Τετάρτη 1 Μαΐου 2019
ΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ (η έννοια του κύκλου)
Γράφει η
ΕΛΕΝΗ ΜΑΝΙΩΡΑΚΗ- ΖΩΙΔΑΚΗ
ΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ
(η έννοια του κύκλου)
Στεφάνι με λουλούδια, στεφάνι με δάφνες, στεφάνι μ’αγριελιά, στεφάνι με κισσό, αγκάθινο στεφάνι.
Τα στεφάνια οι αρχαίοι Έλληνες τα χρησιμοποιούσαν για πολλούς και διάφορους σκοπούς. Όσοι πρόσφεραν θυσίες φορούσαν στεφάνια από άνθη. Στους βωμούς των θεών έβαζαν στεφάνια από φύλλα.
Με στεφάνια από μύρτα και κισσό στόλιζαν τους νεκρούς .
Στεφάνια με τριαντάφυλλα και μενεξέδες φορούσαν οι μετέχοντες σε γάμους, σε γιορτές σε γεννήσεις.
Στεφάνια κρεμούσαν στις πόρτες των σπιτιών κατά την γιορτή των «ΘΑΡΓΗΛΙΩΝ» αφιερωμένη στην Μούσα Τερψιχόρη, τον μήνα Μάιο, την σημερινή μας ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ.
Οι πρόγονοι μας είχαν αφιερώσει τους τρεις μήνες τής Άνοιξης στις Μούσες Θάλεια, Μελπομένη και Τερψιχόρη. Στην Θάλεια αντιστοιχούσε ο Ανθεστηριών-Ελαφηβολιών (Μάρτιος). Στη Μελπομένη ο Ελαφηβολιών- Μουνυχιών (Απρίλος) και στην Τερψιχόρη ήταν αφιερωμένος o Μουνυχιών-Θαργηλιών ( Μάιος).
Η Τερψιχόρη ήταν ένας συμβολισμός τής χαράς τής ζωής και ειδικότερα του ανοιξιάτικου γλεντιού. Σωστά θεωρείται η εφευρέτης του χορού κι από εκεί πήρε και το όνομά της «αυτή που ετέρπετο να χορεύει ασταμάτητα». Κατά το μήνα λοιπόν τον αφιερωμένο σε εκείνη εγίνοντο πολλές γιορτές , όπως ιππικοί αγώνες στο ιερό του Ολυμπίου Διός. Σε πολλά μέρη της Ελλάδος οι ιππικοί αγώνες που γίνονται σήμερα προς τιμή του Άη Γιώργη είναι κατάλοιπο της γιορτής αυτής των αρχαίων Ελλήνων.
Κατά τα «Θαργήλια» έπλεκαν στεφάνια με κλαδιά δάφνης και ελιάς κι αφού τα περιέφεραν με τραγούδια και χαρές τα κρεμούσαν στις πόρτες των σπιτιών. Στη συνέχεια τα αντικατέστησαν με λουλούδια. Γιατί τώρα στεφάνι κι όχι ένα απλό μπουκέτο λουλούδια. Γιατί ο κύκλος σαν σύμβολο ολότητας και πληρότητας είχε μεγάλη σημασία για τους προγόνους μας.
Ο θεός Διόνυσος εικονίζεται στεφανωμένος με στεφάνι κληματαριάς και τσαμπιά από σταφύλι. Στους δημόσιους αγώνες, αθλητικούς και ποιητικούς εδίδετο στους νικητές στέφανος αντί άλλου βραβείου.
Στέφανο από μύρτο φορούσαν στην Αθήνα οι άρχοντες όσο κατείχαν το αξίωμα. Πολλές φορές φορούσαν στέφανο και οι ομιλούντες από το βήμα.
Τιμητικοί στέφανοι εδίδοντο και εις όσους είχαν ανδραγαθήσει
Ανάλογα το υλικό που είναι κατασκευασμένο το στεφάνι προσδιορίζει και το χαραχτήρα το συγκεκριμένου κύκλου ζωής.
Το λουλουδένιο συμβολίζει την ανθηρή ζωή την γεμάτη έρωτα.
Το δάφνινο την δόξα. Το στεφάνι από φύλλα ελιάς την ειρήνη και τέλος το αγκάθινο τον πόνο, σωματικό και ψυχικό.
Το στεφάνι λοιπόν σαν σύμβολο σήμαινε πολλά. Κατ’ αρχήν το στεφάνι είναι κύκλος, παγκόσμιο σύμβολο ολότητας και πληρότητας.
Ο κύκλος είναι ο χρόνος που εγκλείει το χώρο.
Για τους Ορφικούς ο κύκλος γύρω από το κοσμικό αυγό ονομάζεται ΚΡΟΝΟΣ και ορίζεται από τον Πυθαγόρα ως η ψυχή του σύμπαντος.
Κατά τον Πλάτωνα ο κύκλος ήταν η κινούμενη εικόνα, μια ακινήτου αιωνιότητος.
Ο κύκλος είναι το σύμβολο της Αφροδίτης στην Αστρολογία.
Κύκλος είναι οι τέσσερις εποχές του χρόνου.
Οι ομόκεντροι κύκλοι είναι τα διαφορετικά επίπεδα της ύπαρξης.
Ο κύκλος είναι η ίδια η ζωή. Εξάλλου οι φράσεις «ο κύκλος της ζωής», «έκλεισε ο κύκλος του» είναι πολύ γνωστές.
Η ένωση των ανθρώπων σε κοινή ζωή, με τις βέρες (αρραβώνες) και τα στέφανα (γάμος) συμβολίζει, την κοινή τους πορεία και την χάραξη ενός νέου κύκλου ζωής.
Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι αρχαιοελληνικός γάμος ετελείτο από τους προγόνους μας όπως σήμερα, με νυφικό, πέπλο, λαμπάδες, κουμπάρο και φυσικά στεφάνια ,ώστε η εκκλησία αναγκάστηκε να τα διατηρήσει και μάλιστα να ονομάσει το μυστήριο του γάμου «στεφάνωμα».
Απουσίαζαν βεβαίως οι ευχές –προτροπές προς τα εβραϊκά πρότυπα τα οποία καλούνται να μιμηθούν οι εστεμμένοι «δούλοι του θεού» για να είναι ευτυχείς και γόνιμοι.
Αργά και σταθερά λοιπόν ο κάθε Έλληνας αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι κάθε τι που τον συγκινεί και μιλά στην καρδιά του αποτελεί κλεμμένο αρχαιοελληνικό αρχέτυπο.
ΕΛΕΝΗ ΜΑΝΙΩΡΑΚΗ- ΖΩΙΔΑΚΗ
( δασκάλα,λογοτέχνις)
(η έννοια του κύκλου)
Στεφάνι με λουλούδια, στεφάνι με δάφνες, στεφάνι μ’αγριελιά, στεφάνι με κισσό, αγκάθινο στεφάνι.
Τα στεφάνια οι αρχαίοι Έλληνες τα χρησιμοποιούσαν για πολλούς και διάφορους σκοπούς. Όσοι πρόσφεραν θυσίες φορούσαν στεφάνια από άνθη. Στους βωμούς των θεών έβαζαν στεφάνια από φύλλα.
Με στεφάνια από μύρτα και κισσό στόλιζαν τους νεκρούς .
Στεφάνια με τριαντάφυλλα και μενεξέδες φορούσαν οι μετέχοντες σε γάμους, σε γιορτές σε γεννήσεις.
Στεφάνια κρεμούσαν στις πόρτες των σπιτιών κατά την γιορτή των «ΘΑΡΓΗΛΙΩΝ» αφιερωμένη στην Μούσα Τερψιχόρη, τον μήνα Μάιο, την σημερινή μας ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ.
Οι πρόγονοι μας είχαν αφιερώσει τους τρεις μήνες τής Άνοιξης στις Μούσες Θάλεια, Μελπομένη και Τερψιχόρη. Στην Θάλεια αντιστοιχούσε ο Ανθεστηριών-Ελαφηβολιών (Μάρτιος). Στη Μελπομένη ο Ελαφηβολιών- Μουνυχιών (Απρίλος) και στην Τερψιχόρη ήταν αφιερωμένος o Μουνυχιών-Θαργηλιών ( Μάιος).
Η Τερψιχόρη ήταν ένας συμβολισμός τής χαράς τής ζωής και ειδικότερα του ανοιξιάτικου γλεντιού. Σωστά θεωρείται η εφευρέτης του χορού κι από εκεί πήρε και το όνομά της «αυτή που ετέρπετο να χορεύει ασταμάτητα». Κατά το μήνα λοιπόν τον αφιερωμένο σε εκείνη εγίνοντο πολλές γιορτές , όπως ιππικοί αγώνες στο ιερό του Ολυμπίου Διός. Σε πολλά μέρη της Ελλάδος οι ιππικοί αγώνες που γίνονται σήμερα προς τιμή του Άη Γιώργη είναι κατάλοιπο της γιορτής αυτής των αρχαίων Ελλήνων.
Κατά τα «Θαργήλια» έπλεκαν στεφάνια με κλαδιά δάφνης και ελιάς κι αφού τα περιέφεραν με τραγούδια και χαρές τα κρεμούσαν στις πόρτες των σπιτιών. Στη συνέχεια τα αντικατέστησαν με λουλούδια. Γιατί τώρα στεφάνι κι όχι ένα απλό μπουκέτο λουλούδια. Γιατί ο κύκλος σαν σύμβολο ολότητας και πληρότητας είχε μεγάλη σημασία για τους προγόνους μας.
Ο θεός Διόνυσος εικονίζεται στεφανωμένος με στεφάνι κληματαριάς και τσαμπιά από σταφύλι. Στους δημόσιους αγώνες, αθλητικούς και ποιητικούς εδίδετο στους νικητές στέφανος αντί άλλου βραβείου.
Στέφανο από μύρτο φορούσαν στην Αθήνα οι άρχοντες όσο κατείχαν το αξίωμα. Πολλές φορές φορούσαν στέφανο και οι ομιλούντες από το βήμα.
Τιμητικοί στέφανοι εδίδοντο και εις όσους είχαν ανδραγαθήσει
Ανάλογα το υλικό που είναι κατασκευασμένο το στεφάνι προσδιορίζει και το χαραχτήρα το συγκεκριμένου κύκλου ζωής.
Το λουλουδένιο συμβολίζει την ανθηρή ζωή την γεμάτη έρωτα.
Το δάφνινο την δόξα. Το στεφάνι από φύλλα ελιάς την ειρήνη και τέλος το αγκάθινο τον πόνο, σωματικό και ψυχικό.
Το στεφάνι λοιπόν σαν σύμβολο σήμαινε πολλά. Κατ’ αρχήν το στεφάνι είναι κύκλος, παγκόσμιο σύμβολο ολότητας και πληρότητας.
Ο κύκλος είναι ο χρόνος που εγκλείει το χώρο.
Για τους Ορφικούς ο κύκλος γύρω από το κοσμικό αυγό ονομάζεται ΚΡΟΝΟΣ και ορίζεται από τον Πυθαγόρα ως η ψυχή του σύμπαντος.
Κατά τον Πλάτωνα ο κύκλος ήταν η κινούμενη εικόνα, μια ακινήτου αιωνιότητος.
Ο κύκλος είναι το σύμβολο της Αφροδίτης στην Αστρολογία.
Κύκλος είναι οι τέσσερις εποχές του χρόνου.
Οι ομόκεντροι κύκλοι είναι τα διαφορετικά επίπεδα της ύπαρξης.
Ο κύκλος είναι η ίδια η ζωή. Εξάλλου οι φράσεις «ο κύκλος της ζωής», «έκλεισε ο κύκλος του» είναι πολύ γνωστές.
Η ένωση των ανθρώπων σε κοινή ζωή, με τις βέρες (αρραβώνες) και τα στέφανα (γάμος) συμβολίζει, την κοινή τους πορεία και την χάραξη ενός νέου κύκλου ζωής.
Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι αρχαιοελληνικός γάμος ετελείτο από τους προγόνους μας όπως σήμερα, με νυφικό, πέπλο, λαμπάδες, κουμπάρο και φυσικά στεφάνια ,ώστε η εκκλησία αναγκάστηκε να τα διατηρήσει και μάλιστα να ονομάσει το μυστήριο του γάμου «στεφάνωμα».
Απουσίαζαν βεβαίως οι ευχές –προτροπές προς τα εβραϊκά πρότυπα τα οποία καλούνται να μιμηθούν οι εστεμμένοι «δούλοι του θεού» για να είναι ευτυχείς και γόνιμοι.
Αργά και σταθερά λοιπόν ο κάθε Έλληνας αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι κάθε τι που τον συγκινεί και μιλά στην καρδιά του αποτελεί κλεμμένο αρχαιοελληνικό αρχέτυπο.
ΕΛΕΝΗ ΜΑΝΙΩΡΑΚΗ- ΖΩΙΔΑΚΗ
( δασκάλα,λογοτέχνις)
Ελένη Μανιωράκη
Καλο ειναι να θυμόμαστε ποιος καθιέρωσε ως εθνική αργία την εργατικη Πρωτομαγιά γιατί καποιοι αριστεροί καπηλέυονται τα παντα...
«Η
Ελλάς από της 4ης Αυγούστου έγινε κράτος αντικομμουνιστικό, κράτος
αντικοινοβουλευτικό, κράτος ολοκληρωτικό, κράτος με βάση αγροτική και
εργατική και κατά συνέπειαν κράτος αντιπλουτοκρατικό.
Δεν έχει βέβαια κόμμα ιδιαίτερο να κυβερνά.
Αλλά κόμμα είναι όλος ο λαός, εκτός από τους αδιόρθωτους κομμουνιστάς και τους αντιδραστικούς παλαιοκομματικούς». (Ι. Μεταξάς)
Εορτάζουμε
την Εργατική Πρωτομαγιά, την οποία από της καταστροφικής
μεταπολιτεύσεως και εντεύθεν καπηλεύονται οι πάσης φύσεως μαρξιστές,
δήθεν «εργατοπατέρες». Αλλά κόμμα είναι όλος ο λαός, εκτός από τους αδιόρθωτους κομμουνιστάς και τους αντιδραστικούς παλαιοκομματικούς». (Ι. Μεταξάς)
Κέρδισε με το σπαθί του αυτόν τον εξαιρετικά τιμητικό τίτλο, καθώς επί των ημερών του:
1ον) Καθιερώθηκε το 8ωρο ημερησίως και το 48ωρο εβδομαδιαίως, καθώς και η πληρωμή των υπερωριών.
2ον) Καθιερώθηκε η υποχρεωτική αργία της Κυριακής.
3ον) Απαγορεύθηκε αυστηρώς και δια ροπάλου η παιδική εργασία.
4ον) Καθορίσθηκαν κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων – το λεγόμενο «ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα» και υπογράφηκαν οι πρώτες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
5ον) Ιδρύθηκε το ΙΚΑ.
6ον) Ιδρύθηκε η Εργατική Εστία, με αυξημένες δραστηριότητες για «μετά την εργασίαν ψυχαγωγίαν των εργατών» και «εξασφάλισιν στέγης εις αυτούς»
7ον) Καθιερώθηκε η υποχρεωτική διαιτησία μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων.
8ον) Καθιερώθηκε η άδεια μετ’ αποδοχών.
9ον) Ιδρύθηκαν κρατικοί παιδικοί σταθμοί.
10ον) Η ανεργία σχεδόν εξαφανίσθηκε.
Για τους ελαχίστους ανέργους δημιουργήθηκε η «Εργατική Οργάνωσις Μετακινήσεως και Προστασίας Ανέργων» (πρόδρομος του ΟΑΕΔ), η οποία παρείχε επιδόματα ανεργίας και φρόντιζε για την οργανωμένη μετακίνηση των ανέργων σε περιοχές που υπήρχε εργασία.
Δείτε περισσότερ στο:http://www.epilekta.com/2018/04/blog-post_464.html?fbclid=IwAR1wUCNlmp2P6WKyE44zNnnODb9zckSZiCRylwjgpsOzalxVWj8XH6k_iqw
Η κρυφή ΑΛΩΣΗ της πατρίδας μας: 2 εκατομμύρια μουσουλμάνοι στην Ελλάδα…
Οι αριθμός των μουσουλμάνων που είναι εγκατεστημένοι στη χώρα μας , μαζί με αυτούς που έχουν εισέλθει τα τελευταία χρόνια εκτιμάται ότι ανέρχονται σε 1,8-2 εκ. άτομα, ένας αριθμός που αυξάνεται αλματωδώς.
Αυτό σημαίνει ότι οι μουσουλμάνοι σήμερα αναλογούν ή και ξεπερνούν το 20% του συνολικού πληθυσμού της Ελλάδας…. Όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί στο διαδίκτυο από την Ένωση Μουσουλμάνων Ελλάδος, το 2010, πριν από 9 ολόκληρα χρόνια δηλ., έχει εκτιμηθεί ότι, “υπάρχουν 830.000 ως 1.000.000 μουσουλμάνοι στην Ελλάδα» ( βλ. Το Βήμα, 14/2/2010).Όπως αναφέρει η Ένωση, υπάρχουν τρεις κατηγορίες μουσουλμάνων: «Στην πρώτη κατηγορία ανήκει η ελληνική μουσουλμανική μειονότητα με περίπου 120.000 άτομα που κατοικούν κυρίως στη Δυτική Θράκη και κατά δεύτερο λόγο στη Ρόδο και στην Κω, καθώς και Έλληνες που ασπάστηκαν το Ισλάμ αφού παντρεύτηκαν μουσουλμάνους. Αλλά ο μεγάλος αριθμός τους είναι αυτοί που εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα τα τελευταία 10-25 χρόνια, με προέλευση από αραβικές χώρες, όπως και από το Πακιστάν, το Αφγανιστάν,το Μπανγκλαντές, τη Νιγηρία, Γκάνα, Σομαλία,Αλγερία κλπ.
Επισημαίνεται εδώ ότι, η Ελληνίδα μητέρα γεννά 1,1 παιδί κατά μέσο όρο, γεγονός που δεν αρκεί για την αναπλήρωση των γενεών, έναντι 5 παιδιών κατά μέσο όροι της μουσουλμάνας μητέρας. Σε κάθε 90.000 νέες γεννήσεις περίπου το χρόνο τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, αντιστοιχούν 120.000 περίπου θάνατοι, γεγονός που σημαίνει ότι κάθε χρόνο, οι γηγενείς Έλληνες μειώνονται κατά 20-30.000 άτομα. Επί πλέον, με την έλευση της οικονομικής κρίσης, από το 2009 και μετά, μεταναστεύουν ετησίως πάνω από 100.000 Έλληνες στο εξωτερικό.Συνολικά υπολογίζεται ότι, τα τελευταία 6-8 χρόνια, έχουν μεταναστεύσει στο εξωτερικό πάνω από 700.000 Έλληνες, οι περισσότεροι νέοι σε παραγωγική ηλικία. Την ίδια ώρα εισβάλλουν πάνω από 100-150.000 Μουσουλμάνοι το χρόνο, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων δεν είναι πρόσφυγες αφού προέρχονται από χώρες που δεν βρίσκονται σε κατάσταση εμφυλίων πολέμων, ή πολιτικών διωγμών. Στο παρελθόν πολλοί από αυτούς, διέφευγαν στην Ευρώπη με τη βοήθεια των ίδιων κυκλωμάτων των διακινητών τα οποία περιβάλλονται την “αθώα” χλαίνη των ΜΚΟ. Σήμερα όμως, όπως φάνηκε και από τα επεισόδια στα Διαβατά, τα βόρεια σύνορά μας προς τις Ευρωπαϊκές χώρες έχουν κλείσει οριστικά για τους μετανάστες, με συνέπεια να εγκλωβίζονται στη χώρα μας όπου οι περισσότεροι θα παραμείνουν οριστικά. Η “φιλάνθρωπη” Ελλάδα έχει στείλει ανοιχτό προσκλητήριο σε όλους όσους επιθυμούν να έρθουν εδώ είτε για να παραμείνουν μόνιμα ή να επιχειρήσουν να μεταβούν στην Ευρώπη, κάτι που τώρα πια είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο.
Είναι αυτονόητο ότι, αν αυτή η κατάσταση δεν ανατραπεί αποτελεσματικά, η Λιβανοποίσηση της χώρας και η μετατροπή της σε Ισλαμικό κράτος είναι απόλυτα ορατή στο ορατό μέλλον. Για να δικαιωθεί και ο Τουργκούτ Οζάλ που έχει πει ότι :“δεν χρειάζεται να κάνουμε πόλεμο με τους Έλληνες. Αρκεί να τους στείλουμε μερικά εκατομμύρια Μουσουλμάνους και να τελειώνουμε με αυτούς”
Ποιοι είναι και που κατοικούν
Ως και το 2001, οπότε ο κάθε πολίτης δήλωνε το θρήσκευμά του, οι Έλληνες μουσουλμάνοι αποτελούσαν μόλις το 1,3% του πληθυσμού της χώρας. Σε αυτούς συγκαταλέγονταν κυρίως τα μέλη της μειονότητας στη Θράκη, στην Κω και στη Ρόδο, όσοι είχαν τελέσει μεικτούς γάμους με Έλληνες υπηκόους, αλλά και ορισμένοι Παλαιστίνιοι που έφτασαν στη χώρα τη δεκαετία του ΄70 και πολιτογραφήθηκαν Έλληνες.
Ένας ορισμένος αριθμός των μουσουλμάνων που διαβιούν στη χώρα μας σήμερα προέρχεται από την Αλβανία. Πρόκειται κατά βάση για σουνίτες μουσουλμάνους, οι οποίοι ωστόσο στη συντριπτική πλειονότητά τους έχουν χαλαρή θρησκευτική πίστη ή είναι άθεοι, αφού η θρησκευτική λατρεία απαγορεύθηκε διά νόμου το 1967 από το καθεστώς Χότζα και δεκάδες τζαμιά και εκκλησίες καταστράφηκαν στο όνομα της «αλβανικότητας». Τελευταία, πολλοί Αλβανοί που έκαναν προκοπή στη χώρα μας έχουν επιστρέψει πίσω στην Αλβανία, αλλά λόγω των ανοιχτών συνόρων, η εκτίμηση του πραγματικού αρριθμού τους είναι αδύνατη.
Οι παλαιότεροι ηγέτες των μουσουλμάνων που ζουν στην Ελλάδα είναι κυρίως παλαιστινιακής καταγωγής. Ο πρόεδρος της Ένωσης Μουσουλμάνων κ. Ναΐμ Ελγαντούρ έφτασε στην Αθήνα από την Αίγυπτο, παντρεύτηκε χριστιανή, υπηρέτησε τη θητεία του στον ελληνικό στρατό, είναι επιχειρηματίας, πατέρας 8 παιδιών, αλλά και παππούς με τρία εγγόνια. Παρόμοια είναι η πορεία και του αντιπροέδρου της Ένωσης Μουσουλμάνων, του μεγαλοεπιχειρηματία κ. Ρασάν Μάζεν, πατέρα τριών παιδιών, Έλληνα υπηκόου. Σήμερα αναδεικνύονται πολλοί μικροί ηγετίσκοι μουσουλμάνων από διάφορες χώρες, ενώ πολλά ανεπίσημα τζαμιά λειτουργούν στην Αθήνα και σε όλη τη χώρα.
Πέρα από τους νομιμοποιημένους Ένας μεγάλος όγκος λαθρομεταναστών ή νομίμως εργαζομένων στην Ελλάδα ο οποίος προέρχεται από χώρες όπως το Ιράν, το Ιράκ, η Ινδονησία, το Πακιστάν, το Αφγανιστάν, η Σιέρα Λεόνε, η Ρουάντα, το Μπανγκλαντές, η Ερυθραία, ακόμη και από την… εξωτική Μογγολία του Τζένγκις Χαν αλλά και την ταλαιπωρημένη Μιανμάρ. Παρά το γεγονός ότι η Αστυνομία, όταν συλλαμβάνει μετανάστες, δεν καταγράφει το θρήσκευμά τους, στην εγγύτερη στην Ελλάδα, στην ανατολική «πύλη εισόδου» για το ευρωπαϊκό καταφθάνουν καθημερινά εκατοντάδες Μουσουλμάνοι.
O κύριος όγκος των μεταναστών κατοικεί στην Αθήνα, στον Πειραιά και στο Λαύριο. Υποβαθμισμένες και πολλές φορές εγκαταλειμμένες από τους Ελληνες περιοχές, όπως γύρω από την πλατεία Ομονοίας ή την πλατεία Κουμουνδούρου, τον Άγιο Παντελεήμονα, αλλά και άλλες πυκνοκατοικημένες, όπως ο Νέος Κόσμος, η Κυψέλη, η Καλλιθέα και το Παγκράτι, είναι οι τόποι όπου διαβιούν όσοι ξέφυγαν από την πλήρη ανέχεια των μη προνομιούχων χωρών (global south). Όπως επισημαίνει στο «Βήμα» ο κ. Ελγαντούρ, μουσουλμάνοι το θρήσκευμα εργάτες υπάρχουν σχεδόν σε όλο το μήκος και το πλάτος του ελληνικού εδάφους. «Πρόκειται για μια πραγματικότητα. Και ήδη υπάρχει δεύτερη και τρίτη γενιά μουσουλμάνων. Όπως εκτιμούν στελέχη των υπηρεσιών που παρακολουθούν τα θρησκευτικά ζητήματα στην Ελλάδα, συνολικά στη χώρα υπάρχουν 82 διαφορετικές «συγκεντρώσεις» ή «ομάδες» μεταναστών. Οι περισσότερες είναι μουσουλμανικές και οι 70 από αυτές βρίσκονται στην Αθήνα, στα δυτικά προάστια και στο Κορωπί.
Η πολιτική των ανοιχτών συνόρων και οι “φιλάνθρωπες” ΜΚΟ
Αδιαμφισβήτητο είναι το γεγονός ότι, με την πολιτική των ανοιχτών συνόρων της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ,έχει δοθεί μήνυμα έλευσης μεγάλων μαζών μουσουλμάνων στη χώρα μας, με προοπτική είτε να μεταβούν στην Ευρώπη ή να παραμείνουν οριστικά εδώ. Στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου έχουν εγκατασταθεί δεκάδες αν όχι εκατοντάδες ΜΚΟ (Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις) με μουσουλμανικό προσωπείο αμιγώς ή καμουφλαρισμένο, που ενεργούν στην πραγματικότητα ως κοινοί διακινητές, σε συνεργασία με την ανατολική ακτή.
Ορισμένες από τις οργανώσεις αυτές διαθέτουν πλοιάρια διάφορων τύπων. Το υπερσύγχρονο σκάφος Topaz Responder της ΜΚΟ Migrant Offshore Aid Station που ανήκει στον Αμερικάνο επιχειρηματία με βάση το Αφγανιστάν Κρίστοφερ Κατραμπόνε, ελλιμενίζεται στο Αγαθονήσι και υποβοηθά ανενόχλητο την έλευση των μεταναστών. Το ίδιο κάνουν και εκατοντάδες ΜΚΟ που έχουν εγκατασταθεί στα νησιά και στην Ηπειρωτική Ελλάδα, οι περισσότερες από τις οποίες χρηματοδοτούνται από τα μουσουλμανικά καθεστώτα του κόλπου, την Τουρκία, και διάφορους “φιλάνθρωπους” τύπου Τζώρτζ Σόρος, ο οποίος δήλωσε δημόσια ότι, έχει χορηγήσει 11 δις σε ΜΚΟ που ασχολούνται με τους μετανάστες. Στην ουσία αυτές οι ανεξέλεγκτες ΜΚΟ με χιλιάδες έμμισθους απασχολούμενους στο Αιγαίο, έχουν καταργήσει τα σύνορα και έχουν υποκαταστήσει το κράτος και την κυβέρνηση. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ένας δημοσιογράφος του CNN, “όταν μια κυβέρνηση συμπεριφέρεται ως ΜΚΟ, τότε και ΜΚΟ είναι φυσικό να συμπεριφέρονται ως κυβέρνηση”.
Την ίδια ώρα τα εδώ κανάλια της διαπλοκής, στοχεύουν με επιτυχία στο συναίσθημα του εύπιστου τηλεθεατή, περιγράφοντας με ακραία δακρύβρεκτα σενάρια το δράμα των μεταναστών, των “ψυχών” που αναζητούν μια καλύτερη μοίρα στη ζωή. Το σενάριο των καναλιών δεν αναφέρεται φυσικά στο τέλος του δράματος, που δεν είναι άλλο από την Ισλαμοποίηση της χώρας μας και την εξαφάνιση του Ελληνισμού. Όπως ακριβώς έχει συμβεί με τους ντόπιους Χριστιανικούς πληθυσμούς στο Λίβανο, στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, στην Ερυθραία, στη Σομαλία, στην Ινδονησία και βρίσκεται σε εξέλιξη σε πολλές άλλες χώρες, μεταξύ των οποίων η Κύπρος, η Συρία, η Αίγυπτος, το Σουδάν,η Κένυα, η Νιγηρία, η Γκάνα, η Αιθιοπία και στο απώτερο μέλλον η ίδια η Ευρώπη.
https://kwloxaneio.gr/i-kryfi-alosi-tis-patridas-mas-2-ekatommyria-moysoylmanoi-stin-ellada/?fb_node=487003218494728&ul=5cc6fd85dbfd7&fbclid=IwAR2Kcrf1Ruz7UkQYy-CW8a99-_dICxgmMl1o8qUkDvo8498pIKE0nZ9UhcM
Τρίτη 30 Απριλίου 2019
Πρωτομαγιά και «Μαγιάτικο» Στεφάνι. Η Πανάρχαια Γιορτή της Άνοιξης
Δρώμενο της Πρωτομαγιάς στην Ελλάδα κατά τα νεότερα χρόνια ήταν η ανάσταση του Μαγιόπουλου. Ένας έφηβος εμιμείτο στα ξέφωτα του δάσους τον πεθαμένο, τάχατες, Διόνυσο. Κοπέλες τον στόλιζαν με άνθη και του τραγουδούσαν τον «κομμό, το θρήνο και τον οδυρμό, μέχρι που να «αναστηθεί» και μαζί με αυτόν όλη η φύση.
Το στεφάνι
Το πρωτομαγιάτικο στεφάνι είναι, σχεδόν, το μοναδικό έθιμο που εξακολουθεί να μας συνδέει με την παραδοσιακή Πρωτομαγιά, μια γιορτή της άνοιξης και της φύσης με πανάρχαιες ρίζες, πλούσια σε εκδηλώσεις σε παλαιότερες εποχές. Στις μέρες μας η Πρωτομαγιά με το μάζεμα των λουλουδιών για το πρωτομαγιάτικο στεφάνι, ενισχύει τις σχέσεις του ανθρώπου με τη φύση, από την οποία οι περισσότεροι έχουμε απομακρυνθεί, ζώντας στις πόλεις.Σύμφωνα με τη διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, Αικατερίνη Καμηλάκη, το στεφάνι κατασκευαζόταν με βέργα από ευλύγιστο και ανθεκτικό ξύλο κλήματος ή άλλο και στολιζόταν με λουλούδια και κλαδάκια καρποφόρων δέντρων, όπως η αμυγδαλιά, η συκιά και η ροδιά. Ακόμα, το διακοσμούσαν με στάχυα από σιτάρι και κριθάρι, με κρεμμύδι αλλά και σκόρδο για το μάτι.
Αρκούσε η τοποθέτηση πάνω από την πόρτα του σπιτιού μιας δέσμης από χλωρά κλαδιά ελιάς, συκιάς, νερατζιάς, πορτοκαλιάς και άλλα μαζί με λουλούδια. Απαραίτητη ήταν, επίσης, η ύπαρξη μεταξύ τους φυτών αποτρεπτικών… του κακού, όπως είναι η τσουκνίδα, το σκόρδο και άλλα.
Σύμφωνα με κείμενο του καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Μιχάλη Τιβέριου, το μαγιάτικο κλαδί ή το άνθινο στεφάνι, έχει κατά πάσα πιθανότητα τις ρίζες του στην αρχαιότητα: «Είναι γνωστό ότι στην αρχαία Ελλάδα τέτοια κλαδιά ή στεφάνια τα χρησιμοποιούσαν πολύ συχνά. Δεν είναι υπερβολικό να πούμε ότι δεν έλειπαν από καμία σημαντική εκδήλωση του δημόσιου, ιδιωτικού και θρησκευτικού βίου.
Επιπλέον, είναι αξιοπρόσεκτο ότι μια σημαντική γιορτή ενός μήνα των αρχαίων, του Θαργηλίωνος, που αντιστοιχούσε, περίπου, με το δικό μας Μάιο, περιλάμβανε στα δρώμενά της την κατασκευή ενός κλαδιού ανάλογου με το μαγιάτικο. Το κλαδί αυτό δεν το έφτιαχναν με άνθη, αλλά με κλαδιά οπωροφόρων δέντρων, στα οποία αναρτούσαν κρεμμύδι και σκόρδο».
Στις μέρες μας που έχουμε καθιερώσει στεφάνια από λουλούδια του αγρού ή των κήπων, τα οποία τοποθετούμε για μερικές μέρες στην κύρια είσοδο των σπιτιών μας.
Δύσκολα μπορεί, πια, να ανιχνευτεί συμβολισμός στο σύγχρονο πρωτομαγιάτικο στεφάνι, κατά το Μιχάλη Τιβέριο, αφού για τους περισσότερους δεν αποτελεί, ίσως, τίποτα περισσότερο από μια όμορφη και μυρωδάτη σύνθεση λουλουδιών, χωρίς να παραπέμπει σε συσχετισμούς σύμφωνα με τους οποίους «χαρίζει» στους ενοίκους ενός σπιτιού υγεία, καλή τύχη, ειρήνη, ευτυχία και ευφορία.
Σίγουρα, όμως, η κατασκευή του χαρίζει ευφορία σε μεγάλους και μικρούς, που ξεφεύγοντας από τις πόλεις αναζητούν τη χαρά της άνοιξης στην ολάνθιστη φύση.
Τα λουλούδια
Η σχέση των Ελλήνων με τα λουλούδια είναι πανάρχαια και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από τη μυθολογία, η οποία συνεχώς αναφέρεται σε ιστορίες για όλα, σχεδόν, τα λουλούδια της Ελλάδας. Ο καθηγητής Οικοσυστημάτων στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Νίκος Μάργαρης, αναφέρεται σε χαρακτηριστικά παραδείγματα, βγαλμένα μέσα από την ελληνική μυθολογία.Το λουλούδι Ίρις πήρε το όνομά του από την αγγελιοφόρο των Θεών, της οποίας ο ρόλος ήταν η συνοδεία των ψυχών στους τόπους της αιώνιας ειρήνης από το «δρόμο» του ουράνιου τόξου που έχει τα χρώματά της.
Ο Νάρκισσος, γιος του θεού Κηφισού και μιας νύμφης των δασών, ήταν πανέμορφος. Ενώ, όμως, τον επιθυμούσαν όλες οι νύμφες, ο ίδιος αγαπούσε μόνο τον εαυτό του. Μια μέρα που απολάμβανε για μια ακόμα φορά το καθρέφτισμα του προσώπου του σε μια πηγή του Ελικώνα, οι θεοί αποφάσισαν να τον τιμωρήσουν για την αυθάδειά του. Έτσι, έπεσε στο νερό και πνίγηκε. Απέμεινε, όμως, ένα λουλούδι, ο νάρκισσος με ένα χρυσό στεφάνι, το οποίο σήμερα γέρνει πάνω από τα νερά των λιμνών και των ποταμών.
Σύμφωνα με μια από τις πολλές ιστορίες της μυθολογίας που συνδέονται με το όνομα Άδωνις, αυτός, μετά από απόφαση του Δία, ήταν υποχρεωμένος να ζει τα δυο τρίτα του χρόνου του με την Αφροδίτη στη γη και το ένας τρίτο με την Περσεφόνη, στον Κάτω Κόσμο. Όταν ένα αγριογούρουνο σκότωσε τον Άδωνη, η Αφροδίτη έχυσε τόσα δάκρυα όσες και οι σταγόνες αίματος που χύθηκαν από το σώμα του Άδωνη. Από κάθε δάκρυ της Αφορδίτης φύτρωσε και μια τριανταφυλλιά.
Η χρήση των λουλουδιών ήταν πάντα διαδεδομένη στην Ελλάδα και είχαν πάντα σημαντική θέση στην καθημερινή ζωή των αρχαίων Ελλήνων, που είχαν καθιερώσει τα Ανθεστήρια ως μια γιορτή ανάλογη με τη σημερινή Πρωτομαγιά, που λάμβανε χώρα στις αρχές της άνοιξης προς τιμή του Διονύσου. Έκαναν, όμως, και τα Ανθεσφόρια, σε ανάμνηση της αρπαγής της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα.
Μέχρι σήμερα τα λουλούδια είναι απαραίτητα στις χαρές και τις λύπες μας και είναι συνδεδεμένα με τις πιο σημαντικές και ευχάριστες στιγμές της ζωής μας.
Μαρίας Χατζηκώστα
Από την Κυπριακή εφημερίδα «Σημερινή»
Τετάρτη 24 Απριλίου 2019
ΘΑ ΦΥΓΕΙ Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΚΑΤΡΑΚΥΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ.
ΤΟ ΠΑΡΕΜΠΟΡΙΟ ΤΩΝ
ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΕΙ...
Πειραιάς (δίπλα από τον Ηλεκτρικό).
Παράνομοι έμποροι, που πιθανότατα είναι και παράνομοι μετανάστες, ανενόχλητοι πουλούν την πραμάτεια τους...
Η Αστυνομία μόνο στις 90χρονες και 82χρονες Ελληνίδες, που πωλούν τερλίκια και ζοχιές, δείχνει ζήλο τυπολατρικής εφαρμογής τού νόμου...
Θανάσης Γκόρδης
----------------------------------------
ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΑΔΕΙΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΝΟΙΚΙΑΖΟΥΝ ΕΝΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΤΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ, ΟΠΩΣ ΚΑΝΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΝΟΜΙΜΟΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΕΣ, ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΞΟΔΑ,
ΕΝΩ ΑΥΤΟΙ ΔΙΠΛΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΝΟΜΑ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ, ΑΛΛΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΤΟΥΣ ΟΒΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΚΕΡΑΙΟΥΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΟΥΣ, ΛΑΘΡΑΙΩΣ ΠΟΥΛΟΥΝ ΕΝΩ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ, ΟΠΩΣ ΛΑΘΡΑΙΩΣ ΕΙΣΗΛΘΑΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ, ΠΟΣΟ ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΙ ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΥΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ;
ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΤΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΑΡΧΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕΝ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΤΟΥ, ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΛΑΘΡΑΙΟΙ, [ ΒΡΗΚΑΝ ΟΡΘΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΑΝΟΧΥΡΩΤΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΠΗΚΑΝ ] , ΑΛΛΑ ΤΟ ΣΑΠΙΟ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΜΙΣΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΠΟΥ ΕΠΙΤΗΔΕΣ ΣΥΝΤΗΡΕΙ ΤΗΝ ΑΤΑΞΙΑ ΚΑΙ ΜΙΖΕΡΙΑ, ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ. ΜΕΤΡΑΜΕ ΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΦΥΓΕΙ Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΚΑΤΡΑΚΥΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ.
ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ ΕΜΕΙΝΑΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΗΡΗ ΕΞΟΒΕΛΙΣΜΟ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΤΟΥ ΒΡΩΜΙΚΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΠΟΥ ΕΠΕΒΑΛΛΑΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ.
Λελα Σερεμετη
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)