Σάββατο 25 Μαΐου 2019

Επίδαυρος σημαίνει "Δρα Επί της Αύρας"


Η εξαίρετη ακουστική για την οποία το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου είναι διάσημο, οφείλεται στα πέτρινα εδώλια του (στα καθίσματα των θεατών), καθώς το σχήμα και η διάταξή τους είναι ιδανικά για το φιλτράρισμα των θορύβων χαμηλής συχνότητας, καταδεικνύει η έρευνα ειδικών επιστημόνων.

Ήδη από τον 1ο π.Χ αιώνα, ο Ρωμαίος αρχιτέκτονας Βιτρούβιος θαύμαζε το πώς οι αρχαίοι Ελληνες είχαν διαρυθμίσει τα καθίσματα της Επιδαύρου «σύμφωνα με την επιστήμη της αρμονίας» για να ακούγονται καθαρότερα οι φωνές των ηθοποιών. Ακόμα και ο παραμικρότερος ψίθυρος στη σκηνή του θεάτρου ακούγεται πεντακάθαρα στις τελευταίες θέσεις σε απόσταση 60 μέτρων.

Εκτός από τις αρχαίες πηγές, «σύγχρονες ακουστικές έρευνες αποδεικνύουν ότι στα αρχαία θέατρα έχουν εφαρμοστεί βασικές αρχές σχεδιασμού που εξασφαλίζουν ηχοπροστασία, ακουστική ζωντάνια, διαύγεια και καταληπτότητα του θεατρικού λόγου. Μια από τις βασικότερες αρχές είναι η ενίσχυση της φωνής με έγκαιρες, θετικές ηχοανακλάσεις επάνω σε στοιχεία του θεάτρου (δάπεδο ορχήστρας, πρόσοψη κτιρίου σκηνής, λογείο), για την εξασφάλιση ενός φυσικού, αυτοδύναμου (παθητικού) μεγαφώνου, που αναπληρώνει τις ενεργειακές απώλειες, κυρίως στα υψηλότερα καθίσματα του κοίλου».

Oι υπολογισμοί τους έδειξαν ότι οι κλιμακωτές θέσεις του θεάτρου λειτουργούν ως ηχητικό φίλτρο, καθώς το σχήμα τους είναι ιδανικό για να καταστέλλει τους ήχους χαμηλής συχνότητας, κύριο συστατικό του θορύβου. Η διάταξη των θέσεων, που θυμίζει τα πάνελ ηχομόνωσης σε σχήμα αβγοθήκης, φιλτράρει τις συχνότητες κάτω από 500 Hertz, όπως το μουρμούρισμα του κοινού και το θρόισμα των φύλλων.

Η εξασθένιση των χαμηλών συχνοτήτων επιτρέπει να ακούγονται πλουσιότερες οι φωνές των ηθοποιών, που αποτελούνται κυρίως από υψηλές συχνότητες. Η αφαίρεση των χαμηλών τόνων από τις φωνές δεν δημιουργεί πρόβλημα, καθώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να συμπληρώνει τις συχνότητες που λείπουν - ένα φαινόμενο που αξιοποιείται σε ηχεία μικρού όγκου τα οποία ακούγονται στο αφτί πολύ μεγαλύτερα.

Οι ερευνητές παραδέχονται ότι η παρουσία κοινού στο θέατρο πιθανότατα θα άλλαζε την ακουστική του με τρόπο που δεν είναι εύκολο να υπολογιστεί, λόγω του περίπλοκου σχήματος και της ανομοιογένειας του ανθρώπινου σώματος. Υποστηρίζουν όμως ότι τα συμπεράσματά τους για το θέατρο της Επιδαύρου θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό σταδίων με καλύτερη, φυσική ακουστική.

Η λέξη Επίδαυρος σημαίνει "Δρα Επί της Αύρας"...

Δεν είναι τυχαία και η ύπαρξη των Ασκληπιείων εκεί, που έχει να κάνει με τον ήχο, την ακουστική, την επίγεια μουσική αρμονία η οποία συγχρονίζεται με την συμπαντική μουσική αρμονία και την ίαση.

Η ακουστική λοιπόν στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου έχει το αξιοπερίεργο, ότι έτσι όπως ακούγονται καθαρά τα Ελληνικά εκεί, δεν μπορούν να ακουστούν άλλες γλώσσες, υπάρχει δηλ. κάποιου είδους συντονισμού του ήχου, της Μαθηματικής Ελληνικής γλώσσας, του χώρου και της ακουστικής, και αυτό γιατί η Ελληνική γλώσσα είναι μουσική γλώσσα.

Γνωστή δε η σχέση μεταξύ μουσικής αρμονίας και των μαθηματικών και των μαθηματικών με την αρμονία του σύμπαντος, όπως επίσης γνωστό είναι ότι στην αρχαία Ελλάδα η μουσική, η αριθμητική η γεωμετρία και η αστρονομία ήταν αδελφές επιστήμες.

https://elhalflashbacks.blogspot.com/2017/11/epidauros-simainei-dra-epi-tis-auras.html?fbclid=IwAR1n0o5MGTtstM702xyIhQ3C1ha9Wi98Z4LZabx85CzE1jy9axHKyeXbzps

ΕΚΛΟΓΕΣ 2019 - ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΜΑΧΗ...

Αποτέλεσμα εικόνας για ΕΚΛΟΓΕΣ 2019 - ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΜΑΧΗ...

Γράφει ο Ηλίας Ηλιακόπουλος
ΛΙΓΟ ΠΡΙΝΤΗΝ ΜΑΧΗ...

Σε λιγες ωρες χαραζει και οι εκλογες μπροστα μας.Δωστε τη χαριστικη βολη στους ψευτες .
Σε αυτους που ερριξαν τα ονειρα σας στα βαλτονερα.
Σε αυτους που σας φορτωσαν χρεη,σε αυτους που ακομη συνεχιζουν τα ψευτικα τα λογια τα μεγαλα...Σε αυτους που σας πηραν τα παιδια σας ,μακρια σας...
Σε αυτους που σας αφησαν ανεργους,σε αυτους που ειχαν το θρασος να σας εγκαταλειπουν βορα στους λογης λογης κακοποιους που μαστιζουν τη χωρα μας...
Σε αυτους που σας πηραν την αναπτυξη και δεν θα σας την φερουν ποτε πισω.
Μη ψηφισετε ομως ουτε τους αλλους λαοπλανους ,που σας μιλουν για αλλαγη πορειας αλλα στην ουσια φορουν την προβια του λυκου...

Ουτε τους ψευτοεθνικιστες,που θελουν τωρα θεσεις με τα δικα σας κολυβα...
Και τετοιους εχει πολλους .Τους γνωριζετε...
Πασαλειμενους με την μπογια του Εθνοσωτηρα...!
Ψηφιστε εκεινους που δεν σας ειπαν πολλα και καναν περισσοτερα...

Ειναι εκεινοι που δεν υπεγραψαν μνημονια ,δεν προδωσαν την Μακεδονια και ορθωσαν αναστημα στις δυσκολες ωρες...
Αυτους ψηφιστε ,τους αντισυστημικους και ασημους,που ακομη δεν ελεγχει το συστημα...
Γιατι οπως σας ειπα ,η ψηφος ειναι σφαιρα που σχιζει τον αερα...

Και πεφτει εκει που πρεπει και γινεται δρεπανι και ολα τα ξεκανει...
Καλο βολι!

Ηλίας Ηλιακόπουλος
 Αλεξανδρούπολη

ΤΙ ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ

  Αποτέλεσμα εικόνας για κάλπη εκλογές
 
Γράφει ο Ιωάννης Γεώργιος Χειμωνάκος

τι δεν ψηφίζουμε

δεν ψηφίζουμε τα σόγια,
τα μεγάλα τα λαμόγια

τους απάτριδες προδότες,
τις λειράτες μας,τις κότες

κόμματα που σου χρωστάνε
και γιαυτό δεν χολοσκάνε

τα παιδιά των ημετέρων,
τους θαμώνες των κοττέρων

όσους σ’ έχουν κατακλέψει
και ασύστολα ληστέψει

τους αέργους,τα ρεμάλια,
της πολιτικής παρτάλια

γκόμενες και ερωμένους,
που σας έχουνε ‘’γραμμένους’’

δεινοσαύρους αφεντάδες,
τις λουσάτες τις κυράδες

παραλήδες και παιδάκια,
των αφεντικών τσιράκια

κάθε κλώσσα και χλεχλέ
που το παίζει,κυριλέ

ρουσφετάκηδες αχρήστους
κι’ όχι της ζωής αρίστους

πρόσεξε που σου το λέω,
πάν’ από την κάλπη κλαίω

θα το ψάχνεις ελληνάκι
να το κόψεις το χεράκι

Ιωάννης Γ. Χειμωνάκος 19.05.2019 ©®

ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΛΟ ΒΟΛΙ -ΚΑΤΑ ΝΟΥ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ


ΣΗΜΕΡΑ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ  ΠΕΡΙΣΥΛΟΓΗ ΠΡΙΝ  ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΟΥ. ΘΑ ΔΕΧΘΕΙΣ ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ ΦΥΓΕΙΝ ΑΔΥΝΑΤΟΝ; 
 Ή ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙΣ ΤΑ ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΟΜΟΛΟΓΗΣΑΝ,   ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΕΒΑΛΑΝ, ΤΗΝ ΛΙΤΟΤΗΤΑ ΣΕ ΣΚΟΤΩΣΕ, ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΑΠΟ ΑΝΑΤΟΛΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΘΕΛΕΙ ΧΡΟΝΟ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙΣ;
ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ Η ΔΙΚΗ ΣΟΥ. ΛΗΣΜΟΝΗΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΕΙΠΕ Ο ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΗΣ ΣΟΥ, Ο ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΑΠΑΤΕΩΝΑΣ  
Ο,ΤΙ ΡΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΠΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ ΡΙΧΝΕΙΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ, ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΟΥ, ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΦΥΛΗ ΣΟΥ.
ΟΤΑΝ ΤΟΝ ΨΗΦΟ ΣΟΥ ΑΜΟΛΗΣΕΙΣ ΕΧΕΙΣ ΗΔΗ ΠΥΡΟΒΟΛΗΣΕΙ. ΑΝ ΣΚΟΠΕΥΣΕΣ ΚΑΛΑ ΘΑ ΣΚΟΤΩΣΕΙΣ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ , ΤΟΝ ΠΡΟΔΟΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΩΣΙΛΟΓΟ , ΑΝ ΔΕΝ ΣΚΟΠΕΥΣΕΣ ΚΑΛΑ ΘΑ ΣΚΟΤΩΣΕΙ ΕΣΕΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΟΥ.
ΠΑΝΤΑ ΚΑΤΑ ΝΟΥ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ  ΤΗΣ ΦΙΛΟΠΑΤΡΙΑΣ Ο ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΚΑΝΩΝ
ΜΕ ΤΑ ΛΙΓΑ ΑΥΤΑ ΚΑΛΟ ΒΟΛΙ 

ΑΜΦΙΚΤΥΩΝ

Παρασκευή 24 Μαΐου 2019

Πώς οι αρχαίοι Σάμιοι ίδρυσαν την Σάμο της Καλαβρίας στο ίδιο γεωγραφικό πλάτος με την Σάμο του Αιγαίου;

Η Σάμος κατεστράφη εντελώς από έναν κατακλυσμό, που διήρκεσε επτά ημέρες και επτά νύχτες!



Η Σάμος της Καλαβρίας, σύμφωνα με την παράδοση, ιδρύθη το 492 π.Χ. από Έλληνες αποίκους, που ήλθαν από την νήσο Σάμο του Αιγαίου, οι οποίοι δραπέτευσαν για να ξεφύγουν από την εισβολή του στρατού του βασιλιά Δαρείου Α΄ της Περσίας. Οι έποικοι έφθασαν στην ακτή του Ιωνίου (και όχι Ιονίου) πελάγους, και κατευθύνθηκαν προς την ενδοχώρα, κοντά στο Fiumara La Verde, στο Rudina, στο έδαφος των Επιζεφύριων Λοκρών. Σύντομα η πόλη μεγάλωσε πολύ, επεκτείνοντας τα σύνορά της από το Capo Bruzzano μέχρι την νυν Γέρασα / Gerace. Έκτισαν ένα μεγάλο λιμάνι, το οποίο συνέδεε την πόλη της Σάμου με τα πλησιέστερα ελληνικά νησιά, και χάρι στην θαλάσσια, λιμενική και εμπορική της δραστηριότητα, απέκτησε αξιοσημείωτη κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη και έγινε σημαντικό σταυροδρόμι στην καρδιά του Ιωνίου.
Πιστεύεται ότι η Σάμος Καλαβρίας είναι η γενέτειρα του γνωστού γλύπτη Πυθαγόρα του Ρηγίου.

Σήμερα, στην θέση της, κείται το μικρό χωριό Precacore, που είναι γνωστό για τα ερείπια της ελληνοβυζαντινής τέχνης, και το επισκέπτονται συχνά ξένοι τουρίστες γι’ αυτήν. Προσφάτως μάλιστα  απεκαταστάθησαν πολλά από αυτά τα έργα.

Αρχαία μονοπάτια οδηγούν στα ερείπια της αρχαίας θέσεως της Σάμου. Οργανώνονται πεζοπορικές εκδρομές.

Γύρω στο 1530, η Σάμος κατεστράφη εντελώς από έναν κατακλυσμό, που διήρκεσε επτά ημέρες και επτά νύχτες! Η καταστροφή σκότωσε λίγους ανθρώπους, αλλά μεταξύ αυτών και μια ευγενική γυναίκα, η οποία είχε χάσει τον σύζυγο και τα επτά παιδιά της! (Πάντως εάν αυτή η παράδοση δεν είναι επιβίωση του κατακλυσμού του Δευκαλίωνος, τότε τι είναι;). Εκείνη την στιγμή της μεγάλης θλίψης, η τραγική γυναίκα αναφώνησε:

«Μητέρα, ω μητέρα, δεν θα ξαναδώ την Σάμο μου!
Καταστράφηκε και η καρδιά μου έσπασε!»
«Mamma, o mamma, nel vedere la mia Samo
così distrutta mi crepa il cuore». 

Έκτοτε το όνομα της πόλεως μετετράπη σε Crepacuore και αργότερα στο Precacore.
Η αρχαία Σάμος της Μεγάλης Ελλάδας είναι αδελφοποιημένη με την Σάμο της Ελλάδας.


Αυτό που προξενεί έως σήμερα άλυτο μυστήριο, είναι πώς ήξεραν και έκτισαν την πόλη τους σε μια σχεδόν ευθεία γραμμή (βόρειο πλάτος) με το Ηραίον της Σάμου, η οποία διαπερνά από την Σάμο Τριφυλίας και την Σάμη Κεφαλονιάς του Ομήρου;;;

ΣΑΜΟΣ ΚΑΛΑΒΡΙΑΣ: 38ο 04΄23.09’’
ΣΑΜΟΥ ΗΡΑΙΟΝ: 37ο 39΄ 45.19΄΄
ΣΑΜΙΚΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ: 3 34′
ομηρική ΣΑΜΗ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ: 38° 15′5″

Αυτό σημαίνει ότι τον 5ο αι. π.Χ. εγνώριζαν ήδη το γεωγραφικό πλάτος!
Χωρίς αυτό δεν ήταν δυνατόν να βγει κανείς στην θάλασσα και να επιστρέψει ασφαλώς…
Χωρίς αμφιβολία, βέβαια, το εγνώριζαν χιλιετίες πριν, αλλά εδώ έχουμε απτές κι αδιάσειστες αποδείξεις…
Υπενθυμίζω ακόμη πως, με το όνομα Σάμος μας είναι επίσης γνωστά:
- το νησί της Σαμοθράκης,
- η πόλις Σάμη / Σάμος / Σαμία / Σαμικό της Τριφυλίας, ή Αρήνη Πυλίας Μεσσηνίας, παρά τον Μινύειο ποταμό,
- η νήσος Σάμη (Κεφαλληνία) παρ’ Ομήρω και η πόλις Σάμη της νήσου Κεφαλονιάς.
- ο Σάμος όρμος της νήσου Μαλθακή / Μαθρακή / Μαθράκι / Σαμοθράκη των Διαποντίων νήσων,
- η Σάμος, νησί της Δαλματίας,
- ο Σάμος ποταμός επί ουγγρικού και ρουμανικού εδάφους, παραπόταμος του Τεισίου (νυν Ταις),
- η Σάμο, λίμνη της Αβησσυνίας,
- η Σάμο, έρημος της κεντρικής Ασίας, στην Κίνα,
- η Σαμόα (αι Σαμόαι), πολυνησία του Ειρηνικού Ωκεανού… (για την οποία σας έχω ξαναγράψει - ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ).

Παραείναι πολλές οι... Σάμοι για να είναι απλές συμπτώσεις...
Σχετίζονται όλα αυτά;
Και πώς;
Περισσότερα προσεχώς…
ΠΗΓΕΣ:
Ηρόδοτος βιβλίο VI.
Λεκάκης Γ. «Σύγχρονης Ελλάδος Περιήγησις».


ΛΕΞΕΙΣΣαμιοι, Σαμος, Καλαβρια, γεωγραφικο πλατος, Σαμο, Αιγαιο, κατακλυσμος, επτα, 7, Δαρειος, Περσια, Ιωνιο, Ιονιο, Φιουμαρα λα Βερντε, Ρουντινα, Επιζεφυριοι Λοκροι, Μπρουζανο, Γερασα, Πυθαγορας, Ρηγιο, Πρεκακορε, βυζαντινη τεχνη, 1530, Δευκαλιωνας, Κρεπακουορε, Μεγαλη Ελλαδα, ΗΡΑΙΟΝ, ΣΑΜΙΚΟ, ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΣΑΜΗ, ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ, γεωγραφικο πλατος, Σαμοθρακη, Σαμια, Αρηνη, Πυλια, Μεσσηνια, Μινυειος ποταμος, Ομηρος, Κεφαλονια, Μαλθακη, Μαθρακη, Μαθρακι, Διαποντια, Δαλματια, ουγγαρια, ρουμανια, Τεισιος, Ταις, λιμνη, Αβησσυνια, ερημος, Ασια, Κινα, Σαμοα, Σαμααι, πολυνησια, Ειρηνικος Ωκεανος

Πέμπτη 23 Μαΐου 2019

ΟΜΙΛΙΑ ΤΑΜΕΡ ΤΣΙΛΙΓΚΙΡ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΝΗΜΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ

Γιατί στήν Σπάρτη δέν εὑρέθησαν ναοί;

 
Δέν ἀναρωτηθήκατε ποτέ γιατί δέν ἔχει μείνη κάποιο ἀρχαιολογικό εὕρημα στήν Σπάρτη;
Δέν εἶχε ναούς ἡ Σπάρτη;
Ἀγάλματα; Μνημεῖα;
Εἶχε…
Ἁπλῶς «ἐφρόντισε» ἕνας Ἑβραῖος Ἀββᾶς νὰ τὰ ἐξαφανίσῃ, διαλύοντας τὰ πάντα.
Ὁ ἀββᾶς λοιπὸν Μισὲλ Φουρμόντ, ἀπεσταλμένος τοῦ Λοδοβίκου ΙΕ’, ὥστε νὰ συλλέξῃ βυζαντινὰ χειρόγραφα, τὸ 1729, ἔφθασε στὴν Σπάρτη.
Χρειάστηκε 53 ἡμέρες γιὰ νὰ καταστρέψῃ τὰ πάντα!!!
Ἀκολουθεῖ ἡ ἐπιστολή του πρὸς τὸν κόμητα Maurepas…
Κύρος Μανούσκας

«…ἐπὶ τριάντα ἡμέρες καὶ πλέον 30, 40 καὶ 60 ἐργάτες ἐκθεμελιώνουν, καταστρέφουν, ἐξαφανίζουν τὴν πόλη τῆς Σπάρτης. Μοῦ ὑπολείπονται 4 μόνο πύργοι νὰ καταστρέψω… Πρὸς τὸ παρὸν ἀσχολοῦμαι μὲ τὴν καταστροφὴ τῶν τελευταίων ἀρχαιοτήτων τῆς Σπάρτης. Καταλαβαίνετε (ἀποτείνεται στὸ Maurepas) τί χαρὰ δοκιμάζω(!).
Ἀλλὰ νὰ ἡ Μαντινεία, ἡ Στυμφαλία, ἡ Τεγέα καὶ ἰδιαιτέρως ἡ Νεμέα καὶ ἡ Ὀλυμπία ἀξίζουν τὴν ἐκ βάθους ἐκθεμελίωση. (!!!!!!!!!) Ἔκανα πολλὲς πορεῖες ἀναζητῶντας ἀρχαῖες πόλεις αὐτῆς τῆς χώρας καὶ ἔχω καταστρέψη μερικές. Ἀνάμεσά τους τὴν Τροιζηνα, τὴν Ἐρμιόνη, τὴν Τύρινθα (tyrins στὸ χειρόγραφο ἀντὶ tiryns), τὴν μισὴ ἀκρόπολη τοῦ Ἄργους, τὴ Φλιασία, τὸν Φενεό…
Εἰσέδυσα στὴν Μάνη. Ἐδῶ καὶ ἔξι ἑβδομάδες ἀσχολοῦμαι μὲ τὴν ὁλοκληρωτικὴ καταστροφὴ τῆς Σπάρτης! Γκρεμίζοντας τὰ τείχη, τοὺς ναούς της, μὴν ἀφίνοντας πέτρα στὴν πέτρα θὰ κάνω καὶ τὴν τοποθεσία της ἄγνωστο στὸ μέλλον, γιὰ νὰ τὴν ξανακάνω ἐγὼ γνωστή. Ἔτσι θὰ δοξάσω τὸ ταξείδι μου. Δὲν εἶναι αὐτὸ κάτι;».

 

Καὶ πιὸ κάτω:
«ἡ Σπάρτη εἶναι ἡ πέμπτη πόλις ποὺ κατέσκαψα. Δὲν θέλω νὰ ἀφήσω λίθο ἐπὶ λίθου. Δὲν ξέρω ἐὰν ὑπάρχῃ στὸν κόσμο πρᾶγμα ἱκανὸ νὰ δοξάσῃ μίαν ἀποστολὴ περισσότερο ἀπὸ τοῦ νὰ σκορπίσῃς στοὺς ἀνέμους τὴν στάκτη τοῦ Ἀγησιλάου, ἀπὸ τὸ ἀνακαλύψῃς τὰ ὀνόματα τῶν ἐφόρων, τῶν γυμνασιαρχῶν, ἀγορανόμων, φιλοσόφων,ἰατρῶν, ποιητῶν, ῥητόρων, διασήμων γυναικῶν, ψηφίσματα τῆς Γερουσίας, τοὺς νόμους τοῦ Λυκούργου. Ἀσχολοῦμαι τώρα μὲ τὴν καταστροφὴ τῶν βαθυτέρων θεμελίων του ναοῦ τοῦ Ἀμυκλαίου Ἀπόλλωνος. Θὰ κατέστρεφα καὶ ἄλλους ἀρχαίους τόπους τὸ ἴδιο εὔκολα, ἐὰν μὲ ἄφιναν. Τὸν πύργο τὸν ἐγκρέμισα ὁλοκληρωτικῶς».”
Γιὰ τὴν Τροιζήνα ἀναφέρει:
«ἐγκρέμισα ὅτι ἀπέμεινε ἀπὸ τὰ ὀχυρὰ καὶ τοὺς ναούς της.». Καὶ μὲ ἀπίστευτο ἀφέλεια ὁμολογεῖ: «ἀπὸ τοὺς περιηγητὲς ποὺ προηγήθησαν δὲν θυμᾶμαι νὰ ἐτόλμησε κάποιος νὰ κατεδαφίσῃ πύργους καὶ ἄλλα μεγάλα κτίρια! Ἐγὼ δὲν ὁμοιάζω μὲ αὐτοὺς ποὺ τρέχουν ἀπὸ πόλη σὲ πόλη γιὰ νὰ ἰδοῦν. Πρέπει νὰ παίρνω χρήσιμα πράγματα».
Καὶ πῶς δικαιολογεῖται; Στὶς 20 Ἀπριλίου 1730, ὁ Fourmont γράφοντας στὸν πρέσβυ τῆς Γαλλίας στὴν Κωνσταντινούπολη Βιλλενεβέ, δικαιολογεῖ τοὺς βανδαλισμούς του στὴν Σπάρτη σὰν ἐκδίκηση, ἀπὸ τὴν κακὴ ἀπέναντί του συμπεριφορὰ τῶν Μανιατῶν:
 
«Εὑρίσκομαι σὲ ἕναν φοβερὸ τόπο, στὴν περίφημο Μάνη. Κακὸς λαὸς καὶ εἶμαι εὐτυχὴς ποὺ ἐγλύτωσα. Ἔφυγα ἀπὸ τὴν βάρβαρο πατρίδα τους χωρὶς νὰ ἀποκομίσω κάτι ἀξιόλογο, κάτι γιὰ νὰ βγοῦν τοὐλάχιστον τὰ ἔξοδά μου. Γιὰ νὰ ξεσπάσω, γιὰ νὰ ἐκδικηθῶ αὐτὸ τὸ σκλυλολόι, ἐρίχθηκα ἐπάνω στὴν ἀρχαία Σπάρτη. Δὲν ἤθελα νὰ μείνῃ κάτι ἀπὸ τὴν πόλη ποὺ ἔκτισαν οἱ πρόγονοί τους. Τὴν ἔσβησα, τὴν ἀνεσκάλεψα, τὴν ξεθεμελίωσα, δὲν ἔμεινε λίθος ἐπὶ λίθου», καὶ συνεχίζει: «…Την ἰσοπέδωσα λοιπὸν μὲ κάθε ἐπισημότητα. Καὶ αὐτὸ προεκάλεσε τὸ θαυμασμὸ τῶν Τούρκων, ἐνῶ οἱ Ἕλληνες ἐλύσσαξαν καὶ οἱ Ἑβραῖοι ἔμειναν κατάπληκτοι. Εἶμαι ἥσυχος,πολὺ περισσότερο γιατί ἀπέκτησα ἀπὸ τὸ ταξείδι μου πράγματα ἱκανὰ νὰ βοηθήσουν καὶ νὰ θαμπώσουν ὅλους τους σοφούς»’.
Ὅλα τὰ ἡμερολόγια, χειρόγραφα καὶ ἐπιγραφὲς εὑρίσκονται στὴν Βασιλικὴ Βιβλιοθήκη τῶν Παρισίων.
Τέτοια Ἀνθελληνικὰ καθιζήματα λυμαίνονται τὸν πλανήτη ἕως καὶ σήμερα. Διότι ὁ Ἑλληνισμὸς εἶναι μία οἰκουμενικὴ ἔννοια, δὲν συνορεύει μὲ κάποιον καὶ δὲν φυλακίζεται ἀπὸ κάποιον. Ὁ διεθνὴς Σιωνισμὸς λειτουργῶντας πάντα ὑπὸ τὸ σκότος προσπαθεῖ ἀπὸ ἀρχαιοτάτων ἐτῶν νὰ πληγώσῃ τὴν ἀνθρωπότητα. Αὐτὴ εἶναι καὶ ἡ βασικὴ διαφορὰ μεταξὺ τῶν δύο ἐννοιῶν. Ὁ Ἑλληνισμὸς προώθει τὴν βελτίωση τοῦ ἀνθρώπου μέσῳ τοῦ πολιτισμοῦ, τῆς Γλώσσης, τῆς Κριτικῆς σκέψεως, τῆς Δημοκρατίας. Ὁ Σιωνισμὸς ἀπὸ τὴν ἄλλη ἀρέσκεται στὴν ὑποδούλωση καὶ τὸν ἀφανισμὸ τῶν ἀνθρώπων, ἔτσι ἐδημιούργησε θρησκεῖες, ματαιοδοξία, πολιτικὲς ἰδεολογίες ὥστε νὰ καταφέρῃ νὰ διαιρέσῃ τὸν ἄνθρωπο σὲ ὅσες περισσότερες ὑποκατηγορίες μπορεῖ μὲ ἀποτέλεσμα τὴν χειραγώγησή του.
Δυστυχῶς γὶ αὐτοὺς τὸ Φῶς δὲν μπορεῖ νὰ ὑποκύψῃ στὸ σκοτάδι. Κλείνω μὲ μία πρόταση τοῦ Ἀδαμαντίου Κοραῆ: «Τῶν Ἰουδαίων τὸ πρὸς ἡμᾶς μῖσος, ὑπερβαίνει καὶ αὐτὸ τὸ τουρκικὸ μῖσος»
μὲ στοιχεία ἀπὸ Κυριάκο Σιμόπουλο καὶ
«φιλοσοφία κι ἔρευνα 

 https://filonoi.gr/2013/10/21/f-giati-sthn-sparth-den-eyrethhsan-naoi/?fbclid=IwAR1oODWVfCIS-nO9GV0vyTDNyRuIoIuZDinoDMKmF3F2XqRLTQS-L6QGnoE