Τετάρτη 23 Μαΐου 2018

Γ.Μπουτάρη και Μ.Νίμιτς: «Έχουν κοινή διαδρομή που καταλήγει στο Ίδρυμα Σόρος»

Αποτέλεσμα εικόνας για μπουταρησ και νιμιτσ

Κοινή διαδρομή που καταλήγει στις ΜΚΟ του διεθνούς κερδοσκόπου Τζορτζ Σόρος έχουν ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης αλλά και ο ειδικός διαμεσολαβητής του ΟΗΕ για το Σκοπιανό Μάθιου Νίμοτς σύμφωνα με τα όσα δηλώνει ο καθηγητής Ι.Μάζης σε συνέντευξή του.
Μάλιστα ο Γ.Μουτάρης είχε υποδεχθεί θερμά το Φεβρουάριο του 2014 στην Θεσσαλονίκη την ίδρυση του πρώτου «κέντρου αλληλεγγύης» της «Solidarity Now», της ΜΚΟ που ανήκει στον Τζορτζ Σόρος.
Στα εγκαίνια, Γιάννης Μπουτάρης είχε βγάλει έναν «πύρινο» λόγο υποστήριξης στον Σόρος, «αδειάζοντας», μάλιστα τους Έλληνες επιχειρηματίες και καλώντας να ακολουθήσουν το παράδειγμα του.
Ταυτόχρονα ο Γ.Μπουτάρης είχε παρουσιάσει και τις φιλοσκοπιανές θέσεις που έχει εκφράσει κατά καιρούς ο Ουγγροεβραίος Σόρος, προσφέροντάς του κάλυψη:
«Επειδή έχω προσωπική αντίληψη για το ίδρυμα και την έδρα που έχει κάνει στα Σκόπια πια και την έχω προ πολλών ετών, ο Σόρος δεν πήρε θέση ποτέ υπέρ των Σκοπίων ή υπέρ της Ελλάδας», είχε πει για να συμπληρώσει:
«Οι δράσεις του επιχειρηματία βοηθούν τις κοινωνίες να αναλάβουν μέρος της ευθύνης τους, ενώ αποκάλυψε πως οι δυο τους γνωρίζονται και προσωπικά»
Οι στενές σχέσεις του Ουγγροεβραίου κερδοσκόπου και φανατικού υποστηρικτή των μουσουλμάνων μεταναστών στην Ευρώπη και της ΝΤΠ με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης είναι γνωστές.
Το 2013  είχε ψηφιστεί μάλιστα από το Δημοτικό Συμβούλιο η πρώτη δωρεά του Σόρος στη Θεσσαλονίκη, που ήταν 50.000 λίτρα πετρέλαιο για να ενισχυθεί ο κοινωνικός τομέας του δήμου. Η πρόταση είχε έρθει έπειτα από εισήγηση του αντιδημάρχου Χασδάι Καπόν, που λέγεται ότι είναι ο συνδετικός κρίκος της γνωριμίας μεταξύ των δυο.
H MKO «Solidarity Now»
Η ΜΚΟ «Solidarity Now» είναι «θυγατρική» του γνωστού φορέα «Open Society Foundations» της «ναυαρχίδας»  του Σόρος, που πρόσφατα έδιωξε η Ουγγαρία από το έδαφός της μέσω της οποίας πραγματοποιεί όλες τις δραστηριότητές του.
Ο Ι.Μάζης τόνισε παράλληλα  για το θέμα του Σκοπιανού ότι «είναι απολύτως βέβαιο ότι οι σημερινές συνθήκες έχουν διαφοροποιηθεί απολύτως από εκείνες οι οποίες ήταν το 1994 και εντεύθεν», εξηγώντας ότι σήμερα η Τουρκία δεν συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των αξιόπιστων εταίρων της Δύσης, αναφερόμενος στις στενές της σχέσεις με το Ιράν και τη Ρωσία.
Ωστόσο, εξέφρασε ανησυχία ότι εάν τα Σκόπια ενταχθούν στο ΝΑΤΟ θα επιστρέψουν στους αλυτρωτισμούς τους και θα βρίσκονται στο πλευρό της Τουρκίας, η οποία όπως τόνισε παραμένει μέλος του ΝΑΤΟ.
Υπογραμμίζοντας ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες το μόνο που θέλουν είναι ένα όνομα για να βάλουν τα Σκόπια στο ΝΑΤΟ, από εκεί και πέρα άφησε να εννοηθεί ότι είναι ζήτημα δικής μας διαπραγμάτευσης. Όπως είπε, «θα κατευθύνει εκείνος που έχει λιγότερη ανάγκη» και «ποιος αντικειμενικά έχει λιγότερη ανάγκη; η Ελλάδα».

http://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/ethnika-themata/688479_apokalypseis-apo-gmazi-gia-g-mpoytari-kai-mnimits-ehoyn-koini 

ΕΚΔΟΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ «Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ» από την αρχαιότητα ως την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1924


ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΗ ΒΟΡΕΟΠΟΥΛΟΥ “Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ...

ΕΚΔΟΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ
«Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ»
από την αρχαιότητα ως την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1924
Ο Πάρης Βορεόπουλος συνεχίζοντας τη συγγραφική του δραστηριότητα προχώρησε στην έκδοση τού νέου του βιβλίου.
Πρόκειται για μία επιστημονική μελέτη όπου παρουσιάζονται τα εκπαιδευτικά, παιδαγωγικά, πολιτιστικά δρώμενα καθώς επίσης τα θρησκευτικά, εθνικά, ιστορικά, γεωγραφικά, γλωσσικά, πολιτικά δεδομένα της περιοχής και της περιόδου που αναφέρονται τα θέματα του βιβλίου.


Πάρης Βορεόπουλος

Τ. 2310 697 073
 

Τρίτη 22 Μαΐου 2018

ΑΚΟΥΣ! ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΝΝΟΕΙΣ - Ακούς για αγορές και το μυαλό σου πάει στις λαϊκές

ΣΥΡΙΖΑ για «Μένουμε σπίτι»: Με ποια κριτήρια δόθηκαν τα χρήματα στα ΜΜΕ; -  ΤΑ ΝΕΑ


Ακούς για αγορές
και το μυαλό σου πάει στις λαϊκές
αγνοείς τις σημαδεμένες κλεπτοκρατικές
της Wall Street τις μελανές οπές , τις φοβερές
τα κουρσεμένα πλούτη από τη διεθνή ολιγαρχία
τα έφαγαν της Goldman sash’s τα αφεντικά
τα τρωκτικά της διεθνούς τοκογλυφίας

Ακούς για πλεόνασμα πρωτογενές
και συ ονειροπολείς γεγονός ευτυχές
και κάποιο μικρό επίδομα να σου δίνει
αυτό είναι σάρκα , οστά
αίμα , κρανία, πεινασμένα παιδιά
ιδού το « πήδημα» ιδού η σκλαβιά και η οδύνη

Άνεργοι και άλλοι που έχουν αυτοκτονήσει.
της ράτσας μας το καντήλι τρεμοσβήνει πριν σβήσει
γεννημένοι και αγέννητοι το έχουν προεξοφλήσει
και οι εδώ δωσίλογοι έχουν από χαρά μεθύσει.

Ακούς για ελεύθερο κόσμο και Αμερική θυμάσαι
η δημοκρατία πέθανε, με ολιγαρχία τώρα κυβερνάται ,
η χώρα υπέστη καθίζηση παντελή καταστροφή
όχι δεν έπεσε ακόμη βόμβα πυρηνική
πλάκωσε φτώχεια, χρεοκοπία διαλύθηκαν οι δημοκρατικοί θεσμοί
η πλουσιότερη στο κόσμο χώρα είναι τώρα σε παρακμή
Αιτία η ολιγαρχία η Εβραϊκή…

Ακούς για ανάπτυξη από το βράδυ ως το πρωί
όμως ανάπτυξη δεν έρχεται με κούφια λόγια
και ευχές
θέλει γεωργούς , δυνάμεις παραγωγές,
το χρήμα να κάνει στο λαό στροφές

Το φουγάρο του εργοστασίου να καπνίσει
η εργατιά να εργαστεί και πάλι για να ζήσει
και όχι κάποιο πρόγραμμα να την «απασχολήσει»
εμπόδιο να μην μπεί η γραφειοκρατική ελίτ
ούτε το Ευρωπαϊκό καπίστρι

Όταν όμως ο τοκογλύφος –τραπεζίτης
βγάζει πολλαπλά από την ευρηματική λογιστική
γιατί στην πραγματική οικονομία να κάνει επενδύσεις;
όταν από τα λεφτά βγάζεις λεφτά γιατί να τα σκορπίσεις ;

Ακούς για πάταξη της ανεργίας
και συ πιστεύεις ότι έχουν στο τσεπάκι τους την συνταγή
γελάστηκες Παντελή!
αγνοείς τη σημερινή καπιταλιστική πράξη και θεωρία
η ανεργία είναι αρρώστια δομική
σχέση έχει με το κεφάλαιο και την υλικοτεχνική υποδομή
τα πάντα στα χέρια της μικρής ολιγαρχίας
αυτή τα εκμεταλλεύεται σαν περιουσία κληρονομική
κι’ οι άνεργοι είναι το υποπροϊόν της καπιταλιστικής οικονομίας
Άρα θα αυξάνονται και θα πληθύνονται
αν δεν αλλάξεις συνταγή και κοσμοθεωρία .

Ακούς για πάταξη της διαφθοράς
δεν είναι μόνον το λάδωμα και η μίζα
αγνοείς ποιος έκλεψε το χρυσό του «Μίδα»
εκείνος που εφαρμόζει την έξυπνη λογιστική
ποιος ο αρχιερέας της σύγχρονης κλεπτοκρατίας;
τις υπεράκτιες εταιρείες ποιος διοικεί ;
ποιος φόρτωσε με χρέη όλη τη Γη;
ποιος ο ρόλος της Εβραϊκής μαφίας της Βασιλείας ;


Σε κλέβουν σαν τους παπατζήδες της Κατοχής
χωρίς να το αντιληφθείς
με χίλια δύο έξυπνα εργαλεία
κι’ εσύ αυτομαστιγώνεσαι και ζητάς να αυτοπυρποληθείς
και τους ψηφίζεις σε κάθε ψηφοφορία
πότε τέλος πάντων θα ξυπνήσεις εσύ
φτωχέ παρία;
*Αμφικτύων
18/5/2014,
*Αμφικτύων είναι ο υποστράτηγος ε .α Κωνσταντίνος Χρ. Κωνσταντινίδης,
Συγγραφεύς, μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
http://amphiktyon.blogspot.com/

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΟΥ ΙΛΙΝΤΕΝ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΤΟΥΣ θYΣΙΑΣΘΕΝΤΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ 1903 - 1908.

Παλιά παραδοσιακά επαγγέλματα που χάθηκαν

Αποτέλεσμα εικόνας για παλιά παραδοσιακά επαγγέλματα που χάθηκαν στην θεσσαλονίκη  Αποτέλεσμα εικόνας για παλιά παραδοσιακά επαγγέλματα που χάθηκαν στην θεσσαλονίκη

 


Αποτέλεσμα εικόνας για παλιά παραδοσιακά επαγγέλματα που χάθηκαν στην θεσσαλονίκηΑποτέλεσμα εικόνας για παλιά παραδοσιακά επαγγέλματα που χάθηκαν στην θεσσαλονίκη 

Του Μπάμπη Παζαίτη
Εμείς οι τότε νέοι προλάβαμε όλους τους πλανόδιους επαγγελματίες, να παρελαύνουν σε καθημερινή βάση πολλοί και ορισμένοι εποχιακά ανάλογα με το προϊόν πώλησης και περιστασιακά με τις υπηρεσίες που παρείχαν. Διέρχονταν πεζοί ή με κάποιο ζώο φορτωμένο σαν γαϊδούρι γιατί τέτοιο ήταν ή άλογο ή μουλάρι, με μεγάλα ψάθινα κοφίνια να κρέμονται στα πλευρά του ζώου και ο αφέντης καβάλα σαν τον πασά στα Γιάννενα. Όλοι διαλαλούσαν το εμπόρευμα με δυνατή χαρακτηριστική φωνή που την άκουγες από μακριά, καθώς οι τότε δρόμοι και γειτονιές ήταν ήσυχες χωρίς θόρυβο μηχανών αυτοκινήτων παρά μόνο παιδιών που παίζανε ανέμελα και αυτά όμως σώπαιναν καθώς πλησίαζε ο ντελάλης και τον ακολουθούσαν χαζεύοντας τα προϊόντα του, ή περιμένοντας να αρχίσει τα μαγικά του στην αυλή κάποιου γείτονα παρέχοντας υπηρεσίες Γανωτή ή Καλαϊτζή, Παπλωματά, Ασπριτζή κ.α. χρησιμοποιώντας παράξενα εργαλεία που κουβαλούσε στην πλάτη.
Από τίς πιο χαρακτηριστικές φωνές που θυμάμαι είναι: Τα μηλαράκιαααααααα ζάχαρη τριαντάφυλλο.
Ένας μελαψός βαθύ μελαχρινός, κουβαλούσε ένα κοντάρι και σε κάποιες τρύπες ήταν καρφωμένα με ένα μικρό ξυλάκι βυθισμένο, μικρά καραμελωμένα μήλα φιρίκια που δαγκάνες την καραμέλα και πετάγονταν από μέσα ευωδιαστός χυμός μήλου. Όταν τελείωνε η εποχή του μήλου, καθώς δεν τρώγαμε εισαγόμενα, άλλαζε προϊόν σε σκέτη κόκκινη γυαλιστερή και τραγανιστή καραμέλα σε σχήμα κοκκοράκι που δαγκάνες και γέμιζε το στόμα γλυκά ανακατεμένη με άρωμα τριαντάφυλλου, γι'αυτό και φώναζε: Τα κοκκοράκιααααααα ζάχαρη τριαντάφυλλο.
Φαινόμενο ήταν ο αποκαλούμενος από τις νοικοκυρές Υαλοπώλης που στην ουσία πουλούσε τα πάντα γύρω από ένα νοικοκυριό. Η πραμάτεια ήταν φορτωμένη σε ένα κάρο με τέσσερις ρόδες με πλαϊνά υπερυψωμένα που κλείνανε με ρολό όπως των μαγαζιών της εποχής. Το έσερνε ένα γεροδεμένο άλογο που σε κάθε στάση του περνούσε στο κεφάλι ένα σακί με σπόρους για να τρώει και να είναι ήσυχο και ενίοτε να αφοδεύει καταμεσής του δρόμου με στίβα από βουνιά. Δεν μπορώ να υπολογίσω πόσα είδη είχε η πραμάτεια, όμως το φαινόμενο ήταν ότι τα διαλαλούσε όλα μα όλα με μια σειρά και μάλιστα με λεπτομέρειες χρήσης του κάθε προϊόντος. Από τα λίγα που θυμάμαι είναι: Κουβαρίστρες μασουράκια, (όλα σε ζεύγη) Βελόνες παραμάνες, Ντιντιτί για κατσαρίδες, Παγάνες για ποντίκια, Τεντζερέδες τηγάνια, Σεντόνια μαξιλάρια, Πετσέτες σεμεδάκια, Ποτήρια κανάτες, ο Υαλοπώληηηηηηηηηης ντέεεεε με το τελευταίο να απευθύνεται στο άλογο να συνεχίσει εκτός αν φώναζε Όοοοοοοοο για στάση.
Αυτές οι φωνές ήταν καλοδεχούμενες γιατί έφερναν και του πουλιού το γάλα στην αυλή της νοικοκυράς ( για όσους δεν γνώρισαν αυλή ήταν κάτι που δεν υπάρχει σε πόλεις οπότε ας ψάξουν σε χωριά να την βρούν).
Και τώρα υπάρχουν πλανόδιοι πωλητές ως επί το πλείστον με ένα αγροτικό με σύγχρονο σύστημα ήχου dolby saround, και μεγάφωνο με έκο και παραμόρφωση που με τέρμα τα ντεσιμπέλ περνάνε αδιάκοπα για να σπάνε νεύρα και να τους ανέχονται όλοι άπραγοι έρμαια της μοίρας.
Και σας ρωτάω σε τι χρησιμεύει το μεγάφωνο του Αλέξανδρου το Καλό Παιδί, ως αυτοαποκαλείται ο τσιγγάνος παλιατζής που στροβιλίζει: Παλιατζής, όλα τα παλιά μαζεύω, αποθήκες καθαρίζω, ταράτσες υπόγεια καθαρίζω, όλα τα μαζεύω, παλιά σίδερα, παλιές μπαταρίες, αυτοκίνητα παλιά μικρά και μεγάλα, αλομήνια ( είδος αλουμινίου στα Ρομά) και όλα αυτά οδηγώντας με 10 χ.α.ω με το χέρι έξω από το παράθυρο με τσιγάρο αναμμένο και το κεφάλι μισό έξω για να παρατηρεί την παραμικρή κίνηση ενδιαφέροντος και να αδιαφορεί για το σύννεφο δυσφορίας που υποφέρουν τα έρμαια.
Εδώ σταματώ γιατί νευρίασα μόνο με την αναφορά του, και που να σας περιγράψω τον πλανόδιο μανάβη Μελένικο με ειδικότητα μόνο φράουλες κεράσια καρπούζια ευτυχώς εποχιακά δυστυχώς όμως εποχή με ανοικτές μπαλκονόπορτες και παράθυρα που η στρίγγλα φωνή του μπαίνει μέσα στο σπίτι και δεν ξέρεις που να κρυφτείς να μην ακούς.

Babis-Louiza Pazaitis
Διαβάστε αναλυτικά τα παλιά επαγγέλματα που χάθηκαν : https://www.xanthinet.gr/index.php/lifestyle/istoria/item/2932-palia-paradosiaka-epaggelmata-pou-xathikan
 
https://photos1.blogger.com/blogger/7312/2056/1600/Paplomatades.1.jpg ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΩΝ ΠΑΠΛΩΜΑΤΑΔΩΝ
Μνημείο για τους πρόσφυγες παπλωματάδες με όλα τα εργαλείο τους σιδερένια για να αντέχουν στο χρόνο, ενώ τα πραγματικά ήταν ξύλινα.
Το τόξο με χορδή από στριμμένο άντερο γουρουνιού, ο κόπανος και ένα καραβόπανο για το στρώσιμο.
Τα παλιά παπλώματα ήταν γεμισμένα με βαμβάκι, περίπου 15 κιλά για ένα 1,5σαρι στρώμα που από την χρήση έκανε λακούβες και βουναλάκια.
Ο παπλωματάς έσκιζε το στρώμα και άδειαζε το σώριαζε το βαμβάκι στο καραβόπανο και με τα δάκτυλα άνοιγε τους σβώλους και τους αραίωνε. Στην συνέχεια βύθιζε το τόξο στον σωρό βαμβάκι και με τον κόπανο κτυπούσε την χορδή ώστε να πάλλεται μέσα στο βαμβάκι και ως εκ θαύματος αυτό γίνονταν αφράτο και τριπλάσιο σε όγκο. Στην συνέχεια γέμιζε ένα υφασμάτινο σάκο σε διαστάσεις κρεβατιού και με μια βέργα το άπλωνε ομοιόμορφα.
Τέλος με σακοράφα (χοντρή βελόνα με γυριστή μύτη) και χοντρή κλωστή το έραβε περιμετρικά και το υπόλοιπο με ραφές που διαπερνούσαν το στρώμα δημιουργώντας τετράγωνα ή ρόμβους που σε κάθε διασταύρωση έραβε σε κάθε πλευρά ένα κουμπί καλυμμένο με το ίδιο ύφασμα.
Το αποτέλεσμα ήταν ένα ολοκαίνουργιο στρώμα με εγγύηση αλλά τόσα χρόνια.

Babis-Louiza Pazaitis