Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΠΟΛΗ…



Πολύς λόγος γίνεται για τον επιβλητικό σε μέγεθος μακεδονικό τάφο, που βρέθηκε στην Αμφίπολη. Και ενώ οι έρευνες συνεχίζονται, τα σενάρια σχετικά με το ποιος / ποιοι μπορεί να είναι εκεί θαμμένος / θαμμένοι δίνουν και παίρνουν. Πριν προχωρήσω σε μια δική μου εικασία, θα παραθέσω μία μικρή συλλογιστική που έκανα σχετικά…
Η θεωρία ότι μπορεί να είναι ο τάφος της Ρωξάνης, συζύγου του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του γιου του, του Αλεξάνδρου του Δ΄, νομίζω ότι δεν έχει ιδιαίτερη βάση. Πώς οι δολοφόνοι θα έχτιζαν έναν τέτοιο μεγαλοπρεπή τάφο για τα θύματά τους και γιατί; Θα ήταν παράλογο.
Ένα άλλο σενάριο θέλει τον τάφο να κρύβει τον ίδιο τον Μεγάλο Στρατηλάτη. 
 
Ο Μέγας Αλέξανδρος μπορεί να συνδέθηκε με την ίδρυση της πόλης της Αλεξάνδρειας και με την Αίγυπτο, αλλά οι Έλληνες Μακεδόνες δεν μπορεί να τον είχαν ταυτίσει με την Αίγυπτο στη συνείδησή τους, οπότε δε θα έβαζαν σφίγγες στον τάφο του ως φύλακες. Θα προτιμούσαν ίσως κάποιους άλλους συμβολισμούς. Άλλωστε, σφίγγες στους τάφους (επί των επιτυμβίων στηλών, συγκεκριμένα) συναντάμε κυρίως στην Αττική και με την Αθήνα οι Μακεδόνες δεν τα πήγαιναν καλά ποτέ. Οι σφίγγες, σε Πανελλήνιο επίπεδο, φρουρούν / κοσμούν κυρίως ιερά…
Όμως… με την Αμφίπολη υπάρχει μια εξαίρεση… Η σφίγγα εμφανίζεται στα νομίσματα της Αμφίπολης ήδη από τα τέλη του 6ου αιώνα, άρα αποτελεί το σύμβολο της πόλης. Θα ήταν, λοιπόν, πιο λογικό, ως μια πρώτη σκέψη, να ταφεί εδώ ένας ένδοξος κάτοικος της πόλης, με τα σύμβολα της πόλης, παρά κάποιος άλλος. Και εξ όσων γνωρίζουμε, υπήρξαν τρεις σημαντικοί ναύαρχοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου, οι  Νέαρχος, Ανδροσθένης και Λαομέδων καταγόμενοι από την Αμφίπολη.
 
Από την άλλη πλευρά, όμως, και αυτή η υπόθεση, εμένα προσωπικά, θες και λίγο διαισθητικά, μου φαίνεται αδύναμη. Ένας τέτοιος τάφος απαιτούσε πολύ κόπο και πολύ χρήμα, κι ακόμη πολύ μεγάλη αγάπη και σεβασμό για τον νεκρό που θα φιλοξενούσε… Άρα, κατά την άποψή μου, ο τάφος αυτός θα πρέπει να κρύβει ένα πάρα πολύ σημαντικό και μεγάλο μυστικό…
Ένα μυστικό, μια μυστική ταφή πιθανόν, που ίσως ακόμα ακόμα να μην ανήκε ιστορικά στην εποχή του Αλεξάνδρου, παρόλο που μπορεί να χρησιμοποιήθηκαν γλυπτά και δομικά αριστουργήματα της εποχής του ως συνδετικά και αναγωγικά στοιχεία της μνήμης.
Θα τολμήσω, λοιπόν, να κάνω μια ακόμη υπόθεση κι εγώ. Κι ας πέσω έξω…
Ποιο πρόσωπο ήταν εκείνο που συνδύαζε την αδιαμφισβήτητη Ελληνική Μακεδονική καταγωγή και την ταυτόχρονη απόλυτη ταύτιση με τη χώρα της Αιγύπτου και το οποίο κατέστη σύμβολο αθάνατο, τόσο του αρχαίου όσο και του σύγχρονου κόσμου; Μάλιστα, φίλοι μου, η… Κλεοπάτρα!
Ίσως οι μυημένοι Έλληνες να θέλησαν να διασώσουν τη στερνή κατοικία της τελευταίας μεγάλης Ελληνίδας βασίλισσας, που τόλμησε να ορθώσει το ανάστημά της απέναντι στην επελαύνουσα Ρώμη, και  να τη μετέφεραν γι’ αυτό στην πατρώα γη. Και μπορεί ακόμη να βρίσκεται θαμμένος δίπλα της και ο Μάρκος Αντώνιος, ο τελευταίος μεγάλος, μα και συνάτυχος εραστής της.
 
Τώρα… γιατί στην Αμφίπολη… Γιατί η Αμφίπολη είναι η Μακεδονική πόλη σύμβολο του Έρωτα, ενός Έρωτα που μένει όμως άτυχος και οι πρωταγωνιστές του, οι εραστές, συναντούν τη σκληρή τους μοίρα πάνω στο άνθος της ηλικίας τους… Δεν είναι τυχαίο που οι κλασικοί Αθηναίοι μετέτρεψαν την ονομασία της περιοχής από Εννέα Οδοί σε Αμφίπολη. Άλλωστε, είχαν κι αυτοί μερίδιο στην ιστορία του τόπου, για όσους γνωρίζουν…
Όσο για το «διαισθητικά», στο οποίο αναφέρθηκα πιο πάνω…
Πριν από λίγους μήνες, εντελώς τυχαία, ξεκίνησα τη συγγραφή μιας σειράς Ελληνικής Μυθολογίας, με κεντρικό θέμα: «Ιστορίες Αγάπης» και στόχο τη μυθιστορηματική (επική και λυρική) παρουσίαση των υπέροχων ερωτικών μύθων μας.
Η πρώτη ιστορία που διάλεξα να γράψω –και όταν είδα τα νέα για την Αμφίπολη, όντως εξεπλάγην ευχάριστα, λες και ήταν κάποιος χρησμός που μου είχαν στείλει οι Θεοί η συγκεκριμένη ιστορία, κι ας μην τα πιστεύουν οι άθεοι αυτά, ποσώς με ενδιαφέρει η γνώμη τους!- είναι το «Φυλλίς και Δημοφών», το οποίο έγινε βιβλίο μόλις λίγες ημέρες πριν. Μέσα από μια ιδιαίτερα ρομαντική και θλιβερή Ιστορία Αγάπης, με δυναμική και περιπετειώδη υπόθεση και εξαιρετικά παράξενες μεταφυσικές διαστάσεις, κάποιος μπορεί ίσως να βρει το μυστικό της Αμφίπολης, της πόλης των δύο, τόσο πριν, όσο και μετά τις αποκαλύψεις της αρχαιολογικής σκαπάνης, όποιες και αν είναι αυτές. Άλλωστε, η αποκάλυψη περί του τι κρύβει ο τάφος δε θα αργήσει…

 http://doretapeppa.blogspot.gr/

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ ΜΙΑ ΚΡΗΤΗ !!! ΥΠΕΡΟΧΗ Η ΕΨΕΣΙΝΗ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ ΤΣΙΚΟΥΔΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΩΡΓΑΝΩΣΕ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ''ΕΡΩΤΟΚΡΗΤΟΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΚΟΝΤΑΞΟΠΟΥΛΕΙΟΥ.... - ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ 6η ΓΙΟΡΤΗ ΤΣΙΚΟΥΔΙΑΣ 19.9.2014


ΚΟΣΜΟΠΛΗΜΜΎΡΑ ΣΤΟ ΚΟΝΤΑΞΟΠΟΥΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΓΙΟΡΤΉ ΤΗΣ ΤΣΙΚΟΥΔΙΑΣ...
Ο ΝΤΑΚΟΣ ΕΤΟΙΜΟΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ''ΤΣΑΚΊΣΟΥΜΕ''....
ΟΙ ΝΟΣΤΙΜΌΤΑΤΟΙ ΚΟΧΛΟΙ ΜΑΣ ΈΚΑΝΑΝ ΝΑ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΜΕ ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΚΡΑΣΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΣΙΚΟΥΔΙΑ !!!!!
Ε !!! ΟΙ ΜΙΤΖΙΘΡΌΠΙΤΕΣ ΜΕ ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΜΕΛΙ (το οποίο τέλειωσε γρήγορα...) ΗΤΑΝ ΥΠΕΡΟΧΕΣ !!!

Σ`ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΟΣΜΟΘΑΛΑΣΣΑ ΤΕΛΙΚΑ, Ο ΧΩΡΟΣ ΗΤΑΝ ΜΙΚΡΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΉΣΟΥΝ ΌΛΟΙ......
ΤΑ ΤΗΓΑΝΙΑ ΠΗΡΑΝ ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΨΗΝΟΥΝ ΜΙΤΣΙΘΡΟΠΙΤΕΣ !!!
ΚΑΙ ΤΑ ΣΟΥΒΛΑΚΙΑ ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΙ ΔΈΚΑ - ΔΈΚΑ .....
 ΠΑΝΩ ΑΠΟ 2.500 ΣΟΥΒΛΑΚΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΘΗΚΑΝ  !!!
ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΤΟΝ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟ;........ !!!!
ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΠΟΥ ΆΝΑΒΕ ΤΟ ΓΛΕΝΤΙ ΑΚΟΥΡΑΣΤΑ !!!!
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑΚΗΣ ΤΟΥ ''ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΥ'' ΜΑΣ ΚΑΛΩΣΟΡΊΖΕΙ....

ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡΧΊΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΤΟΥ ''ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΥ''...
ΛΥΓΕΡΈΣ ΚΟΠΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΛΕΒΕΝΤΕΣ ΣΤΟΥ ΧΟΡΟΎ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ.....



 ΟΥΡΑ ΑΠΟ ΚΟΣΜΟ ΣΤΑ ΣΟΥΒΛΑΚΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΑΝ ΝΑ ΨΗΘΟΎΝ.....



ΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ''ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΥ''.....

ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΦΟΡΑ ΟΛΑ ΗΤΑΝ ΤΕΛΕΙΑ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ  !!!
ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΚΑΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΊΧΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΆ ΤΟΥΣ Σ`ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΥΠΕΡΟΧΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΤΣΙΚΟΥΔΙΑΣ



1) ΒΙΝΤΕΟ: ΤΟ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΤΟΥ ''ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΥ'' ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ....
http://youtu.be/WfXnC0RcHcQ

2) ΒΙΝΤΕΟ: ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΤΣΙΚΟΥΔΙΑ: ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΜΑΘΑΜΕ......
http://youtu.be/K0FQOBPObTM

3) ΒΙΝΤΕΟ: ΤΑ ΝΙΑΤΑ ΤΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΑ !!!!!!
 http://youtu.be/Csu_olDHE9Q


npazaitis@hotmail.com


Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

OMAΔΑ ΕΘΝΙΚΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ Λακεδαιμονίων Πολιτεία.: ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΕΝ ΕΦΥΓΑΝ ΠΟΤΕ



Πολλοί είναι αυτοί που
θέλουν να πνίξουν την ιστορία των ΕΛΛΗΝΩΝ και τους ίδιους τους ΕΛΛΗΝΕΣ αλλά
η γλώσσα των λαών φανερώνει ότι οι Έλληνες είναι μια διαχρονική παρουσία σε όλη
την γη και έτσι θα μένουν γιατί  οι «ΘΕΟΙ
ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ  ΔΕΝ ΕΦΥΓΑΝ ΠΟΤΕ»

Η μετάφραση της λέξης ΘΕΟΣ  σε διάφορες γλώσσες μας δίνει την απάντηση


Ο μεγάλος ΔΙΑΣ είναι στην ζωή πολλών «αθέατος» 




Για περισσότερα:
OMAΔΑ ΕΘΝΙΚΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ Λακεδαιμονίων Πολιτεία.: ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΕΝ ΕΦΥΓΑΝ ΠΟΤΕ: Ο μεγάλος ΔΙΑΣ είναι στην ζωή πολλών «αθέατος»   Η γλώσσα του κάθε λαού είναι η μεγαλύτερη πηγή πληροφοριών, ιστορικών και   επ...

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ - ΦΑΡΑΓΓΙ ΕΝΙΠΕΑ - ΛΙΤΟΧΩΡΟ - ΠΑΡΑΛΙΑ ΠΛΑΚΑΣ


 Μόλις φτάσαμε στο Λιτόχωρο και βλέπουμε από το παράθυρο του σπιτιού, την κορυφή του Ολύμπου να είναι καλυμμένη με σύννεφα και ομίχλες....
 Το σκηνικό δεν αλλάζει, τα σύννεφα κινούνται γρήγορα.....
 Βλέποντας προς την δεξιά μεριά του Ενιπέα, μας εμποδίζει ένα παράνομο κτίσμα, που πρόσθεσε ο απέναντι γείτονας στο διώροφό του, ένα ακόμη όροφο ! Συμβαίνουν αυτά στο Λιτόχωρο.......
 Κατεβαίνουμε στην παραλία της Πλάκας για μπάνιο. Εδώ έχει λιακάδα και διαφορά θερμοκρασίας τουλάχιστον 6 βαθμούς περισσότερο από το Λιτόχωρο. Στη φωτογραφία βλέπουμε το Λιτόχωρο με τον συννεφιασμένο Όλυμπο από πάνω.....
 Η παραλία της Πλάκας είναι σχεδόν άδεια, μόνο στο βάθος που υπάρχει ένα ξενοδοχείο με ξένους τουρίστες εκεί έχει πολύ κόσμο....
 Τα κρυστάλλινα νερά της παραλίας της Πλάνας είναι δροσερά.......
 Λίγο κυματάκι, αλλά η θερμοκρασία είναι πολύ καλή......
 Επιστρέφουμε στο σπίτι για φαγητό και ασχολούμαι με τις παρανομίες της οικοδόμησης, όπου οι περισσότεροι ανυψώνουν τα διώροφα τους σε τριώροφα.....
 Τα δε καινούργια οικοδομήματα γίνονται από κατασκευής τριώροφα ! Φαίνεται ο νόμος άλλαξε στο Λιτόχωρο... ή κάποιοι κάνουν τα στραβά μάτια........
 Ανοίγουν τις σκεπές και χτίζουν δωμάτια !!!!!
Το πρωί ο Ήλιος καθώς ανατέλλει ρίχνει τις πρώτες του ακτίνες στην κορυφή του Ολύμπου....
 Παίρνουμε δρόμο ποδαράτα για το φαράγγι του Ενιπέα. Ο Ήλιος χτυπά με τις πρώτες του αχτίνες την κορυφή του Ολύμπου.....
 Με λίγο ζουμ την φέρνουμε κοντά μας !  Φαίνεται σαν χιονισμένη ! Περπατήσαμε λίγα χιλιόμετρα και μετά φύγαμε για την θάλασσα στην παραλία της Πλάκας....
 Εκεί κάποιος ξεκουράζεται μετά την βουτιά..... και απολαμβάνει τις τελευταίες καλοκαιρινές ακτίνες του Ηλίου.....
 Κάποια ξένη παραπέρα διαβάζει.......ως συνήθως που κάνουν οι ξένοι στην πλαζ.....
 Κάποιο άλλο ζευγάρι απομονώθηκε από τους πολλούς του ξενοδοχείου και απολαμβάνουν μόνοι τους την παραλία.....
 Την επομένη το πρωί η σπιτονοικοκυρά μας ετοίμασε λουκουμάδες..... πεντανόστημους.......
 Κατόπιν παίρνουμε δρόμο με το αμάξι για τα Πριόνια, πάνω στον Όλυμπο......
 Η Θέα από το πρώτο καταφύγιο είναι φανταστική. βλέπουμε τον κάμπο της Κατερίνης και ολόκληρη την πόλη !!!!
 Η τελευταία στροφή ''φουρκέτα'' πριν φτάσουμε στο πρώτο καταφύγιο. Το οποίο είναι του ΣΕΟ Θεσσαλονίκης......
 Η διαδρομή για τα Πριόνια ΕΊΝΑΙ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΉ !!! Περνά κανείς από μια μεγάλη ποικιλία δένδρων. Κέδρους, Οξιές, Πεύκα .... έχοντας πάντα θέα σε κάθε στροφή την κορυφή του Ολύμπου..
 Αυτά τα απότομα βράχια είναι ''καρφωμένα από πάνω μας....
 Φτάνοντας στα Πριόνια , αν γυρίσουμε το βλέμμα μας προς τα πίσω θα δούμε αυτό το υπέροχο τοπίο να μας συναρπάζει..... Αφού φάγαμε την Γίδα την βραστή, εκεί στο καταφύγιο και που ήταν υπέροχη.... πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.....
 Το Λιτόχωρο φάνηκε μπροστά μας όταν κατεβήκαμε....
 Η ίδια εικόνα με λίγο ζουμ......
Κι όταν φτάσαμε στο σπίτι κοιτάμε από το παράθυρο τον Ενιπέα και τον φωτογραφίζουμε μαζί με κάτι παράξενο που πετούσε !!!!!! Ήταν ο Ερμής; Ήταν κάποιο μεγάλο πουλί; Ήταν το ιπτάμενο κεφάλι κάποιου Ταύρου; Ή κάποιο έντομο στο παράθυρο;


npazaitis@hotmail.com

Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

Τα Ελγίνεια ωστόσο δεν ήταν μόνα, ούτε ο πανούργος διπλωμάτης σπάνια περίπτωση. Θα παρακολουθήσουμε τον αρπακτικό αναβρασμό στην Ελλάδα των αρχών του 19ου αι. μέσα από τα κείμενα ενός λιγότερο διάσημου συμπατριώτη του Έλγιν, του Έντουαρντ Κλαρκ, ο οποίος κατόρθωσε την ίδια περίοδο που λεηλατούνταν η Ακρόπολη να κλέψει τη μία από τις δύο Καρυάτιδες των Μικρών Προπυλαίων της Ελευσίνας, πιστεύοντας εσφαλμένα πως ήταν το άγαλμα της θεάς Δήμητρας που είχε φιλοτεχνήσει ο Φειδίας.


  


Τον Οκτώβριο του 1801, με οδηγό το ζωγράφο του Έλγιν, Τζιοβάνι Λουζιέρι, ο Κλαρκ επισκέφθηκε την Ακρόπολη και σημείωσε: “Η ευτυχία μας είναι πλήρης. Ξεχάσαμε όλες τις ταλαιπωρίες μας... Παρά την ικανοποίησή μου, όμως, πρέπει να θρηνήσω για το σχέδιο που ακολουθούν οι πράκτορες του λόρδου Έλγιν στον τόπο αυτό. Με το πρόσχημα ότι σώζουν τις τέχνες από τα χέρια των Τούρκων, κατεδαφίζουν ναούς που αντιστέκονταν στις φθορές του χρόνου και του πολέμου και τους βαρβάρους για αιώνες, για να διακοσμήσουν μια αξιοθρήνητη σκοτσέζικη βίλα (το παλατάκι που είχε υποσχεθεί ο Έλγιν στη μέλλουσα σύζυγό του). Τα λεπτά ανάγλυφα του Παρθενώνα μπαρκάρουν για την Κωνσταντινούπολη και η Αθηνά κοκκινίζει για το άσυλο που προορίζεται για τους βωμούς της”. (“Τhe life and remains of Edward D. Clarke”, London, 1824, σ. 502).

Λίγα χρόνια αργότερα, ωστόσο, αφού και η δική του επιχείρηση συλλογής αρχαιοτήτων είχε ολοκληρωθεί, έγραψε με παράπονο που δεν μπόρεσε να απομακρύνει και άλλες: “H συλλογή, όπως είναι τώρα, πρέπει να θεωρηθεί απλώς σταχυολόγηση. Το δρεπάνι ήταν στα χέρια άλλων...” (“Greek marbles brought from the shores of the Euxine Archipelago and Mediterranean”, Cambridge, 1809, εισαγωγή).

Το άγαλμα που έμελλε να αλλάξει τη μοίρα του Κλαρκ κείτονταν ανάμεσα στα ερείπια του ιερού της Ελευσίνας. Ήταν τρεις φορές περίπου το μέγεθος του ανθρώπου, σωζόταν μέχρι τη μέση, είχε το πρόσωπο φθαρμένο από τις λεηλασίες και έφερε στο κεφάλι σαν κορόνα ένα κυλινδρικό κουτί, μια κίστη, διακοσμημένη με στάχυα, παπαρούνες και γιρλάντες. Το ιερό φυτό της Δήμητρας έδινε τη βεβαιότητα στους χωρικούς ότι το άγαλμα φρόντιζε για τη σοδειά τους. Είχε εντοπιστεί το 1676, αλλά από τη μια λόγω τους βάρους του, από την άλλη χάρη στη δεισιδαιμονία των χωρικών, έμενε στη θέση του.

Όλα έγιναν πολύ γρήγορα και ο Κλαρκ περιγράφει την υπόθεση στον φίλο και βιογράφο του Ουίλιαμ Ότερ, στις 15 Δεκεμβρίου 1801, από την κορυφή του Παρνασσού: “Αφού γυρίσαμε από τον Μοριά, βρήκα τη θεά θαμμένη σ’ ένα σωρό κοπριά μέχρι τ’ αυτιά. Οι βοσκοί της Ελευσίνας και μόνο που έλεγα ότι θα τη μεταφέρω με κοιτούσαν σαν να επρόκειτο να βγάλω το φεγγάρι από την τροχιά του. Τι θα γινόταν το καλαμπόκι τους, έλεγαν, αν έπαιρναν τη γριά με το καλάθι της; Πήγα στην Αθήνα και έκανα αίτηση στον πασά και βοήθησα το αίτημά μου γλιστρώντας ένα εγγλέζικο τηλεσκόπιο στα δάχτυλά του. Η δουλειά έγινε και αφήνοντας τον (συνοδοιπόρο του) κ. Κριπς στην Αθήνα ξεκίνησα για την Ελευσίνα, με τη συνοδεία ενός Τούρκου αξιωματούχου, του Τσοχαντάρη του πασά”. (“Τhe life”, σ. 505-6).

Αναλυτικότερα εμφανίζεται η περιγραφή στο βιβλιαράκι που έγραψε ο Κλαρκ με αφορμή την τοποθέτηση του αγάλματος στη Βιβλιοθήκη του Κέιμπριτζ (“Testimonies of different authors respecting the colossal statue of Ceres”, Cambridge, 1803, σ. 21-25). 




Καμιά εκατοστή χωρικοί μαζεύτηκαν από το χωριό και τη γύρω περιοχή και περίπου πενήντα αγόρια. Οι χωρικοί μοιράστηκαν σαράντα και σαράντα από τη μια και από την άλλη πλευρά, για να δουλέψουν τα σκοινιά, ενώ οι υπόλοιποι με λοστούς σήκωναν τη μηχανή (μια ξύλινη τριγωνική σχάρα, όπου είχαν ξαπλώσει το άγαλμα) όταν συναντούσε πέτρες ή ογκόλιθους στην πορεία της. Τα αγόρια που δεν είχαν αρκετή δύναμη για να δουλέψουν με τα σκοινιά ή τους λοστούς σήκωναν τα κατρακύλια μόλις η μηχανή τα άφηνε πίσω της και τα τοποθετούσαν πάλι μπροστά.

Νικήθηκαν οι τεχνικές δυσκολίες, αλλά όχι πριν προβάλλουν μια τελευταία αντίσταση οι θεϊκές δυνάμεις. Το προηγούμενο βράδυ της μεταφοράς του αγάλματος συνέβη ένα ατύχημα, που παρά λίγο να βάλει τέλος στο εγχείρημα. Την ώρα που οι κάτοικοι συζητούσαν με τον Τούρκο αξιωματούχο που έφερε το φιρμάνι από τον βοεβόδα της Αθήνας, ένα βόδι που είχε λυθεί από τον ζυγό του ήρθε και στάθηκε μπροστά στο άγαλμα και αφού το χτύπησε για λίγη ώρα με τα κέρατά του έφυγε τρέχοντας με μεγάλη ταχύτητα μουγκρίζοντας προς τον κάμπο της Ελευσίνας. Αμέσως απλώθηκε ψίθυρος και καθώς αρκετές γυναίκες ήταν μέσα στο πλήθος πολύ δύσκολα μπορούσε να γίνει συνεννόηση. Πάντοτε, έλεγαν, ήταν ονομαστοί για το καλαμπόκι τους και η γονιμότητα της γης θα έπαυε όταν θα έφευγε το άγαλμα.

Στη συνέχεια, πάντως, αυτοί οι ενδoιασμοί κάμφθηκαν και το επόμενο πρωί, 22 Νοεμβρίου 1801, ο ιερέας της Ελευσίνας φορώντας τα καλά άμφιά του κατέβηκε στο άνοιγμα, όπου το άγαλμα ήταν μισοθαμμένο, για να δώσει το πρώτο χτύπημα με τον κασμά, ώστε οι άνθρωποι να πειστούν ότι καμιά συμφορά δεν θα έπεφτε πάνω στους εργάτες. Το μεσημέρι το άγαλμα είχε φτάσει στην κορυφή του λόφου πάνω από την Ελευσίνα και το ηλιοβασίλεμα, με την επιπλέον βοήθεια του πληρώματος ενός κασσιώτικου πλοίου που είχε μισθωθεί για να το μεταφέρει, είχε τοποθετηθεί στην άκρη της αρχαίας προκυμαίας του λιμανιού.

Την επόμενη μέρα, 23 Νοεμβρίου, το άγαλμα μεταφέρθηκε στο πλοίο και, σαν την “Ξανθούλα” του Διονυσίου Σολωμού: “... να σου η θεά δεμένη για την Αγγλία να περνά από τον Πειραιά για να αφήσει τους Αθηναίους” (“The life”, σ. 506).

Στον δρόμο της επιστροφής, σε ένα παράξενο παιχνίδι της τύχης, το πλοίο βούλιαξε λίγο έξω από τις ακτές της Αγγλίας. Το άγαλμα ανασύρθηκε και τη 1 Ιουλίου 1803 τοποθετήθηκε με δόξες και τιμές στο πιο προβεβλημένο σημείο της Δημόσιας Βιβλιοθήκης του Κέιμπριτζ. Η σύγκλητος του πανεπιστημίου απένειμε ομόφωνα στον Κλαρκ τον τίτλο “Doctor of Laws” (LLD) και στον συνοδοιπόρο του Κριπς τον τίτλο “Master of Arts” (MA). Τα ονόματα και των δύο χαράχθηκαν στο βάθρο του αγάλματος. Το 1808, μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια να εκλεγεί καθηγητής Σύγχρονης Ιστορίας, ο Κλαρκ εκλέχθηκε θριαμβευτικά καθηγητής Ορυκτολογίας. Πέθανε στις 9 Μαρτίου 1822.

Δεν είναι δυσεξήγητο ότι ένα από τα πρώτα μελήματα του νεοσύστατου κράτους ήταν η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Ο κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας ίδρυσε το πρώτο Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αίγινα το 1829, ενώ το 1835 η Ελλάδα θέσπισε νόμο για την προστασία των αρχαιοτήτων, ο οποίος προέβλεπε την απαγόρευση εξόδου τους από τη χώρα.
(ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ). 



Tryfon Graphics

Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

ΤΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ! - Η προπαγάνδα αρχίζει από την 1η Δημοτικού - Ο δάσκαλος Δημήτρης Νάτσιος αποκαλύπτει μέσα από τα βιβλία που διδάσκονται οι μαθητές (από την πρώτη κιόλας δημοτικού) την πλύση εγκεφάλου και την προπαγάνδα που γίνεται στις μέρες μας με απώτερο σκοπό την ένταξη της χώρας μας στην πολυπολιτισμικότητα της νέας παγκόσμιας τάξης. Κι ενώ η χώρα μας συγκρίνεται μόνο με την Ουγκάντα στο βιωτικό επίπεδο του πληθυσμού, εκεί την κατάντησαν οι δωσίλογοι που μας κυβερνούν επί δεκαετίες, η αλλοίωση της εθνικής μας ταυτότητας αποτελεί κύριο πυλώνα για την αποδόμηση του έθνους μας.. Ο αφελληνισμός της κοινωνίας μας συνεχίζεται καθημερινά και με εντατικούς ρυθμούς. Αυτό το καταλαβαίνει ο οποιοσδήποτε αν ανοίξει το χαζοκούτι που νυχθημερόν "βομβαρδίζει" την Ελληνική κοινωνία με τούρκικα σήριαλ, γελοία αμερικανόφερτα shows και κάθε άλλου είδους θολοκουλτουριάρικα σκουπίδια ενώ φυσικά δεν γίνεται ποτέ αναφορά στις αξίες, τα ιδεώδη του Ελληνισμού και την ένδοξη ιστορία μας. Προστατεύστε τα παιδιά και τις οικογένειές σας απ'τα νεοταξικά ανθελληνικά και εβραιοσιωνιστικά σκουπίδια με κάθε τρόπο.