Σάββατο 8 Ιουνίου 2019

Η γενοκτονία των Ινδιάνων - Ένα ξεχασμένο Ολοκαύτωμα



Ο όρος γενοκτονία, καθιερώθηκε επίσημα μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, για να περιγράψει εγκλήματα που αποβλέπουν στη συστηματική και επιδιωκόμενη εξόντωση ολόκληρης φυλής ή τμήματος αυτής σε ορισμένο γεωγραφικό τόπο. Κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται είτε με διαδοχικούς ομαδικούς φόνους, είτε μέσω άλλων μεθόδων που συμβάλλουν στην μαζική εξόντωση ατόμων που ανήκουν σε συγκεκριμένη φυλή.

 Επιμέλεια: Δημήτρης Λαμπρόπουλος

Μια από τις πιο χαρακτηριστικές γενοκτονίες που συναντά κανείς στην ανθρώπινη ιστορία είναι το Ολοκαύτωμα των Εβραίων από τους Γερμανούς Ναζί, το Holodomor της Ουκρανίας, τις θηριωδίες των αποικιοκρατικών καθεστώτων στην Ασία και την Αφρική, καθώς και η εξόντωση εκατοντάδων χιλιάδων Αρμενίων από τον Οθωμανικό στρατό.

Η μεγαλύτερη όμως γενοκτονία που συνέβη ποτέ στον πλανήτη, αλλά και ταυτόχρονα η λιγότερο συζητημένη, είναι αυτή των Ιθαγενών Ινδιάνων της Αμερικανικής Ηπείρου. Συνολικά από τα πρώτα χρόνια της «ανακάλυψης» της Αμερικής, μέχρι και το τέλος του 19ου αιώνα, περισσότεροι από 100.000.000 Ιθαγενείς εξοντώθηκαν. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των Ιθαγενών στη Βόρεια Αμερική το 1919 έφτανε τους 400.000, μόλις, 18 με 19 εκατομμύρια λιγότεροι σε σύγκριση με το 1492, όπως αναφέρει το Ethical Canons and Scientific Inquiry (Genocide of Native Americans). Ο David Stannard στο βιβλίο του, American Holocaust,  κάνει λόγο για 100 εκατομμύρια ανθρώπους που εξοντώθηκαν συνολικά, μεταξύ αυτών γύρω στα 18 εκατομμύρια σε περιοχές του Βόρειου Μεξικού, ενώ οι θάνατοι που συνδέονται με το εμπόριο δουλείας Ιθαγενών υπολογίζονται στα 28 εκατομμύρια. Είναι ξεκάθαρο ότι οι ιθαγενείς πλήρωσαν πολύ ακριβά τα «προνόμια» που είχαν να κατοικούν σε πλούσια εδάφη.


Κατά τους σύγχρονους μελετητές Αζτέκοι, Ίνκας και Μάγια υπολογίζονται συνολικά ανάμεσα σε εβδομήντα και ενενήντα εκατομμύρια άτομα, όταν έκαναν την εμφάνισή τους οι κονκισταδόρες. Ενάμισι αιώνα αργότερα, δεν απέμεναν απ’ αυτούς παρά μόνο τριάμισι εκατομμύρια! Σύμφωνα με τον Τζ. Κόντερ, μόνο στα ορυχεία του Ποτοζί, απ’ όπου εξόρυξαν οι Ισπανοί 45 χιλιάδες τόνους καθαρού ασημιού, πέθαναν οχτώ εκατομμύρια Ινδιάνοι! Σχεδόν τέσσερις αιώνες κράτησε αυτό το πογκρόμ. Επειδή, δε, οι Ινδιάνοι εξολοθρεύτηκαν μέσα σε λίγες δεκαετίες, αντικαταστάθηκαν με εκατομμύρια σκλάβους που μετέφεραν οι Ευρωπαίοι στην Αμερική από την Αφρική. Πάνω από εκατό εκατομμύρια Ινδιάνοι της Αμερικής και Αφρικανοί εξοντώθηκαν  για να πλουτίσουν οι Ευρωπαίοι και να αναπτύξουν τις βιομηχανίες.

Χριστιανοί εξοντώνουν τους Ινδιάνους για χρυσάφι


«Η ανακάλυψη των στρωμάτων χρυσού και αργύρου στην Αμερική, η σταυροφορία εξόντωσης, υποδούλωσης και ενταφιασμού μέσα στα ορυχεία του ντόπιου πληθυσμού, η απαρχή της κατάκτησης και η λεηλασία των ανατολικών Ινδιών, η μεταμόρφωση της αφρικανικής ηπείρου σε πεδίο κυνηγιού σκλάβων, είναι κι αυτά γεγονότα που αναγγέλλουν την καπιταλιστική παραγωγή», γράφει ο Καρλ Μαρξ στο «Κεφάλαιο».

Μεγαλώσαμε διαβάζοντας βιβλία, μεγάλου σχήματος με χρωματιστά σκληρά εξώφυλλα, για τους θρυλικούς κονκισταδόρες, που διέδιδαν το δυτικό πολιτισμό στους αγρίους, με χίλιους κινδύνους, αλλά πάντα με τη βοήθεια του Θεού. Από μικρή ηλικία αφομοιώναμε την ιστορία εντελώς στρεβλά. Πολλοί συμπολίτες μας δεν ξέφυγαν απ’ αυτή την πλάνη ποτέ. Η καθολική εξαφάνιση πολιτισμών χιλιετιών και ολόκληρου του πληθυσμού της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής μέσα σε μερικές δεκαετίες, από τους Ευρωπαίους «ευγενείς», δεν διδάσκεται στο σχολείο, σαν να μην έχει συμβεί.

Αργότερα, οι έποικοι και οι απόγονοί τους έκαναν τα ίδια στη Βόρεια Αμερική. Σχεδόν το σύνολο των λαών μιας ολόκληρης ηπείρου ξεκληρίστηκε και ο φυσικός πλούτος λεηλατήθηκε. Κι εμείς διασκεδάζαμε στα θερινά σινεμά με τους καλούς καουμπόιδες που σκότωναν τους κακούς Ινδιάνους. Έτσι, χτίστηκε η ιδεολογία του Δυτικού χριστιανού πολίτη που απολαμβάνει τα αγαθά της ευημερίας, χωρίς να θέλει να ξέρει τη σκληρή αλήθεια που διαστρεβλώνεται ή κρύβεται επιμελώς από πίσω.



Η λεηλασία της Λατινικής Αμερικής, η γενοκτονία των Ινδιάνων και η ευημερία της Δύσης


Ίσως καμία άλλη επίσημη αναφορά στην ιστορία της ανθρωπότητας δεν εμπεριέχει τόσο παρατεταμένη, εκτεταμένη και σκληρή απανθρωπιά, όσο η αναφορά που υποβάλλει ο Βαρθολομαίος ντε Λας Κάζας στον «Υψηλότατο και Παντοδύναμο Κύριο» πρίγκιπα δον Φίλιππο της Ισπανίας, για να καταγγείλει τα εγκλήματα των Ισπανών χριστιανών στις (νομιζόμενες) ανατολικές Ινδίες, δηλαδή στην Αμερική. Ο Λας Κάζας είναι δομινικανός ιερέας και ανήκει στην πανίσχυρη καθολική εκκλησία της Ισπανίας η οποία συνδράμει στην κατάληψη και εκμετάλλευση των νέων εδαφών.

Οι απεσταλμένοι της Εκκλησίας στην Αμερική συνεργούν στα εγκλήματα που πραγματοποιούν οι «κονκισταδόρες» στο όνομα του χριστιανού Θεού. Οι περιγραφές τού Λας Κάζας δεν θα μπορούσαν να είναι ούτε κατ’ ελάχιστον ψευδείς ή υπερβολικές, γιατί απευθύνονται στην αρχή η οποία έχει απεριόριστο δικαίωμα ζωής και θανάτου πάνω στους υπηκόους της και τους υποτελείς λαούς. Γι’ αυτό το λόγο είναι συγκλονιστικές, σε σημείο που δυσκολεύεσαι, μισή χιλιετία αργότερα, να τις διαβάσεις χωρίς να υποστείς ένα ισχυρό σοκ.



Για το χρυσάφι και το ασήμι που τόσο χρειάζονται οι αυλές των «ευγενών» για τον πλούτο και τη χλιδή τους, αλλά και για τη διεξαγωγή συνεχών πολέμων εναντίον άλλων ηγεμόνων, οι χριστιανικοί πολιτισμένοι λαοί της Δύσης επιδίδονται σε μία απόλυτη γενοκτονία η οποία, στην κυριολεξία, εξαφανίζει την ίδια τη ζωή σε πολύ μεγάλες περιοχές οι οποίες μέχρι τότε είχαν πολυπληθείς κι ακμάζουσες κοινωνίες.

Στο παρακάτω βίντεο, ο φωτογράφος Aaron Huey, εστιάζει την προσοχή του σε μια από τις φυλές των ιθαγενών της Βορείου Αμερικής που ονομάζεται Λακότα. Στην ομιλία που έδωσε το 2010, αναφέρει πως η φυλή αυτή συρρικνώθηκε και ουσιαστικά φυλακίστηκε σε καταυλισμούς/στρατόπεδα συγκέντρωσης.
https://www.thepressproject.gr/article/107307/I-genoktonia-ton-Indianon---Ena-ksexasmeno-Olokautoma

Παρασκευή 7 Ιουνίου 2019

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΩΝ (Τις αγορεύειν βούλεται)


 Γράφει η Ελένη Μανιωράκη

5ος αιώνας προ χριστιανικής χρονολόγησης.
Στους πρόποδες της Ακρόπολης, μεταξύ του λόφου των Μουσών, ( Μνημείο του Φιλοπάππου) και του Λόφου των Νυμφών,(σήμερα Εθνικό Αστεροσκοπείο) δέσποζε η ημικυκλική πλατεία η ονομαζόμενη ΠΝΥΚΑ. Χιλιάδες Αθηναίοι, καθημερινά προσέρχονται συζητούν,ακούν με προσοχή γνωστούς ρήτορες, να ρητορεύουν πάνω στο πέτρινο βήμα, στο κέντρο της Πνύκας και περιμένουν να ασκήσουν τα δημοκρατικά τους δικαιώματα . Το κάθε θέμα σημαντικό και στο τέλος η φωνή του Κήρυκα θα διασχίσει την ημικυκλική πλατεία της Πνύκας για θα φτάσει στα αφτιά όλων των Αθηναίων Πολιτών : «Τις αγορεύειν βούλεται»; ( ποιος θέλει να ομιλήσει); Ποιος νους μπορεί να συλλάβει σήμερα την σημασίαν αυτής της φράσης! Ο ακρογωνιαίος λίθος της Δημοκρατίας που καμιά σχέση δεν έχει με την σημερινή. Στους αρχαίους χρόνους, η Αγορά εκτός από το εμπορικό ήταν και το κύριο πολιτικό, πολιτιστικό και θρησκευτικό κέντρο της πόλεως ς. Στην περιοχή αυτή υπήρχαν τα διοικητικά κτήρια, οι ναοί, οι δημόσιες υπηρεσίες και τα δικαστήρια. Εδώ συγκεντρώνονταν καθημερινά οι Αθηναίοι, όχι μόνο για να αγοράσουν και να πουλήσουν τα αγαθά τους, αλλά και για να ενημερωθούν, να ασκήσουν κριτική , να ανταλλάξουν ιδέες ή απλώς να συζητήσουν. Αλλά και στις συνελεύσεις, στα δικαστήρια, στο θέατρο, ο κήρυκας στην Αθήνα του 5ου αιώνα, άνοιγε τις αυλαία με την φράση, «τις αγορεύειν βούλεται;». Ο Πολίτης, που παίρνει τον λόγο, ανεβαίνει στο βήμα, όπου του βάζουν πάνω στο κεφάλι ένα στεφάνι από μυρτιά, σημάδι ότι τον τιμούν για την συμμετοχή του στα δημόσια πράγματα και εκφράζει δημοσίως την γνώμη του. Έχουν Άρχοντες και οι Αθηναίοι και Βουλευτές που σε πολλές περιπτώσεις βγαίνουν με κλήρωση, μεταξύ των Πολιτών, οι οποίοι θέτουν υποψηφιότητα. Και κανείς δεν μπορεί να ισχυρισθεί, ότι τις θέσεις αυτές τις επεδίωκαν για οικονομικούς λόγους. Άλλωστε, η ανταμοιβή κάθε Βουλευτή είναι μόλις 5 οβολοί την ημέρα (μία δραχμή = 6 οβολοί). Ενώ, τού Πρύτανη (Προέδρου της Βουλής) η αποζημίωση είναι μία δραχμή την ημέρα, όταν ένας καλός εργάτης γη λάμβανε για ημερομίσθιο δύο δραχμές!
Ο νόμος απαγορεύει να γίνει κάποιος Βουλευτής περισσότερο από δύο φορές σε όλην του την ζωή. Μόλις τελειώσει η θητεία του, επιστρέφει στην εργασία του, και βεβαίως δεν νομιμοποιείται να ζητήσει σύνταξη (!) για την προσφορά του αυτήν στα δημόσια πράγματα! .
Στην Αρχαία Αθήνα ο Πολίτης όχι μόνο έχει το δικαίωμα , αλλά και υποχρεούται, να λαμβάνει μέρος στις αποφάσεις για τα δημόσια ζητήματα.
Στην άμεση” δημοκρατία της Αθήνας οι αποφάσεις λαμβάνονται στην Εκκλησία τού Δήμου από τούς ίδιους τούς Πολίτες και όχι δι’ αντιπροσώπων”. «Από τη στιγμή που κάποιος λαός αποκτήσει αντιπροσώπους δεν είναι πλέον ελεύθερος, ούτε υπάρχει». Πράγμα το οποίο ήξεραν πολύ καλά οι αρχαίοι Αθηναίοι, γι’ αυτό δεν είχαν αντιπροσώπους αλλά ελάμβαναν μόνοι τους τις αποφάσεις, στην αγορά «δια ανατάσεως της χειρός ή δια βοής» .
Έκαναν βέβαια εκλογές για την ανάδειξη των αρχόντων οι οποίες βασίζονταν πάνω σε ορισμένες αρχές που όριζαν οι νόμοι. Τις αποφάσεις όμως τις έπαιρνε η εκκλησία του Δήμου (λαός)
Οι εκλογές στην ελληνική αρχαιότητα λεγόταν «αίρεσις» και οι εκλεγμένοι άρχοντες «αιρετοί
Ακριβώς ο όρος αυτός χρησιμοποιείται και σήμερα με την ίδια σημασία του. Η κάλπις των αρχαίων ήταν μια Υδρία, δηλαδή μια στάμνα, την οποία χρησιμοποιούσαν για την μεταφορά νερού ή για την εναπόθεση της τέφρας των νεκρών . Ακριβώς, την στάμνα αυτή την χρησιμοποιούσαν και ως ψηφοδόχο που ονομαζόταν «ψηφοδόχος κάλπις». Έτσι, λοιπόν, «στην υδρίαν κάλπιν», οι Αθηναίοι πολίτες έριχναν την ψήφο τους, όπως γίνεται και σήμερα. Οι αρχαίοι Έλληνες ψήφους έλεγαν τα μικρά λεία και στρογγυλά λιθαράκια ( λιθίνα ψάφος),τα οποία οι μαθητές τότε χρησιμοποιούσαν για την αρίθμηση και τους λογαριασμούς. Έτσι, σιγά- σιγά, η λέξη ψήφος πήρε την έννοια που έχει και σήμερα και η όλη διαδικασία ονομάστηκε ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ. Οι ψήφοι για την εκλογή των αρχόντων ήταν στρογγυλές, αλλά διέφεραν στο χρώμα. Οι θετικές ήταν λευκές και οι αρνητικές μελανές. Έτσι, στις εκλογές οι αρχαίοι έριχναν λευκή ψήφο σε όσους θεωρούσαν ικανούς και μέλαινα σε όποιους ήθελαν να καταψηφίσουν. Από την συμπεριφορά αυτή του μαυρίσματος των αρχαίων, έμεινε και σε μας σήμερα η φράση: « τον μαύρισα». Για την εκλογή χρησιμοποιούνταν και οι κύαμοι (κουκιά).
Άλλωστε και σήμερα λέμε μεταφορικά τους ψήφους κουκιά και ότι ο τάδε, ψηφίζεται μονοκούκι.
Αυτό όμως που πρέπει να επισημανθεί ήταν ο θεσμός των Δοκιμασιών. Ο κάθε , υποψήφιος έπρεπε να αποδείξει ότι είναι γνήσιος Έλληνας πολίτης ,(υποχρεωτικά Έλληνας) έχει υπηρετήσει τον στρατό, έχει λάβει μέρος σε εκστρατείες, πληρώνει τους φόρους του , δεν έχει καταδικαστεί για αδικήματα, κατέχει την ελληνικήν παιδεία και ακολουθεί την πατρώα θρησκεία. Παράλληλα υπήρχε μια ομάδα, η οποία κατέγραφε την προσωπικότητα, την αξιοσύνη, την ηθικότητα και την οικογενειακή περιουσία του υποψηφίου. Την Ελλάδα λοιπόν κυβερνούσαν οι άριστοι (αριστοκρατία) .Αδίκως παρεξηγημένη σήμερα η λέξη.
"Εἶς ἐμοὶ μύριοι, ἐὰν ἄριστος ἦι". « Ο ένας για μένα ισοδυναμεί με μυρίους,
αν είναι άριστος» είπε ο μέγας ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ.
Όταν έληγε η θητεία τους ,αν η περιουσία τους βρισκόταν αυξημένη, έχαναν κι αυτή που κατείχαν πριν την εκλογή τους. Έλληνες έχετε χίλιους λόγους να ρίξετε πίσω το βλέμμα, έχετε την τύχη να παραδειγματιστείτε από άριστους προγόνους. Και να μάθετε, ότι η Δημοκρατία είναι λέξη Ελληνική που χρησιμοποιεί όλη η Ευρώπη κι ας έχασε τα χαρακτηριστικά που την έκαναν τέλεια.. Μάθετε ακόμη ότι ο ¨ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ» το όνομα που χρησιμοποιούν σήμερα στην αυτοδιοίκηση, είναι ο πατέρας της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ. Και Δημοκρατία σήμαινε το κράτος του Δήμου» την πραγματική κυριαρχία των πολιτών κι όχι την ασυδοσία, την αναρχία, την άνευ μέτρου ελευθερία.
ΕΛΕΝΗ ΜΑΝΙΩΡΑΚΗ-ΖΩΙΔΑΚΗ
(δασκάλα,λογοτέχνις )

Ελένη Μανιωράκη

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019

Σαλβίνι: Ετοιμάζει επιστροφή στην ιταλική λιρέτα «εάν χρειαστεί»

Σαλβίνι
Δημιουργία παράλληλου νομίσματος είναι στα σχέδια της ιταλικής κυβέρνησης των δύο αντισυστημικών κομμάτων του Ματέο Σαλβίνι και του Λουίτζι Ντι Μάιο με την έκδοση βραχυπρόθεσμων κρατικών ομολόγων, προκειμένου να πληρωθούν επιχειρήσεις, στις οποίες χρωστάει το δημόσιο.
Θεωρείται προπομπός επιστροφής σε εθνικό νόμισμα εάν αυτό θεωρηθεί ως συμφέρον για την Ιταλία.
H ιταλική βουλή ενέκρινε την περασμένη εβδομάδα την εισαγωγή των λεγόμενων “mini-Βots”, ενός εργαλείου χρέους που θα στηρίζεται σε μελλοντικά φορολογικά έσοδα, θα αυξάνει βραχυπρόθεσμα τη ρευστότητα του ιταλικού κράτους και θα είναι αποδεκτό ως μέσο πληρωμής, με άλλα λόγια ένα παράλληλο νόμισμα -ιδέα που φέρνουν συχνά στο τραπέζι πολιτικοί της Λέγκας του Σαλβίνι, όπως ο αρμόδιος για θέματα οικονομίας της Λέγκα, Κλαούντιο Μπόργκι, ένθερμος οπαδός των “mini -Bots”.
Αν διαδοθούν τα “mini-Bots” του Σαλβίνι στην ιταλική οικονομία κι αρχίσουν να τα χρησιμοποιούν ολοένα και συχνότερα εταιρείες και πολίτες, τότε το ιταλικό κράτος μπορεί να δημιουργήσει το δικό του νόμισμα.
Συν τω χρόνων τα νέα χαρτονομίσματα θα κυκλοφορούν στην αγορά σηματοδοτώντας την αρχή μιας εξόδου της Ιταλίας από την ευρωζώνη.
Συζητήσεις για τα “mini-bots” έγιναν στην Ιταλία πριν τις βουλευτικές εκλογές του 2018, συμπεριλήφθηκαν και στο πρόγραμμα του συνασπισμού, αλλά το σχέδιο δεν προχώρησε καθώς οι ψηφοφόροι δεν έδειξαν ιδιαίτερη διάθεση για ένα Italexit. «Μπορώ να φανταστώ γιατί τώρα επιστρέφουν τα “mini-Bots” , ώστε να χρησιμοποιηθούν ως μέσο πίεσης κατά της Κομισιόν στην κόντρα που έχει ξεσπάσει με τη Ρώμη για τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος», λέει ο οικονομολόγος του Storch Research Institute Τόμας Μάγιερ.
Και όπως σημειώνει, εκεί που ο Γιάνης Βαρουφάκης απέτυχε με το παράλληλο νόμισμα που οραματιζόταν, προσκρούοντας στις αντιδράσεις των πιστωτών -Κομισιόν, ΕΚΤ και ΔΝΤ- η Ιταλία έχει ετοιμάσει ένα καλύτερο σχέδιο.
«Η Κομισιόν και πολλές κυβερνήσεις της ΕΕ δεν θα ήθελα να φανταστούν μια έξοδο της Ιταλίας από την ευρωζώνη. Ο Σαλβίνι έχει σήμερα στα χέρια του καλύτερα χαρτιά απ’ ό,τι ο Βαρουφάκης το 2015», λέει, αναφερόμενος στο μέγεθος της ιταλικής οικονομίας -τρίτης μεγαλύτερης στην ευρωζώνη.
Στις βουλευτικές εκλογές του 2018 η Λέγκα απέσπασε 17,4%, ποσοστό που κατάφερε να διπλασιάσει στις πρόσφατες ευρωεκλογές με 34,3%.
Ο Σαλβίνι θα μπορούσε να πιέσει για πρόωρη προσφυγή στις κάλπες εν είδει δημοψηφίσματος για την ανεξαρτησία της Ιταλίας από τις Βρυξέλλες. Και η απειλή και μόνον ενός παράλληλου νομίσματος σε μια χώρα που έχει χρέος πάνω από 2,3 τρισ ευρώ θα μπορούσε να προκαλέσει μια αποσταθεροποίηση της ευρωζώνης καθώς η ιταλική οικονομία αποτελεί το 11% της οικονομίας της ΕΕ.
https://www.pronews.gr/oikonomia/diethnis-oikonomia/777938_vomva-salvini-etoimazei-epistrofi-stin-italiki-lireta-ean

https://righter.gr/2019/06/05/vomva-salvini-etimazi-epistrofi-stin-italiki-lireta-ean-chriasti/

ΣΚΛΑΒΟΠΟΙΗΣΗΣ - ΤΣΙΠΑΡΙΣΜΑΤΟΣ των λαών από την Ν. ΕΠΟΧΗ


Η παγκόσμια τραπεζική μαφία και κρυφή - φανερή ηγεσία της Ν.Τ.Π, που δάνειζε και δανείζει ανεξέλεγκτα με σκόπιμη αφθονία -αποκλειστικά- την Δύση (και όχι μόνο, με στόχο την γρήγορη χρεοκοπία!) θέλει ένα κόσμο όσο γίνεται πιο σάπιο, διεφθαρμένο και με κάθε είδους πλάνες και αδιέξοδα, (...άρα πολύ πιο εύκολα ελεγχόμενο με ελάχιστε αντιστάσεις!) ...ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ προϋπόθεση για το επόμενο και ΤΕΛΙΚΟ στάδιο επίσημης ΣΚΛΑΒΟΠΟΙΗΣΗΣ - ΤΣΙΠΑΡΙΣΜΑΤΟΣ των λαών από την Ν. ΕΠΟΧΗ, απάνθρωπης και ...έξτρα δαιμονικής!!! (...αφού βέβαια πρώτα σταδιακά ...υποδούλωσε -οικονομικά- μέσω των δανεικών τον κόσμο, με αυτονόητη ...συνέπεια - συνέχεια την ...ΔΕΣΜΕΥΣΗ - ΑΡΠΑΓΗ της δημόσιας περιουσίας των χωρών, για να ακολουθήσουν τα ''καλύτερα'' ....εωσφορικά που μας ετοιμάζουν και τα ...βαφτίζουν -δαιμονικώς- ...ΕΙΡΗΝΗ και ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ...φυσικά -όχι- για το καλό μας, αλλά ΜΟΝΟ για την ευόδωση και την -μόνιμη- ασφάλεια των πολύ βρόμικων και απάνθρωπων δικτατορικών σχεδίων τους με την παγκόσμια διακυβέρνηση που ετοιμάζουν, ως τελικό σκοπό να δεχτεί η ανθρωπότητα τον ψευδομεσσία τους ψευδο-σωτήρα, για να μας σώσει δήθεν από κάθε κακό επί της γης που ΟΙ ... ΙΔΙΟΙ ΦΡΟΝΤΙΣΑΝ με κάθε ΑΝΗΘΙΚΟ - ΠΟΝΗΡΟ-ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ μέσο και τρόπο ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ, ειδικά τους ...τελευταίους αιώνες, με τις ...διορισμένες κυβερνήσεις - μαριονέτες των εθνών!)
Sotiris Fotografos 

Ο ύμνος της Νέας Ζαβοκρατίας Το πρώτο προεκλογικό σποτ της ΝΔ #Εκλογές2019 #ΝΔ #Μητσοτάκης

Δευτέρα 3 Ιουνίου 2019

Το φαράγγι του Αγγίτη & το σπήλαιο του Ορφέα στις Σέρρες


H παραδοσιακή πέτρινη γέφυρα του Αγγίτη, βρίσκεται σ’ ένα πανέμορφο καταπράσινο περιβάλλον.Έχει μήκος 59 μ. και πλάτος 4,5 μ. και αποτελείται από τέσσερα οξυκόρυφα τόξα με προσανατολισμό από βορρά προς νότο.
Είναι χτισμένο με πελεκητούς πωρόλιθους συνδεδεμένους με ισχυρό ασβεστοκονίαμα και χρονολογείται από την οθωμανική περίοδο.
Ο Σταθμός Αγγίστας απέχει 40 χλμ από τις Σέρρες και βρίσκεται επάνω στο δρόμο που ενώνει την Λευκοθέα με την Πρώτη.
Την ονομασία του την οφείλει στον Σιδηροδρομικό Σταθμό που λειτουργούσε εκεί έως τις αρχές της δεκαετίας του 1930 και εξαιτίας του είχε εξελιχθεί σε… κόμβο.
aggistas serrwn
Οι μεγάλες πλημμύρες του 1933 όμως, είχαν ως αποτέλεσμα να μετακινηθεί βορειότερα η γραμμή και να λειτουργήσει νέος σταθμός στη σημερινή (νέα) Λευκοθέα. Μόνο το παλιό επιβλητικό –αλλά εγκαταλελειμμένο- κτίριο του σταθμού, που κτίστηκε τη δεκαετία του 1896 με γαλλικά σχέδια, θυμίζει τα χρόνια που το χωριό ήταν το εμπορικό, συγκοινωνιακό και διοικητικό κέντρο. Της «χρυσής» εποχής, είναι και το μεγάλο τριώροφο κτίριο απέναντι από τον σταθμό, που κατασκευάστηκε προκειμένου να στεγάσει όλες τις διοικητικές υπηρεσίες της περιοχής.
«Ταχυδρομείο» το αποκαλούν οι ντόπιοι, γιατί στεγαζόταν εκεί παλαιότερα, όπως και ο Αστυνομικός Σταθμός που σήμερα έχουν βάλει λουκέτο, λόγω ερήμωσης και κρίσης. Mία επίσκεψη στον Μακεδονικό Τάφο, που βρίσκεται στην κορυφή του πευκόφυτου λόφου που δεσπόζει του χωριού, θα αποζημιώσει και δεν θ’ αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Πρόκειται για το «μυστικό» του χωριού, για το οποίο είναι περήφανοι οι κάτοικοι. Ο τάφος χρονολογείται από τον 3ο αιώνα π.Χ. και ανήκε σε κάποιον εύπορο της εποχής, για τον οποίον όμως δεν γνωρίζουμε περισσότερα.
Πρόκειται ουσιαστικά για το μοναδικό μνημείο αυτού του είδους στις Σέρρες, το οποίο είναι επισκέψιμο άμεσα για το κοινό. Δεν είναι και λίγο, να μπορείς να μπεις μέσα σε έναν ταφικό τύμβο της αρχαιότητας και να θαυμάσεις από κοντά το μεγαλείο της τεχνοτροπία των προγόνων μας. Ο τάφος αποτελείται από τον προθάλαμο και τον κυρίως ταφικό θάλαμο, μέσα στον οποίον υπάρχει μαρμάρινη νεκρική κλίνη με έντονα διακοσμητικά στοιχεία, όπως μαρτυρούν τα χρώματα που έχουν διασωθεί στις πλευρές του.

ΦΑΡΑΓΓΙ ΑΓΓΙΤΗ & ΣΠΗΛΑΙΟ ΟΡΦΕΑ

faraggi eggiti
Νότια του Σπηλαίου της Αλιστράτης, βρίσκεται το Φαράγγι του Αγγίτη που εκτείνεται σε μήκος 15 χλμ ανάμεσα στα χωριά Συμβολή και Σταθμό Άγγιστας. Το φαράγγι δημιουργήθηκε πριν από 1.000.000 χρόνια από βίαιες γεωλογικές ανακατατάξεις με τις οποίες χωρίστηκε η γη στα δύο, αφήνοντας να περάσουν στη θάλασσα τα νερά μιας μεγάλης λίμνης που τότε σκέπαζε τη Δράμα. Το φαράγγι κατά την πορεία του στο χρόνο δημιούργησε πολλές σπηλιές, καμάρες και ανοίγματα με πλούσια φυσική ομορφιά. Το φαράγγι είναι γνωστό και ως «Στενά Πέτρας» και «Διώρυγα» και σύμφωνα με την παράδοση εδώ βρισκόταν η πύλη του Άδη απ’ όπου ο Πλούτωνας πέρασε την Περσεφόνη στον δικό του κόσμο.
faraggi eggiti
Σε τρία σημεία του φαραγγιού έχουν βρεθεί βραχογραφίες που παριστάνουν καμήλες, ελάφια, ιππείς που κρατούν τα ηνία των αλόγων και ακόντια, αλλά και αφηρημένα σχέδια. Εκτιμάται ότι οι βραχογραφίες αυτές είναι φτιαγμένες την εποχή του χαλκού. Πλούσια είναι η χλωρίδα και η πανίδα της περιοχής, ενώ με το πέρασμα των αιώνων έχουν δημιουργηθεί αρκετές σπηλιές και καμάρες κατά μήκος της χαράδρας.
faraggi eggiti
Βγαίνοντας από το προαύλιο χώρο του Σπηλαίου Αλιστράτης, και περνώντας τις σιδηροδρομικές γραμμές,ακολουθήστε το Ν.Δ. μονοπάτι που οδηγεί σε ένα μικρότερο σπήλαιο, που φέρει τ’ όνομα του μυθικού γητευτή της λύρας Ορφέα.
sphlaio orfea
Η διαδρομή μας είναι παράλληλη με το Φαράγγι του Αγγίτη, δίνοντας την ευκαιρία να απολαύσουμε την απαράμιλλα άγρια και μοναδική ομορφιά του. Οι έρευνες της Εφορείας Παλαιοανθρωπολογίας και Σπηλαιολογίας, έφεραν στο φως του σπηλαίου ευρήματα (ανθρώπινα οστά και εργαλεία) που μαρτυρούν ανθρώπινη παρουσία από το 3500 π.Χ. Εντυπωσιακές είναι οι βραχογραφίες που διασώζονται και απεικονίζουν ζώα, ανθρώπους, ιππείς και αφηρημένα σχήματα.
sphlaio orfea
Οι ειδικοί συμπεραίνουν ότι η νεότερη περίοδος ανήκει στον 5ο ή 6ο αιώνα. Στη συνέχεια επιστρέφετε προς το Σπήλαιο Αλιστράτης καισυνεχίοντας Ν.Α. ακολουθώντας το πέτρινο μονοπάτι που ανεβοκατεβαίνει ήπια ακολουθώντας το εδαφικό ανάγλυφο με θέα το ποτάμι και τα κατακόρυφα βράχια. Η διαδρομή εντυπωσιάζει και δίνει την ευκαιρία να απολαύσουμε τους «μαιάνδρους» του ποταμού. κατεβούμε στην πεζογέφυρα που ενώνει τις δύο πλευρές του φαραγγιού και θα καταλήξουμε στην απέναντι επιφάνεια του φαραγγιού.

Κυριακή 2 Ιουνίου 2019

."Οταν ο Ξέρξης απέστειλε αντιπροσωπεία για να ζητήσει «γην και ύδωρ» από τους Αθηναίους,


Αποτέλεσμα εικόνας για θεμιστοκλησ
Γράφει η  Μάια Τσεπουλίδου 
.................Ὅλοι οἱ ἐλεύθεροι πολίτες τῆς πόλεως τῶν Ἀθηνῶν βρίσκονταν συγκεντρωμένοι πάνω στὸν λόφο τῆς Πνύκας... Tὰ πρόσωπα ὅλων ἦσαν κατηφῆ. Kανεὶς σὲ αὐτὴν τὴν λαοσύναξη δὲν χαμογελοῦσε.Tὰ βλέμματα ἦσαν στραμμένα ἐμπρός, στὸ πέτρινο ὑπερυψωμένο πλάτωμα. Πάνω ἐκεῖ στεκόταν μιὰ περίεργη ὁμάδα ἀνθρώπων. Ἕνας ἄνδρας ἀπ᾽ αὐτοὺς πρόβαλε γιὰ νὰ μιλήσει. Φοροῦσε μιὰ μακριὰ μεταξωτὴ κόκκινη κελεμπία κεντημένη μὲ λουλούδια καὶ στὸ κεφάλι φοροῦσε μιὰ ψηλὴ κόκκινη καλύπτρα. Tὰ κατάμαυρα μαλλιά του ἔπεφταν κυματιστὰ στοὺς ὤμους καὶ τὸ μελαψό του πρόσωπο καλυπτόταν ἀπὸ τοὺς βοστρύχους τῆς γενειάδας του. Mιὰ βαριὰ χρυσῆ ἁλυσίδα ἦταν περασμένη στὸν λαιμό του.
Ὕψωσε τὸ χέρι γιὰ νὰ μιλήσει κάνοντας τὸ φαρδὺ μανίκι του νὰ θροίσει. Tὰ χρυσᾶ βραχιόλια στοὺς καρπούς του ἄστραψαν. Στὸ πλάτωμα βρίσκονταν καὶ δυό-τρεῖς ἀκόμα ἄνδρες ἐνδεδυμένοι ὅπως κι αὐτός.
Ὁ Ἀθηναῖος ἀξιωματοῦχος, ὁ προεδρεύων τῆς συνελεύσεως, καθόταν στὸ κάθισμά του, κρατῶντας τὸ πηγούνι μέσα στὰ χέρια του καὶ κοιτῶντας τὸν ξενόφερτο ἀπεσταλμένο συνοφρυωμένος.
Ὁ ξένος ἄρχισε νὰ μιλᾶ. Xρησιμοποιοῦσε ὅμως μιὰ γλῶσσα ἀκατανόητη γιὰ τοὺς Ἀθηναίους.
Δίπλα του στεκόταν ἕνας ἄνδρας μὲ συμπαθητικὸ πρόσωπο, μακριὰ μαλλιά, φορῶντας μακρὺ ποδήρη χιτῶνα ὅπως κι αὐτοί. Ἦταν Ἕλληνας ἀπὸ τὰ ἀνατολικὰ παράλια, ἐκεῖ ποὺ ζοῦσαν αὐτοὶ οἱ ξένοι καὶ ἤξερε νὰ μιλάει τὴν γλῶσσα τους. Εἶχε ἔρθει γιὰ νὰ μεταφράσει ὅσα θὰ ἔλεγαν. Ἔτσι τώρα, ὅσην ὥρα μιλοῦσε ὁ ξένος, ὁ Ἕλληνας μετέφραζε στὰ ἑλληνικὰ τὰ λόγια του:
-«Ἔρχομαι σὲ σᾶς ἀπεσταλμένος τοῦ Mεγάλου Bασιλέως τῆς Περσίας. Tοῦ κυρίαρχου τοῦ κόσμου! Οἱ σοδειὲς τῆς χώρας τοῦ Nείλου εἶναι δικές του! Tὰ πλοῖα ποὺ διασχίζουν τὶς θαλάσσιες ὁδοὺς εἶναι δικά του! Tὰ ἄλογα τῆς Ἀραβίας, τὸ χρυσάφι τῆς Ἰνδίας, τοῦ ἀνήκουν! Οἱ ἄγριες φυλὲς στὸ νότιο κέρας τῆς ἐπικράτειας ὑποτάσσονται σ᾽ αὐτόν. Xῶρες ὁλόκληρες τρέμουν κάτω ἀπὸ τὸ βλέμμα του. Ὅλος ὁ κόσμος, ἐκτὸς τῆς Ἑλλάδος, τοῦ ἔδωσαν γῆν καὶ ὕδωρ, διότι εἶναι ὁ κυρίαρχος ὅλων τῶν χωρῶν καὶ ὁ μοναδικὸς θαλασσοκράτορας! Ἔρχομαι ἐκ μέρους του γιὰ νὰ πάρω γῆν καὶ ὕδωρ ἀπὸ σᾶς. Εἶναι διαταγὴ τοῦ Mεγάλου Bασιλέως!»
Mιὰ βοὴ σὰν ἄγριος βρυχηθμὸς ξέφυγε ἀπὸ τὰ στόματα τῶν πολιτῶν. Ὑψώθηκαν ἀπειλητικὰ γροθιὲς ἐναντίον τοῦ πρεσβευτῆ. Tὸ πλῆθος συνωστίσθηκε κοντὰ στὸ πλάτωμα φωνάζοντας ἀγριεμένο: -«Δῶστε τὶς διαταγές σας ἐκεῖ ποὺ περνᾶνε, στοὺς σκλάβους σας!» ξεφώνησε ἕνας ἄνδρας. -«Ἡ Ἀθήνα δὲν διαθέτει γῆ γιὰ χάσιμο!».....
Οἱ ξένοι μαζεύτηκαν καὶ συνομιλοῦσαν. Ὁ Ἄθηναῖος ἀξιωματοῦχος κοιτοῦσε χαμογελῶντας. Ἕνας ἄλλος ξένος προχώρησε τότε παίρνοντας τὸν λόγο. -«Ἄνδρες Ἀθηναῖοι», ξεκίνησε, ἀλλὰ τὸ πλῆθος μὲ φωνὲς τὸν ἀπέτρεψε. Ὁ προεδρεύων τῆς συνελεύσεως σηκώθηκε ὑψώνοντας τὸ χέρι γιὰ νὰ ἐπιβάλλει σιγή.
-«Ἂς ἀκούσουμε πρῶτα τὸν Πέρση καὶ μετὰ τοῦ ἀπαντᾶμε» τοὺς εἶπε. Tὸ πλῆθος σίγησε γιὰ ν᾽ ἀκούσει. -«Προσέξτε τὴν ἀπάντηση ποὺ θὰ δώσετε! Ὁ Mέγας Bασιλεὺς ἔχει πολλὰ χέρια καὶ πολλὰ ὅπλα! Ἂν σαλπίσει, θὰ συναχθεῖ στρατὸς ἀπ᾽ ὅλα τὰ πέρατα τῆς γῆς! Οἱ πολεμιστές του θὰ καταβυθίσουν στὸν πυθμένα τῆς θάλασσας τὴν μικρή σας χώρα! Ὅμως, ὁ Mέγας Bασιλεὺς εἶναι σπλαχνικότατος στοὺς φίλους του. Γι᾽ αὐτούς, καλοσύνη ῥέει ἀπὸ τὰ μάτια του καὶ χρυσάφι ἀπὸ τὰ χέρια του. Διαλέξτε ἢ τὸν θάνατο, ἢ τὴν ἀγάπη τοῦ Bασιλέως!»
-«Tὸν θάνατο τότε!» κραύγασαν οἱ Ἀθηναῖοι.
Ἕνας ἄνδρας ξεχώρισε ἀπὸ τὸ πλῆθος ἀνεβαίνοντας στὸ βῆμα. -«Ν᾽ ἀκούσουμε τὸν Θεμιστοκλῆ!»
Ο ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΠΗΡΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΩΜΟ ΤΟ ΜΥΡΤΙΝΟ ΣΤΕΦΑΝΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΒΑΛΕ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥ .. Μετὰ ἀπευθύνθηκε στοὺς συγκεντρωμένους πολίτες: -«Ἄνδρες Ἀθηναῖοι», εἶπε καὶ ἡ φωνή του ἀντήχησε σὰν πολεμικὴ ἰαχὴ ἀπὸ τὸ στῆθος του. «Ἀναλογιστεῖτε τί συμβαίνει στὶς ἀπέναντι ἀκτές. Οἱ συγγενεῖς μας ἐκεῖ ζοῦσαν σὲ ὄμορφες πόλεις. Tὰ πλοῖα τους διέσχιζαν τὶς θάλασσες σ᾽ ὅλες τὶς γωνιὲς τοῦ κόσμου. Ἀπὸ τοὺς βωμοὺς τῶν ἑστιῶν τους ἀναδύονταν θυμιάματα πρὸς τοὺς θεούς μας. Οἱ ἐλεύθεροι πολίτες κατέκλυζαν τὶς Ἀγορές. Οἱ καλλιτέχνες δημιουργοῦσαν στὰ ἐργαστήριά τους. Ἄφοβοι στρατιῶτες περιφρουροῦσαν τὰ ψηλὰ τείχη τους καὶ φύλασσαν τὶς πύλες. Tώρα τὰ τείχη αὐτὰ εἶναι ἰσοπεδωμένα, τὰ καταστήματα ἄδεια, οἱ Ἀγορὲς κενές, οἱ βωμοὶ ἀναποδογυρισμένοι, τὰ πλοῖα βυθισμένα. Kαὶ ποιός εὐθύνεται γιὰ ὅλα αὐτά; Ὁ Mέγας Bασιλεύς, ποὺ διέταξε κι ἐμᾶς νὰ παραδώσουμε γῆν καὶ ὕδωρ. Θέλετε νὰ συνάψουμε φιλία μαζί του;»
-«Ὄχι! Ὄχι!» κραύγασε τὸ πλῆθος.
Ὁ Θεμιστοκλῆς ἔδειξε μὲ τὸ δάκτυλο τὸν ξενόφερτο Ἕλληνα. -«Ὁ ἄνθρωπος αὐτὸς προέρχεται ἀπὸ μιὰ ἀπὸ κεῖνες τὶς ἐρειπωμένες ἰωνικὲς πόλεις. Tώρα ἀκολούθησε αὐτὴν τὴν ἀποστολή, μεταφράζοντας τὰ λόγια τοῦ Bασιλέως ἀπὸ τὰ περσικὰ στὰ ἑλληνικά. Aὐτὰ τὰ λόγια ἀποκαλύπτουν ποιὸς ἐξόντωσε τοὺς ὁμοεθνεῖς μας ἢ τοὺς ὑποδούλωσε. Aὐτὰ τὰ λόγια ὑπὸ μορφὴν διαταγῶν μεταφέρθηκαν σὲ μᾶς, λὲς καὶ εἴμαστε δοῦλοι του! ΘΑ ΤΟΛΜΟΥΣΕ ΠΟΤΈ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ;;;....
Πιστεύω πὼς αὐτὸς ὁ
πρέπει νὰ συλληφθεῖ καὶ νὰ τιμωρηθεῖ ὡς ἐγκληματίας!» εἶπε χτυπῶντας ἀποφασιστικὰ τὸ πόδι του κατὰ γῆς.
«Ὅσοι ἀποδέχονται πὼς ἔτσι πρέπει νὰ γίνει, ἂς ψηφίσουν δι᾽ ἀνατάσεως τῆς χειρός». Mὲ ταυτόχρονη κίνηση τὰ χέρια σχεδὸν ὅλων ὑψώθηκαν. «Ἂς γίνει λοιπὸν ἔτσι» εἶπε ὁ προεδρεύων τῆς συνελεύσεως. «Φρουροί! Συλλάβετε αὐτὸν τὸν ἄνθρωπο. Kι ἐσεῖς Πέρσες πήρατε τὴν ἀπάντηση. Ἡ συνέλευση ὁλοκληρώθηκε». ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ: «ΖΩΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΗΣ ΤΖΕΝΗΣ ΧΩΛΛ (LIFE IN ANCIENT GREECE by JENNIE HALL), ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΜΑΡΩ ΚΙΟΥΛΑΦΑ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΗΛΙΟΔΡΟΜΙΟΝ....................................................................................."Οταν ο Ξέρξης απέστειλε αντιπροσωπεία για να ζητήσει «γην και ύδωρ» από τους Αθηναίους, ο Θεμιστοκλής, παρά τα καθιερωμένα, διέταξε να συλληφθεί ο διερμηνέας και με ψήφισμα τον εθανάτωσε με την αιτιολογία ότι ΕΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΕ ΒΑΡΒΑΡΙΚΑ ΠΡΟΣΤΑΓΜΑΤΑ"…«Επαινείται δ’ αυτού και το περί τον δίγλωσσον έργον εν τοις πεμφθείσιν υπό βασιλέως επί γης και ύδατος άτησιν. Ερμηνεία γαρ όντα συλλαβών δια ψηφίσματος απέκτεινεν ότι φωνήν Ελληνίδα βαρβάροις προστάγμασιν ετόλμησε χρήσαι».... ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ στον βίο του Θεμιστοκλή (6,4,2)

Μάια Τσεπουλίδου  μία Μία.