Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ο ΘΡΑΞ:Ο ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΟΣ (170- 90 π.Χ.)

 
Γράφει ο Ἰωάννης Ἀλμπάνης,Ἐπίλαρχος ἐ.ἀ-Χημικός Μηχανικός Ε.Μ.Π- Οἰκονομολόγος Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν.
Ἀποπειρῶμαι μετά τοῦ προσήκοντος σεβασμοῦ ἀπό τῶν στηλῶν τοῦ ἀνά χείρας "ΑΝΤΙΦΩΝΗΤΟΥ" νά παρουσιάσω ἕναν ἐπιφανέστατον Θράκα τῆς ἀρχαιοελληνικῆς γραμματείας παντελῶς ἄγνωστον τόσον εἰς τό εὑρύ Ἑλληνικόν κοινόν ὅσον καί εἰς αὐτό τοῦτο τό ἀποκαλούμενον  "πνευματικόν".Οὗτος δυστυχῶς οὔτε διδάσκεται ἀλλ' οὔτε καί μνημονεύεται εἰς τούς Ἑλληνόπαιδας ὥστε αὐτοί νά γνωρίζωσι αὐτόν ἔστω καί κατ' ὄνομα!!Δυστυχῶς ζῶμεν τήν ἐποχήν τῶν ἀνθελλήνων κατά τήν ὁποίαν ὁ Ἑλληνικός λαός ἐπιβραβεύει καί ἐπιλέγει διά τά Ἀκαδημαϊκά ἑδρανα καί τῆς Βουλῆς ὅ,τι ἀνθελληνικώτερον καί καταστροφικώτερον δι' αὐτήν ταύτην τήν ὕπαρξιν τῆς πατρίδος του.Ἀν καί ἔζησεν ἱππαστί κατά τό πέρας τῆς Ἑλληνιστικῆς  καί ἀρχῆς τῆς Ρωμαϊκῆς περιόδου  ἐν τούτοις θεωρεῖται γραμματικός πάσης τῆς ἀρχαιότητος καθό εἰς τό σύγγραμμά του καταγράφει καί ἐπικαλεῖται στοιχεῖα προτέρων αὐτοῦ γραμματικῶν τῆς ἀρχαϊκῆς καί κλασσικῆς περιόδων θεωρουμένων ὡς ἤδη ἀπωλεσθέντων.Οὗτος ἐγεννήθη ἐν Θράκη τῷ 170 π.Χ χωρίς νά εἶναι γνωστός ὁ ἀκριβής τόπος γεννήσεώς του διό καί ἐκαλεῖτο ὑπό τό γενικόν ὄνομα ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ο ΘΡΑΞ.Ὁ πατήρ του ὠνομάζετο Τῆρος καί πιθανολογεῖται ὅτι κατήγετο ἐκ τῶν περιχώρων τῆς Προποντιδικῆς Περίνθου.Ὑπῆρξεν μαθητής τοῦ περιφήμου ἀστρονόμου καί μαθηματικοῦ Ἀριστάρχου τοῦ Σαμίου πλήν ὅμως μή ἀρκεσθείς εἰς τοῦτο μετέβη καί εἰς τήν Ρώμην διά πλείονας σπουδάς.Ἐπανελθών εἰς τόν Ἑλλαδικόν χῶρον ἐγένετο διάσημος ἐν Ρόδω ἔνθα καί ἔθανεν τῶ 90 π.Χ.Ὥς ὅλοι οἱ Ἀλεξανδρινοί συγγραφεῖς οὕτω καί ὁ Διονύσιος ὁ  Θρᾶξ ἐνησχολήθη μέ τά Ὁμηρικά ἔπη ἤτοι τῆς Ἰλιάδος καί Ὀδυσσείας.Ὅμως τό ἔργον τό ὁποῖον προσεπόρησεν εἰς αὐτόν μεγίστην φήμην καί φιλολογικόν κλέος ἧτο τό "Περί Γραμματικῆς Τέχνης".Οὗτος λοιπόν συνέγραψεν Γραμματικήν τῆς Ἑλληνικῆς γλώσσης ἐπί τῆ βάσει προ-ὑπαρχόντων σχετικῶν στοιχείων τά ὁποῖα ἐν τῶ συνόλω των θεωροῦνται ὡς ἀπωλεσθέντα διό καί τό ἔργον του κέκτηται μεγίστης σπουδαιότητος.Συγκεντρώσας λοιπόν ὁ Διονύσιος ὁ Θρᾶξ τά πρό αὐτοῦ γραμματικά στοιχεῖα,τά ὁποῖα κατά τό πλεῖστον ἦσαν χύδην καί ἀτάκτως ἐριμμένα,καί ἀφοῦ τά ἐτακτοποίησεν ἐπιμελῶς ,τά ἐμελέτησεν ἐπισταμένως καί μετά  προσοχῆς καί ἀφοῦ προσέθεσεν προτύπους ἰδικάς του ἰδέας ἐπί τῆς γραμματικῆς παρήγαγεν σύγγραμμα μεγίστης σπουδαιότητος καί αἴγλης τοσοῦτον καί τοιοῦτον ὥστε οὐδείς πρό αὐτοῦ ἤ μετ' αὐτόν παρήγαγεν μέχρι τῷ 1.550 μ.Χ.Οὕτω λοιπόν ἀπό τό 100 π.Χ μέχρι τῷ 1.550 μ.Χ τό σύγγραμμά του ἀφ' ἑνός ἀπετέλεσεν τήν βάσιν διαμορφώσεως πασῶν τῶν γραμματικῶν τῶν Εὐρωπαϊκῶν γλωσσῶν ἀφ΄ἑτέρου ἐδιδάσκετο καί εἰς ἅπαντα τά σχολεῖα καί Πανεπιστήμια τῆς Δύσεως.Προσέτι κατά τήν διάρκειαν τῶν Βυζαντινῶν χρόνων ἐγένοντο πλεῖστα ὅσα ἐγκωμιαστικά σχόλια ἐπί τοῦ συγγράμματός του τοσοῦτον καί  τοιοῦτον ὥστε ἀφ΄ἑνός νά ἐκδοθῶσιν ἐν Λειψίᾳ καί ν' ἀποτελέσωσιν τόν Γ' Τόμον τῶν Ἑλληνικῶν γραμματικῶν ἀφ' ἑτέρου ν' ἐπαληθευθῆ διά μίαν εἰσέτι φοράν ὅτι τό Ἑλληνικόν ἀλφάβητον οὐδεπώποτε παρελήφθη παρά τῶν δολίων Φοινίκων ἀλλ' εἶναι γνήσιον δημιούργημα αὐτῶν τούτων τῶν Ἑλλήνων. (βλ.σελ.182,15-184,20-185,8-185,24-190,34-191 ἐκδοσις Λειψίας 1.883).Ὅθεν φρονῶ ὅτι ἀξίζει νά παρατεθῆ ἑν μέρος ἑνός τοιούτου σχολίου:
" Ἱστέον δέ ὅτι Διονύσιος ὁ Θρᾶξ τήν τέχνην συγγραψάμμενος τήν γραμματικήν,τό μέν γένος ἦν Βυζάντιος τό δέ  ἐκαλεῖτο δέ Θρᾶξ τῷ μείζονι κοσμούμενος τῆς χώρας ὀνόματι.Ἐγένετο δέ ἄγαν σπουδαῖος καί φιλομαθής ὥστε πάντας ὑπερβάλλεσθαι τούς κατ' αὐτόν.Σφόδρα δέ κατορθώσας τήν τέχνην τήν γραμματικήν οὐ μόνος ἔχειν ἠθέλησε τῆς γνώσεως τήν ἀπόλαυσιν,οὔτε μέχρι τῆς οἰκείας ψυχῆς ἔστησεν  τήν ὠφέλειαν ἀλλά φιλάνθρωπος ὤν καί ἄφθονος καθ' ὑπερβολήν ἐσπούδασεν εὐεργέτης γενέσθαι τῶν σπευδόντων,θεμέλιον τοῖς νέοις εἰσαγωγήν συγγραψάμμενος τέχνην πᾶσαν δέ αὐτῆς δυσκολίας ἐκτός ποιησάμενος ἵνα μή τῇ αὐτῇς δυσκολία φευκτέα νομίζηται ποθεινή δέ μᾶλλον ὑπάρχη τοῖς ἐντυγχάνουσιν.Πεποίηκε δέ αὐτήν πολλή χρησάμενος ἀκολουθία καί τάξει καί πρῶτον μέν ὁρίζεται τί ἐστί γραμματική ἐπεί καί περί αὐτῆς λέγειν ,προέθετο ἔπειτα διεξέρχεται περί ἀναγνώσεως ,καταλαμβάνεται δέ αὕτη διά τέ τῶν τόνων καί στιγμῶν πρόεισι δέ λοιπόν καί ἐπί τάς συλλαβάς αἵτινες καί αὐταί ἐκ τῶν στοιχείων συνίσταται εἶτα τε καί περί αὐτῶν διελθών πόσα τί ἐστί καί ποσαχῶς διαιρεῖται ,μετέρχεται διδασκαλικῶς καί ἐπί ὀκτώ μέρη λόγου δι' ὧν ἡ πᾶσα καταλαμβάνεται τέχνη μετά πολλῆς σαφηνείας ἑκάστου τό ὅρον ἐκθέμενος καί ὅπως δεῖ ταῦτα συντόμως μαθεῖν .Ἱστέον οὖν ὅτι σκοπόν ἔχει ὁ Διονύσιος ὡς ἐν εἰσαγωγῇ παραδοῦναι πάντα τῆς γραμματικῆς τά θεωρήματα μάλιστα τά ὀκτώ μέρη τοῦ λόγου......".Φρονοῦμεν ὅτι ὡραιοτέρα καί παραστατικωτέρα σχολίασις δέν ἠδύνατο γίνη.Ὅμως  ὑπάρχει καί πλῆθος ἑτέρων σχολίων λίαν ἀξιολόγων καί ἐξειδικευμένων ἐπί τοῦ ὅλου ἔργου τοῦ Διονύσιου ὑπό τῶν Βυζαντίνων σχολιαστῶν.Τό ὅλον ἔργον τοῦ Διονυσίου σώζεται αὐτούσιον καί ἐξεδόθη ἐν Λειψίᾳ τῷ 1.883 ὑπό τοῦ ἐκδοτικοῦ οἴκου UHLIG.Ὡσαύτως σώζονται καί λοιπαί ἀποσπασματικαί ἐκδόσεις ὡς τῶν FABRICIOUS,BEKKER,CRAEC ὡς καί συμβολαί ἐπί τοῦ συγγράμματος τῶν P.EGENOLFF,JAHRESS,UBDIE κ.ἄ.
Ἀναγιγνώσκοντες λοιπόν τήν γραμματικήν τοῦ Διονυσίου βλέπομεν νά δίδηται ἐν ἀρχῇ ὁ ὁρισμός τῆς γραμματικῆς τῆς  ὁποίας μέρη εἰσίν :
Ἡ ἀνάγνωσις,ἡ ἐξήγησις,ἡ ἀπόδοσις γλωσσῶν & ἱστοριῶν ,ἡ ἐτυμολογία,ὁ ἐκλογισμός τῆς ἀναλογίας,ἡ κρίσις ποιημάτων.Εἶτα ὁ Διονύσιος διδάσκει περί Τόνου,Στιγμῆς,Στοιχείων καί Συλλαβῶν.Τέλος εἰς τό κυρίως μέρος ἐξετάζονται τά διάφορα μέρη τοῦ λόγου ἤτοι Ὄνομα,Ρῆμα,Μετοχή,Ἄρθρον,Ἀντωνυμία,Πρόθεσις,Ἐπίρρημμα,Σύνδεσμος,ἡ κλῆσις τῶν Ὀνομάτων καί Ρημάτων.Οὐδέν περί συντάξεως γράφει καθό τοῦτο ἀνήκει εἰς τό Συντακτικόν.Ἄς ἴδωμεν φράσεις τινάς ἐκ τοῦ συγγράμματός του:
Σύνδεσμος λέξις συνδετική οὖσα τῶν ἑτέρων τοῦ λόγου μερῶν εἰς κατάλληλον σύνθεσιν καί τάξιν τά ὅμοια συνάπτει ἀεί.Ὄνομα γάρ ὀνόματι καί ρῆμα ρήματι καί εὐθεῖαν εὐθεῖα καί ὅλης πτῶσιν ὁμοία πτῶσει καί χρόνον ὁμοίως καί ἔγκλισιν καί τά λοιπά δ' ὁμοίως...".Εἰς ἔτερον δέ σημεῖον περί κτητικοῦ  γράφει..."Κτητικόν δέ ἐστί τό ὑπό κτῆσιν πεπτωκός ἐμπεριειλημμένου τοῦ κτήτορος.." καί περαιτέρω συνεχίζει...."τόνος ἐστί ἀπήχησις φωνῆς ἐναρμονίου ἡ κατ' ἀνάτασιν ἐν τῆ ὀξεία ἡ κατά ὁμαλισμόν ἐν τῆ βαρεία ἡ κατά περίκλασις ἐν τῇ περισπωμένη...".Περί τοῦ στίγματος λέγει..."Στῖγμα εἰσίν τρεῖς.Τελία,Μέση,Ὑποστιγμή καί ἡ μέν τελεία στιγμή ἐστί διανοίας ἀπαηρτισάμενος σημεῖον,μέση δέ σημεῖον πνεύματος ἕνεκεν παραλαμβανόμενον,ὑποστιγμή δέ διανοίας μηδέπω ἀπηρτισάμενος ὀαλλ' ἔτει ἐνδεούσης σημεῖον..." Καί περί προσωδίας " Αἱ προσωδίαι διαιροῦνται εἰς τέσσαρα ἤτοι Τόνους,Χρόνους,Πνεύματα,Πάθη.Τόνοι εἰσίν τρεῖς ἤτοι Ὀξεία,Βαρεία,Περισπωμένη.Χρόνοι εἰσίν,Μακρός καί Βραχύς,Πνεύματα δύο,Δασύ καί Ψιλόν,Παροξύτονον ὅ καί Βαρύτονον...".
Ἐνταῦθα περατοῦται ἡ ἁδρομερής παρουσίασις τοῦ ἔργου τοῦ διασημοτέρου γραμματικοῦ τῆς ἀρχαιότητος τοῦ Διονυσίου τοῦ Θρακός ὁ ὁποῖος ὁμοῦ μετά τῶν Ὀρφέως,Δημοκρίτου,Λευκίπου,Εὐμόλπου,Μουσαίου καί ἄλλων πολλῶν ἀποτελοῦσιν τό ἄνθος τῆς Θρακικῆς διανοήσεως τῆς πρό καί μετά Τρωϊκῶν ἐποχῆς.Τέλος OCCASIONE DATΑ τοὐτέστιν δοθείσης εὐκαιρίας θά ἦτο μεγίστη παράλειψις ἐάν δέν ἀνηφέρετο ἐνταῦθα καί ἕνας ἕτερος  ἐξ ἴσου ἀξιόλογος γραμματικός τῆς Θρακικοῦ "Πανθέου" ὁ Ἀρίσταρχος ὁ Σαμοθράκιος  (220-140 π.Χ).Οὗτος θεωρεῖται ἀνυπέρβλητος εἰς τήν περί τήν κριτικήν καί ἑρμηνείαν δυναμικήν διό καί κατ' ἐξοχήν κριτικός καί γραμματικός ἐκαλεῖτο.Οὗτος μεταξύ τῶν ἄλλων ἐξέδωκεν καί τούς Ὅμηρον,Ἡσίοδον,Ἀλκαῖον καί Πίνδαρον ὡς καί κριτικά ὑπομνήματα διά τούς Ἀνακρέοντα τόν Τήϊον,Ἀρχίλοχον τόν Πάριον,Αἰσχύλον,Ἀριστοφάνην κ.ἄ. ἀνερχομένους κατά τόν Σουϊδα εἰς 800 !!!.
Σημείωσις:Τό πρωτότυπον τῆς ἐν Λειψία ἐκδόσεως τοῦ 1883 εὑρίσκεται εἰς τήν Βιβλιοθήκην τοῦ  Ἱστορικοῦ Τμήματος τοῦ Α.Π.Θ.ἀφ' ὅπου δύναται νά ληφθῆ φωτοαντίγραφον ἵνα τοποθετηθῆ εἰς κάποιον Θρακικόν Μουσεῖον π.χ.Καραθεοδωρῆ

Αντιφωνητής: ΔΕΚΑΠΕΝΘΗΜΕΡΟ ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΟ ΕΝΤΥΠΟ ΓΝΩΜΗΣ

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014

ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΖΑΚΥΝΘΟΥ - ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ-1 - Όταν το έλεγε ο Σοφιανόπουλος ήταν "γραφικός": "Κατηγορώ ευθέως το ελληνικό κράτος γιατί προδίδει την Ελλάδα και τον ελληνικό λαό διότι τίποτε δεν έκανε από το 1979 . Δεν έκανε τίποτε απολύτως, μόνο ψέματα λένε στον κόσμο"

Περί Ψεκασμών - Τού Αλέξανδρου Παζα'ί'τη

Image


Καθώς ο πανικός κερδίζει έδαφος στη μάχη του με την ψυχραιμία και τη λογική και η παράνοια απλώνεται με επιδημικές τάσεις στην σύγχρονη κοινωνία, το υποχθόνιο και μοχθηρό σχέδιο των δυνάμεων της νέας τάξης ξεδιπλώνεται και εξελίσσεται, βάζοντας υπό τον έλεγχό τους την πλειοψηφία της κοινής γνώμης και θέτοντας εκτός ισχύος τους λίγους πεφωτισμένους και αφυπνισμένους.

Ένα σχέδιο απόρητο που κινείται στη σκιά των γεγονότων, που λίγοι έχουν την ευκαιρία να αποκρυπτογραφήσουν από τις μυστικιστικού τύπου καταγραφές του, κάτω από πέταλα αρχαίων αλόγων, πίσω από αόρατους τοίχους ναών των Μάγιας και μέσα σε απολιθωμένα κόπρανα οξύρυγχου και φυσικά μέσα σε μυστικά σκευάσματα αεροζόλ και ενομοκτόνων, με συνταγές καλύτερα φυλαγμένες και από αυτή της αυθεντικής αμερικάνικης κόκα κόλα, για να έχει η ζωή τη γεύση που τις δίνεις, σκευάσματα τα οποία παρεισφρύουν στα βαθύτερα υπόγεια της συνειδήσεώς μας και σκοτώνουν το Σωκράτη, το Λεωνίδα και το πίτα γύρο με απ’όλα και στη θέση του βάζουν τον Justin Bieber, το σεξ πριν το γάμο και 25ποντα μποτίνια με τρουξ, αλυσίδες και επένδυση από γλώσσα τρυποκάρυδου.
Και κάπως έτσι καταλήγουμε να αναζητούμε την αλήθεια και τις απαντήσεις σε όλες τις απορίες μας σχετικά με το γιατί τα πράγματα πάνε στραβά και τι μας φταίει με τη ζωή μας στο πίσω μέρος της πραγματικότητας, εκεί που δεν ισχύουν οι θεμελιώδεις νόμοι της φυσικής και που η ιστορία ξαναγράφεται όπως μας βολεύει. Ο χωροχρόνος καμπυλώνεται, οι λέξεις χάνουν την αξία τους και μετατρέπονται σε ευρυματικούς κώδικες λεξαρίθμων, οι οποίοι αποκρυπτογραφούνται κάθε φορά στη νεότερη συνομωσιολογική μπούρδα και δείχνουν την καλυμένη αλήθεια, που βρίσκεται κάπου φυλαγμένη σε ένα μακρυνό άστρο όπου κρύφτηκε χιλίαδες χρόνια πριν, όταν οι αρχέγονοι αυθεντίες – σοφοί είχαν προβλέψει μασώντας φύλα δάφνης και βιολογικής καλιέργειας LSD αντλαντίδας (Π.Ο.Π.) την τροπή που θα έπαιρναν τα πράγματα.
Και κάπως έτσι προκύπτει το απόκρυφο σχέδιο της νέας τάξης των πραγμάτων, ένα σχέδιο όμως τόσο απόκρυφο και τόσο «σχέδιο» όσο «νέα» και η τάξη. Θέτοντας αυθαίρετα όρια στην ιστορική συνέχεια, εξετάζοντας μονόπλευρα και με ανούσια λεπτομέρεια την ιστορική αλήθεια, απολύεται κάθε έννοια κριτικής σκέψης και καταλήγουμε σε μια παπαγαλική αναπαραγωγή αντικρουόμενων απόψεων. Η αγωνιώδης προσπάθεια για την απόδειξη της δικής μας εμμονής έναντι των άλλων καταλύει την πραγματικότητα στο σύνολό της και την αποσυνθέτει σε ένα σύνολο τυχαίων απόψεων που υποστηρίζουμε με ότι μας έχει μείνει για να εξορθολογικοποιήσουμε τον δικό μας, μοναδικό τρόπο να είμαστε ανόητοι, να δημιουργήσουμε τη δική μας μοναδικά παράλογη ταυτότητα, αναγκαία για τον προσδιορισμό της θέσης μας σε ένα χαοτικό σύμπαν, που με απελπισία προσπαθούμε να συλλάβουμε. Το σκηνικό θυμίζει λίγο προεκλογικό ντιμπέιτ, καθώς η παράνοια και η ηλιθιοκρατία δεν περιορίζεται κοινωνικά και διαδίδεται ανάμεσα σε όλα τα κοινωνικά στρώματα με τρόπο που εντυπωσιάζει.
Οι ηγεμόνες της παγκόσμιας τάξης δεν κρύβονται σε πυραμιδοειδή κτήρια, δεν συνεδριάζουν σε μασωνικές στοές με τεκτονικά σύμβολα και πατώματα σκακιέρας και δεν επικοινωνούν με αποκρυπτογραφημένα μηνύματα μέσω φουτουριστικών δεσμίδων λέιζερ. Αντίθετα είχαν από πάντοτε κοινωνικό στάτους, φορούν κοστούμι, ρολόι και μανικετόκουμπα, τα ονόματά τους έχουν προθέματα κύριος και κυρία και οι σκοποί τους είναι ρεαλιστικοί και προφανείς. Αντίστοιχα το υποχθόνιο σχέδιό τους προβάλλεται καθημερινά στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο, στο facebook και σε διαφημιστικές πινακίδες. Και όσο εμείς αποκρυπτογραφούμε κώδικες κρυμένους κάτω από στρώματα άμμου στη σαχάρα, τόσο αυτοί αυθαδιάζουν και δοκιμάζουν τα επίπεδα της βλακείας μας, κάνοντας δηλώσεις για αξίες, ανάπτυξη, δημοκρατία, κοινωνική συνοχή και εθνικό φρόνημα και χορεύοντας φλαμένγκο με μπρέικ ντάνς σε φανταχτερά ριάλιτι.
Και εν τέλει, μας ψεκάζουν κι από πάνω. Τροφοδοτούν την παράνοια που τους βολεύει, κατηγορούν θρασύτατα τους αντιπάλους τους ότι στοχεύουν στην κοινωνική αποσύνθεση και την γενικευμένη αναρχία. Μας ψεκάζουν, με ειδήσεις πανικού, με διεθνή τρομοκρατία, με μεταλλαγμένα κουνάβια, με τα βυζιά της Rihanna και με πολιτισμική κατάπτωση και στη συνέχεια μας παρφουμάρουν με το καινούριο i-pad super duper με 3D κάμερα και ανιχνευτή κουράδας και με success story ουίσκι, γιατί έτσι μας αρέσει.
Και αφού έχουν υποταγεί οι συνειδήσεις μας με τους απανωτούς ψεκασμούς, αγοράζουμε κι εμείς σε τιμή ευκαιρίας αλαβάστρινα ψεκαστήρια με 2 ανταλλακτικά αερίων βλακείας δώρο και ψεκαζόμαστε κάθε πρωί μπροστά στον καθρέφτη, ψεκάζουμε τον υπολογιστή μας και την τηλεόρασή μας, φοράμε το κράνος από αλουμινόχαρτο και αισθανόμενοι ασφαλείς από τις δυνάμεις του σκότους, ξεκινάμε δυνατά με τα νεά δημητριακά χωρίς γλουτένη, έτοιμοι να χαθούμε μέσα στα στενά της χαμένης μας πραγματικότητας.

Alexandros Paz

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

Το γύρο της Ισπανίας κάνει ένα εκπληκτικό βίντεο που φτιάχτηκε με σκοπό να αναδείξει την προσφορά του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στην ανθρωπότητα. Εικόνες από τα ελληνικά νησιά, την ύπαιθρο, το ηλιοβασίλεμα, τα αρχαία Μάρμαρα που βρίσκονται διάσπαρτα στην ελληνική επικράτεια συνθέτουν αυτό το εξαιρετικό βίντεο που αποτελεί μια όμορφη ολιγόλεπτη διαφήμιση της χώρας μας. Το κείμενο που συνοδεύει το βίντεο και το οποίο έχει κανείς τη δυνατότητα να διαβάσει και στα ελληνικά επιλέγοντας την αντίστοιχη ένδειξη, κάτω δεξιά στο βίντεο, εκφωνήθηκε από τον ελληνιστή Πέντρο Ολάγια στην Ημερίδα Κλασσικού Πολιτισμού του Σαγούντο της Ισπανίας, με αφορμή την πρόταση κατάργησης του μαθήματος των ελληνικών στην ισπανική εκπαίδευση. Απολαύστε το: - See more at: http://www.toxwni.gr/blogosfaira/item/11242-giati-ellada-ekpliktiko-binteo-apo-tin-ispania-gia-tin-patrida-mas#.UuaA3vuTvIUPedro Olalla: ¿Por qué Grecia?

Ο αργός θάνατος του καναπέ - Ιδού τι παθαίνουν τα ζωτικά όργανα από την καθιστική ζωή

Ο αργός θάνατος του καναπέ -Ιδού τι παθαίνουν τα ζωτικά όργανα από την καθιστική  ζωή | ΥΓΕΙΑ | iefimerida.gr

Ποιους κινδύνους διατρέχουν τα ζωτικά μας όργανα από την καθιστική ζωή; Η σύγχρονη ζωή είναι απόλυτα συνυφασμένη με την...καρέκλα του γραφείου, τον καναπέ στο σπίτι και το κρεβάτι. Με απλά λόγια, η καθιστική ζωή κυριαρχεί όλο το 24ωρo.
Οι γιατροί εφιστούν την προσοχή μας και επιμένουν στην τακτική, αν όχι καθημερινή, άσκηση αλλά ο χρόνος του σύγχρονου ανθρώπου δεν φτάνει πάντα. Μήπως αν μάθουμε τι προκαλεί η καθιστική ζωή στα ζωτικά μας όργανα, πειστούμε να ...σηκωθούμε;.
Καρδιά
Οι μύες καίνε λιγότερο λίπος και το αίμα ρέει με πιο αργό ρυθμό κατά τη διάρκεια μιας καθιστικής ημέρας, επιτρέποντας στα λιπαρά οξέα να φράξουν πιο εύκολα την καρδιά. Η παρατεταμένη καθιστική εργασία μάλιστα έχει συνδεθεί με την υψηλή πίεση του αίματος και τα αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης, ενώ όσοι από μας κάνουμε καθιστική ζωή υπερδιπλασιάζουμε τις πιθανότητες να νοσήσουμε από καρδιαγγειακή νόσο.
Πάγκρεας
Το πάγκρεας παράγει ινσουλίνη, μια ορμόνη που μεταφέρει τη γλυκόζη στα κύτταρα για να έχουμε ενέργεια. Αλλά τα κύτταρα σε αδράνεια δεν ανταποκρίνονται τόσο εύκολα στην ινσουλίνη, έτσι ώστε το πάγκρεας να παράγει όλο και περισσότερη, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε διαβήτη και άλλες ασθένειες.
Παχύ έντερο
Μελέτες έχουν συνδέσει την καθιστική ζωή με αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου του παχέoς εντέρου, του στήθους και του ενδομητρίου. Ο λόγος είναι ασαφής, αλλά μία θεωρία είναι ότι η περίσσεια ινσουλίνης ενθαρρύνει την ανάπτυξη των κυττάρων. Ένας άλλος λόγος είναι ότι η τακτική κίνηση ενισχύει τα φυσικά αντιοξειδωτικά που σκοτώνουν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες προκαλούν καρκίνο.
Κοιλιακοί μύες
Όταν στεκόμαστε, κινούμαστε ή ακόμα και όταν καθόμαστε σε σωστή, όρθια στάση, οι κοιλιακοί μύες βρίσκονται σε ευθεία. Αλλά όταν γέρνουμε σε μία καρέκλα απλά αδρανούν. Η συνεχόμενη κυρτή στάση του σώματος, λόγω της καθιστικήw ζωής μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία μιας φυσικής «αψίδας» της σπονδυλικής στήλης, δηλαδή σε λόρδωση.
Γοφοί
Οι ευέλικτοι γοφοί βοηθούν στη διατήρηση της καλύτερης ισορροπίας αλλά η χρόνια καθιστική ζωή, που εμποδίζει την επέκταση του ισχίου, ώστε να γίνει σφριγηλό, περιορίζει το εύρος της κίνησης και το μήκος του διασκελισμού. Μελέτες έχουν δείξει ότι η μειωμένη κινητικότητα του ισχίου είναι ένας βασικός λόγος που οι ηλικιωμένοι έχουν την τάση να πέφτουν.
Γλουτοί
Η καθιστική κίνηση απαιτεί την απόλυτη αδράνεια των γλουτών και αυτό είναι κάτι που δυστυχώς γίνεται συνήθεια. Οι μαλακοί γλουτοί βλάπτουν τη σταθερότητα, την ικανότητα να σπρώξουμε ή να διατηρήσουμε ένα ισχυρό βήμα.
Κάτω άκρα
Η μακροχρόνια καθιστική ζωή επιβραδύνει την κυκλοφορία του αίματος, η οποία προκαλεί τη συγκέντρωση υγρού στα πόδια. Τα προβλήματα κυμαίνονται από πρησμένους αστραγάλους και φλεβίτιδα μέχρι επικίνδυνες θρομβώσεις του αίματος.
Οστά
Δραστηριότητες όπως το περπάτημα και το τρέξιμο τονώνουν το ισχίο και τα οστά στα κάτω άκρα, ενισχύοντας τον οργανισμό να «χτίσει» δυνατά, πυκνά και ισχυρά οστά. Οι επιστήμονες αποδίδουν εν μέρει την πρόσφατη αύξηση σε περιπτώσεις οστεοπόρωσης στην έλλειψη δραστηριότητας.
Εγκέφαλος
Οι κινήσεις των μυών αντλούν φρέσκο αίμα και οξυγόνο μέσω του εγκεφάλου και προκαλούν έτσι την απελευθέρωση όλων των ειδών των χημικών ουσιών του. Όταν όμως συνηθίζουμε να παραμένουμε καθισμένοι για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, η έκκριση των ουσιών αυτών επιβραδύνεται, μειώνοντας παράλληλα τις λειτουργίες του εγκεφάλου.
Λαιμός
Ο χώρος εργασίας, το βασίλειο δηλαδή της καθιστικής ζωής, όπου η κλασική κίνηση είναι να γέρνουμε προς τα εμπρός, προς το πληκτρολόγιο ή προς το ακουστικό του τηλεφώνου μπορεί να είναι ο κύριος υπεύθυνος για διάφορα αυχενικά προβλήματα, τα οποία μπορούν κάλλιστα να οδηγήσουν σε μόνιμες ανισορροπίες.
Ώμοι και πλάτη
Ακολουθώντας την κίνηση του λαιμού, έτσι και οι ώμοι και η πλάτη μπορούν να οδηγήσουν σε αντίστοιχα προβλήματα της σπονδυλικής στήλης.
Σπονδυλική στήλη
Όταν κινούμαστε, οι μαλακοί δίσκοι μεταξύ των σπονδύλων διαστέλλονται και συστέλλονται σαν σφουγγάρια, «απολαμβάνοντας» φρέσκο αίμα και θρεπτικά συστατικά. Αλλά όταν καθόμαστε για μεγάλο χρονικό διάστημα, οι δίσκοι είναι άνισα στριμωγμένοι και το κολλαγόνο σκληραίνει γύρω από τους τένοντες και τους συνδέσμους, που υποβαστάζουν τους δίσκους της σπονδυλικής στήλης.
Δίσκοι
Οι άνθρωποι που κάθονται περισσότερο, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για οσφυϊκή δισκοκήλη. Ένας μυς που ονομάζεται μείζων ψοΐτης εκφύεται από το 12ο θωρακικό και τους πέντε οσφυικούς σπονδύλους και καταφύεται στο μηριαίο οστό.
Με απλά λόγια, σύμφωνα με το clickatlife, ταξιδεύει μέσα στην κοιλιακή κοιλότητα και, όταν σφίγγει, τραβά την άνω οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης προς τα εμπρός. Αποτέλεσμα αυτού, είναι το πάνω μέρος του σωματικού μας βάρους να στηρίζεται εξ' ολοκλήρου στο ισχιακό κύρτωμα, αντί να διανέμεται κατά μήκος του τόξου της σπονδυλικής στήλης.
Αν ούτε με αυτά τα στοιχεία πειστήκατε, απλά να θυμάστε ότι σύμφωνα με έρευνες, οι άνθρωποι που παρακολούθησαν τις περισσότερες ώρες τηλεόραση σε μια μελέτη που διήρκησε 8,5 χρόνια είχαν 61% μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου από εκείνους που έβλεπαν λιγότερο από μία ώρα την ημέρα.

Πηγή: iefimerida.gr

Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Έρχεται ο διατροφικός φασισμός στην ΕΕ - Ατζέντα 21

Έρχεται ο διατροφικός φασισμός στην ΕΕ - Ατζέντα 21
(ΤΟ ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΟ ΘΕΜΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΔΙΑΦΟΡΟ. ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΩΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΣΠΟΡΩΝ ΓΙΝΌΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΔΟΥΛΟΙ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ. npazaitis@hotmail.com)
 

Σύμφωνα με νέο νόμο, θα είναι παράνομο να αναπτυχθούν, να αναπαραχθούν ή να ανταλλαχθούν προς σπορά κηπευτικών ή δέντρων σπόροι που δεν έχουν ελεγχθεί και εγκριθεί από τον Οργανισμό Φυτικών Ποικιλιών της Ε.Ε. Καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση των κατευθυντήριων οδηγιών της ευρωπαϊκής νομοθεσίας έπαιξε το λόμπι της βιομηχανίας σπόρων διά μέσου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Σπόρων, της Copa-Cogeca, που εκπροσωπεί τη βιομηχανοποιημένη αγροτική παραγωγή, και της FoodDrinkEurope, που εκπροσωπεί τις μεγάλες πολυεθνικές τροφίμων

Εδώ και 50 χρόνια, η ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με την εμπορία σπόρων στρώνει το κόκκινο χαλί για τις σύγχρονες ποικιλίες τους που είναι προστατευμένες από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, είναι δηλαδή πατενταρισμένες από πολυεθνικές εταιρείες που τις κατέχουν και τις εκμεταλλεύονται. Σήμερα, η Ε.Ε. είναι έτοιμη να μεταρρυθμίσει εκ βάθρων την ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με την εμπορία των σπόρων. Οι καινούργιοι κανόνες που θα αφορούν την εμπορία τους θα είναι ένα από τα τελευταία καυτά θέματα που θα συζητηθούν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πριν από τις ευρωεκλογές. Κι απ’ ό,τι φαίνεται, πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία για τη βιομηχανία των σπόρων να εδραιώσει την κυριαρχία της στην ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια αγορά -η εμπορική αξία της οποίας υπολογίζεται σε περίπου 45 δις. δολάρια και της ευρωπαϊκής σε 9 δις. δολάρια ετησίως- και να απαλλαγεί δια παντός από τους «ανταγωνιστές» της.

Ποιοι είναι οι «ανταγωνιστές»

Σε αυτή την περίπτωση οι «ανταγωνιστές» της είναι οι αγρότες, οι βιολογικοί κτηνοτρόφοι και όσοι παράγουν παραδοσιακές γεωργικές ποικιλίες σπόρων που βρίσκονται έξω από το πλαίσιο της συμβατικής βιομηχανίας και είναι ελεύθεροι από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Καθώς οι σπόροι αποτελούν το σημείο εκκίνησης για ολόκληρη την τροφική αλυσίδα ο έλεγχος αυτού του τομέα είναι το απόλυτο κλειδί, κάτι που κατανοούν καλά και οι αγροτροφικοί γίγαντες, όπως η Monsanto, η Dow, η KWS και η Syngenta, οι οποίοι αντιπροσωπεύονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση Σπόρων (ESA).

Σήμερα, οι τέσσερις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου ελέγχουν περίπου το 58% της παγκόσμιας αγοράς, οι δέκα μεγαλύτερες ελέγχουν το 73% και αυτή η συγκέντρωση εξακολουθεί να αυξάνεται. Εν τούτοις, οι ίδιες οι πολυεθνικές ισχυρίζονται πως σήμερα χάνουν το 40% των εν δυνάμει αγορών, λόγω «παράνομης αναπαραγωγής», αλλά και καλλιέργειας μη καταχωρισμένων ποικιλιών σπόρων.

Ουσιαστικά, η βιομηχανία των σπόρων επιδιώκει τη θέσπιση και εφαρμογή μιας νέας κοινής ευρωπαϊκής νομοθεσίας που θα καθιερώνει τη μοριακή σήμανση. Με την ταυτοποίηση των ποικιλιών, μέσω μιας τεχνολογίας γενετικής ακολουθίας, οι εταιρείες θα μπορούν να αναγνωρίζουν τις ποικιλίες τους στις αγροτικές καλλιέργειες. Με αυτόν τον τρόπο, οι αγρότες θα υποχρεώνονται να ακολουθούν τους εξαιρετικά περιοριστικούς όρους της χρήσης των πατενταρισμένων σπόρων με μία και μοναδική σπορά από την οποία ο σπόρος που προκύπτει θα αποτελεί εκ νέου ιδιοκτησία της πολυεθνικής ή καλλιεργώντας σπόρους με γονίδια που δεν αφήνουν το φυτό να παράγει νέους.

Τον περασμένο Μάιο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε μια πρόταση μέτρων «για την ενίσχυση της επιβολής των προτύπων υγείας και ασφάλειας στο σύνολο της αγροδιατροφικής αλυσίδας». Ανάμεσα σε άλλες ρυθμίσεις, η πρόταση περιλάμβανε μέτρα για το φυτικό αναπαραγωγικό υλικό, συμπεριλαμβανομένων και των σπόρων, με ένα νέο σχέδιο νόμου για την παραγωγή και διάθεση στην αγορά φυτικού αναπαραγωγικού υλικού.

Μέχρι και πριν από μερικά χρόνια, η εμπορία σπόρων μη καταχωρισμένων ποικιλιών (τοπικών, παραδοσιακών και ιδιοπαραγόμενων) δεν υφίστατο ουσιαστικό έλεγχο στις περισσότερες χώρες, αφού αυτοί αποτελούσαν ένα σχετικά μικρό κομμάτι της αγοράς και η διακίνησή τους γινόταν, κυρίως, χωρίς ανταγωνιστικές εμπορικές προθέσεις.

Όμως, με τον νέο νόμο θεσπίζονται περιορισμοί για όλους τους σπόρους που χρησιμοποιούνται στη γεωργία και τη δασοκομία στην Ευρώπη. Σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο του νέου νόμου, μετά την κύρωσή του θα γίνονταν παράνομες η καλλιέργεια, η αναπαραγωγή και η εμπορία κάθε σπόρου ή αναπαραγωγικού υλικού που δεν έχει ελεγχθεί και πιστοποιηθεί από το Κοινοτικό Γραφείο Φυτικής Ποικιλότητας. Οι ποικιλίες σπόρων θα πρέπει να εγγράφονται σε έναν κατάλογο, ενώ επιβάλλονται περιορισμοί στο εμπόριο για τις παραδοσιακές και σύγχρονες ποικιλίες σπόρων.

Παραδοσιακές ποικιλίες φυτών που μέχρι τη δημοσίευση του νόμου δεν έχουν ακόμη αναγνωριστεί ή δεν έχουν καταγραφεί στον κατάλογο, θα κινδυνεύουν να μπουν στην «παρανομία», προειδοποιούσαν οργανώσεις από την Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον νέο νόμο, θα είναι παράνομο να αναπτυχθούν, να αναπαραχθούν ή να ανταλλαχθούν σπόροι προς σπορά κηπευτικών ή δέντρων, που δεν έχουν ελεγχθεί και εγκριθεί από τον Οργανισμό Φυτικών Ποικιλιών της Ε.Ε., ο οποίος θα δημιουργήσει μια λίστα των εγκεκριμένων ποικιλιών που θα μπορούν να διακινούνται στην Ε.Ε. Επιπλέον, θα πρέπει να καταβάλλεται ένα ετήσιο τέλος στον συγκεκριμένο Οργανισμό (που αγγίζει περίπου τα 3.500 ευρώ για μία και μόνο ποικιλία!), ώστε να παραμείνουν οι συγκεκριμένες ποικιλίες στον κατάλογο.

Η μη καταβολή του τέλους θα ισοδυναμεί με αφαίρεση από τη λίστα και απαγόρευση της καλλιέργειάς τους. Με το τροποποιημένο -για τέταρτη φορά- υπό διαβούλευση σχέδιο, δεν θα θεωρούνται πλέον παράνομες η διατήρηση και ανταλλαγή μη εγκεκριμένων σπόρων από ιδιώτες κηπουρούς ή παραγωγούς, η παραγωγή και πώληση μη εγκεκριμένων ποικιλιών από ιδιώτες και μικρούς οργανισμούς (όμως, μόνον αν έχουν λιγότερους από 10 υπαλλήλους), ενώ για παλαιές παραδοσιακές ποικιλίες προβλέπονται μόνο πιο χαλαροί κανόνες καταχώρισης.

Παρ’ όλες αυτές τις αλλαγές, το τρέχον σχέδιο νόμου φαίνεται να δημιουργεί πολλά και υπερβολικά γραφειοκρατικά εμπόδια, μεταξύ των οποίων η ανάγκη απόδειξης της σπουδαιότητας κάποιας συγκεκριμένης ποικιλίας, ο περιορισμός της παραγωγής και διανομής των τοπικών σπόρων μόνο στις περιοχές καταγωγής τους (!), ενώ δεν αποκλείεται μελλοντική αυστηροποίηση των «χαλαρών κανόνων» με τροποποιήσεις, χωρίς ανάγκη νέας επικύρωσης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Και το κυριότερο, οι περιορισμοί που προβλέπεται να ισχύσουν για τις παλαιές και σπάνιες ποικιλίες σπόρων εγείρουν εμπόδια στη διάδοση της ποικιλότητας και την αξιοποίηση του δυναμικού της. Η υψηλή ομοιομορφία των φυτών που επιχειρείται θα εξαφανίσει ό,τι έχει απομείνει από την παραδοσιακή γεωργία, που ήταν ο κύριος μοχλός διαμόρφωσης της σημερινής ποικιλότητας καλλιεργούμενων φυτών.
=> Για μια ακόμα φορά, πρόκειται για την  Ατζέντα 21, αλλά 'ξεχνούν' να το αναφέρουν.

Σε δυο κεφάλαια, ένα που αφορά στην αγροτική πολιτική και σε εκείνο της Βιοτεχνολογίας , η Ατζέντα 21 ενθαρρύνει την παραγωγή των ΓΤΟ και την πατεντοποίηση τους.

Είναι ολοφάνερο ότι οι μόνοι που ευνοούνται είναι οι εταιρείες και ουδείς άλλος.

Με πρόσχημα την υγεία και τη λιγότερη χρήση φυτοφαρμάκων - μέγα ψέμα!!!- κάτι που υποτίθεται θα διαφυλάξει το περιβάλλον και τους καταναλωτές, προωθούνται οι μεταλλαγμένοι σπόροι που βλάπτουν τόσο την γη όσο και τους ανθρώπους. Για να μην αναφέρουμε ότι είναι ύποπτοι εκτός από την πρόκληση καρκίνου και επίσης για στειρότητα.

Πρόκειται για έναν από τους πιο φασιστικούς νόμους που θα περάσει η βραβευμένη με νόμπελ ΕΕ.

ΟΗΕ = Οργανισμός Ηνωμένων Εταιρειών
Ε.Ε. = Ευρωπαϊκές Εταιρίες 


Διαβάστε ακόμα: Τι είναι η Ατζέντα 21 που κρύβουν στα φανερά.
Επιπλέον, υπάρχει ορατός κίνδυνος οι εν λόγω περιορισμοί μέσω διακρατικών εμπορικών συνθηκών να επεκταθούν και σε χώρες εκτός Ε.Ε., ακόμη και σε αυτές όπου οι σπόροι παράγονται από γεωργούς και όχι από εταιρείες. Καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση των κατευθυντήριων οδηγιών της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, με εντονότατες πιέσεις προς τα όργανα της Ε.Ε. και προς τη Γενική Διεύθυνση Υγείας και Καταναλωτών, έπαιξε το λόμπι της βιομηχανίας σπόρων δια μέσου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Σπόρων, της Copa-Cogeca, που εκπροσωπεί τη βιομηχανοποιημένη αγροτική παραγωγή και της FoodDrinkEurope, που εκπροσωπεί τις μεγάλες πολυεθνικές τροφίμων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην ομάδα ετοιμασίας της πρότασης νόμου συμμετείχε ως εμπειρογνώμονας η πρώην διευθύντρια διεθνών σχέσεων του GNIS, ενός ομίλου που υπερασπίζει τα συμφέροντα της σπορο-βιομηχανίας στη Γαλλία.

Αλλά και σε ό,τι αφορά το προπαρασκευαστικό στάδιο για την εισαγωγή και κοινοποίηση του νέου νομοθετικού πλαισίου για τους σπόρους οι περιλήψεις, τα δελτία Τύπου και τα απλουστευμένα κείμενα για το κοινό είχαν επιλεκτικές αναφορές και ήταν συχνά παραπλανητικά, ενώ υπήρξαν και σαφείς δυσκολίες στον εντοπισμό πληροφοριών για το χρονοδιάγραμμα, την πορεία των διαβουλεύσεων και τις αλλαγές που γίνονται.

Οι λεπτομέρειες ενίοτε βρίσκονταν σε άσχετα κείμενα ή καλύπτονταν από στρώματα δύσληπτων νομικών και τεχνικών διατυπώσεων. Δεν είναι παράξενο, λοιπόν, που η διαδικασία αναθεώρησης του πλαισίου για το φυτικό υλικό, αν και ξεκίνησε το 2008, άργησε πολύ να γίνει δημόσια αντιληπτή.

Το ζήτημα θα συζητηθεί στην Επιτροπή Γεωργίας στις 30 Ιανουαρίου και στην Επιτροπή Περιβάλλοντος στις 10 Φεβρουαρίου, ενώ η επόμενη συζήτηση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έχει προσδιοριστεί για τον ερχόμενο Απρίλιο. 
Σε όλη Ευρώπη, αλλά και στη χώρα μας έχει αναπτυχθεί ένα σημαντικό κίνημα για την ανακάλυψη, διατήρηση και διάδοση παλαιών φυτικών ποικιλιών, καθώς και καλλιεργητικών μεθόδων προσαρμοσμένων στα οικοσυστήματα, το οποίο ορθώνει το ανάστημά του απέναντι στις μεγάλες εταιρείες και τη λογική των μονοκαλλιεργειών. Και δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο το γεγονός ότι, πρόσφατα, οι εναλλακτικές αγροτικές πρακτικές, περιθωριοποιημένες κατά την ακμή της βιομηχανικής γεωργίας, άρχισαν να προσελκύουν κοινωνικό αλλά και εμπορικό και πολιτικό ενδιαφέρον, κυρίως λόγω της οικολογικής τους σημασίας για την διατήρηση της βιοποικιλότητας.

Απόδειξη; Η κατάμεστη αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρο Ελληνικού στην εκδήλωση που διοργανώθηκε το περασμένο Σάββατο (11/1) με θέμα «Αντίσταση στην παγκόσμια βιομηχανία σπόρων – Ελεγχος σπόρων = Ελεγχος τροφής» από τον Αυτοδιαχειριζόμενο Αγρό στο Ελληνικό, στην οποία συμμετείχαν ο Βοτανικός Κήπος Πετρούπολης, το Πελίτι, οι Δρυάδες, Ο Κήπος της Αφθονίας, η ΒΙΟ.ΖΩ., η Εναλλακτική Δράση για Ποιότητα Ζωής και ο Σύλλογος Βιοκαλλιεργητών Αγορών Αττικής, ενώ την υποστήριξαν ο Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης και οι συλλογικότητες «Υπόστεγο», «Βλαστός» και «Λαγούμι».

πηγές: efsyn.gr / Εναλλακτική Κοινότητα «Πελίτι» /Σκάι