Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

Ανδρέας Κάλβος (1792-1869)

 
Ένας απ’ τους σπουδαιότερους Έλληνες ποιητές, σύγχρονος του Σολωμού ο Κάλβος, γεννήθηκε στη Ζάκυνθο το 1792. Μητέρα του ήταν η Αδριανή Ρουκάνη γόνος ευγενής οικογένειας, πατέρας του ο Κερκυραίος μικροαστός και τυχοδιώκτης Ιωάννης ή Τζανέτος Κάλβος. Ο πατέρας του εγκαταλείπει τη σύζυγο του και παίρνει τον εννιάχρονο Ανδρέα και τον εφτάχρονο αδερφό του Νικόλαο για να μείνουν στο Λιβόρνο της Ιταλίας. Εκεί ο Ανδρέας ανέπτυξε τη φιλομάθεια του και τις γνώσεις του στην Αρχαιοελληνική και Λατινική λογοτεχνία. Το 1811 έγραψε στα Ιταλικά ένα κείμενο αντιπολεμικό και αποκηρυγμένο αργότερα απ’ τον ίδιο ‘’ Ύμνο στο Ναπολέοντα’’ . Τον ίδιο χρόνο ταξιδεύει στην Πίζα και την Φλωρεντία. Τα δύο παιδιά μεγαλώνουν χωρίς οικογενειακή θαλπωρή με μια μάνα να έχει χάσει τα ίχνη των παιδιών της και έναν πατέρα να τους εγκαταλείπει για επαγγελματικά ταξίδια.
Το 1812 δυο σημαντικά γεγονότα έρχονται για να σημαδέψουν τη ζωή του. Ο θάνατος του πατέρα του με αποτέλεσμα την οικονομική του κάμψη και η γνωριμία του με τον Ugo Foscolo, τον πιο τιμημένο ποιητή και λόγιο της εποχής του και επαναστάτη. Ο Foscolo έπαιξε σημαντικό ρόλο στη ζωή του Κάλβου ως φίλος, δάσκαλος, μέντορας, αλλά και μυητής στο νεοκλασικισμό και τα αρχαϊκά πρότυπα. Υπό την καθοδήγηση του Foscolo το 1813 θα γράψει τρεις τραγωδίες στα Ιταλικά : Θηραμένης, Δαναΐδες και Ιππίας. Την ίδια χρονιά ο Foscolo θα αυτοεξοριστεί στην Ζυρίχη για να αποφύγει το Αυστριακό καθεστώς όπου θα ξανασυναντηθεί εκεί με τον Κάλβο το 1816 που τον ενημερώνει για τον θάνατο της μητέρας του, γεγονός που τον συγκλονίζει.
Το 1816 οι δυο τους ταξιδεύουν στην Αγγλία όπου μετά από ένα χρόνο ο οξύθυμος χαρακτήρας αμφοτέρων διαλύει τη φιλία τους. Ο Κάλβος εξασφαλίζει τη διαβίωση του κάνοντας ιδιαίτερα μαθήματα στα Ιταλικά και λιγότερο στα Ελληνικά. Κατά τη παραμονή του εκεί εκδίδει και μεταφράζει αρκετά βιβλία.
Αργότερα παντρεύεται την Τερέζα Τόμας, η οποία πεθαίνει μαζί με την κόρη της, ένα χρόνο μετά το γάμο τους. Περίπου το 1820 πιθανολογείται μια απόπειρα αυτοκτονίας του Κάλβου. Στο τέλος αυτής της χρονιάς εγκαταλείπει την Αγγλία.
Το 1819 τυπώνει την πρώτη ελληνόφωνη ωδή του, << ελπίς πατρίδος >>. Το 1820 επιστρέφει στην Φλωρεντία όπου εμπλέκεται στο κίνημα των Καρμπονάρων, συλλαμβάνεται και απελαύνεται. Καταφεύγει στη Γενεύη με τον φιλελληνικό λαό εκεί να του δείχνει την αγάπη του. Για ακόμη μια φορά εργάζεται ως καθηγητής ξένων γλωσσών ενώ παράλληλα ασχολείται με την έκδοση ενός χειρόγραφου της Ιλιάδας που τελικά δεν πραγματοποιήθηκε.

 

Η επανάσταση του 1821 βρίσκει τον Κάλβο συγκλονισμένο και ενθουσιασμένο και εκδίδει το 1824 το πρώτο μέρος του ελληνόγλωσσου έργου του, ‘’τη Λύρα’’, μια συλλογή 10 ωδών. Η έκδοση αυτή θα συμπληρωθεί μετά από δύο χρόνια με ακόμη δέκα ωδές και με την οικονομική ενίσχυση των φιλελλήνων του Παρισιού, με τίτλο ‘’τα Λυρικά’’.
Το 1826 θα επιστρέψει στην Ελλάδα με σκοπό να παραμείνει εκεί. Φθάνει στο Ναύπλιο έχοντας ως στόχο να συμμετάσχει στην εθνική παλιγγενεσία, απογοητεύεται όμως απ’ την διχόνοια που επικρατεί και επειδή κανείς δεν ασχολείται με κείνον και το έργο του. Αναχωρεί με προορισμό την Κέρκυρα όπου μέχρι το 1827 διδάσκει στην Ιόνιο Ακαδημία. Ως το 1836 βρίσκεται στην Ακαδημία, ασχολείται και πάλι με ιδιαίτερα μαθήματα και το 1841 αναλαμβάνει τη διεύθυνση του Γυμνασίου, στο τέλος του χρόνου όμως παραιτείται. Τελικά ούτε εκεί καταφέρνει να μείνει και γυρίζει πάλι την Ευρώπη καταλήγοντας στην Αγγλία το 1852. Ξαναπαντρεύεται ένα χρόνο αργότερα. Εκεί αφήνει και την τελευταία του πνοή το 1869.
Γενικά στα έργα του Κάλβου συνδυάζονται δύο αντίθετες δυνάμεις, το παγανιστικό με το χριστιανικό στοιχείο. Οι Έλληνες διανοούμενοι για κάποιες δεκαετίες αρνιόντουσαν να τον εντάξουν στο χώρο της Ελληνικής ποίησης. Πρώτη προσπάθεια ένταξης έγινε απ’ τον Δημήτριο Βικελά και η δεύτερη απ΄ τον Κωστή Παλαμά.


Κατηγορία Ιστορικά Κείμενα

ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ ΚΑΙ ΒΟΤΑΝΑ

 
~~~~~~~~~~~~~~
~χοληστερίνη...
και ποιος δεν θέλει να την εξαφανίσει;
και...
στην προσπάθεια μας να "ρίξουμε" τη  χοληστερίνη έρχεται να μας βοηθήσει η αγκινάρα...
λοιπόν όσοι έχουμε χοληστερίνη εντάσσουμε στην διατροφή μας την αγκινάρα...
τρώμε όσο πιο πολλές φορές μπορούμε...
εναλλακτικοί τρόποι στο να τρώμε την αγκινάρα είναι και οι εξής:
~ αφού καθαρίσουμε και πλύνουμε τις αγκινάρες τις βάζουμε στον αποχυμωτή και πίνουμε τον χυμό τους...
είναι λίγο πικρός αλλά τα πάντα μία συνήθεια είναι...
έχετε δοκιμάσει να πιείτε τον καφέ σας χωρίς ζάχαρη;
αν όχι δοκιμάστε το και θα νιώσετε όλο το άρωμα του καφέ που σκεπάζεται και εξουδετερώνεται με την ζάχαρη...
~ αφού καθαρίσουμε και πλύνουμε τις αγκινάρες τις βάζουμε με λίγο νερό να βράσουν...
μόλις δούμε το νερό να αρχίζει να κοχλάζει σκεπάζουμε το σκεύος μας
χαμηλώνουμε τη φωτιά και
τις αφήνουμε για ένα τέταρτο της ώρας και μετά πίνουμε το θρεπτικότατο αυτό ζωμό...
~ μπορούμε να αγοράσουμε αποξηραμένο βότανο αγκινάρα και να κάνουμε έγχυμα από το οποίο
πίνουμε ένα φλιτζάνι  πριν από το φαγητό σας...
την διαδικασία αυτή μπορούμε να την κάνουμε για δέκα περίπου μέρες και να την επαναλαμβάνουμε κάθε τρεις μήνες...
είναι ότι καλύτερο για την αποτοξίνωση του οργανισμού και για το ουροποιητικό σύστημα...

ntana panagiotou


http://botanologia.blogspot.gr/
thalia

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

2. ΑΡΧΩΝ και ΑΡΕΤΕΣ - ΓΡΑΜΜΑ Σ' ΕΝΑΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ της Νατάσας Γεωργανάκη.

Η κοινωνία του αύριο που όλοι μας φιλοδοξούμε να χτίσουμε χρήζει ενάρετων ηγετών σε όλο το φάσμα των εξουσιών! Πιστεύω ότι όλοι μας είμαστε ή τουλάχιστον θα έπρεπε να είμαστε εν δυνάμει πολιτικοί!... Επομένως μια ματιά στα αρχαία κείμενα επιβάλλεται, με όρους σημερινούς κι εύκολα κατανοητούς!...Δεν υποστηρίζω σε καμιά περίπτωση ότι θα υποκαταστήσω τους αρχαίους σοφούς!... Εκείνο που απλά υπόσχομαι είναι να προσπαθήσω μέσα από την σειρά ΓΡΑΜΜΑ Σ΄ ΕΝΑΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ να αποτυπώσω στο χαρτί αυτά που εγώ κατάλαβα!... Ελπίζω να τα βρείτε χρήσιμα!...
Η καλύτερα οργανωμένη κοινωνία λοιπόν αγαπημένε μου, είναι εκείνη που δεν επιτρέπει στους ανήθικους να κυβερνούν, όπως επίσης δεν επιτρέπει και στους ηθικούς να μην κυβερνούν...!!!! Μεγαλύτερη τιμωρία για τους σοφούς όλων των εποχών που αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στην διακυβέρνηση μιας χώρας, αποτέλεσε το γεγονός ότι ήταν αναγκασμένοι μετέπειτα να ζουν και να εργάζονται υπό τας διαταγάς ανόητων ανθρώπων!...ΕΝ Ή ΕΦΗ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΜΕΘ΄ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΚΑΘΙΣΤΑΝΤΑΙ απάντησε ο Σωκράτης όταν ερωτήθηκε για το ποια πόλη κυβερνάται παράνομα! Η πόλη στην οποία οι άρχοντες τοποθετούνται από φατρίες.
Κάθε μορφή εξουσίας θέτει νόμους και κανόνας που είναι προς το συμφέρον της. Η Δημοκρατία τους βαπτίζει δημοκρατικούς και η Τυραννία τυραννικούς, αλλά στην ουσία διαφέρουν μόνο κατ΄όνομα, διαβάζουμε στην πολιτεία του Πλάτωνα κι αναρωτιόμαστε πως ο σοφός αυτός Αθηναίος τολμούσε να τους ταυτίζει!
Το θέμα έρχεται να το ξεκαθαρίσει ο ίδιος σε συζήτηση με τον σοφότατο Σωκράτη! Κάθε μορφή εξουσίας, υποστήριξε ο Πλάτωνας, μπροστά στον Δάσκαλο, θέτει νόμους και διακηρύσσει ότι αυτό είναι και το δίκαιο που πρέπει να επικρατήσει στη δεδομένη στιγμή. Οι νόμοι όμως θεσπίζονται από τους ίδιους και είναι φυσικό να προστατεύουν τα συμφέροντα τους. Εάν κάποιος τολμήσει να θίξει τα δικά τους συμφέροντα τον τιμωρούν, γιατί τάχα παρανόμησε και αδίκησε. (Πλάτωνος, Πολιτεία).
Αυτό λοιπόν, είναι κατά την άποψη του Πλάτωνα, που τον κάνει να ταυτίζει στο ακέραιο τους νόμους όλων των καθεστώτων. Το συμφέρον δηλαδή της καθεστηκυίας αρχής διέπει τους νόμους όλων των κρατών και υπό αυτήν την άποψη είναι εντελώς ίδιοι! Το συμφέρον δηλαδή του ισχυρότερου, που είναι παντού το ίδιο, διαμορφώνει το δίκαιο και παρ΄ότι διαφέρει κατ΄όνομα, στην ουσία παραμένει το ίδιο για όλους τους λαούς!...
Εμείς όμως, αγαπημένε μου πολιτικέ, που θέλουμε να φτιάξουμε από την αρχή μια δίκαιη κοινωνία πρέπει ν΄αρχίσουμε να ανατρέπουμε όλο αυτό το σκηνικό. Επειδή η πολιτική είναι αληθινή τέχνη μας δίνει το δικαίωμα να την αναμορφώνουμε και στις βασικές της αρχές ακόμα. Επομένως αρχίζοντας από το συμφέρον μας ανατρέπουμε το δόγμα και φροντίζουμε αντί για το ατομικό συμφέρον να δώσουμε προτεραιότητα και μάλιστα απόλυτη στο συλλογικό συμφέρον. Πάντα σύμφωνα με τον Πλάτωνα αποφεύγουμε έτσι οποιαδήποτε διάσπαση της κοινωνίας και άρα έχουμε πολύ περισσότερες πιθανότητες, να πετύχουμε συμμαχίες τέτοιες, που θα έκαναν το όποιο έργο αναμόρφωσης επιχειρήσουμε στο μέλλον, σχεδόν περίπατο!...
Μπορείς ν ασκήσεις την εξουσία με πολλούς τρόπους, εσύ ο ίδιος ή οι συνεργάτες σου αφού εκχωρήσεις μέρος αυτής σ΄εκείνους, αλλά για σένα, πρέπει να το λάβεις σοβαρά υπ΄όψιν σου αυτό, είναι ένα και το αυτό. Είτε η εξουσία ασκείται απ΄σένα, είτε οι συνεργάτες σου εξουσιάζουν αντί για σένα, εσύ και μόνο εσύ, είσαι υπεύθυνος για την βλάβη που θα προκληθεί. Έχεις το απόλυτο δικαίωμα να επιλέξεις αυτούς με τους οποίους θα συνεργαστείς κατά την ανάληψη των καθηκόντων σου, αλλά και το απόλυτο καθήκον να επιλέξεις τους καλύτερους. Γιατί είναι ηθικό και δίκαιο να πληρώνουμε μόνοι μας τα λάθη από τις επιλογές μας!
Κατά τον Πλάτωνα πάντα, η εξουσία ασκείται κατά τον νόμον που ορίζεται από τις επιθυμίες όσων αποφάσισαν να γίνουν μέλη της συγκεκριμένης κοινωνίας, κατά την φύση, κατά το έθιμο, κατά την καταγωγή και φυσικά κατά την βία!... Είναι βασικό να σκεφτείς από την αρχή τι είδους κοινωνία έχεις και ποια εξουσία θα σου φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα ως προς τον σκοπό που ήδη αποφασίσαμε να είναι το κοινό καλό! Ξεκινώντας ν΄ανατρέπεις τα πάντα δεν θα πρέπει να σου διαφύγει ούτε στιγμή ότι ο λαός αυτός έχει ιστορία πολλών χιλιάδων ετών και άρα στην όλη αυτή πορεία του, γνώρισε πολλών ειδών εξουσίες. Είναι περίπου εξοικειωμένος να δέχεται με ενθουσιασμό κάτι καινοφανές, αλλά δεν μπορώ να σου εγγυηθώ πόσο θα κρατήσει ο ενθουσιασμός του όταν ανακαλύψει, ότι απλά είχες αλλάξει το χρώμα και καμιά από τις άλλες ιδιότητές του!
Αν πρόκειται λατρεμένε μου πολιτικέ, να ασκήσεις εξουσία, πραγματικά από δω και στο εξής πρέπει πρωτίστως να αποβάλλεις από την καθημερινότητά σου οτιδήποτε θα ήταν βλαπτικό προς την ακεραιότητα του χαρακτήρα σου. Πρέπει να ξεχάσεις ότι,η ηδονή της ακολασίας, είναι ένα σπορ, στο οποίο πρέπει να καταγράψεις ένα παγκόσμιο ρεκόρ! Πολλά μικρά πράγματα που δεν γίνονται αντιληπτά από κανέναν, όταν θα βρεθείς κάτω από το φως των προβολέων θα φαντάζουν ή σαν κάτι πολύ σπουδαίο ή σαν ένα μεγάλο τίποτα!... Οι προβολείς πρέπει να σου θυμίσω ότι ανάβουν την στιγμή της δόξας, αλλά και την ώρα των μεγάλων αποφάσεων!...
Η φαυλότητα πολλών κυβερνητών σε συνδυασμό με τους εξ ίσου ράθυμους υπηκόους τους κατέστρεψαν πολλά κράτη στο μακρύ δρόμο της ιστορίας! Έτσι αν θες πραγματικά να καταφέρεις να κινήσεις το ενδιαφέρον της, ούτως ώστε ν΄α ασχοληθεί μαζί σου επιβάλλεται να κυβερνάς με την φρόνηση και την σοφία των αρχαίων βασιλιάδων κι όχι με την επιπολαιότητα και την αφροσύνη των τίποτα που σπούδασαν! Κατά τον Πιττακό ο ΑΡΧΩΝ ΚΟΣΜΕΙ Σ΄ΑΥΤΟΝ και κυβερνά κάθε μέρα και για όλο το χρόνο στολίζοντας τον εαυτό του με αρετές, τις οποίες ακόμα κι όταν δεν υπάρχουν φροντίζει να τις ανακαλύψει! 
Μόνο έτσι αγαπημένε μου, θα αποκτήσεις την φρόνηση που θα χρειαστείς, για να την μετατρέψεις σε ορθή πράξη, ικανοποιώντας το ρηθέν υπό του Σωκράτους ότι δηλαδή κυβερνήτης της ορθής πράξης είναι η φρόνηση. Και ναι ο Πλάτωνας είχε πολύ δίκαιο όταν έλεγε ότι για να απαλλαγούμε από τα δεινά μας πρέπει οι βασιλείς μας ν΄αρχίσουν να φιλοσοφούν. Γιατί η εξουσία είναι εκείνη που αποδεικνύει τον χαρακτήρα των ανδρών όπως διακήρυττε ο Πιττακός ο Μυτιληναίος. ΑΡΧΗ ΑΝΔΡΑ ΔΕΙΚΝΥΣΙ...!!!
 
 

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013

ΚΟΒΟΥΝΕ ΔΕΝΤΡΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ, ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΓΙΑ ΚΑΥΣΟΞΥΛΑ ! ! ! !


Εδώ και μια εβδομάδα Οργανωμένοι με αλυσιδοπρίονα άγνωστοι, έχουν κόψει πολλά δέντρα στον ορεινό όγκο του Ωραιοκάστρου προφανώς για καυσόξυλα...



 α
 ΚΟΜΜΈΝΑ ΠΕΥΚΑ






 ΚΟΜΜΈΝΑ ΠΕΥΚΑ.... !  !  !  !  !



Αυτά τα ναύλον έχουν δυο χρόνια ! ! Ο αντιδήμαρχος περιβάλλοντος μας λέει πάντα πως ΑΥΡΙΟ ΘΑ τα μαζέψουν ! !



 ΚΟΜΜΈΝΑ ΠΟΥΡΝΑΡΙΑ, ΠΉΡΑΝ ΤΑ ΧΟΝΤΡΑ ΞΎΛΑ ΚΑΙ ΑΦΗΣΑΝ ΤΑ ΚΛΑΔΙΑ !



ΕΔΩ ΥΠΗΡΧΕ ΜΙΑ ΣΥΚΙΑ, ΤΗΝ ΚΟΨΑΝΕ ΚΙ ΑΥΤΉ, ΆΦΗΣΑΝ ΤΑ ΚΛΑΔΙΑ ΤΗΣ ΜΟΝΟ !


 ΕΔΩ, ΜΙΑ ΑΓΡΙΟΓΚΟΡΤΣΙΑ
 ΚΑΙ ΕΔΩ ΔΥΟ ΓΚΟΡΤΣΙΕΣ
ΆΦΗΣΑΝ ΜΟΝΟ ΤΑ ΚΛΑΔΙΑ ! !

 Οι παράνομοι υλοτόμοι έχουν κόψει όλες τις αγριογκορτσιές, αγριοσυκιές πολλά πουρνάρια αλλά και πεύκα  ! ! Κρατάνε τα χοντρά, τους κορμούς και τα κλαδιά τα αφήνουν κάτω.
Μετά από αναφορά του γεγονότος στην Αντιδημαρχία περιβάλλοντος Ωραιοκάστρου, η απάντηση που λάβαμε ήταν: ''Δέν είμαστε αστυνομία για να τους βρούμε'' !  !  !  !

 Ο ορεινός όγκος του Ωραιοκάστρου είναι απροστάτευτος και από το φυσικό του περιβάλλον και από το ζωικό που οι κυνηγοί το έχουν εξολοθρεύσει ! !
ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΠΡΩΙ ΤΗΛΕΦΩΝΗΣΑΜΕ ΤΟ ΔΑΣΑΡΧΕΙΟ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΘΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΆΝΘΡΩΠΟ ΝΑ ΔΕΙ..........     ΊΔΩΜΕΝ ;

Ομάδα Περιπατητών Ορεινού Όγκου Ωραιοκάστρου
(Ο.Π.Ο.Ο.Ω.)

npazaitis@hotmail.com

 https://enimerosiseola.blogspot.com

Παντού και πάντα ...ΤΟΥΡΚΟΙ

  
Γιατί δεν δίνει άδεια η ΥΠΑ στην Turkish Airlines για δεύτερη πτήση
Κωνσταντινούπολη - Θεσσαλονίκη; Μήπως μας έπιασε κάποιος
εθνικισμός;
 
 Ακούστε την διαφωτιστική απάντηση (1-11-13) του
αντιπροέδρου της Aegean Airlines, Ευτύχιου Βασιλάκη (φωτό) στην
ιστοσελίδα http://money-tourism.blogspot.gr:
“Έχουμε τα δικαιώματα από το 2009, ζητάμε κάθε χρόνο χρονοθυρίδα
στην Κωνσταντινούπολη και δεν μας δίνουν. Ως δια μαγείας όμως το
ίδιο διάστημα η Turkish έχει τριπλασιαστεί
σε δραστηριότητα, αλλά εκείνη ελέγχει
τα slots πρακτικά του «Ατατούρκ» της
Κωνσταντινούπολης. Ως εκ τούτου, όταν
έχεις απέναντι ένα κράτος και έναν φορέα ο
οποίος αντίθετα με τους κανόνες που ισχύουν
στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου άλλο πράγμα
είναι η αρχή διαχείρισης slots, άλλο πράγμα
είναι η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας, άλλο
πράγμα είναι το αεροδρόμιο της Αθήνας
και βεβαίως άλλο πράγμα είναι η Aegean, η
Ολυμπιακή ή οποιαδήποτε άλλη αεροπορική εταιρεία. Δεν έχουν σχέση
ούτε και ελέγχουν ο ένας τον άλλον.
Στα κράτη εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης τα πράγματα δεν είναι
ακριβώς έτσι, δεν υπάρχουν αυτοί οι κανόνες και εκεί οι τοπικοί
αερομεταφορείς ορίζουν τα πάντα και σερβίρουν με το μαχαίρι και το
καρπούζι. Εμείς λοιπόν στη Θεσσαλονίκη, από όπου όπως ξέρετε είναι
και η γυναίκα μου, πριν από 4 χρόνια είχαμε ανακοινώσει Θεσσαλονίκη
– Κωνσταντινούπολη. Την είδατε; Μήπως θεωρείτε ότι δεν πετάξαμε
γιατί είναι μακριά; Είναι όσο είναι η Αλεξανδρούπολη, περίπου, από
τη Θεσσαλονίκη η Πόλη. Γιατί δεν πάμε εκεί; Γιατί δεν μας δίνουν
χρονοθυρίδα.

Πέρσι επειδή πήρε παραπάνω χρονοθυρίδες, παραπάνω δικαιώματα,
η Turkish στην Αθήνα, πήρε και η Pegasus στην Αθήνα και έχουν
ουσιαστικά οι δύο τουρκικές εταιρείες τριπλασιάσει τα τελευταία 5 χρόνια
την δραστηριότητά τους προς την Ελλάδα είτε προς τη Θεσσαλονίκη είτε
προς την Αθήνα, ζητήσαμε και εμείς να πάρουμε κάποιες χρονοθυρίδες
για να εκτελέσουμε γραμμή από το Ηράκλειο που έχουμε μόνο εμείς
δικαίωμα, δεν έχουν οι Τούρκοι όπως και εμείς δεν έχουμε πρόσβαση
στην Άγκυρα που μπορούν να πετάνε μόνο αυτοί.
Λοιπόν, δεν μας έδωσαν. Μας έδωσαν τελικώς μετά
από χίλια παρακάλια και χίλιες πιέσεις 4.00’ άφιξη
το βράδυ στην Κωνσταντινούπολη, 5.00’ το πρωί
αναχώρηση. Και το πετάξαμε. Μόνο και μόνο για να
δείξουμε ότι έστω και αυτό το οποίο το λένε στην
αεροπορική αγορά junk slot, δηλαδή αυτό που δίνεις
όταν θέλεις να του πεις: φύγε από εδώ, βρε βλάκα,
γιατί τι θα κάνεις εκείνη την ώρα το βράδυ; Στα
μπουζούκια θα πάνε στην Αθήνα ή στο Ηράκλειο ή
στην Κωνσταντινούπολη; Παρόλα αυτά το πετάξαμε.
Κάποια στιγμή πρέπει και εκείνοι να δείξουν
μία αμοιβαιότητα. Βεβαίως είναι δέκα φορές πιο
μεγάλοι, τέλεια. Θέλουν να πετάνε τρεις φορές
παραπάνω, βέβαια. Όμως είμαστε δύο χώρες. Ας
δώσουν και στις δικές μας εταιρείες τη δυνατότητα
να πετάξουμε εκεί και αν δεν έχουμε τη δυνατότητα
να το κάνουμε οικονομικά, από στόλο, από εμπορική
δυνατότητα, από διάθεση, επειδή δεν μας αγαπάνε
οι επιβάτες, εντάξει να μην το κάνουμε. Αλλά να
μας τη δώσουν, ρε παιδιά. Δεν μπορεί, τι σόι σχέση
είναι αυτή μεταξύ χωρών όπου λέμε ότι έχουμε μία
διμερή σύμβαση, όπου ο ένας μόνο δίνει και ο άλλος
απωθεί;”.
Σας θυμίζει κάτι από τις διακρατικές μας
σχέσεις;! Σημειώστε κι ότι αυτό το διάστημα η
διευθύντρια της ΤΑ αλωνίζει την Ελλάδα για νέες
συνδέσεις με την Πόλη, δήθεν για το καλό μας
(για να μας φέρει ως και ...Ιάπωνες τουρίστες!),
τη στιγμή που κουβαλάει όλους τους (κωλο)
Έλληνες να τα ακουμπήσουν στην Ισταμπούλ των
καφροσήριαλ. Θα σοβαρευτούμε ποτέ;

ΑΝΤΙΦΩΝΗΤΗΣ
ΔΕΚΑΠΕΝΘΗΜΕΡΟ ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΟ ΕΝΤΥΠΟ ΓΝΩΜΗΣ