Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2024

Η ομοφυλοφιλία στην Αθήνα - Οι «Νόμοι» του Σόλωνα είναι αρκετά σαφείς για τις συνέπειες που έχει κάποιος Αθηναίος αν συνάψει σχέση με άντρα:


' φωτογραφία του γνωστού πίνακα του Νάρκισσου'

Η ομοφυλοφιλία στην Αθήνα
 
Οι «Νόμοι» του Σόλωνα (βιβλίο 5, κεφάλαιο 5, άρθρο 332), είναι αρκετά σαφείς για τις συνέπειες που έχει κάποιος Αθηναίος αν συνάψει σχέση με άντρα:
Αν τις Αθηναίος εταιρήση, με έξεστω αυτω των εννέα αρχόντων γενέσθαι, μηδέ ιερωσύνην ιερώσασθαι, μηδέ συνδικήσαι τω δήμω, μηδέ αρχήν αρχέτω μηδεμιάν, μήτε ενδημον, μήτε υπερόριον, μήτε κληρωτήν, μήτε χειροτονητήν, μηδέ επικυρήκειαν αποστελλέσθω, μηδέ γνώμην λεγέτω, μηδέ εις τα δημοτελή ιερά εισίτω, μηδέ εν ταις κοιναίς σταφονοφορίες σταφανούσθω, μηδέ εντός των της αγοράς περιρραντηριων πορευέσθω.
Εάν δε ταύτα τις ποιή,καταγνωσθέντως αυτού εταιρείν, θανάτω ζημιούσθω.
Δηλαδή, αν κάποιος Αθηναίος συνάψει (ομοφυλοφιλική) σχέση με κάποιον άλλο:
Δεν του επιτρέπεται να γίνει μέλος των 9 αρχόντων.
Δεν του επιτρέπεται να εκλεγεί ιερέας.
Δεν του επιτρέπεται να είναι συνήγορος του λαού.
Δεν του επιτρέπεται να ασκήσει κάποια εξουσία, εντός η εκτός της χώρας, κληρωτή ή χειροτονητή.
Δεν του επιτρέπεται να σταλεί ως κήρυκας πολέμου.
Δεν του επιτρέπεται να εκθέσει τη γνώμη του.
Δεν του επιτρέπεται να μπει στους δημόσιους ναούς.
Δεν του επιτρέπεται να στεφανωθεί στις δημόσιες στεφανοφορίες.
Δεν του επιτρέπεται να παίρνει μέρος στους περιπάτους που γίνονται στην αγορά.
Όποιος λοιπόν (πολίτης) έχει καταδικαστεί ως ερωτικός σύντροφος, αλλά ενεργήσει αντίθετα με τις διατάξεις του νόμου, να τιμωρείται με θάνατο.
 
Π. Κυριακόπουλος
Αρχαίο Ελληνικό Δίκαιο

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΡΑΧΜΗΣ - ΤΑ ΚΑΦΕΤΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

 

Το χιλιάρικο του 1956 θεωρείται από πολλούς το πιο όμορφο δραχμικό χαρτονόμισμα. Είναι ο πατριάρχης των καφετιών, όπως καθιερώθηκαν στην καθομιλουμένη τα χιλιάρικα στην μεταπολεμική Ελλάδα. Κυκλοφόρησε μέχρι το 1971 ενώ ακολούθησαν τα άλλα δύο καφετιά χιλιάρικα, του 1970 και του 1987, που έφθασαν μέχρι το τέλος του 2001 και την εισαγωγή του ευρώ.
Εικαστικά είναι αφιερωμένο στον Μέγα Αλέξανδρο με χαρακτικά του ζωγράφου και χαράκτη Αλέξανδρου Κορογιαννάκη (1906-1966).

 Στη μπροστά όψη του κυριαρχεί μια χαρακτή παράσταση που προέρχεται από τη σαρκοφάγο του Μεγάλου Αλεξάνδρου που βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Κωνσταντινούπολης (βρέθηκε στη Σιδώνα της Φοινίκης το 1887) και απεικονίζει σκηνή κυνηγιού στην οποία συμμετέχουν Έλληνες και Πέρσες. Στο αριστερό μέρος εικονίζεται κεφαλή Μεγάλου Αλεξάνδρου με λεοντή, απεικόνιση εμπνευσμένη από αργυρό τετράδραχμο Μεγάλου Αλεξάνδρου (323-320 π.Χ.).

Στην πίσω όψη έχουμε μια υπέροχη χαρακτή απεικόνιση της Mάχης της Ισσού με τη μορφή του μαχόμενου Αλέξανδρου να κυριαρχεί, αντιγραφή από το γνωστό ψηφιδωτό της Πομπηίας.
21 χρόνια μετά την κυκλοφορία αυτού του χιλιάρικου, το 1977, ο καθηγητής Μανόλης Ανδρόνικος παρουσιάζει στην έκπληκτη υφήλιο τους Βασιλικούς Τάφους της Βεργίνας. Στη Μεγάλη Τούμπα, βρίσκει ένα θώρακα που είναι πραγματικά ολόιδιος με τον θώρακα που φοράει ο Αλέξανδρος στο ψηφιδωτό της Πομπηίας. Η ομοιότητα είναι εκπληκτική! Δεν αποκλείεται ο καλλιτέχνης που έφτιαξε το ψηφιδωτό να είχε πρότυπο κάποιον πίνακα του Απελλή, του περίφημου ζωγράφου του Μεγαλέξανδρου, του Πτολεμαίου, αλλά και των τάφων της Βεργίνας. Όχι μόνο το γενικό σχέδιο είναι ίδιο, αλλά και οι λεπτομέρειες, όπως τα κουμπώματα.

Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Πιθανότατα ο Φίλιππος και ο γιος του Αλέξανδρος είχαν μια συγκεκριμένη κατασκευή βασιλικής πανοπλίας. Σύμφωνα με μια άλλη θεωρία, όχι κυρίαρχη, στη Μεγάλη Τούμπα της Βεργίνας δεν βρίσκεται ο Φίλιππος, αλλά ο Μέγας Αλέξανδρος, η Ρωξάνη και ο δωδεκαετής γιος τους, Αλέξανδρος Δ΄. Δείτε στις εικόνες τις δύο όψεις του χιλιάρικου και φωτογραφίες του ψηφιδωτού της Πομπηίας και του ευρήματος της Βεργίνας.

@DrxHistory
ΤΑ ΚΑΦΕΤΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Μάθετε τα πάντα για τη συλλογή: http://drx.gr/?twclid=2-1frkms3lgyfsfwyd0emcfn5rt


Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2024

Οι Έλληνες ανέδειξαν την έννοια πατρίδα ως υπέρτατη ιδεολογία και ως το «τιμιώτερον, σεμνότερον και αγιότερο» όλων.

 

Σε όλους σχεδόν τους αξιόλογους πολιτισμούς, όλων των εποχών, οι λέξεις πατρίδα, πατριωτισμός, πατριωτικό καθήκον και τα διάφορα άλλα παράγωγά τους, λίγο ή πολύ σηματοδότησαν τα ιερά και τα όσιά τους. Ιδιαίτερα οι Έλληνες, ήδη στα πρώτα γραπτά τους κείμενα, με τα οποία γαλουχήθηκε όλος ο Δυτικός Κόσμος (Έπη Ομήρου) ύμνησαν την πατρίδα και την ανέδειξαν ως κυρίαρχη ιδεολογία και υπέρτατη αξία. 
«Εις οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρις», ή «Ουδέν γλύκιον πατρίδος» τραγουδά στα έπη του ο Όμηρος. Παράλληλα όλη η Οδύσσεια είναι αφιερωμένη στον αγώνα, την πάλη, τη γλυκιά επιθυμία, το «νόστιμο ήμαρ» του ανθρώπου (Οδυσσέα) για να επιστρέψει στην πατρώα γη την Ιθάκη. Επίσης ο Θεόγνις ο Μεγαρεύς σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι «Ουδέν αρ’ ην φίλτερον άλλο πατρίς» (δεν υπάρχει τίποτε πιο αγαπημένο από την πατρίδα).
Αλλά και στην κλασική και ελληνιστική εποχή, οι Έλληνες ανέδειξαν την έννοια πατρίδα ως υπέρτατη ιδεολογία και ως το «τιμιώτερον, σεμνότερον και αγιότερο» όλων. 
Αυτό μας το διδάσκει με μια μόνο πρόταση και μας στέλνει αιώνια και πανανθρώπινα μηνύματα για την αγάπη προς την πατρίδα και ο Σωκράτης (469-399 π.Χ.), ο μέγιστος των Ελλήνων φιλόσοφος: «…μητρός τε και πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστί η πατρίς και σεμνότερον και αγιότερον εν μείζονι μοίρα και παρά θεοίς και παρ’ ανθρώποις, τοις νουν έχουσιν».
Υπέρτατη αξία για τους αρχαίους Έλληνες και ιδιαίτερα για το Σωκράτη είχαν οι νόμοι, και μέσω αυτών η πατρίδα, αφού προτίμησε, ως γνωστόν να πιει το κώνειο και να πεθάνει, παρά να ζήσει καταστρατηγώντας τους νόμους της πατρίδας. 
Άλλωστε, σύμφωνα και με τον Ξενοφώντα: «όταν οι πολίτες πειθαρχούν στους νόμους, η πατρίδα γίνεται ευδαίμων και ισχυρή».
Εάν μελετήσει κανείς διεξοδικά την αρχαιοελληνική γραμματεία θα διαπιστώσει ότι η αγάπη για την πατρίδα ήταν κάτι το αυτονόητο, ενώ ο αγώνας και η αυτοθυσία γι’ αυτή και τους νόμους της αποτελούσαν καθήκον και ύψιστη τιμή για όλο τον αρχαίο ελληνικό κόσμο.
 

Παρασκευή 16 Αυγούστου 2024

Αν ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΣΥΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ πρέπει να είμαστε έτοιμοι ως λαός. ....



ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ 100 Χρόνια ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ (24-7-1923) ΠΟΥ ΣΦΡΑΓΙΣΕ ΜΙΑ ΕΙΡΗΝΗ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΗΘΕΛΑΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ...
Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΕΚΔΙΩΧΘΗΚΕ ΒΙΑΙΩΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΤΡΟΓΩΝΙΚΑ ΤΟΥ ΕΔΑΦΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ Ο ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕΙ Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΑΥΤΗ ΜΕ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΟΧΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ....
ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΩΣ ΕΝΩ ΧΑΝΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ Η ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΕΝΑ ΜΟΡΦΩΜΑ ΑΝΑΓΕΝΝΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ "ΤΟΥΡΚΙΑ" ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΣΥΝΘΗΚΗ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΕΝ ΑΝΑΡΩΤΙΕΤΑΙ ΠΩΣ ΑΝΑΔΥΘΗΚΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΥΤΟ;
ΠΟΙΟΙ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥ....
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΤΤΗΜΕΝΟΣ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΑΛΛΑ ΞΑΦΝΙΚΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΥΠΗΚΟΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΘΩΜΑΝΟΙ...
ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΟ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΥ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΘΑ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ ΘΑ ΑΝΑΡΩΤΙΕΤΑΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΨΗΓΜΑ ΛΟΓΙΚΗΣ ΣΕ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΑΡΤΟΜΑΝΙ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΩΝ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ...
ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΑ ΤΑ ΕΤΗ ΑΠΟ ΤΟΝ Α’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΝΗ ΘΑΝΑΤΟΥ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΣΦΑΓΙΑΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΠΟΥ Η ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΕΓΙΝΑΝ ΒΟΡΑ ΩΣ ΛΑΦΥΡΑ ΠΟΛΕΜΟΥ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΗΘΕΝ ΗΤΑΝ ΕΓΓΥΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ ΑΥΤΗΣ...
ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΑΥΤΗ ΕΧΟΥΝ ΕΙΠΩΘΕΙ ΠΟΛΛΑ ...
ΑΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΜΑΧΟΙ ΤΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝ ΠΟΛΥ ΔΙΚΑΙΩΣ ΟΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΜΕ ΜΙΑ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΑΝΕΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΧΡΟΝΙΚΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΔΙΑΔΡΑΜΑΤΙΣΤΙΚΑΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ...ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΔΙΚΗΘΗΚΑΝ(ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΡΑΚΗ)ΣΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΑΥΤΗ ΚΑΘΩΣ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΗΤΑΝ ΝΙΚΗΤΕΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ(Α’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ)
ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ...ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΑΡΙΘΜΟ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΝ ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ...ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΘΕΣΗ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ...
ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΤΟ ΠΡΑΞΟΥΜΕ ΔΙΟΤΙ ΠΑΛΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥΣ "ΕΦΙΑΛΤΕΣ" ΠΟΥ ΕΝΩ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΙΣΧΥ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΙΕΘΝΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟΙ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΕΙΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΤΙ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΝΗΚΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ...
ΟΛΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΠΕΡΑΝ ΤΩΝ (3) ΜΙΛΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΤΗΝ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΛΗΝ ΤΩΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΙΜΒΡΟΥ,ΤΕΝΕΔΟΥ ΚΑΙ ΛΑΓΟΥΣΩΝ ΝΗΣΩΝ ....
ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΨΗΦΙΣΑΝ ΝΟΜΟΥΣ ΝΑ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΘΕΝ "ΑΧΡΗΣΤΟΙ" ΒΡΑΧΟΙ....ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΣΕ.
Αν ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΣΥΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ πρέπει να είμαστε έτοιμοι ως λαός. ....
Η ΛΟΓΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ....ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΗΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΕΛΛΑΔΑ .... ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΞΑΝΑΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΝ ΣΕ ΛΕΚΑΝΗ ΑΙΜΑΤΟΣ ...
ΕΧΕΙ ΧΥΘΕΙ ΠΟΛΥ ΑΙΜΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΧΩΡΟ ...
ΟΙ ΑΠΟΣΤΑΤΕΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΠΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΚΕΙΝΩΝ ΠΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΝ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΧΗ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΕΛΑΓΟΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙ-ΔΑ ΤΗΣ ΝΟΗΣΗΣ....
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΔΩ:

Τρίτη 6 Αυγούστου 2024

Ελλάδος ενύπνιον - Της Ελένης Μανιωράκη

 

Ελλάς της σοφίας, της Δημοκρατίας.
Γεννήτρα του Ορφέα, των Σοφών, του Θησέα.
Του Θαλή, του Σωκράτη, του ιατρού Ιπποκράτη.
του Αλεξάνδρου, με τ’ άτι, του δεινού στρατηλάτη.


Ελλάδος ενύπνιον 
 
Γλαύξ εθεάθη, στου ιερού βράχου την κόμη,
πριν ο ήλιος βουτήξει στην δύση ακόμη.
Τον Παρθενώνα ζυγώνει και με κοίταγμα θείον
αρχίζει τους θρήνους επ’ των ερειπίων:
 
«Ελλάδα του Δία, του φωτός του Φειδία.
Των Θεών αραξοβόλι, φιλοσόφων περβόλι.
Του Φοίβου πατρίδα, του ωραίου κοιτίδα.
Του Διόνυσου φύτρα, του Έρωτα μήτρα. 
 
Ελλάς της σοφίας, της Δημοκρατίας.
Γεννήτρα του Ορφέα, των Σοφών, του Θησέα.
Του Θαλή, του Σωκράτη, του ιατρού Ιπποκράτη.
του Αλεξάνδρου, με τ’ άτι, του δεινού στρατηλάτη.
 
Του Πλάτωνα Ελλάδα, κράτα ολόρθη την δάδα.
«Έστιν ουν τραγωδία» ο Αριστοτέλης ορίζει,
της αγάπης τα πλάτη ο Σοφοκλής καθορίζει.|
Ευριπίδες, Αισχύλοι, του θεάτρου μας ήλιοι. 
 
Μάνα του Πυθαγόρα, στάσου ορθή και προχώρα.
 
Ηρώων η πλάστρα, μάνα Ελλάδα ανάστα.
Ο Μιλτιάδης, προστάζει κι ο Λεωνίδας σου τάζει,
πως είναι κοντά σου, Ελλάδα μάνα μας βιάσου σου,
σε πονούν τα παιδιά σου,
σ’ αγαπούν τα παιδιά σου
Μάνα Ελλάδα μας βιάσου».
 
Αυτά είπε στα πλήθη κι η γλαυξ εβουβάθη,
η φωνή της εχάθη στων αιώνων τα βάθη.
Μες την δύνη της έκστασης τα φτερά μεγεθύνει
κι εμφανίστη στην θέση της η γλαυκώπις Αθήνη.
 

Ελένη Μανιωράκη

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Ellados enypnion - Par Eleni Manioraki  

On vit Glaux, sur le rocher sacré, le comte, avant que le soleil ne se couche à l'ouest. Le Parthénon est également attelé à un regard divin commence les lamentations sur les ruines : "Grèce de Zeus, de la lumière de Phidias. L'arc des dieux, l'arbalète des philosophes. La patrie de Phébus, le berceau du beau. La graine de Dionysos, le ventre d'Eros. La Grèce de la sagesse, de la démocratie. Lieu de naissance d'Orphée, des Rois Mages et de Thésée. De Thalès, de Socrate, du médecin Hippocrate. d'Alexandre, avec T'ati, le méchant soldat. Par Platon Grèce, gardez le flambeau allumé. "C'est une tragédie" définit Aristote, d'amour les dos définis par Sophocle.| Euripide, Eschyle, les soleils de notre théâtre. Mère de Pythagore, tiens-toi droite et avance. Héros le moule, mère Grèce ressuscitée. Miltiade commande et Léonidas vous commande, comment est-ce près de chez toi, la Grèce, notre mère, dépêche-toi, tes enfants t'ont fait du mal vos enfants vous aiment Mère Grèce, dépêche-nous". Il dit ces choses aux multitudes, et les glaux se levèrent, sa voix se perdait au fond des siècles. Dans les affres de l'extase, les ailes s'agrandissent et Athéna glaucomateuse apparut à sa place.

 Eléni Manioraki

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Ellados enypnion - By Eleni Manioraki 

 Glaux was seen, on the sacred rock, the count, before the sun dips in the west yet. The Parthenon is also yoked with a divine gaze begins the lamentations on the ruins: "Greece of Zeus, of the light of Phidias. The gods' bow, the philosophers' crossbow. The homeland of Phoebus, the cradle of the beautiful. The seed of Dionysus, the womb of Eros. Greece of wisdom, of Democracy. Birthplace of Orpheus, the Wise Men, and Theseus. Of Thales, of Socrates, of the physician Hippocrates. of Alexander, with t'ati, the evil soldier. By Plato Greece, keep the torch burning. "It is a tragedy" Aristotle defines, of love the backs Sophocles defines.| Euripides, Aeschylus, the suns of our theater. Mother of Pythagoras, stand tall and move forward. Hero the mold, mother Greece resurrected. Miltiades commands and Leonidas commands you, how is it near you, Greece, our mother, hurry up, your children hurt you your children love you Mother Greece, hurry us up". These things he said to the multitudes, and the glaux rose up, her voice was lost in the depths of the centuries. In the throes of ecstasy the wings enlarge and the glaucomatous Athena appeared in her place. 

  Eleni Manioraki

 

Σάββατο 27 Ιουλίου 2024

ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ Η ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

 Η απαρχή των αγώνων - ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΤΗΣ  ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ


 ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ Η  ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

 Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο χώρο της Ολυμπίας στην Ηλεία της Πελοποννήσου πραγματοποιήθηκαν πολλές χιλιάδες χρόνια πριν.το  776 π. Χ Λαθεμένα ορίζουν οι νεώτεροι ιστορικοί το 776 π. Χ σαν έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων.

Επικρατεί  δηλαδή η εντύπωση    ότι  κάποιοι  ξαφνικά το 776 π. Χ έστησαν το σκηνικό των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ολυμπία, όπως λ. χ στήνει κάποιος   πλανόδιος θίασος μιά θεατρική παράσταση. Και δυστυχώς χωρίς καν να σκεφτούμε ότι επί χρόνια τώρα μας εξαπατούν τούτο έγινε πιστευτό. Ώσπου όταν μεγαλώσαμε και μελετήσαμε την Ελληνική  Αρχαιολογία, αποκαλύψαμε  το μέγα ψεύδος. Η τραγικότητα  της εποχής μας έγκειται εις το ότι η απάτη αυτή δεν περιορίζεται μόνον στην  ημερομηνία ενάρξεως  των Ολυμπιακών Αγώνων ,αλλά το ίδιο ψεύδος επεκτείνεται και στις Επιστήμες και στις Τέχνες και  στο Λόγο και σε όλες τις εκφάνσεις της  ζωής μας .

 

Βάση των Ολυμπιακών Αγώνων η Ολυμπιακή θρησκεία

 

Ο Πολιτισμός  η καλλιέργεια  και η εξημέρωση των ανθρώπων  έχει αρχήν και βάσιν την θρησκείαν. Η δε θρησκεία    κρατεί σταθεράν την πολιτικήν, και άνευ θρησκείας  ουδέν εγένετο κοινωνία, και ούτε γίνεται, διότι μόνον αυτή συνδυάζει την κοινήν θέληση των ανθρώπων και δι’ αυτής καλλιεργούνται τα έθνη. Και το θέμα δεν είναι τι ελάτρευον οι διάφοροι λαοί, διότι όλοι λατρεύουν τον  Δημιουργό κατά διαφορετικόν τρόπον, αλλά πως τον ελάτρευον. Και εν προκειμένω, η Ελληνική Ολυμπιακή θρησκεία είναι αυτή που προσέφερε τον πρώτον  Παγκόσμιο Πολιτισμό    και  υπήρξε   το βάθρο που στηρίχθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες.  Αντίθετα, οι Ασιατικοί πολιτισμοί και θρησκείες ήσαν φιλοτύραννες, δεσποτικές, μωρές, αλαζωνικές, καταπιεστικές και εκρατούσαν τους ανθρώπους σκλάβους  δια της θρησκείας. Ενέσπειραν στην Ασίαν την αμάθειαν , την αγριότητα  , την ωμότητα, την μισανθρωπίαν , τα αιμοβόρα και ακοινώνητα ήθη, την  δουλεία και την κοινή δυστυχίαν των υποκειμένων. Έτσι ούτε νόμους έφτιαξαν, ούτε την μάθηση προώθησαν , ούτε τον πολιτισμόν  και τον αθλητισμό. Διότι ο αθλητισμός είναι κι’ αυτός «ο πολιτισμός του σώματος και της ψυχής».

 Όπως λέγει ο Ιάσων στον Ξενοφώντα « οίδα γαρ τους Πέρσας δουλείαν μάλλον , ή ανδρείαν μεμελετηκότας»  Οι  Αιγύπτιοι κατέστησαν θεοκρατίαν και εβασίλευον οι Ιερείς επ’ ονόματι των θεών. Oι Εβραίοι με τις τρεις εβραιογενείς θρησκείες(Ιουδαϊσμός, Χριστιανισμός και Ισλαμισμός)  βύθισαν τον κόσμο επι 1700 χρόνια στην διαίρεση, τους πολέμους , στην ηθική  σήψη και παρακμή, ενώ και οι νεώτερες πολιτικές θρησκείες και δόγματα βύθισαν τον κόσμο στην δυστυχία και στην απόγνωση  και ακόμη δεν μπορεί να την  ξεπεράσει.

Αντίθετα ο Δίας , μονάρχης της Ελλάδος γενόμενος, διέταξεν ισότιμον και δημοκρατικήν  Πολιτείαν, εξολόθρευσε τους ληστές της Θεσσαλίας και επεπνόησε τα άπειρα καλά για την εξημέρωση των ανθρώπων, μεταξύ δε των καλυτέρων συγκαταλέγονται και οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το Ολυμπιακόν Ιδεώδες. Ητο δε τόση η ευνομία ώστε οι Ηλείοι ψήφισαν να μην διαβαίνουν οι γυναίκες τον Αλφειόν , όταν εορτάζονται οι γυμνικοί Ολυμπιακοί Αγώνες και αυτοπροαιρέτως η κοινωνία εκράτησε απαραβίαστο το έθιμο τούτο επι χιλιάδες χρόνια . Τούτο δεν ήτο προϊόν βίας, δεσποτισμού και τυραννίας, αλλά αυτοπροαιρέτου κοινής θελήσεως των πολιτών.

Η πρώτη σύγχρονη   γενεσιουργός  αιτία ξεκινά απο την Βίβλο και την δήθεν ημερομηνία γενέσεως του κόσμου από τον Εβραίο Γιαχβέ, πριν 4.000 περίπου χρόνια. Αντίθετα, η ιστορία της Ελλάδος αρχίζει πριν 80.000 Π.Ε   και αυτή είναι συνυφασμένη με τους  αγώνες. Με τον τρόπο αυτό η διεθνής εξουσία κατορθώνει να κυβερνά τον κόσμο εδώ και 17 αιώνες, από τότε δηλαδή που με βίαια μέσα έσβυσαν το Ελληνικό Πνεύμα και κατήργησαν τους Ολυμπιακούς Αγώνες . Αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα.  Η απόκρυψη  όμως του παρελθόντος οδηγεί τον κόσμο σε επισφαλή και επικίνδυνη πορεία , γιατί το παρελθόν αποτελεί τον καθρέπτη του παρόντος και το παρόν σηματοδοτεί την πορεία του μέλλοντος.

                          Η Αρχή των Αγώνων στην Ηρωική Εποχή        

            Αγνοείται   ακριβώς τις ήτον ο πρώτος ευρετής των αγώνων, πλην εις την Ελλάδα φαίνεται η αρχή αυτών  κατά τον Ηρωικό αιώνα. Ο Υγίνος αριθμεί δεκαπέντε(15) τοιούτους μέχρι του Αινείου, αλλ’

Οι τέσσαρες πρώτοι δεν σώζονται και έτσι αρχίζουμε από τον πέμπτον

Πέμπτον,  λέγει  τον Δαναό, όστις   κατέστησεν αγώνα εις τους γάμους των θυγατέρων αυτού.

Εκτον, δε λέγει τον Λυγκέα γαμβρόν του Δαναού, όστις κατέστησεν άλλον εις το Αργος της Αργείας Ηρας. 

Εβδομον, τον Περσέα, όστις εώρτασεν αγώνα επιτάφιον του Πολυδέκτους

 

Ογδοον, δε λέγει τον Ηρακλέα, όστις κατέστησεν τον Ολυμπιακόν αγώνα , εις τιμήν του Πέλοπος.

Ενατον δε λέγει τον Νεμεακόν, ον κατέστησαν οι επτά ηγεμόνες, επιτάφιον του Αρχεμόρου.

Δέκατον, δε τον Ισμιακόν, ον κατέσησεν ο Ερατοκλής , ή ο Θησεύς.

Ενδέκατον, δε των Αργοναυτών επιτάφιον του Κυζίκου.

Δωδέκατον, δε του Ακάστου επιτάφιον του Πελίου.

Δέκατον τρίτον, εώρτασεν ο Πρίαμος εις τιμήν του Πάριδος επιτάφιον. 

Δέκατον τέταρτον, δε τον Αχιλλέα , όστις εόρτασεν εν τω Τρωικώ πολέμω επιτάφιον αγώνα του Πατρόκλου.

Δέκατον πέμπτον, και τελευταίον λέγει τον Αινείαν, ότι εώρτασεν αγώνα του πατρός αυτού Αγχίσου. Δεν αναφέρει όμως τον Πυθιακό τον αρχαίοτατον όντα και εκείνον, και άλλους τινάς, και ίσως ανέφερεν τούτους εις την αρχήν του κεφαλαίου τούτου , όπερ απώλετο.(Διόδωρ. Μυθ. 273)

 Ο Ηρακλής Ιδρυτής των  Αγώνων

Κατά την Μυθολογία ο Ηρακλής και τα   αδέλφια του ήλθαν   απο την Κρήτη στην Αρχαία Ολυμπία. Καθώς έπαιζαν κάποια μέρα στην  αλάνα, ο Ηρακλής, που ήτο  ο μεγαλύτερος αδελφός , πρότεινε στα αδέλφια του (τους Ιδαίους Δακτύλους) να αγωνισθούν στο τρέξιμο για το ποιός θα  βγεί πρώτος. Και τον κότινο της νίκης κέρδισε ο Ηρακλής. Ετσι απλά άρχισαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες σε αμνημονεύτους χρόνους  προ 45.000 ετών περίπου Πρό της Εποχής μας (Π. Ε) Στους Ολυμπιακούς Αγώνες αγωνίσθηκαν και  ανεδείχθησαν    Ολυμπιονίκες ο Ζευς , ο Απόλλων  και άλλοι θεοί και ημίθεοι του Ελληνικού πανθέου .

 Μετά την Μινωική και Μυκηναϊκή εποχή η  Ελλάδα γύρω στο 800 π. Χ  μπήκε στην Άδηλη Εποχή, ένα είδος μεσαίωνα και παρακμής. Κατά την εποχή εκείνη είχαν σταματήσει οι Ολυμπιακοί Αγώνες.  Δοκίμασαν τα πάντα για να βγει ο τόπος από αυτή την παρακμή: Νόμοι, Σχολεία, Δικαστές , Φύλακες, Ναοί κ. α, αλλά τίποτα δεν έγινε. Επιστρατεύθηκαν άνθρωποι της Γνώσης και της Τέχνης, αλλά εις μάτην και πάλι.

Η Αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων

 Απογοητευμένοι τότε ρωτούσαν  το Μαντείο των Δελφών πως θα σταματήσει η παρακμή: Όμως αυτό έδινε στερεότυπα τον ίδιο πάντα χρησμό, που όμως δεν άλλαζε την κατάσταση. Τότε οι τρεις βασιλείς, Ιφιτος της Ηλιδος , Κλεοσθένης της Πίσσης και Λυκούργος της Σπάρτης συνελθόντες ζήτησαν και πάλι το χρησμό της Πυθίας. Και αυτή τους έστειλε τον αλλόκοτο χρησμό:

 «ΑΡΧΙΣΤΕ ΠΑΛΙ ΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ  ΑΓΩΝΕΣ»

Μα το πρόβλημα για αυτούς ήτο πως θα σταματήσουν τους πολέμους, τις αρρώστειες, την πανουργία, το μίσος , την μήνιν, την αυτοδικία, το άδικο και την παρακμή .  Οι αγώνες θα ξανάφερναν την Αρετή ; Και σαν να μην πίστεψαν την Πυθία επανήλθαν στον θεό Απόλλωνα και πήραν τα ίδια στερεότυπα λόγια:

«Κάντε αθλητικούς αγώνες τώρα αμέσως»

 Ετσι ξανάρχισαν πάνω σε νέα βάση τους Ολυμπιακούς αγώνες το 776 π. Χ. Από την ημερομηνία αυτή αρχίζει η μέτρηση των Ολυμπιακών αγώνων, αφού από την χρονολογία αυτή αρχίζει και ο κατάλογος των ολυμπιονικών . Η μαρμάρινη πλάκα που βρέθηκε στην Ολυμπία με γράμματα της κλασσικής εποχής αναφέρει πως ο Κόρυβος νίκησε στον αγώνα του απλού σταδίου και πήρε στεφάνι. Από τότε οι αρχαίοι Ελληνες μετρούσαν τα χρόνια με βάση αυτή την Ολυμπιάδα, η οποία ονομάσθηκε και ‘Κορυβιάς’ προς  τιμήν του Κορύβου

Οι Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες

Η αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 1896 στην Αθήνα έγινε πάνω σε σαθρές βάσεις. Οι νεώτεροι Ολυμπιακοί  αγώνες έχουν   εκφυλισθεί και κατά την ομολογία όλων βρίσκονται σε μεγίστη  παρακμή . Ο κλάδος ελαίας αντικατεστάθη με τον κλάδον χρυσού. Ο πρωταθλητισμός  πάει να καταστρέψει τον αθλητισμό με την  επιστράτευση  της βιοχημείας στην προετοιμασία των αθλητών. Οι αθλητές σήμερα  καταπίνουν τεράστιες ποσότητες χαπιών  και χημικών παρασκευασμάτων , που επιφέρουν την αύξηση της σωματικής τους επίδοσης και μυικής δύναμης. , με δυσάρεστες επιπτώσεις  στους ίδιους και στην αθλητική ιδέα. Από το 1960 μέχρι το 1976 καταχωρίσθηκαν 30 θανατηφόρα κρούσματα αθλητών( Χρίστος Μότσιας «Σιτιους, Αλτιους , Φορτιους» Αθήνα, 1984) Όμως δεν είναι μόνον οι αγώνες που είναι σε παρακμή, αλλά και ο κόσμος ολόκληρος ,   παραπαίει μέσα στην ηθική σήψη, την υλιστική ευδαιμονία και τη βία. Θέλησα λοιπόν να αποσπάσω ένα νέο χρησμό από την Πυθία για το πώς θα βγάλουμε  τους σύγχρονους αγώνες από το τέλμα του ντόπινγκ, του χρηματισμού και της επμπορευματοποιήσεως . Επειδή  αποφεύγει εδώ και 17 αιώνες να δέχεται τα στίφη των  βέβηλων ανθρώπων  στους Δελφούς, την συνήντησα νοερά μέσα στους βυθούς  της σκέψεως και μου εκμυστηριεύθηκε τον εξής χρησμό για να σωθούν οι αγώνες και για να βγει ο κόσμος ολόκληρος από το τέλμα και την παρακμή :

«ΑΝΑΒΙΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΕ ΝΕΟ ΤΡΟΠΟ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ»

 Με το χρησμό της αυτό η Πυθία  με έβαλε σε βαθιές σκέψεις.

 Tί θέλει άραγε  να πει με τα λόγια αυτά;

Ετσι άρχισα να ερευνώ το θέμα Ολυμπιακοί Αγώνες από την Προιστορία ως σήμερα.

Τρεις λοιπόν είναι οι κύριοι  λόγοι που με έκαναν  να γράψω   το βιβλίο:

 “ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΩΣ ΣΗΜΕΡΟΝ”:

Πρώτον, για να αποκαλυφθεί το μέγα ψεύδος της διεθνούς εξουσίας, σε βάρος της ιστορικής Αλήθειας  για την ημερομηνία ενάρξεως των Ολυμπιακών Αγώνων. Αυτή δεν είναι το 776 π. Χ  ,  αλλά ανάγεται στην αρχέγονη προιστορία των Ελλήνων προ 45.000 ετών Π. Ε

Δεύτερον, για να συμβάλλουμε με ιδέες και προτάσεις  στην αρτιότερη και λαμπρότερη διοργάνωση  και εκτέλεση   των Ολυμπιακών Αγώνων στην χώρα μας το 2004. Και δεν εννοώ μόνον την υλικοτεχνική υποδομή , που φυσικά είναι απαραίτητη για ένα τόσο κολοσσιαίο εγχείρημα, αλλά περισσότερο τα νέα μηνύματα και τις αξίες που πρέπει να εκπηγάσουν μέσα από τους Αγώνες αυτούς. Για να δώσουμε τα  διαχρονικά   μηνύματα του Ελληνικού Πνεύματος,  που   θα βγάλουν τον κόσμο από την σημερινή  παρακμή και θα τον βάλουν   στην «Κοινωνία της Γνώσεως». 

 Τρίτον, για να αντιστραφεί το κλίμα της σήψεως,  διαφθοράς και των αδιεξόδων  της εποχής μας,  και να ξαναβρεί η χώρα μας και ο κόσμος ολόκληρος τον σωστό δρόμο που χάραξαν οι αρχαίοι πρόγονοι μας.

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας 2004 πρέπει να γίνουν σταθμός για την στροφή του κόσμου προς την Ελληνική Κοσμοθέαση, την Ελληνική Εκεχειρία, την Ειρήνη, την Δημοκρατία  και  την επιστροφή στην   «Εποχή του Πολιτισμού»  (Από το βιβλίο ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΩΣ ΣΗΜΕΡΟΝ”: Κωνσ/νου Κωνσταντινίδης εκδ.  Εσοπτρον   (27/7/24