Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

Ήρθε η ώρα να διδάξουμε στα παιδιά μας τα Ηθικά του Πλουτάρχου αντί των Θρησκευτικών



Πλουτάρχου Ηθικά - Πλούταρχος | Skroutz.gr

Για να γίνεις Έλληνας δεν χρειάζεσαι Θρησκευτικά αλλά Ελληνική Παιδεία.
Εδώ και χρόνια έχω γράψει ότι το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να μετατραπεί σε θρησκειολογία και να εισαχθεί στα Λύκεια η διδασκαλία των Ηθικών του Πλουτάρχου.
Πράγματι, ο Πλούταρχος έγραψε ωφέλιμα βιβλία με θέματα όπως:
Ει διδακτόν η αρετή, Περί ηθικής αρετής, Περί αοργησίας, Περί ευθυμίας, Περί φιλαδελφίας, Περί της εις τα έγγονα φιλοστοργίας, Ει αυτάρκης η κακία προς κακοδαιμονίαν, Περί του πότερον τα ψυχής ή τα σώματος πάθη χείρονα, Περί αδολεσχίας, Περί πολυπραγμοσύνης, Περί φιλοπλουτίας, Περί δυσωπίας, Περί φθόνου και μίσους, Περί του εαυτόν επαινείν ανεπιφθόνως, Περί των υπό του θείου βραδέως τιμωρουμένων, Προς ηγεμόνα απαίδευτον, Ει πρεσβυτέρω πολιτευτέον, Περί του μη δειν δανείζεσθαι, Περί παίδων αγωγής, Πώς δει τον νέον ποιημάτων ακούειν, Περί του ακούειν, Πώς αν τις διακρίνοιε τον κόλακα του φίλου, Πώς αν τις αίσθοιτο εαυτού προκόπτοντος επ’ αρετή, Πώς αν τις υπ’ εχθρών ωφελοίτο, Περί Δεισιδαιμονίας, Γυναικών αρεταί.
Αντί να διδάσκουμε στα παιδιά μας αυτά τα ωφέλημα βιβλία, που διαμορφώνουν Ελεύθερους Πολίτες και Έλληνες, τους γεμίζουμε τα μυαλά με μεταφυσικές δοξασίες και δουλικά μοιρολατρικά πρότυπα, που έχουν αποτέλεσμα τη σημερινή κοινωνική σαπίλα και αμορφωσιά στην οποία είναι βυθισμένη η πλειονότητα των νεοελλήνων.
Βεβαίως, ένα μέγα ζήτημα είναι εάν έχουμε και «εκπαιδευτικούς» να διδάξουν αυτά τα βιβλία στα παιδιά μας… Αυτή είναι η κατάρα μας…
Πράγματι, πρώτα πρέπει να φτιάξουμε δασκάλους…
Και μέχρι να τους φτιάξουμε, μια ακόμα γενιά Ελλήνων θα παραδοθεί στην άγνοια και στα σκουπίδια…

Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία: Αριστεροί το ξεχάσατε και το καταργήσατε - Χ. Παππάς

ΔΙΟΡΑΤΙΚΌΝ / Insightful: Τα Κοινά και οι Ηγεμονίες στην αρχαία Ελλάδα / The Commons and the Principalities in ancient Hellas

 

 

Χάρτης της Α’ Αθηναϊκής Συμμαχίας (Συμμαχία της Δήλου) το 431 π.Χ.


Τα αρχαία Ελληνικά κράτη και Έθνη ήταν ιεραρχημένα ανάλογα με τη γεωπολιτική βαρύτητα του καθενός, ενώ παράλληλα και ανεξάρτητα από τις μεταξύ τους σχέσεις, διατηρούσαν υπό κανονικές συνθήκες κάποιες μορφές ελάχιστης πολιτιστικής, πολιτικής και αστυνομικής συνεργασίας. 

Την κυριότερη πολιτιστική συνεργασία αποτελούσαν οι
ευρύτερου ή πανελλήνιου ενδιαφέροντος αγώνες, όπως τα Πύθια, τα Νέμεα, τα Ίσθμια και φυσικά οι Ολυμπιακοί Αγώνες, ο δε σεβασμός της κατάπαυσης των εχθροπραξιών κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων και η τιμωρία των απείθαρχων προϋπέθεταν ένα συνδυασμό πολιτιστικής, πολιτικής και αστυνομικής συνεργασίας.

Πολιτική και αστυνομική συνεργασία μεταξύ των Ελληνικών κρατών προϋπέθετε και η απόφαση των συμμάχων του Αλεξάνδρου αφενός να καταδικάσουν «σε άμεση σύλληψη και δουλεία σε όλα τα μέρη της Ελλάδας» τους Θηβαίους φυγάδες και αφετέρου να απαγορεύσουν σε όλους τους Έλληνες να φιλοξενούν Θηβαίους μετά την καταστροφή της Θήβας

Την ίδια μορφή συνεργασίας προϋπέθεταν το αίτημα του Αλεξάνδρου προς τους Αθηναίους να του εκδώσουν τους κυριότερους αντιμακεδόνες πολιτικούς καθώς και η άρνηση των Αθηναίων να το πράξουν, χωρίς να υποστούν συνέπειες.

Στάδιο Νεμέας_του Michael F. Mehnert_ πηγή commons.wikimedia.org
Στάδιο Νεμέας_του Michael F. Mehnert


 Ισχυρότερη ήταν η συνεργασία μεταξύ Ελληνικών κρατών στα πλαίσια των Κοινών. 

Τα Κοινά των Ελλήνων αρχικά ήταν θρησκευτικά και κατά κανόνα δημιουργούντο γύρω από ένα ναό ή ιερό χώρο, τον οποίο τιμούσαν τα ομοεθνή κράτη της περιοχής. 

Αρκετές φορές τα θρησκευτικά Κοινά εξελίσσονταν σε πολιτικά Κοινά, όπου τα κράτη μέλη διατηρούσαν πλήρη ανεξαρτησία σε όλους σχεδόν τους τομείς (π.χ. είχαν δική τους κυβέρνηση και νόμισμα), ενώ εκχωρούσαν στις κοινές Αρχές την άσκηση εξωτερικής και αμυντικής πολιτικής.

Οι Αρχές του Κοινού μεριμνούσαν για τη συγκρότηση του κοινού στρατεύματος, τη σύναψη συμφώνων ειρήνης, την έναρξη και λήξη πολεμικών επιχειρήσεων και τη διαχείριση των σχετικών πόρων. Έδρα των Αρχών του Κοινού οριζόταν συνήθως το σημαντικό ιερό, γύρω απ’ το οποίο είχε σχηματισθεί το αρχικά θρησκευτικό Κοινό, που εξελίχθηκε σε πολιτικό Κοινό και αν δεν υπήρχε ιερό αποδεκτό από όλα τα κράτη μέλη, η έδρα του Κοινού μετεκινείτο σε κάθε συνεδρίαση ή επιβαλλόταν από το ηγεμονικό κράτος του Κοινού. 

Επειδή η ένταξη σε ένα Κοινό απαιτούσε από τα επιμέρους κράτη να χάσουν ένα βαθμό αυτονομίας, δεν ήταν καθόλου υποχρεωτικό να την αποφασίσουν αυτά οικειοθελώς και χωρίς καμία εξωτερική πίεση.

 Πάντως τα περισσότερα αρχαία Ελληνικά κράτη παρέμεναν έξω από τα Κοινά και διατηρούσαν πολιτικές σχέσεις ή συμμαχίες και με άλλα μη ομοεθνή και μη γειτονικά τους κράτη.

Τον 4ο π.Χ. αιώνα γνωρίζουμε ότι υπήρχαν τα Κοινά των Βοιωτών (από τον 7ο αιώνα) των Λοκρών (από το τέλος του 7ου αιώνα) των Θεσσαλών (από τον 7ο αιώνα) των Φωκέων (από τα μέσα του 6ου αιώνα) των Αχαιών (από τον 5ο αιώνα) των Δωριέων (Φθίων) των Μολοσσών, των Ακαρνάνων, των Χαλκιδέων επί Θράκης με κέντρο την Όλυνθο ως την καταστροφή της από τον Φίλιππο Β΄ και των Αρκάδων από το 371331 π.Χ, οπότε το διέλυσε ο Αντίπατρος.

Νόμοι Δελφικών Αμφικτυονιών _4ος αι. π.Χ_Λούβρο_πηγή wikimedia commons
Νόμοι Δελφικών Αμφικτυονιών _4ος αι. π.Χ_Λούβρο


Οι Αμφικτυονίες ήταν μία άλλη μορφή ένωσης των αρχαίων Ελληνικών κρατών, που επίσης ξεκίνησε ως θρησκευτική ένωση και εξελίχθηκε σε πολιτική. Απαρτίζονταν από μεμονωμένα κράτη και Κοινά διαφόρων Ελληνικών εθνών, που κατοικούσαν γύρω από ένα κοινά αποδεκτό ιερό. 

Σημαντικότερη, ίσως και παλαιότερη όλων (υπήρχε από το 1522 π.Χ.) ήταν η Πυλαία Αμφικτυονία (των Θερμοπυλών) στο συνέδριο στης οποίας συμμετείχαν σχεδόν όλες οι ομοεθνίες της κεντρικής και ανατολικής Ελλάδας με δύο ψήφους εκάστη, ανεξαρτήτως του πληθυσμού τους. Το συνέδριο της Πυλαίας Αμφικτιονίας συνερχόταν δύο φορές το χρόνο, την άνοιξη στο ιερό του Απόλλωνα των Δελφών και το φθινόπωρο στην πόλη Ανθήλη των Μαλιέων, στο ιερό της Αμφικτυονίδος Αρτέμιδος. 

Το 354 το Συνέδριο της Πυλαίας Αμφικτιονίας αποφάσισε την κήρυξη πολέμου, του Γ΄ Ιερού Πολέμου, σε ένα από τα μέλη του, τους Φωκείς, μετά την ήττα των οποίων οι ψήφοι της συγκεκριμένης ομοεθνίας δόθηκαν στους Μακεδόνες. Αυτή ήταν η ανταμοιβή τους για τη βοήθεια, που προσέφεραν στην τιμωρία των ιερόσυλων Φωκέων, την θέση των οποίων έλαβαν στην Αμφικτιονία.

Η μεγαλύτερη σύμπραξη κρατών από διαφορετικά Ελληνικά έθνη και ανεξάρτητα από την ύπαρξη κοινής μεθορίου ήταν η Ηγεμονία, όπου ένα ισχυρό κράτος είτε με την απειλή χρήσης βίας είτε με την άμεση χρήση στρατιωτικής βίας επέβαλλε την κυριαρχία του σε κράτη και Κοινά. Τα μέλη της Ηγεμονίας ονομάζονταν σύμμαχοι και ο Ηγεμών όριζε τους φόρους που θα του κατέβαλλαν, τις στρατιωτικές δυνάμεις που θα του διέθεταν, τις φρουρές που θα δέχονταν στο έδαφός τους, τα όργανα που θα επέλυαν τις μεταξύ τους νομικές διαφορές, την πολιτική παράταξη που θα τους κυβερνούσε, συχνά δε και το ίδιο το πολίτευμά τους.

Δηλαδή η αποδοχή της Ηγεμονίας ισοδυναμούσε με υποταγή και οι υποτελείς στον Μεγάλο Βασιλέα Ελληνικές πόλεις είχαν την ίδια αυτονομία και τους ίδιους περιορισμούς με τους συμμάχους, φέρ’ ειπείν των Αθηναίων κατά τις Ηγεμονίες τους. Οι ουσιώδεις διαφορές ήταν ότι ο Ηγεμών ήταν πάντοτε Έλληνας, ότι οι ηγεμονευόμενοι ονομάζονταν σύμμαχοι και οι επιλογές του Ηγεμόνος προέκυπταν ως κοινές αποφάσεις μέσα από συλλογικά όργανα. 

Τα κράτη και τα Κοινά, που δεν αναγνώριζαν την Ηγεμονία, αποτελούσαν μεν εν δυνάμει αντιπάλους, αλλά παρέμεναν λιγότερο, ή περισσότερο στη ζώνη επιρροής του Ηγεμόνος της Ελλάδος και φρόντιζαν να μην τον προκαλούν, ωσότου συνασπισθούν υπό άλλον υποψήφιο Ηγεμόνα, να ανατρέψουν τον κρατούντα και να υποταχθούν στον Ηγεμόνα της δικής τους επιλογής.

Χάρτης Σπαρτιατικής Ηγεμονίας (404 - 378 π.Χ)_πηγή www.shorthistory.org
Χάρτης Σπαρτιατικής Ηγεμονίας (404 – 378 π.Χ)


Την πρώτη μορφή Ηγεμονίας της Ελλάδος βρίσκουμε στη Μυκηναϊκή περίοδο, οπότε οι Μυκήνες είχαν την ηγεσία των συμμάχων κατά τον Τρωικό πόλεμο, ενώ κατά τους Περσικούς πολέμους μπορούμε να εντοπίσουμε Ηγεμονία της Σπάρτης. Η πρώτη συμβατικά καταγεγραμμένη Ηγεμονία της Ελλάδος είναι η Α’ Αθηναϊκή Συμμαχία ή Συμμαχία της Δήλου (478-431), που επεβλήθη με το πρόσχημα συμμαχίας για την οριστική εκδίωξη των Περσών από την Ελλάδα και της απελευθέρωσης των Ελληνικών πόλεων της Μ. Ασίας. Μετά την ήττα της Αθήνας από τη Σπάρτη στον Πελοποννησιακό πόλεμο ακολούθησε η Σπαρτιατική Ηγεμονία (404-378 π.Χ). Στη συνέχεια και χωρίς να τερματισθεί με βίαιο τρόπο η Σπαρτιατική Ηγεμονία, η Αθήνα επέβαλε τη Β’ Ηγεμονία της (378-371 π.Χ).

Οι εναλλαγές στη θέση του Ηγεμόνος της Ελλάδος ακολουθούσαν πλέον τις διπλωματικές διεργασίες με την Περσία, η οποία καθόριζε σε πολύ μεγάλο βαθμό τα πολιτικά πράγματα της Ελλάδος, η δε έναρξη και λήξη των Ηγεμονιών σηματοδοτείτο με πολεμικές επιχειρήσεις πολύ μικρότερης έκτασης και διάρκειας από τον Πελοποννησιακό πόλεμο. Έτσι η έναρξη της Θηβαϊκής Ηγεμονίας σηματοδοτήθηκε από την ήττα των Σπαρτιατών από τους Θηβαίους στα Λεύκτρα (371π.Χ ). 

Όμως, αν γίνεται λόγος για Θηβαϊκή Ηγεμονία, στην πραγματικότητα οι Θηβαίοι απλώς απέκτησαν επιρροή δυσανάλογη της στρατιωτικής, πολιτικής και οικονομικής τους ισχύος και επήλθε ισορροπία μεταξύ τριών συμμαχιών υπό τη Θήβα, την Αθήνα και την Σπάρτη αντίστοιχα, χωρίς την ύπαρξη πραγματικού Ηγεμόνος της Ελλάδος. Στη μάχη της Μαντινείας (362 π.Χ) οι Θηβαίοι νικήθηκαν από τους Σπαρτιάτες και ουσιαστικά τερματίσθηκε η Θηβαϊκή Ηγεμονία.

Για τα επόμενα 24 έτη ουδέν κράτος κατείχε την Ηγεμονία της Ελλάδος, ώσπου εμφανίσθηκε ο Φίλιππος της Μακεδονίας. Στη μάχη της Χαιρώνειας (338 π.Χ) οι Αθηναίοι και οι Θηβαίοι με τους συμμάχους τους προσπάθησαν να εμποδίσουν την είσοδο των Μακεδόνων στο στρατηγικό παίγνιο των νοτίων για την Ηγεμονία. Οι Σπαρτιάτες καιροσκόπησαν για πολλοστή φορά και οι Μακεδόνες με τη νίκη τους κέρδισαν την Ηγεμονία της Ελλάδος. Αυτή ήταν η τελευταία Ηγεμονία μέχρι την κατάκτηση της Ελλάδας από τους Ρωμαίους.

Βιβλιογραφία
Ηρόδοτος Η.3, 111-112
Ξενοφώντος «Κύρου Ανάβασις» ΣΤ.VI.12, Ζ.Ι.34
Αρριανός Α.10
Διόδωρος ΙΖ.3.1-4, ΙΖ.14.3
Πολύαινος Γ.9.31)
   

 https://ori81ori.blogspot.com/2016/03/commons-and-principalities-in-ancient.html#.VuLvsXmcB8c.blogger

ΩΡΑ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ - Τού Υποστράτηγου ε.α Κωνσταντίνου Κωνσταντινίδη, Συγγραφεύς.....

 
 
Η χώρα  δέχεται  πολλαπλή επίθεση   από την  Τουρκία ,   Ε.Ε , το ΔΝΤ και  το ΝΑΤΟ . Είναι καιρός να λάβει  κοσμοιστορικές αποφάσεις απαγκιστρώσεως από την καταστροφική  περιδίνηση που μας έχει φέρει αυτή η φιλοδυτική πολιτική, ήτοι:
1/ Οικονομική καταστροφή. Με όπλο το αέναο Χρέος,  τα Μνημόνια και το Ευρώ  έκαναν καταλήστευση των πάντων χωρίς τέλος .
2/ Θεσμική καταστροφή. Με τον βιασμό της Δημοκρατίας και   θεσμών (Συντάγματος, τριών εξουσιών, εργασιακών σχέσεων ) κατελύθη  η Εθνική Ανεξαρτησία και Κυριαρχία της χώρας
3/ Κοινωνική καταστροφή. Με την φτωχοποίηση του μέγιστου μέρους  της κοινωνίας και την συντριβή της μεσαίας τάξεως   έθραυσαν τον κοινωνικό ιστό και την συνοχή της.
4/ Στρατιωτική αδυναμία. Με την  παρατεταμένη οικονομική  κρίση επηρεάστηκαν  τα εξοπλιστικά πρόγραμμα των Ε.Δ( εκπαίδευση, διαβίωση κ.α)  ,  την ίδια εποχή που στην γείτονα Τουρκία  λαμβάνουν χώρα  ξέφρενοι εξοπλισμοί.
5/ Γεωστρατηγική υποβάθμιση. Με την συνολική εξασθένηση  η χώρα μετά βίας  στηρίζει τα εθνικά μας δίκαια, αδυνατεί στην χάραξη της ΑΟΖ, εκμετάλλευση  υδρογονανθράκων κλπ
6/ Σύγχρονες Μεταναστευτικές Ροές.  Αυτές  βρήκαν την χώρα απροετοίμαστη και χωρίς πολιτική βούληση να αντιμετωπίσει εγκαίρως και αποτελεσματικώς το  κλείσιμο των συνόρων και το  έγκαιρο σταμάτημα    των    λαθρομεταναστών  . Τώρα συντελείται  αθρόα εισβολή και  κατοχή του πατρώου εδάφους. Ανίκανες κυβερνήσεις  δεν ενέπλεξαν τις Ε.Δ στο κύριο έργο των . Χάριν του δήθεν «ανθρωπισμού» αφέθηκε αφύλακτη η χώρα στην καλή θέληση της διαλυμένης Ε.Ε , στην προστασία   του ΝΑΤΟ,  που το μόνο που πέτυχε ήταν να γκριζάρει το μισό Αιγαίο υπέρ της Τουρκίας, και τέλος στην αφερεγγυότητα των Τούρκων  γειτόνων μας  για να σταματήσουν τις ροές που οι ίδιοι δρομολογούν και εκμεταλλεύονται (πολιτικά,  οικονομικά, στρατιωτικά κλπ)
Η Ε.Ε  απέκλεισε την Ελλάδα από τον βόρειο άξονα  και την έκανε ΧΥΤΑ λαθρομεταναστών και  εύκολο θήραμα  της Τουρκίας ,  η οποία την χρησιμοποιεί για την εξυπηρέτηση   των μεγαλοιδεατικών     επεκτατικών της σχεδίων(Συρία, Κουρδιστάν, Αιγαίο , Θράκη κλπ)  με την εμπλοκή και του ΝΑΤΟ .
Μέσα σ’ αυτό τον κυκεώνα και το χάος που μας έχει   οδηγήσει  οι   ανίκανες και  προδοτικές κυβερνήσεις  και τα  κόμματα-συμμορίες, η  χώρα βρίσκεται πλέον προ θανάσιμης  απειλής, διαλύσεως  και  αλλαγής του πληθυσμού της. Έχει  μεταβληθεί σε «παρίας» της Ε.Ε , με “capital control”  από την ΕΚΤ και αποκλεισμένη από το ΣΕΝΓΚΕΝ. Η  Γερμανία που ως τώρα μας είχε αποικία χρέους,   μας  παρέδωσε  βορά στην Τουρκία   για να μας κατακτήσει με τις ισλαμικές μεταναστευτικές  στρατιές  .
Η  Ελλάδα βιώνει την μέγιστη ιστορική   απειλή   από το 1821 και μετά .  Αν δεν δράσουμε άμεσα σε λίγο θα είμαστε μειονότητα στον τόπο μας.
Προτάσεις :
Για την σωτηρία της πατρίδος προτείνεται :
1/ Οι Ε.Δ να σφραγίσουν τα ανατολικά σύνορα με κάθε θυσία
2/ Να διεξαχθεί δημοψήφισμα για την έξοδο μας   από την Ε.Ε και το Ευρώ. Αυτή η Ευρώπη μόνον καταστροφές μας έφερε.
3/ Να  εκδώσουμε   εθνικό  νόμισμα για να προωθήσουμε την ανάπτυξη . Τούτο θα αποθαρρύνει την εδώ μόνιμη  παραμονή των λαθρομεταναστών
4/ Να  διευκολύνουμε τους λαθρομετανάστες  να μεταβούν στις χώρες της  Ε.Ε   στην Τουρκία ή στις πατρίδες των.
5/ Να διαθέσουμε στους Ρώσους -με ανταλλάγματα-λιμενικές και αεροπορικές ευκολίες  στο Β. Αιγαίο για να αντιμετωπίσουμε την Τουρκική επιθετικότητα και την Νατοϊκή αμφισημία και δολιότητα σε βάρος των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και  Θράκη .
6/ Να εκδιώξουμε τις δουλεμπορικές ΜΚΟ και να φυλακίσουμε τους δουλεμπόρους.
Υπέρτατος νόμος δεν είναι ούτε η Ε.Ε , ούτε το  καταστροφικό    Ευρώ, ούτε το ΝΑΤΟ.
Είναι  η Ελευθερία, Εθνική Ανεξαρτησία , Δημοκρατία και η  Αναγέννηση της πατρίδος μας.
*Αμφικτύων
10/3/2016
*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης,
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων λογοτεχνών

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

Φερχόφσταντ: Δίνουμε στην Τουρκία τα κλειδιά της Ευρώπης



© Provided by kathimerini.gr Αιχμηρός ως προς την συμφωνία της Ε.Ε. με την Τουρκία για την αντιμετώπιση του προσφυγικού εμφανίστηκε την Τετάρτη στο Ευρωκοινοβούλιο ο επικεφαλής των Φιλελεύθερων, Γκι Φερχόφσταντ, χαρακτηρίζοντάς την «ιδιαίτερα προβληματική».
«Εξάγουμε τα προβλήματά μας και δίνουμε τα κλειδιά της Ευρώπης στην Τουρκία», τόνισε ο πρώην πρωθυπουργός του Βελγίου, τονίζοντας ότι ο Ερντογαν, τον οποίο είπε ότι θα μπορούσε να αποκαλέσει και «Σουλτάνο», «θα αποφασίζει πλέον για το ποιος θα εισέρχεται» στην Γηραιά Ηπειρο.
Ακόμη, ο Φερχόφσταντ κατηγόρησε την Αγκυρα ότι «δεν δίνει πολιτικό άσυλο στους Σύρους, αλλά μόνο σε πρόσφυγες που προέρχονται από χώρες του Συμβουλίου της Ευρώπης».
Επίσης, η Τουρκία δεν παρέχει άσυλο σε θύματα εσωτερικών συρράξεων, όπως στην νοτιοανατολική Τουρκία. «Είναι επομένως προβληματικό να αναθέτουμε σε μια χώρα που δεν έχει δεχθεί πλήρως τα πρωτόκολλα της Γενεύης, να κάνει τη δουλειά στη θέση μας» δήλωσε ο πρόεδρος των Φιλελευθέρων.

 http://www.msn.com/el-gr/news/world/%cf%86%ce%b5%cf%81%cf%87%cf%8c%cf%86%cf%83%cf%84%ce%b1%ce%bd%cf%84-%ce%b4%ce%af%ce%bd%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%ba%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%b1-%ce%ba%ce%bb%ce%b5%ce%b9%ce%b4%ce%b9%ce%ac-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b5%cf%85%cf%81%cf%8e%cf%80%ce%b7%cf%82/ar-AAgA0iN?li=AAgxi8O&ocid=SK2MDHP