Δευτέρα 25 Ιουνίου 2018

Η πηγή όλων των ασθενειών είναι η στεναχώρια σύμφωνα με τον Ιπποκράτη

Η στεναχώρια είναι πηγή όλων των ασθενειών, Ιπποκράτης - ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ  ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ

  
 

Το σώμα μας το ίδιο μπορούμε να πούμε με απόλυτη βεβαιότητα πως είναι ο εκφραστής της ψυχικής μας κατάστασης, Και τα δύο συνυπάρχουν με ισορροπία και στο σώμα μας αποτυπώνεται πως υπάρχει μέσα στον ψυχικό μας κόσμο.

Δυσάρεστες ψυχικές καταστάσεις, όπως η θλίψη, η μελαγχολία και η στεναχώρια επιδρούν με αρνητικό τρόπο στο σώμα μας και εμφανίζονται με επίπονα και πολλές φορές με δυσάρεστα συμπτώματα.

Ο Ιπποκράτης, ο πατέρας της Ιατρικής, έγραψε πριν πολλούς αιώνες μία φράση που συμπυκνώνει μέσα της μία από τις μεγαλύτερες αλήθειες:

“Η στεναχώρια είναι η πηγή όλων των ασθενειών”

Μελετώντας την επίδραση της στεναχώριας σε βασικά όργανα του σώματός μας μπορούμε να αναφέρουμε μερικές συνέπειες της στεναχώριας:

Καρδιά: Η μεγάλη στεναχώρια μπορεί να επιφέρει αρρυθμία στην καρδιά, αύξηση της πίεσης και έντονη δυσφορία.

Η δύναμη της στεναχώριας είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να προκαλέσει ακόμα και έμφραγμα.

Πεπτικό Σύστημα:  Η στεναχώρια προκαλεί πολλές διαταραχές στο στομάχι, από έντονο κοιλόπονο και δυσκοιλιότητα, μέχρι την πιο ακραία μορφή γαστρορραγίας.

Θυρεοειδής: Η στεναχώρια χτυπά πάρα πολύ τον θυρεοειδή, το  μεγαλύτερο αδένα που υπάρχει στο σώμα μας  και που ρυθμίζει τις λειτουργίες του οργανισμού μας. Η διαταραχή του μπορεί να απορρυθμίσει τις υπόλοιπες λειτουργίες του σώματος και να οδηγήσει σε διάφορες παθήσεις.

Πνεύμονας: Έχει διαπιστωθεί ότι τα άτομα που εμφάνισαν αναπνευστικές παθήσεις είχαν βιώσει άσχημες και στενάχωρες καταστάσεις.

Δέρμα: Το δέρμα αποτελεί ίσως το πιο εύκολο ‘θύμα’ της στενοχώριας. Η κακή διάθεση επιδρά στο δέρμα μας περισσότερο από οπουδήποτε αλλού, αφού οι δερματικές παθήσεις, οι κοκκινίλες, τα εκζέματα και οι δερματίτιδες οφείλονται στο μεγαλύτερο βαθμό τους στο άγχος ή τη στεναχώρια.

 

Μαλλιά: Δύο σημαντικά συμπτώματα της θλίψης που έχουν επίπτωση στα μαλλιά μας είναι η τριχόπτωση και η ελάττωση της ποιότητάς τους.

Η στεναχώρια πραγματικά, εξασθενεί τις άμυνες του οργανισμού μας. Οι άσχημες διαπροσωπικές σχέσεις, τα οικονομικά προβλήματα η δύσκολη καθημερινότητα και οι επαγγελματικές ή συναισθηματικές απογοητεύσεις εντείνουν τη στεναχώρια μας τις περισσότερες φορές.

Τι μπορούμε να κάνουμε όταν βιώνουμε θλίψη, άγχος, στεναχώρια;

Αρχικά, πρέπει να υιοθετήσουμε έναν υγιεινό τρόπο ζωής και να κόψουμε τις βλαπτικές για την υγεία συνήθειες. Το κάπνισμα, το ποτό και η ανθυγιεινή διατροφή διογκώνουν το πρόβλημα. Αντίθετα,  η καλή διατροφή, η άθληση και η ενασχόληση με αθλήματα και ο επαρκής ύπνος ενισχύουν τη διάθεση και συμβάλλουν στη διατήρηση της υγείας.

Επίσης, πρέπει να σταματήσουμε να φορτωνόμαστε τις επιθυμίες και τα θέλω των άλλων. Πολλές φορές η στενοχώρια πηγάζει από το ότι νιώθουμε πως δεν μπορούμε να πραγματοποιήσουμε τις επιθυμίες των άλλων και λανθασμένα φοβόμαστε μήπως αυτοί αποσύρουν τη αγάπη τους.

Ακόμη, δε χρειάζεται να μεγεθύνουμε με το μυαλό μας διάφορες καταστάσεις. Αντιλαμβανόμενοι με ηρεμία την κάθε περίσταση, χωρίς να υπερβάλλουμε και χωρίς να φτιάχνουμε σενάρια καταστροφής, μειώνουμε τη στεναχώρια.

Συνεχίζοντας, μία σωστή ρήση είναι η εξής: ‘Η αποδοχή είναι φάρμακο’. Πρέπει να αποδεχτούμε ότι κάποιες καταστάσεις δεν αλλάζουν. Ένας χωρισμός, μία απώλεια, μία αποτυχία στις εξετάσεις αργά ή γρήγορα θα εμφανιστούν στην ζωή του κάθε ανθρώπου. Δεν έρχονται όλα βολικά και εύκολα στην ζωή μας. Οπότε, η στενοχώρια για κάτι που δεν μπορεί να αλλάξει είναι καταστροφική και περιττή. Η αποδοχή, λοιπόν, είναι φάρμακο.

Καλό θα ήταν να απομακρυνθούμε από τους τοξικούς ανθρώπους. Όσοι μας φθονούν, μας βλάπτουν ή δε μας εκτιμούν δεν πρέπει να έχουν θέση στην ζωή μας.

Τέλος, πρέπει να αρχίσουμε να εκτιμάμε την ζωή και αυτά που θεωρούμε δεδομένα καθημερινά. Για μερικούς ανθρώπους, η έκθεση στον ήλιο, η βόλτα με τους φίλους, η παρακολούθηση μιας ταινίας δεν είναι καθόλου δεδομένη. Ακόμη και το ξύπνημα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο.

 

 
Το σώμα μας το ίδιο μπορούμε να πούμε με απόλυτη σιγουριά ότι είναι ο εκφραστής της ψυχικής μας κατάστασης. Και τα δύο συνυπάρχουν με αξιοζήλευτη ισορροπία και στο σώμα μας αποτυπώνεται ότι υπάρχει μέσα στον ψυχικό μας κόσμο. Δυσάρεστες ψυχικές καταστάσεις όπως η θλίψη, η μελαγχολία και η στεναχώρια επιδρούν με αρνητικό τρόπο στο σώμα μας και εμφανίζονται με επίπονα και πολλές φορές δυσάρεστα σωματικά συμπτώματα. Ο Ιπποκράτης , ο πατέρας της Ιατρικής, έγραψε αιώνες ολόκληρους πριν μία φράση η οποία συμπυκνώνει μέσα της μία από τις μεγαλύτερες αλήθειες: «Η στεναχώρια είναι η πηγή όλων των ασθενειών.» Μελετώντας την επίδραση της στεναχώριας σε βασικά όργανα του σώματός μας μπορούμε να αναφέρουμε κάποιες άσχημες συνέπειες της στεναχώριας: Καρδιά: Η μεγάλη στεναχώρια μπορεί να επιφέρει αρρυθμία στην καρδιά, αύξηση της πίεσης, έντονη δυσφορία. Η δύναμη της στεναχώριας είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να προσκαλέσει ακόμα και έμφραγμα.

Διαβάστε όλο το άρθρο: https://www.tilestwra.com/i-pigi-olon-ton-astheneion-einai-i-stenachoria-symfona-me-ton-ippokrati/

Γερμανίδα Βουλευτής είπε την αλήθεια για την Ελλάδα - Δημοσιεύτηκε στις 1 Ιουλ 2015 Η Γερμανίδα βουλευτής του DIE LINKE, Ζάρα Βάγκενκνεχτ σε ομιλία της στη Γερμανική Βουλή αποκαλύπτει την αλήθεια .

ΤΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ! - ΙΣΤΟΡΙΚΗ ομιλια Κασιδιαρη η ΑΡΧΑΙΑ Μακεδονία ΕΩΣ κομμ@υνιστοσυμμ@ριτισμο 323πχ-1949

Κυριακή 24 Ιουνίου 2018

19-21 Ιουνίου 1913. Η ΜΕΓΑΛΗ ΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΔΥΜΗ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΚΙΛΚΙΣ –ΛΑΧΑΝΑ!!

Φωτογραφία του Ιωαννης Θεοδωροπουλος.

Υπό τη διοίκηση του αρχιστρατήγου και βασιλιά Κωνσταντίνου.
Ήταν η σημαντικότερη μάχη του Β’ Βαλκανικού Πολέμου, εναντίον των Βουλγάρων, και η φονικότερη μάχη του Ελληνικού Στρατού στη νεώτερη Ιστορία μας!
• Συμμετείχαν 8 μεραρχίες πεζικού, μία ταξιαρχία ιππικού, 180 πυροβόλα, σύνολο 110.000 άνδρες, με ένα ποσοστό έως 40% νεοσύλλεκτοι στην πρώτη τους μάχη!!
• 8.800 νεκροί και τραυματίες Έλληνες, 6.950 Βούλγαροι συν 2.500 Βούλγαροι αιχμάλωτοι
• Στις 2 μάχες έγιναν Νυχτερινές επιθέσεις, αξιωματικοί πολεμούσαν χωρίς γαλόνια στην πρώτη γραμμή, έγιναν μάχες σώμα με σώμα, με εφ΄όπλου λόγχη,
• Έπεσαν νεκροί στο μέτωπο τουλάχιστον 10 διοικητές μονάδων, από τάγμα μέχρι μεραρχία
Στίχοι του Κωστή Παλαμά, «ἡ Πατρίδα στους νεκρούς της», τους απήγγειλε ο ίδιος το 1928 στα αποκαλυπτήρια του μνημείου στο ηρώων της μάχης.
« - Παιδιά μου, όσοι, προφήτες μου, στρατιώτες, αρχηγοί,
σαν τα λιοντάρια στήσατε κορμιά και σαν τα κάστρα,
και μες στη μακεδονική ματοθρεμένη γη
βάλατε την εικόνα μου φερτή σαν από τα’ άστρα
στου Λαχανά και στου Κιλκίς την εκκλησιά την πλάστρα,
πνοές κι αν πλανάστε σ’ άλλη ζωή, λείψανα κι αν κοιμάστε,"
Ο μετέπειτα στρατιωτικός γιατρός Σ. Λίβας, έγραψε τις αναμνήσεις του, με τίτλο «Ἡ παλιά, μικρή μας πόλη». Σε κείμενο με τίτλο «οι Μαχητές του Κιλκίς», γράφει τα εξής συγκινητικά για το πεδίο της μάχης:
«Ένα απέραντο «Εθνικό Νεκροταφείο», πού κρύβει στα σπλάχνα του τα κορμιά χιλιάδων παλληκαριών, είναι ὁ τόπος μας. Και πάνω στα κορμιά αυτά στήθηκαν τα θεμέλια αυτής της πόλης. Και το σιτάρι πού φτιάχνει το ψωμί μας, θεριεύει και μεστώνει ρουφώντας από τη γη αίμα αντί για νερό. Κάθε λόφος γύρω μας κι ένας «κρανίου τόπος». Κάθε χωράφι κι ένας «αγρός αίματος» για να χρησιμοποιήσω τους χαρακτηρισμούς του Ευαγγελίου πού τόσο ταιριάζουν στην περίπτωση».
Τα πρώτα χρόνια, τα’ αλέτρια πού όργωναν τη γη, έφεραν στην επιφάνεια λευκά κόκκαλα «κόκαλα Ελλήνων ιερά», αντάμα με σκουριασμένες ξιφολόγχες και δερμάτινες παλάσκες, περασμένες σε ζωστήρες πού έζωναν, κάποτε λυγερά σώματα παλληκαριών. Κι όλοι μας λίγο – πολύ, έχουμε να θυμόμαστε πώς κάποτε, σκάβοντας τις αυλές των σπιτιών μας είχαμε βρει σκουριασμένα όπλα κι ανθρώπινα κρανία. Σαν στοιχειωμένος έμοιαζε ὁ τόπος μας και τα παιδιά φοβόταν να βγούνε το βράδυ από τα σπίτια τους.
Θυμάμαι τούς πρώτους περιπάτους πού κάναμε με το νηπιαγωγείο, εκεί κοντά στους πρόποδες του Αι- Γιώργη. «Ἡ δασκάλα μας έλεγε ότι οι παπαρούνες στον τόπο μας, είναι πιο κόκκινες από αλλού, γιατί παίρνουν το χρώμα τους από το αίμα των σκοτωμένων παλληκαριών. Κι εμείς διστάζαμε να τις κόψουμε, από φόβο, μήπως και ματώσουμε τα χέρια μας…» (σελ. 1
Loukas Drosop Ο Ηρωας ταγματάρχης Γιάννης Βελισσαρίου , φέρων την καταγωγή από την Κύμη Εύβοιας, μαζι με τον Λογαχό Γεώργιο Ζήρα ανάλαβαν να κυριεύσουν τα βουλγάρικα χαρακώματα και τα πυροβολεία.
μαζί, εισήλθαν στην πόλη του Λαχανά και καταδίωξαν τα Βουλγαρικά στρατεύματα, χωρίς να τους δώσουν χρόνο για να ανασυνταχθούν και να εγκατασταθούν αμυντικά στα γύρω υψώματα
Ο ταγματαρχης Γιάννης Βελισσαρίου
Εξηγήθηκε καλά με τους αξιωματικούς και τους άντρες του:
Παιδιά, τους είπε, δεν έχουμε να χασομερήσουμε πολύ σ’ αυτή τη δουλειά!…..
Μ’ ένα άλμα με βήμα προσβολής, θα βρεθούμε μονομιάς σ’ απόσταση εφόδου από τους Βούλγαρους… θα ρίξουμε μια μοναχή μπαταριά… κι’ από κει λόγχη, πολεμική κραυγή… και άγιος ο Θεός!…
Εγραψε ο Σπ. Μελας,
«...Ο αγώνας ήταν τόσο λυσσασμένος και συχνά σώμα με σώμα, ώστε πολλοί από τη μια μεριά και από την άλλη πέφτανε τρυπημένοι με τη λόγχη, αρκετοί Βούλγαροι σκοτώθηκαν με πέτρες στο κεφάλι. …... γιατί, κάποια στιγμή, τα πυρομαχικά λείψανε από τους ευζώνους και τότε ο Βελισσαρίου που ήτανε πάντα στη γραμμή της φωτιάς τους φώναξε:
-Χτυπάτε τους με τις πέτρες μωρέ!
Κι αυτές σκοτώνουν.....»
Η Μάχη Κιλκίς-Λαχανά υπήρξε από τις φονικότερες της νεώτερης ελληνικής ιστορίας,
Δεν υπάρχει χωριό στην Φθιώτιδα που να μην έχει έναν Ήρωα νεκρό σ αυτήν την πολύνεκρη μάχη !
Όταν ο Βασιλιάς πληροφορήθηκε το θάνατό του ταγματάρχη Γιάννη Βελισσαρίου
είπε:
«Ήταν επόμενο. Τέτοιοι ήρωες δε ζουν πολύ».
Στο συλλυπητήριο τηλεγράφημα που συνέταξε και απέστειλε προς τη σύζυγό του έγραφε τα εξής:
«Χαιρετίζω τον Ήρωα των Ηρώων».
Προς τιμήν του ένα Τάγμα Ευελπίδων έχει πάρει το όνομα του
Η Σχολή Πεζικού στην Χαλκίδα έχει ονομαστεί σε «Ταγματάρχη Πεζικού Βελισσαρίου Ιωάννη». κ.α
Ο αθλητικός σύλλογος «Α.Ο. Βελισσαρίου» φέρει το ονομα του και έχει έδρα τα Ιωαννίνα.

Ιωαννης Θεοδωροπουλος


Χρυσή τομή και θεϊκοί αριθμοί κρυμμένοι στο ανάκτορο του Φιλίππου του Β΄



Όταν ο Γιάννης Αντωνίου, καθηγητής μαθηματικών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και επί σειρά ετών συνεργάτης του Νομπελίστα φυσικοχημικού Ιλία Πριγκοζίν, είδε την απεικόνιση του ανακτόρου του Φιλίππου του Β΄, το οποίο αναστηλώνεται στις Αιγές, ήταν σίγουρος από την πρώτη στιγμή ότι πρόκειται για ένα αρχιτεκτονικό δημιούργημα φτιαγμένο με τη χρυσή τομή.
«Βλέποντάς το, ως άνθρωπος, με κατέλαβε ένα αίσθημα γαλήνης, αρμονίας και μέθεξης. Ως μαθηματικός, αντιλήφθηκα καθαρά με το μάτι, χωρίς να το μετρήσω με χάρακα, ότι επρόκειτο για ένα ορθογώνιο με λόγο πλευρών 1,62. Αυτό σημαίνει ότι η μικρότερη πλευρά του ορθογωνίου είναι περίπου το 62% του μήκους της μεγάλης. Αυτός είναι ο χρυσός λόγος στον οποίο έχουν αποδοθεί από την αρχαιότητα θεϊκά χαρακτηριστικά» εξηγεί με νόημα στο ΑΠΕ- ΜΠΕ.
Για τη χρυσή τομή μιλούσε λίγες μέρες νωρίτερα στο κοινό η προϊσταμένη της εφορίας αρχαιοτήτων Ημαθίας, αρχαιολόγος Αγγελική Κοτταρίδη, κατά το επίσημο άνοιγμα του ανακτόρου για το κοινό. «Όλο το κτίριο είναι σχεδιασμένο με χρυσές τομές. Δηλαδή όλες οι αναλογίες μέχρι τα ύψη του κτιρίου είναι 1,62, που είναι η χρυσή τομή. Γι' αυτό, όταν το κοιτάμε μας φαίνεται όμορφο, μας αρέσει η πρόσοψη αυτή. Είναι αυτό που βρήκε ο Πυθαγόρας, είναι ο Θεός κατά Πλάτωνα, αυτό που συνέχει το σύμπαν και όντως το συνέχει. Πώς το ξέρει; Δεν το ξέρω. Το ξέρει όμως» ήταν τα ακριβή της λόγια.
Η θεϊκή υπόσταση της χρυσής τομής
Και είναι αυτή η θεϊκή υπόσταση της χρυσής τομής που απασχολεί από τα αρχαία χρόνια τους επιστήμονες από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. «Ο άνθρωπος αποδίδει θεϊκά χαρακτηριστικά σε κάτι συνήθως για τρεις λόγους. Ο πρώτος είναι ότι δεν μπορεί να το περιγράψει, ο δεύτερος ότι το παρατηρεί παντού και ο τρίτος ότι δεν κατανοεί το λόγο της ύπαρξής του. Στην περίπτωση του χρυσού λόγου, της χρυσής τομής, η συγκεκριμένη αναλογία πληροί αυτές τις τρεις προϋποθέσεις» διευκρινίζει ο κ. Αντωνίου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο χρυσός λόγος ως άρρητος αριθμός δεν αναπαρίσταται γιατί έχει άπειρα ψηφία. Προσεγγίζεται όμως από ρητούς αριθμούς. «Επιπλέον ενυπάρχει στο σχήμα των λουλουδιών και του αστερία της θάλασσας, στο κουκουνάρι, το σώμα του αλόγου, στα όστρακα, στο σαλιγκάρι, στον γενετικό κώδικα, στους φυσικούς κρυστάλλους, τους κυκλώνες, τους σπειροειδείς γαλαξίες, στον άνθρωπο του Βιτρούβιου του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, τον "μυστικό δείπνο" του Νταλί, τον Παρθενώνα και, όπως διαπιστώσαμε πρόσφατα, στο ανάκτορο του Φιλίππου στις Αιγές» τονίζει και προσθέτει: «ο λόγος αυτός εμφανίζεται παντού».
«Τώρα για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό, δεν το γνωρίζουμε. Απλώς παρατηρώντας τα φαινόμενα, διαπιστώνουμε την παγκοσμιότητα του χρυσού λόγου. Η χρυσή τομή είναι πανταχού παρούσα, όπως ο Θεός είναι πανταχού παρών. Δεν μπορεί να είναι όλα αυτά τυχαία, υπάρχει ένα μυστήριο εδώ πέρα» τονίζει με νόημα.
Επισημαίνει δε ότι «μια ερμηνεία θα ήταν να βρεθεί μια αυτοόμοια διαδικασία, που ευνοήθηκε εξελικτικά σε σχέση με άλλες και έτσι επικράτησε ως διαμορφωτικός μηχανισμός στη φύση. Επειδή ο εγκέφαλος και το σώμα μας συν-εξελίσσονται με τη φύση, η αμοιβαία εναρμόνιση προκαλεί το αίσθημα του κάλλους και τη γαλήνη που βιώνουμε, βλέποντας τις μορφές».
Γοητευμένη από το μυστήριο αυτό δηλώνει και η ίδια η κ. Κοτταρίδη, επισημαίνοντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ότι δεν τίθεται ζήτημα έλλειψης γνώσης από τους επιστήμονες, αλλά υπέρβασης από εκείνους που συνέλαβαν την ιδέα από την οποία δημιουργήθηκε το ανάκτορο του Φιλίππου. «Το μνημείο αυτό είναι το απόλυτο αποτύπωμα της λογικής στην πέτρα. Το απόλυτο. Δεν έχουμε κάτι αντίστοιχο σαν αυτό, κάτι τόσο μετρημένο. Έχοντας "λύσει" αυτό το μνημείο αρχιτεκτονικά, έχω κερδίσει μια γνώση για τη μετρολογία. Ξέρω ότι είναι πέντε παλάμες , επτά παλάμες, (σ.σ. μια παλάμη ισούται με 77 χιλιοστά), δηλαδή ξέρω στοιχεία που επαναλαμβάνονται μετρητικά και όταν τα βρίσκεις αυτά - γιατί είναι πολύ εξειδικευμένα πράγματα - αναγνωρίζεις αμέσως την αρχιτεκτονική σχολή. Φαίνεται ότι η τεράστια συνεισφορά των Μακεδόνων -που δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμα- στην παγκόσμια τέχνη είναι η αρχιτεκτονική» σημειώνει. Αναφέρει, άλλωστε, ότι ο συγκεκριμένος τρόπος σχεδίασης επαναλαμβάνεται και σε άλλα κτίρια τα οποία η ίδια μέτρησε με λεπτομέρεια, σε περιοχές όπως η Δήλος, η Αλεξάνδρεια, η Πέργαμος.
Για την έννοια του Θεού, άλλωστε, εκφράζει την ισχυρή πεποίθηση ότι ενυπάρχει στο ανάκτορο των Αιγών και από εκεί και πέρα μετουσιώνεται σε αισθητική, σε αρχιτεκτονική σχολή.
Πού τοποθετείται όμως χρονικά η αφετηρία της χρυσής τομής;
Την απάντηση δίνει ο κ. Αντωνίου: «Από τη διασωθείσα γραμματεία προκύπτει ότι πρώτη αναφέρεται στο χρυσό λόγο η Θεανώ, μαθήτρια του Πυθαγόρα και αργότερα γυναίκα του, ίσως από τις μεγαλύτερες μαθηματικούς της εποχής της. Ειδικότερα, δύο αριθμοί α και β έχουν λόγο χρυσής τομής φ, δηλαδή α διά β ίσον φ, αν ο λόγος του μεγαλύτερου (α) προς το μικρότερο (β) συμπίπτει με το λόγο του αθροίσματος (α+β) προς τον μεγαλύτερο (α). Επιλύοντας την εξίσωση δευτέρου βαθμού, βρίσκουμε ότι ο χρυσός λόγος είναι φ=1,618….., ένας άρρητος αριθμός».
Στη γεωμετρία το ίδιο ακριβώς συμβαίνει όταν σε ένα ορθογώνιο με πλευρές α και β, κατασκευαστεί ένα τετράγωνο πάνω στη μεγαλύτερη πλευρά. Τότε το ορθογώνιο που θα περισσέψει από το αρχικό σχήμα είναι όμοιο με το αρχικό, δηλαδή η χρυσή τομή είναι μια συγκεκριμένη ομοιότητα που προκαλεί την αίσθηση της αρμονίας.
«Όλο αυτό είναι μια μαθηματική ιδιότητα και μπορεί να μην λέει τίποτε στον καθένα. Ωστόσο προκαλεί εντύπωση όταν διαπιστώνουμε ότι ο χρυσός λόγος συναντάται παντού στη φύση. Από εκεί ξεκινά το ενδιαφέρον» υπογραμμίζει ο καθηγητής.
Μετά τη Θεανώ, ο Ευκλείδης στα στοιχεία του αναφέρει τη χρυσή τομή που επανέρχεται στο προσκήνιο τον 12ο αιώνα από τον Φιμπονάτσι. Στην περίφημη αυτή ακολουθία αριθμών, κάθε όρος είναι άθροισμα των δύο προηγούμενων: για παράδειγμα, 0,1,1,2,3,5,8,13,21,34,55,…..
«Στην κάτοψη του ανακτόρου του Φιλίππου στις Αιγές ενσωματώνεται η θεωρία, της χρυσής τομής, μια πολύπλοκη γεωμετρία κύκλων, τετραγώνων και τριγώνων, που επαναλαμβάνουν με εμβαδά την ακολουθία Φιμποντάτσι 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21.... από την οποία κατά Πλάτωνα προκύψει η ψυχή, που είναι το κινούν του κόσμου» σημειώνει η κ. Κοτταρίδη.
Από την αρμονία στο χάος, μια ακόμη ανακάλυψη
   Ο χρυσός λόγος ξεπρόβαλλε και πάλι μυστηριωδώς σε απλά χαοτικά συστήματα. «Τη δεκαετία του 1960, ο μαθηματικός Βλαντιμίρ Άρνολντ κατασκεύασε έναν χαοτικό μετασχηματισμό. Αυτός ο μετασχηματισμός ορίζει δύο κατευθύνσεις, η μία μεγαλώνει τις αποστάσεις και η άλλη τις μικραίνει. Έκπληκτος διαπίστωσε ότι ο χρυσός αριθμός ορίζει αυτές τις κατευθύνσεις. Για να δείξει την έντονη παραμόρφωση ζωγράφισε μια γάτα και έτσι έμεινε το όνομα "μετασχηματισμός της γάτας του Άρνολντ"» αναφέρει ο κ. Αντωνίου.
   Και μπορεί το παραπάνω παράδειγμα να διδάσκεται στους φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών ως ένα από τα βασικά πρότυπα χαοτικής συμπεριφοράς, όμως, σε ό,τι αφορά το ευρύ κοινό, αξίζει να κρατήσει κανείς υπόψη τη φράση του καθηγητή ότι «χάος σημαίνει ευαισθησία στις αρχικές συνθήκες: μικρές διαταραχές μεγεθύνονται δραματικά, δημιουργώντας άτακτη διάχυση. Ο χρυσός αριθμός, δηλαδή, εμπλέκεται όχι μόνο στην αρμονία αλλά και στο χάος. Όλα αυτά δεν αρκούν, βέβαια, για να περιγράψουν πώς λειτουργεί το σύμπαν, αλλά είναι μια ένδειξη της παγκοσμιότητας του χρυσού αριθμού».
   Το ιερό περιστύλιο
   Πίσω και πάλι στο ανάκτορο του Φιλίππου, η κ. Κοτταρίδη κλείνει τις δηλώσεις της στο ΑΠΕ - ΜΠΕ με μια αναφορά στο «ιερό περιστύλιο», τη σειρά των κιόνων του ανακτόρου γύρω από την εσωτερική αυλή που σχηματίζουν στοές. «Το περιστύλιο είναι ο λόγος ύπαρξης αυτού του κτιρίου. Είναι η ψυχή του κτιρίου, το ιερό κέντρο το οποίο ζωντανεύει με την είσοδο του καθενός σε αυτό. Μπαίνοντας κάποιος στο περιστύλιο γίνεται ο περιούσιος, εκλογικεύει το άλογο σύμπαν και το εκλογικεύει με τον ωραιότερο δυνατό τρόπο, τις χρυσές τομές. Όταν το κατάλαβα αυτό λύθηκε και η τεράστια φιλοσοφία που είναι από πίσω» σχολιάζει και μιλά για τη μεταφορά της ιδέας αυτής σε άλλες περιοχές. «Αυτό με κάνει να το σκέφτομαι το γεγονός ότι τα ισλαμικά τεμένη είναι τα πρώτα που μιμούνται την ιδέα του περιστυλίου, γιατί αυτοί ξέρουν τον ελληνιστικό κόσμο, ζούνε μαζί όταν τον 7ο και 8ο αιώνα φτιάχνουν περιστύλια για να λατρέψουν τον θεό τους στην καινούρια θρησκεία που δημιουργούν» σημειώνει και εκφράζει την άποψη ότι αυτό είναι κάτι που αξίζει να ερευνηθεί περαιτέρω...
   Π. Γιούλτση

Σάββατο 23 Ιουνίου 2018

6η Γιορτή "Αντικριστού" 2018 από τόν Σύλλογο Κρητών Ωραιοκάστρου Ερωτόκριτος



 Φώτο: Georgios Chatzikiriakou
Μας υποδέχονται με χαμόγελο δυό γλυκές κρητικοπούλες και μας κερνά Τσικουδιά με ελίτσες και παξιμάδι, η Κρητική παράδοση σ`όλο της το μεγαλείο ! Εύγε !!

 Κι αφού το λιάνισε, το πέρασε τρογύρα από τις σούβλες·
κι ο Πάτροκλος ο ισόθεος άναβε φωτιά μεγάλη ωστόσο.
Και σύντας η φωτιά κατάκατσε κι η φλόγα της μαράθη,
στρώνει τη θράκα κι από πάνω της τις σούβλες βάζει αράδα,
κι ανασηκώνοντας πασπάλισε θεϊκό στο κρέας αλάτι.
Και σύντας το ’ψησε και τ’ άπλωσε πα στο σανίδι,
επήρε ψωµί και µοίρασεν ο Πάτροκλος σ’ ωριά πανέρια µέσα·
το κρέας ωστόσο στο τραπέζι τούς το µοίραζε ο Αχιλλέας.

– Ομήρου Ιλιάδα Ι, στίχοι 210-218,
μετάφραση Ν. Καζαντζάκη και Ι. Φ. Κακριδή
 Θα μπορούσε να είναι μια σκηνή από σημερινό γλέντι,
όπως το αποψινό, με τη διαφορά πως η φωτιά δεν κατάκατσε
κι ούτε έκανε θράκα, αποτέλεσμα να καεί το κρέας απ`έξω και μέσα να είναι ωμό !!

Χα χα χα, αυτά όμως είναι λεπτομέρειες που δεν μας επηρέασαν και συνεχίσαμε τους ηρωικούς χορούς της Κρήτης, όσο κρατούσαν τα πόδια μας ...!!



Η προσέλευση του κόσμου άρχισε από νωρίς για να πιάσουν τραπέζι, κρητικό γλέντι χωρίς φαγητό δεν γίνεται !

 Ο Δάσκαλος του χορευτικού και παρουσιαστής μας ενθουσίασε πάλι με τον ιδιαίτερο τρόπο που μιλά και με την κρητική του προφορά !
Απολαύστε το χορευτικό του Συλλόγου Ερωτόκριτος Ωραιοκάστρου https://youtu.be/5_KkuVkRkhY

Η Σταυρούλα Μπρασνάρη, απευθύνει χαιρετισμούς και μας ενημερώνει για το πρόγραμμα της Γιορτής https://youtu.be/HhtNCkNQPEk


Ο Ήλιος έδυσε και τα σύννεφα αυξάνονται στον ουρανό..

Τα νιάτα, μικρά και μεγαλύτερα !! Οι μικροί ωραιοκαστρίτες με κρητική ψυχή, αρχίζουν την Γιορτή με τον χορό τους
Δείτε βίντεο: https://youtu.be/WubT1Nc8ejY


Αρχίζει η Γιορτή με της Κρήτης τα λεβεντογέννητα νιάτα σε χορούς που μας ενθουσιάζουν...



 Εδω τα όμορφα νιάτα της Κρήτης, στον χορό..


Προσκύνημα για να πάρει ο κόσμος φαγητά, το Αντικριστό, Σουβλάκια, Ντάκο, Πίτες Σφακιανές και ποτά πολλά...

  Η γλυκιά κρητικοπούλα της υποδοχής βλέπει τον κόσμο να περιμένει πολύ ώρα στην ουρά για να πάρει φαγητά και ποτά και έρχεται να μας ξανακεράσει την παραδοσιακή Τσικουδιά, πάντα με το γλυκό της χαμόγελο...



 Μιά γνωστή φυσιογνωμία του Ωραιοκάστρου στη σειρά, γνωστή για την κομμωτική του τέχνη !!  Ποιός άλλος από τον Σταύρο;


 Άναψαν τα τηγάνια που φτιάχνουν τις Σφακιανές και δεν προλαβαίνουν τους καλοφαγάδες....

 Από την άλλη μεριά οι μουσικοί μας παίζουν ασταμάτητα και ο κόσμος σηκώθηκε για χορό, το Ωραιόκαστρο χορεύει κρητικά !
Δείτε βίντεο: https://youtu.be/oeOD-E6vdH4



Δείτε το βιντεο: https://youtu.be/tfbBKeyHW28



 Στον χορό και οι μεγάλοι από τον κόσμο...

 Η Κρητική Λύρα και η Ασκομαντούρα άναψαν και μαζί μ`αυτήν κι ο κόσμος που ξεπατώθηκε στον χορό... https://www.facebook.com/100018860715652/videos/209581323013890/

 Στη μουσική ο Γιώργος Σφακιανάκης με το συγκρότημά του: Γιάννη Σφακιανάκη (Λαούτο)
Δημήτρη Βάρδα (Κιθάρα) Δημήτρη Δουδούνη (Κρουστά) Γιάννη Προϊστάκη (Ασκομαντούρα)


 Δείτε και ένα μικρό βίντεο : https://youtu.be/d9ZaMhDhrjc


Με την Σελήνη και τον Δια από πάνω μας να κρατάνε τα σύννεφα μη φέρουνε βροχή κι έτσι σ`όλο το διάστημα της Γιορτής δεν έριξε ούτε μία στάλα βροχής !  Τό γάλα της Αμάλθειας που ήταν η τροφός του θεού Δία στο Ιδαίον Άντρο της Κρήτης του έδωσε την κρητική ψυχή γι`αυτό μας έβλεπε με καμάρι από ψηλά !

ΗΤΑΝ ΜΙΆ ΥΠΈΡΟΧΗ ΒΡΑΔΙΆ, ΕΥΓΕ ΣΤΟΝ ''ΕΡΩΤΟΚΤΙΤΟ'' ΚΑΙ Σ`ΌΛΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΡΓΆΣΤΗΚΑΝ ΓΙ`ΑΥΤΉ ΤΗΝ ΌΜΟΡΦΗ ΓΙΟΡΤΉ, ΠΟΥ ΜΑΣ ΓΈΜΙΣΕ ΜΕ ΚΕΦΙ ΚΑΙ ΧΑΡΆ, ΞΕΧΝΏΝΤΑΣ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ..........


Νικόλαος Παζαίτης


Δείτε την περσινή γιορτή Αντικριστού http://enimerosiseola.blogspot.com/2017/06/5.html
 

«ΟΧΙ»: ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΕΣ ΑΕΙ - Επί αιώνες όλοι οι λαοί του κόσμου διδάσκονται ότι ο Αλέξανδρος ήταν Έλληνας.

Μέγας Αλέξανδρος: Ζει και βασιλεύει ) του Νικ. Ι. Μέρτζου

 
 
 
 
 
 
Ας τους αναγνωρίσουν όλες οι χώρες και οι φυλές του κόσμου.
Ας τους αναγνωρίσουν οι Παπούα και οι Αυτόχθονες του Αμαζονίου.
Ας τους να τους αναγνωρίσουν ακόμα και εξωγήινοι.
Εγώ και η παρέα μου δεν τους αναγνωρίζουμε στον αιώνα τον άπαντα.
Είναι για λόγους τιμής της πατρίδας μας. Και για λόγους σεβασμού της Ιστορίας.
Και για την πίστη μας ότι η λογική και ο ανθρωπισμός δεν παίζονται στο Χρηματιστήριο της πολιτικής, ούτε στα παγκάρια των αργυραμοιβών.
Επί αιώνες όλοι οι λαοί του κόσμου διδάσκονται ότι ο Αλέξανδρος ήταν Έλληνας.
Ρωτήστε όποιον ξένο φίλο θέλετε: Ρώσο, Άγγλο, Γερμανό, Γάλλο, Αμερικάνο Καναδό.
Συχνά θα εκπλαγείτε από το πόσα ξέρουν για την Ελλάδα, μερικές φορές πιο πολλά από το Νεοέλληνα, που έμαθε πέντε ονόματα και τρία ρητά και περηφανεύεται για τους «Αρχαίοι Ημών Πρόγονοι». Από μια Ρωσίδα καθηγήτρια κόντεψε να μαθαίνω εγώ από αυτή για τους προγόνους μας. Είχα δει ένα παλιό γαλλικό βιβλίο ιστορίας για την Γ’ Γυμνασίου και ΟΛΟ ήταν αφιερωμένο στην αρχαία Ελλάδα.
Η ιστορία γράφεται μια και καλή και η εποχή του Αλέξανδρου έχει καταγραφεί εδώ και αιώνες. Μπορεί κάποιες φορές να γίνονται συμπληρώσεις σύμφωνα με νέα ευρήματα, αλλά η ελληνικότητά του ποτέ δεν αμφισβητήθηκε. Και πώς να γίνει αυτό όταν όλη γη, από την Ελλάδα ως την Ινδία, είναι σπαρμένη με χιλιάδες ελληνικά μνημεία?
Κι εδώ η επιστημονική αλήθεια έρχεται σε σύγκρουση με την πολιτική.
Η πολιτική δεν έχει ούτε αρχές, ούτε ήθος, ούτε σχέση με την αλήθεια. Ανατρέπει τα πάντα, αρκεί να βρει προδότες και στην Ελλάδα έχουμε πολλούς που θα μπορούσαν να πουλήσουν και τη μάνα τους αν εύρισκαν την προμήθεια αρκετή. Και δε μιλώ για το Σύριζα μόνο, σ’ αυτόν απλά έπεσε η καυτή πατάτα και είναι αρκετά ουτιδανός για να προτιμήσει το συμφέρον του από την Πατρίδα.
Κι η Νέα Δημοκρατία το ίδιο είναι: από το 1993 έχει υποσχεθεί το όνομα στους Σκοπιανούς, το 2007 ο Κώστας Καραμανλής δήλωσε στο Βουκουρέστι ότι δέχεται διπλή ονομασία, λες και του το ζήτησε κάποιος. Για το μακαριστό ΠΑΣΟΚ δε λεω τίποτα: Ο Γιώργος ήταν φερέφωνο των Αμερικάνων μέχρι να αποφασίσει ο Σαρκοζί (που είχε περισσότερους βουλευτές φίλα προσκείμενους από το Γιώργο στο κόμμα) να τον αναγκάσει να παραιτηθεί αμέσως.
Ο πρώτος πρωθυπουργός που παραιτήθηκε.
Είναι πολύ βρώμικη υπόθεση η πολιτική. Και παρ’ όλο που χάσαμε αυτή τη φορά ο αγώνας θα συνεχιστεί. Και από τους ήρωες του 1821, μόνο δυο τρεις επέζησαν να δουν μια (σχετικά) ελεύθερη Ελλάδα, οι άλλοι σκοτώθηκαν στις μάχες, η πέθαναν στις εξορίες ή στις φυλακές.
Για μας αγωνίστηκαν. Αυτό πρέπει να κάνουμε κι εμείς ώστε κάποτε στο μέλλον να πεταχτεί μια δυνατή ελληνική παραφυάδα. Ο πολιτισμός της πατρίδας μας είναι πολύ μεγάλος για να μπορεί χαθεί.
ΥΓ Το 1939 το Αφγανιστάν τιμά τον Μέγα Αλέξανδρο -- αλλά δεν τον διεκδικεί. Αντίθετα γράφει και ελληνικά στο νόμισμα!.

Chris Mangoutas