Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2021
Ο ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΕΥΚΑΛΙΩΝΟΣ ΩΣ ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΩΕ
Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2021
Από την δεντρολατρεία των Μινωιτών στο χριστουγεννιάτικο δέντρο
Ελένη Μανιωράκη
Ελένη Μανιωράκη
Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2021
ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ-ΚΡΑΣΙ-ΣΤΟ-ΣΠΙΤΙ-ΜΕ-ΟΤΙ-ΕΧΟΥΜΕ
ΣΥΝΤΟΜΑ
Πολλοί άνθρωποι βάζουν στο σπίτι κρασί από διάφορα φρούτα. Αλλά, πριν ξεκινήσετε την παρασκευη σε σοβαρή κλίμακα, θα πρέπει να γνωρίζετε τις ιδιαιτερότητες της χρήσης των φρούτων, την ταξινόμηση των ποτών από τη δύναμη.
Τι είναι όμως τα Fruit-Flavored ή Fruit Fusion Wines;
Είναι ποτά με βάση το κρασί, ενισχυμένα με αρώματα φρούτων, όπως οι φράουλες, τα μύρτιλλα, το καρπούζι και τα φραγκοστάφυλα ή αρωματικών φυτών, όπως η μέντα, το λεμονόχορτο και η αλόη. Είναι ελαφρώς ή αρκετά γλυκά στην γεύση και μερικά από αυτά έχουν έντονο ή ήπιο αφρισμό.
1)παραγωγή κρασιού αγριων-φρουτων στο σπίτι
Ελαφριά οξύτητα συν λεπτό άρωμα. Το αγιόκλημα, που παρασκευάζεται στο σπίτι χρησιμοποιώντας μια απλή συνταγή, δεν εμφανίζει αμέσως αυτά τα χαρακτηριστικά. Μετά το τέλος της ζύμωσης, περνούν αρκετοί μήνες. Ένας οινοποιός που έχει δείξει υπομονή μπορεί να είναι περήφανος για το αποτέλεσμα της εργασίας του. Μπορείτε να προσκαλέσετε όλους τους φίλους σας στη γευσιγνωσία κρασιού στο σπίτι.
2)ΣΑΚΕ
Το σάκε είναι οινοπνευματώδες ποτό που παράγεται και καταναλώνεται στην Ιαπωνία και προέρχεται από ζυμωμένο ρύζι. Η λέξη σάκε στα ιαπωνικά μπορεί να αναφέρεται σε κάθε είδους οινοπνευματώδες ποτό
3)ΜΗΛΙΤΗΣ
Το μηλίτη είναι ένα ελαφρύ κρασί μήλου με μια λεπτή επίγευση. Ένα ελαφρύ ποτό μας ήρθε από τη Γαλλία. Υπάρχουν πολλές επιλογές για την παραγωγή μηλίτη: με βάση τα μήλα και με την προσθήκη αχλαδιών. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το αλκοολούχο φαγητό παρασκευάζεται με ζύμωση φρούτων σε μαγιά, δίνοντας στη συνέχεια μια αέρια κατάσταση.Η προέλευσή του χρονολογείται από τον μεσαίωνα. Περισσότερο από το 95% της παγκόσμιας παραγωγής μηλίτη γίνεται με μήλα, αλλά για τους γνώστες του μηλίτη, ο καλύτερος φαίνεται να είναι ο σπανιότερος, που παρασκευάζεται από κυδώνια. Στη Γαλλία από τη ζύμωση των αχλαδιών παράγεται ένα ποτό παρόμοιο με τον μηλίτη, το οποίο ονομάζεται στα γαλλικά poiré (απίτης).
4)Κρασι-ΠΙΚΡΑΛΙΔΑΣ
5) Κρασί μπανάνας
Η χρήση του κρασιού στην ιατρική παράδοση
Ό οίνος ήταν, λοιπόν, τό κυριότερο μετά τό νερό ποτό τών άρχαίων Ελλήνων. ’Απαραίτητο συμπλήρωμα διατροφής, δυναμωτικό γιά «κοπιώντες», άναληπτικό γιά «πεφορτισμένους», άλλά καί τό μέσον γιά τήν έπίτευξη εύωχίας, πνευματικών επιδόσεων καί κοινωνικότητας.
Αλλά τό κρασί δέν χρησιμοποιήθηκε μόνο αύτούσιο στήν άρχαία θεραπευτική. Χρησιμοποιήθηκε έπίσης καί ώς διαλυτικό μέσον γιά διάφορες -φυτικές κυρίως- ούσίες μέ σκοπό όχι μόνο άρωματικό άλλά – καί κυρίως – φαρμακευτικό.
«Τον χειμώνος είναι τό πόμα οίνον ώς άκρητέστερον… όταν τό έαρ έπιλαμβάνη τότε χρή πίνειν οίνον ύδαρέστερον… τοΰ δέ θέρεος τό ποτό ύδαρέει… έν δέ τφ φθινοπώρω τά ποτά έλάσσω καί άκρητέστερα…». Τό χειμώνα δηλαδή τό κρασί πρέπει νά είναι λιγότερο άραιωμένο (γιά νά δίνει περισσότερες θερμίδες καί νά ζεσταίνει) όταν όμως φθάνει ή άνοιξη πρέπει τό κρασί νά είναι περισσότερο νερωμένο.
Τό καλοκαίρι τά ποτά μας πρέπει νά είναι υδαρή τό δέ φθινόπωρο λιγότερα σέ ποσότητα καί λιγότερο άραιωμένα. Στά ύγιεινολογικά αυτά παραγγέλματα θά έπανέλθουμε γιά έναν διαφορετικό σχολιασμό στήν έξέλιξη τοΰ κειμένου μας.
Σύμφωνα με έρευνες, ο οίνος έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον στην αρχαιότητα για να βοηθήσει τους ασθενείς να αναρρώσουν από διάφορες νόσους.
Ο πολιτισμός των Αιγυπτίων είναι γνωστό ότι
κατείχε πολλές ιατρικές γνώσεις και χρησιμοποιούσε
τα φυτά ως θεραπευτικά μέσα από πολύ νωρίς. Οι αρχαίοι
Αιγύπτιοι λοιπόν, πριν από 5000 χρόνια, είχαν μετατρέψει το κρασί
σε φάρμακο με την προσθήκη βοτάνων, γνωστών για τη θεραπεία
της εκάστοτε νόσου και τη γενικότερη βελτίωση της
υγείας τους.
Η ανακάλυψη της προσθήκης βοτάνων
στο κρασί τους, ήρθε στο φως μετά από χημική ανάλυση ενός
Αιγυπτιακού κεραμικού δοχείου, που χρονολογείται,
περίπου, στο 3150π.Χ. και όπου φαίνεται πως έγινε προσθήκη
αρωματικών φυτών και ρητινών δένδρων στο κρασί. Το δοχείο
αυτό βρέθηκε ότι ανήκε σε κάποιον Φαραώ, μια και υπήρχε
επάνω του επωνυμία και έτος συγκομιδής. Είναι όμως
γεγονός ότι την εποχή εκείνη ο οίνος ήταν ποτό μόνο των ισχυρών
και των πλουσίων.
Πάπυροι από την περίοδο εκείνη δείχνουν
ότι τα βότανα που χρησιμοποιούνταν για την πρόληψη σοβαρών
νοσημάτων ήταν το θρούμπι, η αψιθιά, το βάλσαμο, η σένα, το
κόλιανδρο, η μέντα, το φασκόμηλο και το θυμάρι. Οι ποικιλίες
των φυτών αυτών προστίθενται στο κρασί, την μπύρα ή άλλα αλκοολούχα
ποτά σύμφωνα με τα αιγυπτιακά βιβλία.
Μετά λοιπόν από
αυτή την ανακάλυψη, δεν μένει άλλο από το να ακολουθήσουμε
το δρόμο που άνοιξαν … οι Φαραώ και να βάλουμε στη ζωή
μας τα βότανα, ακόμα και στο κρασί μας!
Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2021
ΠΕΡΙ ΑΡΕΤΗΣ
Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων
Η
διάπλαση ενάρετων πολιτών είναι ένα από τα κύρια έργα της Πολιτείας
διά των Σχολείων της χώρας. Όμως βλέπουμε ότι τούτο σε μεγάλο βαθμό δεν
συμβαίνει και η νεολαία παραπαίει στον βάλτο της βίας, αναρχίας,
εθνομηδενισμού, ευτελείας , κακίας, αργοσχολίας και άλλων απαξιωτικών
ελαττωμάτων. Η κυριότερη αιτία προέρχεται από το γεγονός ότι η Πολιτεία
δεν επιθυμεί ενάρετους νέους και γι αυτό έχει εμπιστευτεί την
διαστρέβλωση τους στα ΜΜΕ (κανάλια) και στο «κακό σχολείο».
Η
παιδεία μας έχει σαν πρότυπα τα προγράμματα ξένων χωρών και δεν έχει
συμπεριλάβει τον αξιακό πλούτο των προγόνων μας για τη δημιουργία
ενάρετων πολιτών . Συχνά φταίνε και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι αντί να
νουθετούν τα παιδιά με το παράδειγμα τους γίνονται τα κακά υποδείγματα
σε αυτά. Φταίει και ο συνδικαλισμός των νέων και των δασκάλων ο οποίος
γίνεται αιτία να κλείνουν τα σχολεία και να χάνεται χρόνος εκπαιδεύσεως
των μαθητών . Την παρούσα εποχή του κορωνοιού με την κατ’ οίκον μάθηση η
παιδεία υπέστη καθίζηση και αυτό θα έχει αρνητική επίδραση στους
αυριανούς πολίτες .
Η Αρετή στον άνθρωπο είναι το
σύνολο των αξιών ( φρόνηση, σωφροσύνη, γενναιότητα , φιλοπατρία ,
δικαιοσύνη, φιλαλήθεια, εργατικότητα , φιλαλληλία, , αγάπη προς τη φύση
και το φυσικό περιβάλλον κοκ) Με τα εφόδια αυτά θα βγει ο νέος στην
κοινωνία σαν νομοταγής πολίτης και θα κάνει έργα που θα τιμήσουν αυτόν ,
την οικογένεια του , την πόλη του και την πατρίδα του.
Αντίθετα,
σήμερα οι νέοι θεωρούν ότι το άπαν είναι το υλικό κέρδος και για να
επιτύχουν τούτο και να γίνουν γρήγορα πλούσιοι πέφτουν στον ολισθηρό
δρόμο της ασωτίας , ακολασίας, της βίας , του εγκλήματος, της απάτης
για το εύκολο κέρδος , του ψεύδους , των ναρκωτικών κοκ.
Άλλοι πάλι
πέφτουν θύματα διαφόρων ιδεοληψιών κακών συναναστροφών , έξεων και
γίνονται κομματικά όργανα , αναρχικοί , τραμπούκοι . «μπαχαλάκηδες» ,
διότι έτσι θεωρούν την επανάσταση για την αλλαγή της κοινωνίας
Αυτούς
τους παρακρατημένους νέους αν τους έκλειναν σε αναμορφωτικά σχολεία και
τους μάθαιναν κάποια τέχνη θα μπορούσαν να γίνουν χρήσιμοι στην
κοινωνία , εκτός και είναι χρήσιμοι σαν αναρχικοί για την επιβίωση του
σαθρού μας δήθεν πολιτικού συστήματος ή μήπως οδηγίες εκτελούν από τα
κέντρα που τους χρηματοδοτούν και τους ελέγχουν;
Μια
άλλη μερίδα θεωρεί ότι ο εκσυγχρονισμός είναι η αλλαγή του φύλλου τους
και γίνονται θύματα των ΛΟΑΤΚΙ μιας αφύσικης κατηγορία ατόμων που δεν
έχουν βρει το φύλλο τους και παρόλα αυτά προπαγανδίζουν την
ιδιαιτερότητα τους κατά τρόπον προκλητικό στην κοινωνία. Παριστάνουν
τις γυναίκες και πουλάνε το σώμα τους ή προσκαλούν νέους του
υποκόσμου να ικανοποιήσουν τις ανώμαλες σεξουαλικές διαστροφές
Όλοι
αυτοί πόρρω απέχουν από την αρετή όπως την εφαρμόσει με επιτυχία οι
πρόγονοι μας όχι μόνο στην αρχαία εποχή αλλά και στην εποχή που ο
γράφων ήταν νέος. Με αυτές τις αξίες είπαμε το Κοσμοϊστορικό ΟΧΙ ,
νικήσαμε τον ξενοκίνητο κομμουνισμό και ανορθώσαμε από τα ερείπια την
πατρίδα μας . Χωρίς αυτές τις αξίες ίσως δεν θα υπήρχαμε σήμερα σαν
Ελληνικό Έθνος
Σήμερα το ζητούμενο δεν είναι να
δώσουμε μια ξενόφερτη παιδεία αλλά να βρούμε τις ρίζες μας και να
διδάξουμε τους νέους ώστε να γίνουν ενάρετοι όπως οι πρόγονοι μας.
Δεν
πρέπει να είμαστε κατά της ύλης και του κέρδους διότι με τα χρήματα
γίνονται τα μεγάλα και θαυμαστά έργα πολιτισμού, πανεπιστήμια, η
θωράκιση του έθνους , η ευημερία του λαού κοκ .
Χωρίς ενάρετους πολίτες δεν λειτουργεί η δημοκρατική πολιτεία ομαλά. Επομένως, οι ενάρετοι πολίτες είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για μια ευνομούμενη δημοκρατική πολιτεία .
Το αντίθετο οδηγεί στην αναρχία και στην τυραννά
Ενάρετος νέος/α είναι εκείνος/η : Που
είναι συμβατός με το φύλλο του , αγαπά την πατρίδα του, σέβεται τους
προγόνους του και δεν επαφίεται στη δόξα εκείνων αλλά προσπαθεί να τους
φθάσει και να τους ξεπεράσει με την προσωπική του άνοδο και με έργα
εθνικής ευεργεσίας , ευποιίας , αγαθοεργίας, με την πρόοδο του προβάλλει
τη φυλή μας και την οικογένεια του επ’ αγαθώ όλων .
Ενάρετος
είναι ο αγωνιστής, εργατικός, επιμελής, νομοταγής νέος που σέβεται
τους ανωτέρους του συνεργάζεται με τους κατωτέρους του και πάντα λέει
και κάνει πράξη το «αμες δε γεσσόμεθα πολλώ κάρονες» Ακολουθεί μεν την
πεπατημένη . αλλά συνάμα την αμφισβητεί και προσπαθεί με την αξία του
να αναρριχηθεί και να ανοίξει καινούργιους δρόμους για καλύτερο
μέλλον δικό του και του κόσμου . Δεν τον θαμπώνουν οι επιτυχίες του και
προχωρά προς ανώτερες βαθμίδες επιτυχίας.
Διότι έτσι θεωρούν την
επανάσταση για την αλλαγή της κοινωνίας
Ενάρετος
είναι και ο νέος που σέβεται τους γονείς του , τη φυλή του, δείχνει
αλληλεγγύη στους γέροντες και ανήμπορους συνανθρώπους του και πορεύεται
με την αξία και εργατικότητα τους σε ανώτερα αξιώματα και
επιστημονικές και τεχνολογικές βαθμίδες. Δεν εφησυχάζει αλλά μέσα από
την έρευνα και την καινοτομία ανοίγει καινούργιους δρόμους είτε
βρίσκεται στην πατρίδα του είτε στη θετή του πατρίδα. Όμως ποτέ δεν
πρέπει να ξεχνάει τις ρίζες του να τιμάει την Ελλάδα διότι αν χάσει την
επαφή μαζί της μοιάζει με εκείνον που χάθηκε στην έρημο Σαχάρα.
Ενάρετος
είναι και ο ανήσυχος νέος που κάνει το περιπετειώδες ταξίδι της ζωής
γνωρίζοντας τη σαν «νέος Ζορμπάς» αλλά ποτέ δεν χάνει το στίγμα της
δικαιοσύνης και της επιστροφής του στην κανονική ζωή γεμάτος εμπειρίες
ώστε να γίνει δάσκαλος στους νεωτέρους του που έχουν εξοκείλει.
Ενάρετος
είναι εκείνος που παράλληλα με τη σταδιοδρομία του δεν παραμελεί και
την ευγονική του υποχρέωση ώστε να αφήσει διαδόχους για να μην
εξαφανιστεί η φυλή μας
Ενάρετος τέλος είναι ο
τολμηρός και γενναίος νέος ο οποίος με κίνδυνο της ζωής ή και με τη
θυσία του ακόμη γίνεται ήρωας για την υπεράσπιση της πατρίδος του
χωρίς να υπολογίζει τη ζωή του.
Η απόκτηση
χρήματος και κέρδους είναι πράξη επαινετή όταν αυτό γίνεται μέσα από
νόμιμους κανόνες και δεν βλάπτει τον άνθρωπο , την κοινωνία και το
φυσικό περιβάλλον.
Όμως το χρήμα δεν είναι αυτοσκοπός. Αυτό πρέπει να
συμβάλλει στο γενικό καλό ,πρώτιστα του αποκτήσαντος και δευτερευόντως
με έργα ευποιίας , εθνικής ευεργεσίας για την ανύψωση της φυλής μας και
συνακόλουθα για το καλό όλης της ανθρωπότητας στο μέτρο που ο Ελληνισμός
είναι Πολιτισμός και Ανθρωπισμός
Ο Σοφοκλής στην «Εριφύλη» γράφει:
«Μόνο της αρετής οι κατακτήσεις έχουν σιγουριά»
(Αρετής βέβαιαι δ’ εισίν αι κτήσεις μόναι)
Ο Ευριπίδης στην «Ανδρομάχη» γράφει:
«Ο χρόνος τη μνήμη δεν σβήνει των αγαθών ανδρών. η αρετή τους λάμπει ακόμη και μετά το θάνατο τους»
( Ού τοι λείψανα των αγαθών ανδρών αφαιρείται χρόνος. ά δ’
αρετά και θανούσι λάμπει)
Οι
αρχαίοι πρόγονοι μας δεν δοξάστηκαν για τα ογκώδη δημιουργήματα τους ή
για τους πολύτιμους λίθους και το χρυσό που αυτά έφεραν . Δοξάστηκαν
για το πνεύμα που αυτά αναδίδουν διαχρονικά : της δημοκρατίας , του
αγώνα, της φιλοσοφίας, των γραμμάτων και τεχνών , της επιστήμης, της
τεχνολογίας και προ παντός του ελευθέρου πνεύματος των πολιτών. Σε
αντίθεση με τα πλουμιστά και τα "μπιχλιμπιδωτά" έργα της ανατολής
κατάφορτα από χρυσάφι , πολύτιμους λίθους και ελεφαντοστούν τα οποία
όμως αποπνέουν απολυταρχία , δουλεία και υποταγή στον τύραννο.
Η πατρίδα
μας είναι η μήτρα του Πολιτισμού και κάθε τι ωραίο και αληθινό βγήκε
από εδώ.
Επομένως, ο σκοπός όλων μας είναι να
δώσουμε τα μηνύματα της αλλαγής της παρακμιακής εποχής μας για να
φτιάξουμε την νέα Ελλάδα που τα σύνορα της θα εκτείνονται σε όλη την
υδρόγειο .
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια ο νέος Έλληνας θα έχει ευθύνη να μεταδώσει τα μηνύματα πρώτα στους ομογενείς και στους φιλέλληνες και εν συνεχεία στην παγκόσμια κοινότητα.
Προς τούτο πρέπει να ιππεύσουμε σαν νέοι Βελλεροφόντης τον τεχνολογικό Πήγασο που θα μας οδηγήσει όπως τους Έλληνες θαλασσοπόρους της προϊστορικής εποχής σε κάθε γωνία της γης.
Είναι εξουθενωτικό για τη φυλή μας να έχει στο εσωτερικό της εμφύλιες διαμάχες για το ποιος μικρός ήλιος φωτίζει περισσότερο όταν ο μέγας Ήλιος του Ελληνικού Πολιτισμού φωτίζει όλη την ανθρωπότητα. Καιρός λοιπόν να σταματήσουν οι εμφύλιοι πόλεμοι και να δούμε μπροστά το μέλλον γιατί στην εποχή μας γίνονται κοσμογονικές αλλαγές και ανακατατάξεις και δεν πρέπει εμείς οι Έλληνες με τον λαμπρότερο πολιτισμό να μείνουμε εκτός νυμφώνος .
Τα μεγάλα πνεύματα της
διαδικτυακής μας ομηγύρεως ας ιππεύσουν πρώτοι και όλοι εμείς θα τους
ακολουθήσουμε στους νέους ηθικούς δρόμους.
Σημ. Σε κάθε περίπτωση η επίκληση μου γίνεται προς τις Ελληνίδες και τους Έλληνες νέους/ες
Αμφικτύων
12/12/ 2021
*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
amphiktyon@gmail.com
ΘΑΥΜΑ!!! ΘΑΥΜΑ !!!........ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ!!!!! Ο ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑΣ … ΒΓΑΙΝΕΙ ΤΑ ΒΡΑΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΦΕΡΕΤΡΟ ...
Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2021
ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ 🔫 ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ 🧨 ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ