Τρίτη 12 Μαρτίου 2024

Με αφορμή την 25η Μαρτίου: «Σαν την σπίθα κρυμμένη στη στάχτη εκρυβόταν για μας λευτεριά» - ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 & ΟΣΑ ΔΕ ΛΕΓΟΝΤΑΙ



 Με αφορμή την 25η Μαρτίου: «Σαν την σπίθα κρυμμένη στη στάχτη εκρυβόταν για μας λευτεριά» 
Αν τό Έθνος μας απεφάσιζε να εορτάζει μερικές μόνον από τις επετείους του, και μάλιστα μόνον μεγάλες επετείους, δεν είναι βέβαιον πως θα έφθαναν οι ημέρες του έτους, γιά να τις περιλάβουν. 
Σήμερον εορτάσαμε μία τεραστίαν Επέτειον, η οποία καλύπτει μικρόν μόνον μέρος της Ιστορίας του Έθνους, είναι όμως μεγίστου υπαρξιακού βάρους. Αρχίζει μόλις από του 1821 μετά Χριστόν και είναι η Ιστορία όχι της Ελληνικής, αλλά μόνον της Νέας Ελληνικής Ελευθερίας. 
Αν θελήσουμε και στο 1821 προ Χριστου να ανατρέξουμε, η σύγχρονη επιστήμη ακριβώς παρακολουθεί και έως εκεί τα ίχνη του ελληνικού Έθνους. Από του 1600 π.Χ. παρακολουθούμε μετά βεβαιότητος τα εκπληκτικά ίχνη του στις «πολύχρυσες Μυκήνες», από του 1400 π.Χ. την γραμμική Β γραφή του, από του 1300 π.Χ. τους μύθους του και τις παραδόσεις του, από του 1000 π.Χ. περίπου, τό εκπληκτικόν δαιμόνιον της ανυπερβλήτου επικής του ποιήσεως. 
Ακολουθεί ο εθνικός βάρδος Όμηρος, οι ποιητές, κατόπιν οι φιλόσοφοι και οι ιστορικοί και έκτοτε μέχρι σήμερον ο ίδιος ένας Λαός, στην χώρα του, εξελίσσεται και ζει μέ την γραφή, με την γλώσσα, με τα προτερήματα και με τα ελαττώματά του. Άλλος λαός επί της Ευρωπαϊκής ηπείρου δεν έχει αυτό το προνόμιον. Επί ολοκλήρου του πλανήτη μόνον ίσως στο κινεζικόν έθνος θα παραχωρούσαμε τα «χρονολογικά πρωτεία». Αφαιρουμένου του μεγάλου τουτου έθνους, ουδείς άλλος λαός έχει σήμερον την την ιδικήν μας συνεχή παράδοση. 
Προφανώς δεν χρειάζονται περισσότερα πράγματα, διά να εννοήσει κανείς πόσην σημασίαν έχουν και πρέπει να έχουν οι επέτειοι σε αυτήν την απέραντον ανέλιξη της εθνικής μας ιστορίας. Ιστορίας η οποία δέν υπήρξεν ανθόσπαρτος δρόμος. Όπως και άλλα έθνη, είχαμε και κολοφώνες δόξης, αλλά και αξιοθρήνητες πτώσεις. Σε ωρισμένες περιόδους οι θλιβερές πτώσεις υπήρξαν κάτι περισσότερον: Υπήρξαν Συμφορά Εθνική, διότι υπήρξεν απώλεια και αυτής της Ελευθερίας. 
 
Χ. Α. 


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 & ΟΣΑ  ΔΕ ΛΕΓΟΝΤΑΙ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων

Στην επανάσταση του !821 ήταν πολλοί οι συντελεστές , Από τη μια μεριά οι Τούρκοι κατακτητές. Αυτοί διατήρησαν το ίδιο κατεστημένο το οποίον συμμάχησε μαζί τους για την εξυπηρέτηση των ατομικών τους οικονομικών και άλλων  συμφερόντων

Ο Ελληνικός λαός  στην επανάσταση του 1821 είχε να παλέψει με δύο εχθρούς όπως έλεγε και ο Γέρος του Μοριά Θ. Κολοκοτρώνης:

α/ Τους Τούρκους . Τους αγώνες έδιναν οι κλέφτες και αρματολοί στα βουνά και στους κάμπους

β/ Τους προσκυνημένους  που καταπίεζαν τον λαό και δεν τον άφηναν να σηκώσει κεφάλι  από κοινού με  τους Τούρκους κατακτητές

Ποιοι όμως ήταν αντίθετοι με την Επανάσταση;

1/ Ο ανώτερος κλήρος και το Πατριαρχείο Στο θρόνο    τότε βρισκόταν  ο Πατριάρχης  Γρηγόριος  Ε’. Αυτός στην αρχή επιτίμησε εγγράφως    τον Δ. Υψηλάντη και τον Σούτσου, ενώ εν συνεχεία κηρύχθηκε έκπτωτος  του θρόνου γιατί αρνήθηκε να συνεργασθεί με το Σουλτάνο. Είναι γνωστή η κατάληξη του όταν παραδόθηκε στον όχλο βασανίστηκε φρικτά   απαγχονίστηκε  και το σώμα του  έριξαν στη θάλασσα. Εν συνεχεία η ποιμαντική ράβδος δόθηκε από τον ίδιο το Σουλτάνο στο Γεννάδιο  ο οποίος έγινε σύμμαχος των Τούρκων. Αυτή η πολιτική συνεχίστηκε και την πατριαρχική έδρα λάμβανε όποιος έδινε τις περισσότερες διομολογήσεις αλλά και χρήματα για την εξαγορά της έδρας(Συμεών ο Τραπεζούντιος , Διονύσης Φιλιππούπολης, Ιερεμίας Τρανός) Έκτοτε έδρα έγινε προϊόν παζαριού με τον Σουλτάνο. Τώρα το Πατριαρχείο το οποίο θεωρούμε Ελληνικό είναι τουρκικό ίδρυμα υπαγόμενο στη Νομαρχία Κωνσταντινουπόλεως . Κατά την εποχή της Τουρκοκρατίας ο πατριαρχικός θρόνος δίνεται κατόπιν «δημοπρασίας» σε εκείνον που προσέφερε περισσότερα.

Απεναντίας , ο κατώτερος κλήρος , οι μικρού παπάδες στη χώρα και ιδιαίτερα στην Πελοπόννησο  αγωνίζονταν πλάι στον λαό να διατηρήσουν άσβεστη τη φλόγα της επανάστασης. Πέραν των προσκυνημένων Πατριαρχών υπήρξαν και φωτεινά παραδείγματα ιεραρχών  όπως ο Διονύσιος Επίσκοπος Τρικάλων ο οποίος το 1600 αρχίζει μια εθνικοαπελευθερωτική προσπάθεια με τους φτωχούς αγρότες της Ηπείρου , της Θεσσαλίας  και της Μακεδονίας . Δυστυχώς, καταδικάστηκε από το Πατριαρχείο και συλληφθείς από τους Τούρκους βρήκε τραγικό θάνατο.

2/ Οι Φαναριώτες  Υπήρξαν η  τάξη του Ελληνικού κατεστημένου των οποίων τα συμφέροντα ήταν εναρμονισμένα με την τουρκική διοίκηση. Ήταν η κάστα των πλουσίων που ζούσαν πλάι στο Πατριαρχείο και προέρχονταν από εμπόρους, τοκογλύφους, μεσίτες και ναυτικούς οι οποίοι είχαν πλουτίσει και είχαν αποκτήσει υψηλή μόρφωση, κυρίως γλωσσομαθείς, διερμηνείς και διοικητικούς υπάλληλοι της Τουρκίας σε υψηλές θέσεις  στην Ωραία Πύλη και στο εξωτερικό(διερμηνείς, πρεσβευτές) Αυτοί απολάμβαναν προνόμια από τους Τούρκους  και  ήταν εναντίον της επανάστασης των υπόδουλων Ελλήνων

3/ Οι Κοτζαμπάσηδες. Είναι η τάξη που εισέπραττε τους φόρους  από τους φτωχούς χωρικούς και ήταν υποχρεωμένος να παραδίδει το 25% στον Σουλτάνο, ενώ τα υπόλοιπα τα κρατούσε και αύξανε την περιουσία του. Αυτοί ήταν άτομα  που συμβιβάστηκαν με την Τουρκοκρατία  και δημιούργησαν σοβαρή κτηματική περιουσία , η οποία όλο και μεγάλωνε από τα κέρδη των φόρων. Ήταν η τάξη που έπινε το αίμα των φτωχών ανθρώπων της υπαίθρου και των πόλεων και λειτουργούσαν σαν μεσάζοντες μεταξύ των Τούρκων και του λαού. Γι’ αυτό ο λαός τους αποκαλούσε τουρκοχριστιανούς ή τουρκολάτρες. Με τη δύναμη του χρήματος ασκούσαν μέγιστη επιρροή στις τοπικές κοινωνίες και καθόριζαν τους τοπικούς άρχοντες της αρεσκείας τους  Αυτοί με την έναρξη της επανάστασης ήταν αντίθετοι με την ανατροπή της καθεστηκυίας τάξεως, όταν τελικά η Φιλική Εταιρεία κατόρθωσε να τους μυήσει στον αγώνα δέχθηκαν να συμπράξουν με την επανάσταση προφανώς αποβλέποντες στη μελλοντική απόκτηση των τουρκικών κτημάτων  και του πλούτου τους. Δεν είναι τυχαίον ότι ήλθαν συχνά σε σύγκρουση με τον λαό. Με την ανακήρυξη δε του ανεξάρτητου Ελληνικού κράτους αυτοί λόγω της συντριπτικής τους επιρροής στην περιοχή κατόρθωναν να εκλέγουν τους δικούς τους αντιπροσώπους στις εθνικές  για να εξασφαλίσουν τα προσωπικά τους συμφέροντα. 

Μετά την απελευθέρωση δε χάθηκε το κατεστημένο. Υπάρχει  και σήμερα μετασχηματισμένο και προσαρμοσμένο στη νέα  εποχή. Έτοιμο να δεχθεί τη Νέα Τάξη. (Ακόμη και στην προπολεμική εποχή θυμάμαι ότι ο  μεγαλο-γαιοκτήμονας   έπαιζε το ρόλο του «κοτζαμπάση»  στην  επαρχία Τριφυλίας. Αυτός   εκτός από κτήματα είχε και μύλο και λιοτρίβι και  φορτηγό, ήταν και δανειστής των αγροτών σε περίοδο σιτοδείας, σε ασθένεια ή όταν ο φτωχός ήθελε να παντρέψει την κόρη του , φυσικά με υψηλότατο τόκο. Αυτόν παρότι τον μισούσαν κατά βάθος οι χωρικοί ένεκα φόβου τον «σέβονταν» και του φέρονταν δουλικά). 

 Οι Κοτζαμπάσηδες    συνέβαλαν   στην επανάσταση γιατί ασκούσαν μεγάλη επιρροή στους χωρικούς. Λειτουργούσαν όπως ο τσοπάνης στο ποίμνιο με απώτερο βέβαια στόχο το μελλοντικό κέρδος.  Αυτοί και οι καραβοκύρηδες (εφοπλιστές) εναντιώθηκαν  σφόδρα στα λαϊκά μέτρα του Ι. Καποδίστρια διότι απέβλεπαν στην απόκτηση της κρατικής γης και σε προνόμια ,γεγονός που επετεύχθη μετά τη δολοφονία του Κυβερνήτη. Αυτοί διένειμαν μεταξύ τους τα εθνικά κτήματα  που ανήκαν στους Τούρκους και σπατάλησαν τα εθνικά δάνεια για ατομικές αποζημιώσεις  αντί να τα ξοδέψουν για το γενικό καλό.

Οι  γνήσιοι αγωνιστές που πρώτοι βγήκαν στους αγώνες ;  Οι άλλοι που  έφαγαν τα  βόλια στο κορμί και ζητούσαν εθνική απελευθέρωση  από τους Τούρκους και κοινωνική δικαιοσύνη από τους κοτζαμπάσηδες   και τους τσιφλικάδες, αυτούς τους  έφαγε το μαύρο σκοτάδι. Οι περισσότεροι δολοφονήθηκαν από τα χρόνια της Επανάστασης (Παναγιώτης Καρατζάς στην Πάτρα, Αντώνης Οικονόμου στην Ύδρα, Παναγιώτης Κρεβατάς στη Σπάρτη, Μπαλής στην Άνδρο, Μελέτης Βασιλείου στην Αθήνα  και ο Γ.  Καραϊσκάκης που υποψίες υπάρχουν ότι έπεσε από φίλιο βόλι κ.α)  Άλλοι προδόθηκαν και εκτελέστηκαν από τους Τούρκους  και όσοι απέμειναν τους περίμενε η φυλακή(Θ. Κολοκοτρώνης κ.α) και η επαιτεία για να ζήσουν στα γεράματα τους όπως ο ήρωας Νικήτας Σταματελόπουλος(Το 1948-1950  στη ΣΣΕ είχα διοικητή   Λόχου τον Λοχαγό   αείμνηστο Δημ. Σλταματελόπουλο , απόγονο του ήρωα Ν.Σ  και με το παχύ μουστάκι  του έμοιαζε  καταπληκτικά. Ήταν  καλός πολεμιστής κατηρτισμένος και άριστος     αξιωματικός  ,  αλλά πολύ  άτυχος και αυτός σαν τον προσ...πάππο του )

 

Το χέρι που «μαρμάρωσε» κρατώντας το σπαθί

 

Ο Νικήτας Σταματελόπουλος, γνωστός ως Νικηταράς, ο αγωνιστής που συνετέλεσε στην υποχώρηση του Δράμαλη και σύμφωνα με ιστορικές πηγές, έσπασε τρεις πάλες (σπαθί σαν δρεπάνι) με τη δύναμη με την οποία χτυπούσε, ενώ στο τέλος της μάχης, το χέρι του «μαρμάρωσε» και δεν μπορούσε να αφήσει την πάλα, πέρασε από δίκη, φυλακίστηκε, κατέληξε τυφλός και πάμπτωχος να επαιτεί -με επίσημη «άδεια επαιτείας»– κάθε Παρασκευή, στο σημείο όπου βρίσκεται η εκκλησία της Ευαγγελίστριας στον Πειραιά (τότε δεν είχε ακόμη ανεγερθεί).

Η τάξη των κοτζαμπάσηδων δε διαλύθηκε. Έγιναν βουλευτές και  οικονομική ελίτ  . Αυτοί καταπιέζουν τον λαό,  λυμαίνονται τον πλούτο της χώρας  και ασκούν την εξωτερική πολιτική σύμφωνα με τα συμφέροντα τους(συχνά ενδοτική και ενίοτε προδοτική)

Υπεράνω όλων βάζουν το πολιτικό και οικονομικό τους συμφέρον

Έτσι η Ελλάδα των «κοτζαμπάσηδων» αμείβει  διαχρονικά τα παιδιά της με χολή και δηλητήριο  γιατί αυτά ζητούν λευτεριά, άμεση δημοκρατία( και όχι δι’ αντιπροσώπων) , κοινωνική δικαιοσύνη και θέτουν υπεράνω όλων την ακεραιότητα και ανεξαρτησία της πατρίδος.

ΖΗΤΩ Η 25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΖΗΤΩ ΟΙ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ

Αμφικτύων

*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης

Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών

amphiktyon@gmail.com

http://amphiktyon.blogspot.com/

http://amphiktyon.org

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024

Ημέρα της γυναίκας λέει σήμερα, 8 Μαρτίου !

 

Με πολύ αγάπη να τιμούμε τις γυναίκες κάθε ημέρα όλο τον χρόνο όλη την ζωή μας , τους χρωστούμε τα πάντα 
Το κείμενο που ακολουθεί είναι της κ. Μαρίνας Ψαράκη , πολύ διαφωτιστικό !
 
Καλημέρα.
Ημέρα της γυναίκας λέει σήμερα. Δεν μου αρέσουν οι ημέρες που μάς επιβάλλουν να εορτάσουμε κάτι. Όμως θέλω να γράψω κάποιες σκέψεις μου, γι αυτήν την ημέρα. Η γυναίκα όπως και όλα τα θηλυκά όντα επάνω στον πλανήτη, έχουν την ευλογία τού να κυοφορούν και να φέρνουν στον κόσμο νέες ζωές. Αυτό το θαυμάσιο γεγονός, έκανε την γυναίκα στα μάτια του πρωτόγονου ανθρώπου να την λατρέψει ως Θεά. Οι πρώτες θεότητες ήταν θηλυκές.
 Όταν ο άνθρωπος έπαψε να είναι νομάς, η γυναίκα είχε την φροντίδα των παιδιών τους, όταν ο άνδρας, πήγαινε να διασφαλίσει την τροφή, ή να προστατέψει την οικογένειά του. Με την δημιουργία των οργανωμένων κοινωνιών, η γυναίκα απετέλεσε το ένα από τα δύο μέλη της οικογένειας, που ήταν το πρωταρχικό κύτταρο των πρώτων εκείνων κοινωνιών. 
Στον Ελλαδικό χώρο, σε κάθε πόλη, η γυναίκα είχε και διαφορετική θέση. Άλλες ήταν οι γυναίκες στην Σπάρτη, άλλες στην Ιωνία. Άλλες στην Θήβα και άλλες στην Ακαρνανία. Όμως η γυναίκα είχε μία σταθερή θέση σ΄ όλες αυτές τις κοινωνίες: ήταν η Ιέρεια του Οίκου της. Ήταν η Ιέρεια της Θεάς Εστίας. Αντίστοιχα ήταν ο Ιερέας του Διός, ο άνδρας του Οίκου. 
Όπως λοιπόν είχαν συγκεκριμένους ρόλους στις θεότητες, είχαν και ορισμένους ρόλους στον Οίκο τους. Δεν ήταν ανώτερος ή κατώτερος ο ρόλος του ενός ή του άλλου. Στις κοινωνίες αυτές το κατώτερο σε οργάνωση κύτταρο ήταν η οικογένεια, η οποία προστατευόταν από τον Έρκειο Δία. Δεν υπήρχε η έννοια του ατόμου. Ψήφιζε ο άνδρας εν ονόματι όλης της οικογένειας. Κρατούσε την οικονομία του σπιτιού της η γυναίκα εν ονόματι όλης της οικογένειας. Ήταν ισότιμη με τον άνδρα της, αλλά με διαφορετικές προτεραιότητες. 
Κανείς δεν της απαγόρευε να σπουδάσει, κανείς δεν την εξανάγκαζε να δουλέψει έξω στην αγορά. Ζούσε σε μία κοινωνία με ρόλους που τους δημιουργούσε η ανάγκη που λεγόταν οικογένεια. Έχουμε πει πολλές φορές ότι για να είναι μία κοινωνία Υγιής, δεν εξαρτάται μόνο από την καλή θέληση των μελών της, αλλά και από τους Θεσμούς που ισχύουν και οδηγούν τους πολίτες της προς την Εντιμότητα, την Αξιοπρέπεια, την Αιδώ, την Ανδρεία.
Και μετά εμφανίστηκαν κάποιοι με ένα "ιερό" βιβλίο στο χέρι και είπαν ότι οι γυναίκες, είναι κατώτερες, δεν έχουν ψυχή, (έπρεπε να γίνει σύνοδος Ιερέων για της αναγνωριστεί ότι έχει ψυχή), δεν επιτρέπεται να μιλούν μπροστά στον άνδρα, δεν πρέπει να έχουν γνώμη και άποψη για τίποτα, και κυρίως να φοβούνται τον άνδρα τους (ποιος ξέρει με τι ποινές αν δεν υπάκουαν) να έχουν σκεπασμένο κεφάλι για να μη τις βλέπει ο Θεός και άλλα πολλά. 
Και αυτό προσπάθησαν και εν μέρει το κατάφεραν, να εξαπλωθεί τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη. 
Και διαβήκαμε τους αιώνες του σκοταδισμού και κάποιες φωτισμένες γυναίκες προσπαθούσαν κατά καιρούς να αλλάξουν τα πράγματα και έφθασε ο Φεβρουάριος του 1909, (αργότερο ορίστηκε η 8η Μαρτίου ως ημέρα της γυναίκας) και κάποιες εργαζόμενες γυναίκες εξεγέρθηκαν και πέτυχαν κάποια ελάχιστα, μα για την εποχή τους σπουδαία πράγματα. 
Και πέρασαν τα χρόνια με αγώνες με κινήματα, που άλλα πέτυχαν και άλλα απέτυχαν. Κινήματα εναντίον ποιων; Εναντίον του άλλου τους μισού; Εναντίον του συμπληρώματός τους; 
Και πάλι αυτοί που κυβερνούν με το ένα βιβλίο, έστρεψαν την προσοχή τους αλλού. Αντί να πολεμήσουν το χέρι που κρατάει το τσεκούρι, πολεμούν το ίδιο το τσεκούρι. Διέσπασαν το κύτταρο που λέγεται οικογένεια σε άτομα, μοίρασαν την πίττα σε μικρότερα κομμάτια και της είπαν "τώρα είσαι ελεύθερη". 
Και έτσι φθάσαμε στο σημείο σήμερα, να μιμείται η γυναίκα αυτό που θέλει να καταργήσει. Αλλά όπως όλες οι μιμήσεις είναι κακέκτυπες έως γελοίες. Αυτήν την εποχή διανύουμε. Εποχή των διαλυμένων ρόλων, διάσπαση του κυττάρου που λέγεται οικογένεια και την γυναίκα υπηρετούσα πολύ περισσότερο, από την γυναίκα με τον συγκεκριμένο ρόλο και την συγκεκριμένη θέση στην οικογένεια. 

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024

ΠΟΙΟΙ ΄΄ΕΦΑΓΑΝ΄΄ ΤΟΝ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ; - ΜΕΛΕΤΗ Ι. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ -ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ : ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΕΣ (1ον ) - (2ον ) Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων

 Ιωάννης Καποδίστριας: Η σφαίρα που σκότωσε τον κυβερνήτη, πλήγωσε βαθιά την  Ελλάδα | Έθνος 

Ο Καποδίστριας διέθετε μια σπάνια διπλωματική εμπειρία κι έφερνε την υπόσχεση οικονομικής βοήθειας από την Γαλλία και τη Ρωσία.
Η Γαλλία προθυμοποιήθηκε να στείλει και ένα εκστρατευτικό σώμα που - ανεξάρτητα από τις διπλωματικές σκοπιμότητες της αποστολής και τις στρατιωτικές υπηρεσίες για την απομάκρυνση του Ιμπραήμ - η παρουσία του ήταν ευεργετική και από πλευρά οικονομική, γιατί οι Γάλλοι στρατιώτες επιδόθηκαν και σε έργα ειρηνικά : γεωργική καλλιέργεια υποδειγματική για τους Έλληνες αγρότες, τεχνικά έργα κ.α.
Αμέσως ο Καποδίστριας οργανώνει προσωρινή διοικητική μηχανή στην Πελοπόννησο και στα νησιά !
Παρόλο που ο κυβερνήτης βρήκε την οικονομία σημείο αποσύνθεσης της χώρας σε σημείο αποσύνθεσης, τις κοινωνικές ανάγκες τεράστιες, τον πόλεμο να συνεχίζεται καταστρεπτικός και τις Δυνάμεις απρόθυμες να του χορηγήσουν δάνεια, πέτυχε με την οικονομία στη διοίκηση, τη μικρή αύξηση των εσόδων και τις εισφορές από Έλληνες και Φιλέλληνες του εξωτερικού, που οφείλονταν συνήθως από γνωριμίες, να διορθώσει τα οικονομικά του νεοσύστατου κράτους και να προχωρήσει στην αναστήλωση των ερειπίων.

Πόση σημασία έδινε στην οικονομία φαίνεται και από το γεγονός να ιδρύσει πιστωτικό ίδρυμα της ΄΄Εθνικής χρηματιστικής τραπέζης ΄΄ για να αντικαταστήσει τα διάφορα νομίσματα που κυκλοφορούσαν τότε.  Η υπογραφή του Καποδίστρια με τη σφραγίδα <<ο κυβερνήτης της Ελλάδας >> είχα αναπαράσταση την Αθηνά με το δόρυ της.  Παρόλα αυτό η αντιπολίτευση των προκρίτων και κοτζαμπάσηδων και τσιφλικάδων τον κατηγόρησε γιατί δεν έκανε διανομή των εθνικών γαιών. Αυτό όμως αν το έκανε θα κατέληγε σε αποτυχία διότι, ή θα χρέωνε υπερβολικά τους φτωχούς αγωνιστές που, μή μπορώντας να πληρώσουν, θα αναγκαζόταν να καταφύγουν στους Εβραίους τοκογλύφους ή θα έπαιρναν τα κτήματα οι οικονομικά ισχυροί δηλαδή οι Κοτζαμπάσηδες και ίσως και οι ξένοι. Άλλωστε την διανομή εμπόδιζαν και οι Δυνάμεις γιατί ένα μεγάλο μέρος των κτημάτων ήταν υποθηκευμένο για τα δάνεια του 1824-25.

Ιδιαίτερη σημασία απέδιδε ο Καποδίστριας στην παιδεία του λαού. Γι αυτό κάλεσε τον συμπατριώτη του φιλόλογο Ανδρέα Μουστροξύδη για την οργάνωση της παιδείας.  Αυτά και άλλα πολλά που έγιναν σε λιγότερα από 4 χρόνια ανόρθωσαν πνευματικά την χώρα.  Η αντιπολίτευση εν τούτης τον θεωρούσε ΄΄φωτοσβέστη΄΄ διότι ο Καποδίστριας θεωρούσε εκτός πραγματικότητας την ίδρυση πανεπιστημίου, αφού αυτοί που θα σπούδαζαν δεν είχαν περάσει από την μέση παιδεία και ακόμη δεν υπήρχαν οι κατάλληλοι άνθρωποι για να κάνουν ένα ανώτατο ίδρυμα. Η σφοδρότητα με την οποία αντιμετωπίζει η αντιπολίτευση τον Καποδίστρια, τον ανάγκασε να συστήσει εξαιρετικό( έκτακτο ) δικαστήριο για παραβάσεις των υπαλλήλων του κράτους, να δώσει υπερβολικά δικαιώματα στην αστυνομία, να περιορίσει την ελευθερία του τύπου και γενικά να πλήξει το γόητρο της δικαιοσύνης. Για να γίνει όμως μια σωστή αποτίμηση του έργου του Καποδίστρια στον εσωτερικό τομέα, πρέπει, εκτός από τις αντιδράσεις της ντόπιας αντιπολίτευσης, να ληφθεί υπόψη ότι ο Κυβερνήτης είχε να παλέψει με ισχυρές δυνάμεις και στο εξωτερικό, όπου επίσημοι κύκλοι τον θεωρούσαν << Ρώσο ανθύπατο >>. 

Οι της αντιπολίτευσης κατηγορούσαν τον Κυβερνήτη για αυταρχικότητα και ζητούσαν Σύνταγμα.  Πολλοί δε είχαν προσωπικά παράπονα είτε γιατί δεν ικανοποιήθηκαν οι φιλοδοξίες και τα αιτήματά τους, είτε γατί με τα μέτρα της εσωτερικής του πολιτικής βλάπτονταν τα συμφέροντά τους.  Γι αυτά και άλλα πολλά, επειδή δεν μπορούσαν να τον κατηγορήσουν άμεσα, μιλούσαν για αυταρχικότητα και απαιτούσαν Σύνταγμα. Θέλανε στο Σύνταγμα να επαναφέρουν την ΄΄εξορισμένη΄΄ ορθοδοξία ώς επίσημη θρησκεία των Ελλήνων !  Έτσι με το σύνθημα ότι ζητούσαν Σύνταγμα βρίσκαν απήχηση στην κοινή γνώμη.  Ο Καποδίστριας είχε μαζί του το λαό και κανένας δεν αρνείται τη δημοτικότητά του. 

Για την πραγματοποίηση όμως των στόχων του Καποδίστρια και για την αφαίρεση της εξουσίας από τους προκρίτους, η συμπαράσταση του λαού ήταν ρόλος αναγκαίος αλλά όχι επαρκής.  Οι αντίπαλοι του προς το παρόν δέχτηκαν τους μηχανισμούς τοπικής εξουσίας και οικονομικές δυνατότητες. Υποστηριζόμενοι δε οικονομικά από την πύλη !  Έτσι κινήθηκαν δυναμικά, προκάλεσαν τοπικές εξεγέρσεις και τελικά κατάφεραν να δολοφονήσουν τον Καποδίστρια.  

Στίς 27 Σεπτεμβρίου του 1831 ο πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδος δολοφονήθηκε από ανθρώπους της ορθοδοξίας στο Ναύπλιο, ενώ πήγαινε στην εκκλησία του Σωτήρα Χριστού, έτσι λεγόταν η συγκεκριμένη εκκλησία τα χρόνια της απελευθέρωσης...  Ο Καποδίστριας επιχείρησε να δημιουργήσει κεντρική εξουσία και κράτος Ελληνικό και δυσαρέστησε τους Ανθέλληνες ισχυρούς της ορθοδοξίας... Μετά από τη δολοφονία του Κυβερνήτη επικράτησε περίοδος αναρχίας και εμφυλίου πολέμου. Γιά μερικούς μήνες έμειναν στην εξουσία οι Καποδιστριακοί ως προσωρινή ΄΄ Διοικητική Επιτροπή ΄΄ με πρόεδρο τον Αυγουστίνο Καποδίστρια αδελφό του Κυβερνήτη...

 Οι Αντικαποδιστριακοί υποστηριζόμενοι από τους Άγγλους συγκρότησαν και στρατιωτική δύναμη με έδρα την περαχώρα ( Κοντά στην Κόρινθο ) και τον Μάρτιο του 1832 πραγματοποίησαν εισβολή στην Πελοπόννησο. Ο Αυγουστίνος άτολμο άτομο, έφυγε με ρωσικό πλοίο από το Ναύπλιο για την Κέρκυρα παίρνοντας μαζί του τα έγραφα του Κυβερνήτη και τα λείψανά του.
Στη συνέχεια οι προστάτιδες Δυνάμεις έφεραν τον Όθωνα ως Βασιλιά της Ελλάδος..                           Το νέο Ελληνικό κράτος είχε μία αναιμική οικονομία και σοβαρά κοινωνικά προβλήματα.  Αφού άρχισε την πορεία του με την δολοφονία του πρώτου Κυβερνήτη και αποκτούσε Βασιλιά << Σύνταγμα ηγεμονικό >> και τρεις προστάτιδες δυνάμεις, δηλαδή θεσμούς και πολιτικές καθοδηγήσεις...  Μέσα σ`αυτές τις συνθήκες οι Ρωσία, Αγγλία και Γαλλία διατήρησαν το δικαίωμα να παρεμβαίνουν στα ζητήματα του κράτους. Χιλιάδες αγωνιστές της ελευθερίας που είχαν οικονομικά καταστραφεί μέσα στις περιπέτειες του πολέμου, προσδοκούσαν μάταια ότι θα αξιοποιούνταν για τη συγκρότηση τακτικού στρατού ή του διοικητικού μηχανισμού...  Μαζί μ`αυτους ήταν και όσοι Έλληνες από άλλες περιοχές είχαν έλθει στην Πελοπόννησο και τη Στερεά Ελλάδα για να πολεμήσουν και ύστερα από τον αγώνα δεν μπορούσαν πια να γυρίσουν στα σπίτια τους....

Ν.Π.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

  ΜΕΛΕΤΗ  Ι. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ -ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ : ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΕΣ(1ον )

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων

 Το όραμα  που   έθεσε  ο  Ι. Καποδίστριας   σε τρία χρόνια τα γκρέμισε η κομματοκρατία, οι νεοι "κοτζαμπάσηδες" της Μεταπολίτευσης   σε πενήντα χρόνια

Η πατρίδα μας βγάζει μέγιστους Ήρωες αλλά για κάποιο λόγο που έχει ίσως σχέση με  γονίδια μας παράγει ανίκανους πολιτικούς και μερικούς  λίαν βλαπτικούς  που προδίδουν  τη χώρα. Ελάχιστες   εξαιρέσεις άξιων ηγετών έχουμε στο νεοελληνικό κράτος και μία ίσως η μοναδική εξαίρεση αποτελεί  ο Ιωάννης Καποδίστριας που θα φωτίσει το στερέωμα της Ελλάδος με την πατριωτική του δράση.

 Αυτός προσπάθησε να   φτιάξει τα καλούπια  του νεοσύστατου ελληνικού αμαλγάματος το οποίον  παρέλαβε  πριν ολοκληρωθεί η    απελευθέρωση της Ελλάδος από την   Τουρκική  σκλαβιά και να το κάνει κράτος. Η έκταση που παρέλαβε ο  Κυβερνήτης περιορίζετο στην Πελοπόννησο και στη Ρούμελη.Προσπάθησε να το πλάσσει   πάνω  στα ελληνικά πρότυπα, στις αξίες και στα ιδανικά της φυλής μας σαν υπόβαθρο για να στηριχθεί  και να προχωρήσει στην απελευθέρωση   των σκλαβωμένων Ελληνικών περιοχών. Το όραμα του ήταν γίνει η Ελλάδα το φωτεινό  πολιτιστικό  κέντρο , ισάξιο του μεγάλου πολιτισμού της. Ελληνικά όμως μικροσυμφέροντα και ξένα εξουσιαστικά γεωπολιτικά κέντρα του έκοψαν το νήμα της ζωής και έμεινε το έργο του ημιτελές προς δόξαν των μικροπολιτικών, των συμφεροντολόγων , των σκοταδιστών , των οπισθοδρομικών και των κοτζαμπάσηδων  δολοφόνων του. Και φυσικά και των δυνάμεων εκείνων που  θέλουν  την Ελλάδα σαν φέουδο και  πιόνι να σκοτώνονται τα ελληνόπουλα και η επιρροή τους   να μεγαλώνει.  Αυτό έγινε πολλάκις   τελευταία με τον Εμφύλιο  που από νικητές  καταντήσαμε  ζητιάνοι  και στην Κύπρο που μάτωσε με την ΕΟΚΑ και ύστερα με τον Εμφύλιο που  οι Άγγλοι τον φύτεψαν  έφεραν την εισβολή του  Αττίλα και την κατοχή το 1974.

Η  Ελλάδα δεν ελευθερώθηκε από τις Μεγάλες Δυνάμεις όπως διατείνεται το κατεστημένο αλλά από την ηρωική   αντίσταση των παιδιών της και από τις επιδέξιες διπλωματικές ενέργειες του Ιωάννη Καποδίστρια

 Λίγα από τη δράση του Ιωάννη Καποδίστρια :

10  Φεβρ. !776 γεννήθηκε  στην Κέρκυρα από αστική οικογένεια

1794  Σπουδάζει Ιατρική στην Πάδοβα

1801  Οργανώνει τη διοίκηση στην Κεφαλλονιά ως εκπρόσωπος της «Επτανησιακής Πολιτείας»

1803 Τη 1 Απριλίου    ορίζεται Γραμματεύς της Επτανησιακής Πολιτείας η οποία ιδρύθηκε με τη Συνθήκη της Κωνσταντινουπόλεως μεταξύ Ρωσίας και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ως  «Η Πολιτεία των Επτά Ηνωμένων Νήσων»

1807   Διορίζεται στη Λευκάδα ως έκτακτος επίτροπος  και συντονιστής των στρατιωτικών επιχειρήσεων εναντίον της Πύλης και του Αλή Πασά

1809  Στις 3 Μαΐου    σε αναγνώριση της διπλωματικής του  ικανότητος τοποθετείται στο Υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσίας με τον βαθμό του συμβούλου επικρατείας

1812 Διευθυντής του διπλωματικού γραφείου της Ρωσικής Στρατιάς του Δούναβη

1813   Τοποθετείται  απεσταλμένος και πληρεξούσιος Υπουργός του Τσάρου στην Ελβετική Ομοσπονδία και συμμετέχει  στο Συνέδριο της Βιέννης όπου κρίνεται το Ελληνικό Ζήτημα

1814 Ιδρύει στη Βιέννη το πολιτιστικό σωματείο  «Εταιρεία  Φίλων των Μουσών»

1815 Ο Τσάρος Αλέξανδρος  Α’ τον διορίζει Γραμματέα του Κράτους για τις Εξωτερικές Υποθέσεις. Τον επόμενο χρόνο γίνεται μυστικός σύμβουλος του (3ος βαθμός στη Ρωσική ιεραρχία)

1821  Απρ.Μάιος  στο Layback συγκρούεται ανοιχτά με τον Μέτερνιχ για το θέμα των επεμβάσεων – Διαφωνεί στη χρήση βίας, Ο Καποδίστριας σώζει την Επανάσταση

1822  Πιέζει τον Τσάρο να λύσει το «Ελληνικό Ζήτημα» με την υπογραφή Συνθήκης. Ο Τσάρος δε δέχεται και του αφαιρεί τις αρμοδιότητες του Ανατολικού Ζητήματος. Ο Καποδίστριας παραιτείται και εγκαθίσταται στη Βιέννη όπου θα παραμείνει ως το 1827

1825 Έξαρση του φιλελληνικού Κινήματος στην Κεντρική Ευρώπη με πρωτεργάτες τον Εϋνάρδο   και Καποδίστρια 

1826 Στέλνει από τη Γενεύη στον νέο Τσάρο Νικόλαο υπόμνημα που είναι η πολιτική του σταδιοδρομία από 1798 έως το 1822,

1827 Υπογράφεται η Συνθήκη στο Λονδίνο μεταξύ Η.Β – Γαλλίας και Ρωσίας για την αναγνώριση του Ελληνικού Κράτους με φόρο υποτέλειας στην Πύλη

1827  Με βαρυσήμαντη επιστολή – απάντηση στο ερωτηματολόγιο που του θέτει για την Ελλάδα ο Υφυπουργός Πολέμου και Αποικιών Ουίλιαμ Ορτον θέτει από τότε τα πραγματικά σύνορα της Ελλάδος

1827 Εκλέγεται από τη Γ’ Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας Πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδος με επταετή θητεία

1827  Στις 3 Ιουλίου μετά από πέντε συναντήσεις με τον Τσάρο Νικόλαο που προσπαθεί να τον κρατήσει στη Ρωσική υπηρεσία υπογράφει την επιστολή της παραιτήσεως του. Αρνήθηκε τη συνταξιοδότηση του από τη Ρωσία

1828  Στις 4  Ιαν.  ο Κυβερνήτης της Ελλάδος Ι, Καποδίστριας φθάνει στην Αίγινα . Ζήτησαν να του κόψουν μισθό και αυτός αρνήθηκε. Αντίθετα, έβαλε χρήματα από την προσωπική του περιουσία για την ανακούφιση των φτωχών   Ελλήνων.

1828  Ο Κυβερνήτης  Ι.Κ  λαμβάνει τα πρώτα μέτρα για τη συγκρότηση του Κράτους και την οργάνωση του Στρατού. Παράλληλα, αγωνίζεται για τη διεθνή αναγνώριση των διευρυμένων  συνόρων ενώ συνεχίζεται ο πόλεμος κατά των Τούρκων στη Ρούμελη.

1829  Η Δ’ Εθνική Συνέλευση  του Άργους κάνει δεκτές τις προτάσεις Καποδίστρια

1829  14 Σεπ. Συνθήκη Αδριανουπόλεως. Ο Σουλτάνος υποχρεώνεται να δεχθεί το αυτόνομο Ελληνικό Κράτος σαν αποτέλεσμα της ήττας του στο Ρωσο-Τουρκικό πόλεμο με τις ενέργειες του Καποδίστρια

1830 Παραίτηση του Λεοπόλδου και ξεσηκωμός της αντιπολίτευσης κατά του κυβερνήτη. Οι Μαυρομιχαλαίοι πλήττονται από τα  κυβερνητικά μέτρα  και ξεσηκώνονται κατά της κυβέρνησης με λεηλασίες κ.α.Φυλακίζεται ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης

1831 Οι Υδραίοι επαναστατούν κατά της κυβέρνησης διότι ζητούν υπέρογκα ποσά για τα πλοία τους στον αγώνα. Ο Ανδρέας Μιαούλης καταλαμβάνει το στόλο στον Πόρο και καίει τα πολεμικά  «Ύδρα» και «Ελλάς»

1831   Στις  11 Σεπτ. ο Ιωάννης Καποδίστριας είναι νεκρός. Πέφτει υπέρ πατρίδος. Δολοφονείται  από τον Κωνσταντίνο  Γ. Μαυρομιχάλη στο ναό Αγίου Σπυρίδωνα στο Ναύπλιο. Η Ελλάδα πλέον δε θα είναι η ίδια αλλά φέουδο ως τώρα των προστάτιδων   παλαιών και νεωτέρων δυνάμεων

Προκειμένου να διαχειρισθεί αποτελεσματικά την τραγική οικονομική και κοινωνική κατάσταση του νέου κρατιδίου, ο Καποδίστριας προέκρινε ένα συγκεντρωτικό μοντέλο εξουσίας, ώστε να διατηρήσει άμεσα τον πολιτικό έλεγχο. Την αντιπολίτευση κατά του Καποδίστρια απάρτιζαν οι παραμερισμένοι από την εξουσία κοτζαμπάσηδες και πλοιοκτήτες, ενώ οι  πολεμιστές  ήταν οι περισσότεροι με το μέρος του

 Το έργο του Καποδίστρια εν συντομία:

1.     Οργάνωσε εκ των πρώτων τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων

2.    Γεωργική Σχολή: Ίδρυσε  στην Τίρυνθα για την εκπαίδευση των Ελλήνων αγροτών.

3.     Οργάνωσε το πρώτο κρατικό ταμείο

4.    Ίδρυσε τράπεζα και προέβη στην κοπή νομίσματος, του φοίνικα

5.    Εισήγαγε νέες καλλιέργειες  και νέες καλλιεργητικές μεθόδους (χρήση σιδερένιου άροτρου).

6.    Λειτούργησε τρία αλληλοδιδακτικά σχολεία (αντίστοιχα των σημερινών δημοτικών αλλά τετραετούς φοίτησης)

7.    Τρία ελληνικά (αντίστοιχα των σημερινών γυμνασίων με τριετή φοίτηση)

8.    Αρκετά χειροτεχνεία (επαγγελματικές σχολές),

9.     Πρότυπον Σχολείον, στο οποίο σπούδαζαν όσοι προορίζονταν για δάσκαλοι 

1.Κεντρικόν Σχολείον, στο οποίο φοιτούσαν όσοι προορίζονταν για σπουδές σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.

11.Πρότυπον Αγροκήπιον (γεωργική σχολή).

12.Ορφανοτροφείο στην Αίγινα

13.Καλλιέργεια της πατάτας άγνωστης ως τότε  στην Ελλάδα. κ.α

Συγκρότησε Στρατό και Αστυνομία και εμπέδωσε την  τάξη και ασφάλεια  καθώς έπρεπε να εκκαθαριστεί η Στερεά Ελλάδα από τον τουρκικό στρατό αλλά και να αντιμετωπιστούν σοβαρά προβλήματα εσωτερικής τάξης και ασφάλειας  (ληστείαπειρατεία, ζωοκλοπές κ.α). Ορισμένοι από τους αγωνιστές αξιοποιήθηκαν για τη δημιουργία  του τακτικού στρατού.  

Προέβη στην οργάνωση τακτικού Πολεμικού Ναυτικού  για την αντιμετώπιση των Τούρκων και την  καταπολέμηση της πειρατείας. Αυτή συντελέστηκε  χάρη και στη δράση του Ανδρέα Μιαούλη.  

Απέπεμψε τους εκπροσώπους του Πατριάρχη Κωνστα/πόλεως. Όταν ήλθαν εκπρόσωποι του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως να του  ζητήσουν να τεθεί υπό τον Σουλτάνο αυτός τους απέπεμψε ασυζητητί και ανακήρυξε ανεξάρτητη την Ελληνική Εκκλησία

 Μέσα σε τρία χρόνια έβαλε τα θεμέλια της Ελλάδας  Με τη φωτισμένη  διακυβέρνηση  του  (1828-1831) ο άξιος αυτός πατριώτης   έκανε ουσιαστικά θαύματα. Διότι παρέλαβε σε απελπιστική κατάσταση από κάθε άποψη μια διαλυμένη και ρημαγμένη  χώρα  πριν ακόμη απελευθερωθεί πλήρως  από τους Τούρκους και την έκανε να λειτουργεί σαν  κράτος. Και ασφαλώς αν παρέμενε μερικά χρόνια η Ελλάδα σήμερα θα ήταν εντελώς διαφορετική από τη σημερινή...

 

ΜΕΛΕΤΗ  Ι. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ -ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ : ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΕΣ(2ον )

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων

Οι Κοτζαμπάσηδες μετεξελίχθηκαν  μετά την απελευθέρωση της Ελλάδος το 1821. Απλώς άλλαξαν και έγιναν βουλευτές. Ζουν όμως  και βασιλεύουν και τον λαό μας καταδυναστεύουν. Είναι η τάξη που εισέπραττε τους φόρους  από τους φτωχούς χωρικούς  επί τουρκοκρατίας και τώρα μεταβλήθηκαν σε βουλευτές ή «βολευτές». Ο κοτζαμπάσηδες  ήταν υποχρεωμένοι να παραδίδουν το 25% στον Σουλτάνο, ενώ τα υπόλοιπα τα κρατούσαν και αύξαναν την περιουσία τους. Αυτοί ήταν άτομα  που συμβιβάστηκαν με την Τουρκοκρατία  και δημιούργησαν σοβαρή κτηματική περιουσία , η οποία όλο και μεγάλωνε από τα κέρδη των φορολογούμενων. Ήταν η τάξη που έπινε το αίμα των φτωχών ανθρώπων της υπαίθρου  και λειτουργούσαν σαν μεσάζοντες μεταξύ των Τούρκων και του λαού. Γι’ αυτό ο λαός τους αποκαλούσε «τουρκοχριστιανούς» ή «τουρκολάτρες».    

Οι κοτζαμπάσηδες δε χάθηκαν. Αυτό το κατεστημένο και μετά την απελευθέρωση δε χάθηκε, αλλά υπάρχει  μετασχηματισμένο και προσαρμοσμένο στη νέα εκάστοτε εποχή.  Μερικοί εκ των βουλευτών είναι απόγονοι κοτζαμπάσηδων και οπλαρχηγών οι οποίοι δημιούργησαν μεγάλη περιουσία και επιρροή στον λαό. Αλλά και οι βουλευτές μας μιμήθηκαν τους κοτζαμπάσηδες και φέρονται στον λαό καταπιεστικά σαν διαμεσολαβητές μεταξύ του κράτους το οποίον λυμαίνονται και του λαού

 Οι  βουλευτές   λυμαίνονται τον Ελληνικό λαό με πάσης φύσεως προνόμια,  σκάνδαλα, μίζες,  αρπαχτές, εκδουλεύσεις , ταξίδια, μεγάλη ζωή και με σωρεία ψεμμάτων   κ.α . Εκμεταλλευόμενοι  την ασυλία  τους  ξεφεύγουν από την τσιμπίδα του νόμου . Όπως οι παλιοί κοτζαμπάσηδες ήταν προσκολλημένοι με τον Τούρκο κατακτητή  και οι  σύγχρονοι  «κοτζαμπάσηδες» είναι συνδεδεμένοι με ξένα κέντρα (ΗΠΑ, άλλοι, Αγγλία, Γερμανία, Ρωσία, αρκετοί και  με την Τουρκία). Αν υπάρχει κάποιος ανεξάρτητος Έλληνας το πιθανότερο να μην μπορέσει να εκλεγεί διότι δεν θα τον προβάλλουν τα ΜΜΕ. Αυτός είναι και ο λόγος που οι Έλληνες αναρωτιούνται: «καλά είναι Έλληνες αυτοί και διαπράττουν τέτοιες έκνομες και συχνά προδοτικές ενέργειες σε βάρος της πατρίδος»; Όχι, κύριε. Αυτοί είναι οι σύγχρονοι κοτζαμπάσηδες, δηλαδή οι συνεργάτες των  ξένων  κέντρων σε βάρος της Ελλάδος. Ακόμη δεν το έμαθες και τους ψηφίζεις;

Μια  σύγκριση με το « κοτζαμπασικό» κράτος της Μεταπολίτευσης θα σας πείσει :  

1.Ο Καποδίστριας σε τρία(3) χρόνια     το  κενό που παρέλαβε  το  μετέτρεψε σε κράτος, έβαλε σύνταγμα, νόμους, θεσμούς, οργάνωσε στρατό, αστυνομία, ταμείο έκανε καινοτομίες, φροντίδα για τα ορφανά και προ παντός έδωσε οράματα στον Ελληνισμό  της Ελλάδος και  της διασποράς για απελευθέρωση των υπόδουλων  αδελφών και το μετασχηματισμό  της Ελλάδος σε παγκόσμιο πολιτιστικό  φάρο.

 Τα κόμματα της μεταπολίτευσης σε 50 χρόνια  διέλυσαν κράτος χάριν του κομματικού συμφέροντος, παρέδωσαν τη μισή Κύπρο(Η Κύπρος είναι μακριά-Εθνάρχης), απώλεσαν τον  Ελληνισμό της Κωνστ/πόλεως, τα Ίμια και το Αιγαίο χωρίς καμιά αντίσταση(Να κάνουμε πόλεμο θέλετε;Ντόρα).

2.Έφτιαξαν ένα ανίκανο κλεφτοκράτος που κατάκαψε τη χώρα, σκοτώνει τους πολίτες του , τους ταλαιπωρεί με τη γραφειοκρατία, κρατικοσυνδικαλισμό, μίζες, αρπαχτές κ.α( Η εξόρυξη  των υδρογονανθράκων στο  Ισραήλ  διήρκεσε 4,5 χρόνια εδώ κατά τα φαινόμενα ποτέ δε θα βγουν)

3.Βύθισαν τη χώρα στην αναρχία, τη βία ,  τις απεργίες, την καταστροφή της βιομηχανίας-βιοτεχνίας, την απαξίωση των Ενόπλων Δυνάμεων(επί 10 χρόνια δεν πήραν   βίδα, απαξίωσαν τα στελέχη  κ.α)   Κατασπατάλησαν την κρατική περιουσία και δεν   αξιοποίησαν τον πλούτο της χώρας

4. Ανέβασαν το εξωτερικό χρέος σε 400 δις. Ευρώ από $ 300 εκατ. που το παρέλαβαν το 1974  

5.Κατασπατάλησαν  τα πακέτα Ντελόρ της  ΕΟΚ και όλα τα μετέπειτα πακέτα της Ε.Ε χωρίς να φτιάξουν έργα υποδομής.   (Σκοτώνεται ο κόσμος στα Τέμπη και στους δρόμους, καίγεται το Μάτι και ουδείς υπεύθυνος. Και παρ’ ολίγο και νέο δυστύχημα στις Αχαρνές  προ ημερών)

6.Χρεωκόπησαν την Ελληνική Βιομηχανία και τις ΔΕΚΟ (Αδριανόπουλος-Εβερτ) μετά την είσοδο μας στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα   και εν συνεχεία τις «κοινωνικοποίησαν»(Α. Παπανδρέου    για να  τις καταληστέψουν  χάριν πλουτισμού και πολιτικού συμφέροντος.

7.Διέλυσαν  την Ελληνική Γεωργία(ΠΑΣΟΚ) κατά παραγγελία της ΕΟΚ  και απαξίωσαν και ξερίζωσαν τις καλλιέργειες, με τις επιδοτήσεις στους αγρότες – ψηφοφόρους για να τα γλεντήσουν στα σκυλάδικα. Δέχθηκαν τότε και τις ποσοστώσεις στην κτηνοτροφία και έκτοτε εισάγαμε  γάλα και κρέας από την Ολλανδία

8.Με τα θαλασσοδάνεια δανεικά και αγύριστα  στους ημετέρους σπατάλησαν το δημόσιο  χρήμα και  το   έστειλαν  στο εξωτερικό.

9.Κομματικοποίησαν το κράτος και το κατέστησαν φέουδο  κομματικό .  Με τους άγονους και διχαστικούς διαλόγους τους καταλήγουν σε «μηδενικό αποτέλεσμα» . Τους αρκεί ο  θάνατος  του αντιπάλου και  ας    καταστραφεί  η  χώρα  (Αλέξης Παπαχελάς 7/3 στη «Κ») 

10. Διχάζουν το λαό με μπλέ-πράσινα, βυσσινί, κόκκινα καφενεία    για να τους έχουν ψηφοφόρους και κλακαδόρους  ώστε να μην αντιδρούν στις κομματικές  τους ανομίες.

11.Παρά την δηλωμένη αντίδραση της κοινής γνώμης έφεραν τους  «δικαιωματάκηδες» Λοατκι  στο προσκήνιο  με το νόμο της Ντροπής και Απαξίας .Η πιο  κραυγαλέα αναντιστοιχία μεταξύ του λαού και της κομματοκρατίας

12.Εφτιαξαν το υδροκέφαλο τέρας  των Αθηνών  και εγκατέλειψαν την ύπαιθρο σε μαρασμό  και τώρα βρίσκονται μπρος σε αξεπέραστα προβλήματα(κυκλοφοριακό, μόλυνση, ασφάλεια, εγκλήματα, μαφίες, συμμορίες , διάλυση  κ.α)

13. Έριξαν το λαό στα φοβερά Μνημόνια ισοδύναμα Γενοκτονίας (ΓΑΠ, Βενιζέλος, Σαμαράς, Τσίπρας και οι 300 βουλευτές «γόνοι» οι περισσότεροι και βαρόνοι εισοδηματιστές)   Υποθήκευσαν τη χώρα στους δανειστές  ως το 2099 ακόμη και τον Παρθενώνα. Ουσιαστικά, ο  Ελληνισμός  υπέστη  γενοκτονία  χωρίς πόλεμο με την απώλεια του 30-40% του πλούτου με την αφαίμαξη της οικονομίας  και των Ελλήνων  τη φτωχοποίηση και των νέων τον εκπατρισμό.  Ποια άλλη χώρα υπέστη τέτοιον εξευτελισμό; Τέτοια χρεοκοπία; Χώρα της Ε.Ε και της Νατοϊκής Συμμαχίας; Ήδη η Τουρκία αναβαθμίστηκε μετά τη χρεοκοπία χωρίς κάποια θυσία που υπέστη η χώρα μας.Και ουδείς   οδηγήθηκε  στη Δικαιοσύνη σαν υπεύθυνος διότι φρόντισαν να δώσουν σε εαυτούς   και  ημετέρους ασυλία. 

14.Τι να πρωτοθυμηθούμε τι να ομολογήσουμε; Το μέγα σκάνδαλο του Χρηματιστηρίου επί Σημίτη(Ααρών Αβουρί) και τη μεγάλη κλοπή του κοσμάκη; Ή   την εξευτελιστική ισοτιμία Ευρώ-Δραχμής    όταν άρον- άρον μας έβαλε στην Ε.Ε; Η των Ιμίων την πράξη την ατιμωτική και το «ευχαριστώ Σημίτη στον Κλίντον

15.Το σκάνδαλο των Ολυμπιακών Αγώνων  Προϋπολογίστηκαν 2,5 δις και έφθασαν άνω των 20 δις και ουδείς έκανε τελικό απολογισμό   της δαπάνης μαμούθ για όλα τα χρονικά των Ο.Α (πάπισσα Ιωάννα)

16. Χώρα χωρίς όραμα και μακρόπνοο σχεδιασμό Κρίθηκαν ανίκανοι να δώσουν όραμα στους νέους, να φτιάξουν μακρόπνοο σχέδιο όπως κάθε χώρα σοβαρή, βράδυναν να  εκσυγχρονίσουν τον κρατικό μηχανισμό  και  αυτός που έγινε   συντελέστηκε   πολύ καθυστερημένα και βεβιασμένα υπό την πίεση του Covid- 19 και τη γενιά των ηλικιωμένων την έθεσε εκτός συστήματος, πολίτες Β' κατηγορίας.(το μόνο εκσυγχρονισμό που  έκαναν βιαστικό ήταν για τους  Λοατκι , πράξη που θα έχει  ηθικές συνέπειες)

17.Λησμόνησαν  τον απανταχού Ελληνισμό παρά τις εξαγγελίες  αυτών, όπως κάνει η Τουρκία με τον Ισλαμισμό και Παντουρκισμό.

18. Καταβαράθρωσαν τα εθνικά μας θέματα.Ενώ ο Καποδίστριας  στερέωσε την Ελλάδα στα πόδια της  σε τρία χρόνια έχοντας  αντίθετες τις  τρομερές δυνάμεις της Ιερής Συμμαχίας και κονταροχτυπήθηκε με τον Μέτερνιχ ,  τους Άγγλους , Τούρκους ακόμη και με τους κοτζαμπάσηδες  , αυτοί  έδωσαν γη και ύδωρ   στους Τούρκους(με κουμπαριές, ζεϊμπέκικο, MEA CULPA  παράδοση   Οτσαλάν, διακήρυξη   Μαδρίτης, εγκατάλειψη της Κύπρου-συγχωροχάρτι στον Αττίλα  «η μισή Κύπρος είναι Τουρκική) κ.α.

19. Από το 1974 επέτρεψαν  στο Αιγαίο να αλωνίζουν τα Τούρκικά Α/Φ (μέχρι πρότινος), και οι Τούρκοι να διεκδικούν το μισό Αιγαίο, τα   σύνορα μας να είναι διάτρητα στους λαθρομετανάστες,  η χώρα να γίνεται τριτοκοσμική με γοργό ρυθμό χάνοντας τον Ελληνικό της χαρακτήρα και η Κυρία ΠτΔ  να ζητά για τα παιδιά μεταναστών που γεννιούνται στην Ελλάδα τη χορήγηση «ιθαγένειας Ελληνικής» (  Ελληνες στο γένος;) .

20.Το  ανθελληνικό ΕΛΙΑΜΕΠ(των Ροζενστάιν ή Ροζάκη κ.α) από προ της εποχής Σημίτη   φανερά και μυστικά χαράσσει την  εξωτερική πολιτική εξευμενισμού της Τουρκίας με παράδοση κυριαρχικών δικαιωμάτων έναντι της προσωρινής ειρήνης , με τα «έχει και η Τουρκία δικαιώματα στο Αιγαίο», «να μην είμαστε μονοφαγάδες» «το Αιγαίο είναι για τα ψάρια»(ναι αλλά τα ψαρεύουν τώρα οι Τούρκοι αλιείς)  «μα καλά να κάνουμε πόλεμο;» και άλλα τέτοια  επικίνδυνα και ηττοπαθή  φληναφήματα προκειμένου «να τα βρούμε»  με τη γείτονα Τουρκία η οποία διακηρύσσει σε όλους τους τόνους το Νέο-Οθωμανικό Δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας» και εξοπλίζεται μέχρις οδόντων. Τι ζητάμε εμείς; Απολύτως τίποτα πέραν των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.

21.Τι ζητούν οι Τούρκοι; Το μισό Αιγαίο , τη μισή Κύπρο, την αποστρατικοποίηση  των  νησιών και την αυτονόμηση της Θράκης προς το παρόν. Και ενώ έχει κάνει γνωστό η Τουρκία το στρατηγικό της  δόγμα  του ζωτικού χώρου και  την Ελλάδα εντός αυτού χώρα υποτελή (προτεκτοράτο) αυτοί σπεύδουν σε  συνομιλίες  επί των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων με ατζέντα χωρίς όρους. Και ας πούμε ότι η Τουρκία είναι μεγάλη και ισχυρή.

22. Παρέδωσαν τη Μακεδονία (γλώσσα , εθνότητα και όχι μόνο) στα Σκόπια και λησμόνησαν τη Β. Ήπειρο . Η προδοσία της Μακεδονίας είναι ένα υφαίστειο που κάποια ημέρα θα εκραγεί και θα φέρει κάθαρση της ιστορίας. Ο  Ράμα τους εκλεκτούς της Ομογένειας φυλακίζει και   η Αλβανία δορυφόρος γίνεται της Τουρκίας και την εξοπλίζει  και αδυνατεί    αριστερά από το κέντρο   η δεξιά  το Μπελέρη αποτελεσματικά να τον υπερασπίσει   Για τη Β. Ήπειρο τσιμουδιά, διαρκής έχει πέσει λήθη.(Συνεχίζεται)

Αμφικτύων

*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης

Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών

amphiktyon@gmail.com

http://amphiktyon.blogspot.com/

http://amphiktyon.org