Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020
Έβρος | Τουρκική-Αριστερή Προπαγάνδα και Μ.Κ.Ο | Agathi Christiana - Στο βίντεο, παρουσίαση της εξέλιξης των γεγονότων στον Έβρο, θα δείτε την προπαγάνδα και τις ψευδείς ειδήσεις της Τουρκίας προς την Ελλάδα. Ακολουθεί η προπαγάνδα αριστερών κατοίκων και κομμάτων της χώρας μας και κλείνει με μια παρουσίαση των σκηνοθετημένων βίντεο και φωτογραφήσεων των Μ.Κ.Ο.
Τρίτη 24 Μαρτίου 2020
Την 25 Μαρτίου γιορτάζεται η επέτειος της Ελληνικής Επανάστασης ενάντια στην Οθωμανική Κυριαρχία, η οποία άρχισε με την Άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453, αν και το 1453 είναι απλά μια συμβατική ημερομηνία καθώς η διείσδυση των Οθωμανών στον ελλαδικό χώρο ξεκίνησε από παλιότερα.
Πολλές αποτυχημένες προσπάθειες θα έγιναν
για την απελευθέρωση, οι οποίες απέτυχαν, καθώς δεν ήταν
συλλογικές.Μέχρι που ιδρύεται το 1814 η Φιλική Εταιρεία, μια μυστική και
παράνομη οργάνωση που είχε ως στόχο τη συγκέντρωση πόρων και τη
δημιουργία δομών για την κήρυξη επανάστασης για την ίδρυση ανεξάρτητου
εθνικού κράτους. Οι ιδρυτές της ηταν ο Αθανάσιος Τσακάλωφ, Νικόλαος
Σκουφάς και ο Εμμανουήλ Ξάνθος. Η Φιλική Εταιρεία κατάφερε λοιπόν να
ξεσηκώσει τους Έλληνες με ένα καθόλα οργανωμένο τρόπο, έβαλε στους
κόλπους της με κάθε μυστικότητα ανθρώπους που ήθελαν να πολεμήσουν
ενάντια στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και επί 6 περίπου χρόνια οργάνωνε
όχι μόνο ηθικά αλλά και υλικά τον αγώνα. Στην Κάρτα μέλους της Φιλικής
Εταιρείας, που απεικονίζεται και στην παραπάνω εικόνα διακρίνονται τα
γράμματα ΗΕΑ και ΗΘΣ, που σημαίνουν ελευθερία ή θάνατος, καθώς και ο
ιερός δεσμός με τις δεκαέξι στήλες, που είναι το σύμβολο ενότητας της
Εταιρείας.
Ως αρχηγός της Φιλικής Εταιρείας ορίστηκε στις 12 Απριλίου 1820 στην
Πετρούπολη ο Έλληνας πρίγκιπας Αλέξανδρος Υψηλάντης, ο οποίος ήταν
αξιωματικός του Ρωσικού στρατού και γιος του ηγεμόνα της Μολδοβλαχίας.
Έτσι, στις αρχές του 1821 άρχισε ο οργανωμένος ένοπλος αγώνας στην
Πελοπόννησο, στη Στερεά, στην Ήπειρο, στη Μακεδονία, στη Μολδοβλαχία και
στα νησιά. Ένας αγώνας που είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργήσει ένα
έντονο ρεύμα Φιλελληνισμού.
Μετά από πολλά ολοκαυτώματα, πολλούς θανάτους αθώων αγωνιστών ξαναπρόβαλε η πολυπόθητη λευτεριά στον τόπο μας.
Η 25η Μαρτίου είναι όμως διπλή γιορτή, καθώς γιορτάζεται και ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου. Η θεομητορική Εορτή του Ευαγγελισμού που περιλαμβάνεται στο δωδεκάορτο είναι η μόνη από τις πέντε μεγάλες θεομητορικές εορτές που βασίζεται στην Καινή Διαθήκη. Οι υπόλοιπες βασίζονται στην απόκρυφη γραμματεία. Πότε άρχισε να εορτάζεται ο Ευαγγελισμός δεν γνωρίζουμε. Εμφανίζεται η εορτή στη Συρία, την Μ. Ασία και την Κωνσταντινούπολη πριν το 431. Το 560 ο Ιουστιανιανός ο Α΄ πρόβαλε την 25η Μαρτίου ως την κατάλληλη ημέρα για τον εορτασμό του Ευαγγελισμού.
Κλείνουμε αυτό το μικρό αφιέρωμα της ημέρας με το ” Θούριο του Ρήγα” https://youtu.be/Tz05TqTK6Js?t=8
http://www.freeminds.gr/25-%ce%bc%ce%b1%cf%81%cf%84%ce%b9%ce%bf%cf%85-%ce%b3%ce%b9%ce%bf%cf%81%cf%84%ce%ac%ce%b6%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5/
25η ΜΑΡΤΙΟΥ ΕΝ ΕΤΕΙ 2020 - Ελένη Μανιωράκη
25η ΜΑΡΤΙΟΥ ΕΝ ΕΤΕΙ 2020
Γιατί το πέρυσι φαντάζει τόσο μακρινό; Γιατί στα σχολεία φέτος δεν ηχεί η σφυρίχτρα του γυμναστή να δίνει το παράγγελμα στα ελληνόπουλα «εν δύo, έν δυό»για να είναι πανέτοιμα στην παρέλαση, που κάθε χρόνο με λαχτάρα περίμεναν. Γιατί οι τάξεις δεν στολίστηκαν με εικόνες ηρώων, δάφνες και μυρτιές; Γιατί δεν ακούγονται οι μελωδικές φωνούλες να τραγουδούν το : «όλη δόξα ,όλη η χάρη άγια μέρα ξημερώνει και την μνήμη του το έθνος χαιρετάει γονατιστό». Οι γεμάτες πατριωτισμός ομιλίες και τα πολεμικά εμβατήρια δεν θα ακουστούν φέτος και τα χέρια που κάθε χρόνο χειροκροτούσαν την γεμάτη παλμό και μεγαλείο κραυγή
« ελευθερία ή θάνατος», φέτος μένουν αλυσοδεμένα με αλυσίδες του φόβου, αλυσίδες αόρατες , που είναι δύσκολα να τις σπάσει κανείς.
Ο απόηχος αυτής της κραυγής που έβγαλε από το λήθαργο τον αιώνες κοιμισμένο ραγιά, από δεσμά τετρακοσίων χρόνων, τώρα δεν υπάρχει, γιατί δυστυχώς δεν υπάρχει κραυγή, την έπνιξε ο φόβος του θανάτου. Κι εσένα Έλληνα, που σε πτώχευσαν, σε έκαναν να σκύψεις το κεφάλι ακόμη και σε θέματα Εθνικά. (Α! σταμάτα κακό παιδί να μιλάς για οράματα και μέλλον, σταμάτα να μιλάς για Ελλάδα και να αγαπάς τις πατρίδες των άλλων), εσύ έτσι φτωχός και λεηλατημένος έσκυψες το κεφάλι. Ποιος , εσύ που διδάχτηκες από πρόγονες μνήμες να κοιτάς πάντα ψηλά και δεν γονάτισες ποτέ ούτε στους θεούς, τους δικούς σου θεούς. Τόσο κατρακύλισμα και το άντεξες, γιατί έχεις στο αίμα σου το σπέρμα της αισιοδοξίας. Τόσα και τα άντεξες ,τώρα όμως λύγισες. Δυστυχώς Τον εχθρό τον γνωρίζουμε όλοι και το όνομα αυτού «Κορωνοϊός». Κι αυτός ο μικρός κι αόρατος εχθρός κατάφερε τα ακατόρθωτα. Κατάφερε κι ακύρωσε τις απόκριες, κι υποβάθμισε το μεγαλείο «της αφής της Ολυμπιακής φλόγας»,κατάφερε και τελικά εξαφάνισε οτιδήποτε στοιχείο χαρακτηρίζει ένα Έθνος. Τόσα χρόνια, όταν ακούγονταν διστακτικές φωνές να επιζητούν την κατάργηση της παρέλασης και των Εθνικών γιορτών γινότανε επανάσταση. «Ε! όχι και να καταργήσουμε τις Εθνικές μας γιορτές» Κι ενώ η απόφαση έχει από χρόνια παρθεί, από τους παγκοσμιοποιητές δυνάστες, κανένας ηγέτης δεν τολμούσε τέτοια βέβηλη πράξη. Και να ο εισαγόμενος με ειδική άδεια Κορωνοϊός τα κατάφερε. Ο φόβος του θανάτου είναι αυτός που δημιουργεί θρησκείες και καταργεί ελευθερίες. Κι ο θάνατος είναι εδώ και καραδοκεί έξω από κάθε χώρα ,έξω από κάθε πόλη έξω από κάθε πόρτα κι οι εξαγγελίες καθημερινά, όλο και περισσότερο δυσβάστακτων μέτρων , να πολλαπλασιάζει τα φαντάσματα του φόβου. Και ποιος δεν φοβάται τον θάνατο. Εδώ κι η πανίσχυρη εκκλησία, που αν κι ενηλικιώθηκε ακόμη δεν απαλλάχτηκε από τις παιδικές της αρρώστιες, αναγκάστηκε για πρώτη φορά να υποταχτεί στις κρατικές απαγορεύσεις. Σίγουρα υπάρχει κίνδυνος, σε όλες τις πανδημίες υπάρχει που δυστυχώς υπήρξαν πολλές στην ιστορία της ανθρωπότητος . Απότοκο της κάθε πανδημίας είναι ότι διαγράφει την ως τώρα κανονικότητα και δημιουργεί μιαν άλλη τελείως διαφορετική.
Ποια είναι άραγε η δική μας επιστροφή στην κανονικότητα, αν τελικώς γίνει. Μέσα σ’ αυτήν την αλλόκοτη κατασταση μας βρήκε η 25η Μαρτίου που βρήκε τις άλλο ορθάνοικτες πόρτες κλειστές κι εμείς ανθρώπινα ράκη από την απομόνωση, από τον φόβο, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.
Ορφανά θα είναι φέτος τα πεζοδρόμια και τα σημαιάκια, ορφανά τα Ζήτω, ορφανή η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, γιατί μέτρα που παίρνονται, δύσκολα αναιρούνται . Μια υποψία που δεύτερος φόβος ασίγαστος χωμένος στο μυαλό του κάθε ελεύθερου πολιορκημένου, καταβροχθίζει την χαρά, το όραμα, τα θέλω. Θα καταφέρει λέτε « η χρυσή μέθοδος της Κίνας» να αποτελεί προάγγελο για το τι ακριβώς θα εφαρμοστεί σε μελλοντικές κρίσιμες καταστάσεις, όπως οι φυσικές καταστροφές ή μεγάλες κοινωνικές εκρήξεις κι ο,τιδήποτε άλλο κινδυνεύει να χαλάσει τα σχέδια της εκάστοτε πολιτικής εξουσίας. Και δεν εννοώ τον πρωθυπουργό της κάθε χώρας, αλλά τους παγκόσμιους κυβερνήτες οι οποίοι προσδοκούν στο όνομα της παγκοσμιοποίησης να αφαιρέσουν από το άτομο κάθε μορφή ελευθερίας. Πάντως το οπλοστάσιο του φόβου απεδείχθη παντοδύναμο. Ευχή να παραμείνει ανενεργό.
Κι εγώ χωμένη στην γωνιά ενός καναπέ ,ακούω, εξαγγελίες , ενημερωτικές εκπομπές,ιατρικές απόψεις και σχόλια που με μπερδεύουν. Λες και εξαφάνιστηκαν δια μαγείας όλες οι άλλες ειδήσεις. Φουρκισμένη, μπερδεμένη βγαίνω στο μπαλκόνι , κάνω έπαρση της σημαίας και φωνάζω από τα βάθη της ψυχής μου
ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ
ΖΗΤΩ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Ελένη Μανιωράκη
(δασκάλα , λογοτέχνις)
(δασκάλα , λογοτέχνις)
ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821 - ΖΕΡΒΟΥ ΤΡΙΑΔΑ
ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821
ΖΕΡΒΟΥ ΤΡΙΑΔΑ
ΖΕΡΒΟΥ ΤΡΙΑΔΑ
Σήκω λεβέντη Πανουργιά,
γερο Κολοκοτρώνη,
κι εσύ Ανδρούτσο ήρωα,
μεγάλε επαναστάτη!
Σήκωσε πάλι άγκυρα,
γιατί ηρθαν άλλοι χρόνοι!
Μιαούλη !! Ακολούθησε
τη ρότα του προστάτη,
γερο Κολοκοτρώνη,
κι εσύ Ανδρούτσο ήρωα,
μεγάλε επαναστάτη!
Σήκωσε πάλι άγκυρα,
γιατί ηρθαν άλλοι χρόνοι!
Μιαούλη !! Ακολούθησε
τη ρότα του προστάτη,
μιας χώρας που παρέδωσε
τα όπλα και λυγίζει,
από το βάρος ευθυνών
που ξένοι της φορτώσαν..
Και παραπαίει η τύχη της,
όσο ο τροχός γυρίζει,
αιμορραγούν τα σπλαχνα της,
που αναίτια ματώσαν..
τα όπλα και λυγίζει,
από το βάρος ευθυνών
που ξένοι της φορτώσαν..
Και παραπαίει η τύχη της,
όσο ο τροχός γυρίζει,
αιμορραγούν τα σπλαχνα της,
που αναίτια ματώσαν..
Δώστα όλα καπετάνισσα,
τίμησε την γυναίκα,
την Ελληνίδα που αγαπά,
πατρίδα, λευτεριά.
Το ξέρω πάλι θα'δινες,
ότι έχεις δέκα δέκα,
να δεις τη χώρα ηλιόλουστη,
γεμάτη ξαστεριά
τίμησε την γυναίκα,
την Ελληνίδα που αγαπά,
πατρίδα, λευτεριά.
Το ξέρω πάλι θα'δινες,
ότι έχεις δέκα δέκα,
να δεις τη χώρα ηλιόλουστη,
γεμάτη ξαστεριά
Πιάσε και πάλι το σπαθί,
μεγάλε Παπαφλέσα,
κάνε μια άγια προσευχή
και ρίξου στον αγώνα.
Καραϊσκάκη ήρωα,
που ο λόγος σου είχε μπέσα,
ξύπνα,αναστήσου γρήγορα,
προτου θαφτεί στο χώμα,
μεγάλε Παπαφλέσα,
κάνε μια άγια προσευχή
και ρίξου στον αγώνα.
Καραϊσκάκη ήρωα,
που ο λόγος σου είχε μπέσα,
ξύπνα,αναστήσου γρήγορα,
προτου θαφτεί στο χώμα,
κι η τελευταία ελπίδα μας...
Που είστε παλικάρια;
Κίνδυνος!!!Η πατρίδα μας
πάει ν'αφανιστεί..
Το μέλλον της το παίξανε,
ανίκανοι στα ζάρια!!
Θέλουνε να τη σβήσουνε
απ΄το χάρτη!! Να χαθεί..
Που είστε παλικάρια;
Κίνδυνος!!!Η πατρίδα μας
πάει ν'αφανιστεί..
Το μέλλον της το παίξανε,
ανίκανοι στα ζάρια!!
Θέλουνε να τη σβήσουνε
απ΄το χάρτη!! Να χαθεί..
Βιβλίο για την φιλία Ά. Κατακουζηνού – Στρ. Ελευθεριάδη-Tériade, και η δημιουργία του Μουσείου Θεόφιλου
Ο
μεγαλύτερος Έλλην λαϊκός ζωγράφος,
ο Λέσβιος Θεόφιλος Χατζημιχαήλ
έφυγε
από την ζωή 24 Μαρτίου 1934,
μια μέρα πριν την επέτειο της Επανάστασης
από την
οποία τόσο εμπνεύσθηκε…
Του Νεκτάριου Βακάλη
Ο Θεόφιλος, ο ζωγράφος της
λαϊκής ρωμιοσύνης, γεννημέος στη Βαρειά, μεταξύ του 1867 και 1870, πεθαίνει
στην Μυτιλήνη στις 24 Μαρτίου του 1934, παραμονή της επετείου των 113 χρόνων από
την Ελληνική Επανάσταση του 1821, από την οποία τόσο εμπνεύστηκε και έζησε
σχεδόν υιοθετώντας την, αφού είχε διαγράψει ένα ξεχωριστό, ένα μοναδικό κύκλο
ζωής, προσωπικής και εικαστικής.
Ο θάνατος του Μάρκου Μπότσαρη στο Καρπενήσι το 1823, του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ, 1932. |
Αυτοδίδακτος καλλιτέχνης
κατέληξε να αναγνωριστεί ως ο σπουδαιότερος λαϊκός ζωγράφος της Ελλάδας.
Πριν λίγο καιρό, ολοκληρώθηκε
το βιβλίο «Άγγελος Κατακουζηνός – Στρατής Ελευθεριάδης Tériade: Μια φιλία ζωής,
Η δημιουργία του Μουσείου Θεόφιλου» που εκδόθηκε από το Ίδρυμα Άγγελου και
Λητώς Κατακουζηνού υπό την αιγίδα και με επιχορήγηση του υπουργείου Πολιτισμού
και Αθλητισμού.
Είναι το αποτέλεσμα χρόνων έρευνας της μουσειολόγου -
επιμελήτριας της Οικίας Κατακουζηνού, Σοφίας Ε. Πελοποννησίου-Βασιλάκου, που
ξεκίνησε όταν βρήκε μια επιστολή του Κατακουζηνού, στην οποία παραπονιόταν στον
Tériade πως σε μια συνέντευξη που έδωσε είχε «ξεχάσει» να αναφέρει τον ρόλο του
και πόσα έκανε για τον Θεόφιλο και την δημιουργία του Μουσείου.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΕΔΩ.
Ο Tériade
αναγνώρισε το λάθος του με μια συμπληρωματική συνέντευξη αλλά το «κακό» είχε
γίνει: Η ιστορία γύρω από τον Θεόφιλο είχε αφήσει απ' έξω τον Κατακουζηνό.
Η κα
Πελοποννησίου θεώρησε χρέος της να τον δικαιώσει με αυτό το βιβλίο
αποκαθιστώντας μια ιστορική αλήθεια.
Το βιβλίο-λεύκωμα ήδη έχει
δοθεί σε μουσεία, βιβλιοθήκες, ιδρύματα, χώρους πολιτισμού, σημαντικούς
λειτουργούς της πολιτιστικής ζωής της χώρας και επόμενο βήμα του είναι να
φτάσει σε όλα τα σχολεία και τα μουσεία της Λέσβου, ελάχιστος φόρος τιμής στη
γενέτειρα αυτών των τριών σπουδαίων Λέσβιων.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για την ΛΕΣΒΟ, ΕΔΩ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)