Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2019

Η Ήρα παίρνει το «μυστικό λουλούδι», το μυρίζει και γεννά τον Άρη





Ένα δακτυλιόσχημο (cornelian) εγχάρακτο, στην αρχική του χρυσή βάση, της συλλογής Poniatowski, με μαύρη γραμμή σμάλτου…
Εικονίζει την θεά Χλωρίδα – μετέπειτα Flora - θεά της χλωρίδας, να παρουσιάζει ένα λουλούδι στην καθιστή θεά Ήρα – μετέπειτα Juno / Saturnia.

Λεπτομέρεια: Η Χλωρίδα δίνει το λουλούδι με το αριστερό της χέρι, και η Ήρα το παίρνει επίσης με το αριστερό της χέρι...

 Αυτή η παράσταση φαίνεται αρχικώς απλή…
Αλλά είναι βαθυτάτη και μιλά για «δημιουργία» θεού, μη συμβατική σύλληψη και παρθενογένεση…

Ο θεός Άρης / Άρες / Αρεύς «δημιουργήθηκε»[1] «από την τέχνη» της Χλωρίδος:

«Προσεύχομαι – λέει η ίδια - ο Ζευς να μη το μάθει»… Και εξιστορεί:

«Η θεά Ήρα, όταν η θεά Αθηνά εγεννήθη χωρίς μητέρα, πληγώθηκε που ο Ζευς δεν χρειάστηκε τις υπηρεσίες της. Πήγε και παραπονέθηκε στον Ωκεανό για τις πράξεις του συζύγου της. Σταμάτησε στην πόρτα μας, κουρασμένη από το ταξείδι. Όταν την είδα ρώτησα: Τι σε έφερε έως εδώ, Ήρα;
(…) Την παρηγόρησα με λόγια φιλικά: «Οι λέξεις», λέει, «δεν ανακουφίζουν τον πόνο μου. Αν ο Δίας έγινε πατέρας χωρίς να χρησιμοποιήσει σύζυγο και κατέχει και τους δύο τίτλους μόνος του, γιατί να μην πρέπει να προβώ κι εγώ σε μια μητρότητα χωρίς σύζυγο, μια γέννηση από παρθένα[2], που δεν την άγγιξε άνδρας; Θα δοκιμάσω κάθε φάρμακο στην πλατειά Γη και στον κενό Ωκεανό και στις βαθειές κοιλότητες στα Τάρταρα»…
Τα λόγια της ήταν κοφτά. Το πρόσωπό μου ήταν διστακτικό. «Φαίνεσαι, Νύμφη, ότι μπορείς να βοηθήσεις», λέει. Τρεις φορές ήθελα να βοηθήσω, τρεις φορές κόλλησε η γλώσσα μου: Ο θυμός του Διός μου προκαλούσε φόβο. «Σε παρακαλώ, βοήθησέ με», είπε, «θα αποκρύψω την πηγή της βοήθειάς μου». Μάρτυς μου η ιερά Στυξ.
«Ένα λουλούδι», είπα, «από τα λιβάδια της Ωλένου[3] θα πραγματοποιήσει την ευχή σου. Είναι μοναδικό στους κήπους μου. Και μια στείρα αγελάδα να το ακουμπήσει θα γίνει μητέρα…
Γρήγορα έκοψα το στερεωμένο λουλούδι με τον αντίχειρά μου. Η Ήρα αισθάνεται το άγγιγμα. Και με το άγγιγμα συλλαμβάνει. Φουσκώνει και εισέρχεται στην Θράκη[4] και στην δυτική Προποντίδα, και πραγματοποιεί την ευχή της: Ο Άρης δημιουργήθηκε[5].
Ενθυμούμενος τον ρόλο μου στην γέννησή του, ο Άρης είπε: «Και εσύ θα έπρεπε να έχεις μια θέση στην πόλη του Ρωμύλου, την Ρώμη».

ΠΗΓΗ: Οβίδιος «Fasti» 5.229 ff, Boyle, «Ρωμαϊκή ποίηση 1ου π.Χ. έως 1ου μ.Χ..».

Έτσι εμφανίσθηκε τότε επί Γης ο θεός Άρης!
Βλέπετε πως τα ονόματα ΗΡΑ και ΑΡΗ[Σ] έχουν ανάδρομη καρκινική σχέση...
Και η Χλωρίς επήρε και το επίθετο Αρεγονίδα! (βλ. Αργοναυτικά-Ορφικά, 126).
Ο παραπάνω αρχαίος μύθος, σχεδόν κρύφτηκε… δεν διδάχθηκε ποτέ (όπως είναι ο προορισμός του μύθου)...
Μάλιστα παραφράσθηκε από τους χριστιανούς, για την «μαγική» γέννηση του Ιησού Χριστού, από την Παναγία, μυρίζοντας τον κρίνο
Η θεά Χλωρίς ήταν αρχικώς χθονία θεότης των αρχαίων Ελλήνων.
Θεότητα της βλαστήσεως, των λουλουδιών, των ανθέων – εξ ου και Ανθούσα.
Ήταν θυγατέρα της Περσεφόνης (ή του Αμφίονος και της Νιόβης)[6] και σύζυγος του θελκτικού εραστή Ζεφύρου[7]. Όταν ετελούντο τα πρώτα Ηραία[8], στην Ηλεία, και διεξαγόταν αγώνας δρόμου των παρθένων στο στάδιο της Ολυμπίας, πρώτη νικήτρια ήταν η Χλωρίς. Συλλατρευόταν με την Λητώ[9]. Άγαλμά της παρθένου Χλωρίδος ίστατο στο Άργος, παρά της Λητούς, έργο του Πραξιτέλους[10]!
Μεταγενέστερα, οι Ρωμαίοι την είπαν Φλώρα (< Χλώρα, όπως η Χλώρινα έγινε Φλώρινα). Η «Ρωμαία» θεά, έγινε πανομοιότυπη με την Χλωρίδα. (Οβίδιος «Fast.», V.195). Σύζυγός της ήταν ο Αίολος (κατά παράφρασιν του Ζεφύρου). Οι Λατίνοι εκτός από θεότητα της εαρινής βλαστήσεως (κυρίως των δημητριακών φυτών (σίτου, κριθής, κ.ά.) και των οπωροφόρων δένδρων, την έκαμαν και θεότητα των καρποφόρων δένδρων, της αμπέλου καί των ανθέων. Με την Rοbigus (ή Robigo) εμπόδιζε την σκωρία των σιτηρών. Με την Pomona / Πομονα αγρυπνούσε επί των οπωροφόρων δένδρων. Η Flora ήταν μία των 12 θεοτήτων, που εξευμένιζαν με εξιλαστήριες θυσίες, όταν εμφανιζόταν κάποιο έκτακτο γεγονός. Είχε αρχαιότατο ναό στην Ρωμη, επί του Κυρηναλίου λόφου, και ίδιον ιερέα και δεύτερο ναό, ανεγερθέντα κατά τον 2ο π.X. αιώνα, εξ αφορμής μιας αφορίας, «παρά τόν μέγαν Κίρκον». Ετελούντο προς τιμήν της μεγάλες αγροτικές εορτές, τα Φλοράλια / Floralia, τον μήνα Απρίλιο (περίπου 28 Απριλίου-1η Μαΐου), προς εξασφάλισιν της προστασίας «εσπαρμένων αγρών». (βλ. Dict. of Ant. s. v. Floralia και Γ. Λεκάκη "Τάματα και αναθήματα"). Ετιμάτο ιδιαιτέρως από τις γυναίκες. Απεικονίζετο ως νεαρά γυνή, εστεμμένη με άνθη. Τα πλείστα των αγαλμάτων, τα οποία φέρουν το όνομα της Flora είναι προσαρμογές των αρχαίων ελληνικών αγαλμάτων. Απεικονίσεις της διεσώθησαν και επί αρχαίων νομισμάτων.
Το παραπάνω χαρακτικό έργο τέχνης έχει την υπογραφή του γλύπτη Ευόδου – ΕΥΟΔΟΣ ΕΠ(ΟΙΕΙ) – προφανώς αντιγραφή από κάποιο πρωτότυπο.
Από την Συλλογή Poniatowski «Pierres gravees antiques», κλάση Ι. 102 > Christie's, αρ. 85 > Tyrrell, αρ. 68 > Bonhams, Λονδίνο, 5 Δεκεμβρίου 2002.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για την ΣΥΛΛΟΓΗ Poniatowski, ΕΔΩ
ΠΗΓΕΣ: Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Dictionary of Greek and Roman Biography and Mythology. Αλ. Λέτσας «Μυθολογία της Γεωργίας». ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 19.12.2019.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:


[1] Είναι θεός «ποιηθείς», ου γεννηθείς.
[2] Δεν είναι η μόνη γέννηση άνευ συζύγου που πραγματοποίησε η Ήρα. Και τον Ήφαιστο, τον εγέννησε χωρίς να έχει πλαγιάσει με θεό ή θνητό (Ιλ. Α,578, Ησ. Θεογ. 927, Απολλόδ. 1/3.5 ).
[3] Η Ώλενος ήταν πόλις της Αιτωλίας, παρά την Πλευρώνα, που ίδρυσε ο ομώνυμος υιός του Ηφαίστου. Και πόλις της Αχαΐας, που ίδρυσε ο ομώνυμος υιός του Διός και της Δαναΐδος Αναξιθέας, στις όχθες του ποταμού Πείρου – η μετέπειτα Δύμη. Σήμερα εκεί κοντά υπάρχει χωριό που λέγεται ... Κρίνος...
[4] Γι’ αυτό έλεγαν πως η λατρεία του Άρεως ξεκίνησε από την Θράκη και διεδόθη στον υπόλοιπο ελληνισμό.
[5] Ίσως επειδή δεν ήταν «πλήρως θεϊκή» γέννα, γι’ αυτό και ο θεός αυτός δεν ήταν αήττητος!
[6] Βλ. Παυσ. 2/21.9, 5/16.4, Απολλόδ. 3/5.6, Σχόλ. Ιλ. Λ, 692c, Διόδ. Σικ. 4/68.6, Υγίν. μύθ. 10, 11, 14.14, 69.7.
[7] Ο Ζέφυρος, θεότης του ελαφρού δυτικού ανέμου, δροσίζει με την γλυκειά πνοή του τα Ηλύσια πεδία, και ως εκ τούτου και την εκεί διαμονή των μακάρων. Αυξάνει την βλάστηση και ωριμάζει τους καρπούς, τους θαυμασίους κήπους του βασιλεως των Φαιάκων, Αλκινόου…
[8] Αγώνες και εορτές για γυναίκες, αντίστοιχες με τα Ολύμπια των ανδρών. Κι αυτές ανά πενταετία. Κατά τη διάρκειά τους, 16 γυναίκες ύφαιναν πέπλο της Ήρας. Βραβεία ήσαν και εδώ, στεφάνια ελιάς και μέρος του κρέατος των ιερείων. Τους αγώνες ίδρυσε η Ιπποδάμεια, προς τιμήν της Ήρας, όταν έγινε
σύζυγος του Πέλοπος. – βλ. Γ. Λεκάκης «Ολυμπιακοί Αγώνες» και «Η Πίσα και η Πίζα».
[9] Γι’ αυτό και κάποιοι τις ταυτίζουν.
[10] Βλ. Παυσανία (ΙI, 21,9). Του συμπλέγματος τούτου υπάρχουν αντίγραφα επί νομισμάτων ρωμαϊκών χρόνων.


ΛΕΞΕΙΣΗρα, μυστικο λουλουδι, μυρο, μυρωδια, οσμη, γεννα, γεννηση, Αρης, δακτυλιοσχημο, κορνελια, εγχαρακτο, χρυσος, σμαλτο, θεα Χλωριδα, λουλουδι, Ιουνο, Σατουρνια, δημιουργια, συλληψη, παρθενογενεση, παρθενογεννεση, Αρες, Αρευς, τεχνη, Χλωρις, Προσευχη, Ζευς, θεα Αθηνα, μητερα, αμητωρ, Διας, Ωκεανος, παρηγορια, συζυγος, μητροτητα, παρθενα, παρθενος, ανδρας, φαρμακο, Ταρταρα, Νυμφη, θυμος, Στυξ, Ορκος, υδατα της Στυγος, Στυγξ, Στυγα, λιβαδι, Ωλενος, κηπος, στειρα, αγελαδα, μητηρ, αντιχειρας, αγγιγμα, Θρακη, Προποντιδα, ευχη, Ρωμυλος, Ρωμη, Οβιδιος, Μποιλ, Ρωμαικη ποιηση, μυθος, παραφραση, χριστιανοι, μαγεια, Ιησους Χριστος, Παναγια, κρινος, χθονια θεα, βλαστηση, ανθος, Ανθουσα, Περσεφονη, Αμφιων, Αμφιονας, Νιοβη, Ζεφυρος, Ηραια, Ηλεια, αγωνας δρομου, δρομος, παρθενος, σταδιο Ολυμπιας, Ολυμπια, νικητρια, Λητω, αγαλμα, Αργος, Πραξιτελης, Ρωμαιοι, Φλωρα, Χλωρα, Χλωρινα, Φλωρινα, Λατινοι, εαρ, δημητριακα, φυτο, σιτος, κριθη, οπωροφορα δενδρα, καρποφορα δενδρα, αμπελος, Ρομπιγκους, Ρομπίγκο, σκωρια, σιτηρα, Πομονα, αγρυπνια, οπωρες, εξευμενισμος, εξιλαστηρια θυσια, λοφος Κυρηναλιου, Κυρηναλιος, ιερεας, αφορια, μεγας Κιρκος, αγροτικη εορτη, Φλοραλια, Απριλιος, Μαιος, 1η Μαιου, Πρωτομαγια, αγρος, γυναικα, νεαρη γυνη εστεμμενη, νομισματα, χαρακτικη, γλυπτης Ευοδος, .Λετσας, Μυθολογια, Γεωργια, ποιηθεις, γεννηθεις, Ηφαιστος, θεος, θνητος, Αιτωλια, Πλευρων, Αχαια, Δαναιδα Αναξιθεα, Πειρος, Δυμη, ανεμος, Ηλυσια πεδια, μακαρες, νησια των μακαρων, ωριμανση, καρπος, Φαιακες, Αλκινοος, Αγωνες, γιορτες, 16, πεπλο, Ηρα, Βραβειο, στεφανι ελιας, κρεας, ιερεια, Ιπποδαμεια, Πέλοπας, Πελωψ, Πελοψ, Ολυμπιακοι Αγωνες, Πισα, Πιζα, Αιολος, Αρεγονις, Αρεγονιδα, Ορφικα, Αργοναυτικα, Κρινος Αχαιας, Χριστουγεννα, Πρωτομαγια, ανοιξη
 
 
 

Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2019

ΔΕΝ ΗΤΑΝ Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΡΑΤΗΣΕ ΟΡΘΙΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ, ΑΝΤΙΘΕΤΑ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΕΚΑΝΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΒΗΣΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΓΗΣ.....


ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΕΙ ΜΠΕΡΔΕΥΤΕΙ ΠΟΛΥ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ, ΟΦΕΙΛΩ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΩ, ΟΤΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΡΑΤΗΣΕ ΟΡΘΙΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ, ΑΛΛΑ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΤΟΥ.......
ΑΝΤΙΘΕΤΑ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΕΚΑΝΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΒΗΣΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΓΗΣ......
ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΙΝΔΥΝΟ, ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ.......ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΛΟΙΠΟΝ;;;; ΑΚΡΙΒΩΣ Η ΙΔΙΑ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΑΝΟΙΞΑΝ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΟΙ ΟΘΩΜΑΝΟΙ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΦΥΓΑΝ ΟΙ ΟΘΩΜΑΝΟΙ ΚΑΙ ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΒΑΥΑΡΟΙ ΤΟΥ ΡΟΤΣΙΛΝΤ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ ΤΟΥ, ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΛΛΟΘΡΗΣΚΩΝ....ΜΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΝΑ ΑΛΛΟΙΩΘΕΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΜΑΣ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ Ο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΜΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΙΔΙΑ Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΠΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ........ΑΛΛΑ ΟΧΙ.....
ΑΥΤΟΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΟΜΑΡΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ.......
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ....."ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ, ΑΛΛΑ Η ΑΠΑΝΘΡΩΠΗ ΣΤΑΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥΣ"..............ΝΑ ΤΟΝ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ...ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΣΥΝΑΦΙ ΤΟΥ............
ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΨΕΥΔΕΤΑΙ ΑΣΥΣΤΟΛΩΣ , ΑΛΛΑ ΧΕΙΡΑΓΩΓΕΙ ΚΙΟΛΑΣ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ, ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΛΥΚΟ ΣΕ ΑΡΝΙ..........
ΑΛΛΑ ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ, ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΝΗΣΤΕΙΑ ΕΥΛΟΓΟΥΝ ΤΟ ΚΟΚΟΡΕΤΣΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΦΑΣΟΛΑΔΑ;;;;;;;;
ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ, ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΛΕΞΕΙ ΑΣΚΗΜΑ.....ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΛΕΞΕΙ, ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΡΑΓΙΑ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ, ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ, ΟΠΩΣ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ, ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΕΝΟΣ ΜΑΚΕΛΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟ........
ΕΝ ΤΩ ΜΕΤΑΞΥ ΟΙ ΒΙΑΣΜΟΙ, ΟΙ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΛΗΣΤΕΙΕΣ ΑΠΟ ΔΑΥΤΟΥΣ, ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΟΥΝ............
ΕΙΘΕ ΣΥΝΤΟΜΑ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΥΤΗ ΠΑΓΙΔΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΤΗΘΕΙ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΜΑΣ.....
ΤΟΤΕ ΙΣΩΣ ΔΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΤΗΝ ΕΣΤΗΣΑΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ....




 ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΦΩΤΟ, ΑΝ ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΤΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΔΟΥΛΕΜΑ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΛΥΠΑΜΑΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ......

ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Νικόλαος Γεωργιάδης

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2019

ΣΠΑΝΙΟ ΒΙΒΛΙΟ, ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ - Διαβάστε θα σας φρεσκάρει τις εμπειρίες σας

”Σιωπηλά Όπλα Ήσυχοι Πόλεμοι”

Silent Weapons for Quiet Wars
Διαβάζεται και σε συνάρτηση με το Δέκα τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης
Πολλοί από εμάς διαβάζοντας ορισμένα άρθρα, βλέπουμε μέσα σε αυτά στοιχεία και γεγονότα, που όντως βιώνουμε η έχουμε βιώσει στη ζωή μας….Αναφέρομαι σε άρθρα που όταν αναρτώνται, άνθρωποι και όργανα του “Συστήματος” (πολιτικοί, media κλπ), σπεύδουν τα χαρακτηρίσουν σαν συνομωσιολογίες.Το παρακάτω άρθρο ίσως, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έτσι. Η κρίση πάντα όμως ανήκει σε εσάς τους αναγνώστες:
Το έγγραφο αυτό περιγράφει ξεκάθαρα την δογματική και κυριαρχική νοοτροπία της ελίτ της Παγκόσμιας Κυβέρνησης. Βρέθηκε τυχαία το 1986, ονομάστηκε «Σιωπηλά όπλα για έναν αθόρυβο πόλεμο», και αποτελεί μια θαυμαστή εξήγηση της τεχνικής της μαζικής πλύσης εγκεφάλου. Αυτό το εκτενές και λεπτομερές έγγραφο που χρονολογείται από το 1979 περιγράφει μία πολιτική που επιβλήθηκε από το 1950. Το έγγραφο λέει πως: «ο αθόρυβος πόλεμος …κηρύχθηκε από την Διεθνή Ελίτ σε μια συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα 1954». Το 1954 όμως είναι το έτος που για πρώτη φορά συναντήθηκε η λέσχη Μπίλντερμπεργκ.
Εδώ υπάρχει μια περίληψη του περιεχομένου του:
«Η εμπειρία έχει αποδείξει πως η πιο απλή μέθοδος για την εξασφάλιση ενός σιωπηλού όπλου και η απόκτηση ελέγχου του κοινού, είναι να τους διατηρούμε ανεκπαίδευτους και αδαείς όσον αφορά τις αρχές των βασικών συστημάτων αφ’ ενός, ενώ αφ’ ετέρου να τους κρατούμε σε σύγχυση, να τους έχουμε αποδιοργανωμένους και αποσπασμένους σε θέματα που δεν έχουν καμία πραγματική σημασία.
Αυτό επιτυγχάνεται με:……….. .
1. Τον χωρισμό των εγκεφάλων τους• την υπονόμευση των πνευματικών τους δραστηριοτήτων την παροχή ενός προγράμματος χαμηλής ποιότητας στην δημόσια εκπαίδευση, τα μαθηματικά, τον σχεδιασμό συστημάτων και τα οικονομικά αλλά και την αποθάρρυνση τους στον τομέα της τεχνικής δημιουργικότητας.
2. Την εξάρτηση των αισθημάτων τους και την αύξηση της αυτοϊκανοποίησής τους αλλά και της ικανοποίησης τους σε συναισθηματικές και σωματικές δραστηριότητες με:
α) Άσχετες συναισθηματικές προσβολές και επιθέσεις (πνευματικός και συναισθηματικός βιασμός) μέσω μιας μόνιμης επίθεσης σεξ, βίας και πολέμων στα μέσα ενημέρωσης -κυρίως την τηλεόραση και τις εφημερίδες.
β) Την ικανοποίηση κάθε επιθυμίας τους -σε υπερβολή- «σκουπιδοτροφές για τη σκέψη» και με την αποστέρηση όλων αυτών που πραγματικά έχουν ανάγκη.
γ) Την επανεγγραφή της ιστορίας και του νόμου και την υποταγή του κοινού σε μία παρεκκλίνουσα δημιουργία, έτσι ώστε να μπορεί να ανορθώνει τη σκέψη του από τις προσωπικές ανάγκες σε ιδιαίτερα κατασκευασμένες εξωτερικές προτεραιότητες.
Τα σιωπηλά όπλα της τεχνολογίας κοινωνικού αυτοματισμού θα παρεμποδίζουν τα ενδιαφέροντα του και τις ανακαλύψεις του.
Όσο περισσότερη σύγχυση, τόσο περισσότερο όφελος. Άρα η καλύτερη προσέγγιση είναι να δημιουργούμε προβλήματα και μετά να προτείνουμε λύσεις.»
Περιληπτικά:
✓Στα μέσα διατηρήστε την προσοχή του ενήλικου κοινού μακριά από τα πραγματικά κοινωνικά θέματα και αιχμαλωτίστε το με θέματα που δεν έχουν καμιά πραγματική αξία.
✓ Στα σχολεία κρατήστε το νεαρό κοινό σε άγνοια όσον αφορά τα πραγματικά μαθηματικά, τα πραγματικά οικονομικά θέματα, τον πραγματικό νόμο και την πραγματική ιστορία.
✓Στη διασκέδαση διατηρήστε την διασκέδαση του κοινού κάτω από το πνευματικό επίπεδο της Στ’ δημοτικού.
✓Στην εργασία διατηρήστε το κοινό απασχολημένο … απασχολημένο … απασχολημένο … για να μην έχει χρόνο να σκεφτεί φέρτε το πίσω στο αγρόκτημα με τα άλλα ζώα.
ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΓΙΑ ΤΑ ΣΙΩΠΗΛΑ ΟΠΛΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΜΕ ΘΑΥΜΑΣΤΟ ΤΡΟΠΟ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΝΟΥ ΜΕ ΜΙΚΡΟΚΥΜΑΤΑ.
Γράφει για τον αθόρυβο πόλεμο:
«Πυροβολεί καταστάσεις αντί για σφαίρες. Προωθείται με επεξεργασία δεδομένων αντί με την πυρίτιδα με έναν υπολογιστή αντί για ένα όπλο- την χειρίζεται ένας προγραμματιστής υπολογιστών αντί ένας σκοπευτής- ενεργεί κάτω από τις διαταγές ενός τραπεζικού μεγιστάνα αντί ενός στρατηγού του στρατού.
Δεν δημιουργεί προφανείς θορύβους, δεν προκαλεί προφανείς σωματικές βλάβες και δεν αναμιγνύεται φανερά στην καθημερινή κοινωνική ζωή κανενός.
Προκαλεί όμως αλάνθαστους «θορύβους», προκαλεί αλάνθαστες σωματικές και πνευματικές βλάβες και εμπλέκεται με αλάνθαστο τρόπο στην καθημερινή κοινωνική ζωή, δηλαδή αλάνθαστα στον εκπαιδευμένο παρατηρητή, αυτόν που γνωρίζει που να κοιτάζει. Το κοινό δεν μπορεί να κατανοήσει το όπλο κι έτσι δεν μπορεί να πιστέψει πως δέχεται την επίθεση και υποτάσσεται από ένα όπλο.
Το κοινό μπορεί ενστικτωδώς να αισθανθεί πως κάτι πάει στραβά, εξ’ αιτίας όμως της τεχνολογικής φύσης του σιωπηλού όπλου, δεν μπορεί να εκφράσει τα συναισθήματα του με λογικό τρόπο, ή να χειριστεί το πρόβλημα με έξυπνο τρόπο. Έτσι δεν γνωρίζει πως να ζητήσει βοήθεια και δεν ξέρει πως να συνεργαστεί με άλλους για να αμυνθούν εναντίον του.
Όταν ένα σιωπηλό όπλο εφαρμόζεται σταδιακά, τότε το κοινό προσαρμόζεται στην παρουσία του και μαθαίνει να ανέχεται την επέμβαση του στη ζωή του, μέχρι που η πίεση (ψυχολογική ή οικονομική) να γίνει πάρα πολύ μεγάλη και να καταρρεύσει. Άρα το σιωπηλό όπλο είναι ένας τύπος βιολογικού πολέμου. Επιτίθεται στη ζωτικότητα, την κινητικότητα και τις επιλογές των ατόμων μιας κοινωνίας, γνωρίζοντας, κατανοώντας, χειριζόμενο και επιτιθέμενο στις πηγές φυσικής και κοινωνικής ενέργειας και στις σωματικές, πνευματικές και συναισθηματικές δυνάμεις και αδυναμίες».
Με άλλα λόγια διαίρει και βασίλευε. Όταν κάποιοι εισαγάγουν την παγκόσμια δικτατορία τους με σταδιακή προσέγγιση τότε πολλοί λίγοι θα συνειδητοποιήσουν τι πραγματικά γίνεται μέχρι να είναι πολύ αργά. Στην πραγματικότητα οι πολλοί θα καταδικάσουν και θα γελάσουν αυτούς που θα προσπαθήσουν να τους καταδείξουν τι ακριβώς συμβαίνει. Κλείνοντας το θα αναφέρω τρία μόνον αποσπάσματα από κάποιες εκατοντάδες αναφορές που κατά καιρούς έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά για την σύνδεση του ανθρώπινου εγκεφάλου με κρατικούς υπολογιστές μέσω ραδιοεπικοινωνιών:
«Είναι μέσα στην εξουσία μας να παρατηρούμε τι βλέπει, τι αισθάνεται και τι σκέπτεται ένα άτομο, να εξετάζουμε εξονυχιστικά τη συμπεριφορά και να ανιχνεύουμε ακόμη την περίπτωση του τυχαίου στις συνειδητές του αποφάσεις, αλλά και στην ψυχολογική και ασυνείδητη κατάσταση του».(Telemetry is coming of age)
«Μπορούμε να επιλέξουμε να χρησιμοποιήσουμε την αυξανόμενη γνώση μας για να σκλαβώσουμε τους ανθρώπους με τρόπους που δεν φανταστήκαμε ποτέ, αφαιρώντας τους την προσωπικότητα και ελέγχοντας τους με μέσα τόσο προσεκτικά επιλεγμένα που δεν θα γνωρίσουν ίσως ποτέ την απώλεια της προσωπικότητας τους» (Καθηγητής Καρλ Ρότζερς – Science).
«Έχουν αναπτυχθεί τεχνικές για την έρευνα και τον χειρισμό του ανθρώπου. Οι διπλής ροής επικοινωνίες με τα βάθη του εγκεφάλου κάνουν δυνατή την αποστολή και την λήψη πληροφο¬ριών από και προς τον εγκέφαλο … Μπορούμε να ξεκινήσουμε, να σταματήσουμε ή να τροποποιήσουμε μία ποικιλία αυτόνομων σωματικών συμπεριφορών και πνευματικών εκφράσεων. Μπορούμε να πειραματιστούμε με τους εγκεφαλικούς μηχανισμούς που είναι υπεύθυνοι για τον καθορισμό και την διατήρηση …. συγκεκριμένων συμπεριφορών και πνευματικών λειτουργιών … Καθώς δεν χρησιμοποιούνται μπαταρίες, η ζωή του μεταδότη είναι απεριόριστη. Ενέργεια και πληροφορίες παρέχονται από ραδιοφωνικές συχνότητες» (Αναφορά ψυχιατρικών ερευνών: «Η επέμβαση του Ανθρώπου στις διεγκεφαλικές Λειτουργίες» από το Ψυχιατρικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Γέηλ των ΗΠΑ).
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΒΙΒΛΙΟΥ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΟΑΜ ΤΣΟΜΣΚΙ :
Ο Αμερικανός ακαδημαϊκός και στοχαστής, Νόαμ Τσόμσκι, αναλύει τις δέκα τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης. Το κείμενο αποτελεί μέρος μιας συλλογής συνεντεύξεων του Ν.Τσόμσκι, όπου ο κορυφαίος διανοητής διαπιστώνει διεισδυτικές παρατηρήσεις για τους θεσμούς που διαμορφώνουν τη σκέψη του κοινού και οι οποίοι βρίσκονται στην υπηρεσία της ισχύος και του κέρδους.
1. Η τεχνική της διασκέδασης
Πρωταρχικό στοιχείο του κοινωνικού ελέγχου, η τεχνική της διασκέδασης συνίσταται στη στροφή της προσοχής του κοινού από τα σημαντικά προβλήματα και από τις μεταλλαγές που αποφασίστηκαν από τις πολιτικές και οικονομικές ελίτ, με ένα αδιάκοπο καταιγισμό διασκεδαστικών και ασήμαντων λεπτομερειών.
Η τεχνική της διασκέδασης είναι επίσης απαραίτητη για να αποτραπεί το κοινό από το να ενδιαφερθεί για ουσιαστικές πληροφορίες στους τομείς της επιστήμης, της οικονομίας, της Ψυχολογίας, της Νευροβιολογίας και της Κυβερνητικής. «Κρατήστε αποπροσανατολισμένη την προσοχή του κοινού, μακριά από τα αληθινά κοινωνικά προβλήματα, αιχμαλωτισμένη σε θέματα χωρίς καμιά πραγματική σημασία.
Κρατήστε το κοινό απασχολημένο, απασχολημένο, απασχολημένο, χωρίς χρόνο για να σκέφτεται· να επιστρέφει κανονικά στη φάρμα με τα άλλα ζώα». Απόσπασμα από το Όπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους.
2 . Η τεχνική της δημιουργίας προβλημάτων, και στη συνέχεια παροχής των λύσεων
Αυτή η τεχνική ονομάζεται επίσης «πρόβλημα-αντίδραση-λύση». Πρώτα δημιουργείτε ένα πρόβλημα, μια «έκτακτη κατάσταση» για την οποία μπορείτε να προβλέψετε ότι θα προκαλέσει μια συγκεκριμένη αντίδραση του κοινού, ώστε το ίδιο να ζητήσει εκείνα τα μέτρα που εύχεστε να το κάνετε να αποδεχτεί.
Για παράδειγμα: αφήστε να κλιμακωθεί η αστική βία, ή οργανώστε αιματηρές συμπλοκές, ώστε το κοινό να ζητήσει τη λήψη μέτρων ασφαλείας που θα περιορίζουν τις ελευθερίες του.
Ή, ακόμη: δημιουργήστε μια οικονομική κρίση για να κάνετε το κοινό να δεχτεί ως αναγκαίο κακό τον περιορισμό των κοινωνικών δικαιωμάτων και την αποδόμηση των δημοσίων υπηρεσιών.
3. Η τεχνική της υποβάθμισης
Για να κάνει κάποιος αποδεκτό ένα απαράδεκτο μέτρο, αρκεί να το εφαρμόσει σταδιακά κατά «φθίνουσα κλίμακα» για μια διάρκεια 10 ετών. Μ’ αυτόν τον τρόπο επιβλήθηκαν ριζικά νέες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες (νεοφιλελευθερισμός) στις δεκαετίες του 1980 και 1990.
Μαζική ανεργία, αβεβαιότητα, «ευελιξία», μετακινήσεις, μισθοί που δεν διασφαλίζουν πια ένα αξιοπρεπές εισόδημα· τόσες αλλαγές, που θα είχαν προκαλέσει επανάσταση, αν είχαν εφαρμοστεί αιφνιδίως και βίαια.
4. Η στρατηγική της αναβολής (Σαλαμοποιήση)
Ένας άλλος τρόπος για να γίνει αποδεκτή μια αντιλαϊκή απόφαση είναι να την παρουσιάσετε ως «οδυνηρή αλλά αναγκαία», αποσπώντας την συναίνεση του κοινού στο παρόν, για την εφαρμογή της στο μέλλον. Είναι πάντοτε πιο εύκολο να αποδεχτεί κάποιος αντί μιας άμεσης θυσίας μια μελλοντική. Πρώτα απ’όλα, επειδή η προσπάθεια δεν πρέπει να καταβληθεί άμεσα.
Στη συνέχεια, επειδή το κοινό έχει πάντα την τάση να ελπίζει αφελώς ότι «όλα θα πάνε καλύτερα αύριο» και ότι μπορεί, εντέλει, να αποφύγει τη θυσία που του ζήτησαν. Τέλος, μια τέτοια τεχνική αφήνει στο κοινό ένα κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να συνηθίσει στην ιδέα της αλλαγής, και να την αποδεχτεί μοιρολατρικά, όταν κριθεί ότι έφθασε το πλήρωμα του χρόνου για την τέλεσή της.
5 . Η στρατηγική του να απευθύνεσαι στο κοινό σαν να είναι μωρά παιδιά
Η πλειονότητα των διαφημίσεων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό χρησιμοποιούν έναν αφηγηματικό λόγο, επιχειρήματα, πρόσωπα και έναν τόνο ιδιαιτέρως παιδικό, εξουθενωτικά παιδιάστικο, σαν να ήταν ο θεατής ένα πολύ μικρό παιδί ή σαν να ήταν διανοητικώς ανάπηρος.
Όσο μεγαλύτερη προσπάθεια καταβάλλεται να εξαπατηθεί ο θεατής, τόσο πιο παιδιάστικος τόνος υιοθετείται από τον διαφημιστή. Γιατί; «Αν [ο διαφημιστής] απευθυνθεί σε κάποιον σαν να ήταν παιδί δώδεκα ετών, τότε είναι πολύ πιθανόν να εισπράξει, εξαιτίας του έμμεσου και υπαινικτικού τόνου, μιαν απάντηση ή μιαν αντίδραση τόσο απογυμνωμένη από κριτική σκέψη, όσο η απάντηση ενός δωδεκάχρονου παιδιού». Απόσπασμα από το «Όπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους».
6 . Η τεχνική του να απευθύνεστε στο συναίσθημα μάλλον παρά στη λογική
Η επίκληση στο συναίσθημα είναι μια κλασική τεχνική για να βραχυκυκλωθεί η ορθολογιστική ανάλυση, επομένως η κριτική αντίληψη των ατόμων. Επιπλέον, η χρησιμοποίηση του φάσματος των αισθημάτων επιτρέπει να ανοίξετε τη θύρα του ασυνείδητου για να εμφυτεύσετε ιδέες, επιθυμίες, φόβους, παρορμήσεις ή συμπεριφορές
7. Η τεχνική του να κρατάτε το κοινό σε άγνοια και ανοησία
Συνίσταται στο να κάνετε το κοινό να είναι ανίκανο να αντιληφθεί τις τεχνολογίες και τις μεθοδολογίες που χρησιμοποιείτε για την υποδούλωσή του. «Η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στις κατώτερες κοινωνικές τάξεις πρέπει να είναι πιο φτωχή, ώστε η τάφρος της άγνοιας που χωρίζει τις κατώτερες τάξεις από τις ανώτερες τάξεις να μη γίνεται αντιληπτή από τις κατώτερες». Απόσπασμα από το «Ὀπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους».
8. Η τεχνική του να ενθαρρύνεις το κοινό να αρέσκεται στη μετριότητα
Συνίσταται στο να παρακινείς το κοινό να βρίσκει «cool» ό,τι είναι ανόητο, φτηνιάρικο και ακαλλιέργητο.
9. Η τεχνική του να αντικαθιστάς την εξέγερση με την ενοχή
Συνίσταται στο να κάνεις ένα άτομο να πιστεύει ότι είναι το μόνο υπεύθυνο για την συμφορά του, εξαιτίας της διανοητικής ανεπάρκειάς του, της ανεπάρκειας των ικανοτήτων του ή των προσπαθειών του. Έτσι, αντί να εξεγείρεται εναντίον του οικονομικού συστήματος, απαξιώνει τον ίδιο τον εαυτό του και αυτο-ενοχοποιείται, κατάσταση που περιέχει τα σπέρματα της νευρικής κατάπτωσης, η οποία έχει μεταξύ άλλων και το αποτέλεσμα της αποχής από οποιασδήποτε δράση. Και χωρίς τη δράση, γλιτώνετε την επανάσταση!
10. Η τεχνική του να γνωρίζεις τα άτομα καλύτερα από όσο γνωρίζουν τα ίδια τον εαυτό τους
Στη διάρκεια των τελευταίων πενήντα ετών, οι κατακλυσμιαία πρόοδος της επιστήμης άνοιξε μια ολοένα και πιο βαθιά τάφρο ανάμεσα στις γνώσει του ευρέως κοινού και στις γνώσεις που κατέχουν και χρησιμοποιούν οι ιθύνουσες ελίτ.
Χάρη στη Βιολογία, τη Νευροβιολογία και την εφαρμοσμένη ψυχολογία, το «σύστημα» έφτασε σε μια εξελιγμένη γνώση του ανθρώπινου όντος, και από την άποψη της φυσιολογίας και από την άποψη της ψυχολογίας.
Το σύστημα έφτασε να γνωρίζει τον μέσο άνθρωπο καλύτερα απ’ όσο γνωρίζει ο ίδιος τον εαυτό του. Αυτό σημαίνει ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων, το σύστημα ασκεί έναν πολύ πιο αυξημένο έλεγχο και επιβάλλεται με μια μεγαλύτερη ισχύ επάνω στα άτομα απ’ όσο τα άτομα στον ίδιο τον εαυτό τους.
Και όμως για να καταρρεύσουν όλα αυτά αρκεί μια στιγμή αφύπνισης. Το "κόκκινο χάπι" που έλεγε ο Μορφέας στόν Νίο στην ταινία Μatrix. Αν υπάρξει έστω μια φευγαλέα στιγμή αφύπνισης όλο το οικοδόμημα καταστρέφεται και πέφτει όπως μια κουρτίνα, και το κυριότερο η κουρτίνα αυτή δεν μπορεί να αναρτηθεί ξανά. Για αυτό σας παρουσιάζουμε τις 10 τεχνικές, μόλις τις παρατηρήσετε ότι συμβαίνουν γύρω σας και εφαρμόζονται κάθε μέρα, η αφύπνιση έρχεται νομοτελειακά.
 

Περισσότερα στο:
http://www.offtherecord.net.gr/2017/05/07/%CF%83%CE%B9%CF%89%CF%80%CE%B7%CE%BB%CE%AC-%CF%8C%CF%80%CE%BB%CE%B1-%CE%AE%CF%83%CF%85%CF%87%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%81/

ΤΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ !! - ΚΑΣΙΔΙΑΡΗΣ για ΑΟΖ, ελληνοτουρκικό πόλεμο, λαθροεισβολή και Χρυσή Αυγή

ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ...- Ο εχθρός ευρίσκεται εντός των τειχών και σας έχει ρίξει στον λάκκο με τα φίδια...

Γράφει ο Ηλίας Ηλιακόπουλος
ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ...

Έχει ξεκινήσει από το 1975.Από τους κόλπους της πάλαι ποτέ ΕΟΚ στην συνέχεια από την μεταλλαγμένη σε Ευρωπαική Ένωση.(Ε.Ε).Να εποικίσουν την Ευρώπη με μουσουλμανικούς πληθυσμούς.Αυτό επιδιώκει η υπερεθνική Ελίτ των Βρυξελών.Αυτά εκτελούν τα εντός των ευρωπαικών κρατών τσιράκια τους .Το σχέδιο Eurabia αλλά και Kalergi σε πλήρη εξέλιξη.
Μη ξεχνάτε πως ο τελευταίος υπήρξε συνιδρυτής των πρώτων οργανισμών της ΕΟΚ .
Το ίδρυμά του άλλωστε δεν βραβεύει τυχαία πριν από λίγο καιρό Μέρκελ,Ρομπαι και Γιούνκερ!
Ο λόγος απλός .Φτηνά εργατικά χέρια και για να μη καταρρεύσει το ασφαλιστικό σύστημα λόγω της παρατεταμένης υπογεννητικότητας στην εκφυλισμένη Ευρώπη...!
Εν γνώσει τους οι εθνικοί μειοδότες -κυβέρνηση και αντιπολίτευση-ακολουθούν την γραμμή των"ανοιχτών συνόρων" και δεν τους νοιάζει καρφάκι για την δική μας ασφάλεια και υγεία.
Εκτελούν στυγνά τις εντολές του υπερεθνικού διευθυντηρίου γιατί αλλιώς δεν θα είχαν τις καρέκλες τους.
Για να μας εμπαίζουν πως δήθεν "σφάζονται " για τα συμφέροντα της χώρας στον ναό της αμαρτίας ,στην βο(υ)λή.Στην πραγματικότητα ακολουθώντας τις εντολές του ίδιου αφεντικού.
Στο άθλιο αυτό παιχνίδι εμετικοί συμπαραστάτες τους τα βρωμερά "συστημικά"ΜΜΕ.Αναδεικνύουν εκείνα που θέλουν.Τις καταλήψεις και συλλήψεις στο Κουκάκι.Για την εξέγερση στη Σάμο μιλιά.
Για τα έκτροπα στη Μόρια της Λέσβου μιλιά.Το ίδιο για τηνΚώ,τηνΛέρο,Κάρπαθο και άλλα νησιά .Ένοχη σιωπή.
Για το συλλαλητήριο των φανατισμένων πακιστανών στην Αθήνα λίγα και χλιαρά.Για τον ανεξέλεγκτο εποικισμό της χώρας μας από αλλόθρησκους τζιχαντιστές μιλιά....Να δείτε που το πάζλ των αλλαστόρων(δαιμονικές οντότητες), θα κλείσει με τις "αδελφές του ελέους" τις τράπεζες.Θυμηθείτε πως κάποια στιγμή οι τελευταίες με εντολή του Διευθυντηρίου εκεί που κρατούν κλειστή την κάνουλα για μας ,θα δώσουν αφειδώς δάνεια στους επήλυδες για κατασκευή πολυτελών κατοικιών διάσπαρτα απανταχού της Ελλάδας...Και φυσικά η φορολογία για όλα αυτά στο κεφάλι μας!
Κι εσείς αλήθεια περιμένετε να βρείτε σωτηρία από τους "δολοφόνους"σας που σας προδίδουν ολημερίς;Οι μυσαροί πολιτικάντηδες όλου του δήθεν δημοκρατικού τόξου επιδίδονται και σε "μπίζνες" με το όλο θέμα.Οι ΜΚΟ δρουν ανενόχλητα και υπό την διεύθυνση εξαδέλφων,γυναικών και άλλων πολλών,γλοιωδών !Έτσι παιδιά...;Αν δεν πάρετε τις τύχες τις δικές σας ,των παιδιών σας ,των οικογενειών σας ,των φίλων και συγγενών σας στα χέρια σας, μη περιμένετε σωτηρία.
Είναι οργανωμένο το σχέδιο,ο εχθρός ευρίσκεται εντός των τειχών και σας έχει ρίξει στον λάκκο με τα φίδια...Αφυπνιστείτε και αναλάβατε δράση!

Ηλίας Ηλιακόπουλος
 

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2019

Αρχαία Ελληνικά: Σταυρός: Το Αρχαίο Ελληνικό σύμβολο του Θεού Ήλιου...

Το πανάρχαιο σύμβολο του σταυρού στην Κνωσό το 1600 π.Χ.

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί η Ελληνική σημαία φέρει ισοσκελή σταυρό και όχι τον ανισοσκελή χριστιανικό;

Η πιθανότερη απάντηση είναι ότι οι κατασκευαστές του εθνικού σύμβολου... πρέπει να γνώριζαν περισσότερα από ότι νομίζαμε!

Ο ισοσκελής σταυρός ήταν ανέκαθεν ιερό σύμβολο των θαλασσοπόρων Ελλήνων, μιας και συμβόλιζε τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Οι θαλασσοκράτορες Κρήτες αλλά και γενικότερα οι θαλασσινοί Έλληνες με τα αναρίθμητα νησιά και τα ποντοπόρα ταξίδια τους, όφειλαν να γνωρίζουν στοιχεία προσανατολισμού με κάθε δυνατή λεπτομέρεια.

Κάτι που ίσως οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν σήμερα, είναι ότι η Ελληνική σημαία στην σημερινή της μορφή ,αποτελούσε την σημαία των Ελληνικών Πολεμικών πλοίων που καθορίστικε με το Προεδρικό διάταγμα 540 στις 15 Μαρτίου 1822 . Μετά την κατάργηση της εμπορικής ναυτικής σημαίας το 1828 καθιερώθηκε ως Ναυτική σημαία της Ελλάδας.

Ένα αρχαίο σύμβολο των Σαρακατσάνων

Τό δεύτερο μέρος πού αποτελεί το δεύτερο συνθετικό της λέξεως Σαρακατσάνοι, είναι η ρίζα -ΚΑΣ (-ΚΑΤΣ).

Η ρίζα ΚΑΣ εμπεριέχει δύο πανάρχαιες ένοιες μέ συμβολικό χαρακτήρα. Στούς Σαρακατσάνους, η ρίζα -ΚΑΣ εμπεριέχεται στή λέξη κατσούλα πού σημαίνει τό καλύβι, ή τό επάνω κωνικό μέρος τού παραδοσιακού τους καλυβιού, καί τά ξύλα πού αποτελούν τόν οπλισμό τής Κατσούλας, τά λένε κατσουλόξυλα. Τά κατσουλόξυλα σχηματίζουν έναν κώνο καί ενώνονται στήν κορυφή σέ μία στεφάνη πού εμπεριέχει έναν σταυρό. Η ρίζα -ΚΑΣ διασώζεται ως σήμερα στό ρήμα κατσιάζω δηλαδή ζαρώνω, σουφρώνω όπως τά καυσόξυλα σουφρώνουν πρός τήν κορυφή τής καλύβας σχηματίζοντας κώνο.

Οί Σαρακατσάνοι, σταυρός σαν αρχαϊκός παλαιότερα, όταν έλεγαν κατσούλα ενοούσαν όλο τό καλύβι τό όρθο. Κατσούλα επίσης λένε καί τήν κωνική κουκούλα τής κάπας. Η λέξη κατσούλα προέρχεται από τήν λέξη κασούλα όπως αναγράφεται στίς Προκοπίου Ιστορίαι (4, 26). Η λέξη ΚΑΣούλα εμπεριέχει την ρίζα -ΚΑΣ η οποία μέ παραφθορά προφέρεται ΚΑΤΣ.

Η ετυμολογική της σημασία είναι ότι εμπεριέχει τήν ένοια τού ενώνω, τού συγκεντρώνω, ταυτίζω, αδελφώνω όπως όλα τά κατσουλόξυλα στήν κορυφή τής κατσούλας – καλύβας στόν σταυρό.

Στόν Όμηρο η ένοια τού κασις αναφέρεται ώς ένωση, αδέλφωμα, (ΙΛΙΑΔΑ Ζ430, Ο545, ΟΔΥΣΕΙΑ Δ155) κατά συνέπεια αποκαλούνται έτσι καί τά αδέλφια, εξ` ού καί η Ομηρική λέξη κασίγνητοι (ΙΛΙΑΔΑ Δ155, Ε359). Οί Σαρακατσαναίοι διασώζουν αυτή τήν πανάρχαια ένοια κάτσα (=η ένωση τών ποδιών, τό ωκλαδών (σταυροπόδι), η ένωση δύο ατόμων, δηλ. η αδελφο-ποίηση στά σταυραδέλφια, τό νήμα πού προέρχεται από τήν ένωση δύο νημάτων στριμένων ή περισσότερων, τό αποκαλούν κατσελωτό. Η ρίζα -ΚΑΣ έχει προέλθει από τήν μητρική της ρίζα -ΚΑ μία πανάρχαια Ελληνοπελασγική ρίζα πού τή συναντούμε στίς αρχαιότερες Ελληνικές γραφές, στήν Γραμμική Α` καί Γραμμική Β` (Περιοδικό ΔΑΥΛΟΣ, τεύχος 126, Ιούνιος 1992, σελ. 5,6,7,8) τής Μινωικής καί Προμινωικής περιόδου. Από τήν ρίζα -ΚΑ προήλθε η ρίζα -ΚΑΤΣ, κι` από αυτή προήλθε η λέξη κατσούλα.

Στούς Σαρακατσάνους βρίσκουμε τόν κύκλο μέ τόν σταυρό σέ κίνηση, όπως ο τροχός στόν χώρο ΚΑΤΣΑ ή ΣΤΑΥΡΩΤΟ όπως αλλιώς λέγεται. Μία μορφή τού χορού αυτού χορεύεται από τέσσερεις χορευτές πού σχηματίζουν σταυρό κρατόντας τίς άκρες δύο μαντηλιών σταυρωμένα μεταξύ τους σχηματίζοντας σταυρό. Όταν χορεύουν, οι σταυροί τών μαντηλιών καί χορευτών διαγράφουν κύκλο. Ο Σταυρωτός χορός τών Σαρακατσαναίων μάς παραπέμπει στό στίχο τού Ορφικού Ύμνου πρός τιμήν τού Ηλίου: “τετραβάμοσι ποσί χορεύουν”, (Νίκου Πρεάδη: Ο Ορφέας καί οί Ορφικοί, σελ. 48, Αθηνα 1994).

Μέ σταυρό στήν αρχαιότητα συμβολίζουν τόν Θεό Ήλιο – Δία καί πιθανότατα ο χορός αυτός νά ήταν πρός τιμήν τού Θεού Ήλιου – Δία. Η ταύτιση τού σταυρού καί τού Ήλιου μπορεί εύκολα νά διαπιστωθεί εάν επισκεφθεί κάποιος τά μουσεία στή Κρήτη όπου θά βρεί πλήθος απεικονήσεων σταυρών καί ήλιων σέ λατρευτικά αντικείμενα.
Στίς πρωτοελληνικές διαλέκτους ο σταυρός λεγόταν -ΚΑΡΟΣ από τή ρίζα -ΚΑ, καί αυτή η λέξη διασώζεται σήμερα σέ όλη τήν Ευρώπη ΚΑΡΟΣ = Κ` ΡΟΣ = CROSS, αλλά καί στή λέξη καρώ πού σημαίνει τετράγωνο ή ρόμβος.

Στη ρίζα -ΚΑΣ λοιπόν βρίσκουμε τήν ένοια τού σταυρού, δηλαδή τήν ένωση “κάσις” ενός συμβόλου πού είχαν οι Σαρακατσάνοι πρίν τόν Χριστιανισμό.

Το σταυρό στούς Σαρακατσάνους τόν βρίσκουμε όχι μόνο στήν κατσούλα τού καλυβιού, στό εσωτερικό, μά καί στό εξωτερικό τής καλύβας όπου έβαζαν εμφανώς σταυρό.

Σταυρό έχει καί τό πανάρχαιο λάβαρό τους, ο φλάμπουρας. Σταυρό έχουν καί στό χώρο ΣΤΑΥΡΩΤΟ ή ΚΑΤΣΑ.

Οί γυναίκες αλλά καί οί άνδρες παλαιότερα έφεραν σταυρό τατουάζ στό μέτωπο καί στά μπράτσα. Η εξοικείωσή τους μέ τόν σταυρό τούς έκανε καί καλούς Χριστιανούς. Οί Σαρακατσάνοι υπήρξαν “σταυρο-φορούντες” από την αρχαιότητα καί διέδωσαν τόν σταυρό σ` όλη τήν Ευρώπη.

Προσφάτως δέ ανεκαλύφθη λείψανο ανθρώπου στίς Αλπεις καλά διατηρημένο στούς πάγους, εις τό οποίο οί επιστήμονες δίνουν ηλικία 4.000 ετών. Το σώμα αυτό είναι καλά διατηρημένο καί στό δέρμα του διακρίνονται τατουάζ μέ σταυρούς!

Συνοπτικά στη ρίζα -ΚΑΤΣ έχουμε τήν αρχαία ένοια τού σταυρού καί τής κατσούλας (καλυβιού), τού ορθού κονακιού τών Σαρακατσάνων.

-ΣΑΡ λοιπόν ο ορεσίβιος βοσκός κτηνοτρόφος.

-ΚΑΣ η καλύβα – κατσούλα πού φέρει το σταυρό.

Με τόν συνδιασμό αυτών τών δύο αρχαίων ριζών-ενοιών έχουμε τήν προέλευση τής λέξης ΣΑΡ(α)ΚΑΤΣ(άνοι) πού σημαίνει οί ορεσίβιοι κτηνοτρόφοι, βοσκοί, πού ζούν στίς Κατσούλες, πού έχουν τόν σταυρό, ή οί σταυροφορούντες ορεσίβιοι κτηνοτρόφοι πού ζούν στίς κατσούλες.

Κρα- -> κράσιν = ένωσις -> ΚΡ’Σ -> CROSS

Σχετικά με τον Ήλιο

Ορφικός Ύμνος στον Ήλιο:

κρᾶσιν ἔχων ὡρῶν, τετραβάμοσι ποσσὶ χορεύων

Μετάφραση:

έχεις την συνένωσιν των εποχών και χορεύεις (κινείσαι κυκλικώς) με τέσσερα πόδια (ό δημιουργός των τεσσάρων εποχών του έτους)

Άρα η ένωσις (κράσις -> cross), των εποχών από τον ζωοδότη Ήλιο είναι το σύμβολο του σταυρού.

Και ως σύμβολο ενώνει τα ηλιοστάσια και τις ισημερίες δημιουργώντας τον κύκλο των εποχών.

Για τον άνθρωπο που ζει τον βίο στο υλαίο πεδίο ο Θεός που του χορηγεί τα πάντα από ζωή έως όλα τα αγαθά ενώνει τα πάντα με την δύναμη του.

Όταν ο άνθρωπος φτάσει στο τέλος του βίου του, (τέλος εποχής) ο Θεός (Ήλιος) ανασταίνει τον άνθρωπο ξανά με νέα ζωή και νέο βίο εντός του υλαίου πεδίου.

Έτσι ο ισοσκελής σταυρός είναι σύμβολο ένωσης ζωής και ανάστασης.

Σε αυτήν την μεταφυσική πεποίθηση βασίζεται και η θεωρία της μετενσάρκωσης όπου ο άνθρωπος ως ψυχή δεν χάνεται δεν πεθαίνει αλλά επανενσαρκώνεται σε νέο σώμα ως μία φυσική ανάσταση.

Η όλη ιδέα προέρχεται από τον κύκλο του Ηλίου και την δημιουργία των 4 εποχών.

Η σχέση του σταυρού με τον Θεό Διόνυσο ίσως είναι ότι η λέξη κάρος από την οποία προέρχεται η λέξη Cross, σημαίνει την μέθη και τον βαθύ ύπνο όμοιο θανάτου. Και η επαναφορά από τον μεθυστικό ύπνο είναι η συμβολική ανάσταση.

Στα σημερινά μαθηματικά το σύμβολο της ένωσης 2 αριθμών είναι + δηλαδή ένας σταυρός.

Σε επίπεδο συναισθημάτων η ένωση σημαίνει αδελφοποίηση και κατά αυτήν την έννοια την χρησιμοποιεί και ο Όμηρος.

Σε επίπεδο θεουργικό η ένωση σημαίνει ένωση με το Θείο και σημαίνει θέωση.

Περί της λέξεως Κάρος από την οποία παράγεται η λέξη Cross που στα νεοελληνικά σημαίνει σταυρός.

Κάρος: όνομα νόσου. (Lexicon artis grammaticae)

Κάρος από το Κηρ την θανατοιφόρο μοίρα. (Etymologicum Gudianum)

Κάρος η εξ οινοποσία εγινόμενη μέθη και παραφορά (SUDA vel Suidas A.D. 10)

Έτσι από την θανατηφόρο μοίρα (κάρος) περνάμε στην αναζωογονική δύναμη του Ηλίου που σαν από μέθη ξυπνά την ψυχή μέσα σε νέο σώμα μετά τον υλικό θάνατο βάση της μυθολογίας του Ηλίου που αναγεννάτε.

Τα Αρχαία Ελληνικά Σταυρόσχημα είδωλα της Χαλκολιθικής εποχής

Σταυρόσχημα ειδώλια έχουν βρεθεί και στην Χαλκολιθική εποχή πριν ο σταυρός γίνει ηλικακό σύμβολο και αποκτήσει όλη την προαναφερθείσα μυθολογία του “Κάρου”, της θανατηφόρας μοίρας και της αναγέννησης της ζωής.

Το Ειδώλιο του Πωμού είναι ένα προϊστορικό γλυπτό. Βρέθηκε κοντά στο κυπριακό χωριό Πωμός, στην επαρχία της Πάφου. Είναι φτιαγμένο από πικρόλιθο και χρονολογείται περίπου στο 3.000 π.Χ., στη Χαλκολιθική εποχή. Σήμερα βρίσκεται στο Κυπριακό Μουσείο στην Λευκωσία. Η εικόνα του χρησιμοποιείται στην όψη των κυπριακών νομισμάτων του ενός και των δύο ευρώ.

Το ειδώλιο είναι σταυρόσχημο, παριστάνει δηλαδή έναν άνθρωπο με τα χέρια ανοιχτά σε σχήμα σταυρού. Τέτοια σταυρόσχημα ειδώλια βρέθηκαν αρκετά στην Κύπρο, καθώς στην εποχή τους φαίνεται ότι ήταν διαδεδομένα ως φυλαχτά για τη γονιμότητα, ενώ η συμβολική τους σημασία φαίνεται να ήταν η ευχή για καλή γέννα, κάτι που υπογραμμίζεται από το γεγονός ότι μερικές φορές το οριζόντιο τμήμα του ειδώλιου (τα απλωμένα χέρια) αντικαθίσταται από μια δεύτερη ανθρώπινη μορφή σε οριζόντια θέση.

Οι ανθρώπινες μορφές παριστάνονται είτε χωρίς σημάδια για το φύλο τους είτε με δυο μικρές προεξοχές στο στήθος σαν μαστούς.

Απεικονίζονται σχεδόν πάντα σε καθιστή θέση.

Σε παρόμοια ειδώλια της περιόδου υπάρχει στην κορυφή μια τρύπα που επέτρεπε να φοριέται το αγαλματάκι στο λαιμό. Ένα τέτοιο σταυροειδές φυλαχτό φαίνεται να φέρει κρεμασμένο στο λαιμό και η ίδια η μορφή που εικονίζεται στο ειδώλιο του Πωμού.

Το ειδώλιο του Πωμού αποτελεί ένα χαρακτηριστικό είδος προϊστορικής τέχνης της Κύπρου η οποία είναι συγγενής με την Κυκλαδική τέχνη της ίδιας περιόδου.

Παρόμοια σταυρόσχημα ειδώλια από την Κύπρο μπορεί κανείς να δει και στη συλλογή Ζιντίλη στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στην Αθήνα.

Άλλα παρόμοια ειδώλια της Χαλκολιθικής εποχής της Κύπρου

Η μορφή της σταυρόμορφης φιγούρας είναι στην πραγματικότητα ένας συνδυασμός δύο μορφών. Μιας όρθιας φιγούρας και μιας φιγούρας στην αγκαλιά αυτής σε οριζόντια στάση. Ο γλύπτης τοποθετόντας την οριζόντια φιγούρα πάνω στην κάθετη δίνει την εντύπωση ότι η όρθια φιγούρα έχει τα χέρια ανοιχτά. Μια τρύπα στην κορυφή της όρθιας φιγούρας δηλώνει την χρήση του αγαλματίου ως κρεμασστό στο λαιμό.

Αυτή η διπλή φιγούρα είναι πολύ σπάνια στην Κύπρο και έχει ερμηνευτεί σαν μια μητέρα να κουβαλάει το παιδί της, ή ζευγάρι να ερωτοτροπεί, ή ένα φυλαχτό με μαγικές ιδιότητες δύο διδύμων μορφών σε αυτή την στάση.

Αν η σταυροειδής φιγούρα συνδέεται με γυναίκα να κρατάει στην αγκαλιά παιδί τότε ίσως είναι φιγούρα αρχέτυπο για την Θεά Εστία που αναπαριστάτε με παιδί στην αγκαλιά στους Έλληνες (πηγή Αθανάσιος Σταγειρίτης, Ωγυγία, Θεά Εστία).

 
 
https://arxaia-ellinika.blogspot.com/2017/03/stauros-arxaio-eliniko-simvolo-theou-iliou-dia.html?spref=bl
Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί η Ελληνική σημαία φέρει ισοσκελή σταυρό και όχι τον ανισοσκελή χριστιανικό; Η πιθανότερη απάντηση είναι ότι οι κατασκευαστές του εθνικού σύμβολου... πρέπει να γνώριζαν περισσότερα από ότι νομίζαμε! Ο ισοσκελής σταυρός ήταν ανέκαθεν ιερό σύμβολο των θαλασσοπόρων Ελλήνων, μιας και συμβόλιζε τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Οι θαλασσοκράτορες Κρήτες αλλά και γενικότερα οι θαλασσινοί Έλληνες με τα αναρίθμητα νησιά και τα ποντοπόρα ταξίδια τους, όφειλαν να γνωρίζουν στοι...

Διαβάστε όλο το άρθρο: https://arxaia-ellinika.blogspot.com/2017/03/stauros-arxaio-eliniko-simvolo-theou-iliou-dia.html?spref=fb&fbclid=IwAR1x__CFYOfvuopctPdn1bgjWSEZ2QjhIGPDxYYY9g37gBvaZZUyUWSJnYI

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ (Κυριακή 22 Δεκεμβρίου) - Η γέννηση των μονογενών υιών του θεού




 
Γράφει η Ελένη Μανιωράκη

Σε όλες τις αρχαίες θρησκείες επιβλήθηκε ο πανηγυρικός εορτασμός του φωτοδότη βασιλέως Ηλίου κατά την αλλαγή των εποχών, δηλαδή κατά τις ισημερίες (Εαρινή ισημερία 21 Μαρτίου, Φθινοπωρινή ισημερία 23 Σεπτεμβρίου)
και τα ηλιοστάσια (22 Δεκεμβρίου, χειμερινό ηλιοστάσιο, 21 Ιουνίου θερινό Ηλιοστάσιο.
Κατά την χειμερινή τροπή του ήλιου (χειμερινό ηλιοστάσιο) για τρεις ολόκληρες μέρες ο ήλιος δεν αλλάζει θέση στο ουράνιο στερέωμα και την 24η Δεκεμβρίου εμφανίζεται αναγεννημένος, κλέβοντας από την νύκτα το φως και χαρίζοντας το στην ημέρα. Τα Ηλιούγεννα λοιπόν γιόρταζαν την 25η Δεκεμβρίου οι πεφωτισμένοι μας πρόγονοι.
Κατά το χειμερινό Ηλιοστάσιο γεννήθηκαν οι μονογενείς υιοί των Θεών, οι μεγάλοι δάσκαλοι της μυστηριακής γνώσης, οι οποίοι υπήρξαν ιδρυτές όλων των αρχαίων θρησκειών. Γέννηση τους όμως δεν είναι η ανθρώπινή τους εμφάνιση, αλλά η αλληγορική εικόνα της πνευματικής τους αναγέννησης, αφού κατανικηθεί ο τιτανικός τους κόσμος.
Από την 22α έως την 25η Δεκεμβρίου γεννήθηκαν:
Ο Όσιρις για τους Αιγυπτίους,
ο Μίθρας για τους Πέρσες,
ο Βράχμα για τους Ινδούς,
ο Βάαλ για τους Βαβυλωνίους ,
για τους Ετρούσκους ο Έρκλε ,
για τους Οι Σκανδιναυούς η ηλιακή θεότητα Μπάλντερ.
και κι ο Διόνυσος –Απόλλων -Ζευς για τους Έλληνες.
Ο Διόνυσος γεννήθηκε μέσα σε ένα σπήλαιο του Θεού Πανός. Τα ζώα που είχαν σαν χειμερινό τους καταφύγιο το σπήλαιο, οδηγούμενα από ένστικτο, με την ανάσα τους ζέσταναν το βρέφος αιώνες πριν κάνουν το ίδιο στο σπήλαιο της Βηθλεέμ.
Κατά τα Διονυσιακά μυστήρια ο Ζευς ανακήρυξε τον Διόνυσον «υιόν του αγαπητό». Ο Διόνυσος δε, φαίνεται να λέει στους υπό μύησιν «είμαι η ζωή και ο θάνατος».
Ο Ορφέας και άλλοι συνδέουν την γέννηση του Διόνυσου με την εμφάνισην ενός ιδιαίτερα λαμπρού αστέρα γι’ αυτό τον ονομάζουν «Αστροφαήν».
Η 25η Δεκεμβρίου σηματοδοτεί το τέλος του Τριέσπερου δηλαδή του βαθύτερου σκότους .Ο γνωστός μας Ήρωας της Μυθολογίας Ηρακλής έκανε τρεις μέρες και τρεις νύχτες για να συλληφθεί από τον Δία και την μητέρα του Αλκμήνη.Τα τρία μερόνυχτα του Τριέσπερου 21- 24 Δεκεμβρίου, το σκοτάδι είναι μεγαλύτερο του χρόνου. Γι’ αυτό ο Ηρακλής ονομάζεται και Τριέσπερος Ηρακλής. Είναι μια θεότητα ηλιακή όπως και ο Φωτοδότης Απόλλων, ..Από τις 25 Δεκεμβρίου, που ξεκινά το μεγάλωμα της ημέρας γεννιέται ξανά η έννοια του Ανίκητου Ήλιου Απόλλωνος ή - SOL INVICTUS - κατά τους Ρωμαίους. Βλέπουμε πόση μεγάλη σημασία έδιναν όλοι οι Λαοί του τότε γνωστού κόσμου στην έννοια του Φωτός.
Στην έννοια αυτή του αήττητου φωτός ήρθε αργότερα και οριοθετήθηκε την ίδια μέρα η γέννηση του Χριστού από τον Χριστιανισμό τον 4ο αιώνα μετά χριστού από τον Πάπα Ιούλιο με τα γνωστά μας Χριστούγεννα...
Αρχέτυπες μνήμες δημιουργούν στους Έλληνες δυνατά συναισθήματα γι’ αυτές τις γιορτές γιατί τις αναγνωρίζουν δικές αφού είναι από χιλιετίες καταγραμμένες στα κύτταρα τους .
Καλά Ηλιούγεννα συνέλληνες

Ελένη Μανιωράκη