Πέμπτη 20 Ιουλίου 2017
«ΕΣ ΕΔΑΦΟΣ ΦΕΡΕΙΝ» (διαταγή του Ορθοδόξου Αυτοκράτορα Θεοδοσίου για τους Αρχαιοελληνικούς ναούς )
«ΕΣ ΕΔΑΦΟΣ ΦΕΡΕΙΝ»
(διαταγή του αυτοκράτορα Θεοδοσίου
για τους Αρχαιοελληνικούς ναούς )
Εις το βουνό ψηλά εκεί,
Πουν’ τ’ Αι-Λια το εξωκλήσι,
Ήταν τ’ Απόλλωνα ναός
που κατεδάφισαν τα μίση.
(διαταγή του αυτοκράτορα Θεοδοσίου
για τους Αρχαιοελληνικούς ναούς )
Εις το βουνό ψηλά εκεί,
Πουν’ τ’ Αι-Λια το εξωκλήσι,
Ήταν τ’ Απόλλωνα ναός
που κατεδάφισαν τα μίση.
Σαν παραμύθι στο σχολειό
το λέει τώρα η δασκάλα,
πως σε αγνούς, παλιούς καιρούς
άλλους θεούς είχε η Ελλάδα
Που απ’ του Ολύμπου του ιερού,
το νεφελόσκεπο παλάτι,
ανθρώπινοι θεοί και θεές ,
του κόσμου επόπτευαν τα πλάτη.
Κτίσαν για χάρη τους ναούς
μ’ αγάλματα και με μνημεία ,
μα όλα τα « έφεραν στην γη»
τα ανθρωπόμορφα θηρία
Νέοι θεοί, νέοι ναοί
εκεί που κατοικούσε ο Δίας,
μα η κάθε πέτρα διαλαλεί
τ’ αποτελέσματα της βίας,
Μα ανθίζει η δάφνη των Δελφών
πυρώνει η φωτιά ακόμη
ζούνε οι Έλληνες θεοί
με φωτοστέφανο στην κόμη
ΕΛΕΝΗ ΜΑΝΙΩΡΑΚΗ
(δασκάλα)
το λέει τώρα η δασκάλα,
πως σε αγνούς, παλιούς καιρούς
άλλους θεούς είχε η Ελλάδα
Που απ’ του Ολύμπου του ιερού,
το νεφελόσκεπο παλάτι,
ανθρώπινοι θεοί και θεές ,
του κόσμου επόπτευαν τα πλάτη.
Κτίσαν για χάρη τους ναούς
μ’ αγάλματα και με μνημεία ,
μα όλα τα « έφεραν στην γη»
τα ανθρωπόμορφα θηρία
Νέοι θεοί, νέοι ναοί
εκεί που κατοικούσε ο Δίας,
μα η κάθε πέτρα διαλαλεί
τ’ αποτελέσματα της βίας,
Μα ανθίζει η δάφνη των Δελφών
πυρώνει η φωτιά ακόμη
ζούνε οι Έλληνες θεοί
με φωτοστέφανο στην κόμη
ΕΛΕΝΗ ΜΑΝΙΩΡΑΚΗ
(δασκάλα)
Ελένη Μανιωράκη
Η πεντάλφα είναι ένα δυνατό σύμβολο, πολύ παρεξηγημένο και πολύ κακοποιημένο από διάφορους κύκλους.
Η Πεντάλφα, οι αρχαίοι Έλληνες & ο Πυθαγόρας!!! Η πεντάλφα είναι ένα δυνατό σύμβολο, πολύ παρεξηγημένο και πολύ κακοποιημένο από διάφορους κύκλους.
Είναι ένα σύμβολο ενέργειας και δυνάμεων, που δυστυχώς ξέπεσε σε μιαρά χέρια.
Οι αρχαίοι Έλληνες την ονόμαζαν επίσης «Πεντάγραμμον», διότι αποτελείται από 5 γραμμές, «Πεντάγωνον» διότι έχει 5 γωνίες και «Πεντάμυχος».
Την συναντάμε αρχικά ως σύμβολο της Πυθαγόρειας φιλοσοφίας της τελειότητας του ανθρώπου, του Θεού Εντός και της αιωνιότητας.
Κατά τον Πυθαγόρα, ο αριθμός 5 είναι ο αριθμός του ανθρώπου και της Ψυχής.
Κάθε άκρη της Πεντάλφας σχετίζεται με ένα στοιχείο, που δίνει ζωή στον άνθρωπο αλλά και που δημιουργεί ο άνθρωπος: γη-ύλη, νερό-υγρά, αέρας-ανάσα, φωτιά-ενέργεια, ψυχή-νους.
Η πεντάλφα κατασκευάζεται από ένα κανονικό πεντάγωνο φέρνοντας τις διαγώνιους στο πεντάγραμμο αυτό.
Η πεντάλφα συνδέεται με τη χρυσή τομή φ: ο λόγος κάθε ευθύγραμμου τμήματος που εμφανίζεται σε αυτή ως προς το αμέσως μικρότερό του ισούται με τη χρυσή τομή.
Η χρυσή τομή ορίζεται ως το πηλίκο των θετικών αριθμών όταν ισχύει που ισούται περίπου με 1,618. Θεωρείται ότι δίνει αρμονικές αναλογίες και για το λόγο αυτό έχει χρησιμοποιηθεί στην αρχιτεκτονική και τη ζωγραφική, τόσο κατά την αρχαία Ελλάδα όσο και κατά την Αναγέννηση.
Την χρυσή τομή εισήγαγε και υπολόγισε ο Πυθαγόρας, (585 - 500 π.Χ.).
Για τους Πυθαγόρειους η Πεντάλφα υπήρξε έμβλημα, την ονόμαζαν «ΥΓΙΕΙΑ» και ήταν το αναγνωριστικό τους («Υγιαίνετε»).
Η ΥΓΙΕΙΑ συμβόλιζε το αντίθετο του θανάτου. Όχι όμως του υλικού θανάτου, αλλά του πνευματικού. Γι αυτό και το κέντρο της Πεντάλφας συμβόλιζε την αθάνατη Ζωή.
Η πεντάλφα ήταν ένα από τα βασικά σύμβολα των Πυθαγορείων, πολύ σεβαστό.
Οι μαθηματικές και γεωμετρικές ιδιότητες του σχήματος, το οποίο αποτελεί μία από τις πλευρές του τέλειου δωδεκάεδρου, το είχαν αναγάγει σε ιερότατο σύμβολο.
Για τους νεοπυθαγόρειους τα τέσσερα άκρα συμβόλιζαν τα τέσσερα στοιχεία της φύσης και το πέμπτο, το οποίο τείνει προς τα επάνω, συμβόλιζε το θείο. Σε κάθε κορυφή αντιστοίχιζαν ένα γράμμα, το πρώτο από τις εξής λέξεις:
Ύδωρ
Γαία
Ιδέα (ή Ιερόν)
Ειλή (η θερμότητα του Ηλίου)
Αήρ
Τα εναρκτήρια γράμματα αυτών των λέξεων έδιναν το αρκτικόλεξο ΥΓΕΙΑ, διότι θεωρούσαν πως όποιος το φοράει επάνω του θα γεμίζει από τη δύναμη και θα είναι πάντα υγιής.
Η «Πεντάμυχος» ήταν άλλη μια ονομασία της Πεντάλφας για τους Πυθαγόρειους, της οποίας η σημασία είναι «το βαθύτερο Είναι», «το κέντρο της ύπαρξης».
Ο Φερεκύδης (που πιθανολογείται ότι υπήρξε δάσκαλος του Πυθαγόρα) έγραψε μια δική του εκδοχή της Θεογονίας και την ονόμασε «Πεντάμυχος».
Πιθανολογείται λοιπόν ότι αυτή η ονομασία της Πεντάλφας από τους Πυθαγόρειους, προέρχεται από τον Φερεκύδη.
Ο Πλάτωνας χαρακτήριζε την Πεντάλφα ως «σύμβολο των Ουρανών» και οι μεταγενέστεροί του συνέδεσαν την Πεντάλφα με τα 5 πλατωνικά στέρεα, ως εξής:
Τετράεδρο - Φωτιά, Κύβος - Γη, Οκτάεδρο - Αέρας, Δωδεκάεδρο - Πνεύμα και Εικοσάεδρο - Νερό.
Αργότερα, ο φημισμένος Ελληνοαιγύπτιος ο Κλαύδιος Πτολεμαίος (87-150 μ.Χ. περίπου) συνέδεσε τους 5 ‘δευτερεύοντες’ πλανήτες με την Πεντάλφα και τα στοιχεία, ως εξής: Άρης - Γη, Κρόνος - Νερό, Αφροδίτη - Αέρας, Δίας - Φωτιά, Ερμής - Πνεύμα.
Στην όρθια Πεντάλφα τοποθετούνται ως εξής: ο Ερμής στην πάνω γωνία, ο Άρης στην αριστερή, ο Κρόνος στην κάτω αριστερή, η Αφροδίτη στην κάτω δεξιά και ο Δίας στην δεξιά.
Κατά τον Πτολεμαίο, τα δύο δεξιά στοιχεία είναι καλόβουλα, ενώ τα δύο αριστερά είναι κακόβουλα. Η κορυφή είναι ουδέτερη, εξισορροπώντας τα 4 στοιχεία.
Οι δύο κύριοι πλανήτες, Ήλιος και Σελήνη, στέκονται πάνω από την Πεντάλφα, δεξιά και αριστερά, αντίστοιχα.
Σε μερικά από τα νεότερα μυστικιστικά συστήματα, μπορούμε να βρούμε τον Ήλιο και την Σελήνη στο κέντρο της Πεντάλφας, ‘δεμένα’ μεταξύ τους έτσι, που να θυμίζουν το Ταοϊστικό Γινκ-Γανγκ.
Από τον Μεσαίωνα και μέχρι τις μέρες μας, ξανασυναντάμε την Πεντάλφα στις λαϊκές παραδόσεις και δεισιδαιμονίες της ελληνικής υπαίθρου, ως φυλαχτό προστασίας από τα κακόβουλα αερικά του δάσους.
~*~*~
Η Πεντάλφα είναι από τα λίγα σύμβολα που συναντάμε σε τόσες πολλές θρησκείες και φιλοσοφίες του κόσμου.
Εδώ και χιλιετίες τιμάται με σεβασμό, προστατεύει τον κάτοχο από δαίμονες (είτε αυτοί είναι προσωπικοί είτε όχι) και αντιμετωπίζεται ως σύμβολο σοφίας, γνώσης, ευτυχίας και ζωής.
Η συσχέτισή της με τον Σατανισμό είναι εκφυλισμός και ύβρις.
Είναι ένα σύμβολο ενέργειας και δυνάμεων, που δυστυχώς ξέπεσε σε μιαρά χέρια.
Οι αρχαίοι Έλληνες την ονόμαζαν επίσης «Πεντάγραμμον», διότι αποτελείται από 5 γραμμές, «Πεντάγωνον» διότι έχει 5 γωνίες και «Πεντάμυχος».
Την συναντάμε αρχικά ως σύμβολο της Πυθαγόρειας φιλοσοφίας της τελειότητας του ανθρώπου, του Θεού Εντός και της αιωνιότητας.
Κατά τον Πυθαγόρα, ο αριθμός 5 είναι ο αριθμός του ανθρώπου και της Ψυχής.
Κάθε άκρη της Πεντάλφας σχετίζεται με ένα στοιχείο, που δίνει ζωή στον άνθρωπο αλλά και που δημιουργεί ο άνθρωπος: γη-ύλη, νερό-υγρά, αέρας-ανάσα, φωτιά-ενέργεια, ψυχή-νους.
Η πεντάλφα κατασκευάζεται από ένα κανονικό πεντάγωνο φέρνοντας τις διαγώνιους στο πεντάγραμμο αυτό.
Η πεντάλφα συνδέεται με τη χρυσή τομή φ: ο λόγος κάθε ευθύγραμμου τμήματος που εμφανίζεται σε αυτή ως προς το αμέσως μικρότερό του ισούται με τη χρυσή τομή.
Η χρυσή τομή ορίζεται ως το πηλίκο των θετικών αριθμών όταν ισχύει που ισούται περίπου με 1,618. Θεωρείται ότι δίνει αρμονικές αναλογίες και για το λόγο αυτό έχει χρησιμοποιηθεί στην αρχιτεκτονική και τη ζωγραφική, τόσο κατά την αρχαία Ελλάδα όσο και κατά την Αναγέννηση.
Την χρυσή τομή εισήγαγε και υπολόγισε ο Πυθαγόρας, (585 - 500 π.Χ.).
Για τους Πυθαγόρειους η Πεντάλφα υπήρξε έμβλημα, την ονόμαζαν «ΥΓΙΕΙΑ» και ήταν το αναγνωριστικό τους («Υγιαίνετε»).
Η ΥΓΙΕΙΑ συμβόλιζε το αντίθετο του θανάτου. Όχι όμως του υλικού θανάτου, αλλά του πνευματικού. Γι αυτό και το κέντρο της Πεντάλφας συμβόλιζε την αθάνατη Ζωή.
Η πεντάλφα ήταν ένα από τα βασικά σύμβολα των Πυθαγορείων, πολύ σεβαστό.
Οι μαθηματικές και γεωμετρικές ιδιότητες του σχήματος, το οποίο αποτελεί μία από τις πλευρές του τέλειου δωδεκάεδρου, το είχαν αναγάγει σε ιερότατο σύμβολο.
Για τους νεοπυθαγόρειους τα τέσσερα άκρα συμβόλιζαν τα τέσσερα στοιχεία της φύσης και το πέμπτο, το οποίο τείνει προς τα επάνω, συμβόλιζε το θείο. Σε κάθε κορυφή αντιστοίχιζαν ένα γράμμα, το πρώτο από τις εξής λέξεις:
Ύδωρ
Γαία
Ιδέα (ή Ιερόν)
Ειλή (η θερμότητα του Ηλίου)
Αήρ
Τα εναρκτήρια γράμματα αυτών των λέξεων έδιναν το αρκτικόλεξο ΥΓΕΙΑ, διότι θεωρούσαν πως όποιος το φοράει επάνω του θα γεμίζει από τη δύναμη και θα είναι πάντα υγιής.
Η «Πεντάμυχος» ήταν άλλη μια ονομασία της Πεντάλφας για τους Πυθαγόρειους, της οποίας η σημασία είναι «το βαθύτερο Είναι», «το κέντρο της ύπαρξης».
Ο Φερεκύδης (που πιθανολογείται ότι υπήρξε δάσκαλος του Πυθαγόρα) έγραψε μια δική του εκδοχή της Θεογονίας και την ονόμασε «Πεντάμυχος».
Πιθανολογείται λοιπόν ότι αυτή η ονομασία της Πεντάλφας από τους Πυθαγόρειους, προέρχεται από τον Φερεκύδη.
Ο Πλάτωνας χαρακτήριζε την Πεντάλφα ως «σύμβολο των Ουρανών» και οι μεταγενέστεροί του συνέδεσαν την Πεντάλφα με τα 5 πλατωνικά στέρεα, ως εξής:
Τετράεδρο - Φωτιά, Κύβος - Γη, Οκτάεδρο - Αέρας, Δωδεκάεδρο - Πνεύμα και Εικοσάεδρο - Νερό.
Αργότερα, ο φημισμένος Ελληνοαιγύπτιος ο Κλαύδιος Πτολεμαίος (87-150 μ.Χ. περίπου) συνέδεσε τους 5 ‘δευτερεύοντες’ πλανήτες με την Πεντάλφα και τα στοιχεία, ως εξής: Άρης - Γη, Κρόνος - Νερό, Αφροδίτη - Αέρας, Δίας - Φωτιά, Ερμής - Πνεύμα.
Στην όρθια Πεντάλφα τοποθετούνται ως εξής: ο Ερμής στην πάνω γωνία, ο Άρης στην αριστερή, ο Κρόνος στην κάτω αριστερή, η Αφροδίτη στην κάτω δεξιά και ο Δίας στην δεξιά.
Κατά τον Πτολεμαίο, τα δύο δεξιά στοιχεία είναι καλόβουλα, ενώ τα δύο αριστερά είναι κακόβουλα. Η κορυφή είναι ουδέτερη, εξισορροπώντας τα 4 στοιχεία.
Οι δύο κύριοι πλανήτες, Ήλιος και Σελήνη, στέκονται πάνω από την Πεντάλφα, δεξιά και αριστερά, αντίστοιχα.
Σε μερικά από τα νεότερα μυστικιστικά συστήματα, μπορούμε να βρούμε τον Ήλιο και την Σελήνη στο κέντρο της Πεντάλφας, ‘δεμένα’ μεταξύ τους έτσι, που να θυμίζουν το Ταοϊστικό Γινκ-Γανγκ.
Από τον Μεσαίωνα και μέχρι τις μέρες μας, ξανασυναντάμε την Πεντάλφα στις λαϊκές παραδόσεις και δεισιδαιμονίες της ελληνικής υπαίθρου, ως φυλαχτό προστασίας από τα κακόβουλα αερικά του δάσους.
~*~*~
Η Πεντάλφα είναι από τα λίγα σύμβολα που συναντάμε σε τόσες πολλές θρησκείες και φιλοσοφίες του κόσμου.
Εδώ και χιλιετίες τιμάται με σεβασμό, προστατεύει τον κάτοχο από δαίμονες (είτε αυτοί είναι προσωπικοί είτε όχι) και αντιμετωπίζεται ως σύμβολο σοφίας, γνώσης, ευτυχίας και ζωής.
Η συσχέτισή της με τον Σατανισμό είναι εκφυλισμός και ύβρις.
Διοτίμα Κατερίνα Χατζησταματιου
Τετάρτη 19 Ιουλίου 2017
ΠΕΡΙ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΛΟΓΟΣ - ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ
ΠΕΡΙ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΛΟΓΟΣ
Η ανθρωπογεωγραφία αυτών που συκοφαντούν τα Προμήθεια είναι η ίδια κάθε χρόνο: χριστιανοί, εξυπνάκηδες χωρίς ζωή, οι κριτές του καναπέ και οι αυτοανακηρυγμένοι μοναδικοί αντιπρόσωποι αυθεντικής αδελφότητας. Κάθε χρόνο οι ίδιοι και τα ίδια.
Τα Προμήθεια είναι ο μόνος θεσμός σήμερα που η διάρκειά του είναι πάνω από δύο δεκαετίες, αυτό τουλάχιστον δείχνει πολλά. Όταν κάποιοι ρωτάγανε σαμάνους ποιο δρόμο να ακολουθήσουν ο Τρύφωνας ήδη το είχε στο μυαλό του, όταν κάποιοι φοβόντουσαν να μιλήσουν ανοικτά για τα πιστεύω τους ο Τρύφωνας «συγκρουόταν» με το θρησκευτικό κατεστημένο δημόσια, όταν κάποιοι σκεπτόντουσαν (και σκέπτονται) πώς να ελέγξουν ή καπελώσουν τον «χώρο» ο Τρύφωνας με τα Προμήθεια έδειχνε την συνεργασία και τον κοινό αγώνα.
Τα Προμήθεια τα περιλαμβάνουν όλα, είναι μια πολυήμερη εκδήλωση που καλύπτει σχεδόν όλες τις πτυχές του Ελληνισμού. Όλοι βλέπουν στα Προμήθεια αυτό που τους επιτρέπει το μυαλό τους, άλλοι βλέπουν τα κακά κι άλλοι τα καλά. Κριτικάρουν π.χ. χλαμύδες και αθλητικά παπούτσια και τις ψεύτικες στολές και ασπίδες, αυτοί αγαπητοί κακοηθέστατοι κύριοι και κυρίες είναι αθλητές, είναι αυτοί που τρέχουν την διαδρομή από το Δίον μέχρι το Άλσος, κι όσοι γνωρίζουν την διαδρομή θαυμάζουν την αντοχή αυτών των ανθρώπων! κι ειδικά του κ. Κακογεωργίου ενός ανθρώπου πάνω από 70 χρονών, που σαν αθλητή θα έπρεπε να τον θαυμάζουν κι όχι να κρίνουν τι φοράει κτλ. Σίγουρα αν ψάξει κάποιος κάτι θα βρει, όπως θα μπορούσε να βρει σε οποιαδήποτε άλλη εκδήλωση, πόσο μάλιστα στα Προμήθεια που μπορεί να έρθει όποιος και όποια θέλει και έρχονται χιλιάδες απ’ όλη την Ελλάδα. Κι αυτό είναι το ζητούμενο, ο κόσμος να ακούει, να αναρωτάται, να συζητά κτλ. Και σίγουρα κάτι καλό βγαίνει πάντα, κι αυτοί που έρχονται από ενδιαφέρον σίγουρα κάτι κερδίζουν.
Αντί να εστιάζονται στις πολλές φιλοσοφικές συζητήσεις που γίνονται, στις αθλητικές εκδηλώσεις, στις συζητήσεις και ζυμώσεις μεταξύ ανθρώπων απ’ όλη την Ελλάδα, στα καταπληκτικά θεατρικά δρώμενα, στις τελετές μέσα στον «ναό της φύσης» και στην μεγαλειώδη πομπή μέσα στο Λιτόχωρο, ένα πρωτόγνωρο γεγονός για την νεοελληνική πραγματικότητα, εστιάζονται στο τι θα κάνει κάποιος εκτός των εκδηλώσεων των Προμηθείων από μόνος του για να κατηγορήσουν τα Προμήθεια. Αν αυτό δεν δείχνει εμπάθεια, φθόνο, συκοφαντία τι δείχνει; Άλλοι γράφουν για σκουπίδια, φωτιές κτλ. είναι πασιφανές ότι είτε δεν έχουν έρθει ποτέ είτε είναι απλά συκοφάντες, το Άλσος μετά το πέρας των Προμηθείων είναι πιο καθαρό κι από πριν! υπάρχει με μέριμνα των διοργανωτών ομάδα περιφρούρησης που μεταξύ άλλων ασχολείται με την φύλαξη και προστασία του Άλσους.
Τα Προμήθεια σήμερα δείχνουν ότι μπορούν να συνεργαστούν αρμονικά φορείς απ’ όλη την Ελλάδα κι αυτό χαλάει τη σούπα κάποιων «διαφωτιστών» και «οικειοποιητών» του Ελληνισμού. Τα Προμήθεια δείχνουν το όμορφο αποτέλεσμα κάποιων φορέων που κοπιάζουν γι αυτό κι αυτό χαλάει τη σούπα κάποιων που θέλουν να προβάλουν τα εγώ τους.
Τα Προμήθεια είναι ο μόνος πολυετής θεσμός που ενώνει αντί να διχάζει κι αυτό δεν αρέσει σε κάποιους…
Χείρων Αλιμούσιος
Ανοικτή επιστολή στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και στον Υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου Α θ ή ν α - ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Αγαπητά Μέλη - Αγαπητοί φίλοι,
σας προωθούμε την Ανοικτή επιστολή του Κρεσέντζιο Σαντσίλιο με θέμα : «Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα: η επίθεση στην Γλώσσα και στην Ιστορία».
Ανοικτή επιστολή
στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα
και στον Υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου
Α θ ή ν α
Μετά από την βασική υποβάθμιση των Αρχαίων Ελληνικών (τελείως απαράδεκτο στην ίδια την χώρα δημιουργίας των), η εξάλειψη και
κεντρικών φάσεων της αρχαίας και μοντέρνας ιστορίας από τις οποίες
προέκυψαν θεμελιώδεις πολιτικές, οικονομικές, πολιτιστικές και άλλες
εξελίξεις, πιστεύουμε πως επικίνδυνα οδηγούν στην συρρίκνωση της έκτασης
και του βάθους της Πατριδογνωσίας των Ελλήνων μαθητών με αποτέλεσμα να
μειώνονται σημαντικά οι δύο πρωταρχικής σημασίας πυλώνες της ελληνικής
εθνικής υπόστασης: η Γλώσσα και η Ιστορία.
Την στιγμή που στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και αλλού η διδασκαλία
των Αρχαίων Ελληνικών (και Λατινικών) εντείνεται, και δικαίως, για τους
γνωστούς λόγους τους οποίους ασφαλώς θα πρέπει να γνωρίζουν και ο
Πρωθυπουργός και το Υπουργείο Παιδείας,
και την στιγμή που σε αυτές τις ίδιες χώρες ούτε κατά διάνοια «μειώνουν»
το εύρος και την σημασία της διδασκαλίας της Γλώσσας και της Ιστορίας
των, αν και απόλυτα υποδεέστερες από εκείνες της Ελλάδας,
και την στιγμή που το γλωσσικό και ιστορικό παρελθόν τους Ελληνικού Έθνους είναι θεμελιώδες στοιχείο αυτογνωσίας,
οι ελληνικές εκπαιδευτικές Αρχές θέλουν να επιβάλλουν μία
κατάσταση που ισοδυναμεί στην ουσία με εξαφάνιση ενός μεγάλου μέρους της
ίδιας της Ελλάδας(!) από την γνώση, συνείδηση και μελέτη των Νέων
Ελλήνων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και συνεπώς και
στην μετέπειτα ζωή τους.
Οι υπογράφοντες την παρούσα ανοικτή επιστολή Έλληνες συγγραφείς
και Ξένοι Ελληνιστές διαμαρτυρόμαστε για την συνεχή πολιτική ταπείνωσης
αυτής της μοναδικής γλωσσικής και ιστορικής διαχρονίας της Ελλάδας την
οποία ανέλαβε το Υπουργείο Παιδείας (που «έχασε» στον δρόμο και τον
«εθνικό» του χαρακτήρα!) με την υιοθέτηση μιας, πιστεύουμε, άκρως
διαφθείρουσας και παρεκκλίνουσας «αναμόρφωσης» των προγραμμάτων σπουδών
των Αρχαίων και Νέων Ελληνικών και Ιστορίας.
Έτσι, η καταρράκωση της οικουμενικής διάστασης της Ελληνικής
Γλώσσας και η αλλοίωση/νόθευση, εις βάρος του Ελληνισμού, ιστορικών
πραγματικοτήτων πέραν κάθε αμφιβολίας, προσφέρει χείριστη υπηρεσία στην
σημερινή σπουδάζουσα νεολαία και τους πολίτες του αύριο.
Ως
Έλληνες Λογοτέχνες και Ξένοι Ελληνιστές ζητούμε την εκ νέου εξέταση
ολόκληρου του προγράμματος Νέων/Αρχαίων Ελληνικών και Ιστορίας και την
δίκαια επαναφορά των διδασκαλιών που περικόπηκαν και μέλλουν να
περικοπούν όχι μόνο αναφορικά με την καθεαυτού διδακτέα ύλη, αλλά και με
τις σοβαρές μειώσεις ωραρίων.
Η αποδόμηση και αλλοτρίωση που επιχειρείται της ελληνικής
γλωσσικής και ιστορικής παιδείας, συνταγματικά όπως γνωρίζετε
κατοχυρωμένες, χρησιμοποιώντας παράλογα, ανεκδιήγητου
«παγκοσμιοποιημένου» τύπου, «πολυπολιτισμικά» ιδεολογήματα τα οποία δεν
συναντάμε σε καμία ευρωπαϊκή χώρα που σέβεται τον εαυτό της και το
μέλλον της, επιβάλλεται να πάψουν ώστε να μην υποστεί και αυτή την βαριά υποβάθμιση ο Ελληνικός Λαός, ήδη ευρισκόμενος σήμερα σε σκληρή δοκιμασία επιβίωσης.
Των ως άνω δοθέντων, θεωρούμε αναγκαία την κατάργηση και την
επαναδιαμόρφωση «in melius» της Υπουργικής Απόφασης ΦΕΚ-041Β/25.5.15 και
όσων άλλων συναφών αποφάσεων έπονται, ώστε να δοθεί η απαιτούμενη
έμφαση στα ελληνικά στίγματα της Γλώσσας και Ιστορίας σε όλη την διαχρονική τους συνέχεια.
Ευελπιστώντας σε μία θετική ανταπόκριση, τα κέρδη της οποίας θα
καρπωθούν οι μαθητές και μελλοντικοί υπεύθυνοι πολίτες, ευχαριστούμε για
την (ενδεχόμενη) απάντηση.
Με τιμή.
Όποιος απαντήσει συναινώντας, να στείλει την απάντησή του (με την ιδιότητά του) στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση : sa.crescenzio@gmail.com
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://www.odeg.gr/ta-nea-mas/705-anoikti-epistoli-tou-kresentzio-santsilio.html
Τρίτη 18 Ιουλίου 2017
Πως κατάντησες έτσι πόλις της ψυχής μου. - Δέν είναι Αθήνα ούτε αυτή. Αιδως Αιδως
Πώς ακούμπησες άπραγα το δόρυ;
Τη φοβερή σου περικεφαλαία
βαριά πώς γέρνεις προς το στήθος, Κόρη;
Ποιος πόνος τόσο είναι τρανός, ω Ιδέα,
για να σε φτάσει! Οχτροί κεραυνοφόροι
δεν είναι για δικά σου τρόπαια νέα;
Δεν οδηγεί στο Βράχο σου την πλώρη
του καραβιού σου πλέον πομπή αθηναία;
Σε ταφόπετρα βλέπω να την έχει
καρφωμένη μια πίκρα την Παλλάδα.
Ω! κάτι μέγα, απίστευτο θα τρέχει...
Χαμένη κλαις την ιερή σου πόλη
ή νεκρή μές στο μνήμα και την όλη
του τότε και του τώρα, ωιμένα! Ελλάδα;
(Κωστής Παλαμάς
<<Της Αθηνάς ανάγλυφο>>
.Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΠΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΝΟΣ .
Μάια Τσεπουλίδου
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)