δήλου.
Ο Στράβωνας αναφέρει για την φήμη του μεγαλόπρεπου ναού του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης στην Τήνο και μάλιστα διευκρινίζει την μεγάλη φήμη που είχε από την Ιταλία μέχρι την Μικρά Ασία αλλά και την Αφρική.

Κατά τον μήνα Ιανουάριο και Φεβρουάριο προς τιμή του θεού τελούνταν η εορτή των «Ποσειδωνίων» ή «Ποσείδιων» όπου συγκεντρωνόταν πολύς κόσμος από την Ελλάδα και άλλες χώρες. Στο κέντρο του Ναού υπήρχαν αγάλματα του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης. Το Ιερό του Ποσειδώνα βρίσκεται στα δεξιά όπως μπαίνουμε από την κεντρική είσοδο σήμερα, ενώ το Ιερό της Αμφιτρίτης περίπου στην ευθεία από την κεντρική είσοδο.
Η λατρεία του Ιερού διήρκεσε μέχρι τον 4ο μ.Χ. όταν η καινούργια θρησκεία του Χριστιανισμού ήρθε στο προσκήνιο της Τήνου. Τότε ο Ναός εγκαταλείφθηκε και στην κυριολεξία λεηλατήθηκε. Μάρμαρα και υποστυλώματα ξηλώθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν για την ανέγερση σπιτιών, εκκλησιών αλλά και μικρών τοιχίων στα χωράφια.

Η ολοκληρωτική καταστροφή του Ναού του Ποσειδώνα έγινε επί Ενετοκρατίας και Τουρκοκρατίας όπου ότι είχε απομείνει χρησιμοποιήθηκε για περαιτέρω κατασκευές.

Το 1903 - 1905 οι δύο Βέλγοι αρχαιολόγοι Demoulin και Graindor ανακάλυψαν τα κατάλοιπα του ναού, την Ιερή Κρήνη του Ποσειδώνα, όπου εκεί όσοι έπιναν νερό γιατρεύονταν.
Ανακάλυψαν επίσης αγάλματα, ψηφιδωτά και το περίφημο ηλιακό ρολόι του Ανδρόνικου. Όλα αυτά τα ευρήματα σήμερα εκτίθενται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Τήνου.

Δυστυχώς κάθε σημείο κάθε αρχαίο ελληνικό ιερό σε ολόκληρη την Ελλάδα μικρά Ασία και Σικελία έχει και μια τεράστια ιστορία που οι σημερινοί Έλληνες αγνοούν. Θα τα μάθουμε όλα γιατί πρέπει να γνωρίζουμε. Το παρελθόν είναι ο καθρέπτης του παρόντος και αυτό είναι που πρέπει να διαμορφώσει το μέλλον.
Θεμιστοκλής θεσσαλός

Μην ξεχνάτε να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα μας το ηλεκτρονικό μας σπίτι https://ekdoseis-trieris.gr/

 

Ορφικός Κύκλος

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2024

Η ομοφυλοφιλία στην Αθήνα - Οι «Νόμοι» του Σόλωνα είναι αρκετά σαφείς για τις συνέπειες που έχει κάποιος Αθηναίος αν συνάψει σχέση με άντρα:


' φωτογραφία του γνωστού πίνακα του Νάρκισσου'

Η ομοφυλοφιλία στην Αθήνα
 
Οι «Νόμοι» του Σόλωνα (βιβλίο 5, κεφάλαιο 5, άρθρο 332), είναι αρκετά σαφείς για τις συνέπειες που έχει κάποιος Αθηναίος αν συνάψει σχέση με άντρα:
Αν τις Αθηναίος εταιρήση, με έξεστω αυτω των εννέα αρχόντων γενέσθαι, μηδέ ιερωσύνην ιερώσασθαι, μηδέ συνδικήσαι τω δήμω, μηδέ αρχήν αρχέτω μηδεμιάν, μήτε ενδημον, μήτε υπερόριον, μήτε κληρωτήν, μήτε χειροτονητήν, μηδέ επικυρήκειαν αποστελλέσθω, μηδέ γνώμην λεγέτω, μηδέ εις τα δημοτελή ιερά εισίτω, μηδέ εν ταις κοιναίς σταφονοφορίες σταφανούσθω, μηδέ εντός των της αγοράς περιρραντηριων πορευέσθω.
Εάν δε ταύτα τις ποιή,καταγνωσθέντως αυτού εταιρείν, θανάτω ζημιούσθω.
Δηλαδή, αν κάποιος Αθηναίος συνάψει (ομοφυλοφιλική) σχέση με κάποιον άλλο:
Δεν του επιτρέπεται να γίνει μέλος των 9 αρχόντων.
Δεν του επιτρέπεται να εκλεγεί ιερέας.
Δεν του επιτρέπεται να είναι συνήγορος του λαού.
Δεν του επιτρέπεται να ασκήσει κάποια εξουσία, εντός η εκτός της χώρας, κληρωτή ή χειροτονητή.
Δεν του επιτρέπεται να σταλεί ως κήρυκας πολέμου.
Δεν του επιτρέπεται να εκθέσει τη γνώμη του.
Δεν του επιτρέπεται να μπει στους δημόσιους ναούς.
Δεν του επιτρέπεται να στεφανωθεί στις δημόσιες στεφανοφορίες.
Δεν του επιτρέπεται να παίρνει μέρος στους περιπάτους που γίνονται στην αγορά.
Όποιος λοιπόν (πολίτης) έχει καταδικαστεί ως ερωτικός σύντροφος, αλλά ενεργήσει αντίθετα με τις διατάξεις του νόμου, να τιμωρείται με θάνατο.
 
Π. Κυριακόπουλος
Αρχαίο Ελληνικό Δίκαιο

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΡΑΧΜΗΣ - ΤΑ ΚΑΦΕΤΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

 

Το χιλιάρικο του 1956 θεωρείται από πολλούς το πιο όμορφο δραχμικό χαρτονόμισμα. Είναι ο πατριάρχης των καφετιών, όπως καθιερώθηκαν στην καθομιλουμένη τα χιλιάρικα στην μεταπολεμική Ελλάδα. Κυκλοφόρησε μέχρι το 1971 ενώ ακολούθησαν τα άλλα δύο καφετιά χιλιάρικα, του 1970 και του 1987, που έφθασαν μέχρι το τέλος του 2001 και την εισαγωγή του ευρώ.
Εικαστικά είναι αφιερωμένο στον Μέγα Αλέξανδρο με χαρακτικά του ζωγράφου και χαράκτη Αλέξανδρου Κορογιαννάκη (1906-1966).

 Στη μπροστά όψη του κυριαρχεί μια χαρακτή παράσταση που προέρχεται από τη σαρκοφάγο του Μεγάλου Αλεξάνδρου που βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Κωνσταντινούπολης (βρέθηκε στη Σιδώνα της Φοινίκης το 1887) και απεικονίζει σκηνή κυνηγιού στην οποία συμμετέχουν Έλληνες και Πέρσες. Στο αριστερό μέρος εικονίζεται κεφαλή Μεγάλου Αλεξάνδρου με λεοντή, απεικόνιση εμπνευσμένη από αργυρό τετράδραχμο Μεγάλου Αλεξάνδρου (323-320 π.Χ.).

Στην πίσω όψη έχουμε μια υπέροχη χαρακτή απεικόνιση της Mάχης της Ισσού με τη μορφή του μαχόμενου Αλέξανδρου να κυριαρχεί, αντιγραφή από το γνωστό ψηφιδωτό της Πομπηίας.
21 χρόνια μετά την κυκλοφορία αυτού του χιλιάρικου, το 1977, ο καθηγητής Μανόλης Ανδρόνικος παρουσιάζει στην έκπληκτη υφήλιο τους Βασιλικούς Τάφους της Βεργίνας. Στη Μεγάλη Τούμπα, βρίσκει ένα θώρακα που είναι πραγματικά ολόιδιος με τον θώρακα που φοράει ο Αλέξανδρος στο ψηφιδωτό της Πομπηίας. Η ομοιότητα είναι εκπληκτική! Δεν αποκλείεται ο καλλιτέχνης που έφτιαξε το ψηφιδωτό να είχε πρότυπο κάποιον πίνακα του Απελλή, του περίφημου ζωγράφου του Μεγαλέξανδρου, του Πτολεμαίου, αλλά και των τάφων της Βεργίνας. Όχι μόνο το γενικό σχέδιο είναι ίδιο, αλλά και οι λεπτομέρειες, όπως τα κουμπώματα.

Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Πιθανότατα ο Φίλιππος και ο γιος του Αλέξανδρος είχαν μια συγκεκριμένη κατασκευή βασιλικής πανοπλίας. Σύμφωνα με μια άλλη θεωρία, όχι κυρίαρχη, στη Μεγάλη Τούμπα της Βεργίνας δεν βρίσκεται ο Φίλιππος, αλλά ο Μέγας Αλέξανδρος, η Ρωξάνη και ο δωδεκαετής γιος τους, Αλέξανδρος Δ΄. Δείτε στις εικόνες τις δύο όψεις του χιλιάρικου και φωτογραφίες του ψηφιδωτού της Πομπηίας και του ευρήματος της Βεργίνας.

@DrxHistory
ΤΑ ΚΑΦΕΤΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Μάθετε τα πάντα για τη συλλογή: http://drx.gr/?twclid=2-1frkms3lgyfsfwyd0emcfn5rt


Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2024

Οι Έλληνες ανέδειξαν την έννοια πατρίδα ως υπέρτατη ιδεολογία και ως το «τιμιώτερον, σεμνότερον και αγιότερο» όλων.

 

Σε όλους σχεδόν τους αξιόλογους πολιτισμούς, όλων των εποχών, οι λέξεις πατρίδα, πατριωτισμός, πατριωτικό καθήκον και τα διάφορα άλλα παράγωγά τους, λίγο ή πολύ σηματοδότησαν τα ιερά και τα όσιά τους. Ιδιαίτερα οι Έλληνες, ήδη στα πρώτα γραπτά τους κείμενα, με τα οποία γαλουχήθηκε όλος ο Δυτικός Κόσμος (Έπη Ομήρου) ύμνησαν την πατρίδα και την ανέδειξαν ως κυρίαρχη ιδεολογία και υπέρτατη αξία. 
«Εις οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρις», ή «Ουδέν γλύκιον πατρίδος» τραγουδά στα έπη του ο Όμηρος. Παράλληλα όλη η Οδύσσεια είναι αφιερωμένη στον αγώνα, την πάλη, τη γλυκιά επιθυμία, το «νόστιμο ήμαρ» του ανθρώπου (Οδυσσέα) για να επιστρέψει στην πατρώα γη την Ιθάκη. Επίσης ο Θεόγνις ο Μεγαρεύς σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι «Ουδέν αρ’ ην φίλτερον άλλο πατρίς» (δεν υπάρχει τίποτε πιο αγαπημένο από την πατρίδα).
Αλλά και στην κλασική και ελληνιστική εποχή, οι Έλληνες ανέδειξαν την έννοια πατρίδα ως υπέρτατη ιδεολογία και ως το «τιμιώτερον, σεμνότερον και αγιότερο» όλων. 
Αυτό μας το διδάσκει με μια μόνο πρόταση και μας στέλνει αιώνια και πανανθρώπινα μηνύματα για την αγάπη προς την πατρίδα και ο Σωκράτης (469-399 π.Χ.), ο μέγιστος των Ελλήνων φιλόσοφος: «…μητρός τε και πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστί η πατρίς και σεμνότερον και αγιότερον εν μείζονι μοίρα και παρά θεοίς και παρ’ ανθρώποις, τοις νουν έχουσιν».
Υπέρτατη αξία για τους αρχαίους Έλληνες και ιδιαίτερα για το Σωκράτη είχαν οι νόμοι, και μέσω αυτών η πατρίδα, αφού προτίμησε, ως γνωστόν να πιει το κώνειο και να πεθάνει, παρά να ζήσει καταστρατηγώντας τους νόμους της πατρίδας. 
Άλλωστε, σύμφωνα και με τον Ξενοφώντα: «όταν οι πολίτες πειθαρχούν στους νόμους, η πατρίδα γίνεται ευδαίμων και ισχυρή».
Εάν μελετήσει κανείς διεξοδικά την αρχαιοελληνική γραμματεία θα διαπιστώσει ότι η αγάπη για την πατρίδα ήταν κάτι το αυτονόητο, ενώ ο αγώνας και η αυτοθυσία γι’ αυτή και τους νόμους της αποτελούσαν καθήκον και ύψιστη τιμή για όλο τον αρχαίο ελληνικό κόσμο.
 

Παρασκευή 16 Αυγούστου 2024

Αν ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΣΥΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ πρέπει να είμαστε έτοιμοι ως λαός. ....



ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ 100 Χρόνια ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ (24-7-1923) ΠΟΥ ΣΦΡΑΓΙΣΕ ΜΙΑ ΕΙΡΗΝΗ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΗΘΕΛΑΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ...
Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΕΚΔΙΩΧΘΗΚΕ ΒΙΑΙΩΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΤΡΟΓΩΝΙΚΑ ΤΟΥ ΕΔΑΦΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ Ο ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕΙ Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΑΥΤΗ ΜΕ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΟΧΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ....
ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΩΣ ΕΝΩ ΧΑΝΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ Η ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΕΝΑ ΜΟΡΦΩΜΑ ΑΝΑΓΕΝΝΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ "ΤΟΥΡΚΙΑ" ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΣΥΝΘΗΚΗ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΕΝ ΑΝΑΡΩΤΙΕΤΑΙ ΠΩΣ ΑΝΑΔΥΘΗΚΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΥΤΟ;
ΠΟΙΟΙ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥ....
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΤΤΗΜΕΝΟΣ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΑΛΛΑ ΞΑΦΝΙΚΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΥΠΗΚΟΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΘΩΜΑΝΟΙ...
ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΟ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΥ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΘΑ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ ΘΑ ΑΝΑΡΩΤΙΕΤΑΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΨΗΓΜΑ ΛΟΓΙΚΗΣ ΣΕ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΑΡΤΟΜΑΝΙ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΩΝ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ...
ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΑ ΤΑ ΕΤΗ ΑΠΟ ΤΟΝ Α’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΝΗ ΘΑΝΑΤΟΥ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΣΦΑΓΙΑΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΠΟΥ Η ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΕΓΙΝΑΝ ΒΟΡΑ ΩΣ ΛΑΦΥΡΑ ΠΟΛΕΜΟΥ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΗΘΕΝ ΗΤΑΝ ΕΓΓΥΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ ΑΥΤΗΣ...
ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΑΥΤΗ ΕΧΟΥΝ ΕΙΠΩΘΕΙ ΠΟΛΛΑ ...
ΑΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΜΑΧΟΙ ΤΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝ ΠΟΛΥ ΔΙΚΑΙΩΣ ΟΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΜΕ ΜΙΑ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΑΝΕΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΧΡΟΝΙΚΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΔΙΑΔΡΑΜΑΤΙΣΤΙΚΑΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ...ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΔΙΚΗΘΗΚΑΝ(ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΡΑΚΗ)ΣΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΑΥΤΗ ΚΑΘΩΣ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΗΤΑΝ ΝΙΚΗΤΕΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ(Α’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ)
ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ...ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΑΡΙΘΜΟ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΝ ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ...ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΘΕΣΗ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ...
ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΤΟ ΠΡΑΞΟΥΜΕ ΔΙΟΤΙ ΠΑΛΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥΣ "ΕΦΙΑΛΤΕΣ" ΠΟΥ ΕΝΩ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΙΣΧΥ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΙΕΘΝΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟΙ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΕΙΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΤΙ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΝΗΚΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ...
ΟΛΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΠΕΡΑΝ ΤΩΝ (3) ΜΙΛΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΤΗΝ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΛΗΝ ΤΩΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΙΜΒΡΟΥ,ΤΕΝΕΔΟΥ ΚΑΙ ΛΑΓΟΥΣΩΝ ΝΗΣΩΝ ....
ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΨΗΦΙΣΑΝ ΝΟΜΟΥΣ ΝΑ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΘΕΝ "ΑΧΡΗΣΤΟΙ" ΒΡΑΧΟΙ....ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΣΕ.
Αν ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΣΥΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ πρέπει να είμαστε έτοιμοι ως λαός. ....
Η ΛΟΓΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ....ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΗΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΕΛΛΑΔΑ .... ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΞΑΝΑΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΝ ΣΕ ΛΕΚΑΝΗ ΑΙΜΑΤΟΣ ...
ΕΧΕΙ ΧΥΘΕΙ ΠΟΛΥ ΑΙΜΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΧΩΡΟ ...
ΟΙ ΑΠΟΣΤΑΤΕΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΠΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΚΕΙΝΩΝ ΠΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΝ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΧΗ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΕΛΑΓΟΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙ-ΔΑ ΤΗΣ ΝΟΗΣΗΣ....
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΔΩ:

Τρίτη 6 Αυγούστου 2024

Ελλάδος ενύπνιον - Της Ελένης Μανιωράκη

 

Ελλάς της σοφίας, της Δημοκρατίας.
Γεννήτρα του Ορφέα, των Σοφών, του Θησέα.
Του Θαλή, του Σωκράτη, του ιατρού Ιπποκράτη.
του Αλεξάνδρου, με τ’ άτι, του δεινού στρατηλάτη.


Ελλάδος ενύπνιον 
 
Γλαύξ εθεάθη, στου ιερού βράχου την κόμη,
πριν ο ήλιος βουτήξει στην δύση ακόμη.
Τον Παρθενώνα ζυγώνει και με κοίταγμα θείον
αρχίζει τους θρήνους επ’ των ερειπίων:
 
«Ελλάδα του Δία, του φωτός του Φειδία.
Των Θεών αραξοβόλι, φιλοσόφων περβόλι.
Του Φοίβου πατρίδα, του ωραίου κοιτίδα.
Του Διόνυσου φύτρα, του Έρωτα μήτρα. 
 
Ελλάς της σοφίας, της Δημοκρατίας.
Γεννήτρα του Ορφέα, των Σοφών, του Θησέα.
Του Θαλή, του Σωκράτη, του ιατρού Ιπποκράτη.
του Αλεξάνδρου, με τ’ άτι, του δεινού στρατηλάτη.
 
Του Πλάτωνα Ελλάδα, κράτα ολόρθη την δάδα.
«Έστιν ουν τραγωδία» ο Αριστοτέλης ορίζει,
της αγάπης τα πλάτη ο Σοφοκλής καθορίζει.|
Ευριπίδες, Αισχύλοι, του θεάτρου μας ήλιοι. 
 
Μάνα του Πυθαγόρα, στάσου ορθή και προχώρα.
 
Ηρώων η πλάστρα, μάνα Ελλάδα ανάστα.
Ο Μιλτιάδης, προστάζει κι ο Λεωνίδας σου τάζει,
πως είναι κοντά σου, Ελλάδα μάνα μας βιάσου σου,
σε πονούν τα παιδιά σου,
σ’ αγαπούν τα παιδιά σου
Μάνα Ελλάδα μας βιάσου».
 
Αυτά είπε στα πλήθη κι η γλαυξ εβουβάθη,
η φωνή της εχάθη στων αιώνων τα βάθη.
Μες την δύνη της έκστασης τα φτερά μεγεθύνει
κι εμφανίστη στην θέση της η γλαυκώπις Αθήνη.
 

Ελένη Μανιωράκη

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Ellados enypnion - Par Eleni Manioraki  

On vit Glaux, sur le rocher sacré, le comte, avant que le soleil ne se couche à l'ouest. Le Parthénon est également attelé à un regard divin commence les lamentations sur les ruines : "Grèce de Zeus, de la lumière de Phidias. L'arc des dieux, l'arbalète des philosophes. La patrie de Phébus, le berceau du beau. La graine de Dionysos, le ventre d'Eros. La Grèce de la sagesse, de la démocratie. Lieu de naissance d'Orphée, des Rois Mages et de Thésée. De Thalès, de Socrate, du médecin Hippocrate. d'Alexandre, avec T'ati, le méchant soldat. Par Platon Grèce, gardez le flambeau allumé. "C'est une tragédie" définit Aristote, d'amour les dos définis par Sophocle.| Euripide, Eschyle, les soleils de notre théâtre. Mère de Pythagore, tiens-toi droite et avance. Héros le moule, mère Grèce ressuscitée. Miltiade commande et Léonidas vous commande, comment est-ce près de chez toi, la Grèce, notre mère, dépêche-toi, tes enfants t'ont fait du mal vos enfants vous aiment Mère Grèce, dépêche-nous". Il dit ces choses aux multitudes, et les glaux se levèrent, sa voix se perdait au fond des siècles. Dans les affres de l'extase, les ailes s'agrandissent et Athéna glaucomateuse apparut à sa place.

 Eléni Manioraki

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Ellados enypnion - By Eleni Manioraki 

 Glaux was seen, on the sacred rock, the count, before the sun dips in the west yet. The Parthenon is also yoked with a divine gaze begins the lamentations on the ruins: "Greece of Zeus, of the light of Phidias. The gods' bow, the philosophers' crossbow. The homeland of Phoebus, the cradle of the beautiful. The seed of Dionysus, the womb of Eros. Greece of wisdom, of Democracy. Birthplace of Orpheus, the Wise Men, and Theseus. Of Thales, of Socrates, of the physician Hippocrates. of Alexander, with t'ati, the evil soldier. By Plato Greece, keep the torch burning. "It is a tragedy" Aristotle defines, of love the backs Sophocles defines.| Euripides, Aeschylus, the suns of our theater. Mother of Pythagoras, stand tall and move forward. Hero the mold, mother Greece resurrected. Miltiades commands and Leonidas commands you, how is it near you, Greece, our mother, hurry up, your children hurt you your children love you Mother Greece, hurry us up". These things he said to the multitudes, and the glaux rose up, her voice was lost in the depths of the centuries. In the throes of ecstasy the wings enlarge and the glaucomatous Athena appeared in her place. 

  Eleni Manioraki