Δευτέρα 10 Απριλίου 2017

ΤΡΩΓΕΤΑΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ;


http://www.votegreece.gr/archives/65105


Τώρα που φθάσαμε στης ζωής μας το λυκόφως
νέα βία  μας πλακώνει  και  ζοφερό  σκότος
σκυθρωποί φεύγουμε και λυπημένοι
καθότι υπό κατοχήν η πατρίδα μας και μείς σκλαβωμένοι
ώστε οι αγώνες μας  πήγαν χαμένοι ;

Αγωνιστήκαμε για μια καλύτερη ζωή και για ειρήνη
αλλά ξεφύτρωσε  η πιο  εφιαλτική εκδοχή γεμάτη βία και οδύνη
φταίμε και μείς γιατί το ρίξαμε στην ευμάρεια και στη χλιδή
δανειζόμαστε χωρίς να παράγουμε χωρίς περισυλλογή
δίχως μέτρο, αυτάρκεια  βίο διάγαμε παρασιτικό
από την μεταπολίτευση και δώθε αλώνιζε το λησταριό   
στις σπατάλες και στην αρπαχτή όλοι λίγο πολύ συμμετείχαμε
και στο τέλο όλοι δούλοι καταντήσαμε

Το  διεφθαρμένο πολιτικοοικονομικό κατεστημένο
άπληστο και από φιλοπατρία παντελώς στερημένο
το χρήμα  σε ξένους παραδείσους τόχει σκορπισμένο
γιατί ο λαός   είναι  οπαδός τους  και κομματικοκοποιημένος
το πελατειακό κράτος  με την ψήφο του  συντηρεί
τώρα στα ξένα η νεολαία μας λιποτακτεί
ποιος για   την  έρημη πατρίδα  θα αγωνιστεί ;

Περιφρονήσαμε το μέτρο και τη λογική
χάσαμε την φρόνηση και  σωφροσύνη
στα μνημόνια υποκύψαμε για μια μπουκιά ψωμί
στον τόπο μας  ταπείνωση φέραμε   και  δουλοσύνη

Οι Έλληνες φεύγουν  απελπισμένοι
στο τόπο μας μόνο ο λαθρομετανάστης τώρα
ριζώνει και μένει
πολλοί τρέφονται από την ελεημοσύνη
ξαναζωντάνεψαν τα συσσίτια της κατοχής
δεν κατοικεί πια στον τόπο μας η δικαιοσύνη

Η αλήθεια έδωσε τη θέση της στο μεγάλο ψέμα
παντού αγριωπό της τρόικα το βλέμμα
χάθηκε των προγόνων μας το ηρωικό πνεύμα
παρανοϊκοί εξουσιαστές διψούν για σάρκα
και για αίμα

Θέριεψε της αδικίας η αγριοσύνη
έχασε  το νόημα η ανδρεία και η μεγαλοσύνη
ο Έλληνας έχασε την φιλοπατρία και την εθνική μνήμη
τώρα μας μετατρέπουν σε μαζοπολτό
γινόμαστε διεθνιστικό  προζύμι

Μέσα πληροφόρησης των δόλιων φερέφωνα
οι  ολιγάρχες  μας ελέγχουν   με  άδειες πιστωτικές κάρτες
και  με κινητά τηλέφωνα
σαν τον τσοπάνο με την γκλίτσα στο μαντρί   μας   οδηγούνε
και  οι τζιχαντιστές τους «άπιστους» τρομοκρατούν
όπου τους βρούνε
συμμάχους έχουν τους αναρχικούς  «αντιφασίστες»
που τους νομιμοποιούμε

Τελ-Αβίβ, Ριάντ  και   Άγκυρα των τζιχαντιστών συμπαραστάτες
ο μπάρμπα-Σαμ   στηρίζει ολόψυχα   αντιτρομοκράτες και  τρομοκράτες
παίζει ταυτοχρόνως σε πολλά ταμπλώ ρόλους πολλούς
αυτός και το Ισραήλ εξαπατά και τρομοκρατεί  τους λαούς ,
και πρώτα απ’ όλους τους   Αμερικανούς

Σήμερα κυβερνούν οι ουτιδανοί
οι δόλιοι, αμόρφωτοι και  παρανοϊκοί
τον κόσμο οδηγούν από το κακό στο χειρότερο
και όπως πάμε στο πυρ θα μας ρίξουν
το πυρηνικό και  εξώτερο

Χάριν της ύλης και της καρέκλας λένε βουνά  ψέματα
την ανθρωπότητα με ασχήμια την γέμισαν και με αίματα
παντού   αναρχία και   διάλυση βασιλεύει
ο λαός   από τους κακούργους να ελευθερωθεί γυρεύει
η επανάσταση όμως αργεί όσο ο λαός καθεύδει

Με ρώτησε μια χαριτόβρυτη κύρια
«τρώγεται κύριε η ελευθερία;»
βεβαίως τρώγεται της απαντώ
και γίνεται δουλεία
όταν βγάζεις δέκα και  χαλάς χίλια
στη γωνία κρύβεται ο δανειστής να σου φορέσει
τα μνημόνια σαν  κελεμπία
όταν με αφροσύνη βάζεις στο σπίτι σου το δανειστή
την κομματική συμμορία και τον καταχραστή
ασφαλώς θα κάνει τη ληστεία, γιατί απορείς;

Όλα τώρα εξαρτώνται από την την ελεημοσύνη
και φιλανθρωπία
οι άνθρωποι  τρέφονται  από τα συσσίτια των ΜΚΟ
και την Εκκλησία
η ανεργία σπάζει κόκκαλα, φθάνει  στο γαλαξία
εκπατρίστηκε   η νεολαία    η Ελλάς αλλάζει πληθυσμό
γίνεται ισλαμοκρατία

Όταν ξοδεύεις περισσότερα από  όσα   παράγεις
και τα παραπάνω τα δανείζεται από τον  τοκογλύφο
το  «Ύδωρ της Στυγός»  αυτός  σε θηλάζει
φίδια στον κόρφο σου επωάζεις
και  τώρα περίλυπος κλαίς  και στενάζεις

Έλληνα   μόνο η λευτεριά στο ξέφωτο  σε βγάζει
Αν από την κατοχή δεν ελευθερωθείς
δούλος θα  είσαι μια ζωή και ενδεής
αιώνια ξευτιλισμένος και ταπεινωμένος
στο σταυρό   εσαεί εσταυρωμένος

*Αμφικτύων
9/4/2017
*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης,
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων λογοτεχνών

Κυριακή 9 Απριλίου 2017

Η φιλοξενία στην αρχαία Ελλάδα. - Η φιλοξενία δεν διαρκούσε επ' αόριστον και για οποιονδήποτε.


Αποτέλεσμα εικόνας για Η φιλοξενία στην αρχαία Ελλάδα.
Εικόνα απο : http://www.hellinon.net/NeesSelides/Philoxenia.htm

Η φιλοξενία στην αρχαία Ελλάδα.
Ένα από τα συνήθη επιχειρήματα των επαγγελματιών «φιλάνθρωπων», «ανθρωπιστών» και «αντιρατσιστών»,
όταν θέλουν να καταδείξουν την «ξενοφοβία» και τον «ρατσισμό» των σύγχρονων Ελλήνων,
που επιμένουν να αρνούνται την κατάληψη της Ελλάδος από τις ορδές των τριτοκοσμικών λαθρομεταναστών,
είναι αυτό που κάνει επίκληση του θεσμού της φιλοξενίας στην αρχαία Ελλάδα.
Υποστηρίζουν λοιπόν, πως οι αρχαίοι Έλληνες ήταν κατ' εξοχήν φιλόξενοι άνθρωποι κι ότι ο θεσμός της φιλοξενίας, πέραν του ότι αποτελούσε ηθικό χρέος, προστατεύονταν κι απ' τον Ξένιο Δία.
Αυτό, σε πλήρη αντίθεση με τους «ρατσιστές» Νεοέλληνες, οι οποίοι αρνούνται -τι θράσος!- να «φιλοξενήσουν» μερικά εκατομμύρια λαθρομεταναστών.
Όμως, όπως και στην περίπτωση με την πετσοκομμένη ρήση του Ισοκράτη («Ἕλληνας καλεῖσθαι τοὺς τῆς παιδεύσεως τῆς ἡμετέρας»),
έτσι κι εδώ προβάλλεται η μισή αλήθεια -και η μισή αλήθεια είναι χειρότερη απ' το ψεύδος...
Πράγματι, ο θεσμός της φιλοξενίας στην αρχαία Ελλάδα, ήταν ιερός και προστατεύονταν από τον Ξένιο Δία.
Υπήρχε μάλιστα και συγκεκριμένο τυπικό, κατά την υποδοχή, διαμονή και αναχώρηση του φιλοξενούμενου,
ενώ υπήρχε και η «δημοσία ξενία»,
όπου την φιλοξενία αναλάμβανε η πόλη,
παρέχοντας στους ξένους διαμονή και τροφή στους «ξενώνες»της.
Κάπου εδώ, σταματά η αλήθεια των «αντιρατσιστών» και συνεχίζει το ψεύδος διά της αποσιωπήσεως της υπόλοιπης αλήθειας...
Ως ξένος, στην κλασική αρχαία Ελλάδα, κατά κανόνα εννοούνταν, όχι ο αλλοδαπός κι αλλόφυλος, αλλά ο Έλληνας που κατοικούσε σε άλλη πόλη.
Οι αλλόφυλοι, προσδιορίζονταν με τον πασίγνωστο περιφρονητικό όρο «βάρβαροι».
Αλλά κι όταν ακόμη προσδιορίζονταν ως ξένοι, ο όρος λάμβανε και πάλι την αρνητική σημασία του βάρβαρου, του εχθρού (π.χ. οι Σπαρτιάτες «ξείνους γὰρ ἐκάλεον τοὺς βαρβάρους» [Ηρόδοτος, «Ιστορίαι - Καλλιόπη», 11]) και είναι επίσης γνωστό τι γνώμη είχαν οι αρχαίοι Έλληνες, για όσους δεν ανήκαν στη φυλή τους: «Πας μη Έλλην, βάρβαρος».
Όπως δε αναφέρει κι ο αρχαίος Έλληνας ιστορικός, Πολύβιος («Ιστορίαι», Θ'), οι Έλληνες πολεμούσαν «διαγωνιζόμενοι πρὸς τοὺς βαρβάρους ὑπὲρ τῆς τῶν Ἑλλήνων ἀσφαλείας».
Είναι επίσης χαρακτηριστικό, ότι οι αλλοεθνείς αποκλείονταν κι απ' τους Ολυμπιακούς Αγώνες («οὐ βαρβάρων ἀγωνιστέων εἶναι τὸν ἀγῶνα ἀλλὰ Ἑλλήνων» [Ηρόδοτος, «Ιστορίαι - Τερψιχόρη», 22]), όπου δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνον όσοι αποδείκνυαν ότι ήταν Έλληνες.
Η φιλοξενία λοιπόν, αφορούσε κατά βάση Έλληνες, ενώ δεν ήταν χωρίς όρους, περιορισμούς και υποχρεώσεις.
Στην Σπάρτη μάλιστα, υπήρχε και νόμος περί «ξενηλασίας» (Ξενοφώντος «Λακεδαιμονίων Πολιτεία»),
ενώ ο Ηρόδοτος («Ιστορίαι - Κλειώ», 65), αναφέρει ότι οι Σπαρτιάτες ήταν «ξείνοισι ἀπρόσμικτοι».
Έτσι λοιπόν, σύμφωνα με τα μέτρα και τα σταθμά των «αντιρατσιστών», οι αρχαίοι Έλληνες, όχι μόνο φιλόξενοι δεν ήταν έναντι των αλλοεθνών, αλλά και «ρατσιστές».
Υπάρχει όμως και συνέχεια...
Ακόμη κι αν δεχθούμε ότι η φιλοξενία μπορούσε να αφορά και τους αλλοεθνείς, υπήρχε μια πολύ σημαντική παράμετρος, την οποία οι «ανθρωπιστές», παραβλέπουν:
Η φιλοξενία δεν διαρκούσε επ' αόριστον και για οποιονδήποτε.
Αφορούσε μόνο τους περαστικούς, τους ταξιδιώτες, τους αγγελιαφόρους, τους εμπόρους και γενικότερα τους προσωρινούς επισκέπτες.
Όχι τους μετανάστες.
Οι Έλληνες που επιθυμούσαν να μετεγκατασταθούν μόνιμα ή επ' αόριστον σε άλλη ελληνική πόλη-κράτος, δεν θεωρούνταν πλέον φιλοξενούμενοι, αλλά «μέτοικοι» -μέτοικοι θεωρούνταν επίσης και οι απελεύθεροι δούλοι.
Στη Σπάρτη, ονομάζονταν «περίοικοι», καθώς δεν κατοικούσαν μέσα στην πόλη, αλλά σε πέριξ οικισμούς.
Στην αρχαία Αθήνα, ο κάθε μέτοικος, ήταν υποχρεωμένος να επιλέγει έναν «προστάτη», δηλαδή κάποιον γηγενή εγγυητή, σε αντίθετη δε περίπτωση κινδύνευε να μηνυθεί, αντιμετωπίζοντας την δικαιοσύνη.
Αυτό ισχύει σήμερα στην Αυστραλία και σε πολλές χώρες, δηλαδή για να πάρει κάποιος άδεια παραμονής πρέπει να εγγυηθεί κάποιος ήδη πολίτης της χώρας, οπότε σε περίπτωση που τύχει κάτι το κράτος θα ζητήσει τα ρέστα από τον εγγυητή...
Ως μέτοικοι, ήταν υποχρεωμένοι να πληρώνουν ειδικό φόρο, το «μετοίκιον» 12 δρχ ετησίως για τους Άνδρες και 6 δρχ για τις γυναίκες.
Ο Αριστοτέλης , ο Διογένης, ο Αναξαγόρας, ο Πρόδικος, ο Πρωταγόρας, η Ασπασία πλήρωναν μετοίκιο.
Όσοι δεν πλήρωναν το μετοίκιον, οδηγούνταν προσωρινά στη φυλακή κι αν δεν έβρισκαν χρήματα να πληρώσουν, απελαύνονταν.
Οι μέτοικοι, παρ' ότι είχαν αρκετά δικαιώματα, εν τούτοις ΔΕΝ επιτρέπονταν να κατέχουν θέσεις εξουσίας και να συμμετέχουν στις συνελεύσεις και τις αποφάσεις του δήμου.
Πηγή:�ieraellas-kinimaethnikon.blogspot.gr

 ΙΕΡΑ ΕΛΛΑΣ

Μια μικρή γεύση από τη Μουσική βραδιά με τη μοναδική χορωδία Hector Berlioz και τη μουσική σχολή Γεωργίου Τομπάζη στην αίθουσα στο Παλιόκαστρο κτίριο Παύλος Μελάς - Un petit goût de la soirée musicale avec le choeur unique, Hector Berlioz et la musique de l'école Georgiou Tompazi

Un petit goût de la soirée musicale avec le choeur unique, Hector Berlioz et la musique de l'école Georgiou Tompazi la salle Paliokastro bâtiment Pavlos Melas 
 Η ΧΟΡΩΔΊΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΉΣ ΜΟΥΣΙΚΉΣ ΤΟΥ 10ου ΔΙΑΜΕΡΊΣΜΑΤΟΣ ΠΑΡΙΣΙΟΎ ΥΠΌ ΤΗΝ ΔΙΕΎΘΥΝΣΗ ΟΡΧΉΣΤΡΑΣ  ΤΗΣ ΙΖΑΜΠΈΛ ΓΚΡΕΓΚΟΡΟΥΤΗ, ΣΤΟ ΠΙΆΝΟ Η ΓΙΟΎΡΙ ΧΙΓΚΟΥΤΣΙ
Le chœur ÉCOLE DE MUSIQUE DE PARIS APPARTEMENT 10 sous la direction ORCHESTRE DE Izabelle Gregorutti, piano Yuri Higuchi

 Μουσική βραδιά με τη χορωδία Hector Berlioz!

 Απολαύσαμε μια ιδιαίτερη βραδιά με μία χορωδία με 35 χορωδούς από την Γαλλία, την χορωδία HECTOR BERLIOZ, με ρέκβιεμ και γαλλικά κλασσικά τραγούδια 

Nous avons apprécié une soirée spéciale avec une chorale de 35 choristes de la France, choeur Hector Berlioz, avec Requiem et chansons classiques français




  ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ 2)  
https://youtu.be/qXmWrUb4a3w  
VOIR VIDEO 2)










 ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ : 3)  https://youtu.be/EQFJtsUD-Js

4)  https://youtu.be/Pz1uAnmSOs0

5)  https://youtu.be/eub_8jieyRE 

 Η μουσική σχολή Γεωργίου Τομπάζη, Τραγούδι: Μάγδα Θεοσίδου,  Μποζούκι: Αουρέλο Τσιαμίδης,  Κιθάρα: Χάρης Τσιαμίδης , Ακορντεόν Δημήτρης Τομπάζης
Είπαν τα  Ελληνικά τραγούδια : Όμορφη πόλη ( Μ. Θεοδωράκης ),  Για την Ελένη ( Μ. Χατζηδάκης ), Της αγάπης αίματα ( Μ. Θεοδωράκης ) με συνοδεία της χορωδίας ! !

La musique de l'école Georgiou Tompazi chanson: Magda Theosidou, Bozouki: Tsiamidis Aurel, Guitare: Harry Tsiamidis, Accordéon Dimitris Tompazis

Ils ont dit que les chansons grecques: Belle ville (M. Theodorakis) Pour Helen (M. Hatzidakis), l'amour du sang (M. Theodorakis) a accompagné le choeur! !




ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ : 6) https://youtu.be/7ELBue3J0kg 



 Ο Αντιδήμαρχος μας Petros Atamian
απονέμει αναμνηστικό στην διευθύνον την χορωδία  Izabelle Gregorutti εκ μέρους του Δήμου Ωραιοκάστρου, με την παρουσιάστρια Nelly Deli 
 Notre maire de Petros Atamian prix commémoratives dans la gestion de la chorale, le choeur Hector Berlioz, Izabelle Grigorytti, par la municipalité de Oreokastro, le présentateur Nelly Deli


Ο Αντιδήμαρχος μας Πέτρος Αταμιάν ευχαριστεί την χορωδία και την μουσική σχολή Τομπάζη για την υπεροχη βραδιά που μας χαρίσανε, καθώς και εμάς που παρευρεθήκαμε...
Κι εμείς τον ευχαριστούμε για τις φιλότιμες προσπάθειές του να μας δημιουργεί συνεχώς εκδηλώσεις, που ανεβάζουν πολιτισμικά την κοινωνία του Ωραιοκάστρου

Νικόλαος Παζαίτης


 Notre maire Peter Atamian a remercié le choeur et l'école de musique pour Tombazi merveilleuse soirée nous a donné, et qui ont assisté à ...

Nous le remercions pour ses efforts assidus pour créer sans cesse nos événements qui sensibilisent la société culturelle de Oreokastro

Νικόλαος Παζαίτης




Μια καταπληκτική βραδιά απόλαυσαν όσοι παρευρέθησαν χθες στη μουσική παράσταση της χορωδίας Le choeur Hector Berlioz με τη συμμετοχή της μουσικής σχολής Τομπάζη στο "Παύλος Μελάς" στο Παλαιόκαστρο, την οποία διοργάνωσε η αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής, Πολιτισμού, ΑΘλητισμού και Νέας Γενιάς. Διεύθυνση ορχήστρας Izabelle Gregorutti, πιάνο Yuri Higuchi, παρουσίαση της υπεροχής βραδιάς  Nelly Deli
Αστέριος Γαβότσης
 Une nuit incroyable aimait ceux qui ont assisté hier chœur musical Le choeur Hector Berlioz avec de la musique Tombazi participation des professeurs à la « Pavlos Melas » Paleokastro, organisée par la mairie des Affaires sociales, de la culture, des sports et de la jeunesse. Chef d'orchestre Izabelle Gregorutti, piano Yuri Higuchi, présentation de la primauté soir Nelly Deli
Asterios Gavotsis 


Γιώργος Τομπάζης

Θέλω να εκφράσω τα συγχαρητήρια μου
Στην Αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής και ειδικά στον Πέτρο Αταμιάν για την οργάνωση της καταπληκτικής για τα δεδομένα του Δήμου μας ,χθεσινής Συναυλίας.
Στην Νέλλυ Δελή που η παρουσία της και μόνο αποτελεί εγγύηση επιτυχίας. Είμαι αυτός που γνωρίζει καλά ότι η Νέλλυ δούλεψε σκληρά μέχρι και την τελευταία στιγμή δίνοντας τον καλύτερο εαυτό της κάτι φυσικά που το κάνει πάντα.
Στον Ζάννα Δημήτρη που χάρη αυτού το κοινό του Ωραιοκάστρου απόλαυσε την υπέροχη αυτή Χορωδία.
Στην Μάγδα Θεοσίδου καθηγήτρια Φωνητικής και υπεύθυνη Χορωδιών της Σχολής μας, που με την άρτια φωνητική και μουσικοθεωρητική της κατάρτιση έχει ανταπεξέλθει άμεσα σε ότι της έχω ζητήσει .
Τον Άγγελο Τσιαλμίδη ο οποίος αποθεώθηκε κυριολεκτικά από το κοινό και τους χορωδούς ,την ώρα που ταξίδευε με το μπουζούκι του σε όμορφες πόλεις…….
Τον Χάρη Τσιαλμίδη που με την εμπειρία του δεν είχε καμιά δυσκολία να διαβάσει prima Vista τις ΠΟΛΥΦΩΝΕΣ απαιτητικές παρτιτούρες της Γαλλικής Χορωδίας.
Στον γιο μου Δημήτρη Τομπάζη που ανταποκρίνεται επάξια στις απαιτητικές προσδοκίες του πατέρα-δασκάλου του.
Φυσικά τα περισσότερα συγχαρητήρια τα αποδίδω στην χορωδία Hector Berlioz για την άψογη τους οργάνωση και το καταπληκτικό τους δέσιμο ΜΟΥΣΙΚΟ και ΦΙΛΙΚΟ. Ενθουσιάστηκα όταν τους άκουσα να τραγουδούν αλλά πραγματικά μαγεύτηκα όταν γευμάτισα μαζί τους και γνώρισα από κοντά πολλούς από αυτούς. ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Ελπίζοντας ότι στον Δήμο μας θα ξαναζήσουμε τέτοιες υπέροχες στιγμές εύχομαι σε όλους Καλή Ανάσταση
 
George Tompazis
Je tiens à exprimer mes félicitationsDans la politique sociale de la Mairie, en particulier dans l'organisation Atamian Peter incroyable pour les données de notre commune, le concert d'hier.Dans Nelly Deli où sa seule présence est une garantie de succès. Je suis celui qui sait que Nelly a travaillé dur jusqu'à la dernière minute pour donner le meilleur de ce qui bien sûr toujours faire.Dans un souci Zanna Dimitri de cette Oreokastro commune apprécié ce chœur merveilleux.Dans le professeur Magda Theosidou et responsable Chorales voix de notre école, qui, avec l'excellente voix et mousikotheoritiki de la formation doit répondre directement que je demande.Angelo Tsialmidi qui a littéralement déifié par le public et choristes, tout en voyageant avec son bouzouki de belles villes .......Harry Tsialmidi que son expérience n'a eu aucune difficulté à lire la prima Vista POLYFONES scores exigeants de la chorale française.Mon fils Dimitri Tombazi répondre aux attentes exigeantes justement du père enseignant.Bien sûr, la plupart des compliments l'attribut dans le choeur Hector Berlioz pour leur excellente organisation et la MUSIQUE Laçage super sympa. J'ai été ravie quand j'ai entendu leur chant mais vraiment enchanté quand vous dînez avec eux et ai rencontré près de beaucoup d'entre eux. UNE FAMILLE QUI AIME LA GRECE.Nous espérons que dans notre municipalité fera revivre ces grands moments que je vous souhaite Joyeuses Pâques.

Σάββατο 8 Απριλίου 2017

Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΜΙΖΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Πόσο επίκαιρος παρά ποτέ ο Γερμανός φιλόσοφος Εμμάνουελ Κάντ Από τον Ηλία Ν. Ηλιακόπουλο

Αποτέλεσμα εικόνας για Γερμανός φιλόσοφος Εμμάνουελ Κάντ
Εικόνα από το μνημείο του ΚΑΝΤ στη Γερμανία http://gr.depositphotos.com/38956335/stock-photo-monument-of-immanuel-kant-german.html


Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΜΙΖΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Πόσο επίκαιρος παρά ποτέ ο Γερμανός φιλόσοφος Εμμάνουελ Κάντ

Από τον Ηλία Ν. Ηλιακόπουλο

« Δύο πράγματα γεμίζουν τη καρδιά μου με όλο και περισσότερο θαυμασμό αλλά και σεβασμό, όσο συχνότερα και συνεχώς απασχολούν την ύστερη σκέψη μου. Ο έναστρος ουρανός πάνω από μένα και ο ηθικός νόμος μέσα σε μένα…» (Der bestirnte Himmel ueber mir und das moralische Gesetz in mir).Η συγκλονιστική αυτή φράση που περιέχει το βαθύ νόημα της ζωής ειπώθηκε από τον κορυφαίο Γερμανό φιλόσοφο της Αναγέννησης Εμμάνουελ Κάντ στο μεγαλειώδες και διαχρονικά πάντοτε επίκαιρο έργο του «Η κριτική του πρακτικού (ορθού) λόγου» 34 κεφάλαιο-Die Kritik der Praktischer Vernunft-O παλαίφατος φιλόσοφος τόνισε και δικαίως., ότι τα πιο πάνω φιλοσοφικά αποφθέγματα δεν ενυπάρχουν στα σκοτάδια ούτε τα αναζητά κανείς σε υπερβατικούς συνάμα και υποθετικούς κόσμους αλλά τα βλέπει να συνδέονται άμεσα με την συνείδηση της ύπαρξης του.
Δεν πρέπει να λησμονεί κανείς , πως ο Kant είχε ασχοληθεί ιδιαίτερα με τον τομέα των φυσικών επιστημών προτού μεταπηδήσει στο χώρο της χαριτόβρυτης φιλοσοφικής σκέψης. Είχε διαπιστώσει λοιπόν αναμφίβολα την ασύλληπτη «τάξη» που επικρατεί στο αχανές σύμπαν με τους ακατάλυτους νόμους της φυσικής , είχε διαισθανθεί , όπως άλλωστε κάθε σκεπτόμενος άνθρωπος, την θλιβερή μικρότητα του ανθρώπου μέσα στο άπειρο, όταν παρατηρούσε τις καλοκαιρινές νύχτες το μεγαλείο του έναστρου ουρανού πάνω από αυτόν αλλά και πάνω από κάθε ανθρώπινο όν. Συνάμα όμως αναδυόταν από μέσα του και ένας άλλος κόσμος άπειρος σε διάσταση, αυτόν που αναφέρει ως τον « ηθικό νόμο» μέσα του. Αυτόν τον υπέροχο κόσμο των ηθικών προσταγμάτων, άρρηκτα συνδεδεμένων με την προσωπικότητά του κάθε ανθρώπου , όπου δεν υπάρχει επίσης πέρας , αντιληπτό όμως όχι με τις αισθήσεις αλλά με την νόηση και τον «λόγο» δεν μπορούσε παρά να συνδέσει με τον άπειρο σύμπαν και να θεωρήσει και δικαίως πως και οι δύο αυτοί κόσμοι είναι αναγκαία συμπληρώματα στην ανθρώπινη ύπαρξη μέσα στην απέραντη μοναξιά της.
Οι λίγες αυτές σκέψεις στην προσπάθεια μιας ανεκτά αξιοπρεπούς προσέγγισης της ζείδωρης σκέψης του κορυφαίου «μύστη» φιλοσόφου Kant αποκτούν ίσως ιδιαίτερη αξία, αν μεταφερθούν ως αξιακός κώδικας μέσα στην ζοφερή σημερινή ελληνική πραγματικότητα.
Παραπονιόμαστε για τα μνημόνια και την απερίγραπτη κατάντια αυτής της κοινωνίας αλλά ποτέ δεν ζητήσαμε τον λόγο από την πολιτεία –όπως αυτή θλιβερά εκπέμπει με τα επιμέρους όργανά της –,από την εκκλησία –όπως υποκριτικά κι αυτή εκπέμπει με τους όχι και λίγους «υποταγμένους» ιεράρχες της -.από τον περίγυρό μας , την ίδια μας την οικογένεια, που αντί να αλληλοσυμπληρώνεται , ανταγωνίζεται σε ένα κυνήγι μαγισσών, αχαλίνωτου και ληστρικού κέρδους, από τους ίδιους μας τους συνανθρώπους που δυστυχώς επιδιώκουν ανάλγητα με αυξανόμενη γεωμετρική πρόοδο το «ο θάνατος σου ,η ζωή μου».Γιατί λοιπόν Συνέλληνες συμβαίνουν όλα αυτά σήμερα , τα βλέπουμε να περνούν εφιαλτικά από μπροστά μας και όμως δεν κάνουμε απολύτως τίποτε;!
Ψάξτε και βρείτε τις αιτίες λοιπόν σ αυτές τις συμπυκνωμένες με σοφία μεγατόνων μαθηματικής σκέψης πιο πάνω φράσεις του συγκλονιστικού υπαρξιακού φιλόσοφου Kant.
Η ψευδαίσθηση της ασυδοσίας εν ονόματι ψευδεπίγραφων δημοκρατικών ιδεών έχει τίμημα θλιβεροί νεοραγιάδες. Νόμοι πάμπολλοι, που καταργούν ή συμπληρώνουν ο ένας τον άλλο. Αποτέλεσμα μηδέν! Γιατί; Επειδή όσους νόμους κι αν «κατασκευάσουμε» μας λείπει ο κυριότερος , ο ηθικός, αυτόν που ο Κant έβλεπε βαθιά μέσα του. Αυτόν που μας στέρησαν όλοι οι παρελάσαντες, τσαρλατάνοι πολιτικάντηδες τόσες δεκαετίες, μαθαίνοντας μας εμάς και τα παιδιά μας στην κλεψιά, την ψευτιά , την απάτη, την ύβρη , την αλαζονεία αλλά δυστυχώς και την ρουφιανιά. Βλέπετε πως άνοιξε το «κουτί της Πανδώρας» και βγήκαν από εκεί όλα τα άνθη του κακού;!
Βλέπετε, γιατί ακόμη και μετά από τόσες οδύνες και ευτελισμούς, αυτή η δορυάλωτη κοινωνία δεν έχει ακόμη συνειδητοποιήσει , ότι είμαστε κόκκοι σινάπεως στους ολετήρες του χρόνου και το μόνο που έπρεπε να κάνει είναι να διαφυλάξει κάτι και για τις επερχόμενες γενιές;O Kant όμως διαισθανόταν ρίγος και θαυμασμό, όταν ατένιζε τον έναστρο ουρανό με τους ακατάλυτους φυσικούς νόμους του, την μοναδική θεϊκή νομοτέλεια και την απεραντοσύνη του , που του υποδείκνυε την ταπεινότητα και την μικρότητά του ως ανθρώπου.
Συνακόλουθα δεν διερωτάται κανείς ούτε καν εξεγείρεται έστω και συνειδησιακά(!) γιατί βραχυκυκλώνουν τα σκάνδαλα της Siemens, της Novartis,του χρηματιστηρίου, των εξοπλιστικών, των δομημένων ομολόγων, γιατί δεν ανοίγουν οι περίφημες λίστες Λαγκάρντ ,Φαλτσιάνι κλπ, αλλά από την άλλη πλευρά το αριστερό και όχι μόνο σινάφι να προαναγγέλλει περικοπές μισθών συντάξεων, πτώχευση και ξεπούλημα της ΔΕΗ, νέους φόρους , νέο ΕΝΦΙΑ-κι ας τον έσκιζε κι αυτόν ο Αλέξης!΄-νέα μνημόνια , πάμπολλους λαθρομετανάστες , εγκληματικότητα στο φούλ, διαστροφές του αίσχιστου είδους και άλλα πολλά , «ων ουκ εστι αριθμός»!
Όσα ο Kant είπε τα έχουν πει με διαπρύσιο λόγο και δικοί μας αρχαίοι φιλόσοφοι ,όπως ο Πλάτων στην Πολιτεία του , ο Αριστοτέλης στην Ηθική του, ο Αισχύλος και Ευριπίδης στις τραγωδίες τους. Μόνο εμείς δεν τα εφαρμόζουμε παρά οιμώζουμε σαν τις μωρές παρθένες. Γιατί μας λείπει η παιδεία κι ας λέμε , ότι έχουμε… .Απαίδευτους και ημιμαθείς παράγει το σύστημα , γιατί έτσι βολεύεται. Έχετε αντίρρηση ;Ο Αρμαγεδδών έρχεται…

Ηλίας Ηλιακόπουλος

Ποιος είδε κράτος λιγοστό σ' όλη τη γη μοναδικό, εκατό να εξοδεύει και πενήντα να μαζεύει;



Αποτέλεσμα εικόνας για Γεώργιος Σουρής (1853-1919)

Γεώργιος Σουρής (1853-1919)

Ποιος είδε κράτος λιγοστό
σ' όλη τη γη μοναδικό,
εκατό να εξοδεύει
και πενήντα να μαζεύει;


Να τρέφει όλους τους αργούς,
νά 'χει επτά Πρωθυπουργούς,
ταμείο δίχως χρήματα
και δόξης τόσα μνήματα;

Νά 'χει κλητήρες για φρουρά
και να σε κλέβουν φανερά,
κι ενώ αυτοί σε κλέβουνε
τον κλέφτη να γυρεύουνε;

Όλα σ' αυτή τη γη μασκαρευτήκαν
ονείρατα, ελπίδες και σκοποί,
οι μούρες μας μουτσούνες εγινήκαν
δεν ξέρομε τί λέγεται ντροπή.

Σπαθί αντίληψη, μυαλό ξεφτέρι,
κάτι μισόμαθε κι όλα τα ξέρει.
Κι από προσπάππου κι από παππού
συγχρόνως μπούφος και αλεπού.

Θέλει ακόμα -κι αυτό είναι ωραίο-
να παριστάνει τον ευρωπαίο.
Στα δυό φορώντας τα πόδια που 'χει
στο 'να λουστρίνι, στ' άλλο τσαρούχι.

Σουλούπι, μπόϊ, μικρομεσαίο,
ύφος του γόη, ψευτομοιραίο.
Λίγο κατσούφης, λίγο γκρινιάρης,
λίγο μαγκούφης, λίγο μουρντάρης.

Και ψωμοτύρι και για καφέ
το «δε βαρυέσαι» κι «ωχ αδερφέ».
Ωσάν πολίτης, σκυφτός ραγιάς
σαν πιάσει πόστο: δερβέναγάς.

Δυστυχία σου, Ελλάς,
με τα τέκνα που γεννάς!
Ώ Ελλάς, ηρώων χώρα,
τί γαϊδάρους βγάζεις τώρα;
Σκέψου Ελεύθερα

Παρασκευή 7 Απριλίου 2017

Η τελευταία πράξη να είναι Ελληνική! = Όταν πεθάνω επιθυμώ να γίνουν όλα σύμφωνα με την Ελληνική παράδοση και σύμφωνα με τα Ελληνικά έθιμα.


Γράφει ο Κυριάκος Ν. Χιώτης
Όταν πεθάνω επιθυμώ να γίνουν όλα σύμφωνα με την Ελληνική παράδοση και σύμφωνα με τα Ελληνικά έθιμα.

Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι μεγαλώνει όλο και περισσότερο η κίνηση της Επανελληνίσεως. Μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες κάνουν την εμφάνιση τους σε όλη την Ελλάδα ακλουθώντας την πατρώα Ελληνική παράδοση βάση των πρακτικών που πηγάζουν από τις παραδόσεις και τις γραφές των προγόνων μας.

Οι Έλληνες που ακλουθούν την πατρώα παράδοση αλλά και οι αυτοί που νιώθουν απόγονοι Ελλήνων καλό θα είναι να μην αδιαφορούν για την προέλευση και το περιεχόμενο των τελετουργικών που χαρακτηρίζουν τις σημαντικότερες στιγμές του σύντομου περάσματος μας από αυτή τη ζωή. (δες http://omadaethnikonlakonias.blogspot.gr/2015/09/blog-post.html)

Κατά την βάπτιση ακόμα και σήμερα το 2017 μ.χ.χ οι εκχριστιανισμένοι Έλληνες ακλουθούν τα βασιλικά διάταγμα (κατά Ελλήνων ) του Θεοδοσίου και Ιουστινιανού όπου σε συνδυασμό με το «καθώς πρέπει» χριστιανικό δόγμα, θεωρούν το κάθε τι Ελληνικό ως «Πλάνη ειδωλολατρία δαιμονικό και ακάθαρτο» έτσι θα πρέπει να αφήσει ο βαπτισμένος τον «παλιό του εαυτό», τον
Ελληνικό δηλαδή.

Συγκεκριμενα :
(Ιουστινιάνειος Κώδιξ 1.11)
«………. Με τον παρόντα όμως νόμο, ανακοινώνουμε σε όλους, ότι εκείνοι μεν, που έχουν γίνει χριστιανοί και έχουν αξιωθεί το άγιο και σωτήριο βάπτισμα, σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή αν φανούν, ότι επιμένουν στην πλάνη των Ελλήνων, θα υποβληθούν στην εσχάτη των ποινών. Όσοι δε δεν έχουν αξιωθεί ακόμη το σεβαστό βάπτισμα, θα πρέπει να φανερωθούν στην βασιλεύουσα πόλη μας, είτε στις επαρχίες και να πάνε στις ιερότατες εκκλησίες μαζί με τούς συζύγους τους και τα παιδιά τους και όλα τα μέλη τού οίκου τους και να διδαχθούν την αληθινή πίστη των χριστιανών. Αν δεν το κάνουν, θα χάσουν τα πολιτικά τους δικαιώματα και την κινητή και ακίνητη περιουσία τους. Θα τούς αφαιρεθούν τα πάντα και θα εγκαταλειφθούν στην ένδεια και θα υποβληθούν στις έσχατες τιμωρίες (…) όσοι πάσχουν απ΄ την νόσο των ανόσιων Ελλήνων.»

  Κατά το τελετουργικό της βάπτισης στην αρχή διαβάζουμε: «Ἀπόστησον ἀπ’ αὐτοῦ (αὐτὴν) τὴν παλαιὰν ἐκείνην πλάνην»(την Ελληνική).
Όπως ακόμα κατά τον τρίτο «εξορκισμό» της βάπτισης αρχίζει με το «Κύριε Σαβαώθ, ὁ Θεὸς τοῦ Ἰσραήλ, ὁ ἰώμενος πᾶσαν νόσον καὶ πᾶσαν μαλακίαν, ἐπίβλεψον ἐπὶ τὸν δοῦλον (δούλην) σου…»
Σε αυτό το μυστήριο υπάρχει ονοματοδοσία ή βίαιη στρατολόγηση και μάλιστα πίσω από το αδιάφορο «δε βαριέσαι και το ωχ αδερφέ» του Νεοέλληνα;


Κατά τον γάμο ενός ζευγαριού, απλά για να μην φλυαρώ, θα μείνω σε δυο σημεία:

Α) «Σύ πού εὐλόγησες τόν πιστό σου δοῦλο Ἀβραάμ καί ἔκαμες τή Σάρρα νά τεκνοποιήσει καί κατέστησες τόν Ἀβραάμ πατέρα (γενάρχη) πλήθους ἐθνῶν· Σύ πού χάρισες στή Ρεβέκκα τον Ἰσαάκ καί εὐλόγησες τό γόνο της·…….»

Ποιος είναι ο πιστός Αβραάμ ; Αυτός που έκδιδε την γυναίκα του και αυτός που η γυναίκα του η Σάρα ήταν κόρη του πάτερα του από άλλη μάνα και αυτό το διαβάζουμε στη Αγία Γραφή στο Γενεσις 20/11

Όπως και για τον Ισαάκ στο Γένεσις 26/7 διαβάζουμε: «Όταν οι άνθρωποι του τόπου τον ρωτούσαν για την γυναίκα του εκείνος έλεγε ότι ήταν αδερφή του…..»

Β) κατά την διάρκεια του αρραβώνα «…. μέ δαχτυλίδι φανερώθηκε ἡ ἀλήθεια τῆς Θάμαρ…» ας διαβάσει με ηρεμία κανείς στο Γενεσις 38 «Ο Ιούδας και Ταμάρ» όπου τελικά η Ταμάρ κάνει έρωτα ως πόρνη με τον πεθερό της και μένει έγκυος.

Τι πρότυπα οικογένειας τελικά μας ορίζει ο χριστιανός παπάς ;

Κατά την κήδευση:
«καὶ ὁ ὁποῖος κοιμήθηκε μὲ τὴν ἐλπίδα τῆς ἀναστάσεως στὴν αἰώνια ζωή, ἀνάπαυσε στοὺς κόλπους Ἀβραάμ, Ἰσαὰκ καὶ Ἰακώβ.»
αλλά και η ψυχή να απελευθερωθεί όπως οι Ισραηλίτες από τους Αιγυπτίους.
Μια άποψη καθαρά εθνικιστική ίσως και ρατσιστική αλλά μόνο για Ισραηλίτες.

  Γιατί σε τόσο σημαντικές στιγμές της ζωής του ο Νεοέλληνας δεν απαιτεί να γνωρίζει τι ψαλμοί και ευχές θα τον συνοδεύουν;

Μετά από όλα αυτά, τα πολύ λίγα, η επιθυμία του κάθε Έλληνα πολίτη θα πρέπει να είναι η τήρηση των Ελληνικών τελετουργικών, έτσι όπως οι προγονοί μας ακολουθούσαν βάση των εθίμων και Θεών τους.

Η μέγιστη τιμή ενός ΕΛΛΗΝΑ είναι να φύγει σύμφωνα με το τελετουργικό των προγόνων του βάση της Ελληνικής Παράδοσης και να τον συνοδεύσουν :

Ο ΕΡΜΗΣ «Συ υπηρετείς εις το ιερό παλάτι της Περσεφόνης

και είσαι ψυχοπομπός των ανθρωπίνων ψυχών στον Άδη,

όταν φθάσει ο μοιραίος χρόνος.»

Ο ΠΛΟΥΤΟΝ «Ω Πλούτων, που κρατείς τα κλειδιά όλης της γης…»

Η ΕΚΑΤΗ «Την χθόνια Εκάτη κλήζω, την κροκόπεπλον,

που φροντίζει τις ψυχές των νεκρών.»

Τιμή για αυτόν που θα έχει την τύχη να φύγει ως ΕΛΛΗΝ

Τιμή και για αυτούς που θα συνεχίζουν και θα πράττουν τα τελετουργικά των Ελλήνων προγόνων μας.

Σαρωτικές αλλαγές στο μάθημα της Ιστορίας: «Σβήνουν» οι μάχες του ‘21


Σαρωτικές αλλαγές στο μάθημα της Ιστορίας: «Σβήνουν» οι μάχες του ‘21
Πηγή: EUROKINISSI-ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
Οικογενειακή και τοπική ιστορία του μαθητή στη Δ’ Δημοτικού αντί για τα γεγονότα στην αρχαία Ελλάδα, περιορισμός των στρατιωτικών γεγονότων της Επανάστασης του 1821 με προβολή κυρίως κοινωνικών ιστορικών γεγονότων και σαρωτική αλλαγή στην Ιστορία της Α’ Λυκείου με στροφή στη σύγχρονη Ιστορία που φθάνει μέχρι τον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας και την εισβολή στο Ιράκ.

Διαβάστε επίσης

Αυτές είναι μερικές από τις βασικότερες αλλαγές που προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο Σχέδιο Προγραμμάτων Σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας από τη Γ’ Δημοτικού έως και την Α’ Λυκείου.
Σε γενικό πλαίσιο το ΙΕΠ, σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», «πειράζει» λίγο τη ροή της διδασκαλίας της Ιστορίας, προτείνει περισσότερες πηγές και ψηφιακά εργαλεία και προτάσσει τη συσχέτιση της εθνικής και της παγκόσμιας πορείας. Επίσης, «κουνάει» και το δάχτυλο στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, σημειώνοντας ότι οι ώρες στη διδασκαλία της Ιστορίας «δεν αρκούν».
Το πόρισμα του ΙΕΠ καταδικάζει τις επαναλήψεις των ιστορικών κύκλων, όμως δεν προχωράει σε μεγάλες τομές, πλην δύο τάξεων, της Δ’ Δημοτικού και της Α’ Λυκείου, ούτε αποφεύγει τις ιστορικές επαναλήψεις στην πρότασή τους. Παράλληλα, τραβάει το διδακτορικό ενδιαφέρον από στρατιωτικά γεγονότα και το στρέφει σε κοινωνικά, εμμένοντας στο προσφυγικό στοιχείο, ενώ στο πλαίσιο της διδασκαλίας της διεθνούς ιστορίας εμπλουτίζονται τα κεφάλαια με γεγονότα που ξεφεύγουν από την ιστορία του Δυτικού Κόσμου, όπως ο Ψυχρός Πόλεμος και η πτώση των κομμουνιστικών καθεστώτων.

Βασικές θέσεις

 - Σχολικό εγχειρίδιο αλλά και θεματικός φάκελος, ο οποίος θα είναι και σε ψηφιακή μορφή.
- Προτείνεται αύξηση, κατά μία ώρα, στη διδασκαλία της Ιστορίας σε όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου (πλην της Γ’ Γυμνασίου), καθώς, όπως αναφέρει το πόρισμα «οι δύο ώρες διδασκαλία δεν επαρκούν.
- Τέλος στην «επανάληψη» ιστορικών κύκλων, ειδικότερα η αρχαία, μεσαιωνική και νεότερη εποχή, η οποία, όπως σημειώνεται, διδάσκεται τρεις φορές, μία στο Δημοτικό, μία στο Γυμνάσιο και μία στο Λύκειο.
- Περιορισμός ιστορικών γεγονότων που αφορούν την πολιτική ιστορία που εστιάζει σε πολιτική, στρατιωτική και διπλωματική δράση των μεγάλων προσωπικοτήτων.
- Ενίσχυση της κοινωνικής και οικονομικής ιστορίας, ιστορία της τέχνης.
- Σύνδεση της διδασκαλίας με επίσκεψη σε μουσεία, ιστορικά μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους.

Οι αλλαγές ανά βαθμίδα

Η μεγαλύτερη αλλαγή στις τέσσερις τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκεται η Ιστορία, παρατηρείται στη Δ’ τάξη. Ενώ μέχρι σήμερα οι μαθητές διδάσκονται από την αρχαία ελληνική Ιστορία, άνοδο της Ρώμης, Γεωμετρική Εποχή, Περσικούς Πολέμους, τον Χρυσό Αιώνα του Περικλή, τον Μέγα Αλέξανδρο, όλα τα παραπάνω βάσει της πρότασης του ΙΕΠ απουσιάζουν πλήρως από αυτή την τάξη. Στη θέση τους μπαίνει η διδασκαλία της οικογενειακής, προφορικής, τοπικής ιστορίας που συνδέεται με το άμεσο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον των μαθητών. Οι μαθητές επανέρχονται στη «ροή» ιστορικών γεγονότων στην Ε’ τάξη, όπου ξεκινούν από την προϊστορία και διδάσκονται μέχρι την οθωμανική κατάκτηση.

Κόφτης σε αναλυτική παρουσίαση των στρατιωτικών γεγονότων της Επανάστασης του 1821 προτείνεται για τη διδασκαλία της ΣΤ’ Δημοτικού. Το ΙΕΠ προτείνει να διδάσκονται οι μαθητές από τον 15ο αιώνα έως και τη σύγχρονη εποχή, όμως στη διδακτική ενότητα για την ελληνική επανάσταση προωθεί κυρίως τη διδασκαλία σε βασικά κοινωνικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας όπως ο εκσυγχρονισμός και η εκβιομηχάνιση.

Γυμνάσιο – Α’ Λυκείου

Με «λίφτινγκ» στα κεφάλαια που διδάσκονται στις τρεις τάξεις Γυμνασίου, η πρόταση του ΙΕΠ επεκτείνει τη διδασκαλία από την προϊστορία μέχρι και το τέλος του 19ου αιώνα στο Γυμνάσιο, με το Λύκειο να επωμίζεται όπως όλα δείχνουν το βάρος της σύγχρονης διεθνούς και εθνικής ιστορίας. Μέχρι σήμερα στην Α’ Λυκείου διδάσκεται η Ιστορία του Αρχαίου Κόσμου. Το ΙΕΠ προτείνει στροφή στη σύγχρονη ιστορία από την περίοδο του 1880 μέχρι και σήμερα. Επίσης προτείνει τη διδασκαλία από την εδραίωση του καπιταλισμού και τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο έως και τον πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία, την εισβολή στο Ιράκ και Αφγανιστάν μέχρι την ισλαμική τρομοκρατία.

Β’ και Γ’ Λυκείου

Συνοπτικά και με την αιτιολογία ότι ακόμα γίνεται συζήτηση στη Βουλή για τις αλλαγές στο Λύκειο, το ΙΕΠ δεν προχωρά σε λεπτομέρειες για τη διδασκαλία της Ιστορίας στη Β’ και Γ’ Λυκείου.
«Το μάθημα της Ιστορίας στη Β’ και Γ’ Λυκείου θα μπορούσε να έχει θεματικό χαρακτήρα. Στη Β’ Λυκείου το μάθημα θα μπορούσε να αφορά τη μελέτη της ιστορικής εξέλιξης στις τρεις μεγάλες ιστορικές περιόδους (αρχαιότητα, μέσοι χρόνοι, νεότερη και σύγχρονη εποχή) ζητημάτων που απασχολούν το σύγχρονο κόσμο.
Στη Γ’ Λυκείου το μάθημα θα μπορούσε να επικεντρωθεί μόνο στον 20ο αιώνα, με στόχο την εμβάθυνση σε συγκεκριμένα φαινόμενα και εξελίξεις που είναι σημαντικά για την κατανόηση των αλλαγών που συνέβησαν σε εκείνον τον αιώνα και σε μεγάλο βαθμό διαμόρφωσαν τον κόσμο στον οποίο ζούμε και η μνήμη τους είναι παρούσα», αναφέρει γενικόλογα το πόρισμα.

Διαβάστε επίσης
Πότε θα γίνουν οι εγγραφές στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά
Γαβρόγλου: Μετά το Πάσχα η συζήτηση για το μάθημα της Iστορίας
Την ερχόμενη εβδομάδα σε διαβούλευση το ν/σ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (pics)
Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών έξω από το υπουργείο Παιδείας με σκηνές (pics&vids) 

 http://www.cnn.gr/news/ellada/story/75359/sarotikes-allages-sto-mathima-tis-istorias-svinoyn-oi-maxes-toy-21?utm_source=www.newsbomb.gr&utm_medium=dpgNewsBox&utm_campaign=CNN_NEWS&utm_content=vertical