Ωραιόκαστρο, το πάρκο με τα πολλά Πεύκα στην πλατεία Ολυμπιάδος έγινε προσάναμμα για Πυρκαγιά !!
Έχει να κουρευτεί το χορτάρι μήνες τώρα !!!
Έχουμε ενημερώσει τον Δήμο από εβδομάδες πριν και με ε-μειλ !
Ωραιόκαστρο, το πάρκο με τα πολλά Πεύκα στην πλατεία Ολυμπιάδος έγινε προσάναμμα για Πυρκαγιά !!
Έχει να κουρευτεί το χορτάρι μήνες τώρα !!!
Έχουμε ενημερώσει τον Δήμο από εβδομάδες πριν και με ε-μειλ !
Η αποχαιρετιστήρια Τελετή προς τον φίλο μας, συναγωνιστή και συνοδοιπόρο στον δρόμο της Ελληνικότητας και της Επανελληνίσεως, αείμνηστο Αριστοτέλη Κακογεωργίου πραγματοποιήθηκε στις 7 Ιουνίου 2025, 17.00 στο Τέμενος του Ναού των Υιών του Διός Αλεξάνδρου και Διονύσου, στο χωριό Μεσαίο Δήμου Ωραιοκάστρου. Ιδρυτικό μέλος της “Ομάδας Ε” , η οποία στους σκοπούς της μεταλαμπαδεύει την Ελληνικότητα και την Επανελλήνιση των Ελλήνων. Μαραθωνοδρόμος και ιδρυτής Μαραθωνίων, όπως ο Μαραθώνιος Δράμας. Ιδρυτής του Ναού των Ελλήνων στο Ωραιόκαστρο και του Ναού στο Μεσαίο προς τιμήν των Υιών του Διός, Αλεξάνδρου και Διονύσου. Του έχει παραχωρηθεί το κλειδί της πόλης του Σίντνεϋ της Αυστραλίας για την συμμετοχή του στον Μαραθώνιο με πλήρη οπλιτική αμφίεση και συμβολικά χρημάτισε ως Δήμαρχος του Σίντνεϋ για μία ημέρα. Κάθε σκέψη του έγινε έργο. Δεν ζήτησε ποτέ την συνδρομή κανενός. Αδάμαστος, αγέρωχος, ακούραστος, αδαμάντινος! Αθάνατος ! _________________________ "Απεβίωσε 8/5 σε ηλικία 86 ετών ο Αριστοτέλης Κακογεωργίου, συγγραφέας, πρόεδρος και ιδρυτής της Ομάδος «Ε» Έψιλον, όπως και της Ελληνικής Διονυσιακής και Αλεξανδρινής Θρησκείας. Γεννήθηκε στα Κύργια – Δράμας από Σμυρναίους πρόσφυγες γονείς. Υπηρέτησε τρία χρόνια ως αξιωματικός στις δυνάμεις Καταδρομών. Σπούδασε στη Γερμανία. Δούλεψε τέσσερα χρόνια στο Γερμανικό Υπουργείο Εργασίας και κοινωνικής Πρόνοιας για τα θέματα των Ελλήνων εργαζομένων της Γερμανίας, πολύ λίγο καιρό στο Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών και στη συνέχεια ως διευθυντής στην Υπηρεσία Εξωτερικού ΣΤΓ Α της Εθνικής Κτηματικής Τράπεζας. Πέντε χρόνια αντιπρόσωπος της Ελλάδος στα Πανευρωπαϊκά Συνέδρια σχετικά με τα θέματα που αφορούσαν τις Τράπεζες Υποθηκών. Το 1962 ίδρυσε την Ομάδα «Ε» Έψιλον αναπτύσσοντας μια αξιόλογη εθνική και κοινωνική δραστηριότητα. Το 2013 πέτυχε τη νομική αναβίωση της Ελληνικής Διονυσιακής και Αλεξανδρινής Θρησκείας. Είναι δρομέας μικρών και μεγάλων αποστάσεων και συμπλήρωσε, μέχρι το τέλος του 2016, 509 Μαραθωνίους και υπέρ μαραθωνίους. Οργάνωσε στο εξωτερικό και στην Ελλάδα περίπου 300 εκδηλώσεις. Το 2010 βραβεύτηκε με το χρυσό κλειδί στο Sydney τρέχοντας τον Μαραθώνιο με πλήρη αρχαιοελληνική πολεμική εξάρτηση. Είναι ιδρυτής των δύο μοναδικών Ελληνικών ναών μετά από 2000 χρόνια. Η ζωή του συγγραφέα, ενσαρκώνει ένα σκληρό και ατέλειωτο Μαραθώνιο με την ασπίδα και το δόρυ στο χέρι. Ένα αγώνα κατά του Αυγεία, κατά του Διομήδη, κατά των Κυκλώπων, κατά των Σειρήνων και κατά των μνηστήρων της Πηνελόπης – Ελλάδας. Μέχρι το 2010 συμπλήρωσε 505 Μαραθωνίους ανά τον κόσμο με σκοπό να περάσει τα αλάνθαστα μηνύματα των αδιάσπαστων εννοιών του Ελληνισμού και του Αθλητισμού, που αμφότερα είναι ομογάλακτα τέκνα του πατέρα Έλληνα και της μητέρας Ορσηίδας. Το 2010 έτρεξε στο Sydney της Αυστραλίας για τα 2.500 χρόνια της Μάχης του Μαραθώνα και βραβεύτηκε με το χρυσό κλειδί της πόλεως. «Καλά Ηλύσια Πεδία» στον γνήσιο Ελληνα Αριστοτέλη. "
BONJOUR MES AMIS !!
AUJOURD'HUI JOUR MARDI JOUR Mars
BUONGIORNO MIEI AMICI !!
OGGI GIORNO MARTEDI 'DAY Mars
BUENOS DIAS MIS AMIGOS !!
HOY DÍA MARTES, DÍA Marte
Bonan matenon MY FRIENDS !!
HODIAŬ tago mardo, TAGO Marso
ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΆΡΗ, ΌΠΩΣ
ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΌΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΙ ΛΑΟΙ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΤΗΝ ΛΕΜΕ ΤΡΙΤΗ
;;
ΑΝΑΡΩΤΗΘΗΚΕ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΣΟ ΚΑΚΟ ΕΚΑΝΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑ
ΓΡΑΜΜΑΤΑ, Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ ΚΑΙ ΤΑ 600 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ;;;
ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΣΤΟΧΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ με τον Γιώργο Λεκάκη. Καλεσμένη η καθηγήτρια ΕΚΠΑ Μαρία Τζάνη. Η εκπομπή γυρίστηκε στα στούντιο του ΚΡΗΤΗ 87,5 FM, στις 22.4.2025.
«Μέρα Λαμπρή, μέρα γιορτή, μέρα λουλουδιασμένη...» τραγουδά ο λαός μας, αποδίδοντας, με τη γοητευτική, περιεκτική σε νοήματα και παράλληλα λιτή ποιητικότητά του, τον τρόπο που προσλαμβάνει το Πάσχα και ο οποίος είναι σαφώς πλατύτερος σε περιεχόμενο από την εκκλησιαστική εκδοχή της γιορτής.
Γι' αυτό ακριβώς και η λέξη Πάσχα δεν αρκούσε για να σηματοδοτήσει την αγωνία και τον αγώνα του λαού μας για τις «αναστάσιμες» μέρες που περίμενε καθ' όλη τη διάρκεια της ταραγμένης ιστορίας του. Οπως πληροφορεί ο διευθυντής του Ευγενίδειου Πλανητάριου, Διονύσης Σιμόπουλος, «το εβραϊκό Πάσχα προέρχεται από τη λέξη "πεσάχ" που σημαίνει "διέλευση" και είναι η "μνημόσυνος" εορτή των Εβραίων που αναφέρεται στη "διέλευση του Ιαβέ" πάνω από την Αίγυπτο προς πάταξη των πρωτότοκων παιδιών των Αιγυπτίων, οι οποίοι κρατούσαν τους απογόνους του Ιωσήφ και των αδελφών του ως δούλους».
Η φανερή και στη λαϊκή, εβραϊκή παράδοση, λυτρωτική διάσταση του Πάσχα παίρνει σαφή και ευδιάκριτα χαρακτηριστικά και στη δική μας παράδοση. Αλλωστε και η Λαμπρή, όπως και άλλες θρησκευτικές γιορτές στη χώρα μας εμπεριέχουν προχριστιανικούς συμβολισμούς, η έντονη χρήση των οποίων από την εκκλησία είναι ευθέως ανάλογη με την απαξίωση και απόρριψη των αρχαίων θρησκειών από αυτή. Φαινόμενο εξηγήσιμο ιστορικά και διαλεκτικά και βέβαια παγκόσμιο.
Ο συμβολικός χαρακτήρας της «Λαμπρής» πήρε ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις την εποχή της τουρκοκρατίας, όταν η λυτρωτική της διάσταση δεν είχε μόνο μεταφυσικά στοιχεία, αλλά συνδεόταν άμεσα με τον πόθο για λευτεριά. Μάλιστα, αυτό τον πόθο ο λαός μας δεν τον αντάλλαζε με τίποτα. Χαρακτηριστικό είναι ένα δημοτικό τραγούδι, όπου μια Τουρκάλα χήρα ζητά από δύο Ελληνόπουλα να αλλαξοπιστήσουν και να χαρούν τον πλούτο της. Η απάντηση ήταν: «Κάλλιο γένε συ Ρωμιά/ να χαρείς τη Λαμπριά...».
Στο πέρασμα των αιώνων η λέξη έγινε τόσο φορτισμένη σημειολογικά, που χρησιμοποιήθηκε ακόμη και για ονοματοδοτήσεις (Λάμπρος, Λαμπρινή), οι «λαμπρογεννημένες» κοπέλες είναι ακόμη πιο όμορφες («όπου γεννήθη τη Λαμπρή κι έλαμψ' ο κόσμος όλος...»), η πιο γνωστή ευχή έγινε η φράση «να έχουν όσα φέρνει η μέρα η Λαμπρή», ενώ τα καλύτερα ρούχα για βόλτα ήταν τα «λαμπρογιορτερά». Και, βέβαια, «κάθε μέρα δεν είναι Λαμπρή» είναι η γνωστή φράση, που, από την ανάποδη, προσδιορίζει τη γιορτινή μοναδικότητα αυτής της μέρας.
Φυσικά το αρνάκι είναι αμιγώς ελληνικό σύμβολο και η ελληνική επαρχία «τσικνίζεται» τη Λαμπρή από τα σουβλισμένα αρνιά που ψήνονται στους λάκκους. Ελληνικά σύμβολα είναι και τα κεριά και τα πυροτεχνήματα. Βέβαια, από τον απλό στολισμό των κεριών με κορδέλες τις περασμένες δεκαετίες, σήμερα έχουμε φτάσει στο θλιβερό, όσο και επικίνδυνο φαινόμενο της χυδαίας και ολοκληρωτικής εμπορευματοποίησης ενός κατ' εξοχήν λαϊκού εθίμου. Τις προηγούμενες μέρες οι γονείς έγιναν μάρτυρες πληθώρας διαφημίσεων, οι οποίες «πλασάρουν» λαμπάδες μετά διαφόρων πλαστικών «υπερ-ηρώων» και άλλων «τεράτων» των πολυεθνικών παιχνιδοβιομηχανιών, σε σημείο η λαμπάδα να μην είναι παρά η αφορμή, το εθιμικό «περιτύλιγμα» για να μοσχοπουλήσουν τα προϊόντα τους. Ετσι, η καταστροφική επίδραση αυτών των παιχνιδιών στην παιδική ψυχολογία έρχεται να συναντήσει την πλήρη διαστρέβλωση της παράδοσης, αποκόπτοντας τις μικρές ηλικίες απ' ό,τι θετικό και χρήσιμο έχει να προσφέρει αυτή, δημιουργώντας παράλληλα νέα «κανάλια» ιδεολογικής χειραγώγησης και κατασκευής καταναλωτών.
Το ψωμί χρησιμοποιείται συμβολικά σε κάθε γιορτή. Το σημερινό τσουρέκι είναι μετεξέλιξη του Λαμπρόψωμου και της Λαμπροκουλούρας, τα οποία είναι επίσης «μαγικά», φέρνουν δύναμη στο σπίτι, πολύ περισσότερα όταν ευλογούνται. Συμβολικά είναι και τα διάφορα στολίσματα που κάνουν πάνω τους.
...................Πηγές: Δημ. Σ. Λουκάτος: «Πασχαλινά και της Ανοιξης» (εκδόσεις «Φιλιππότη»).
https://www.rizospastis.gr/story.do?id=747800