Πώς μπορεί να αποκτήσει το αρχαιοελληνικό κίνημα ένα σοβαρό Think Τank ( Δεξαμενή Σκέψης ) Πολιτικού Λόγου ;
Ήδη το πρώτο πειραματικό βήμα έγινε : Ένα Συνέδριο , στην Μακεδονία , γνωστών ονομάτων του κινήματος ( λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν αύριο ) . Η αρχική σκέψη ήταν , μέσα απο τέτοιες συναντήσεις , να προκύψουν 2 - 3 ομάδες ομοϊδεατών που θα δημιουργούσαν ισάριθμες Δεξαμενές Σκέψης .
Γιατί όμως να μην δοκιμάσουμε και μια δεύτερη οδό : Βγαίνει κάποιος και λέει "ΘΕΜΕΛΙΩΝΩ ΜΙΑ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΣΚΕΨΗΣ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΕΛΙΑ" . Άλλωστε έτσι γινόταν και στην αρχαιότητα : 'Εβγαινε ένας νέος φιλόσοφος και έλεγε "Εισηγούμαι αυτό και αυτό" . Και όσοι μαγνητιζόταν απο τις ιδέες του τον ακολουθούσαν .
Οι αρχαίοι ΕΙΧΑΝ Δεξαμενές Σκέψης : Τις Φιλοσοφικές Σχολές .
Σήμερα υπάρχουν φίλοι των αρχαίων φιλοσόφων αλλά δεν έχουν προχωρήσει ακόμη σε παραγωγή Πολιτικού Λόγου ( Πολιτικός Λόγος = αυτά είναι τα στραβά και έτσι θα τα διορθώσουμε ) .
Οι Επικούρειοι , δραστήριοι κατά τα άλλα , απεχθάνονται την πολιτική ( Πολιτική = η τέχνη του διοικείν τους ανθρώπους ) .
Οι Στωϊκοί προτιμούν να υπομένουν ( στωϊκά ! ) τα αγκάθια αυτού του κόσμου . Οι Επικούρειοι λένε "ΦΥΓΕ ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΓΚΑΘΙΑ" ενώ οι Προσωκρατικοί , ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης λένε "ΚΟΨΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΓΚΑΘΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕ ΤΟΝ ΚΗΠΟ ΣΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟ" .
Αξιόλογες ομάδες μελέτης του Πλάτωνα υπάρχουν αλλά δεν είχαν ( έως τώρα ) αποπειραθεί να παράγουν σύγχρονο πολιτικό λόγο .
Το ΕΑΡ ήταν μια φιλόδοξη προσπάθεια που ναυάγησε . Γιατί ; Υπήρχαν μέσα πράκτορες που το υπέσκαψαν ή δεν στηριζόταν σε μια στιβαρή Δεξαμενή Σκέψης ;
Θέλοντας να διερευνήσω την δεύτερη οδό θεμελιώνω μία Δεξαμενή Σκέψης με τα ακόλουθα ιδεολογικά θεμέλια δανεισμένα απο ισάριθμους Φιλοσόφους :
1) Απο τον Θαλή : Ό,τι συμβαίνει στον κόσμο είναι αποτέλεσμα Φυσικών Νόμων και όχι επεμβάσεις θεών .
2) Απο τον Αριστοτέλη και τον Επίκουρο : Δεν υπάρχει μετά θάνατον ανταμοιβή ή τιμωρία .
3) Απο τον Πυθαγόρα : Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι εξ' ίσου ικανοί να προβλέψουν τα αποτελέσματα των πράξεών τους . Γι' αυτό οι αποφάσεις που επηρεάζουν την ζωή πολλών και στο μέλλον , θα πρέπει να λαμβάνονται απο λίγους και εκλεκτούς .
4) Απο τον Πλάτωνα : Δεν δημιουργήθηκε το σύμπαν προς τέρψιν των ανθρώπων αλλά ο άνθρωπος δημιουργήθηκε για να υπηρετεί το Σύμπαν .
ΝΟΜΟΙ του Πλάτωνα ( Δέκατο βιβλίο 903c ) :
... είς μερισμόν τόν έσχατον τέλος ασπειργασμένοι ών έν καί τό σόν, ώ σχέτλιε, μόριον εις το πάν συντείνει βλέπον αεί, καίπερ πάνσμικρον όν, σέ δέ λέληθεν περί τούτο αυτό ως γένεσις ένεκα εκείνου γίγνεται πάσα, όπως ή τω του παντός βίω υπάρχουσα ευδαίμων ουσία, ουχ ένεκα σού γιγνομένη, σύ δ' ένεκα εκείνου.
[ Ανάμεσά της είσαι και εσύ , ανόητε , μια μονάδα που πάντα αποβλέπει στο σύνολο , αν και μικρότατος είσαι , συ δε έχεις ξεχάσει οτι τίποτα δεν δημιουργείται παρά μόνον για να προσφέρει μακροχρόνια ευτυχία στην ζωή του Σύμπαντος κι ότι τίποτα δεν έγινε για χάρη σου αλλά εσύ ( έγινες ) για χάρη εκείνου ]
5) Η αποστολή του ανθρώπου είναι να παραδίδει στις επόμενες γενιές τον κόσμο καλύτερο απ' όσο τον παρέλαβε . Με επιστημονικούς όρους αυτό διατυπώνεται : Να μειώνει διαρκώς την εντροπία όπου αυτό είναι εφικτό . Αυτή είναι η δική μου συνεισφορά στο φιλοσοφικό οικοδόμημα . Διότι ο Πλάτων είπε οτι ο άνθρωπος είναι υπηρέτης του Σύμπαντος αλλά παρέλειψε να εξηγήσει τί ακριβώς πρέπει να κάνει ο άνθρωπος .
Επειδή τα ιδεολογικά θεμέλια προέρχονται απο διάφορους φιλοσόφους δεν μπορεί κανείς να κατατάξει αυτή την Δεξαμενή Σκέψης σε κάποιο απο τα αρχαία φιλοσοφικά ρεύματα . Είναι κάτι νέο που βαδίζει στα χνάρια των αρχαίων .
Έως ότου βρεθεί κάποιο καλύτερο όνομα δίνω , σε αυτή την Δεξαμενή Σκέψης , το όνομα ΛΕΣΧΗ ΤΗΣ ΜΙΛΗΤΟΥ επειδή έχει άμεση σχέση με το Κίνημα της Μιλήτου .
Τα θεμέλια 1 , 2 και 4 δεν θα αρέσουν καθόλου στα ιερατεία των αβρααμικών θρησκειών και αναμένουμε οτι θα μας πολεμήσουν ( αν και τους συμφέρει να έρθουν σε κάποιο είδος συνεργασίας μαζί μας ) .
Τα θεμέλια 4 και 5 δεν θα αρέσουν καθόλου στους τραπεζίτες που διοικούν τον πλανήτη σήμερα .
Όποιοι νομίζουν οτι αυτές οι ιδεολογικές αρχές τους εκφράζουν , ανήκουν ήδη στην Λέσχη της Μιλήτου και καλούνται να βοηθήσουν στην διάδοση των ιδεών της .
Πυθαγόρας Πυθαγορίδης
-------------------------------------------------
Υ.Γ. Η πολυσυλλεκτικότητα ( το να συνδυάζεις ιδέες διαφόρων άλλων ) είναι κάτι ευρύτατα διαδεδομένο στη Φύση . Κάθε χρήσιμο αντικείμενο που έχουμε στο σπίτι ενσωματώνει πετυχημένες ιδέες που είχαν κάποιοι προηγούμενοι ( άλλος ανακάλυψε τον χαλκό , άλλος ανακάλυψε τον ηλεκτρισμό , άλλος ανακάλυψε τα πλαστικά και κάποιος άλλος τα συνδύασε όλα αυτά και έκανε το πιστολάκι για το στέγνωμα των μαλλιών ) .
Έτσι συμβαίνει και με τις ιδέες : Το μυαλό μας είναι ένας "βιότοπος" όπου συγκατοικούν πετυχημένες ιδέες που παρήγαγαν κάποιοι προηγούμενοι . Κάποια απο αυτές τις ιδέες μπορεί να είναι δικό μας γέννημα και να μην την πήραμε απο άλλον .