Σάββατο 21 Μαρτίου 2015

Καψάλας Δημ.: Οι Ρώσοι άρουν τις κυρώσεις. - Διάλεξη του Δημοσιογράφου Δημητρίου Καψάλα την Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015 για τις τελευταίες εξελίξεις στα Εθνικά θέματα. Οι διαλέξεις διενεργούνται στην αίθουσα του βιβλιοπωλείου "ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ", ΕΡΜΟΥ 61, ΤΗΛ. 2310.282782, 282427

ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ, Ο ΗΛΙΟΣ ΣΤΟ ''γ'' ΤΗΣ ΕΚΛΕΙΠΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ''Α'' ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ! !

Ο ΗΛΙΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ ΑΝΑΤΕΛΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ''Α'' ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ.... Είναι δηλαδή το πραγματικό σημείο της Ανατολής όπως βλέπουμε στην πάνω εικόνα...   Επίσης το σημείο ''γ'' της εκλειπτικής που βρίσκεται ο Ήλιος στις 20 Μαρτίου, όπου αρχίζει η Άνοιξη, είναι όπως βλέπουμε, στον αστερισμό των Ιχθείων....

Η Ανατολή του Ηλίου από το σημείο ''Α'' της Ανατολής συμβαίνει μόνον όταν ο άξονας της Γης είναι κάθετος με τις ακτίνες του Ηλίου που αυτό γίνεται μόνο στις Ισημερίες.....

ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ''Δ'' ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΥΣΗΣ, ΠΟΥ ΕΚΕΊ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΔΥΣΗ Ο ΗΛΙΟΣ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΙΣΗΜΕΡΙΕΣ......

Δύο φορές το χρόνο η διάρκεια της ημέρας είναι ίση με τη διάρκεια της νύχτας, σε όλη τη Γη. Πρόκειται για ένα περιοδικό φαινόμενο που συμβαίνει για όλες τις περιοχές του πλανήτη μας. Τις ημερομηνίες που συμβαίνει τις ονομάζουμε ισημερίες και τις διακρίνουμε σε χειμερινή και εαρινή ισημερία.

20 Μαρτίου  ο Ήλιος στην μέση της εκλειπτικής, μισή μέρα μισή νύχτα 
 20 Μαρτίου η Εαρινή Ισημερία ώρα 18:15, ο Ήλιος στις 0 μοίρες  στο σημείο ''γ'' της Εκλειπτικής, από εδώ αρχίζει Αστρονομικά η Άνοιξη.....  Το σημείο αυτό βρίσκεται αυτά τα χρόνια* στον αστερισμό των Ιχθείων,  (* Ο Ήλιος κινείται κατά 50'' τον χρόνο πάνω στην εκλειπτική προς τα δεξιά, σε 100 χρόνια θα έχει προχωρήσει στον αστερισμό του Υδροχόου )
 http://oraiokastromekatiallo.blogspot.gr/2018/03/2018.html


Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Στον ελλαδικό χώρο, η εναλλαγή των εποχών του χρόνου σχετιζόταν με την αρπαγή της Περσεφόνης. Ο Άδης έκλεψε την Περσεφόνη για να την κάνει σύζυγό του. Η Δήμητρα όμως μαράζωνε από την θλίψη της, μαζί της όμως μαράζωνε και η φύση, πενθούσε μαζί της.
Όταν κατάλαβε ότι η Περσεφόνη είναι στον Άδη την διεκδίκησε, όμως ο Άδης δεν ήταν διατεθειμένος να την αφήσει. Έτσι ο Δίας αποφάσισε, η Περσεφόνη μισό χρόνο να μένει στον κάτω κόσμο (Φθινόπωρο - Χειμώνας) και μισό χρόνο να επιστρέφει στη μητέρα της στον επάνω κόσμο (Άνοιξη - Καλοκαίρι)!
Στο μήνα Ελαφηβολιώνα, γιορτάζονταν τα Αδώνια, προς τιμή του Άδωνι και της Αφροδίτης. Η γιορτή κρατούσε 2 μέρες. Η πρώτη μέρα ονομάζονταν «αφανισμός» και θρηνούσαν τον θάνατο του Άδωνι, ενώ η δεύτερη ονομάζονταν «εύρεσις» και γιόρταζαν την ανάστασή του.
Με τον θάνατό του δηλώνονταν η εξαφάνιση της βλάστησης από το κρύο του χειμώνα και με την ανάστασή του η αναγέννηση της φύσης, η άνοιξη!
Στον μήνα Ανθεστηριώνα τελούνταν τα Ανθεστήρια προς τιμήν του Διόνυσου, που έχει φτάσει ως τις μέρες μας σαν Αποκριές. Διαρκούσαν τρεις μέρες. Κατά τη διάρκειά τους γίνονταν διαγωνισμοί οινοποσίας και πομπές του αγάλματος του Διόνυσου. Η αθυροστομία και οτιδήποτε τρελό είχαν την τιμητική τους, παράλληλα με παραστάσεις μιμητικού θεάτρου. Την πρώτη μέρα γιόρταζαν τα Πιθοίγια......................................................................................

npazaitis@hotmail.com

Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Ἰταλική - κι ὄχι μόνο - «ἐλευθερία τοῦ λόγου»

 Αποτέλεσμα εικόνας για γιά τήν ἐλευθερία λόγου τῶν κοινωνιῶν

Ἡ Εὐρώπη ἔχει νά αὐτοπαινεύεται γιά τήν ἐλευθερία λόγου τῶν κοινωνιῶν της καί ἰδίως
στά Πανεπιστήμιά της. Αὐτό βεβαίως ὅλοι οἱ ἀναγνῶστες μας ξέρουν ὅτι εἶναι μία φούσκα
καί ὅτι ὑπάρχει παντοῦ τό φίμωτρο τῆς πολιτικῆς ὀρθότητας καί τῆς κυρίαρχης ἀτζέντας. Κλασικό
δέ παράδειγμα ἀποτελεῖ τό ἑβραϊκό ταμπού: κανείς δέν τολμᾶ νά θίξει τόν «περιούσιο», ἀκόμη
κι ὅταν αὐτός ἐγκληματεῖ ἐνώπιον ὅλης τῆς ἀνθρωπότητας. Οἱ μόνοι πού ἀκόμη διαθέτουν
μία σχετική ἐλευθερία τέτοιας γνώμης εἶναι οἱ ...ἑβραϊκῆς καταγωγῆς ἀντισιωνιστές.
 Καί πρός ἐπίρρωσιν τῶν ἀνωτέρω, ἰδού τό τελευταῖο παράδειγμα ἀπό τήν γειτονική μας Ἰταλία:
Στίς 16 Φεβρουαρίου ἦταν προγραμματισμένη μία ἡμερίδα διαλόγου στό Κέντρο Ἰταλικῶν καί
Γαλλικῶν Σπουδῶν τοῦ Πανεπιστημίου ΙΙΙ τῆς Ρώμης. Τό θέμα ἀφοροῦσε τό Παλαιστινιακό καί
εἶχε προσκληθεῖ νά μιλήσει ὁ «αἱρετικός» (δηλαδή ἔντιμος) ἰσραηλινός ἱστορικός - πού πλέον ζεῖ
στή Βρετανία - Ἴλαν Πάππε, ὁ ὁποῖος εἶναι γνωστός γιά τήν τεκμηρίωση τῶν σιωνιστικῶν
ἐγκλημάτων τοῦ 1948 πού ἔστησαν τό ἑβραϊκό κράτος ξερριζώνοντας 800.000 Παλαιστίνιους καί
καταστρέφοντας 500 χωριά. Τό Πανεπιστήμιο τήντελευταία στιγμή ἀρνήθηκε τήν παραχώρηση
τῆς αἴθουσας «γιά διαδικαστικούς λόγους» καί πρότεινε ἕναν χῶρο πολύ ὑποδεέστερο, χωρίς κἄν καθίσματα! Παράλληλα κατέβασε ἀπό τήν ἱστοσελίδα του τήν ἐκδήλωση καί ἀπαγόρευσε τή
χρήση τοῦ λογότυπού του στήν ὁμιλία! Καί γιά νά μήν μένουν ἀμφιβολίες γιά τό παρασκήνιο,
ἡ φιλοεβραϊκή ἱστοσελίδα Informazione Corretta ἔγραψε γιά τή «νίκη», εὐχαριστώντας «φίλους στή
Ρώμη» πού ἄλλαξαν τόν τόπο τῆς ἐκδήλωσης μετά ἀπό διαμαρτυρίες γιά τήν ἐγγύτητα τῆς ἀρχικῆς
αἴθουσας στήν ἑβραϊκή συνοικία τῆς πόλης (!). «Εἶναι πολύ ἐνοχλητικό νά βλέπεις πῶς ἡ
ἐλευθερία τοῦ λόγου ὁρίζεται στήν Εὐρώπη. Ἡ γελοιοποίηση τοῦ προφήτη Μωάμεθ σέ σκίτσα
εἶναι τό κριτήριο γιά μιά κοινωνία πού νοιάζεται γιά τήν ἐλευθερία λόγου. Ὡστόσο μιά ἀνοιχτή
εἰλικρινής συζήτηση γιά τό Ἰσραήλ καί τήν Παλαιστίνη ἀκυρώνεται», δήλωσε ὁ Πάππε. «Ἄλλο
ἕνα σεβάσμιο ἵδρυμα ἀνώτατης ἐκπαίδευσης στήν Εὐρώπη ὑποκύπτει στή σιωνιστική τρομοκρατία
(...) Ὁ ἀγώνας μας ἐδῶ δέν εἶναι μόνο γιά νά ἀκουστοῦν τά δεινά τῶν Παλαιστινίων ἀλλά
καί γιά νά πάψει ἡ ντροπιαστική παράδοση τῶν ἀκαδημαϊκῶν στούς ἰσχυρούς, νά παίξουν πιό
τολμηρά τόν ρόλο γιά τόν ὁποῖο πληρώνονται».
Τό γράμμα πού ἀπηύθυνε (1-3-15) καλώντας τίς ἀκαδημαϊκές κοινότητες τοῦ κόσμου νά
ἀντισταθοῦν στήν ἐπιλεκτική χρήση τῶν ἀρχῶν τῆς ἐλευθερίας τοῦ λόγου καί τῆς ἀκαδημαϊκῆς
ἐλευθερίας, γρήγορα συγκεντρώθηκαν 340 ὑπογραφές πανεπιστημιακῶν ἀπό ὅλον τόν
κόσμο.  Φυσικά τό παράδειγμα δέν εἶναι καθόλου μοναδικό. Στίς 27 Φεβρουαρίου, πάλι στή
Ρώμη ἀλλά αὐτή τή φορά στό Πανεπιστήμιο La Sapienza ἀνακλήθηκε ἡ ἄδεια προβολῆς
τοῦ ντοκυμαντέρ «The Fading Valley» τοῦ Ἰσραηλινοῦ σκηνοθέτη Irit Gal. Στήν
ταινία παρουσιαζόταν τό πρόβλημα τοῦ νεροῦ στήν Κατεχόμενη Δυτική Ὄχθη,
μέ τήν κλοπή τῶν ὑδάτινων πόρων ἀπό ἰσραηλινές ἑταιρεῖες. Οἱ ἴδιες ἑταιρεῖες ὅμως
συνεργάζονται μέ τήν ἑταιρεία ὕδρευσης τῆς Ρώμης καί μία ἐπιτροπή προσπαθεῖ νά τερματίσει τήν συνεργασία αὐτή.
 Ἡ Ἐπιτροπή σέ συνέντευξη Τύπου δήλωσε ὅτι ἡ ἀκύρωση τῆς προβολῆς ὀφείλεται σέ τηλεφώνημα τῆς ἰσραηλινῆς Πρεσβείας στήν ἰταλική Κυβέρνηση καί στίς πιέσεις πρός τόν Πρύτανη (καί ἀπό
σπουδαστές, προφανῶς ἐντεταλμένους).
Τόν περασμένο Νοέμβριο στό Τορίνο ἡ ὑπηρεσία τοῦ ΟΗΕ γιά τούς Παλαιστίνιους πρόσφυγες
(UNRWA) διοργάνωσε ἔκθεση φωτογραφιῶν της στό Μουσεῖο τῆς Ἀντίστασης. Οἱ φωτογραφίες
προέρχονταν ἀπό τό ἀρχεῖο της πού ἀνήκει στό μητρῶο «Μνήμη τοῦ Κόσμου» τῆς UNESCO. Λίγο
μετά τήν ἔναρξη τῆς ἔκθεσης, ἡ Ἑβραϊκή κοινότητα τῆς πόλης κατηγόρησε τήν UNRWA ὅτι «ἐκφράζει ἀντισημιτικές ἀπόψεις» ἀπείλησε νά ἀκυρώσει τήν συμμετοχή της στό Μουσεῖο ἄν δέν ἔκλεινε ἡ ἔκθεση. Ἡ ἔκθεση ναί μέν συνεχίστηκε ἀλλά μέ τήν παγκόσμια πρωτοτυπία νά αὐτοακυρώνεται: στήν εἴσοδό της καί στήν ἱστοσελίδα της τοποθετήθηκε ἡ προειδοποίηση τῶν ἐπισκεπτῶν πώς «ἡ ἑβραϊκή κοινότητα τοῦ Τορίνου καταδικάζει τήν μονόπλευρη, προκατειλημμένη καί μεροληπτική, ἀντι-ισραηλινή φύση» τῆς ἔκθεσης!!! Ἐπίσης τό Μουσεῖο ἀκύρωσε δύο ἐκδηλώσεις πού εἶχαν προγραμματιστεῖ νά πλαισιώσουν τήν ἔκθεση, γιά λόγους «ὀργανωτικούς», προκειμένου «νά ἀποφευχθεῖ ἡ παραποίηση τῆς ἔκθεσης». Ποιές ἦταν οἱ ...ἐπικίνδυνες ἐκδηλώσεις; Μιά ἀπαγγελία ποίησης τοῦ Μαχμούντ Νταρουΐς κι ἕνα στρογγυλό τραπέζι συζήτησης ὅπου θά συμμετεῖχε καί ἐκπρόσωπος τῆς τοπικῆς ἑβραϊκῆς κοινότητας!
Τό Πανεπιστήμιο τῆς Πάδοβας πρόσφατα ἀνακάλεσε τό δικαίωμα μιᾶς φοιτητικῆς ἕνωσης νά
ὀργανώνει ἐκδηλώσεις γιά συλλογή χρημάτων ὑπέρ τῶν Σύριων καί Κούρδων προσφύγων.
 Οἱ φοιτητές δήλωσαν στό Facebook ὅτι ἡ ἀκύρωση προκλήθηκε ἀπό τήν διαμαρτυρία ἑνός καί μόνο
ἰσραηλινοῦ φοιτητῆ γιά ἕναν παρακείμενο χάρτη, ὅπου κάποιος εἶχε γράψει «Παλαιστίνη» πάνω
στό Ἰσραήλ! Μάλιστα ὁ πρύτανης ἀπαίτησε κάθε μελλοντικό event σχετικό μέ τήν Παλαιστίνη νά
παρουσιάζεται ἀπό κοινοῦ μέ Ἰσραηλινό φοιτητή!

http://antifonitis.gr/online/3651

Αντιφωνητής

Ἑλληνική παρουσία στή Β. Γαλλία πρίν 25 αἰῶνες


Πριν λίγες ημέρες (4 Μαρτίου 2015) α ν α κ α λ ύ φ θ η κ ε περίπου 100 χλμ. από την πόλη των
Παρισίων, στην πόλη Τρουά ένας «τάφος Κέλτη πρίγκηπα» όπως α ν α κ ο ι ν ώ θ η κ ε , ηλικίας 2.500 χρόνων.
 Ο πρίγκηπας είχε θαφτεί με το άρματου στο κέντροενός λόφου. Το μαυσωλείο είναι ένα από τα μεγαλύτερα που έχουν ανακαλυφθεί από εκείνη τη χρονική περίοδο, περιέχει πολλά αξιόλογα ευρήματα, μεταξύ των οποίων ένα αρχαιοελληνικός αμφορέας για κρασί. Μία από τις πιο σημαντικές
ανακαλύψεις είναι μία μπρoύτζινη, περίτεχνα στολισμένη χύτρα για την αποθήκευση κρασιού. Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, έχει φιλοτεχνηθεί από «Ετρούσκους τεχνίτες» και διακοσμείται στα  χερούλια από κεφαλές που απεικονίζουν τον αρχαίο θεό Αχελώο, τη θεότητα του ποταμού, με κέρατα, μούσι, αυτιά ταύρου και τριπλό μουστάκι.
 Στη χύτρα διακρίνεται επίσης ο Διόνυσος κάτω από μία κληματαριά να κοιτά μια γυναικέια μορφή. Είναι πολύ σημαντικές οι ανακαλύψεις γιατί επιβεβαιώνουν τις εμπορικές συναλλαγές των Κελτών με τους λαούς της Μεσογείου, επισημαίνουν οι αρχαιολόγοι που κάνουν ανασκαφές στον χώρο από τον περασμένο Οκτώβριο.
 Οι αρχαιολόγοι σημειώνουν ότι ετρουσκικά και ελληνικά αντικείμενα βρίσκονται συχνά μαζί σε τάφους ευγενών, σε διάφορες περιοχές όπως η Γερμανία και η Ελβετία, όμως αυτό είναι το βορειότερο μέρος όπου εμφανίζεται να έχει εξαπλωθεί η ελληνική κουλτούρα.
 Οι ελληνικές πόλεις που ιδρύθηκαν στην Ιταλία, την Ισπανία και τη νότια Γαλλία, όπως η Μασσαλία, επιδίωκαν το εμπόριο με τους τοπικούς Κέλτες και αντάλλασαν εξαιρετικά πολύτιμα αγαθά όπως το κρασί αλλά και είδη κεραμικής. Είναι πιθανό, σύμφωνα με τους αρχαιολόγους ότι η κανάτα και το συνοδευτικό κρασί της θα μπορούσαν να προέρχονται από την Μασσαλία.
Δυστυχώς είμαστε ακόμη στην εποχή που το αυτονόητο ΔΕΝ είναι επιστημονική παραδοχή.
Ακόμη οι Ετρούσκοι δεν θεωρούνται ελληνικό φύλο (ούτε και οι Θράκες, άλλωστε) και χώρος
επέκτασης του αρχαιοελληνικού κόσμου λογί-ζεται μόνο η Μεσόγειος, οπότε ανακαλύψεις σαν
την ανωτέρω εμφανίζονται ως «εκπλήξεις».


Αντιφωνητής

Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015

Ἡ Θράκη ὡς τούρκικο τσιφλίκι

 

Κάποτε ἔρχεται ἡ στιγμή πού τά ἀστεῖα τελειώνουν.
Συνήθως ἡ στιγμή αὐτή εἶναι τοῦ λογαριασμοῦ: ὅταν πιά καλεῖται κάποιος νά πληρώσει
τήν χρόνια ἀδυναμία - ἀδράνεια - ἀνοησία του μέ τό ἀνάλογο τίμημα.
Κάπως ἔτσι μᾶς φάνηκε ἡ εἴδηση («Χρόνος», 12/3/2015) πώς ὁ γιός τοῦ Σαδίκ, Λεβέντ Ἀχμέτ,
ἀνέλαβε γιά 10 χρόνια μάνατζερ στήν νεότευκτη Α.Ε. «Μπασμάς Θράκης» τῶν καπνοπαραγωγῶν
τοῦ νομοῦ μας.
 Ἔτσι, μετά τόν κομβικό του ρόλο στήν διεθνή ἐμπορία τοῦ βαμβακιοῦ μας, ὁ πολυτιμότατος καπνός τῆς περιοχῆς περνάει κι αὐτός στά χέρια τοῦ Λεβέντ!
Μιλᾶμε γιά 15.000 οἰκογένειες τῆς Ροδόπης πού θά ἐξαρτῶνται ἄμεσα οἰκονομικά ἀπό τόν κληρονόμο τοῦ Σαδίκ!
 Καί νά πεῖς ὅτι ὁ ἴδιος ἔχει κάποια σχέση μέ τήν ἐπεξεργασία ἤ μέ τήν μεταποίηση τοῦ προϊόντος; Ἁπλός μεσάζων εἶναι καί μέ τήν ἑταιρεία του DCT διαθέτει τό ἑλληνικό προϊόν κυρίως σέ τρί-
τες χῶρες (Ἰαπωνία, Λατινική Ἀμερική κτλ)!
Δέν ξέρω τί μυαλά κουβαλᾶμε πιά σ’ αὐτή τή χώρα. Ἐκχωρήσαμε πρῶτα τό φαντασιακό μας στούς Ὀθωμανούς δήμιους τῶν παππούδων μας, κοιτώντας τους πιά ὄχι ὡς λέπρα τῆς ἑλληνικῆς γῆς
- ὅπως ἀνέκαθεν λειτούργησαν - ἀλλά ὡς τέως συγκατοίκους καί παλιόφιλους.
Πᾶμε ἀγεληδόν στήν Τουρκία διακοπές, βλέπουμε τά κρετίνικα σήριάλ τους, μαθαίνουμε τή γλῶσσα τους...
Σέ ποιόν κωλοέλληνα τώρα νά μιλήσεις καί νά καταλάβει ὅτι ὁ τόπος μας βαθμη-δόν ἐκχωρεῖται στίς ὀρέξεις τοῦ ἐχθροῦ;
Τί νά πεῖς στόν κάθε χαυνοπολίτη γιά τίς σχέσεις τοῦ «ἐπιχειρηματία» μέ τήν πολιτική ἐλίτ τῆς γείτονος (ἡ γυναίκα τοῦ Ἐρντογάν ἦρθε στήν Κομοτηνή μόνο γιά τό ...σουνέτ τοῦ γιοῦ τοῦ Λεβέντ) καί ἄλλες ὑπηρεσίες (βλ. στή φωτό τόν Λεβέντ στό κέντρο καί στό δεξί του χέρι τόν Σουνουσί
Μισιρλίογλου πού χτύπησε τόν νόμιμο ἰμάμη στή Ρόδο καί ἀπελάθηκε μετά τήν καταδίκη του);
Τί νά πεῖς ὅταν μόλις προχθές ἡ «πατριωτική» ΝΔ τῶν Σαμαρᾶ - Σταμάτη τόν ἐκλιπαροῦσε νά κατέβει μαζί της γιά βουλευτής;
 Ὅσο γιά τό «ἑλληνικό κράτος»... Εἴπαμε, φτάνει μέ τά ἀστεῖα.

 http://antifonitis.gr/online/