Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016
ΑΣΥΝΑΡΤΗΤΩΣ - Η Ελλάδα ένα αμπέλι.. - Κωνσταντίνου Κωνσταντινίδη, Ελλήνων λογοτεχνών
Η Ελλάδα ένα αμπέλι , μια ελιά ένα καράβι
κι αν καταληφθεί και πέσει στο σκοτάδι
πολλά τα βουνά και τα νησιά
δεν θα σβήσει στο κανδήλι μας το λάδι
αν έχουν οι Έλληνες καρδιά
Έρχονται και παρέρχονται φίλοι και γνωστοί
ενώ μένουν οι εχθροί
από δόλιους συμμάχους αν λαβωθείς
οι λαβωματιές δεν φεύγουν εσαεί
Αν μια μέρα νοιώσεις καταβεβλημένος
θυμήσου ότι κάποτε ήσουν ακμαίος και ανορθωμένος
με κάρβουνο μοιάζει το αφεντικό
σε καίει όταν είναι αναμμένο
σε μουτζουρώνει όταν είν’ σβηστό
«εταίρος» Ευρωπαίος ο πιο δόλιος εχθρός
Όσο πιο ψηλά ανεβαίνεις
τόλμη θέλει φρόνηση και ηθική
το μυαλό σου να δουλεύει σαν άριστος υπολογιστής
τα προνόμια μη σε πλανέψουν ούτε η αμοιβή
εκ του αποτελέσματος κρίνεται ο ηγέτης
και όχι από την μικροπολιτική
Αν κάτι δεν το ονειρευτείς
δεν θα το πραγματοποιήσεις
όνειρα να βλέπεις πριν κοιμηθείς
και έργα ξυπνητός να ξεκινήσεις
Ο έρωτας είναι σαν την γρίπη
πιάνεται από τα μάτια και μας ρίχνει στο κρεβάτι
άνοιξε τα μάτια σου πριν την αρπάξεις
σύμφωνο συμβίωσης ποτέ μην υπογράψεις
Λησμόνησαν οι πολιτικοί αλήθεια τι θα πει
τα κόμματα γίναν συμμορίες
να πλουτίσουν φροντίζουν πιο πολύ
μας κατακλέβουν τα κομματόσκυλα
μερίδιο έχουν και στις διεθνείς μαφίες-
Ο δημοσιογράφος μια ζωή για πράγματα ομιλεί
που ελάχιστα γνωρίζει
και γι’ άλλα που ξέρει του τάφου σιωπή
δεν τον συμφέρει να τα πει και «παπαγαλίζει»
το ποίμνιο το κάνει να βελάζει πριν πάει προς σφαγήν
.
Η λογική διαφέρει από τη θρησκεία
το δόγμα εχθρός είναι στην ελευθερία
σαν τον Ήλιο διαφέρει από το φεγγάρι
όταν ο ήλιος δύσει
το φεγγάρι με μεσαιωνικό
μοιάζει λυχνάρι
Αλλοίμονο αν είσαι νιός συντηρητικός
άνδρας δεν έχεις ακόμη ωριμάσει
ηλικιωμένος να το παίζεις επαναστατικός
στα στερνά σου άφεση να ζητάς αμαρτιών
από απατεώνα ιεράρχη
Μετριοφροσύνη είναι η αρετή
τον άλλο να ενθαρρύνεις σιωπηρώς να σε παραδεχθεί
ότι είσαι αυθεντία
χωρίς εσύ να το διατυμπανίζεις ούτε να το παινευτείς
τουτέστιν αφανής διαφημιστής
με των άλλων την τυμπανοκρουσία
Αν πλούσιος ζητάς να γίνεις
το χρήμα περισσότερη φιλαργυρία θα σου δίνει
η συνταγή είναι απλή
αν τις επιθυμίες σου στα αναγκαία περιορίσεις
με αυτό και πλούσιος θα νοιώθεις και θα ευτυχίσεις
Μην τα βάζεις με κρετίνο ή με πολιτικό
σίγουρα θα σε κοντύνει στα ίδια μέτρα σαν κι’ αυτόν
με τα δικά του όπλα θα σε χτυπήσει
άσκοπα τα επιχειρήματα σου άχρηστη η ευφυΐα σου
δεν θα μπορέσεις να τα χρησιμοποιήσεις
Αν την πατρίδα μικρότερη παραδώσεις
αν στον εχθρό την χώρα την προδώσεις
αν εισβάλλουν εισβολείς αμαχητί χωρίς να χυθεί αίμα
ο πολίτης μεταναστεύει για να σωθεί στα ξένα
στην αγχόνη θα καταλήξεις και θα κρεμαστείς
*Αμφικτύων
24/2/2016
*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης,
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων λογοτεχνών
ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ: Πρόσφυγες έριξαν τον φράχτη στο στρατόπεδο Αναγνωσ...
ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ: Πρόσφυγες έριξαν τον φράχτη στο στρατόπεδο Αναγνωσ...: Έκρυθμη είναι η κατάσταση αυτή την ώρα στο Κέντρο Μετεγκατάστασης Προσφύγων, στα Διαβατά Θεσσαλονίκης. Ομάδες προσφύγων, που κατέφθασαν χ...
Προτροπή Έλληνα διευθυντή:«Σβήσε τη λέξη Πομάκος!» Μας σβήνουν από παντού
Στο
τέλος της σχολικής χρονιάς, οι δάσκαλοι του δημόσιου δημοτικού
σχολείου, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τις ειδικές τάξεις υποδοχής και
τα τμήματα Ζ.Ε.Π. (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας), καλούνται να
συμπληρώσουνμια τυποποιημένη φόρμα αποτίμησης του εκπαιδευτικού τους
έργου για κάθεσυμμετέχοντα μαθητή. Στην φόρμα και στο σημείο όπου ο
δάσκαλος συμπληρώνει τον τύπο της ευάλωτης κοινωνικής ομάδας (Ε.Κ.Ο.)
του μαθητή, απουσίαζε από τις επιλογές η λέξη «Πομάκοι», ενώ υπήρχαν οι
επιλογές «παλιννοστούντες, αλλοδαποί, μουσουλμανική μειονότητα και
Ρωμά». Αδιάψευστο στοιχείο της Εκπαιδευτικής και Πολιτισμικής μας
Γενοκτονίας.
Να σημειώσουμε πως η εμπειρία των εκπαιδευτικών που κλήθηκαν να διδάξουν στα παραπάνω τμήματα έδειξε πως τα Πομακόπουλα έχουν πολύ καλύτερες επιδόσεις στη γλώσσα και τα μαθηματικά, αλλά και τελείως διαφορετικές ανάγκες από τους τουρκοφανείς μαθητές και τους Ρωμά.
Στα προγράμματα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων της Φραγκουδάκη, όπως και εδώ, είναι τελείως αντιπαιδαγωγικό να στήνεις και να εφαρμόζεις εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία δεν αναγνωρίζουν τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές
ανάγκες των Πομάκων.
Ταυτόχρονα με τα παραπάνω, ο παραλογισμός στελεχών της εκπαίδευσης δεν έχει μέτρο. Εκπαιδευτικός ο οποίος συμμετείχε στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας σε κεντρικό σχολείο της Ξάνθης, έκρινε σκόπιμο να συμπληρώσει στο συγκεκριμένο σημείο της φόρμας των Ζ.Ε.Π. τη λέξη «Πομάκος» για τους Πομάκους μαθητές του. Όταν λοιπόν κατέθεσε τα έγγραφα στο διευθυντή αυτός του έκανε αυστηρές συστάσεις για να σβήσει τη λέξη Πομάκος με τη γελοία δικαιολογία ότι θα δημιουργηθεί ... πρόβλημα. Φυσικά, όταν ρωτήθηκε από τον εκπαιδευτικό για το τι είδους πρόβλημα θα δημιουργηθεί, αφού οι ίδιοι οι μαθητές δηλώνουν περήφανα Πομάκοι, ο διευθυντής δεν κατάφερε να δώσει μια πειστική απάντηση. Αρκέστηκε σε αερολογίες του τύπου είναι λεπτό το ζήτημα και τι θα πει ο σύμβουλος εκπαίδευσης!
Είναι όντως «λεπτό» το θέμα ή μήπως είναι χοντρόπετσοι κάποιοι που «σταδιοδρομούν» στους χώρους της εκπαίδευσης;
Το παραπάνω ρατσιστικό περιστατικό αποτελεί ντροπή για τις δομές και τις αξίες του ελληνικού σχολείου. Ζητάμε άμεσα να συμπεριληφθούν ξεχωριστά οι Πομάκοι στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και να δημιουργηθεί ιδιαίτερο εκπαιδευτικό υλικό για τα Πομακόπουλα βασισμένο στις ανάγκες τους όπως αντίστοιχα υπάρχει για τους τουρκογενείς μαθητές και τους Ρωμά.
Το θέμα σύντομα θα φθάσει και σε διεθνείς οργανισμούς.
Να σημειώσουμε πως η εμπειρία των εκπαιδευτικών που κλήθηκαν να διδάξουν στα παραπάνω τμήματα έδειξε πως τα Πομακόπουλα έχουν πολύ καλύτερες επιδόσεις στη γλώσσα και τα μαθηματικά, αλλά και τελείως διαφορετικές ανάγκες από τους τουρκοφανείς μαθητές και τους Ρωμά.
Στα προγράμματα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων της Φραγκουδάκη, όπως και εδώ, είναι τελείως αντιπαιδαγωγικό να στήνεις και να εφαρμόζεις εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία δεν αναγνωρίζουν τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές
ανάγκες των Πομάκων.
Ταυτόχρονα με τα παραπάνω, ο παραλογισμός στελεχών της εκπαίδευσης δεν έχει μέτρο. Εκπαιδευτικός ο οποίος συμμετείχε στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας σε κεντρικό σχολείο της Ξάνθης, έκρινε σκόπιμο να συμπληρώσει στο συγκεκριμένο σημείο της φόρμας των Ζ.Ε.Π. τη λέξη «Πομάκος» για τους Πομάκους μαθητές του. Όταν λοιπόν κατέθεσε τα έγγραφα στο διευθυντή αυτός του έκανε αυστηρές συστάσεις για να σβήσει τη λέξη Πομάκος με τη γελοία δικαιολογία ότι θα δημιουργηθεί ... πρόβλημα. Φυσικά, όταν ρωτήθηκε από τον εκπαιδευτικό για το τι είδους πρόβλημα θα δημιουργηθεί, αφού οι ίδιοι οι μαθητές δηλώνουν περήφανα Πομάκοι, ο διευθυντής δεν κατάφερε να δώσει μια πειστική απάντηση. Αρκέστηκε σε αερολογίες του τύπου είναι λεπτό το ζήτημα και τι θα πει ο σύμβουλος εκπαίδευσης!
Είναι όντως «λεπτό» το θέμα ή μήπως είναι χοντρόπετσοι κάποιοι που «σταδιοδρομούν» στους χώρους της εκπαίδευσης;
Το παραπάνω ρατσιστικό περιστατικό αποτελεί ντροπή για τις δομές και τις αξίες του ελληνικού σχολείου. Ζητάμε άμεσα να συμπεριληφθούν ξεχωριστά οι Πομάκοι στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και να δημιουργηθεί ιδιαίτερο εκπαιδευτικό υλικό για τα Πομακόπουλα βασισμένο στις ανάγκες τους όπως αντίστοιχα υπάρχει για τους τουρκογενείς μαθητές και τους Ρωμά.
Το θέμα σύντομα θα φθάσει και σε διεθνείς οργανισμούς.
Τεύχος 81-82, Οκτώβριος 2015 - Ιανουάριος 2016
Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016
Ψωμί από τη Βουλγαρία και τα Σκόπια περνά καθημερινά τα σύνορα κι αφού βαφτιστεί ελληνικό πωλείται κανονικά σε πρατήρια
Ξεκινάει από τον προορισμό του με άλλη εθνικότητα και μέχρι να φτάσει στην Ελλάδα έχει γίνει... ελληνικό. Ο λόγος για το ψωμί από τη Βουλγαρία ή την πΓΔΜ, που περνά καθημερινά τα σύνορα μέσω Προμαχώνα και Ευζώνων, αποσυσκευάζεται εν κρυπτώ σε διάφορες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας (μεταξύ άλλων σε Διαβατά, Σουρωτή, Άγιο Βασίλειο, αλλά και σε Καβάλα και Δράμα) και "βαφτισμένο" πλέον ελληνικό πωλείται ώς τέτοιο σε πρατήρια άρτου του ελληνικού Βορρά.
Το φαινόμενο είναι διαδεδομένο τα τελευταία τέσσερα-πέντε χρόνια, ενώ, ώς προς το μέγεθός του, υπολογίζεται ότι τουλάχιστον τρεις νταλίκες από τη Βουλγαρία και την πΓΔΜ ξεφορτώνουν ψωμί στην Ελλάδα κάθε μέρα, όπως κατήγγειλε σήμερα ο πρώτος αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδας, Νότης Παπαδόπουλος, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για τις διεθνείς εκθέσεις "Detrop Boutique", "Artozyma" και 'Ελλήνων Κόσμημα' της ΔΕΘ-Helexpo AE.
"Ο μόνος έλεγχος μπορεί να γίνει από το τελωνείο [...] Τα ψωμιά αυτά χάνονται στην Ελλάδα και βαφτίζονται ελληνικά δεν ξέρω πώς, πριν καταλήξουν στα πρατήρια άρτου" σημείωσε ο κ.Παπαδόπουλος και πρόσθεσε ότι η Ομοσπονδία έχει ήδη επισημάνει ότι στα τελωνεία πρέπει να γίνονται συστηματικοί έλεγχοι προς αποφυγήν αντίστοιχων φαινομένων. Κατά τον κ.Παπαδόπουλο, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι υποψιασμένοι ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά, όταν βλέπουν μεγάλη διαφορά στις τιμές πώλησης του ψωμιού.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι την τελευταία δεκαετία η Ελλάδα -όπου, σημειωτέον, λειτουργούν περίπου 14.500 επιχειρήσεις αρτοποιίας, στη συντριπτική τους πλειοψηφία μικρές και μεσαίες- εισάγει σιτάρι το οποίο μεταποιεί σε πολύ καλής ποιότητας ελληνικά άλευρα. Ως αποτέλεσμα, έχει περιοριστεί η εισαγωγή ξένων αλεύρων, τα οποία έμπαιναν στην αγορά άνευ ποιοτικού ελέγχου. Η εξισορρόπηση των τιμών στα ελληνικά άλευρα, έχει πλέον πείσει τους αρτοποιούς να τα προτιμούν δεδομένου ότι υπερτερούν και σε ποιότητα.
Ο κ.Παπαδόπουλος σημείωσε ακόμη ότι εταιρείες του κλάδου των μηχανημάτων αρτοποιίας κλείνουν συμφωνίες στο εξωτερικό, αποκτώντας παρουσία στη γεωγραφική γειτονιά της Ελλάδας. "Δύο επιχειρήσεις κατασκευής μηχανημάτων έκλεισαν συμφωνίες στην Αλβανία, ενώ άλλες δύο, σχεδιασμού μηχανημάτων, διαθέτουν ήδη παρουσία στη χώρα. Το ΕΣΠΑ 2014-2020 θα βοηθήσει πολύ και τον δικό μας κλάδο” κατέληξε.
http://www.msn.com/el-gr/news/national/απίστευτο-ψωμί-από-τη-βουλγαρία-και-τα-σκόπια-
Το Παιδαγωγικό « Ινστιντούτο» με την βοήθεια « Υπουργείου Α-Παιδείας και Θρησκευμάτων » κατασκευάζει Εκπαιδευτικές Απάτες, εξοβελίζοντας από τα βιβλία της Ιστορίας .......
Το Παιδαγωγικό « Ινστιντούτο» με την δεύτερη ξενική λέξη του, μας δηλώνει ωμά και την επί του Ελληνισμού ξένη κυριαρχία, καθώς με την βοήθεια « Υπουργείου Α-Παιδείας και Θρησκευμάτων » κατασκευάζει Εκπαιδευτικές Απάτες, εξοβελίζοντας από τα βιβλία της Ιστορίας όλες τις λαμπρές Ελληνίδες Επιστήμονες, τις Ιατρούς, τις Ζωγράφους, τις Μαθηματικούς, τις Φιλοσόφους, Ποιήτριες και Ηρωϊδες, αλλά κυρίως, τις δυναμικές Ελληνίδες Ολυμπιονίκες της Αρχαιότητας.
Το αποκορύφωμα του μισογυνισμού και της υστερικής παράκρουσης των Νέο-Ελλήνων, ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, όταν στον Ιερό χώρο της Άλτεως στην Ολυμπία, κατά την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, ακούσθηκε σε ολόκληρη την Οικουμένη το πιο ασύστολο και πιο θρασύ ψεύδος : « Για πρώτη φορά γυναίκες αγωνίζονται στον Ιερό χώρο της Ολυμπίας !» ΄Αστοιχείωτοι, αγράμματοι, μωροί και ανάξιοι !
Οι Γυναίκες Ολυμπιονίκες της Αρχαιότητος
Η Βελιστίχη από την Μακεδονία, Ολυμπιονίκης. Εικόνα της υπήρχε στην Ολυμπία με την επιγραφή : « …. επί μέν τη συνωρίδι Βελιστίχην εκ Μακεδονίας της επί θαλάττη » Παυσανίας ‘Ηλ. Δ΄ 8 11.
Η Ευρυλεωνίδα από την Σπάρτη, Ολυμπιονίκης « …νίκην δε ίππων συνωρίδι
ανείλετο Ολυμπικήν» (δηλαδή επέτυχε πρώτη νίκη στον αγώνα αρματοδρομίας
δίϊππων αρμάτων) Παυσανίας Λακωνικά 8, 6.
Η Κυνίσκα, « θυγάτηρ Αρχιδάμου, βασιλεύσαντος Σπαρτιατών, αδελφή δε Αγησιλάου, (ήτο ) η πρώτη ιπποτρόφησε γυναικών και Ολυμπίαση πρώτη νίκην ανείλετο άρματι » Παυσανίας, Λακωνικά 15, 1.
• Οι νικήτριες στα Πύθια- ΄Ισθμια- Νέμεα
Η Τρύφωσα, η πρώτη Ελληνίδα που ανεδείχθη τρείς φορές Σταδιονίκης ( αγών δρόμου 187 μ .) Νίκησε δύο φορές στα Πύθια και μία στα ΄Ισθμια.
Η Διονυσία. Δύο φορές Σταδιονίκης στα ΄Ισθμια.
• Η νικήτρια στην «΄Ενοπλη Απόβαση »
Είναι η αθλήτρια Ηδεία. Υπήρξε το παιδί- θαύμα της εποχής, που διακρίθηκε όχι μόνον ως αθλήτρια αλλά και ως καλλιτέχνιδα. Αναδείχθηκε Ισθμιονίκης σ’ ένα επικίνδυνο και κατ’ εξοχήν ανδρικό άθλημα, αυτό της «Ένοπλης Αποβάσεως», πηδώντας από τέθριππο άρμα, ένοπλη, με περικεφαλαία- θώρακα- δόρυ- ασπίδα, ενώ αυτό έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα. Επιπλέον υπήρξε και Σταδιονίκης στα Νέμεα και νίκησε στους αγώνες κιθαρωδίας των Σεβαστείων της Αθήνας. Την πληροφορία την παίρνουμε από μία επιγραφή του 45 μ. χ.χ
• Οι Γυναίκες πολεμίστριες
Η Τελέσιλλα, η ποιήτρια από το ΄Αργος. Η Τελέσιλλα περιγράφεται πάνοπλη και με το
ξίφος στο χέρι, πάνω στα τείχη της πόλεως, να περιμένει την επίθεση του περίφημου Κλεομένη του Γ΄ της Σπάρτης και του στρατού του, την στιγμή κατά την οποία οι άνδρες της πόλεως απουσίαζαν σε εκστρατεία. Η Τελέσιλλα, ( 5ος π.χ.χ αιών) με τα ποιήματά της δυνάμωσε το ηθικό των άλλων γυναικών της πόλεως, που πήραν τα όπλα και νίκησαν τον φοβερό στρατό των Σπαρτιατών. Τον ανδριάντα της στο ΄Αργος, τον είδε ο Παυσανίας.
Η Κυνίσκα, « θυγάτηρ Αρχιδάμου, βασιλεύσαντος Σπαρτιατών, αδελφή δε Αγησιλάου, (ήτο ) η πρώτη ιπποτρόφησε γυναικών και Ολυμπίαση πρώτη νίκην ανείλετο άρματι » Παυσανίας, Λακωνικά 15, 1.
• Οι νικήτριες στα Πύθια- ΄Ισθμια- Νέμεα
Η Τρύφωσα, η πρώτη Ελληνίδα που ανεδείχθη τρείς φορές Σταδιονίκης ( αγών δρόμου 187 μ .) Νίκησε δύο φορές στα Πύθια και μία στα ΄Ισθμια.
Η Διονυσία. Δύο φορές Σταδιονίκης στα ΄Ισθμια.
• Η νικήτρια στην «΄Ενοπλη Απόβαση »
Είναι η αθλήτρια Ηδεία. Υπήρξε το παιδί- θαύμα της εποχής, που διακρίθηκε όχι μόνον ως αθλήτρια αλλά και ως καλλιτέχνιδα. Αναδείχθηκε Ισθμιονίκης σ’ ένα επικίνδυνο και κατ’ εξοχήν ανδρικό άθλημα, αυτό της «Ένοπλης Αποβάσεως», πηδώντας από τέθριππο άρμα, ένοπλη, με περικεφαλαία- θώρακα- δόρυ- ασπίδα, ενώ αυτό έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα. Επιπλέον υπήρξε και Σταδιονίκης στα Νέμεα και νίκησε στους αγώνες κιθαρωδίας των Σεβαστείων της Αθήνας. Την πληροφορία την παίρνουμε από μία επιγραφή του 45 μ. χ.χ
• Οι Γυναίκες πολεμίστριες
Η Τελέσιλλα, η ποιήτρια από το ΄Αργος. Η Τελέσιλλα περιγράφεται πάνοπλη και με το
ξίφος στο χέρι, πάνω στα τείχη της πόλεως, να περιμένει την επίθεση του περίφημου Κλεομένη του Γ΄ της Σπάρτης και του στρατού του, την στιγμή κατά την οποία οι άνδρες της πόλεως απουσίαζαν σε εκστρατεία. Η Τελέσιλλα, ( 5ος π.χ.χ αιών) με τα ποιήματά της δυνάμωσε το ηθικό των άλλων γυναικών της πόλεως, που πήραν τα όπλα και νίκησαν τον φοβερό στρατό των Σπαρτιατών. Τον ανδριάντα της στο ΄Αργος, τον είδε ο Παυσανίας.
Μύρτις Κυδωνιάτου
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)