Δευτέρα 26 Αυγούστου 2013

Φιλοσοφείν - Η ζωή των Ελλήνων "Προ... Χρονολογήσεως"... και ο Έλληνας σήμερα...



 Συχνά γίνεται λόγος για τους Ήρωες, τους άθλους, τη σισάχθεια, την πολιτική και κοινωνική ζωή των Προγόνων μας.

Διαβάζουμε "μύθους", άθλους, και επιτεύγματα.

Πόσοι απο μας σκεφτόμαστε και παράγουμε πολιτισμό;

Πόσοι απο μας κρυβόμαστε πίσω απο αυτούς τους μύθους και τους προσπερνάμε, λέγοντας πως "τα μάθαμε στο δημοτικό, και πως είναι παραμύθια";.

Πόσοι απο εμάς στριμωγμένοι οικονομικά, αποφασίζουμε να αντισταθούμε στις παγκόσμιες εξελίξεις, οικονομικές αλλά και κρίσεις σχέσεων ;

Στις πιο κάτω γραμμές θα θυμηθούμε μαζί τον Πολιτισμό που κληροδοτήσαμε όχι ως έργα αρχιτεκτονικής και φιλοσοφίας, αλλά θα αποσαφηνίσουμε την Ιδέα του Δια-χρονικού Έλληνα- Ήρωα.

Κι'αυτό γιατι σήμερα, έχουμε περισσότερο ανάγκη απο ποτέ να ενθυμηθούμε και να κάνουμε τον Τιτάνιο Άθλο της Αναγέννησης της Ελλάδας, που όλους μας αφορά.

Οι ΄Ηρωες είναι 'Ελληνες. Οι Θεοί είναι σώμα και αίμα του 'Ελληνα- Ανθρώπου. Ο Ανθρωπος δύναται να γίνει Ηρωας, Ημίθεος και να καταστεί Θεός.

Μιλτιάδης, Θεμιστοκλής, Λεωνίδας, Μέγας Αλέξανδρος, Ηρακλής, Εχετλαίος, Αινείας, Αχιλλέας, Οδυσσέας, Θησέας, Περσέας, Προμηθέας.
Ολυμπιάδα, Καλλιπάτειρα,Υπατία, Μάνα, Σπαρτιάτισα, Γυναίκα
 Αθηνά, Άρτεμη, Αφροδίτη, Ρέα, Ήρα, Εστία, Νίκη, Θεά
 Διας Αρης Ποσειδώνας Απόλλωνας, αλλά και Πυθαγόρας, και Αριστοτέλης, και Αρίσταρχος ο Σάμιος και Πλούταρχος.
Κορείβαντες, Σειληνοί, Κάβυροι, Διόσκουροι,
Θράκες, Λακεδαιμόνιοι, Σπαρτιάτες, Πλαταιείς,
Ίωνες, Δαναοί, Σκύθες, Πελασγοί, κτλπ ..

Ένα Σώμα Στρατού - Ιερατείου- Σχολών όλοι, που δοξάσαν την Ιστορία. Πρότυπα και αρχέτυπα, σημείο αναφοράς σε ολόληρο το Σύμπαν, τόσο στη Γη όσο και στον Ουρανό. Οι θεοί των Ελλήνων, έγιναν πλανήτες και άστρα, γαλαξίες. Μύθος, Θρησκεία, τρόπος ζωής, και όχι ψεύτικες ιστορίες.

Η Ιερή Συμφωνία πολεμιστών : θεών και ανθρώπων, με αρχές:

 Αυτοθυσίας, Αυταπάρνησης και περιφρόνησης του Θανάτου. Για το Υψιστο Ιδανικό, την Ελευθερία. Την αρμονία των σφαιρών, την εναρμόνιση των ενεργειακών κέντρων του ανθρώπου με τους ήχους της Απολλώνιας λύρας, και τον Πάνα, τον γνωστό καλό ποιμένα- Διόνυσο, αλλά και με τόξο, ασπίδα και γοργόνιο της Αθηνάς. Απο τον Τάλω μέχρι και τον Εχετλαίο και τους Διόσκουρους, και τους Ιδαίους Δακτύλους.

Κάθε πολεμιστής έχει να νικήσει το δικό του κατώτερο μέρος. Τον Κένταυρο μέσα του, τον Δράκοντα, να λύσει το αίνιγμα της δικιάς του σφίγγας, να τραβήξει το δικό του νήμα, να γίνει Θησέας, Οδυσσέας, Περσέας. Nα ενώσει πόλεις, να γίνει Μέγας Αλέξανδρός και να ενώσει λαούς, και να πετάξει ψηλά για την Ελευθερία σαν Δαίδαλος, στον αέναο κύκλο της ζωής κατα τους Πυθαγορίους.

Να κρατήσει όμως το μέτρον άριστον, χωρίς τίποτε το υπερβόλικό ο ίδιος να θεωρήσει πως είναι.

Ετσι δίνει τη δική του πρώτα εσωτερική και 'επειτα εξωτερική μάχη.

Οι φόβοι και οι δισταγμοί και οι Σειρήνες, ο Κέρβερος, η Χίμαιρα και η Έχιδνα, ο Πύθωνας ακόμα είναι το καλύτερο δώρο, που η Δια-παιδαγωγός  "Ηρα" στέλνει κάποιες φορές, προκείμενου να αντρωθεί καθένας μας.

Γιατί είναι το έναυσμα, για να αγκαλιάσουμε και να σφίξουμε μέσα μας κάθε πόνο και αδυναμία.
Ηρα, η Θεά που τρέφει τους Ηρωες. Η δυσκολία και η αναποδιά, η ανάσα μας.

Εκείνη γίνεται το οξυγόνο και ο αέρας που σε πνίγει και κινειτοποιείσαι να πολεμήσεις και τον ίδιο σου τον εαυτό, για να αναπνεύσεις καθαρό αέρα, για να μπορέσεις να μοιραστείς τη μια μάσκα οξυγόνου, όταν αυτό δεν είναι αρκετό.

Η Ήρα αυτή η δύσκολη γυναίκα που σου υψώνει τον πήχη στο ύψος του αετού που πετά ελέυθερος, για να καταστείς και συ πρώτα αετός, και έπειτα να συνεχίσεις τους άθλους, για τους ομοϊδεάτες και συμπολεμιστές σου, τις μανάδες και τις αξίες σου.

Η Ήρα Δια-μόρφωσε τον Ηρακλή. (Ηρα-κλέους)

Μήπως και σήμερα, τα όσα ο ταλαίπωρος Έλληνας περνάει γίνονται προκειμένου να Δια-λογισθεί, να Δια-νοηθεί, να Δια-μορφώσει μια νέα κοινωνία και ένα καινούριο σύστημα βασισμένο στις Ανθρώπινες Αξίες και Αρετές;...

Εάν το D.N.A. του Έλληνα παραμένει αναλοίωτο, τότε σίγουρα ο εσώτερος σκοπός του, παραμένει να καταστεί ημίθεος άμβρωτος ουκέτι θνητός, και δεί Θεός.

Οι πρόγονοί μας συνήθιζαν μέσω Αρχετύπων- Θεών, να ψυχαγωγούν και να εκπαιδεύουν τους νεότερους.

Οι Εννέα μούσες για πάράδειγμα του Απόλλωνα, κατά τον Ορφικό Ύμνο, είναι οι καθηγήτριες που διαμορφώνουν παιδεία. "Διανοίας ορθοδότειραι και νόου ευδυνάτοιο", αποκαλούνται. (Κλειώ, Ευτέρπη, Θάλεια, Μελπομένη, Τερψιχόρη, Ουράνία, Ερατώ, Πολύμνια, Καλιόπη). Κάθε μία και μια αχτίδα πολιτισμού, που οδηγούν σε θειοτέρους κόσμους.



Για να φτάσει ένας λαός στα τεράστια επιτεύγματα, έθεσε την Τετρακτύ, δημιούργησε το "ΕΙ" ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ . Το ιερότατο σύμβολο, της αναγνώρισης του θεού μέσα απο τον άνθρωπο, αλλά και του ανθρώπου, μέσω των Θεών. Ο πιο γερός Δεσμός, ήταν το Ερώτημα, ο Έρωτας για τη Φύση τον Πάνα, το "Πάν",το σύμπαν, και την εύρεση της απάντησης, δηλαδή την ανακάλυψη της ρίζας του.

Ο 'Ηλιος θεοποιήθηκε πρώτος όλων, γιατί ο Ήλιος είναι ο πατέρας της γήινης ζωής, ο συντηρητής της ζωής, αλλά και το πνευματικο Φως,γιατι διαλύει το έρεβος της πλάνης και το σκοτάδι.

Ζούμε στη χώρα του Φωτός, σε ένα υπέδαφος πλούσιο σε πετρώματα, που αν μελετήσουμε τα "Λιθικά", θα αντιληφθούμε το μέγεθος των χρησμών και του πλούτου μας.

Η χώρα μας ειναι ζωγραφισμένη με χιλιάδες αποχρώσεις, με πινελιές απο την Αφροδίτη. Zούμε σε μια ερωτική χώρα, με δαντελωτές ακτες, και κύματα και δελφίνια του Ποσειδώνα, με μουσική του Διονύσου, με τη θαλπωρή της Εστίας μας,  με σοφία και στρατηγικές πολέμων, και συγγράματα της Αθηνάς, με τη δύναμη του Αρη, προστάτη του πολέμου, με την Προστάτιδα της Φύσης και των μικρών παιδιών την Άρτεμη, ή τη Σελήνη, που ρυθμίζει παλίροιες και άμπωτη. Που κατέχει βέλη γνώσης προκειμένου να ανοίξει το δρόμο και να επέλθει η Απολλώνια αρμονία και η θεία αναγέννηση της Δήμητρας, της Γης.

Σήμερα πως να σπουδάσεις τον εαυτό σου; Να κατανοήσεις τα πάθη σου, και να μετατρέψεις την πλάνη και τις ψεύτικες δοξασίες, σε αλήθεια και ιδέα;

Πως να μελέτήσεις τη φύση, για να αντιληφθείς πως μέσα της βρίσκεται η δημιουργός αιτία του σύμπαντος και του εαυτού ...

Πως να εφαρμόσεις νόμους Αρετής και Ηθικής;

Πως να εκδηλώσεις την αγνότητα της ψυχής

Πως να κάμεις το βίο σου, διάχυτο απο αγνότητα και αλήθεια

Πως να εργαστείς για το κοινωνικό σύνολο, με σεβασμό και κινούμενος στους άξονες- τους θείους νόμους της ενέργειας, της δικαιοσύνης, της εξέλιξης, του έρωτα, της κίνησης, της ελευθερίας και της αλληλεπίδρασης;

Πολλές οι σχολές στην Αρχαία Ελλάδα, και κάθε μια, είχε και διαφορετική φιλοσοφία. Εξάλλου και σήμερα με δυο συνανθρώπους μας να μιλήσουμε, τρεις διαφορετικές απόψεις θα ακούσουμε. Χιλιάδες χρόνια τώρα, απο τους Δελφούς και τους χρησμούς μέχρι και τους φιλοσόφους, η εσώτερη φωνή λέει "ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ".

Ο Έλληνας πάντα πίστευε στην Ελευθερία του Λόγου και Έκφρασης. Ας ξεκινήσουμε, κάνοντας ζυμώσεις και εποικοδομητικούς Δια-λόγους. ( Ενας "Δίας" θα μου πείτε, "χωράει παντού και ταιριάζει με όλα" ..."Φυσικά" θα σας απαντήσω.. Γιατί ο Διας ειναι ο Νους, η Διάνοια και η Ελληνική Διανόηση εν ΄γένει. )

Αναφέραμε τις  Εννέα μούσες πιο πάνω,ως συνοδούς του Φωτοδότη Απόλλωνα, και προίκα του ανθρώπου.
Η αλήθεια είναι ότι και οι Πυθαγόριοι συμφωνούσαν στα "εννέα μαθήματα- κύκλους ζωής, έως ότου ο άνθρωπος να ανέλθει σε άνωτερα επίπεδα Δια-νόησης.


Τα εννέα μαθήματά μας :

Μάθημα 1ο : Η Ηρωϊκή αντίληψη της ζωής ( φιλοσοφία, μαθηματικά, αστρονομια, ιατρική, εκμάθηση χρήσης βοτανων - Χειρων Κενταυρος, τέχνες) .

(Σχολείο, Πανεπιστήμιο, διαπαιδαγώγηση γενικότερα)

Μάθημα 2ο : Η εκπαίδευση στις Πολεμικές Τέχνες ( χρήση όπλων και σώματος). Απο τις Αμαζόνες, την Άρτεμη, τον Απόλλωνα, στηγυμναστική, και στηη καθημερινή εξάσκηση και προπόνηση.

Μάθημα 3ο : Δοκιμασίες και έλεγχος, πλήρη εξέταση και επανεξέταση της Δια-νοητικής ικανότητας, και του βίου του στρατιώτη. Αγωνίσματα κατα τη διάρκεια Εορτών όπως τα Πύθια, τα Νέμαια, τα Ανθεστήρια, τα Παναθήναια. Σήμερα εξετάσεις, αγώνες μουσικής, αθλημάτων, σκέψης και έκθεσης ιδεών.

Μάθημα 4ο : Μύηση του Στρατιώτη ( η είσοδος στα μικρα μυστήρια) . Πνευματική αντίληψη, Ελληνικη κόσμοθεαση .Μικρά Ελευσίνια Μυστήρια, Καβείρια, κ.οκ.
Σήμερα, το μυστήριο της ζωής, της κβαντικής φυσικής, του γάμου, της βάφτισης ή της ονοματοδοσίας.

Μάθημα 5ο : Ο Ιερός Όρκος, 18 ετών πλέον ενήλικας, η εξ-έλιξη του ανθρώπου, στον έλικα της ζωής. Απο τον Ελικώνα με τις εννέα μούσες, και αφού έμαθε να κρατάει τα ηνία των ορμών του σαν τον Ηνίοχο, πλέον είναι έτοιμος για τις Θερμοπύλες. Θα ακολουθήσουν οι μάχες στις Πλαταιές και πολλές ακόμη άλλες.

Μάθημα 6ο : Στα πεδία της μάχης ( εκστρατείες, κυνήγι ). Σωμα με σωμα, νου με νου. Ψυχοτρονικα, με χρήση λόγου αλλα και άνευ ...

Μάθημα 7ο : Στρατηγική, τακτική , δουρειος ίππος , ζητιάνος μα και στρατηλάτης και βασιλιάς και "δούλος"...

Μάθημα 8ο : βάσανα, κίνδυνοι, συμφορές, μοναξιά, θάνατος .
"Πήρες αυτο που Ζήτησες, ενθυμήθηκες, επικοινώνησες, πορεύσου με αρετή"
Νίκη πάνω απο το φόβο. Ανακάλυψη του ωραίου, του μεγάλου, του αληθινού.
Μεσα απο το χάος αρχίζει να ξεπροβάλλει το φως . Ο πολεμιστής δε λυγίζει, και ακάθεκτος συνεχίζει

Μάθημα 9ο : Αναγέννηση σε καθε ζωη, με σεβασμό εξίσου στη ζωή όσο και στο θάνατο και τιμή και χρέος, μια και για πάντα , ως που να'ρθει το Κλέος. ..
Ήδη πέρασες απο το " γνώθις αυτόν " στο "Μηδέν άγαν "...

Κι'αν ή σημερινή κατάσταση, έχει απομακρύνει τον άνθρωπο απο την ίδια του τη φύση, έιτε με το τρόπο Δια-τροφής του, όπως τα υβρίδια, είτε με τις ελλείψεις βασικών αγαθών, είτε με την αποδόμηση που υφίσταται η κοινωνία, ας κρατήσουμε τα μαθήματα της ζωής, και ας καταλάβουμε ότι ο αγώνας είναι προσωπικός.

Απο το σπίτι μας ξεκινάμε να ανοικοδομούμε, απο τα παιδιά μας μαθαίνουμε, και αυτά θα παράξουν πολιτισμό και νέα ζωή. Δεν έχουμε μόνο κληρονομήσει μια μεγάλη ιστορία, έχουμε και μια ακόμη μεγαλύτερη υποχρέωση.

Να ενσωματώσουμε ξανά μέσα μας, Θεούς, αξίες, και να τιμήσουμε όλα τα αγαθά που καθημερινά μας δίνονται. Ευδαιμονία και εκτίμηση. Φιλότητα και Υγεία. Μουσική και Αρμονία.

Οι θεοί είναι ουσίες και έννοιες ζωτικής σημασίας για κάθε θνητό. Κάθε θνητός έχει θεϊκά στοιχεία και καλείται να τα αναδείξει και για τα Ιερά του να πολεμήσει .

Δεν υπάρχει ΕΛΛΗΝ άπατρις.... το φιλότιμο και το κέφι, είναι η μέθεξη και η έκσταση, λέξεις που δεν προσδιορίζονται σε καμία άλλη γλώσσα.

Γιατί ο λόγος είναι έρως  (είρηκα το ρήμα) και αποζητά την συνεύρεση και την απάντηση. Οι πρόγονοί μας τιμούσαν τον έρωτα ως λόγο και ιερό, και αρκετές τελετές ξεκινούσαν με την αναφορά σε αυτόν.

Ο Έρωτας είναι παιδί της Ειρήνης και του Πολέμου, του Άρη και της Αφροδίτης. Της Διαφορετικότητας και της Φιλότητας. Η διαλεκτική, και οι αντιθέσεις δηλαδή που μέσω εποικοδομητικού Δια-λόγου, γίνονται ο Δία-υλος επικοινωνίας και σύνθεσης καινουριών, καινοτόμων ιδεών και τρόπου ζωής.

Συχνά λέμε μια έγγυο γυναίκα, "Εν-Δια- Φέρουσα". Η φέρουσα έναν Θεό. Αλήθεια πόσο βαρυσήμαντες είναι οι λέξεις μας ! Πόσο κωδικοποιήμενα ή σημαινόμενα τα πάντα γύρω μας !

Με έρωτα γεννιούνται στρατιώτες,και με έρωτα φιλοσοφούν,  και με τάξη και δομή και σειρά,και αρετή αναπτύσσονται δεσμοί στα κύτταρα και στο DNA το Ελληνικό, όμοια με την τετρακτύ και τους σχηματισμούς τους σπόρους του ροδιού.

Δεν υπάρχει ερώτηση στο πως να τιμήσεις τη φατριά σου, τη στέγη σου. Όλα ξεκινούν απο την αυτογνωσία.

Κάθε μέρα ας τιμούμε έναν θεό απο τους Ολυμπίους, ως αξίες και βαθύτερες ανάγκες μας προκειμένου να ισορροπούμε.

Οσο Υπάρχει μονάχα ένα τόξο κι ένα βέλος, ο νους μας,δε θα μας αφήνει στην απραγία. Οσο η κοινωνία θα βάλλεται απο πολλά μέτωπα, θα ταλλανίζόμαστε τα βράδυα που θα βλέπουμε τις σφαγές και τις μαχες,που άλλοι λαοί κάνουν, και θα νιώθουμε παράλυτοι στην αναπηρικη καρέκλα, την αναπαυτικη του καναπέ μας . .. Γιατί απλά α-ΔΙΑ-φορούμε .... και δουλοπρεπώς αφηνόμαστε, δίχως κριτική σκέψη και θέληση για ζωή.


Όσο υπάρχει ο Άρης, η γενναιότητα και η μεγαλοφροσύνη , θα χτυπάει σαν καμπάνα στο αυτί σου νεο-Έλληνα, και θα σου δείχνει την αστεία σου φιγούρα ...και την πλαδαρότητα στο σώμα και στο νου.

Όσο υπάρχει Ιστορια, πρέπει να διαγράφουμε πορεία ... Ο ηρωισμός δεν ζυγίζεται .. Ζυγίζεται όμως η κληρονομιά των προγόνων μας και το χρέος, και πλημμυρίζει ολάκερο το σύμπαν .

Και αν καταμετρήσουμε τους φονιάδες της χώρας μας - τους κλέφτες και τους αρχαιοκάπηλους, τους δύσμοιρους τους αμαθείς και τους ωχαδερφιστές,τους δολοφόνους των παλίμψυστων, τις μαριονέτες και τους υποκριτές, τότε έχουμε οχι μόνο έναν, αλλά πάμπολους λόγους να παλέψουμε.

Για όλους αυτούς που μου δώσανε το αίμα, το σώμα, και το νου, πατρίδα για να μένουμε, ιστορία και γράμματα για να γράφουν τα παιδιά μας, νου για να σκεφτούμε και ερωτήσεις να κάνουμε, και απαντήσεις να ζητάμε, οφείλουμε να γινόμαστε κάθε μέρα περισσότερο ενάρετοι, φιλομαθείς και πολέμιοι της Δια-φθοράς..

Για όλους τους πιο πάνω Λόγους... και τους "απο πάνω", τους στρατιώτες της Ελλάνιας γης, αυτούς που Δια-φυλλάξαν τον πολιτισμό μας,  δεν πρέπει να ζητάμε άδεια για να πολεμήσουμε και να αντισταθούμε, μα το χρέος μας να ΔΙΑ-αισθανθούμε. Ευγνώμονες για όλα τα αγαθά που καθημερίνά λαμβάνουμε, και έχουμε λάβει. Οφείλουμε να μεταλαμπαδεύουμε ως Ιερή Φλόγα την Απολλώνια φλόγα που καίει ακόμα στην Ολυμπία, στους Δελφούς, στην Βεργίνα, και στο Ιδαίον Άντρον.

Είναι καιρός η Ελληνική κοσμοθέαση να μπεί σε κάθε σπίτι, μα περισσότερο στην καρδιά σου  ( Κάρα -Διος). Για να γίνει η κάθε μέρα πιότερο συγκλονιστική, πίοτερο γεμάτη απο ιδέες, αξίες και Θεϊκές ουσίες. Απο την Καρδία του Απόλλωνα του Ήλιου-Φαέθωνα, στην Ελληνική  Ψυχή.

Είναι τιμή μας που είμεθα Έλληνες. Ας ανατρέξουμε στον Ελληνικό λόγο, ας βρούμε τον σεβασμό στον συνάνθρωπό μας. Ας αναγνωρίσουμε τους Θεούς που καθημερινά συναναστρεφόμαστε, τους συνανθρώπους μας, και ας αναδυθεί το Θείο στοιχείο του Καθενός μας.

Θέλουμε να είμεθα  περήφανοι ως Έλληνες !

 Μπορούμε να το τηρήσουμε.


ΕΛλάνθεια
Η φωτογραφία προφίλ του χρήστη ΕΛλάνθεια Ε.Φ.Η. Παππά

ΕΛλάνθεια
Ε. Παππά


http://www.en-gr.com/index.php/el/politismoοs/1289-greek-bc

 

Σάββατο 24 Αυγούστου 2013

250) ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΘΕΡΑΠΕΥΟΥΝ !

ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΘΕΡΑΠΕΥΟΥΝ !
Σύμφωνα με την θεωρία, του Καθηγητού της Φιλολογίας Eric Havelock η οποία στηρίζεται στον Πλάτωνα, το αρχαίο Ελληνικό αλφάβητο προκάλεσε πακτωλό αφηρημένων εννοιών στον Αρχαίο Ελληνικό…. κόσμο, λόγω ενεργοποίησης του εγκεφάλου των χρηστών του…Στον συνεδριακό τόμο των τετρακοσίων σελίδων «Alphabet and the Brain, έκδοση Springer του 1988» παρουσιάζονται τα συμπεράσματα πλήθους κορυφαίων επιστημόνων φιλολόγων, γλωσσολόγων και άλλων ειδικοτήτων, πλην Ελλήνων αντιστοίχων ειδικοτήτων.
Επιμελητές της έκδοσης ήταν ο Καθηγητής της Ιατρικής Charles Lumsden του Πανεπιστημίου του Τορόντο και ο Διευθυντής του Κέντρου Θεωρίας της Επικοινωνίας “Marchal McLuhan” Derrick De Kerckhove.
Tα επιστημονικά αποτελέσματα τα οποία υποστηρίζουν την θεωρία του Havelock είναι τα εξής:
1. Η περιοχή Broca, που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του εγκεφάλου, ενεργοποιήθηκε λίγο περισσότερο, λόγω του Ελληνικού αλφαβήτου διότι χρησιμοποιήθηκαν επιτυχώς φωνήεντα σε γραφή για πρώτη φορά.
2. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος επαναπρογραμματίστηκε ριζικώς.
3. Η πιο πάνω αναφερθείσα συγκλονιστική μεταβολή στην λειτουργία του εγκεφάλου προκάλεσε μία ουσιώδη αλλαγή στην ψυχολογία των χρηστών του αλφαβήτου από την οποία προέκυψε η ανάγκη επικοινωνίας των πολιτών δια της λειτουργίας του θεάτρου.
Οι δημοσιευμένες έρευνες της επιστημονικής ομάδας του Ιωάννη Τσέγκου παρουσιάζονται στο βιβλίο «Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΝΩΝ». Σε αυτές, αλλά και σε νεώτερες έρευνες 1999-2010, απέδειξαν ότι οι μετρήσιμοι δείκτες της Λεκτικής Νοημοσύνης και της Αφαιρετικής Σκέψης με αποδεκτές τεχνικές επιταχύνθηκαν σε ομάδα 25 μη-δυσλεξικών παιδιών. Η διδασκαλία στα παιδιά αυτά καθώς και οι μετρήσεις των δεικτών άρχισαν από την ηλικία των 8 ετών και συνεχίστηκαν μέχρι και τα 12 χρόνια τους.
Οι ίδιοι δείκτες επιβραδύνθηκαν στην ισάριθμη ομάδα μη-δυσλεξικών παιδιών τα οποία δεν διδάχθηκαν εβδομαδιαίως και εξωσχολικώς επί δίωρο την Αρχαία Γλώσσα. Ας σημειωθεί ότι οι δύο ομάδες διδάχθηκαν τα ίδια προγραμματισμένα μαθήματα στο κανονικό ωράριο η δε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με γενικώς αποδεκτό πρότυπο. Ωστόσο, η Αυστραλή Πανεπιστημιακή ερευνήτρια Kate Chanock έκανε ένα βήμα παράλληλο ως προς τον Ιωάννη Τσέγκο διότι στο έργο της «Help for a dyslexic learner from an unlikely source: the study of Ancient Greek, Literacy 2006» περιγράφει πως κατέστησε ένα αγγλομαθή δυσλεξικό σε μη-δυσλεξικό με τα Αρχαία Ελληνικά!
Εν τούτοις, από φέτος, τα μεν παιδιά της Αγγλίας του Δημοτικού στην περιοχή της Οξφόρδης, με επιστημονική πρόταση, επιπροσθέτως των μαθημάτων τους θα μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά, τα δε αντίστοιχης ηλικίας Ελληνόπουλα, μόνον με πολιτική απόφαση, δεν θα διδάσκονται την Αρχαία Γλώσσα ενώ θα έπρεπε, αλλά Αγγλικά!! (Σταύρος Π. Παπαμαρινόπουλος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Μέλος του
Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Τεχνολογίας 2004-2010 )

Σάββατο 10 Αυγούστου 2013

ΛΙΧΑΔΟΝΗΣΙΑ - ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΟ ΕΥΒΟΙΑ



ΛΙΧΑΔΟΝΗΣΙΑ - ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΟ ΕΥΒΟΙΑ
















ΑΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΘΕΣΣΑΛΊΑ - ΓΙΑ ΛΙΧΑΔΟΝΗΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΑΣ
Παίρνουμε την Εθνική οδό για Αθήνα. Περνάμε Κατερίνη , Λάρισα τον Βόλο και συνεχίζουμε μέχρι την έξοδο για Γλύφα - Φέρι Μπότ, μετά από 10 χλμ είμαστε στα Φέρι για Αγιόκαμπο.
Αφήνουμε τη Γλύφα....
Σε μισή ώρα με το Φέρι περνάμε απέναντι στον Αγιόκαμπο.
Από εκεί ακολουθούμε τον δρόμο για Αιδηψό . Μετά από 10 χλμ φθάνουμε στήν διασταύρωση πριν την Αιδηψό, που γράφει Λιχάδα. Αυτός ο δρόμος μας βγάζει στον Άγιο Γεώργιο, χωριό παραθαλάσσιο, και στην Λιχάδα δεξιά πάνω στο βουνό.

 Εδώ στην εκκλησία κάνουμε αριστερά για παραλία
  και συνεχίζουμε από παραλία Αγίου Γεωργίου για τον Κάβο, εκεί τελειώνει ο δρόμος και φτάνουμε σε μια τεράστια πλαζ - παραλία - όπου υπάρχει μια μεγάλη πινακίδα για Λιχαδονήσια και ένα τηλέφωνο που παίρνεις για να έρθει η βάρκα να σε πάει απέναντι σε 10 λεπτά στα ΛΙΧΑΔΟΝΗΣΙΑ !
Εκεί θα έρθει η βάρκα που θα μας πάει απέναντι στα Λιχαδονήσια.


Πριν πάμε στην πλαζ μας κάνει μια βόλτα στα νησάκια όπου θα δούμε τα Ηφαιστειογενή πετρώματα, τα θαλασσοπούλια της Φώκιες, το ναυάγιο κλπ


Ο Καπετάνιος που μας κάνει την ξενάγηση
Εδώ είμαστε στην πλαζ




Τo τοπίο στην πλαζ με τα πρασινογάλαζα νερά της θάλασσας, θυμίζει περισσότερο ακτή από εξωτικό νησί....
Και φυσικά μετά από όλες τις απολαύσεις της οφθαλμοθεραπείας σου ανοίγει η όρεξη για ένα ουζάκι με φρέσκια καραβίδα στα κάρβουνα ! !
Να σημειώσουμε πως στα Λιχαδονήσια δεν υπάρχει ηλεκτρικό, ούτε τουαλέτες, όλα λειτουργούν σε φυσικό... περιβάλλον. Μία γεννήτρια παράγει ρεύμα για το μπαράκι, τα ψυγεία και τη Μουσική.
Το μπαράκι διαθέτει ποτά και φαγητά που πάμε και τα παίρνουμε οι ίδιοι.
Σε πλαστικά πιάτα και ποτήρια, αυτοσερβιριζόμαστε.
Και το οφθαλμόλουτρο συνεχίζεται.....


ΑΠΟ ΑΘΗΝΑ - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΤΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΛΙΧΑΔΟΝΗΣΙΑ
Παίρνουμε την Εθνική οδό για Χαλκίδα από την Αθήνα . 1) Αν θέλουμε μπορούμε να πάμε στην Χαλκίδα και από κει πάμε προς βορά για Μαντουδι, κατεβαίνουμε Λίμνη, Ροβιές Αιδηψό και αμέσως μετά τα Λουτρά κάνουμε αριστερά για Άγιο Νικόλαο Παραλία. Αυτός ο παραλιακός δρόμος μας βγάζει στον Άγιο Γεώργιο, χωριό παραθαλάσσιο, και στην Λιχάδα δεξιά πάνω στο βουνό. Εμείς συνεχίζουμε από παραλία Αγίου Γεωργίου για τον Κάβο, εκεί τελειώνει ο δρόμος και φτάνουμε σε μια τεράστια πλαζ - παραλία - όπου υπάρχει μια μεγάλη πινακίδα για Λχαδονήσια και ένα τηλέφωνο που παίρνεις για να έρθει η βάρκα να σε πάει απέναντι σε 10 λεπτά στα ΛΙΧΑΔΟΝΗΣΙΑ ! !
2) Αν θέλουμε δεν πάμε από Χαλκίδα και την περνάμε συνεχίζοντας την Εθνική οδό για Λαμία. Περνάμε τη Λίμνη Υλίκη, Ακραίφνιο, Μαρτίνο, Αταλάντη , Λιβανάτες και μετά στη Αρκίτσα όπου θα πάρουμε το Φέρι Μποτ για Λουτρά Αιδηψού, στη συνέχεια κάνουμε αριστερά για Άγιο Νικόλαο Παραλία. Αυτός ο παραλιακός δρόμος μας βγάζει στον Άγιο Γεώργιο, χωριό παραθαλάσσιο, και στην Λιχάδα δεξιά πάνω στο βουνό. Εμείς συνεχίζουμε από παραλία Αγίου Γεωργίου για τον Κάβο, εκεί τελειώνει ο δρόμος και φτάνουμε σε μια τεράστια πλαζ - παραλία - όπου υπάρχει μια μεγάλη πινακίδα για Λχαδονήσια και ένα τηλέφωνο που παίρνεις για να έρθει η βάρκα να σε πάει απέναντι σε 10 λεπτά στα ΛΙΧΑΔΟΝΗΣΙΑ ! !
*Τα Λιχαδονήσια είναι ακατοίκητα, επομένως πάει κανείς το πρωί και το βράδυ πρέπει να φύγει. Υπάρχουν δωμάτια στον Άγιο Γεώργιο, στον Άγιο Νικόλαο και φυσικά στα Λουτρά της Αιδηψού (697.44.71.990) όπου βρίσκει κανείς και πάρα πολλά Ξενοδοχεία
*Αυτά που αξίζουν για να απολαύσει κανείς στα Λιχαδονήσια είναι: Το ιδιαίτερο Ηφαιστειογενή περιβάλλον, με τις χρωματικές αντιθέσεις στεριάς και θάλασσας, μια  υπέροχη αμμουδιά με ψιλή άμμο, εκεί που είναι η μοναδική πλαζ με την Ταβέρνα, καφέ, ποτάδικο, απ`όλα ! Οι Φώκες και τα θαλασσοπούλια που κυκλοφορούν παντού ενδιάμεσα στα νησάκια, τα πρασινογάλαζα νερά της θάλασσας, τα θαλάσσια ρεύματα του βόρειου ευβοϊκού με τον Μαλιακό κόλπο και φυσικά το νόστιμο χταπόδι στα κάρβουνα και οι ντόπιες καραβίδες αυτήν την εποχή θα σας μείνουν αλησμόνητα ! !

Δείτε και πιο προσφατο άρθρο μου : http://enimerosiseola.blogspot.com/2015/08/blog-post_22.html

https://twitter.com/PAZAITIS

npazaitis@hotmail.com

Τετάρτη 7 Αυγούστου 2013

252) Οι σημερινοί Έλληνες είμαστε απόγονοι των Αρχαίων

Οι σημερινοί Έλληνες είμαστε απόγονοι των Αρχαίων

«Η πόλη μας ομολογείται (αναγνωρίζεται) ως η αρχαιότατη, …. Γιατί εμείς κατοικούμε σ’αυτήν την πόλη, χωρίς να διώξουμε από εδώ άλλους, ούτε την βρήκαμε έρημη, ούτε έχουμε συγκεντρωθή μιγάδες από πολλά έθνη, αλλά η καταγωγή μας είναι τόσο καλή και γνήσια, ώστε την γή από την οποία γεννηθήκαμε, την ίδια κατέχουμε χωρίς καμία διακοπή(όλον το χρόνο),επειδή είμαστε αυτόχθονες και μπορούμε να ονομάσουμε την πόλη με τα ίδια ονόματα που δίνει κάποιος στους πλησιέστερους συγγενείς του».

Ισοκράτους Πανηγυρικός, 23-24 (380 π.Χ)


Τα τελευταία χρόνια αμφισβητείται απο πολλούς «διανοούμενους» και πολιτικούς, Έλληνες και μη, η καταγωγή των σημερινών Ελλήνων από τους αρχαίους Ελληνες. Υπάρχουν θεωρίες, ατεκμηρίωτες πάντοτε, που υποστηρίζουν οτι οι σημερινοί Έλληνες κατάγονται από Ινδοευρωπαίους, απο την Αφρική (θεωρία της μαύρης Αθηνάς,η οποία, παρά το ότι δεν στέκεται επιστημονικά, διδάσκεται σε αρκετά Αμερικάνικα πανεπιστήμια), από Σημιτοφοίνικες και άλλα τέτοια φαιδρά.

Και λέμε φαιδρά γιατί κάθε έρευνα, που αποδεικνύει τόσο την αυτοχθονία των αρχαίων προγόνων μας, όσο και το αδιάσπαστο του λαού μας απο τα πανάρχαια χρόνια μέχρι σήμερα, αποσιωπάται και δεν διδάσκεται στα πανεπιστήμια και στα σχολεία. Τις έρευνες αυτές θα παραθέσουμε παρακάτω.
Πρώτα απ’όλα δεν λαμβάνονται υπ’όψην οι αναφορές των ίδιων των αρχαίων συγγραφέων που στηρίζουν την αυτοχθονία των αρχαίων Ελλήνων.

Αυτό συμβαίνει είτε απο άγνοια των κειμένων αυτών απο τους εκπαιδευτικούς ή από κάποιου είδους εμπάθεια πρός την αρχαία Ελλάδα, πράγμα που οφείλεται στο ότι δέχονται χωρίς έρευνα όσα τους λένε κάποιοι «φωτισμένοι» καθηγητές πανεπιστημίων στα οποία σπούδασαν.

Ταυτόχρονα πολλοί Έλληνες εκπαιδευτικοί γίνονται θιασώτες ξένων θεωριών, όπως αυτή του Ιακώβ Φαλμεράϋερ, (θεωρία που έχει αποδειχθεί εσφαλμένη εδώ και έναν αιώνα) και υποστηρίζουν ότι δεν έχουμε καμιά σχέση με τους αρχαίους Έλληνες αλλά είμαστε Σλάβοι, Αλβανοί, Αφρικανοί, Τούρκοι και οτιδήποτε άλλο εκτός απο Έλληνες.

Παρ’ ότι ο Φαλμεράυερ έχει αποδειχθεί εμπαθής και αντιεπιστημονικός συνεχίζει να στηρίζεται από αρκετούς εκπαιδευτικούς και οι έρευνες των Ελλήνων καθηγητών που αποδεικνύουν τα ψεύδη του, αποσιωπούνται πλήρως και δεν διδάσκονται στα παιδιά.

Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε οτι τα τελευταία 100 χρόνια πολλοί λαοί χρησιμοποίησαν και χρησιμοποιούν τους αρχαίους Έλληνες και τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό σαν δικό τους και τους εαυτούς τους σαν απογόνους των αρχαίων Ελλήνων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στις ημέρες μας, οι Σλάβοι Σκοπιανοί.

Πιστεύουν και προπαγανδίζουν σε όλο το κόσμο οτι είναι γνήσιοι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Βέβαια δεν τους ήρθε ξαφνικά στο μυαλό ότι είναι γνήσιοι Μακεδόνες. Άνθρωποι όπως ο Τζόρτζ Σόρος έχουν χαρίσει πολλά εκατομμύρια δολλάρια στα Σκόπια φτιάχνοντας Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και Πανεπιστήμια στα οποία οι Σκοπιανοί μαθαίνουν οτι πρόγονοί τους ήταν ο Φίλιππος, ο Αλέξανδρος, ο Αριστοτέλης.

Χωρίς την συνεχή και τεράστια οικονομική ενίσχυση από ιδρύματα και οργανώσεις όπως του κ. Σόρος, τα Σκόπια ίσως να μην υπήρχαν σαν κράτος σήμερα. Βέβαια όλα αυτά συμβαίνουν με την ανοχή των ελληνικών κυβερνήσεων.
Είναι κοινό μυστικό οτι τα πρωτοκλασάτα στελέχη τους, υπακούουν και λένε σε όλα «YES SIR», με αντάλλαγμα την επανεκλογή τους. (Οι αναγνώστες μπορούν να ψάξουν στο διαδίκτυο και θα βρουν σωρεία δηλώσεων Ελλήνων βουλευτών πάνω στο θέμα…)

Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΕΛΛΗΝΕΣ

Παρ’ όλα αυτά οι επιστήμες προοδεύουν. Σήμερα οι έρευνες πάνω στην ιστορία των λαών δεν περιορίζονται μόνο στα ιστορικά και αρχαιολογικά δεδομένα. Πολλές επιστήμες επιστρατεύονται για την εξαγωγή ακριβέστερων και πιο αντικειμενικών συμπερασμάτων πάνω στην ανθρώπινη ιστορία. Μια απο αυτές τις επιστήμες είναι και η γενετική, η οποία είναι και η ακριβεστέρα όλων. Όλοι γνωρίζουμε ότι η μελέτη του DNA, αποκαλύπτει την καταγωγή και χρησιμοποιείται από την παλαιοντολογία μέχρι την αστυνομία.
Εχουν γίνει τέτοιου είδους έρευνες που να αποδεικνύουν οτι είμαστε πάντα Έλληνες;
Βεβαίως έχουν γίνει και μάλιστα επίσημες πανεπιστημιακές αλλά δεν έχουν προβληθεί παρά ελάχιστα.

ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ

Τα ελληνικά ΜΜΕ στη χώρα μας πρόβαλλαν τη Σκοπιανή έρευνα, η οποία «αποδεικνύει» ότι οι Έλληνες καταγόμαστε από την Αφρική.

Για μέρες ακούγαμε την Σκοπιανή έρευνα…Την απάντηση όμως του Έλληνα καθηγητή Γενετικής από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, την παρουσίασαν μόνο τα μικρά κανάλια. Δείτε γιατί. Ο κ. Τριανταφυλλίδης κατηγόρησε τους Σκοπιανούς καθηγητές σαν κοινούς απατεώνες. Η έρευνά τους ήταν μισθωμένη και είχε πολιτική σκοπιμότητα. Το ανθρώπινο DNA αποτελείται από τμήματα που επιμολύνονται όταν πάθει ο άνθρωπος μια ίωση ή όταν τσιμπηθεί από ένα κουνούπι.

Τότε το DNA του ιού μεταφέρεται(τμήμα του) στο ανθρώπινο DNA. Έτσι άλλωστε οι επιστήμονες καταλαβαίνουν τι αρρώστιες έχει περάσει ένας λαός. Σύμφωνα λοιπόν με τον κ. Τριανταφυλλίδη μελέτησαν οι Σκοπιανοί αυτό το μέρος του DNA. Αν το κουνούπι που σε τσίμπησε προέρχεται από την Αφρική, σου μεταφέρει γονότυπο από την Αφρική. Είπε ακόμη ότι σε διεθνές επίπεδο, για έρευνες ανακάλυψης της καταγωγής λαών, όλα τα πανεπιστήμια ερευνούν το μιτοχονδριακό DNA, το οποίο μεταβιβάζεται από την μητέρα στο παιδί και δεν «επιμολύνεται» με ξένα DNA.

Επι πολλά έτη λοιπόν γενετιστές απο ευρωπαϊκά πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα μελέτησαν το μιτοχονδριακό DNA των σημερινών πληθυσμών της Ευρώπης και της Εγγύς Ανατολής και ανακάλυψαν τις σχέσεις που τους συνέδεαν πρίν απο 75.000 χρόνια.

Συγκεκριμένα: Εικοσι οκτώ(28) πανεπιστήμια της Ευρώπης ξεκίνησαν το 1990, υπο την αιγίδα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Συμμετείχαν οι χώρες: Αγγλία, Ιταλία, Ρωσία, Γερμανία, Δανία, Ιρλανδία, Ρουμανία, Τσεχία, Ισραήλ, Εσθονία, Ιράκ, Συρία. Εκαναν έρευνες DNA για τους κατοίκους της Ευρώπης. Απο πλευράς Ελλάδας συμμετείχει το Τμήμα Γενετικής και Μοριακής Βιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης υπο τον καθηγητή Κωνσταντίνο Τριανταφυλλίδη. Η έρευνα αυτή ήταν άκρως ενδιαφέρουσα, διότι απέδειξε οτι οι σημερινοί κάτοικοι της Ελλάδος είναι απευθείας απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων. Συγκεκριμένα απέδειξε ότι σε ποσοστό 70% οι σημερινοί Έλληνες έχουν το ίδιο DNA, με τους αυτόχθονες κατοίκους της Ελλάδας της προϊστορικής εποχής.

Το υπόλοιπο 30% από περιοχές της Εγγύς Ανατολής και προσδιορίζονται χρονικά στα νεολιθικά χρόνια. οι οποίες έχει αποδειχθεί ότι κατοικούνταν ελληνικά φύλα. Όπως καταλαβαίνετε η έρευνα λέει με απλά λόγια, ότι οι πρόγονοι του Περικλή, του Σωκράτη, του Αριστοτέλη και εμείς, έχουμε το ίδιο DNA. Σε ποσοστό που αγγίζει το 99,5%. Γιατί η έρευνα αυτή δεν προβλήθηκε από τα ΜΜΕ; Γιατί δεν πέρασε στην εκπαιδευτική ύλη; Ποιος ρυθμίζει τι διδάσκεται και τι αποσιωπάται;

Η έρευνα αυτή δημοσιεύτηκε στην «Καθημερινή» της 8ης Δεκεμβρίου του 2000.
Επίσης στον «Ταχυδρόμο» της 2ας Απριλίου 2005.


Αλλη μια έρευνα έγινε απο το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ των ΗΠΑ και της Παβίας της Ιταλίας. Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή της Κυριακής» της 6ης Νοεμβρίου 2005. Το δημοσίευμα είχε τίτλο «Καθαρο το DNA των Ελλήνων». Το δημοσίευμα απαντά ευθέως στον περιβόητο Φαλμεράϋερ(υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τη θεωρία του Φαλμεράϋερ οι Έλληνες του 19ου αιώνα, άρα και οι σημερινοί ήταν Σλάβοι και Αλβανοί και ότι δεν είχαν καμία φυλετική σχέση με τους αρχαίους Έλληνες). Στην έρευνα αυτή συμμετείχαν και ο κ. Τριανταφυλλίδης με την ερευνητική του ομάδα, απο το ΑΠΘ. Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι η έρευνα απέδειξε ότι η θεωρία του Φαλμεράϋερ είναι λανθασμένη. Συγκεκριμένα απέδειξε ότι οι Έλληνες παρ΄’ όλα τα 400 χρόνια σκλαβιάς στους Τούρκους, δεν αλλοιώθηκαν γενετικά.

Όποιοι θέλουν να δούν περισσότερα στοιχεία, πρέπει να διαβάσουν το βιβλίο του κ. Τριανταφυλλίδη «Η ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ» από τις εκδόσεις «Γαληνος». Υπάρχει όμως ένα ακόμη βιβλίο, πιο εκλαϊκευμένο, το «ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΕΙ ΕΣΜΕΝ» των εκδόσεων «Κάδμος».

Υ.Γ: Γράψαμε αυτό το άρθρο, από καθαρή αντίδραση προς το Υπουργείο Παιδείας και προς όλους τους θολοκουλτουριάρηδες, που προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν είμαστε Έλληνες.

Αρης Ηλίας – Γιάννης Κουτσούρης – Δημ. Παπαδόπουλος – Τάσος Σαλβάνος

Τι θα έκαναν οι αρχαίοι Ελληνες για την κρίση;

Τι συμβουλές θα έδιναν οι αρχαίοι Έλληνες στους σύγχρονους, που ταλανίζονται από την οικονομική και πολιτική κρίση; αναρωτιέται το BBC, προβάλλοντας τις ρήσεις και τις διδαχές φιλοσόφων όπως ο Σωκράτης, αλλά και τις αποφάσεις του Σόλωνα και του Κλεισθένη, ως ιδιαίτερα χρήσιμα παραδείγματα για όποιον αναζητά την «φώτιση» του αρχαίου πνεύματος. Το άρθρο υπογράφει ο λέκτορας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης Armand D' Angour ο οποίος είναι και συγγραφέας του βιβλίου «Οι Έλληνες και το Νέο: η καινοτομία στην αρχαία ελληνική φαντασία και εμπειρία».

Χρέος, διχασμός και εξέγερση. Αυτή ήταν η Αθήνα του 6ου αιώνα π.Χ.

Αρχικά ο καθηγητής αναφέρεται στον 6ο αιώνα π.Χ. και τον Σόλωνα. «Στις αρχές του 6ου αιώνα π.Χ. οι πολίτες της Αθήνας βαρύνονταν από χρέη, κοινωνικό διχασμό και ανισότητες, με τους φτωχούς αγρότες έτοιμους να πουληθούν ως σκλάβοι, απλώς και μόνο για να ζήσουν τις οικογένειές τους.
Η εξέγερση ήταν επικείμενη, ωστόσο ο αριστοκρατικής καταγωγής Σόλων, αναδείχθηκε ως δίκαιος μεσολαβητής μεταξύ πλουσίων και φτωχών. Κατήργησε τα δεσμά του χρέους, περιόρισε την ιδιοκτησία γης, ενώ δημιούργησε τάξεις πολιτών με διαφορετικά επίπεδα πλούτου και συνεπώς αντίστοιχες οικονομικές υποχρεώσεις.
Τα μέτρα του, παρότι δέχθηκαν επιθέσεις από όλες τις πλευρές, υιοθετήθηκαν και άνοιξαν τον δρόμο για την δημιουργία της δημοκρατίας», γράφει ο D' Angour. Συμπεραίνει μάλιστα ότι η επιτυχία του Σόλωνα δείχνει ότι οι μεγάλοι ηγέτες πρέπει να έχουν το κουράγιο υλοποιήσουν μη δημοφιλή, συμβιβαστικά μέτρα, για το καλό της δικαιοσύνης και της σταθερότητας.


Τι θα συμβεί μετά; Ο Δελφικός χρησμός

Αναφερόμενος στους ακατάληπτους χρησμούς του μαντείου των Δελφών, ο καθηγητής εικάζει ότι στην ερώτηση: «Πρέπει η Ελλάδα να αφήσει το ευρώ;» η απάντηση πιθανώς να ήταν: «Η Ελλάδα θα πρέπει να εγκαταλείψει το ευρώ, αν το ευρώ έχει εγκαταλείψει την Ελλάδα» αφήνοντας όσους τάσσονται υπέρ και όσους τάσσονται κατά μιας εξόδου, να ερίζουν για το ποια ακριβώς είναι η σημασία του χρησμού.

Σημειώνει ωστόσο ότι η πιο σοφή συμβουλή είναι τα περίφημα Δελφικά παραγγέλματα: «Γνώθι σαυτόν» και «Μηδέν άγαν».

Ο μύστης Πυθαγόρας

Αν οι σύγχρονοι Έλληνες νιώθουν να λυγίζουν από την οικονομική κρίση, μπορεί να βρουν παρηγοριά λέει ο Armand D' Angour στην ρήση του προγόνου τους, Πυθαγόρα που υπόστήριζε ότι όλα επανέρχονται, συνεπώς τίποτα δεν είναι τελείως καινούργιο.

Ο Πυθαγόρας ο Σάμιος, ήταν φιλόσοφος, μαθηματικός, ένας μύστης του 6ου αιώνα που πίστευε ότι οι αριθμοί κρύβονται πίσω από καθετί στο σύμπαν και ότι τα κοσμικά γεγονότα επαναλαμβάνονται σε ένα κύκλο 10800 ετών.
Πρόσεχε, υπάρχουν και χειρότερα…Ο Οδυσσέας και η αντοχή

«Βάστα καρδιά, χειρότερα δεινά βαστούσες τότες που μού 'τρωγε ο αδάμαστος ο Κύκλωπας γενναίους 20 συντρόφους»* λέει ο Οδυσσέας κατά το ταξίδι της επιστροφής στην Ιθάκη, προσπαθώντας να πείσει τον εαυτό του να μην λυγίσει λίγο πριν το τέλος, μετά από τόσες περιπέτειες.

Το μήνυμα, όπως επισημαίνει ο καθηγητής, είναι ότι στο παρελθόν μπορεί να υπήρξαν ακόμη πιο δύσκολες καταστάσεις, οι οποίες ωστόσο ξεπεράστηκαν με ευφυΐα και κουράγιο.

* (μτφ. Αργύρη Εφταλιώτη)


Είσαι βέβαιος ότι είναι σωστό αυτό; Η ακούραστη αναζήτηση του Σωκράτη 

«Είναι πολύ μεγάλο αγαθό για τον άνθρωπο το μιλάει κάθε μέρα για την αρετή και για τα άλλα για τα οποία με ακούτε να συζητάω εξετάζοντας τον εαυτό μου και τους άλλους. Γιατί η ζωή, χωρίς να τα εξετάζει κανείς αυτά, είναι ζωή που δεν αξίζει να τη ζει ο άνθρωπος» έλεγε ο Σωκράτης, ο οποίος δεν σταμάτησε ποτέ να αναζητά απαντήσεις σε ερωτήματα όπως «Τι είναι δικαιοσύνη;» και «πως πρέπει να ζούμε;».

Η κληρονομιά του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου, είναι το καθήκον να συνεχίζουμε την ακούραστη αναζήτηση ακόμη και όταν- ή μάλλον ειδικά όταν- δεν είναι πιθανό να βρούμε σαφείς, οριστικές απαντήσεις.

Η πολιτική σάτιρα του Αριστοφάνη

Η κωμωδία του Αριστοφάνη «Βάτραχοι» του 405 π.Χ. περιέχει ειλικρινείς και ξεκάθαρες συμβουλές για τους «πολιτικά ασταθείς» συμπατριώτες του: διαλέξτε καλούς ηγέτες, αλλιώς θα ξεμείνετε με τους κακούς.

«Να κάνουμε ότι και την τελευταία φορά;» Ηράκλειτος ο στοχαστής

«Δεν μπορείς να μπεις δυο φορές στο ίδιο ποτάμι» έλεγε ο Ηράκλειτος, τον 5ο π.Χ. αιώνα. Ενώ η αλλαγή είναι συνεχής, διαφορετικά πράγματα αλλάζουν με διαφορετικούς ρυθμούς. Σε ένα περιβάλλον μόνιμης ροής, είναι σημαντικό να ορίσει κανείς κάποια σταθερά σημεία και να πιαστεί γερά από αυτά. Οι αγορές ομολόγων, το χρέος και τα πακέτα διάσωσης μπορεί να αποτελούν μια τέτοια πρόκληση.
Ο Ιπποκράτης αντιμέτωπος με την πραγματικότητα

Η δυτική ιατρική έχει τις ρίζες της στον Ιπποκράτη, στα τέλη του 5ου π.Χ. αιώνα. Αυτό που είναι εξαιρετικό στην αρχαία σκέψη περί υγείας και ασθενειών, είναι η ξεκάθαρη παραδοχή ότι οι γιατροί πρέπει να παρατηρούν με ακρίβεια και να καταγράφουν με ειλικρίνεια, ακόμη και όταν οι ασθενείς φεύγουν από την ζωή. Η μαγεία ή τα ευχολόγια δεν μπορούν να θεραπεύσουν. Μόνο η τίμια, εξαντλητική, εμπειρική παρατήρηση μπορεί να αποκαλύψει τι αποδίδει και τι όχι.

Αρπάζοντας την ευκαιρία: Ο Κλεισθένης και η δημοκρατία

Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν πολύ καλά την δύναμη της ευκαιρίας. Το να εκμεταλλεύεται κανείς μια δεδομένη στιγμή, μια ευκαιρία- στην δημόσια αγόρευση, στον αθλητισμό, στην μάχη- ήταν αξιοθαύμαστο και θεωρούνταν ένδειξη ικανότητας.

Μετά το τέλος της τυραννίας του Πεισίστρατου, ο Κλεισθένης έπρεπε να δημιουργήσει ένα σύνταγμα πιο δημοκρατικό. Επινόησε λοιπόν με θαυμαστή ταχύτητα, ένα σύστημα αιρετής κυβέρνησης στην οποία όλοι οι πολίτες είχαν δικαίωμα ψήφου. Έτσι γεννήθηκε η πρώτη δημοκρατία στον κόσμο (δήμος=λαός εξηγεί ο καθηγητής).

Αρχιμήδης, ο εφευρέτης

Τέλος ο Armand D' Angour αναφέρεται στον Αρχιμήδη και το περίφημο «Εύρηκα!» που αναφώνησε βγαίνοντας ενθουσιασμένος από το λουτρό, όπου ανακάλυψε το νόμο του ειδικού βάρους.

Το να βρει κάποιος την λύση σε ένα ακανθώδες πρόβλημα απαιτεί μεγάλη νοητική προσπάθεια, αλλά η απάντηση έρχεται συχνά όταν ρίχνεις τους ρυθμούς, όταν κλείνεις τον διακόπτη και απολαμβάνεις…το μπάνιο σου, καταλήγει ο καθηγητής.

Πηγές: ethnos.gr, bbc.co.uk
Αναγνώστης

Τρίτη 6 Αυγούστου 2013

246) Οι λύσεις του Λυκούργου για την κρίση

Οι λύσεις του Λυκούργου για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης! –  διαφορετικό
 
ΤΟ ΕΙΧΕ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 28 ΑΙΩΝΕΣ

Ένα από τα πρώτα μέτρα που έλαβε ο Λυκούργος ήταν η κατάργηση του νομίσματος και η αντικατάστασή του με δύσχρηστα ογκώδη σιδερένια νομίσματα…
Χιλιάδες χρόνια αργότερα, ένας μεγάλος του πνεύματος και της τέχνης, ο Ριχάρδος Βάγκνερ, τοποθετούσε στον χρυσό του Ρήνου όλα τα κακά του κόσμου. Το χρήμα ήταν το…… κακό και αυτό ο Λυκούργος το είχε διαπιστώσει πριν από 28 ολόκληρους αιώνες.
“Δεύτερο έργο του Λυκούργου, και το πιο τολμηρό απ’ όλα, είναι… ο αναδασμός της γης. Υπήρχε τότε φοβερή ανισότητα και έρχονταν στην πόλη πολλοί ακτήμονες και άποροι επειδή τα πλούτη είχαν συσσωρευτή σε ελάχιστους.
Γι’ αυτό, πολεμώντας την αναισχυντία και το φθόνο και το έγκλημα και την τρυφηλότητα και τα δύο άλλα νοσήματα της πολιτείας, που είναι παλαιότερα και σοβαρότερα, τον πλούτο και τη φτώχεια, έπεισε όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες να τα βάλουν όλα στη μέση για να γίνη αναδασμός και να ζουν μεταξύ τους όλοι ίσοι και μ ε ίση περιουσία, επιδιώκοντας να πρωτεύουν στην αρετή, σαν να μην υπήρχε καμιά άλλη ανάμεσά τους διαφορά και ανισότητα παρά αυτή που την ορίζει η καταδίκη του κακού και ο έπαινος του καλού πολίτη.
Και κάνοντας πράξη το έργο του μοίρασε την άλλη λακωνική γη σε τριάντα χιλιάδες κλήρους για τους περιοίκους κι αυτήν που αποτελούσε την Σπάρτη σε εννιά χιλιάδες (γιατί τόσοι έγιναν οι κλήροι των Σπαρτιατών).»ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ – ΒΙΟΣ ΛΥΚΟΥΡΓΟΥ
«Λένε πως όταν κάποτε ο Λυκούργος, χρόνια πολλά μετά τον αναδασμό της γης, γύριζε από ένα ταξίδι και είδε να έχουν πριν λίγο θερίσει στους αγρούς, καμαρώνοντας τους σωρούς, ίσους τον ένα δίπλα στον άλλο, χαμογέλασε και είπε σ’ αυ τούς που ήταν μαζί του, πως η Λακωνική ολόκλη ρη μοιάζει με χώρα που ανήκει σε αδέλφια, που μόλις έκαναν τη μοιρασιά».
 Πρώτος ο Λυκούργος, πρώτη η Αρχαία Σπάρτη αντελήφθη αυτό που αργότερα έγινε η μάστιγα της ανθρωπότητας, την δουλεία του χρήματος! Κάποτε οι ισχυροί είχαν τον έλεγχο των υλικών αγαθών, σήμερα τα πράγματα έχουν αντιστραφεί, αυτοί που έχουν τον έλεγχο των υλικών αγαθών είναι και οι ισχυροί.
Αυτήν την αντιστροφή των πραγμάτων, αυτόν τον βιασμό της φύσης που επέρχετο προσπάθησε να προλάβει ο Λυκούρ γος περιορίζοντας στο ελάχιστο την κοινωνική αδικία, εγκαθιστώντας μια κατάσταση οικονομικής ισότητας μεταξύ των πολιτών και προχω ρώντας σε ένα πρακτικό μέτρο για την επίτευξη αυτού του σκοπού.
Στην κατάργηση των χρυσών και αργυρών νομισμάτων και στην αντικατάσταση τους με δυσκίνητα σιδερένια νομίσματα ούτως ώστε όταν καθιερώθηκε αυτό το μέτρο, όπως ανα φέρει ο Πλούταρχος, πολλών ειδών αδικήματα εξηφανίσθησαν από την Λακεδαίμονα. Πρώτος, δηλαδή ό Λυκούργος, “πρώτη η Αρχαία Σπάρτη ήταν η Πολιτεία εκείνη που κατήργησε τον χρυσό από βάση της οικονομίας της.”
pyrron.blogspot
ellinon-anava.pblogs
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr