Κυριακή 24 Μαρτίου 2024
ΆΛΛΟ ΈΛΛΗΝΑΣ ΚΙ ΆΛΛΟ ΡΩΜΙΟΣ ...
Σάββατο 23 Μαρτίου 2024
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕ
Γραφεί ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων
Η Επανάσταση του 1770, η γνωστή μας «Ορλωφική Επανάσταση» είχε προλειάνει το έδαφος παρά την αποτυχία της . Αρκετοί Ελληνες εκπαιδεύτηκαν στον Ρωσικό Στρατό και οι καπετάνιοι πήραν στα χέρια τους τις μεταφορές στην περιοχή με τους στόλους των εμπορικών τους πλοίων . Η Αυτοκράτειρα Αικατερίνη είχε τότε στείλει στόλο στο Αιγαίο και στο Μωριά, ο λαός ξεσηκώθηκε αλλά ο στόλος έφυγε και στρατεύματα δεν έστειλε προς υποστήριξη των επαναστατών . Έτσι η επανάσταση πνίγηκε στο αίμα. Στον πόλεμο εκείνο νίκησε η Ρωσία και τελείωσε με την υπογραφή της Συνθήκης του Κιουτσούκ Καϊναρτζή(1774). Με την συνθήκη αυτή οι Έλληνες ναυτικοί και τα καράβια τους τέθηκαν υπό την προστασία της Ρωσίας. Αυτό το πλεονέκτημα έδωσε φτερά στους καπεταναίους μας να ξεχυθούν στο Αιγαίο και στη Μαύρη θάλασσα και να αναλάβουν τις μεταφορές . Οι ναυτικοί μας απόκτησαν αρκετά χρήματα και τα πληρώματα εμπειρίες , προκειμένου να αναλάβουν αργότερα ρόλο στην Επανάσταση του 1821 . Για την αντιμετώπιση της πειρατείας οι κυβερνήτες των πλοίων είχαν εξοπλίσει σιωπηλώς τα πλοία και αργότερα αυτά θα αποτελούσαν τον πολεμικό στόλο της επανάστασης . Επομένως, δεν πρέπει ποτέ να λησμονούμε την υποχρέωση μας απέναντι στη Ρωσία για την απόκτηση της ελευθερίας μας και πάντοτε να διατηρούμε πολιτιστικές σχέσεις με το Ρωσικό λαό, ακόμη και κάτω και από τις πιο αντίξοες γεωπολιτικές συνθήκες όπως οι σημερινές. Γιατί τα γεωπολιτικά μας συμφέροντα στο Αιγαίο είναι παγίως κοινά . Ποτέ η Ρωσία δεν θα δεχθεί τον έλεγχο και των Στενών και του Αιγαίου από την ίδια δύναμη δηλαδή την Τουρκία .
Ο Ρήγας Φεραίος ο φλογερός καθοδηγητής και εμπνευσμένος απόστολος της Ελευθερίας φλόγισε με τις ιδέες του τις ψυχές των υπόδουλων Ελλήνων αλλά παράλληλα συγκίνησε και τους λαούς της Βαλκανικής και της Δυτικής Ευρώπης υπέρ του Ελληνικού επαναστατικού κινήματος, σε μια εποχή όπου επικρατούσε η Ιερά Συμμαχία του Μέτερνιχ και η οποία ήταν υπέρμαχος για την διατήρηση πάση θυσία της «σταθερότητας» στη περιοχή.
Δυστυχώς όμως το κατεστημένο της Κωνσταντινουπόλεως , το Πατριαρχείο και οι Φαναργιώτες αντέδρασαν σθεναρά εναντίον του Ρήγα με πρωταγωνιστή τον Πατριάρχη Γρηγόριο . Ο Ρήγας συλλαμβάνεται , βασανίσζεται φρικτά και απαγχονίζεται , αλλά οι ιδέες του είχαν ξεσηκώσει την επανάσταση στο υπόδουλο έθνος.
Στις αρχές του 19ου αιώνα με την εξολόθρευση της κλεφτουριάς οι βαρύτατοι φόροι των Τούρκων και κοτζαμπάσηδων ξεσήκωσαν το λαό. Υπέφερε και εντάχθηκε στα σώματα των οπλαρχηγών και καπεταναίων . Ο αγώνας για αυτούς είχε διπλό χαρακτήρα:
Πρώτον η απελευθέρωση από τον τουρκικό ζυγό και
Δεύτερον την απελευθέρωση από τους κοτζαμπάσηδες που τους έπιναν το αίμα μαζί με τους Τούρκους
Ο Θούριος του Ρήγα Φεραίου «καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή» συγκίνησε το λαό μας και πήρε τα όπλα και όλοι μπήκαν στην επανάσταση όπως μπορούσε ο καθείς. Η Επανάσταση ξεκίνησε σε δύο σημεία :
1/ Στο Ιάσιο της Μολδοβλαχίας με τον Υψηλάντη
2/ Στην Πελοπόννησο με τον Πετρόμπεη, Παπαφλέσα και τους Φιλικούς
Αυτοί κατάφεραν να ξεσηκώσουν το λαό και να εξουδετερώσουν το δισταγμό των κοτζαμπάσηδων . Η φλόγα της επανάστασης ξεχύθηκε στα νησιά , στη Στερεά , την Ήπειρο , Μακεδονία , Κύπρο , στις Ελληνικές Παροικίες στο εξωτερικό όπου υπήρχαν Ελληνες το γένος.
Ο αγώνας για την απελευθέρωση πέρασε πολλές φάσεις και τούτο οφείλεται στη διαμάχη του λαϊκού στοιχείου με τους κοτζαμπάσηδες αφ’ ενός και τους προκρίτους αφ’ ετέρου για το ποιος θα πάρει τα περισσότερα δικαιώματα . Έτσι δημιουργήθηκαν οι τοπικές Γερουσίες της Πελοποννήσου, της Στερεάς , των Νησιών που αποτέλεσαν τις τοπικές Κυβερνήσεις.
Η Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου(1822) κήρυξε την Ανεξαρτησία της Ελλάδος και το Δημοκρατικό αυτής πολίτευμα με πρώτη πράξη την κατάργηση της δουλείας
Στον Θ. Κολοκοτρώνη οφείλουμε πολλά Αρχιστράτηγος του αγώνα τέθηκε μετά την άφιξη του από τα Επτάνησα ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και ηγήθηκε ενός στρατού που αποτελείτο από τον μαχόμενο Ελληνικό λαό, τους παλιούς κλέφτες και αρματολούς , κατά κύριο λόγο από τον αγροτικό πληθυσμό και το λαό της υπαίθρου και των βουνών.
Ο επάρατος Εμφύλιος Έτσι φθάσαμε στα μέσα της Επανάστασης(1823-1824) στον Εμφύλιο πόλεμο . Στην μια παράταξη ήταν οι αστικοποιημένοι νησιώτες που είχαν πλουτίσει με το εμπόριο και συμμάχησαν με τους Φαναριώτες και το Πατριαρχείο . Αυτοί συνωμότησαν με τους Προκρίτους της Πελοποννήσου για να διώξουν του Στρατιωτικούς(αγωνιστές) . Τότε φυλάκισαν τον ήρωα του Αγώνα Θεόδωρο Κολοκοτρώνη με μια δίκη παρωδία . Η συμμαχία των νησιωτών διασπάστηκε πολύ γρήγορα και οι νησιώτες πήραν από τους προκρίτους την εξουσία στα χέρια τους με επικεφαλής τον Ι. Κουντουριώτη και τον φαναρίωτη Μαυροκρδάτο. Αυτόν σήμερα το κατεστημένο υμνεί για την δράση του στην Επανάσταση και υποβαθμίζει τη δράση των αγωνιστών επί του πεδίου της μάχης και ιδιαίτερα των Κολοκοτρώνη και Καραϊσκάκη .
Η νέα εξουσία βρήκε τα δύσκολα με την εισβολή του Ιμπραήμ γιου του Μωχάμετ Αλη( Αντιβασιλιά της Αιγύπτου) όταν αυτός εισέβαλε στην Πελοπόννησο την ρήμαξε κυριολεκτικά τη χώρα . Μπροστά στον κίνδυνο καταλήψεως της χώρας οι αγγλόφιλοι Φαναριώτες εστράφησαν προς τις ξένες δυνάμεις όχι φυσικά χωρίς αντάλλαγμα.
Το Ψήφισμα στις 14 Ιουλίου 1824 γράφει «Το Ελληνικό έθνος θέτει εκουσίως στην Ιερά παρακαταθήκη της ιδίας ελευθερίας, ανεξαρτησίας και πολιτικής υπάρξεως του υπό την μοναδική υπεράσπιση της Α.Μ του Βασιλέως Γεωργίου Δ’» Αυτό είναι δείγμα της ξενόδουλης εξωτερικής πολιτικής η οποία ακόμη συνεχίζεται με την διαφορά ότι αντί της Βρετανίας τώρα έχουμε προσκολληθεί στις ΗΠΑ και συμπεριφερόμαστε δουλικά σαν κράτος μειωμένης δικαιοδοσίας . Αυτό δυστυχώς το πνεύμα των Φαναριωτών εκμεταλλεύεται η Τουρκία, η οποία και αυτή μας συμπεριφέρεται κατά τον ίδιο τρόπο, δηλαδή σαν κράτος «μειωμένης κυριαρχίας»
Μετά την κατάληψη μέρους της Πελοποννήσου από τον Ιμπραήμ ο λαός ξεσηκώθηκε και έφερε τον Κολοκοτρώνη στην Πελοπόννησο , τον Καραϊσκάκη στη Στερεά Ελλάδα και τον Μιαούλη στη Θάλασσα και έτσι ξαναπήρε την ηγεσία του Αγώνα κατά των Τούρκων στα χέρια του από τους ηττοπαθείς Φαναριώτες .
Με την ναυμαχία του Ναυαρίνου (20 Οκτωβρίου 1827) κατατροπώθηκε ο τουρκο-αιγυπτιακός στόλος και κατακυρώθηκε η επανάσταση . Αμέσως μετά ξέσπασε ο Ρωσο-τουρκικός πόλεμος ο οποίος κατέληξε στην ήττα της Τουρκίας και στην υπογραφή της Συνθήκης της Αδριανουπόλεως (1829) στην οποία υποχρεώθηκε η Τουρκία να αναγνωρίσει την Ελληνική αυτονομία. Η Αγγική όμως διπλωματία βλέπουσα την Ρωσική επιρροή να αυξάνει στο νεοσύστατο Ελληνικό μόρφωμα συγκάλεσε στο Λονδίνο τις τρεις δυνάμεις που συμμετείχαν στην ναυμαχία του Ναυαρίνου και ερήμην του αγωνιζομένου Ελληνικού λαού έτρεξε να υπογράψει το σχετικό Πρωτόκολο του Λονδίνου με το οποίο ανακηρύχθηκε η Ελλάδα «Ανεξάρτητο κράτος και κληρονομική μοναρχία» Δηλαδή τρίτες δυνάμεις καθόρισαν το πολιτικό μέλλον της χώρας μας χωρίς να μας ρωτήσουν. Τούτο ήταν κάθετα αντίθετο προς το πνεύμα και το γράμμα των Εθνοσυνέλευσεων της Τροιζήνας και της Επιδαύρου.
Δυστυχώς τούτο πνεύμα συνεχίζεται ως τις μέρες μας και μας έφερε συμφορές , ακρωτηριασμούς, μνημόνια , χρεωκοπίες ως και γενοκτονίες και εμφύλιους σπαραγμούς γιατί δεν ερωτάται ο Ελληνικός λαός , αλλά οι εκάστοτε κυβερνήσεις τα κανονίζουν με τις προστάτιδες δυνάμεις της εποχής και επιβάλλουν λύσεις της αρεσκείας των δίκην «κοτζαμπασηδων» της τουρκοκρατίας
Εν τω μεταξύ η Γ’ Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας είχε εκλέξει για κυβερνήτη το Ι. Καποδίστρια ο οποίος για να φτιάξει το κράτος επέβαλε σκληρή αλλά όχι δικτατορική εξουσία σε ένα λαό που είχε κουραστεί και αηδιάσει από τις συγκρούσεις των διαφόρων φατριών(Νησιώτες, Πελοποννήσιοι και Στρατιωτικοί) και δεν γνώριζε από θεσμούς.
Δυστυχώς, ο Καποδίστριας δεν έκανε αμέσως τις μεταρρυθμίσεις με τη διανομή των Εθνικών Γαιών στους ακτήμονες που θα τον έκαναν λαοφιλή και βρήκαν ευκαιρία οι αντίπαλοι του να εξυφάνουν συνωμοσία εναντίον του και να τον πλήξουν, με αποτέλεσμα να τον δολοφονήσουν το 1831. Ισως με τις αντιδράσεις που βρήκε από το κατεστημένο να ήταν αδύνατον να προχωρήσει τόσο σύντομα σε μεταρρυθμίσεις
Η δολοφονία εκείνη και η αναρχία που επακολούθησε ήταν αυτό που επιζητούσαν οι «προστάτιδες δυνάμεις» για να επιβάλλουν την απόλυτη μοναρχία με μονάρχη τον Οθωνα Α’ πρίγκιπα της Βαυαρίας .
Στην πάλη του Ελληνικού λαού με το Κατεστημένο βγήκε νικητής το Κατεστημένο . Τούτο συμμαχεί εκάστοτε με τις ξένες δυνάμεις , πότε με την Αγγλία, ποτε με τη Γαλλία ή Γερμανία ,και σπανίως με τη Ρωσία, και τώρα με τις ΗΠΑ και κυβερνά τη χώρα με μια διαστρεβλωμένη δημοκρατία η οποία λειτουργεί στα μέτρα της και αγνοεί τη λαϊκή βούληση.. Τι ποιο κραυγαλέο από το τελευταίο Δημοψήφισμα στις 7 Ιουν. 2015 επί Τσίπρα με 61,31% που αγνοήθηκε και μας έβαλαν το σημερινό δυσβάσταχτο χρέος( άνω των 400 δις Ευρώ),τη Συμφωνία των Πρεσπών ( παράδοση της Μακεδονίας μας), το Κυπριακό ( δέχθηκε ο Κ. Καραμανλής(«Εθνάρχης») συνομιλητή την Τουρκία με τις Συνθήκες Ζυρίχης-Λονδίνου) , «η Κύπρος είναι μακριά το 1974» και τώρα με την λύση που ετοιμάζει ο κ. Μητσοτάκης-Γεραπετρίτης στο Αιγαίο με τους Τούρκους με την δικαιολογία « θέλετε να κάνουμε πόλεμο;»
Η Εθνική Απελευθέρωση , η Ανεξαρτησία, η Λαϊκή Κυριαρχία , η Δημοκρατία και η Κοινωνική Δικαιοσύνη για τα οποία πολέμησε ολόκληρο το Έθνος μας δεν ολοκληρώθηκαν . Ο Λαός παραμένει ακόμη δέσμιος των ντόπιων και ξένων κέντρων εξουσίας και των συμφερόντων τους, με αδελφούς μας ακόμη να είναι υπόδουλοι(Βόρ.Κύπρος , Β. Ήπειρος) δεν έγινε ακόμη προσκλητήριο του απανταχού Ελληνισμού , ούτε παγκόσμια πολιτιστική εκστρατεία .
Η Επανάσταση του 1821 δεν τελείωσε .
Ζήτω το Ελληνικό Έθνος
Ζήτω η Ελλάς το λίκνο του Πολιτισμού
Ζήτω η Επανάσταση 1821
Ζήτω τέλος οι διαχρονικοί του γένους Ήρωες μας
(Τα στοιχεία ελήφθησαν από το βιβλίο «ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ» Εκδόσεις Γρηγόρης , του σπουδαίου νομικού , διεθνολόγου , συγγραφέως και ιστορικού Θαλή Μυλωνά)
Αμφικτύων
*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
ΑΥΤΟΔΙΑΓΡΑΦΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΦΑΣΙΣΤΕΣ - 25η Μαρτίου. ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ
Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024
Η ήπειρος Καττίγαρα γεωγραφείται στον Πτολεμαϊκό Χάρτη 1.500 χρόνια πριν ο Κολόμβος πατήσει στα Καττίγαρα.
Τρίτη 12 Μαρτίου 2024
Με αφορμή την 25η Μαρτίου: «Σαν την σπίθα κρυμμένη στη στάχτη εκρυβόταν για μας λευτεριά» - ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 & ΟΣΑ ΔΕ ΛΕΓΟΝΤΑΙ
Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων
Στην επανάσταση του !821 ήταν πολλοί οι συντελεστές , Από τη μια μεριά οι Τούρκοι κατακτητές. Αυτοί διατήρησαν το ίδιο κατεστημένο το οποίον συμμάχησε μαζί τους για την εξυπηρέτηση των ατομικών τους οικονομικών και άλλων συμφερόντων
Ο Ελληνικός λαός στην επανάσταση του 1821 είχε να παλέψει με δύο εχθρούς όπως έλεγε και ο Γέρος του Μοριά Θ. Κολοκοτρώνης:
α/ Τους Τούρκους . Τους αγώνες έδιναν οι κλέφτες και αρματολοί στα βουνά και στους κάμπους
β/ Τους προσκυνημένους που καταπίεζαν τον λαό και δεν τον άφηναν να σηκώσει κεφάλι από κοινού με τους Τούρκους κατακτητές
Ποιοι όμως ήταν αντίθετοι με την Επανάσταση;
1/ Ο ανώτερος κλήρος και το Πατριαρχείο Στο θρόνο τότε βρισκόταν ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε’. Αυτός στην αρχή επιτίμησε εγγράφως τον Δ. Υψηλάντη και τον Σούτσου, ενώ εν συνεχεία κηρύχθηκε έκπτωτος του θρόνου γιατί αρνήθηκε να συνεργασθεί με το Σουλτάνο. Είναι γνωστή η κατάληξη του όταν παραδόθηκε στον όχλο βασανίστηκε φρικτά απαγχονίστηκε και το σώμα του έριξαν στη θάλασσα. Εν συνεχεία η ποιμαντική ράβδος δόθηκε από τον ίδιο το Σουλτάνο στο Γεννάδιο ο οποίος έγινε σύμμαχος των Τούρκων. Αυτή η πολιτική συνεχίστηκε και την πατριαρχική έδρα λάμβανε όποιος έδινε τις περισσότερες διομολογήσεις αλλά και χρήματα για την εξαγορά της έδρας(Συμεών ο Τραπεζούντιος , Διονύσης Φιλιππούπολης, Ιερεμίας Τρανός) Έκτοτε έδρα έγινε προϊόν παζαριού με τον Σουλτάνο. Τώρα το Πατριαρχείο το οποίο θεωρούμε Ελληνικό είναι τουρκικό ίδρυμα υπαγόμενο στη Νομαρχία Κωνσταντινουπόλεως . Κατά την εποχή της Τουρκοκρατίας ο πατριαρχικός θρόνος δίνεται κατόπιν «δημοπρασίας» σε εκείνον που προσέφερε περισσότερα.
Απεναντίας , ο κατώτερος κλήρος , οι μικρού παπάδες στη χώρα και ιδιαίτερα στην Πελοπόννησο αγωνίζονταν πλάι στον λαό να διατηρήσουν άσβεστη τη φλόγα της επανάστασης. Πέραν των προσκυνημένων Πατριαρχών υπήρξαν και φωτεινά παραδείγματα ιεραρχών όπως ο Διονύσιος Επίσκοπος Τρικάλων ο οποίος το 1600 αρχίζει μια εθνικοαπελευθερωτική προσπάθεια με τους φτωχούς αγρότες της Ηπείρου , της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας . Δυστυχώς, καταδικάστηκε από το Πατριαρχείο και συλληφθείς από τους Τούρκους βρήκε τραγικό θάνατο.
2/ Οι Φαναριώτες Υπήρξαν η τάξη του Ελληνικού κατεστημένου των οποίων τα συμφέροντα ήταν εναρμονισμένα με την τουρκική διοίκηση. Ήταν η κάστα των πλουσίων που ζούσαν πλάι στο Πατριαρχείο και προέρχονταν από εμπόρους, τοκογλύφους, μεσίτες και ναυτικούς οι οποίοι είχαν πλουτίσει και είχαν αποκτήσει υψηλή μόρφωση, κυρίως γλωσσομαθείς, διερμηνείς και διοικητικούς υπάλληλοι της Τουρκίας σε υψηλές θέσεις στην Ωραία Πύλη και στο εξωτερικό(διερμηνείς, πρεσβευτές) Αυτοί απολάμβαναν προνόμια από τους Τούρκους και ήταν εναντίον της επανάστασης των υπόδουλων Ελλήνων
3/ Οι Κοτζαμπάσηδες. Είναι η τάξη που εισέπραττε τους φόρους από τους φτωχούς χωρικούς και ήταν υποχρεωμένος να παραδίδει το 25% στον Σουλτάνο, ενώ τα υπόλοιπα τα κρατούσε και αύξανε την περιουσία του. Αυτοί ήταν άτομα που συμβιβάστηκαν με την Τουρκοκρατία και δημιούργησαν σοβαρή κτηματική περιουσία , η οποία όλο και μεγάλωνε από τα κέρδη των φόρων. Ήταν η τάξη που έπινε το αίμα των φτωχών ανθρώπων της υπαίθρου και των πόλεων και λειτουργούσαν σαν μεσάζοντες μεταξύ των Τούρκων και του λαού. Γι’ αυτό ο λαός τους αποκαλούσε τουρκοχριστιανούς ή τουρκολάτρες. Με τη δύναμη του χρήματος ασκούσαν μέγιστη επιρροή στις τοπικές κοινωνίες και καθόριζαν τους τοπικούς άρχοντες της αρεσκείας τους Αυτοί με την έναρξη της επανάστασης ήταν αντίθετοι με την ανατροπή της καθεστηκυίας τάξεως, όταν τελικά η Φιλική Εταιρεία κατόρθωσε να τους μυήσει στον αγώνα δέχθηκαν να συμπράξουν με την επανάσταση προφανώς αποβλέποντες στη μελλοντική απόκτηση των τουρκικών κτημάτων και του πλούτου τους. Δεν είναι τυχαίον ότι ήλθαν συχνά σε σύγκρουση με τον λαό. Με την ανακήρυξη δε του ανεξάρτητου Ελληνικού κράτους αυτοί λόγω της συντριπτικής τους επιρροής στην περιοχή κατόρθωναν να εκλέγουν τους δικούς τους αντιπροσώπους στις εθνικές για να εξασφαλίσουν τα προσωπικά τους συμφέροντα.
Μετά την απελευθέρωση δε χάθηκε το κατεστημένο. Υπάρχει και σήμερα μετασχηματισμένο και προσαρμοσμένο στη νέα εποχή. Έτοιμο να δεχθεί τη Νέα Τάξη. (Ακόμη και στην προπολεμική εποχή θυμάμαι ότι ο μεγαλο-γαιοκτήμονας έπαιζε το ρόλο του «κοτζαμπάση» στην επαρχία Τριφυλίας. Αυτός εκτός από κτήματα είχε και μύλο και λιοτρίβι και φορτηγό, ήταν και δανειστής των αγροτών σε περίοδο σιτοδείας, σε ασθένεια ή όταν ο φτωχός ήθελε να παντρέψει την κόρη του , φυσικά με υψηλότατο τόκο. Αυτόν παρότι τον μισούσαν κατά βάθος οι χωρικοί ένεκα φόβου τον «σέβονταν» και του φέρονταν δουλικά).
Οι Κοτζαμπάσηδες συνέβαλαν στην επανάσταση γιατί ασκούσαν μεγάλη επιρροή στους χωρικούς. Λειτουργούσαν όπως ο τσοπάνης στο ποίμνιο με απώτερο βέβαια στόχο το μελλοντικό κέρδος. Αυτοί και οι καραβοκύρηδες (εφοπλιστές) εναντιώθηκαν σφόδρα στα λαϊκά μέτρα του Ι. Καποδίστρια διότι απέβλεπαν στην απόκτηση της κρατικής γης και σε προνόμια ,γεγονός που επετεύχθη μετά τη δολοφονία του Κυβερνήτη. Αυτοί διένειμαν μεταξύ τους τα εθνικά κτήματα που ανήκαν στους Τούρκους και σπατάλησαν τα εθνικά δάνεια για ατομικές αποζημιώσεις αντί να τα ξοδέψουν για το γενικό καλό.
Οι γνήσιοι αγωνιστές που πρώτοι βγήκαν στους αγώνες ; Οι άλλοι που έφαγαν τα βόλια στο κορμί και ζητούσαν εθνική απελευθέρωση από τους Τούρκους και κοινωνική δικαιοσύνη από τους κοτζαμπάσηδες και τους τσιφλικάδες, αυτούς τους έφαγε το μαύρο σκοτάδι. Οι περισσότεροι δολοφονήθηκαν από τα χρόνια της Επανάστασης (Παναγιώτης Καρατζάς στην Πάτρα, Αντώνης Οικονόμου στην Ύδρα, Παναγιώτης Κρεβατάς στη Σπάρτη, Μπαλής στην Άνδρο, Μελέτης Βασιλείου στην Αθήνα και ο Γ. Καραϊσκάκης που υποψίες υπάρχουν ότι έπεσε από φίλιο βόλι κ.α) Άλλοι προδόθηκαν και εκτελέστηκαν από τους Τούρκους και όσοι απέμειναν τους περίμενε η φυλακή(Θ. Κολοκοτρώνης κ.α) και η επαιτεία για να ζήσουν στα γεράματα τους όπως ο ήρωας Νικήτας Σταματελόπουλος(Το 1948-1950 στη ΣΣΕ είχα διοικητή Λόχου τον Λοχαγό αείμνηστο Δημ. Σλταματελόπουλο , απόγονο του ήρωα Ν.Σ και με το παχύ μουστάκι του έμοιαζε καταπληκτικά. Ήταν καλός πολεμιστής κατηρτισμένος και άριστος αξιωματικός , αλλά πολύ άτυχος και αυτός σαν τον προσ...πάππο του )
Το χέρι που «μαρμάρωσε» κρατώντας το σπαθί
Ο Νικήτας Σταματελόπουλος, γνωστός ως Νικηταράς, ο αγωνιστής που συνετέλεσε στην υποχώρηση του Δράμαλη και σύμφωνα με ιστορικές πηγές, έσπασε τρεις πάλες (σπαθί σαν δρεπάνι) με τη δύναμη με την οποία χτυπούσε, ενώ στο τέλος της μάχης, το χέρι του «μαρμάρωσε» και δεν μπορούσε να αφήσει την πάλα, πέρασε από δίκη, φυλακίστηκε, κατέληξε τυφλός και πάμπτωχος να επαιτεί -με επίσημη «άδεια επαιτείας»– κάθε Παρασκευή, στο σημείο όπου βρίσκεται η εκκλησία της Ευαγγελίστριας στον Πειραιά (τότε δεν είχε ακόμη ανεγερθεί).
Η τάξη των κοτζαμπάσηδων δε διαλύθηκε. Έγιναν βουλευτές και οικονομική ελίτ . Αυτοί καταπιέζουν τον λαό, λυμαίνονται τον πλούτο της χώρας και ασκούν την εξωτερική πολιτική σύμφωνα με τα συμφέροντα τους(συχνά ενδοτική και ενίοτε προδοτική)
Υπεράνω όλων βάζουν το πολιτικό και οικονομικό τους συμφέρον
Έτσι η Ελλάδα των «κοτζαμπάσηδων» αμείβει διαχρονικά τα παιδιά της με χολή και δηλητήριο γιατί αυτά ζητούν λευτεριά, άμεση δημοκρατία( και όχι δι’ αντιπροσώπων) , κοινωνική δικαιοσύνη και θέτουν υπεράνω όλων την ακεραιότητα και ανεξαρτησία της πατρίδος.
ΖΗΤΩ Η 25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821
ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΖΗΤΩ ΟΙ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
Αμφικτύων
*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024
Ημέρα της γυναίκας λέει σήμερα, 8 Μαρτίου !