Τρίτη 29 Αυγούστου 2017

«Τ΄αγγειά γινήκαν θυμιατά και τα σκατά λιβάνι οι γύφτοι γίναν δήμαρχοι κι οι κλέφτες καπετάνιοι»



Δημήτρης Νατσιός:
"Φωνάζω ελληνικά κι ούτε που μ’ αποκρίνεται κανείς"

«Τ΄αγγειά γινήκαν θυμιατά
και τα σκατά λιβάνι
οι γύφτοι γίναν δήμαρχοι
κι οι κλέφτες καπετάνιοι»
Γ. Σουρής

Γυρίζεις σαν άνθρωπος το μεσημέρι, το βράδυ στο σπίτι σου.
Λαχταράς την γαλήνη, την θαλπωρή, την

ανάπαυση του ιδιωτικού σου κάστρου.
Καταπώς συνηθίζεται, μαζί με τους οικείους, σε «υποδέχεται» το ανύστακτο και ακάματο τηλεοπτικό μάτι.
Συν γυναιξί και τέκνοις στυλώνεις, ασυναίσθητα, το βλέμμα σου στο μεσημεριανό - βραδινό πρόγραμμα των καναλιών.




(Οι δημοσκοπικές έρευνες κατατάσσουν την μεσημεριανή ζώνη, σ’ αυτήν με τις υψηλότερες θεαματικότητες).

Την ώρα, λοιπόν, της ευλογημένης οικογενειακής σύναξης, επιλέγουν οι κερδέμποροι του θεάματος για να προβληθεί ό,τι ευτελές και βορβορώδες κυκλοφορεί στην ελληνική τηλεόραση.
Όλα σχεδόν τα ιδιωτικά κανάλια, μιμούμενα φτηνιάρικες, κουτσομπολίστικες «αμερικανιές» (εκπομπές), ανέλαβαν εργολαβικά να παιδαγωγήσουν την ελληνική οικογένεια στην χυδαιότητα και την προστυχιά.

Το σκηνικό ίδιο και απαράλλαχτο παντού.

Μία παρουσιάστρια-εμπόρευμα γυναικείο, οπισθοτεταμένο και ημίγυμνο, για να θωπεύει τις καταχωνιασμένες φαντασιώσεις των απανταχού στερημένων, πλαισιωμένη από ένα παρδαλό ανθρώπινο συνονθύλευμα. Το συνονθύλευμα αυτό, υπακούοντας στην λογική των ποσοστώσεων, αντιπροσωπεύει όλη την ελληνική κοινωνία.

Απαραιτήτως δύο ή τρεις θηλύγλωσσοι, που διαφημίζουν κορδωμένοι το «κουσούρι» τους.

Καναδυό φτιασιδωμένα και ψιμυθιωμένα γραϊδια, κάτι σαν «ανακομιδή λειψάνων» της πάλαι ποτέ καλής ελληνικής τηλεόρασης.

Νεαρές με μισοανασηκωμένες μικροφούστες, που ονειρεύονται χρυσή, γρήγορη καριέρα –όνειρο ζωής- ελεύθερες από αναστολές και λοιπές... μικροαστικές αρετές.

Και ένα-δύο ξεθυμασμένα,παλιμπαιδίζοντα γερόντια, τύπου Κωστόπουλου, που υποδύονται, αξιογέλαστα ή αξιοδάκρυτα, τους μοσχόμαγκες.

Όλο αυτό το τιποτολόγο κράμα, χωρίς πολλή προσπάθεια, διασκεδάζει την ελληνική οικογένεια, χρησιμοποιώντας, ως πρώτη ύλη, λάσπη και σπέρμα ανακατωμένα, καλλιεργώντας στον κοινωνικό βίο τον κυρακατινισμό . Χαρακτηριστικό του αγοραίου ήθους και του παρδαλογενούς ύφους είναι ο τίτλος των σκουπιδο-εκπομπών. (Παρελαύνουν οι Ζήνες, οι Τατιάνες, οι... labires,oι menioi ).

Κατανοείς αμέσως ότι το όλο εγχείρημα, εκείνο που προπαγανδίζει συστηματικά, είναι το πνεύμα μιας καθημερινότητα, συνοψιζόμενης σε ευχάριστες «μαλακιούλες», κατά την αποκαλυπτική διατύπωση ενός βαθυστόχαστου «σχολιαστή». Οι τηλεοπτικές αυτές εκπομπές-εκκενώσεις (για να δικαιολογηθεί και το τετράστιχο του Σουρή στον πρόλογο του άρθρου) μετατρέπουν τον κόσμο σε κλειδαρότρυπα. Κλειδαρότρυπα κοσμικού παρουσιολογίου, κακεντρεχών υπονοουμένων, εκχαυνωτικού χαβαλέ για την μόδα, τον πλούτο, την καλλιτεχνία, όλα καρυκευμένα με σεξοπικάντικα αρτύματα και τετριμμένες φαντασιώσεις για όλα τα γούστα.

Οι συνέπειες όλης αυτής της αισχρότητας είναι καταστρεπτικές. Εθίζονται βαθμιαία μικροί και μεγάλοι στην μικροπρέπεια, την κατάκριση, και το κουτσομπολιό, κατηχούνται στον καταναλωτισμό και την απληστία. Εγκληματικές, κυριολεκτικά, είναι οι συνέπειες για τα παιδιά (κι αυτό λόγω της απουσίας ή της ανοχής των γονέων).

Μια όμως παραπομπή στο «αρχαίο πνεύμα» κρίνεται απαραίτητη. Ο Πλάτωνας στην «Πολιτεία» του κατέκρινε ποιητές και πεζογράφους που εκθείαζαν την βία, την παραλυσία, την ανηθικότητα. Τους καταδικάζει ως διδασκάλους της νεότητας, γιατί παρουσιάζουν στα έργα τους ανθρώπους άδικους και όμως ευτυχισμένους, και αντίθετα χρηστοήθεις αλλά δυστυχείς που ισχυρίζονται πως η αδικία ωφελεί, όταν δεν αποκαλύπτεται («...ότι εισίν άδικοι μεν ευδαίμονες πολλοί, δίκαιοι δε άθλιοι και ως λυσιτελές το αδικείν, εάν λανθάνη». 392 β). Βάζει στο στόμα του Σωκράτη να λέει στον Αδείμαντο πως όταν οι νέοι ακούνε –σήμερα βλέπουν- αφηγήσεις για ελεεινή συμπεριφορά θεών και ηρώων –τα σημερινά τηλεοπτικά νούμερα- και δεν αγανακτούν «θα καταντήσουν να μην θεωρούν ανάξιο να διαπράττουν τα ίδια και εκείνοι, που στο κάτω-κάτω είναι άνθρωποι».

Κι αν αυτό δεν είναι εμφανές, ο άμεσος επηρεασμός από την τηλεοπτική αθλιότητα καταφαίνεται στην γλώσσα. («Πού έμαθε να βρίζει;» ρωτούν πολλές φορές εμβρόντητοι οι γονείς). Η γλώσσα της τηλεόρασης είναι ανάπηρη, ανεξέλεγκτη, κακοποιημένη και πολλές φορές υβρεοβωμολοχική.

Και αυτή η γλώσσα περνάει στα παιδιά.

Στην πιο ευαίσθητη περίοδο της γλωσσικής του εκπαίδευσης το ανυπεράσπιστο και απομονωμένο μπροστά στην τηλεόραση παιδί, «διδάσκεται» κατακρεουργημένο τον ελληνικό λόγο.
Έχει ειπωθεί πολύ εύστοχα πως για το παιδί σήμερα η τηλεόραση έχει γίνει τρίτος γονέας και μητρική του γλώσσα δεν είναι πια η γλώσσα της μητέρας αλλά της τηλεόρασης.
Μία γλώσσα φτωχή και φτηνή σε λέξεις αλλά πλούσια και ελκυστική σε εικόνες. Ίσως αυτά φαίνονται κάπως χιμαιρικά.
Ίσως.
Όσοι όμως είμαστε μέσα στην τάξη μιλούμε «εκ πείρας». Και αυτή η «ιδίοις όμμασι» πείρα είναι αποκαρδιωτική.

(Τούτη την εποχή, που κάθε βράδυ τα μυαλά των Ελλήνων «παιδαγωγούνται»-αλέθονται στην "πατάω επί πτωμάτων", αγωγή του «Survivor», με αυτό το κρανιοκενές κοπάδι των γυμνοσάλιαγκων «παικτών» και απολαμβάνουν την κνίσσα της απύθμενης ανοησίας, τα παιδιά στο σχολείο -«ον μιμητικότατο» κατά τον Αριστοτέλη, το παιδί- στους αύλειους χώρους χωρίζονται σε μαχητές και διάσημους και διαγωνίζονται με έπαθλο το κολατσιό τους.
Ποιος φταίει; Από γενιά σε γενιά κληροδοτείται η παρακμή και η αποσύνθεση της πάλαι ποτέ ελληνικής κοινωνίας).

Και γιά επανέλθουμε στην γλώσσα.

«Ο άνθρωπος», λέει ο Μπρεχτ, «για να νιώσει άνθρωπος πρέπει να τον φωνάξεις». Να τον πεις άνθρωπο.

«Το παιδί αν δεν ακούσει να μιλάνε για αγάπη, δεν θα νιώσει αγάπη. Αν δεν ακούσει να του μιλάνε γιά αξίες, δεν θα αισθανθεί την ανάγκη να αγωνιστεί γιa αξίες. Κι έτσι ποτέ δεν θα γίνει παιδί με αξία». (Σ. Καργάκος, «Αλεξία», σελ. 142).

«Μία-μία σβήνουν από την γλώσσα μας λέξεις μεγάλες, όπως η τιμή, η αξιοπρέπεια, η αγνότητα, η αρετή, η φιλία και δεν αισθανόμαστε πως το να λείπουνε από το στόμα μας οι τέτοιες λέξεις, σημαίνει πως σβήσανε από μέσα μας οι ευγενέστερες φλέβες του ανθρώπινου μεγαλείου» γράφει ο Κόντογλου στην «Βασάντα».

(Έχω γράψει και το ξαναγράφω πώς ποτέ δεν άκουσα μαθητή μέσα στην τάξη να μεταφέρει εξωσχολικές εμπειρίες ή γνώσεις, χωρίς να αρχίζει τον λόγο του με την εξής στερεότυπη πια φράση «κύριε, είδα στην τηλεόραση»).

Θα κλείσω με μια παρατήρηση. Θα θυμούνται οι παλαιότεροι αναγνώστες πώς στα παλιά αναγνωστικά κυριαρχούσε το κείμενο και η εικόνα ήταν δευτερεύουσας σημασίας.
Στα νέα αναγνωστικά, επικρατεί η εικόνα και υποσκελίζεται το κείμενο, ο λόγος.

Αυτή η αλλαγή δεν έγινε τυχαία.

Η σημερινή γενιά της εικόνας, της τηλεόρασης, δυσανασχετεί με τον γραπτό λόγο, γιατί αυτός απαιτεί σκέψη και μόχθο για κατανόηση.
Η εικόνα είναι εύκολη, αλλά «τρώει», ακρωτηριάζει τον λόγο.
Ίσως στο μέλλον αντικατασταθεί ο δάσκαλος, από μία τεράστια οθόνη στην θέση του πίνακα, όπου θα «παίζεται» το μάθημα. («Φωνάζω ελληνικά κι ούτε που μ’ αποκρίνεται κανείς», κραυγάζει προφητικά ο Ελύτης).

Ανδρώνεται μια γενιά, που βλέπει το... Survivor, αλλά δεν θα ξέρει πώς να επιβιώνει.






Του Δημήτρη Νατσιού/ δάσκαλος-Κιλκίς

http://thesecretrealtruth.blogspot.gr/2017/08/blog-post_4317.html?m=1#ixzz4r1g9XxUm 

Δευτέρα 28 Αυγούστου 2017

Η ΑΠΑΤΗ ΓΙΑ ΤΑ ’’ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΕΙΑ’’ - Επί Βυζαντίου η εκκλησία ήταν ο απηνής διώκτης του Ελληνισμού...


Αποτέλεσμα εικόνας για Η ΑΠΑΤΗ ΓΙΑ ΤΑ ’’ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΕΙΑ’’

«Κρυφό σχολείο»ένα ιστορικό ψέμα 

εικόνα από:

https://lefterianews.wordpress.com/2017/03/25


Η ΑΠΑΤΗ ΓΙΑ ΤΑ ’’ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΕΙΑ’’

ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΥΠΗΡΞΑΝ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΤΟ ΑΘΑΝΑΤΟ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ. - ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Ο ΜΥΘΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Επί Βυζαντίου η εκκλησία ήταν ο απηνής διώκτης του Ελληνισμού, τύραννος και δήμιος μαζί, αφού έκλεισε όλες τις φιλοσοφικές σχολές και καταδίωκε τους φιλοσόφους ή τους εκτελούσε.
Ο γιος του Κωνσταντίνου o Κωνστάντιος, θέσπισε νόμους και επέβαλε την
ποινή θανάτου, όχι μόνο στους Έλληνες διανοούμενους αλλά και στους
Ελληνίζοντας Χριστιανούς.
Ο Ιουστινιανός «ο ανθρωπόμορφος δαίμονας» κατά τον βιογράφο του
Προκόπιο έκλεισε το 526 την Ακαδημία του Πλάτωνα και καταδίκασε σε θάνατο χιλιάδες Έλληνες, γιατί ζητούσαν αποδείξεις για τις επεμβάσεις του «αγίου πνεύματος».
O Επίσκοπος Ιωάννης της Εφέσου με εντολή του Ιουστινιανού έσυρε στα δικαστήρια όλους τους Έλληνες λογίους και τους Ελληνίζοντας Χριστιανούς δήμευσε τις περιουσίες τους και έκαψε η γκρέμισε 99 Ελληνικά ιερά τα οποία είχαν διασωθεί. Όσοι αντιδρούσαν τους σκότωναν με ρόπαλο για να σκοτωθεί και ο διάβολος που είχαν μέσα τους (Γ. Κορδάτος και Ι. Μαλάλας). Ας μην ξεχνάμε ότι οι πρώτοι επίσκοποι ήσαν άνθρωποι μισαλλόδοξοι, άξεστοι, μπεκρήδες και αγράμματοι.
Η Ζ’ οικουμενική Σύνοδος συνήλθε στη Νίκαια της Βιθυνίας το 787 μ.Χ. αφόρισε την Ελληνική φιλοσοφία και όλους τους φιλοσόφους και
αποφάσισε ότι όποιος κληρικός κατέχει Ελληνικά συγγράμματα θα καθαιρείται και εάν είναι λαϊκός θα αφορίζεται (κανόνας Θ’) Πολλοί Έλληνες για να μην σβήσει το ένδοξο παρελθόν της πατρίδας τους, δημιούργησαν κρυφά σχολεία και με κίνδυνο της ζωής τους δίδασκαν στα Ελληνόπουλα φιλοσοφία και τους θησαυρούς της πνευματικής τους κληρονομιάς,. Από την προσφορά αυτών των κρυφών σχολείων επεβίωσε ο Ελληνισμός από την Εβραιοχριστιανική λαίλαπα.
Το 1070 ο πατριάρχης Ιωάννης Η’ ο Φιφιλίνος, αντέδρασε με ανθελληνική
εμπάθεια και απαγορεύοντας κάθε μελέτη της Ελληνικής φιλοσοφίας, την οποία προηγουμένως είχαν αφορίσει οι Οικουμενικοί Σύνοδοι.
Το 1080 ο πατριάρχης Ευστράτιος αφόρισε τον Πλάτωνα, την Ελληνική
φιλοσοφία και όσους την διάβαζαν.
Το 1351 ο Νικηφόρος Γρηγοράς καταδικάστηκε από την Σύνοδο
Κωνσταντινούπολης γιατί έγραψε ότι ούτε ένας πατριάρχης δεν μπορούσε να διαβάσει σωστά (Ιστορία Βυζαντινής αυτοκρατορίας, Α. Βασίλιεφ).
Το 1453 ο πατριάρχης Γεννάδιος Σχολάριος, εξέδωσε την αποτρόπαια
εγκύκλιό του, όπου καθόριζε ακόμα και το είδος των βασανιστηρίων και τον τρόπο θανάτωσης εκείνων που εμμένοντας στις απόψεις τους, συνέχιζαν να μελετούν την Ελληνική φιλοσοφία.
Το 1658 ο πατριάρχης Γαβριήλ που είχε αγοράσει σε δημοπρασία τον πατριαρχικό θρόνο από τον Σουλτάνο, καθαιρέθηκε μέσα σε δύο μήνες, λόγω αγραμματοσύνης αφού ούτε την ακολουθία ενός γάμου δεν μπορούσε να διαβάσει σωστά (Πολιτική ιστορία Ελληνικής Επανάστασης, Π. Πιπινέλης).
Μέγας διωγμός αγένωτο των Ελλήνων. Κατέκαψαν τα βιβλία τους, εικόνες
και αγάλματα των μισερών θεών τους καταστράφηκαν. Οι εγγράμματοι Έλληνες απαγορευόταν να έχουν θέσεις σε κρατικές υπηρεσίες (Ι. Μαλάλας).
Η κατάπτωση του Βυζαντίου και του κλήρου διατηρούσε την αμάθεια και
χάλκευε τα δεσμά της δουλείας (Ελληνική Νομαρχία).
Οι περισσότεροι αυτοκράτορες και πατριάρχες ήταν εβραίοι ή
κρυπτοεβραίοι ή άνθρωποι των Εβραίων (εβραίος ιστορικός Μιχαήλ Τουδέλα).
ΤΑ ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ
Ο μύθος της ύπαρξης κρυφών σχολείων κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας έγινε από το παπαδαριό μετά την απελευθέρωση του 1821 και κατά την δημιουργία του νεοελληνικού κράτους
Είναι γνωστό ότι κατά την διάρκεια της τουρκοκρατίας (Οθωμανοκρατία
είναι το σωστό μια και τούρκοι δεν υπήρξαν εκείνη την εποχή) λειτουργούσαν ελεύθερα εκατοντάδες Ελληνικά σχολεία.
Ας δούμε μερικά ιστορικά στοιχεία μέσα από κείμενα των προγόνων μας.
Το κρυφό σχολείο είναι μεγάλο ψέμα (Σάθας, Μεσαιωνική Βιβλιοθήκη).
Οι Οθωμανοί θεωρούσαν τους μορφωμένους Έλληνες ανεκτίμητο κεφάλαιο και τους χρησιμοποιούσαν για πρέσβεις, δασκάλους, γιατρούς και εμπόρους, για να επανδρώνουν τις διοικητικές θέσεις των υπηρεσιών τους. Αυτή η χρησιμοποίηση των Ελλήνων και των Ελληνιζόντων δημιούργησε ζηλόφθονες καταστάσεις στην εκκλησία η οποία τους καταδίωκε με μίσος και χαφιεδισμό.
Η Αθωνιάδα σχολή που λειτουργούσε στο Άγιο Όρος από τον 11ον αιώνα δεν έκλεισε από επέμβαση των Τούρκων, αλλά «από τις καλογερίστικες μηχανορραφίες που γινόταν πρόξενοι σκανδάλων» γράφει ο Σάθας.
Κατά το έτος 1600, δηλαδή 150 χρόνια μετά την άλωση του 1543, στην
Οθωμανοκρατούμενη χώρας μας υπήρχαν πάρα πολλές σχολές η ύπαρξη των οποίων και μόνο καταρρίπτει τον μύθο του κρυφού σχολείου.
Οι εκατοντάδες φανερές Δημόσιες σχολές που λειτουργούσαν στην Ελλάδα την εποχή εκείνη δεν δικαιολογούν την ύπαρξη κρυφών σχολείων στην περίοδο της Τουρκοκρατίας.
Οι φανερές σχολές που λειτουργούσαν εκείνη την εποχή στην Ελλάδα κατ’ ευφημισμό των «κρυφών σχολείων» κατά γεωγραφικά διαμερίσματα ήταν οι εξής:
1. Στην περιοχή της Ηπείρου υπήρχαν 3 φανερές σχολές η των Ιωαννίνων, η των Ζαγοροχωρίων και του Μετσόβου.
2. Στην περιοχή της Θεσσαλίας υπήρχαν 6 φανερές σχολές η των Τρικάλων, Καλαμπάκας, Τιρνάβου, Τσαριτσάνης, Αμπελακίων και Ζαγοράς.
3. Στην περιοχή της Μακεδονίας υπήρχαν 7 φανερές σχολές οι της
Θεσσαλονίκης, Βέροιας, Σιατίστης, Μοσχοπόλεως, Κοζάνης, Σερρών και Αγίου Όρους.
4. Στην περιοχή της Θράκης υπήρχαν 3 φανερές σχολές η της
Αδριανουπόλεως, Φιλιππουπόλεως και Βελεσών.
5. Στην περιοχή της Πελοποννήσου υπήρχαν 5 φανερές σχολές η του
Ναυπλίου, Πατρών, Τριπόλεως, Δημητσάνας και Καλαμάτας.
6. Στην Στερεά Ελλάδα υπήρχαν 12 φανερές σχολές η των Αθηνών, Θηβών, Λεβαδιάς, Λαμίας, Υπάτης, Βραγγιανών, Αγράφων, Καρπενησίου, Αμφίσσης, Σιγδίτσας, Μεσολογγίου και Άρτας.
7. Στα νησιά υπήρχαν 14 φανερές σχολές στην Νάξο, Σίφνου, Σκοπέλου,
Πάτμου, Μυτιλήνης, Σάμου, Ρόδου, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Χίου, Κυθήρων, Ηρακλείου και Κύπρου.
Νόμιμα και φανερά λειτουργούσαν επίσης δεκάδες τουλάχιστον 50 σχολές στην Ελλάδα και άλλες 14 φανερές ελληνικές σχολές στο «εξωτερικό».
Οι σχολές του εξωτερικού υπήρχαν στις περιοχές: Αλεξάνδρειας,
Ιεροσολύμων, Κωνσταντινουπόλεως, Τραπεζούντας, Σινώπης, Βενετίας, Λιβόρνου, Τεργέστης, Παρισίων, Μόσχας, Ιασίου, Τεργοβιτσίου, Βουκουρεστίου και Σινά.
(Πηγή: Η εκκλησία στον αγώνα της ελευθερίας 1453, Κ. Βοβολινής, 1953).
Στον κατάλογο αυτό θα πρέπει να προσθέσουμε δεκάδες άλλων φανερών - (κρυφών) σχολείων που λειτουργούσαν στα διάφορα κεφαλοχώρια και τα εκατοντάδες σχολεία που…δήθεν ίδρυσε και λειτούργησε ο Κοσμάς ο Αιτωλός.
Ιστορικά κείμενα αποδείχνουν ότι οι Τούρκοι ποτέ δεν
απαγόρευσαν τα γράμματα, αλλά τα άφησαν ελεύθερα και τα βοηθούσαν όπως μπορούσαν.
Μάλιστα ο άγγλος ιστορικός Φρέντερικ Ντάγκλας αναφέρει ότι ο Αλή Πασάς χρηματοδοτούσε τα σχολεία της περιοχής του βοηθούμενος και από πλούσιους Έλληνες του εξωτερικού και έδινε σαφείς εντολές στους επισκόπους να φροντίζουν τα σχολεία (Πηγή: Ταξίδια στη Νότιο Ελλάδα, Λ. Λέικ).
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο σουλτάνος καθαίρεσε τον πατριάρχη Άνθιμο
με φιρμάνι, τον οποίο χαρακτηρίζει ως «κακότροπο, ραδιούργο, φιλοχρήματο και αρχομανή που καταβρόχθιζε τα χρήματα που του έστελναν οι Έλληνες του εξωτερικού, για την παιδεία των Ελληνοπαίδων» (Πηγή: Σύγχρονη Ιστορία των Ελλήνων, Π. Καρολίδης).
Τι δίδασκαν όμως τα φανερά (κρυφά) σχολεία στους Έλληνες;
Η κάθε είδους διδακτέα ύλη καθοριζόταν αυστηρά από το Πατριαρχείο και
κατά κανόνα ήταν απόλυτα αυστηρά θρησκευτικού περιεχομένου.
Τονίζεται ότι τα μαθηματικά, η τριγωνομετρία και οι λογάριθμοι είχαν
αφοριστεί με Οικουμενική Σύνοδο (!).
Είναι άλλωστε ιστορικά γνωστό ότι το τυπογραφείο του Πατριαρχείου είχε
εντατική εργασία τυπώνοντας πλήθος από βιβλία θρησκευτικού
περιεχομένου.
Ακόμη το τότε Πατριαρχείο απαγόρευε να δίνονται αρχαιοελληνικά ονόματα στα βαπτιζόμενα Ελληνόπουλα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η Σχολή Οικονόμου στην Σμύρνη έκλεισε το 1819 γιατί ΑΦΟΡΙΣΤΗΚΕ από τον πατριάρχη Γρηγόριο τον Ε (τον εθνομάρτυρα!). Και μάλιστα αντέδρασαν οι τούρκοι (sic) μια και αυτοί δεν ήθελαν να κλείσει η Σχόλη γιατί προμήθευε σε αυτούς επιστημονικό δυναμικό. Και τότε το πατριαρχείο έδιωξε όλους τους δασκάλους και τους κατήγγειλε (sic) στους τούρκους με την κατηγορία ότι αυτοί συνωμοτούσαν σε βάρος του Σουλτάνου (sic).
Η χυδαία αγέλη των καλόγερων, είδε με φθονερό μάτι την λειτουργία της
Σχολής αυτής γιατί όλοι οι εγγράμματοι εθεωρούντο όργανα του σατανά και ως υποκινητές της αθεΐας (Γράμμα του Κ. Κούμα στον Κοραή).
Υπενθυμίζουμε ότι ο Πατριάρχης μόλις πριν λίγα χρόνια ανέφερε ότι «την
επανάσταση [του 1821] την έκαναν κάποιοι ξεβράκωτοι που διατάραξαν τις
σχέσεις της Εκκλησίας με τους Τούρκους»!
Η εκκλησία δεν έσωσε το Έθνος, στάθηκε λάμια μητριά.
Αγραμματοσύνη, σκοτάδι, δυστυχία. Δεν έχτισε κανένα σχολείο (Αλέξανδρος Πάλλης, Μπρουσός).
Η Ελληνική γλώσσα ουδέποτε απαγορεύτηκε από τους Τούρκους, αφού οι
περισσότερες κτήσεις της αυτοκρατορίας μιλούσαν Ελληνικά αλλά και οι ίδιοι μάθαιναν την Ελληνική γλώσσα. Ο Μωάμεθ Β καθιέρωσε επίσημα την Ελληνική γλώσσα σαν διπλωματική γλώσσα του κράτους του.
Σε κανένα απολύτως Ελληνικό ή Τουρκικό έγγραφο δεν γίνεται λόγος για
κρυφά σχολεία. Ο χοντροκομμένος αυτός μύθος δημιουργήθηκε από το παπαδαριό για να μην αποκαλυφθεί ο σκοτεινός ρόλος της εκκλησίας και η συνεργασία της με του Τούρκους.
Δεν υπάρχει κανένα Τουρκικό διάταγμα που να απαγόρευε τα Ελληνικά
γράμματα (Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, Εκδοτική Αθηνών).
Κανένας Βεζίρης ή Αγιάννης δεν εμπόδισε την λειτουργία ή οικοδόμηση
σχολείου (Μανουήλ Γεδεών, μετά την Άλωση ερευνητής).
Ο Ελληνικός κλήρος και οι επίσκοποι, στην πλειονότητά τους ήσαν
απαίδευτοι και αντέδρασαν στην απόφαση του πατριάρχη Ιερεμία να δημιουργήσει σχολεία και τυπογραφία στην Ελλάδα γιατί φοβόντο ότι θα παραγκωνιστούν για την απαιδευσιά τους (Καταγγελία Λεόντιου Ευστρατίου προς Κρούσιο 1590). Ο Τουρκόφιλος πατριάρχης Γρηγόριος Ε, αφού αφόρισε την Ελληνική Επανάσταση το 1821 και τους ήρωές της, συνολικά έκανε ΠΕΝΤΕ αφορισμούς, μετά αφόρισε τις σχολές και τις επιστήμες διατάζοντας ότι όσα βιβλία δεν είναι σύμφωνα με την Ορθόδοξη πίστη να κατάσχονται και να καίγονται στην πυρά!
Οι μεγαλύτεροι εχθροί της ελευθερίας των Ελλήνων δεν ήταν οι Τούρκοι
αλλά οι κληρικοί και οι λαϊκοί του Φαναρίου (Ιστορία Ιονίων Νήσων,
Μαυρογιάννη).
Ο Ούγγρος Ε. Ζεσενί γράφει ότι «στην Χίο το 1819 κρατούσαν κρυφά τα
σχολεία, όχι από τους Τούρκους, αλλά από τον μητροπολίτη, ο οποίος πίστευε ότι τα γράμματα υπονομεύουν την πίστη».
Δεν έφταιγαν οι Τούρκοι γιατί δεν υπήρχαν ακόμα περισσότερα σχολεία αλλά οι πατριάρχες που εκμεταλλευόμενοι τα λεφτά που πρόσφεραν πλούσιοι ομογενείς για να κτιστούν σχολεία αυτοί τα καταβρόχθιζαν. Για να φαίνεται
δε ότι υπάρχουν πολλά σχολεία, οι ιερωμένοι, χρησιμοποιούσαν τους
νάρθηκες των εκκλησιών και τα κελιά των μοναστηριών.
Οι ιερωμένοι πολεμούσαν πάντα την Ελληνική παιδεία.
Αν ο Έλληνας είχε θρησκευτικές αμφιβολίες, αφοριζόταν (Λόρδος Βύρωνας).
ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΥΠΗΡΞΑΝ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΤΟ ΑΘΑΝΑΤΟ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ. ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΡΥΦΑ ΣΧΟΛΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Eνδυμίων Γεώργιος Κοσμόπουλος
Πηγές
Διαδύκτιο- Εγκυκλοπαίδειες
Γεώργιος Κοσμόπουλος

ΤΑ ΣΦΑΖΟΥΝ ΖΩΝΤΑΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΣΤΗ ΤΟΥΡΚΙΑ (Βίντεο) Το εξαφάνισαν !


Ένα πραγματικά σοκαριστικό γεγονός συμβαίνει εδώ και καιρό στην Τουρκία. Όπως φαίνεται, οι Τούρκοι κάνουν εμπόριο οργάνων αφαιρώντας όργανα από παιδιά Σύριων μεταναστών ενώ είναι ακόμη ζωντανά.
Στο παρακάτω βίντεο, το οποίο έχει αφαιρεθεί από το Youtube, φαίνεται ένα κορίτσι ηλικίας περίπου τριών χρόνων. Το κορίτσι αυτό ουρλιάζει δυνατά σαν να γνωρίζει τι επρόκειτο να του συμβεί καθώς το μεταφέρουν δυο άνθρωποι, προφανώς Τούρκοι, στην αίθουσα προκειμένου να του αφαιρέσουν τα όργανα. Στην αίθουσα αυτή κείτονται πλήθος από σάκους απορριμμάτων με σωματικά μέλη από πτώματα άλλων παιδιών που θανατώθηκαν με τον ίδιο τρόπο.
Δειτε το Βίντεο: https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=ogiatvOk_ck
 https://ellaniapili.blogspot.gr/2017/05/blog-post_714.html?m=1

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ!! ΑΜΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΠΟΡΝΕΙΑ ΠΡΑΤΤΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΤΟΥ!!

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ!! ΑΜΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΠΟΡΝΕΙΑ ΠΡΑΤΤΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΤΟΥ!!
Ερώτησις:
Πάτερ πρέπει εμείς οι Ορθόδοξοι να γιορτάζουμε τα γενέθλιά μας ή όχι;

Απάντησις:
Άκουσε παιδί μου γενέθλια δικαιούνται να γιορτάζουν μόνον σε όσους ο Θεός τα προανήγγειλεν όπως π.χ. η γέννησις του Χριστού, η Γέννησις της Παναγίας και του Ιωάννου του Προδρόμου.
Αυτά είναι Θεάρεστα  γενέθλια. Τα των λοιπών ανθρώπων τα γενέθλια είναι αμαρτωλά, διότι κάθε παιδί συλλαμβάνεται με πορνικά παιχνίδια.

Εάν τα γενέθλια δεν ήταν αμαρτωλά δεν θα βάπτιζαν τα βρέφη. Όποιοι γιορτάζουν τα γενέθλιά τους, γιορτάζουν την σαρκικήν τους αμαρτίαν.

Ο Θεός θέλει, να γιορτάζωμε τα Πνευματικά μας γενέθλια και πνευματικά γεννιέται ο άνθρωπος που βαπτίζεται. Και από αμαρτωλός που ήταν γίνεται αναμάρτητος, δηλαδή ψυχικά και σωματικά καθαρός.
Και καλόν είναι αυτοί που σέβονται τον Θεόν να γιορτάζουν την ονομαστικήν  τους εορτήν που λέγεται Πνευματική αναγέννησις.

Όλα τα δυτικά Παπικά κράτη, που γιορτάζουν τα γενέθλιά τους είναι σιχαμερά στα μάτια του Θεού, διότι γιορτάζουν τα πορνικά και αμαρτωλά παιχνίδια της συλλήψεώς των.

Όταν ο Ηρώδης γιόρτασεν τα αμαρτωλά γενέθλια, βρήκεν αφορμήν η Σατανάς και τον έβαλεν και έκοψεν το κεφάλι του Ιωάννη του Βαπτιστή, που ολόκληρος ο κόσμος ήταν κατώτερος της κεφαλής αυτής.
 Επειδή τα έργα των δυτικών είναι πονηρά, αρέσκονται να γιορτάζουν τα βρώμικα γενέθλιά τους.
Από το βιβλίο: Ιερέως Φωτίου Νικολαΐδη

Κυριακή 27 Αυγούστου 2017

Είπε ο πατέρας της ιατρικής ο Ιπποκράτης ,πως ΕΙΜΑΣΤΕ Ο,ΤΙ ΤΡΩΜΕ και πως Η ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΤΕΡΟ

Αποτέλεσμα εικόνας για ιπποκρατης βοτανα


Χρειάστηκε να μεγαλώσω αρκετά ώστε να συνειδητοποιήσω αυτό που είπε ο πατέρας της ιατρικής ο Ιπποκράτης ,πως ΕΙΜΑΣΤΕ Ο,ΤΙ ΤΡΩΜΕ και πως Η ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΤΕΡΟ το όργανο δηλαδή που ξεδιαλέγει και αφομοιώνει τις τροφές .
Και δυστυχώς να αντιληφθώ πως η σημερινή ιατρική ,έχει καταντήσει η σύγχρονη πόρνη πλην ελαχίστων εξαιρέσεων .
Δέσμια των φαρμακοβιομηχανιών που λύνουν ένα πρόβλημα δημιουργώντας δέκα από πίσω για να σε εκμεταλλεύονται όσο ζεις .
Αργησα να κατανοήσω πως κάθε φάρμακο έχει το "κόστος" του αλλά και τον πάροχο του και πως λίγα είναι τα φάρμακα που πραγματικά χρειαζόμαστε όταν έχουμε μια πραγματικά ισορροπημένη διατροφή ,χωρίς πλαστική τροφή ,χωρίς τα σκουπίδια που μας δελεάζουν ,χωρίς όλη την κατεργασμένη σαβούρα που αποκλίνει από τις πραγματικές ανάγκες του οργανισμού μας και απλά τον επιβαρύνει και τον νοσεί .
Και πως το πραγματικά μεγάλο φαρμακείο βρίσκεται στην Φύση και στον τρόπο ζωής μας .
Και ξαναανακάλυψα τις συνταγές της γιαγιάς και τις βοτανοθεραπείες που σε πολλές περιπτώσεις κάνουν θαύματα ακριβώς γιατί βασίζονται στα πρωταρχικά υλικά που χρειάζεται ο οργανισμός μας .
Φλούδα ιτιάς μασούσαν στην αρχαιότητα οι επίτοκες ,αλλά και όσοι είχαν πονοκέφαλο .
ΝΑΙ !! Την ουσία που βρίσκεται στην φλούδα της ιτιάς ,το ακετυλοσαλυκιλικό οξύ πήρε η Μπάγιερ και έφτιαξε την ασπιρίνη !
Είναι λοιπόν καιρός ,να ξαναανακαλύψουμε την ολιστική Ιπποκράτεια διατροφή .να δούμε το σώμα μας ως ένα ενιαίο σύνολο και όχι ως αποκόμματα οργάνων , και να απαλλαγούμε μια δια παντός από τα προβλήματα που μας έχει δημιουργήσει ο Δυτικός δήθεν πολιτισμός που μας θρέφει όπως θρέφουν τα στοιβαγμένα κοτόπουλα για σφαγή με φάρμακα και σκουπίδια για να μας διατηρεί ΜΟΝΙΜΩΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ , αλλά όχι νεκρούς ,ώστε να μπορεί να μας πουλά φαρμάκια ..
Ε.Σουραβλά

Ευστρατια Σουραβλα
 
=======================================================================================
Δείτε ακόμη βοτανοθεραπίες του Ιπποκράτη : http://www.candianews.gr/2014/12/06/o-ippokratis-iche-lisis-ke-sti-ginekologia-chrisimopiouse-dekades-votana-gia-kathe-nosima/

Σάββατο 26 Αυγούστου 2017

Κρατήρες μετεωριτικής προέλευσης στον ελλαδικό χώρο - Τάκης Θεοδοσίου

 Αποτέλεσμα εικόνας για Τάκης Θεοδοσίου

Οι ΦΡΥΚΤΩΡΙΕΣ παρουσιάζουν την ημερίδα με θέμα: "ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΣΤΕΡΟΕΙΔΩΝ 2017". ΣΤ΄ ομιλητής: ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ, Μέλος Δ.Σ. του IMCA, Μέλος της Meteoritical Society, Συντονιστής της Παγκόσμιας Ημέρας Αστεροειδών για την Ελλάδα. Θέμα ΣΤ΄ ομιλίας: "ΚΡΑΤΗΡΕΣ ΜΕΤΕΩΡΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ". Η ημερίδα έλαβε χώρα στον Πειραιά, στην αίθουσα του Πειραϊκού Συνδέσμου, στις 30 Ιουνίου 2017. Συντονίζει ο Τάκης Θεοδοσίου. ------------------------------------------------------------------ Περίληψη ομιλίας "Κρατήρες μετεωριτικής προέλευσης στον ελλαδικό χώρο" Οι δίδυμες λίμνες Ζερέλια, κοντά στον Αλμυρό Βόλου, δημιουργήθηκαν πριν από 12,5-10 χιλιάδες χρόνια από την πτώση μικρών αστεροειδών στον ελλαδικό χώρο. Ο Τάκης Θεοδοσίου κάνοντας τα τελευταία χρόνια εκτεταμένες έρευνες στην περιοχή γύρω από τις λίμνες κατόρθωσε να εντοπίσει τα πρώτα σημαντικά στοιχεία σε πετρώματα που βρέθηκαν στο υπέδαφος της περιοχής που εμπεριέχουν δύο διαστημικής προέλευσης ορυκτά: τον ταενίτη & τον καμασίτη, τα οποία απαντώνται αποκλειστικά στους μετεωρίτες με υψηλά ποσοστά σιδηρονικελίου και μας μιλάνε για τον τρόπο που πρέπει να δημιουργήθηκαν οι λίμνες αλλά και την ιστορία τους από την μέση νεολιθική εποχή και το 5800 π.Χ. μέχρι και την εποχή του σιδήρου στον ελλαδικό χώρο. ------------------------------------------------------------------ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Π.ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ‘‘METEORITICS’’ Πιστοποιημένο μέλος από το 2008 στον IMCA(Ιnternational Meteorite Collectors Association) και Μέλος από τον Οκτώβρη 2016 του Διευθυντικού Συμβουλίου (Board of Directors) στον IMCA, που αποτελεί την μεγαλύτερη διεθνή οργάνωση με κύριο σκοπό την προώθηση της επιστήμης των μετεωριτών σε παγκόσμιο επίπεδο και που τα μέλη της περιλαμβάνουν Ακαδημαϊκούς, Πανεπιστημιακούς, Συλλέκτες και άλλους επιστήμονες. Μέλος της Meteoritical Society στην επιστήμη των meteoritics, εκπροσωπώντας την χώρα μας σε επίπεδο εκδηλώσεων διεθνούς ενδιαφέροντος σχετικά με την επιστήμη των μετεωριτών. Υπεύθυνος Συντονιστής για την Ελλάδα στο Κίνημα “Παγκόσμια Ημέρα Αστεροειδών” (Asteroid Day) που έχει αναγνωριστεί επίσημα από τον Ηνωμένα Έθνη www.asteroidday.gr Πρόεδρος από τον Μάρτιο του 2014 του ελληνικού επιστημονικού μη κερδοσκοπικού σωματείου LOGOS-SLOVO Α-Ω με σκοπό την προώθηση της επιστήμης των μετεωριτών και της ερασιτεχνικής αστρονομίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Συνεργασία με τον Timur Kriasko & την ομάδα του, τον σημαντικότερο Ρώσο ερασιτέχνη αστρονόμο, πάνω στην αναζήτηση και καταγραφή της τροχιάς νέων αστεροειδών που κινούνται μέσα στο ηλιακό μας σύστημα (Near Earth Objects- NEO’s). Συμμετοχή στην ανακάληψη και ονοματοδοσία του πρώτου αστεροειδούς με ελληνικό όνομα Demisroussos=2009UR 103 (279226)- (14/05/2014). Συνεργασίες σε διεθνές επίπεδο μέσω του IMCA και της Meteoritical Society με διεθνή Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Ινστιτούτα & Ιδρύματα, Επιφανείς Ερευνητές, Συλλέκτες και Πανεπιστημιακούς καθώς και με Μουσεία στην Ευρώπη, την Ρωσία και την Αμερική, πάνω στο αντικείμενο της επιστήμης των μετεωριτών (meteoritics). Συνεργασία μέσω του IMCA με τους παγκοσμίου φήμης γνωστούς ερευνητές της επιστημονικής σειράς του Science-Discovery Channel "Meteorite Men", Steve Arnold & Geoffrey Notkin. Εξωτερικός συνεργάτης και σύμβουλος σε θέματα που αφορούν τους μετεωρίτες και την συντήρησή τους στο Μουσείο Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έρευνα και συμμετοχή για τον εντοπισμό πιθανών κρατήρων μετεωριτικής προέλευσης, μετεωριτών και άλλου μετεωριτικού ή ιμπακτικού υλικού και λατυποπαγών πετρωμάτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ευρώπη, Β.Αφρική). Συγγραφή του εκλαϊκευμένου επιστημονικού συγγράμματος πάνω στην επιστήμη των μετεωριτών: «Μετεωρίτες-η Πορεία προς την Γνώση από την Αρχαιότητα έως Σήμερα» (μη δημοσιευμένου έως σήμερα 19/09/2014). Εκτιμητής αξίας και Συλλέκτης Μετεωριτών. Προσωπική συλλογή με περισσότερους από 850 μετεωρίτες που ανήκουν σε περισσότερες από 73 διαφορετικές αναγνωρισμένες υποκατηγορίες ταξινόμησης. πρ. Διδάσκων στην Ακαδημία Πλάτωνος από τον Φεβρουάριο του 2013 μέχρι και το κλείσιμο της Ακαδημίας τον Ιούλιο του 2015 (από τον 2ο-9ο κύκλο στα Προγράμματα Εκπαίδευσης Ενηλίκων και σε Προγράμματα Εκπαίδευσης Αποφοίτων). http://www.plato-academy.gr/web/guest....

Δείτε το βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=aeDazIyLww4

Παρασκευή 25 Αυγούστου 2017

ΜΑΚΡΥΓΙΑΛΟΣ ΠΙΕΡΙΑΣ... ΨΑΡΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΜΥΔΙΑ ΝΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΌΜΟΡΦΗ ΑΝΑΤΟΛΗ ΗΛΊΟΥ ! !

Ο Μακρύγιαλος Πιερίας βρίσκεται σε μια όμορφη παραθαλάσσια περιοχή με πολύ πράσινο, δέντρα, χωράφια, κήπους με λαχανικά και πολλές ψαρόβαρκες......
Το πρωί η ανατολή είναι υπέροχη καθώς ο Ήλιος, τώρα τον Αύγουστο, ανατέλλει λίγο δεξιά από τον Χορτιάτη και καθρεφτίζει μέσα στη θάλασσα του Θερμαΐκού κόλπου...
Στην παραλία του Μακρύγιαλου, όπου κάνουν και μπάνιο ο κόσμος, αυτή τη στιγμή του πρωινού είναι έρημη, μόνο ένας που ψαρεύει και είναι μια απόλαυση να ζεί κανείς την πρωινή δροσιά.....
 
Οι ξαπλώστρες έτοιμες στην μικρή αμμουδιά, περιμένουν τον κόσμο να ξυπνήσει.... Τα Καφέ και οι Ταβέρνες, Πιτσαρίες ετοιμάζονται......

Στο αριστερό μέρος του Μακρύγιαλου όπως βλέπουμε προς τη θάλασσα, υπάρχει μία Τούμπα, ένας Τύμβος...
...που στην κορυφή του έχει ένα εκκλησάκι, αυτό και μόνον κατ`εμέ προδίδει πως από κάτω υπάρχει κάποιο αρχαίο.....
Μια σιδερένια κάσα στους πρόποδες από το λοφάκι που δίνει την εντύπωση πως είναι μιά πόρτα..... που οδηγεί στο βάθος του Τύμβου......
Αριστερά του λοφίσκου ένα υπόστεγο όπως αυτά που βλέπουμε στους αρχαιολογικούς χώρους.... Δεν υπάρχει κάποια πινακίδα να μας ενημερώνει τί ακριβώς είναι εκεί μέσα.... Στο κάτω μέρος υπάρχει η πινακίδα που βρίσκεται το ''Γυμνάσιο Μακρυγιάλου'' και μάλλον ανήκει στην ίδια περιφραγμένη περιοχή !


Στον Μακρύγιαλο, υπάρχει πολύ ψάρι από όλων των ειδών και ιδιαίτερα Λίγδες, δηλαδή μικρές Τσιπούρες, Σαυρίδια, Γόπες και φυσικά Σπάρους..... Εμείς με την βαρκούλα μας πιάσαμε σήμερα τρία κιλά διάφορα ψαράκια και το Ουζάκι ξεκίνησε.......
Υπάρχει στο Μακρύγιαλο και μυδοκαλιέργια, βλέπει κανείς χιλιάδες βαρέλια που είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους και κρατάνε τις σακούλες από δίχτυ με τους γόνους των μυδιών που μεγαλώνουν μέσα στην Θάλασσα, στη συνέχεια όταν μεγαλώσουν τα Μύδια, περνά το Καΐκι και τα μαζεύει και αφήνει νέα δίχτυα - σακούλες με γόνο για να μεγαλώσει......
Υπάρχουν επίσης και πολλές ψαροταβέρνες που μπορεί κανείς να φάει φρέσκα ψάρια και Μύδια !!!

Σήμερα ξυπνήσαμε πρωί για να φωτογραφίσουμε την Αφροδίτη πριν ακόμα βγει ο ήλιος και το πετύχαμε !!   (Πριν βγει ο Ήλιος η Αφροδίτη λάμπει στην ανατολή καθώς την βλέπουμε από τον Μακρύγιαλο Πιερίας !  Στο βάθος ο Χορτιάτης και αριστερά η Θεσσαλονίκη https://youtu.be/fzcXOsy2vt4 )

Μετά από λίγη ώρα άρχισε ο Ήλιος να ανατέλλει σιγά-σιγά και να τον φωτογραφίζουμε.... Μπροστά στη θάλασσα βλέπουμε τα βαρέλια με τα δίχτυα σακούλες, με τον γόνο του Μυδιού που μεγαλώνει μέσα στη Θάλασσα, είναι κατά εκατοντάδες μέχρι μέσα στα βαθιά......
Εδώ βγήκε ήδη ο μισός ο ήλιος και οι πρώτες ακτίνες του χρυσίζουν μέσα στη θάλασσα....
Έλαμψε τώρα ο Ήλιος στην Ανατολή .....
Και ξεκινάμε τον πρωινό μας περίπατο....

Από τον παλιό δρόμο Μεθώνης- Μακρύγιαλο βλέπει κανείς προς τα Νοτιοδυτικά τον Όλυμπο και δεξιά του τα Π΄ιέρια όροι.....

Αυτή η πινακίδα είναι εδώ και τέσσερα χρόνια που ερχόμαστε στον Μακρύγιαλο και ούτε Πουλιέται..... αλλά ούτε και διορθώνεται ορθογραφικά η Πινακίδα......




Εδώ βλέπουμε το Καΐκι μέσα στην περιοχή με τα βαρέλια με τα Μύδια να σηκώνει τα γεμάτα δίχτυα που έχουν μεγαλώσει τα Μύδια και τα τακτοποιούν για πούλημα.... Τα κομμάτια όμως που περισσεύουν τα πετάνε μέσα στη θάλασσα και όταν ψαρεύει κανείς εκεί γύρο ψαρεύει και κανένα δίχτυ που είχε Μύδια..... Κατά τα άλλα το Λιμεναρχείο κυνηγά μόνο τις βάρκες που ψαρεύουν μην πιάσουν κανένα ψάρι μικρότερο από τα ορισμένα εκατοστά μήκος που πρέπει να έχει.....


Την επομένη που θα φεύγαμε ξυπνήσαμε πάλι νωρίς το πρωί για να χαιρετήσουμε την Αφροδίτη και να δούμε την ανατολή από την αυλή του σπιτιού που μέναμε.....

Αξίζει κανείς να επισκεφτεί τον Μακρύγιαλο για λίγες μέρες για να απολαύσει την ησυχία της φύσης, το φρέσκο ψαράκι στις Ταβέρνες και τα Μύδια και φυσικά να κάνει και το μπάνιο του στη Θάλασσα....


Νικόλαος Παζαίτης

npazaitis@hotmail.com