Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018

Υπατία, η γυναίκα - σύμβολο της ισότητας που λάτρεψε την επιστήμη

Αποτέλεσμα εικόνας για υπατια 
Σαν σήμερα, στις 8 Μαρτίου του 415 μ.Χ., πεθαίνει με μαρτυρικό τρόπο η Ελληνίδα νεοπλατωνική φιλόσοφος, μαθηματικός και αστρονόμος Υπατία
Η Υπατία γεννήθηκε το 370 μ.Χ. σε μια Αλεξάνδρεια που απείχε πολύ από το να είναι η κοιτίδα του κοσμοπολιτισμού και του πνεύματος, όπως παλαιότερα. Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία γινόταν χριστιανική και οι επιστήμες αντιμετωπίζονταν, στην καλύτερη περίπτωση, με επιφύλαξη.

Η Υπατία ήταν κόρη του Θέωνα, του σπουδαίου μαθηματικού και αστρονόμου, μελετητή του Πτολεμαίου και του Ευκλείδη, που καταγράφεται ως ο τελευταίος λόγιος που υπήρξε μέλος του Αλεξανδρινού Μουσείου. Πατέρας και κόρη είχαν αλεξανδρινή υπηκοότητα, γεγονός που ήταν ιδιαίτερο προνόμιο και τους προσέδιδε μεγάλες ελευθερίες.

Ο Θέων ήθελε με κάθε τρόπο να γίνει η κόρη του ένα «τέλειο ανθρώπινο ον» και κάτω από την επίβλεψή του η πανέμορφη κοπέλα έλαβε εξαιρετική μόρφωση. Ταξίδεψε στην Αθήνα, όπου σπούδασε στη νεοπλατωνική σχολή του Πλούταρχου του Νεότερου και της κόρης του Ασκληπιγένειας.

Παρακολούθησε μαθήματα και στη σχολή του Πρόκλου, ο οποίος την επηρέασε ιδιαίτερα, ενώ σύμφωνα με μεταγενέστερες μαρτυρίες φαίνεται ότι ολοκλήρωσε τις σπουδές της στη σχολή του Ιεροκλή. Με την επιστροφή της στην Αλεξάνδρεια αρχίζει να διδάσκει φιλοσοφία και μαθηματικά, ως επικεφαλής των νεοπλατωνιστών της πόλης, ενώ μελετά διεξοδικά τα μαθηματικά έργα του Διόφαντου και του Απολλώνιου.

Η φήμη της ως σπουδαίας φιλοσόφου διαδίδεται ταχύτατα και γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής τόσο για το αναλυτικό της πνεύμα και τη διαλεκτική της δύναμη όσο και για το μοναδικό της κάλλος. Η ίδια τηρούσε τις αρχές των νεοπλατωνικών, οι οποίοι ήταν ασκητικοί και υπέρμαχοι της αγνότητας, χωρίς ωστόσο να απαιτεί από τους μαθητές της, που ανήκαν σε διάφορες θρησκείες, αντίστοιχη συμπεριφορά.

Μαθητές αρχίζουν να έρχονται από όλα τα μέρη της αυτοκρατορίας για να σπουδάσουν φιλοσοφία και η επιρροή της Υπατίας φτάνει μέχρι τη σχολή της Αντιοχείας.

Στην ιστορία των επιστημών για δεκαπέντε αιώνες είναι η μοναδική γυναίκα που συναντάμε και η πρώτη που δίδαξε δημόσια, αποτελώντας αδιαμφισβήτητο σύμβολο της ισότητας των φύλων, ούσα ταυτόχρονα και μάρτυρας της γνώσης.

Η εποχή, ωστόσο, δεν ευνοούσε τα ελεύθερα πνεύματα, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και μόνο το γεγονός ότι ήταν γυναίκα ήταν αρκετό για να προκαλέσει τον φθόνο –πόσο μάλλον που οι νεοπλατωνιστές θεωρούνταν το αντίπαλο δέος του χριστιανισμού, τον οποίο οι αυτοκράτορες κατά τη διάρκεια του 4ου αιώνα -με εξαίρεση τον Ιουλιανό- προσπαθούσαν να επιβάλλουν.

Στο πλαίσιο του θρησκευτικού και πολιτικού φανατισμού η λατρεία των εθνικών ποινικοποιείται, οι θυσίες απαγορεύονται και οι περιουσίες των ναών αφαιρούνται. Το 391 μ.Χ., με διάταγμα του Θεοδοσίου, παύει να λειτουργεί το Αλεξανδρινό Μουσείο και επιβάλλεται η καταστροφή όλων των εθνικών ναών της πόλης, παρά τις περί του αντιθέτου εκκλήσεις του ρήτορα και σοφιστή Λιβανίου.

Την περίοδο 412-415 μ.Χ. αυτοκρατορικός έπαρχος της Αιγύπτου ήταν ο βαφτισμένος χριστιανός Ορέστης, μαθητής και φίλος της Υπατίας, ο οποίος συχνά την συμβουλευόταν για θέματα πολιτείας. Στον πατριαρχικό θρόνο είχε ανέλθει ο Κύριλλος, που είχε θέσει ως στόχο την εκδίωξη όλων των μη ορθοδόξων χριστιανών από την πόλη.

Η εβραϊκή κοινότητα της Αλεξάνδρειας ήταν το πρώτο θύμα της πολιτικής του, με αποτέλεσμα την έντονη αντίδραση του έπαρχου. Τότε, για να συμπαρασταθούν στον επίσκοπο έφτασαν στην πόλη πεντακόσιοι μοναχοί, ενώ ένας από αυτούς, ο Αμμώνιος, προσπάθησε να δολοφονήσει τον Ορέστη, χτυπώντας τον στο κεφάλι με μια πέτρα. Ο μοναχός συνελήφθη και αφού πρώτα βασανίστηκε, εκτελέστηκε επί τόπου, οξύνοντας περαιτέρω τα πνεύματα.

Η προσπάθεια της Υπατίας να υπερασπιστεί τον έπαρχο προκάλεσε την οργή του Κυρίλλου, ο οποίους φοβούμενος την επιρροή που η φιλόσοφος ασκούσε στην πόλη, την κατηγόρησε για μαύρη μαγεία.

Στις 8 Μαρτίου του 415 μ.Χ., καθώς επέστρεφε σπίτι της, η Υπατία δέχτηκε επίθεση από ομάδα ανδρών, οι οποίοι τη σκότωσαν με φρικτό και βασανιστικό τρόπο.

Ο χριστιανός ιστορικός του 5ου αιώνα Σωκράτης ο Σχολαστικός γράφει σχετικά: «Όλοι οι άνθρωποι την σεβόταν και την θαύμαζαν για την απλή ταπεινοφροσύνη του μυαλού της. Ωστόσο, πολλοί με πείσμα την ζήλευαν και επειδή συχνά συναντούσε και είχε μεγάλη οικειότητα με τον Ορέστη, ο λαός την κατηγόρησε ότι αυτή ήταν η αιτία που ο Επίσκοπος και ο Ορέστης δεν γίνονταν φίλοι.

Με λίγα λόγια, ορισμένοι πεισματάρηδες και απερίσκεπτοι κοκορόμυαλοι με υποκινητή και αρχηγό τους τον αναγνώστη Πέτρο, έναν οπαδό αυτής της Εκκλησίας, παρακολουθούσαν αυτή τη γυναίκα να επιστρέφει σπίτι της, γυρνώντας από κάπου.

Την κατέβασαν με τη βία από την άμαξά της, την μετέφεραν στην Εκκλησία που ονομαζόταν Καισάρειον, την γύμνωσαν εντελώς, της έσκισαν το δέρμα και έκοψαν τις σάρκες του σώματός της με κοφτερά κοχύλια μέχρι που ξεψύχησε, διαμέλισαν το σώμα της, έφεραν τα μέλη της σε ένα μέρος που ονομαζόταν Κίναρον και τα έκαψαν».

Ο θάνατος της Υπατίας σηματοδοτεί, σύμφωνα με την Καθλίν Γουάιντερ, καθηγήτρια Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Μίσιγκαν, το τέλος της κλασικής αρχαιότητας, ενώ για αιώνες οι επιστήμες σχεδόν θα σταματήσουν να εξελίσσονται, με την Ευρώπη να εισέρχεται στον σκοτεινό Μεσαίωνα.

Η δολοφονία της φιλοσόφου από Παραβαλάνους, φανατικούς μοναχούς της Εκκλησίας του Αγ. Κυρίλλου της Ιερουσαλήμ, δε γνωρίζουμε μέχρι σήμερα αν, όπως υπονοούν πηγές της εποχής, είχε διαταχθεί από τον Κύριλλο –κάτι που η Εκκλησία αρνείται κατηγορηματικά.

Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι η έρευνα που ζήτησε από τη Ρώμη ο Ορέστης πριν παραιτηθεί παρακωλύθηκε επανειλημμένως, ενώ στο τέλος ο επίσκοπος ισχυρίστηκε ότι η Υπατία ήταν ζωντανή και ζούσε στην Αθήνα. Από τα γραπτά του, πάντως, μαθαίνουμε ότι θεωρούσε τη φιλοσοφία «ελληνιστική βλακεία» και πως πίστευε ότι η γυναίκα «υποταγμένη και παραδομένη στην υπακοή προς τον Θεό, οφείλει να αφοσιώνεται στη γέννηση παιδιών».

Ο Κύριλλος αγιοποιήθηκε και τιμάται στις 18 Ιανουαρίου, ενώ τα τελευταία χρόνια η Ορθόδοξη Εκκλησία προσπάθησε να παρουσιάσει την Υπατία ως χριστιανή που ήθελε, αλλά δεν πρόλαβε να βαπτιστεί, ταυτίζοντάς την με την Αγία Αικατερίνη, γεγονός όμως που δεν επιβεβαιώνεται από καμία ιστορική πηγή.

Τα γραπτά της Υπατίας καταστράφηκαν στην πυρκαγιά της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, αντλούμε ωστόσο πληροφορίες για το έργο της από σύγχρονούς της συγγραφείς. Έγραψε για την Αριθμητική του Διόφαντου, τον Αστρονομικό Κανόνα του Πτολεμαίου και τις Κωνικές Τομές του Απολλώνιου και ενδέχεται κομμάτια του έργου της να περιλαμβάνονται στις πραγματείες του πατέρα της, Θέωνα.

Από την αλληλογραφία της με τον μαθητή της Συνέσιο τον Κυρηναίο φαίνεται ότι γνώριζε τον τρόπο κατασκευής του αστρολάβου, αλλά και του υδροσκοπίου. Στην ιστορία των επιστημών για δεκαπέντε αιώνες είναι η μοναδική γυναίκα που συναντάμε και η πρώτη που δίδαξε δημόσια, αποτελώντας αδιαμφισβήτητο σύμβολο της ισότητας των φύλων, ούσα ταυτόχρονα και μάρτυρας της γνώσης.

Δεν είναι εξάλλου λίγες οι φορές, μέχρι και σήμερα, που είναι η μόνη γυναίκα που αναφέρεται στην ιστορία της αστρονομίας και των μαθηματικών. Στην περίφημη «Εγκυκλοπαίδεια» που εξέδωσαν το 1751 ο Ντιντερό με τον Ντ΄Αλαμπέρ, η Υπατία εξυμνείται ως πρόδρομος του Διαφωτισμού, ενώ ο σύγχρονός της επιγραμματοποιός Παλλαδάς θα γράψει γι΄αυτήν στον «Ύμνο εις την Υπατίαν»:

«Στην Υπατία, που στην λάμψη σου, στα λόγια σου κλίνω γόνυ και υψώνω το βλέμμα μου προς τον έναστρο ουρανό του πνεύματός σου. Γιατί προς τον ουρανό τοξεύει η πράξη σου, προς τον ουρανό οδηγεί των λόγων σου η ομορφιά, θεϊκή Υπατία. Ω συ των πνευματικών επιστημών υπέρλαμπρο αστέρι».

http://m.lifo.gr/articles/san_simera/135980/ypatia-i-gynaika-symvolo-tis-isotitas-poy-latrepse-tin-epistimi

ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ-ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ '' Πως θα ήταν ο κόσμος σήμερα αν οι Έλληνες δεν είχαν προσβληθεί από τη χριστιανική νόσο


Αποτέλεσμα εικόνας για ελληνισμος χριστιανισμος

                                                     Του Γιάννη Θεοδωρόπουλου .
Αν ανατρέξουμε στην Αρχαία Ελλάδα βλέπουμε ότι Ο Θαλής το 500 π.χ. είχε ανακαλύψει το στατικό Ηλεκτρισμό. Ο Λεύκιππος και Ο Δημόκριτος το 400 π. χ. διατυπώνουν την Ατομική θεωρεία, που είναι η πρώτη σοβαρή προσπάθεια υλιστικής εξήγησης του κόσμου, χωρίς παρέμβαση καμιάς υπερφυσικής δύναμης. Ο Αρίσταρχος το 300 π.χ. διατύπωνε πρώτος την Ηλιοκεντρική θεωρία, Ο Ερατοσθένης το 250 π.χ. αποδεικνύει την σφαιρικότητα της Γης, και υπολογίζει τη περίμετρο της, με αρκετή ακρίβεια, σε 252.000 στάδια. 700 δε πλέον χρόνια αργότερα, αλλά ακόμη και σήμερα, η Εκκλησία μας λέει ότι η Γη επιπλέει των υδάτων, όπως σαφώς ψέλνεται την Μ. πέμπτη « ο εν ύδασι την γην κρεμάσας.» Χαίρε σκότος……..
Ο Πυθαγόρας έβαζε τις βάσεις των Μαθηματικών, ο Ευκλείδης της Γεωμετρίας, ο Αρχιμήδης με ένα πλήθος μηχανικών επινοήσεων, και ο Ήρων ο Αλεξανδρεύς κατασκεύασε την πρώτη ατμομηχανή, (Ατμοστρόβιλος), το 150 π. χ. Μια κατασκευή που είχαν εφαρμοσθεί δύο τρομερές εφευρέσεις. Η δύναμη του ατμού, που ακόμη και σήμερα κινεί πλοία και Ατμοηλεκτρικά εργοστάσια, και η δύναμη των αερίων, που σήμερα είναι η τελευταία λέξη για την κίνηση των πυραύλων, των αεροπλάνων, και των διαστημοπλοίων.
Ο Ιπποκράτης το 400 π. χ. Αποφαίνεται αυτό που η σύγχρονη ιατρική έχει αποδείξει ότι ο δαιμονισμός είναι ασθένεια και συγκεκριμένα πάθηση του εγκεφάλου, ενώ Ο Χριστός (καίτοι γιος Θεού, όπως έλεγε), δεν το γνώριζε, και διέταζε τα δαιμόνια να εξέλθουν από τους ασθενείς......που δεν ήταν ασθενείς, αλλά κατά πάσα πιθανότητα ήταν αβανταδόροι, μέλη της 70μελούς ομάδας που προηγήτο του Χριστού. (όρα κατά Λουκά κεφ.Ι΄ παρ.1).
Ο πολύπλοκος μηχανισμός των Αντικυθήρων που ανασύρθηκε από τη θάλασσα τον περασμένο αιώνα, κατασκευασμένος το 100 π.χ. πιθανόν από τον μαθηματικό, αστρονόμο, και γεωγράφο Ίππαρχο τον Ρόδιο, η από μαθητή του Αρχιμήδη, αποτελεί το πρώιμο στάδιο των σύγχρονων ηλεκτρονικών υπολογιστών και μαρτυρεί το υψηλό επίπεδο επιστημονικής γνώσης και τεχνολογίας των Αρχαίων Ελλήνων. Μια γνώση που δεν θα αργούσε να δώσει τους καρπούς της που δεν ήταν άλλοι από την βιομηχανική και τεχνολογική επανάσταση. Προσφέροντας τα πολύτιμα αγαθά της στην ανθρωπότητα. Δυστυχώς όμως για την ανθρωπότητα, η επανάσταση που άρχισε να εκδηλώνει τα πρώτα της δειλά βήματα στην Αλεξάνδρεια, στην Ιωνία, στον κυρίως Ελλαδικό χώρο στην κάτω Ιταλία, δεν πραγματοποιήθηκε διότι με την υποταγή τους στους Ρωμαίους, αλλά κυρίως στον Χριστιανισμό, εκατοντάδες χιλιάδες θανατώθηκαν, μαζί και οι σοφοί τους, και όσοι διέφυγαν το θάνατο, ετέθησαν υπό διωγμό. Οι επιστημονικές και τεχνολογικές τους γνώσεις οδηγήθηκαν σε διαπόμπευση, κατασυκοφάντηση, και τελικώς στον ενταφιασμό τους, από τους ( Άγιους) πατέρες της Εκκλησίας, για πάνω από 15 αιώνες, με τα γνωστά ''πίστευε και μη ερεύνα'' και ''απαρνήσου τα υλικά αγαθά και σώσε την ψυχή σου''.
Για 1000 και πλέον χρόνια Βυζαντινοχριστιανικής κυριαρχίας στον Ελλαδικό χώρο εκεί που κατά τους κλασικούς και Ελληνιστικούς χρόνους ένα πλήθος φιλοσόφων, φυσικών, αστρονόμων υπηρετούσαν τη γνώση και την ελεύθερη σκέψη, δεν κατέστη δυνατόν να αναδειχθεί ένας σημαντικός φιλόσοφος ένας φυσικός. Ο μόνος σημαντικός φιλόσοφος Γεώργιος Γεμιστός η Πλήθων πήρε αποστάσεις από τον Χριστιανισμό.
Ο Πλάτωνας διατύπωσε τις φιλοσοφικές του θέσεις περί το 350 π.χ. και το 1450 μ.χ. ιδρύεται στην Ιταλία πανεπιστημιακή έδρα Πλατωνικών σπουδών. Ο Πλάτωνας καλείται από το μακρινό παρελθόν, να ανάψει το σβησμένο φως της ελεύθερης σκέψης και γίνεται ταυτόχρονα ο στυλοβάτης της Αναγέννησης. Οι υγιώς σκεπτόμενοι άνθρωποι εξανίστανται, πως μετά από 1800 χρόνια ζητάνε τα φώτα του σοφού μας προγόνου. Δεν μπορούν να πιστέψουν ότι στα τόσα χρόνια που πέρασαν δεν παράχθηκε καμιά φιλοσοφική σκέψη παρά μόνο «κυριελέησον»
Όλα αυτά τα ανωτέρω επιτεύγματα της διανόησης, της τότε επιστήμης και τεχνολογίας των Ελλήνων, τα σκέπασε το σκοτάδι της Χριστιανικής θρησκοληψίας για 1500 χρόνια, μέχρι που η βιομηχανική και τεχνολογική επανάσταση έγινε τον 18ον αιώνα. Μια επανάσταση που έφερε όχι μόνο υλικά αγαθά, αλλά και αλματώδη πρόοδο στην Ιατρική και την Φαρμακευτική, εξαλείφοντας τις τρομερές ασθένειες, χολέρα, ευλογιά. τύφο, πανώλης, φυματίωση, που είχαν θερίσει εκατομμύρια ανθρώπους, εξαφανίζοντας πολλές φορές πόλεις ολόκληρες. Όπως η πνευμονική πανώλης που ενέσκηψε στην Ευρώπη το 1346 είχε σαν αποτέλεσμα το θάνατο 25.000.000 ανθρώπων.
Η Χριστιανική θρησκοληψία είχε και έχει ρίξει τον κόσμο στην αναμονή ενός θαύματος, ενώ εκατομμύρια θαύματα έχει κάνει η επιστήμη και με αποδείξεις. Μήπως έχει αναλογισθεί κανείς ποιοι είναι οι ηθικοί αυτουργοί των εκατομμυρίων ανθρώπων που χάθηκαν από τις τρομερές ασθένειες, λόγω μη υπάρξεως των σύγχρονων φαρμάκων. Καθ’ ότι η τεχνολογική και βιομηχανική επανάσταση εικάζεται ότι έπρεπε να είχε γίνει 1000 χρόνια νωρίτερα. Χωρίς καμία αμφιβολία οι ηθικοί αυτουργοί, για αυτό το μεγάλο έγκλημα εις βάρος της Ανθρωπότητας, είναι ο Χριστιανισμός, αλλά κυρίως οι ( Άγιοι ) πατέρες, για τον τρόπο που τον εφάρμοσαν. Νόμισαν μέσα στη μικρότητα τους αυτοί οι διανοητικώς ανάπηροι νανίσκοι, ότι είναι οι εκλεκτοί που είδαν το Φως το αληθινό, και μη δυνάμενοι να συγκριθούν με το εκθαμβωτικό Φως που εξέπεμπαν οι γίγαντες της Ελληνικής διανόησης, συνεπικουρούμενοι και από τα εξοντωτικά Αυτοκρατορικά διατάγματα, (κώδικες), επιδόθηκαν σε μια άνευ προηγουμένου Γκεμπελίστικη μέθοδο συκοφαντίας. Επί πλέον δε οργάνωσαν ορδές καλογέρων ισοπεδώνοντας Ναούς και καταστρέφοντας έργα τέχνης πραγματικά αριστουργήματα του Ελληνικού πολιτισμού. Αλλά το χειρότερο ήταν ο ενταφιασμός της Ελληνικής επιστημονικής γνώσης για 15 αιώνες, με τραγικές συνέπειες για την ανθρωπότητα.
Αυτά τα ανθρωπάρια είχαν καταφέρει με τις θρησκευτικές τους παπάρες, να αποβλακώσουν τις λαϊκές μάζες, μέχρι και τον περασμένο αιώνα. Χαρακτηριστικές είναι οι απόψεις των «κολλυβάδων» παπάδων για το κίνημα του διαφωτισμού που σάρωνε την Ευρώπη. Επιδόθηκαν σε πλούσια συγγραφική δράση κατά των νέων ιδεών, και μακροσκελή λίβελο κατά της Γαλλικής επανάστασης, και του Ελληνικού πολιτισμού.
Κατ’ αυτούς η Ευρώπη είναι βόρβορος ακολασίας, η πρόοδος των επιστημών πηγή αθεΐας οι νέοι φιλόσοφοι «αντίχριστοι»? Κοντά στην αθεΐα μετοχετεύουν στις ψυχές και το «δολερόν φαρμάκι της αποστασίας». Ακόμη διδάσκουν «το γένος των Ελλήνων είναι άξιον περιφρονήσεως και ταλανισμού, όχι διότι του έλειψαν οι Ηράκλειτοι, οι Πυθαγόριαι, οι Πλάτωνες, και οι Αριστοτέλεις και οι τιούτοι άλλοι μετεωρολέσχαι, αλλά διότι έλειψαν οι Αθανάσιοι, οι Βασίλειοι, οι Κύριλλοι».
Σήμερα με δέος παρακολουθούμε από ντοκιμαντέρ, από επιστημονικά βιβλία και περιοδικά, η και από άμεση χρήση, τα επιτεύγματα της σύγχρονης τεχνολογίας. Να κατασκευάζονται θεόρατα και υπερπολυτελή κρουαζιερόπλοια, με 2.5000 καμπίνες. Πανίσχυρα αεροπλανοφόρα. Γιγαντιαία αεροσκάφη των 700 θέσεων. Αμαξοστοιχίες και οχήματα που μας εκπλήσσουν. Πυραύλους που η ισχύ τους μετράτε σε εκατομμύρια ίππους ικανούς να μεταφέρουν διαστημόπλοια στη σελήνη, και στους διαστημικούς σταθμούς. Αξονικούς τομογράφους και ένα πλήθος ακόμη μηχανημάτων που συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής του ανθρώπου. Με θλίψη όμως διαπιστώνουμε πως μας κατάντησαν οι (Άγιοι) πατέρες και το παπαδαριό, η Ελλάδα να είναι απούσα από αυτά τα επιτεύγματα, παρ' ότι οι προγονοί μας πρωτοστάτησαν στην τεχνολογία.
Σήμερα η τεχνολογία με την βοήθεια της μικροηλεκτρονικής καλπάζει με ιλιγγιώδης ρυθμούς, που δεν μπορούμε να προβλέψουμε την εξέλιξη της ούτε τα αμέσως επόμενα 50 χρόνια. Ποια θα είναι τα επιτεύγματά της όμως μετά από 500 η 1000 χρόνια είναι αδύνατον να συλλάβει ο ανθρώπινος νους. Το DΝΑ η νανοτεχνολογία και η βιοτεχνολογία θα αλλάξουν ριζικά τη ζωή των επόμενων γενεών.
Σκεφθείτε ότι τα ασύλληπτα αυτά επιτεύγματα, θα τα απολαμβάναμε και εμείς σήμερα, και το κέντρο των επιτευγμάτων θα ήταν η Ελλάδα, αν οι Έλληνες δεν είχαν προσβληθεί από την Χριστιανική νόσο.
Ιωαννης Θεοδωροπουλος

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018

Σήμερα τιμούμαι την γυναίκα. Η θέση της στην κοινωνία στο ρόλο της μάνας μοναδική.

Του Γιάννη Θεοδωρόπουλου.
Σήμερα τιμούμαι την γυναίκα. Η θέση της στην κοινωνία στο ρόλο της μάνας μοναδική.
Αλλά στο πέρασμα των αιώνων διαδραμάτισε επαξίως και άλλους ρόλους.
Θέλω να αναφερθώ στην διάσημη Αλεξανδρινή φιλόσοφο Υπατία.
Το άνθος αυτό της Ελληνικής διανόησης, που διέπρεψε σε τομείς που συνήθως ήταν προνόμιο των ανδρών. Είναι ευκαιρία σήμερα να απαιτήσουμε και να αποτίσουμε τιμή και μνήμη στην Υπατία που πρέπει για όλες οι γυναίκες να αποτελεί το ίνδαλμα τους.
 Τα Μ.Μ.Ε. πρέπει να αναλάβουν αυτό το σκοπό, γιατί είναι η 4η εξουσία.
Δυστυχώς όμως φέρουν μεγάλη ευθύνη γιατί σήμερα τα Μ.Μ.Ε. κινούνται με γνώμονα την ακροαματικότητα, και την αναγνωσιμότητα. Προβάλλουν θέσεις και γραπτά μοναχών που στην πλειοψηφία τους στερούνταν και στερούνται μόρφωσης ανικάνων να αντιμετωπίσουν την ζωή μέσα στην κοινωνία, όπως η πλειοψηφία των ανθρώπων.
Αμφιβόλου λογικής, γιατί ένας λογικός άνθρωπος δεν πάει να γίνει μοναχός.
Δυστυχώς οι μοναχοί αυτοί παραμυθιάζουν τους θρησκόληπτους με φανταστικούς βίους Αγίων, ανύπαρκτα θαύματα, θρησκευτικές ασυναρτησίες που τις προβάλλουν για προφητείες, ανύπαρκτα Κρυφά Σχολειά, και ότι τους κατεβάσει η κούτρα τους.
Μας έχουν πασάρει καμιά εικοσαριά χιλιάδες κοκορόμυαλους και άχρηστους αγίους για την κοινωνία, διότι τίποτα δεν προσέφεραν στον παγκόσμιο πολιτισμό.
Δυστυχώς και πάλι το επίπεδο των Μ.Μ.Ε. είναι υπό το μηδέν.
Γιατί ένα δάσκαλο τον ακούν είκοσι μαθητές ενώ ένα Μ.Μ.Ε. το ακούνε ίσως και δύο εκατομμύρια άνθρωποι, όπως έλεγε ο Λιαντίνης.
Ενώ αντιθέτως έχουμε τόσο αξιόλογους, και λαμπρούς προγόνους με την Υπατία να κατέχει εξέχουσα θέση σε αυτό το πάνθεον. Αλλά αυτούς τους θυμόμαστε μόνον όταν θέλουμε να κομπάσουμε, και να ανεβάσουμε τις μετοχές μας.
Ότι είμαστε απόγονοι εκείνων.
Αν θέλουν τα Μ.Μ.Ε. να βελτιώσουν την θέση τους και την υπόληψη τους στις εκτιμήσεις των πολιτών, να αναλάβουν αυτήν την κίνηση να καθιερωθεί η 8/3 επί πλέον και μνήμη για την Υπατία.

 Ιωαννης Θεοδωροπουλος

8 Μαρτίου η γιορτή της γυναίκας.


8 Μαρτίου η γιορτή της γυναίκας.
Μία ημέρα που πολλά άτομα την κοροϊδεύουν , γιατί δεν ξέρουν πόσο ιερή μέρα είναι για την γυναίκα.
Ας πάρουμε τα γεγονότα από την αρχή.
Η γυναίκα ήταν πάντα στην δεύτερη μοίρα ή πιο σωστά σκλαβα στο αντίθετο φύλλο λόγω της ανδροκτατουμενης κοινωνίας .
Τίποτα δεν πήρε εύκολα από τα ιστορικά χρόνια.
Όμως η γιορτή της γυναίκας αν και ξεκίνησε να γιορτάζεται από το 1909 η αιτία ήταν από τις γυναίκες που έκαναν την επανάσταση τους το 1857 στην Νέα Υόρκη. 
Ήταν προς τιμή των γυναικών που καήκαμε σε ένα εργοστάσιο στα μέσα 1800 Αυτές οι γυναίκες δούλευαν κάτω σε άθλιες συνθήκες. 
Όταν πήρε φωτιά το εργοστάσιο εγκλωβίστηκαν. 
Λένε ότι οι φωνές τους από το πόνο που έλιωναν από την φωτιά μέχρι τα βουνά ράγισαν. 
Από τότε κάθε χρόνο 8 Μαρτίου κάποιες γυναίκες τις τιμούσαν μέχρι που έγινε η μεγάλη απεργία το, 1857 προς τιμή αυτών των γυναικών που έχασαν την ζωή τους γνωρίζοντας το μεροκάματο του τρόμου. Από τότε έγιναν πολλοί αγώνες για τα δικαιώματα σε σωστές συνθήκες εργασίας και για μία πιο καλή ανθρώπινη ζωή. 
Μην ξεχνάμε ότι ακόμα πολλές γυναίκες ζουν κάτω από άθλιες οικογενειακές και εργατικές συνθήκες και σε πολλά μέρη δεν έχουν καμία θέση στην κοινωνία. 
Εμείς οι γυναίκες πρέπει πάντα να τιμάμε αυτή την γιορτή. 
Μην ξεχνάμε ότι είναι ιερή όπως η πρωτομαγιά. 
Γυναίκες χρόνια πολλά και όσες ζουν κάτω σε άθλιες συνθήκες να προσπαθήσουν με την δύναμη της ψυχής να ξεφύγουν. 
Χρόνια πολλά......

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΖΑΝΝΗ

Τρίτη 6 Μαρτίου 2018

ΝΙΤΣΕ: ΤΙ ΕΙΠΕ ΕΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΑΙΔΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ KATAΔΙΚΑΖΩ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ

Φρίντριχ Νίτσε: Για τη Χριστιανική θεώρηση. | Απελευθέρωση απο τα δεσμά.

Απαγγέλλω κατά της χριστιανικής Εκκλησίας την εσχάτη όλων των κατηγοριών. Θεωρώ τον Χριστιανισμό ως την μεγαλύτερη διαφθορά. Μετέβαλε κάθε αξία σε απαξία, κάθε αλήθεια σε ψέμα, κάθε τί έντιμο σε αχρειότητα. Τον θεωρώ ως την μεγαλύτερη κατάρα και διαστροφή, το μεγαλύτερο εκδικητικό ένστικτο, που προκειμένου να επιβληθεί χρησιμοποίησε κάθε μηχανορραφία και υποχθόνιο μέσο, δεν δίστασε μπροστά σε καμιά μικροπρέπεια.
Τον ονομάζω το ανεξίτηλο στίγμα της ανθρωπότητας.
Νίτσε – Nietschze Βόννη 1865
Ο Φρειδερίκος Βίλχελμ Νίτσε ήταν παπαδοπαίδι. Γεννήθηκε στις 15 Οκτωβρίου 1844 και μεγάλωσε στην πόλη Ραίκεν (Röcken), κοντά στη Λειψία. Ο πατέρας του Καρλ Λούντβιχ Νίτσε ήταν λουθηρανός ιερέας ενώ η μητέρα του, Φραντσίσκα Αίλερ ήταν κόρη του ιερέα Ντάβιντ Φρήντριχ Αίλερ. O Nίτσσε καταγόταν από βαθιά θρησκευόμενη οικογένεια και οι γονείς του τον προοριζόταν να σπουδάσει Θεολογία και να γίνει κληρικός. Φοίτησε στο δημοτικό σχολείο της πόλης Ραίκεν μέχρι το 1854, το σχολικό του πρόγραμμα περιλάμβανε κυρίως θρησκευτική αγωγή, ενώ παράλληλα ξεκίνησε μαθήματα λατινικών και αρχαίων ελληνικών. Από τα παιδικά του χρόνια, έγραφε ποιήματα θεατρικά έργα και μουσικές συνθέσεις και συμμετείχε στη σχολική χορωδία.
 Αν και από νωρίς υπήρχε η οικογενειακή καθοδήγηση να γίνει κληρικός, ο Νίτσε άρχισε να αμφισβητεί τον χριστιανισμό και το φθινόπωρο του 1862 τον απόρριψε οριστικά. Σπούδασε κλασική φιλολογία στη Βόννη και τη Λειψία , και όταν απεφοίτησε σε ηλικία 25 ετών διορίστηκε καθηγητής στο πανεπιστήμιο της Βασιλείας στην έδρα της Κλασικής Φιλολογίας.
Τον Σεπτεμβρίου του 1864 ξεκίνησε σπουδές κλασικής φιλολογίας στο πανεπιστήμιο της Βόννης. Παράλληλα, γράφτηκε στο θεολογικό τμήμα για να αποκτήσει γνώσεις και να καταφερθεί με φιλολογική κριτική κατά της Καινής Διαθήκης, και του Χριστιανισμού.
Μετά την ολοκλήρωση των θεολογικών του σπουδών στη Βόννη το 1865 ο Νίτσε υπήρξε δριμύτατος επικριτής των κατεστημένων σκέψεων και ιδιαίτερα του Χριστιανισμού. Το 1889 σε ηλικία 44 ετών άρχισε να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας.
Του συμπαραστάθηκαν η μητέρα του, και η αδελφή του, Ελίσαμπεθ Φούρστερ-Νίτσε.
Πέθανε το 1900 από εγκεφαλικό στη Βαϊμάρη. Έγραψε κριτικά δοκίμια πάνω στην θρησκεία, την ηθική, τον πολιτισμό, την φιλοσοφία και τις επιστήμες. Σπουδαιότερα έργα του:
"Τάδε έφη Ζαρατούστρα", " Η Θέληση της Δύναμης", " Η Γέννηση της Τραγωδίας", "Πέραν του Καλού και του Κακού", " Ecce Homo".
Ενδυμίων Γεώργιος Κοσμόπουλος
Γεώργιος Κοσμόπουλος

Να φύγει ο Μουσταφά από την απόρρητη επιτροπή Άμυνας

ΟΙ ΓΥΠΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ - Αν χαθεί και η Δικαιοσύνη η Πολιτεία στο χάος πλέει και στην οδύνη

Αποτέλεσμα εικόνας για ΟΙ   ΓΥΠΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ

Με ρώτησαν τι εστί  διαφθορά;
οι βρωμερές Αρπίυες που τρώνε το φαί του
φτωχού Φινέα , είναι
της Υγείας η  Λερναία   με τα χίλια κεφάλια, αν ένα   κόψεις χίλια  φυτρώνουν, είναι
οι   μιζαδόροι- χρυσοκάνθαροι    στα οπλικά
που τα τσεπώνουν,  είναι
η κατσαρίδα   στις δημόσιες υπηρεσίες 
που γεννάει , είναι
το ασβοειδές που  ζει σε λαγούμια παρανομίας
σε  τόση  δυσοσμία που κανείς δεν το ακουμπάει
Πρώτοι στη διαφθορά οι πολιτικοί
οι μεταπολιτευτικοί  οι  πιο  φημισμένοι
γλύφουνε  το  μέλι  τρώνε και  το κουβέλι
και με το νόμο   αμνηστευμένοι
Δεύτερες  στη διαφθορά οι τράπεζες
των Ρότσιλδ ιδιοκτησίες
και των  πεφωτισμένων «Οβριών»
πουλάνε αέρα    ρουφάνε  αίμα
στις ανθρωποθυσίες
Τρίτες στη διαφθορά οι   πολυεθνικές
θηριώδεις και ανταγωνιστικές
οι μεγάλες  τρώνε τις μικρές
τις  προσκαλούμε  και  για ευκαιρίες  επενδυτικές
κάνουν νόμιμη  διαφθορά
γιατί κανείς να τις ελέγξει ούτε ξέρει
ούτε και αποτολμά
Διαφθορά είναι να κλέβεις όχι γιατί πεινάς
τα πλούτη του Μίδα στα νησιά του Μαμμωνά να  πας
Πελώρια διαφθορά το  φαί να στερείς στα παιδιά
και  πόρους  στην  παιδεία
πολέμους να κάνουν για να οικονομήσουν
τα οπλοποιεία
και τα παιδιά  δεν πειράζει ας σκοτωθούν
όμως αν μας επιτεθούν είναι άλλη ιστορία
λιοντάρια θα γίνουμε και  θα   νικήσουμε την Τουρκία
Όταν κλέβεις του γέροντα την συνταξούλα  ,
το επίδομα της πολύτεκνης μανούλας
οι πολιτικοί φαταούλες τα τρώνε ούλα
και η μίζα  πάει  σπίτι  με την βαλιτσούλα
Διεφθαρμένες    οι  κομματικές συμμορίες
για  την κρατική   πίτα
ανελέητη αλληλοεξόντωση  μέχρι τελικής πτώσεως
και της  Ελλαδίτσας μας την ήττα
αυτοί που χτύπησαν το χρηματιστήριο
και βγήκαν αθώοι, οι μιζαδόροι και οι οπλεμπόροι
και η δικαιοσύνη που δεν είχε βούληση
δεν έχει μπόι
Δεν είναι μόνο στα λεφτά η διαφθορά
είναι και  στις αξίες
με  νέα φρούτα δηλητηριάζουν τα παιδιά
και  με απαξίες
τα κανάλια ανεμιστήρες διαφθοράς
την σκορπούν αριστερά και δεξιά σαν τη βεντάλια
και για τον σουλτάνο τους  πέφτουν τα σάλια
Ο έρωτας  δεν είν’ διαφθορά
μόνο της σάρκας η εμπορία
μέγιστη  διαφθορά  η παιδεραστία
διαστροφή η ομοφυλοφιλία
Το νόμιμο δεν είναι πάντα δίκαιο
τους νόμους τους φτιάχνουνε ανθρώποι
κάθε φορά τους  κόβουν και τους ράβουνε
για το δικό τους  φαγοπότι
Πλούτος χωρίς μόχθο χωρίς  εργασία
απόλαυση χωρίς συναίσθημα αλλά με βία
εμπόριο χωρίς ήθος μόνο για να κερδοσκοπήσεις
γνώση  από μεροκαματιάρη επιστήμονα για να ζήσει
επιστήμη χωρίς ανθρωπιά   συστήματα να  φτιαχνει οπλικά
για να πολεμήσει, όντως  διαφθορά    όλα αυτά
αλλοίμονο στον κόσμο αν τα συνεχίσει
Διεφθαρμένος και ο ηγέτης που   κάνει διομολογήσεις
το τιμόνι  αντίθετα απο την λαϊκή   βούληση
έχει  στρίψει
επειδή το θέλει  ο δανειστής και   «υπερτραπεζίτης»
τη χώρα   στα μνημόνια  την έχει ρίξει
Διεφθαρμένοι   οι γονείς
που τα παιδιά τους  στην ασωτία παραδίδουν
πέφτουν στα ναρκωτικά και στη χλιδή
και τα εκδίδουν
Η  διαφθορά  προάγει    παρανομία
διεφθαρμένος και κείνος που την ελευθερία
την θεωρεί αναρχία, τον ευδαιμονισμό ευδαιμονία
και  απέχει από την αρετή όσο η Γή από το Δία
Κι’ άλλα συνιστούν διαφθορά
τα κάλυψα   μετρίως
για να τα καλύψω ολοκληρωτικά
να  συγγράψω θα έπρεπε βιβλίο.
Διεφθαρμένοι πολιτικοί , ανάπηρη  η Πολιτεία
του Συντάγματος βιαστές, ωχρή η  Δημοκρατία
οι κλέφτες και καταχραστές δεν φέρνουν σωτηρία
ανδρεία και αρετή θέλει η δημοκρατία
Αν  χαθεί  και η Δικαιοσύνη
η Πολιτεία στο χάος πλέει και στην οδύνη,
όλοι τούτες τις στιγμές  έχουμε τεράστια ευθύνη
η πατρίδα μας να επιβιώσει και μεγάλη  να γίνει

Αμφικτύων
*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης,
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων λογοτεχνών
http://amphiktyon.blogspot.com/