Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018

Αγώνας και Θυσία για την Μακεδονία - Δεν θα περάσει η προδοσία! - Η. Παναγιώταρος

Ο Μπαμπινιώτης απαντά για την «Μακεδονική» γλώσσα


Με ένα άρθρο περίπου 700 λέξεων ο καθηγητής Γλωσσολογίας και πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών,  Γιώργος Μπαμπινιώτης απαντά για την «Μακεδονική» γλώσσα.
«Γράφαμε, εξηγούσαμε, τεκμηριώναμε, επιχειρηματολογούσαμε και νομίζαμε ότι κάποιος από τους ιθύνοντες που διαπραγματεύονται και λαμβάνουν τις αποφάσεις για το σκοπιανό θέμα θα μας ακούσει», γράφει ο Γιώργος Μπαμπινιώτης στο άρθρο του με τίτλο, «Μακεδονική»! «Μάς είπαν έναν μύθο σαν να είμαστε παιδιά».

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο του Γιώργου Μπαμπινιώτη
«Μακεδονική»! «Μάς είπαν έναν μύθο σαν να είμαστε παιδιά»
Ελαμψε η αιτία επικλήσεως τού 1977 και πολλών άλλων χρονολογιών: αναγνωρίστηκε επισήμως κατά τη διαπραγμάτευση με τα Σκόπια η βουλγαροσερβική σλαβική γλώσσα των Σκοπίων ως «μακεδονική». Δόθηκε επισήμως ένα όνομα με το οποίο η γλώσσα αυτή δεν έχει καμία σχέση. Τόσος μόχθος, τόσες προσδοκίες, γέννησαν τόση πίκρα και τόση αίσθηση ματαίωσης...
Γράφαμε, εξηγούσαμε, τεκμηριώναμε, επιχειρηματολογούσαμε και νομίζαμε ότι κάποιος από τους ιθύνοντες που διαπραγματεύονται και λαμβάνουν τις αποφάσεις για το σκοπιανό θέμα θα μας ακούσει. Τίποτε. Τώρα ο αφελής γράφων τις γραμμές αυτές καταλαβαίνει γιατί ο ευφυής υπουργός παρέπεμπε πεισματικά στο 1977. Γιατί επιζητείτο εκ των υστέρων δικαιολογία για τα αδικαιολόγητα. Είχε αποφασισθεί προφανώς μέσα στο δούναι και λαβείν της διαπραγμάτευσης να αναγνωριστεί και να προσφερθεί χαριστικά η ονομασία της σλαβικής γλώσσας των Σκοπιανών σαν «μακεδονική» και ανεζητείτο δήθεν «προηγούμενο» και δήθεν «ιστορικό έρεισμα». Ετσι το των Σκοπιανών διπλωματικό «επιχείρημα» (ρητά μόλις από το 1991 που αυτονομήθηκε η ΠΓΔΜ) πως τάχα η γλώσσα τους είναι η «μακεδονική», η χρήση δηλ. εκ μέρους των Σκοπιανών μιας ψευδώνυμης ονομασίας για μια γλώσσα η οποία δεν είναι παρά ένα βουλγαροσερβικό ιδίωμα, δηλ. μια σλαβική γλώσσα, που γι’ αυτό άλλωστε γράφεται με το σλαβικό κυριλλικό αλφάβητο όπως όλες οι σλαβικές γλώσσες, αναπαρήχθη κατά κόρον από γνωρίζοντες την αλήθεια και από άλλους μη έχοντες ιδέαν του θέματος ως μη ώφελον.
Εγώ να εξηγώ δημόσια [Protagon, Τα Νέα, Ελεύθερος Τύπος, πλήθος ραδιοφωνικών συνεντεύξεων και μια τηλεοπτική] τι συζητήθηκε το 1977, ένα τεχνικό θέμα πώς θα τυποποιηθούν αποκλειστικώς τα γεωγραφικά ονόματα χωρών με λατινικό αλφάβητο (όπως η Γιουγκοσλαβία τότε, αλλά και η Ελλάδα και η Κίνα και οι αραβικές χώρες και το Ισραήλ και οι χώρες τής Σοβιετικής Ενωσης και πολλές άλλες χώρες), να εξηγώ ως συμμετασχών ότι αυτό ήταν το θέμα της 3ης Διάσκεψης την Ηνωμένων Εθνών στην Αθήνα («the standardization of geographical names») και κάποιοι επίσημοι (υπουργοί και βουλευτές τής κυβέρνησης) να συνεχίζουν να μιλούν αυτοί -όχι οι Σκοπιανοί!- για δήθεν αναγνώριση εκ μέρους μας της γλώσσας των Σκοπίων ως «μακεδονικής»!… Στην Αθήνα, επί Κωνσταντίνου Καραμανλή, με υπουργό τον (επιστήθιο φίλο και συνεργάτη του) υπουργό του Πολιτισμού Κωνσταντίνο Τρυπάνη, με εμάς μια ομάδα γλωσσολόγων και γεωγράφων, δηλ. ειδικών για το θέμα επιστημόνων και όχι διπλωματών (όλων μας εκπεφρασμένα αντίθετων με διάφορες ευκαιρίες σε κάθε σκέψη για ψευδώνυμη ονομασία της γλώσσας των Σκοπίων ως «μακεδονικής») αναγνωρίστηκε -άκουσον άκουσον- το 1977 «μακεδονική» γλώσσα!
Και εγένετο φως. Ελαμψε η αιτία επικλήσεως του 1977 και πολλών άλλων χρονολογιών: αναγνωρίστηκε επισήμως κατά τη διαπραγμάτευση με τα Σκόπια η βουλγαροσερβική σλαβική γλώσσα των Σκοπίων ως «μακεδονική». Δόθηκε επισήμως ένα όνομα με το οποίο η γλώσσα αυτή δεν έχει καμία σχέση. Αντιστάθμισμα: Θα αναφέρεται κάπου στη συμφωνία ότι η επισήμως αναγνωριζομένη από την Ελλάδα γλώσσα των Σκοπίων ως «μακεδονική» δεν είναι μακεδονική αλλά σλαβική!… Τότε, αφού και οι δύο πλευρές συνομολογούν ρητά ότι είναι (όπως πράγματι είναι) σλαβική γλώσσα, γιατί συμφωνούμε να λέγεται «μακεδονική», όνομα που παραπέμπει ρητά στην ελληνική γλώσσα τής Μακεδονίας (αρχαία, νέα και σύγχρονη); Δεν είναι αυτό ιδιοποίηση και σφετερισμός ενός εθνικού ονόματος για μια γλώσσα που σε σχέση με τους ομιλητές της (εννοώ τους Σκοπιανούς) έχει άλλη εθνική προέλευση; Και δεν γίνεται ο σφετερισμός αυτός για τον προφανή λόγο, ότι μια εθνική γλώσσα είναι και καθοριστικό συστατικό εθνικής ταυτότητας, μιας άλλης δηλ. ταυτότητας από την πραγματική ιστορική ταυτότητα που έχουν οι πολίτες των Σκοπίων; Είναι σοβαρό και πειστικό να επιχειρηματολογούμε ότι ο κόσμος που θα λέει τη γλώσσα των Σκοπίων «μακεδονική» θα σπεύδει εν συνεχεία να αναζητεί τη συμφωνία που θα έχει υπογραφεί και στην οποία θα πληροφορείται ποια είναι η καταγωγή και η υπόσταση αυτής της δήθεν «μακεδονικής»;
Ο Πλάτων λέει κάπου στον Σοφιστή «φαίνεται να μας είπαν έναν μύθο ο καθένας σαν να είμαστε παιδιά» (μῦθόν τινα ἕκαστος φαίνεταί μοι διηγεῖσθαι παισίν ὡς οὖσιν ἡμῖν). Αυτό συμβαίνει και στην αντιμετώπιση που έχουμε όσοι πονάμε την Ελληνική της δικής μας, ιστορικά καταξιωμένης, Μακεδονίας που αναγκαζόμαστε -έστω και με καθυστέρηση- να υποστηρίζουμε στην παρούσα συγκυρία. «Μας λένε έναν μύθο σαν να είμαστε παιδιά»…
Τόση διαπραγμάτευση, τόσος μόχθος, τόσες προσδοκίες, γέννησαν τόση πίκρα και τόση αίσθηση ματαίωσης. Τελικά, ως προς τη γλώσσα τουλάχιστον φαίνεται να ισχύει το ὤδινεν ὄρος καί ἔτεκε μῦν…
https://www.msn.com/el-gr/news/politics/%ce%bf-%ce%bc%cf%80%ce%b1%ce%bc%cf%80%ce%b9%ce%bd%ce%b9%cf%8e%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b1%cf%80%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%ac-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%c2%ab%ce%bc%ce%b1%ce%ba%ce%b5%ce%b4%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae%c2%bb-%ce%b3%ce%bb%cf%8e%cf%83%cf%83%ce%b1/ar-AAyDo0F?li=BBqxHCu&ocid=SK2MDHP 

Τρίτη 12 Ιουνίου 2018

Μπαμπινιώτης για "μακεδονική γλώσσα". Δεν υπάρχει μακεδονική, υπάρχει όμως από την εποχή του Τιτο η Σλαβομακεδονικη...

ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΜΟΣ – ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΗΣ: ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥΣ;

Φωτογραφία της Ευρυδικη Κελασιδου.
Τα τελευταία χρόνια έχουν μπει για τα καλά στη γλώσσα μας οι λέξεις εθνομηδενισμός- εθνομηδενιστής. Πρόκειται για δυο λέξεις που δεν υπάρχουν μέχρι σήμερα σε κανένα ελληνικό λεξικό, αλλά έχουν πολλές εμφανίσεις στο διαδίκτυο. Μοιραία, μοναδική μας πηγή για την προέλευση και τον ορισμό των δυο αυτών λέξεων θα είναι το ίντερνετ.
Ο εθνομηδενισμός είναι ιδεολογικό ρεύμα, που προωθείται μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και “δηλώνει τον ιστορικό αναθεωρητισμό, την αρνησιπατρία, την αποδόμηση της εθνικής συνείδησης και ταυτότητας στο πλαίσιο της κυρίαρχης παγκόσμιας νέας τάξης πραγμάτων” (ο ορισμός του Αντώνη Χ. Λαμπίδη στο pontosnews, θεωρούμε ότι είναι ένας από τους πλέον εύστοχους).
Αν και όλοι θεωρούν ότι είναι νεολογισμός, λέξη δηλαδή που “μπήκε” στη γλώσσα μας τα τελευταία χρόνια, στη ΜΕΤΑΠΑΙΔΕΙΑ διαβάζουμε, ότι “ο όρος εθνομηδενισμός απαντάται στο κομματικό εγχειρίδιο του Κομμουνιστικού Κόμματος Σοβιετικής Ενώσεως, έκδοση του 1948, όπου χαρακτηρίζεται ως “… βασικός ιδεολογικός αντίπαλος του μαρξισμού – λενινισμού” και στη σελίδα 569 του έργου “Ιστορικός Υλισμός” της Ακαδημίας Επιστημών της Ε.Σ.Σ.Δ.
…”. Το σίγουρο είναι, ότι αντίστοιχη λέξη δεν υπάρχει σε καμία από τις, σημαντικότερες και γνωστότερες τουλάχιστον, ξένες γλώσσες, οπότε είτε πρόκειται για “δημιουργία” των τελευταίων ετών είτε για επαναφορά στο προσκήνιο μιας λέξης μετά από 70 περίπου χρόνια.
Οι εθνομηδενιστές (οπαδοί του εθνομηδενισμού όπως είναι ευκολονόητο), υιοθετούν τις απόψεις του, γνωστού, Φαλμεράιερ, ότι δεν υπάρχει αδιάσπαστη συνέχεια του ελληνισμού. Προσπαθούν να μας πείσουν ότι Έλληνες και Τούρκοι συμβίωναν αρμονικά για 400 χρόνια (και περισσότερα σε ορισμένες περιοχές) και ότι οι επαναστάτες του 1821 ήταν κάποιοι τυχοδιώκτες, που δεν ήταν “βολεμένοι” και έκαναν την Επανάσταση για να αποκομίσουν προσωπικά οφέλη.
Θεωρούν ότι το Κρυφό Σχολειό είναι ένας μύθος, το ίδιο και ο χορός του Ζαλόγγου, ότι δεν έγινε καμία γενοκτονία σε βάρος των Ποντίων, ότι στη Σμύρνη είχαμε απλά ένα συνωστισμό στην παραλία κλπ.
Αν οι απόψεις προέρχονταν από κάποιους γραφικούς, περιθωριακούς κλπ. τύπους, ίσως δεν είχαν ιδιαίτερη σημασία. Δυστυχώς όμως, επειδή φορείς τους είναι πολιτικοί (κάποιοι από τους οποίους ήταν ή είναι έως σήμερα υπουργοί), καθηγητές πανεπιστημίων, διανοούμενοι, καλλιτέχνες κλπ., τότε, κατά την άποψή μας, υπάρχει πρόβλημα…
Με επιλεκτικά ή ανύπαρκτα αποσπάσματα από ιστορικά κείμενα, τσιτάτα και χαρακτηρισμό ως “φασίστας”, “εθνικιστή” κλπ.,
οποιουδήποτε τολμά να αντιπαραθέσει μια διαφορετική, τεκμηριωμένη άποψη, προσπαθούν όχι μόνο να κάνουν το μαύρο άσπρο, αλλά και να πείσουν, ιδιαίτερα τη νέα γενιά, για την ορθότητα των απόψεών τους. Και απ’ ότι φαίνεται, ο εθνομηδενισμός κυριαρχεί στα χρόνια της παγκοσμιοποίησης. Κάποιοι μάλιστα θεωρούν ότι ο εθνομηδενισμός και η παγκοσμιοποίηση είναι έννοιες αλληλένδετες.
Αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός είναι να έχει οποιαδήποτε άποψη θέλει και να την εκφράζει δημόσια. Καλό όμως είναι, οι απόψεις να συνοδεύονται από επιχειρήματα και να δίνεται στους άλλους η δυνατότητα να εκφραστούν ελεύθερα. Η πολυφωνία και ο σεβασμός στη διαφορετική άποψη, αποτελούν βασικά στοιχεία μιας δημοκρατίας.
Οι υβριστικοί χαρακτηρισμοί, οι άναρθρες κραυγές και οι εντάσεις που μοιραία δημιουργούνται, μόνο οδυνηρά αποτελέσματα μπορούν να έχουν…
πηγη: https://www.protothema.gr/ You might also like:

Ευρυδικη Κελασιδου

Απο τη ζωη μας λειπουν οι διδαχες της ηθικης Φιλοσοφιας.

Αποτέλεσμα εικόνας για Απο τη ζωη μας λειπουν οι διδαχες της ηθικης Φιλοσοφιας.


Απο τη ζωη μας λειπουν οι διδαχες της ηθικης Φιλοσοφιας.
Ειναι αρχες και αξιες που πρεσβευει μονο ο Ελληνικος οικουμενικος πολιτισμος.
Καταντησαμε δουλοι της τεχνολογιας και των ξενων σε εμας προτυπων.
Τις ανθρωποκεντρικες αρχες του αρχαιου Ελληνικου πολιτισμου και την ομορφια της Ελληνικης Γλωσσας προσπαθουν να τις καταπατησουν και να μας μετατρεψουν σε αψυχα σωματα και εγωκεντρικα οντα που θυσιαζουν τις ζωες τους και τις ζωες των παιδιων τους στο βωμο του χρηματος. Να ξεπουλαμε οσο οσο την πατριδα μας και την αιματοβαμμενη αλλα ηρωικη ιστορια μας και να μηδενιζομαστε. Αν ολοι διαβαζαμε τον ενα χιλιοστο των συγραμματων των αρχαιων τιμημενων Ελληνων Φιλοσοφων μας και των ιστορικων μας θα ξεραμε τι θα πει να αποφευγεις το δανειζεστε, ποια ειναι αξια της ανθρωπινης ζωης, τι θα πει να γνωριζεις τον λογο της ανθρωπινης υπαρξης. Να μαθεις να οξυνεις τον νου σου και να αποκτησεις πνευμα και να οδηγηθεις στην ευδαιμονια της ψυχης σου. Να μπορεις να αναπτυξεις ολους εκεινους τους εσωτερικους μηχανισμους που να σε κανουν ατρωτο και να σε βγαλουν απο την μοιρολατρικη θεωρηση των πραγματων που προσπαθει να σε καταδικασει η πορεια της ανθρωπινης ηλιθιοτητας. 
Το νου, την ψυχη σου και το πνευμα σου δυναμωσε ...για να παψεις να εισαι ενα κομματι σαρκας που την κατασπαραζει το μενος ανεγκεφαλων πολιτικων και των δοσυλογων κυβερνωντων..
Για να βγεις ειτε απο την ελαφρυτητα ειτε απο την βαρυτητα της ζωης σου...να αποκτησεις την δυναμικη και το οραμα της ελευθερης βουλησης η οποια θα σε οδηγησει μονο στον δρομο του δικαιου, της αρετης. 
Ολα αυτα μου τα διδαξαν οι δικοι μου προγονοι, οι δικοι σου, οι δικοι μας...
Maria Markopoulou
  Αν ολοι αποκτησουμε σαν δασκαλους στη ζωη μας τον τον Ομηρο, τον Πυθαγορα, τον Σολωνα, τον Σωκρατη, τον Πλουταρχο, τον Πλατωνα, τον Αριστοτελη, τον Επικουρο, την δυναμη του Λεωνιδα, του Θεμιστοκλη, του Περικλη, του Θουκιδιδη, του πολυμηχανου Οδυσσεα, του Μεγαλου Αλεξανδρου , που μας διδασκουν ολοι το ιδιο πραγμα...οξυνε τον νου σου, αναπτυξε το πνευμα σου, ακολουθησε τον δρομο των αρετων τοτε ο δρομος ανοιγει...ερχονται οι λυσεις αυτοματως...ο Ελληνισμος δεν θα κινδυνευσει ποτε...   Μόνο το ενδοξο Ελληνικο παρελθον μπορει να γινει βατηρας για ενα αξιοπρεπες σημερα και ενα επιτυχημενο αυριο...      Δεν υπαρχει αλλος δρομος... και ειμαστε πολυ τυχεροι που υπαρχει μονο αυτος ο δρομος, που μας τον δειχνουν οι αρχαιοι Ελληνες Φιλοσοφοι... ειναι ετοιμος, σκεφτηκαν αυτοι για μας , τι πιο ωραιο δωρο μας εκαναν... γιατι και εμεις ειμαστε Ελληνες και τον εχουμε χαραγμενο μεσα στον σκληρο δισκο της ψυχης μας... και ειναι ευκολο να τον φερουμε στην επιφανεια... πολυ ευκολο... και υπαρχει το μεσο... υπαρχουν σημερα ανθρωποι που μας τον ξαναεφεραν στην επιφανεια...μεσα απο την υπεροχη εργασια τους της ερμηνειας των κειμενων , τψν αρχαιων κειμενων , και μας βοηθουν ολους εμας που δεν μαθαμε ποτε αρχαια ελληνικα να τον προσσεγγισουμε...
Maria Markopoulou