Σάββατο 25 Μαρτίου 2017

Δεν είναι όλες οι μαντίλες ίδιες – Αυτά είναι αληθινά Ελληνόπουλα

Επιμέλεια κειμένου Σεμπαϊδήν Καραχότζα
Φωτογραφίες από την παρέλαση των σχολείων στη Σμίνθη: Μιχάλης Πασσαλής

Είναι πομακόπουλα της ορεινής Ξάνθης, μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα αλλά ΕΛΛΗΝΕΣ στην καταγωγή και στην ψυχή. Παιδιά προγόνων που όποτε χρειάστηκε βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή της μάχης για να μας παραδώσουν μια Ελλάδα ελεύθερη. Αυτά τα περήφανα ελληνόπουλα με τα οποία ως συνήθως δε θα ασχοληθεί κανένα από τα μεγάλα ΜΜΕ γιόρτασαν την επέτειο της 25ης Μαρτίου κρατώντας με υπερηφάνεια την ελληνική σημαία. Βρέθηκαν εκεί όχι από υποχρέωση αλλά για να τιμήσουν τους αγώνες των ΕΛΛΗΝΩΝ παππούδων τους. Αυτά τα Ελληνόπουλα είναι το μέλλον της Θράκης, της Ελληνικής Θράκης. Τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο.    
Φωτογραφίες από παρέλαση των σχολείων στον Εχίνο: Δημήτρης Λαβτζής FB
 

ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΟΛΗΠΤΩΝ.- Τού Ιωάννη Θεοδωρόπουλου


Τι θα γίνει με τα θρησκευτικά στα σχολεία | iEllada.gr

Μου είναι αδιανόητο το πάθος των θρησκόληπτων για το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία. Επιμένουν σε ένα μάθημα που διδάσκει ανοησίες. Επιμένουν σώνει και καλά τα παιδιά μας να μάθουν και να θεωρούν της ανοησίες που φαντάστηκαν δίδαξαν και έγραψαν οι Εβραίοι από τον Μωυσή και μετά μέχρι τον Χριστό και τους Αποστόλους ως πραγματικότητα.
Μόνο άτομα που στερούνται λογικής μπορούν να πιστεύουν ότι υπάρχει «παράδεισος, κόλαση, μετά θάνατο ζωή, γκάστρωμα με τον κρίνο, Ανάσταση νεκρών, Δευτέρα παρουσία, δαίμονες, Άγγελοι, κ.λ.π.». που αποβλέπει το πάθος των θρησκόληπτων να χάνουν το χρόνο τους τα παιδιά μας στο σχολείο και να διδάσκονται ουτοπίες. Μας λένε ότι στο μάθημα αυτό διδάσκονται την ηθική. 
 Όμως εγώ έχω να τους πω ότι όσα «ου φονεύσεις» και να πει η θρησκεία αυτός που έχει σκοπό να πράξει τον φόνο θα τον κάνει. Αν όμως του πει η συνείδηση του όχι δεν θα το κάνεις σίγουρα δεν θα το κάνει. Άρα ο ενάρετος τρόπος ζωής είναι καθαρά θέμα συνειδησιακό, που μας οδηγεί σε φιλοσοφική θεώρηση του. Οπότε η θρησκεία δεν έχει κανένα λόγο να ασχολείται με φιλοσοφικά θέματα. Άλλωστε τους φιλοσόφους από τον μεσαίωνα και μετά τους έχει θέσει σε άγριο διωγμό.
Όταν ο άνθρωπος διέπεται από λογική, έχει την στοιχειώδη μόρφωση, και διαθέτη συνείδηση που του ελέγχει και κατευθύνει τις πράξεις του, θεωρείτε μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα, και δεν έχει ανάγκη καμία θρησκεία, να του υποδείξει πως θα διάγει βίο ενάρετο.
Το Ιερατείο αφήνει να εννοηθεί ότι ο Θεός δεν δημιούργησε τον τέλειο κόσμο και αυτοί αγωνίζονται να τον διορθώσουν. Άρα είναι ανώτεροι από το Θεό. Τι άλλο θα ακούσουμε από το παπαδαριό.
Μας λένε ακόμη ότι είναι η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων οι ορθόδοξοι χριστιανοί. 

 Μα με αυτό που λένε υποτιμούν την νοημοσύνη τους. Γιατί αν δώσεις την αποκλειστική δυνατότητα σε μια άλλη νέα θρησκεία να διδάσκει τα πιστεύω της στα σχολεία σε τρεις με τέσσερις γενιές θα είχε δημιουργήσει μια νέα πλειοψηφία. Πόσο μάλλον ο Χριστιανισμός που για 1700 χρόνια έχει αυτό το προνόμιο. Το θέμα όμως έχει την οικονομική του διάσταση, το συντηρεί το ιερατείο για να εξασφαλίζει πιστούς που θα γεμίζουν το παγκάρι.

Ιωαννης Θεοδωροπουλος

1821: Εκεί όπου 8.000 Τούρκοι κατατροπώθηκαν από 1.600 Έλληνες


1821: Εκεί όπου 8.000 Τούρκοι κατατροπώθηκαν από 1.600 Έλληνες - ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ


Βρισκόμαστε στον πέμπτο μήνα από την κήρυξη της ελληνικής επανάστασης, τον Αύγουστο του 1821.
Μέχρι τότε, οι Τούρκοι είχαν καταφέρει να καταπνίξουν την επανάσταση στη Μακεδονία, αλλά όχι στην κεντρική Ελλάδα. Με μάχες στην Αλαμάνα (23 Απριλίου 1821) ο Αθανάσιος Διάκος, στο Χάνι της Γραβιάς (8 Μαΐου) ο Οδυσσέας Ανδρούτσος και στα Βρυσάκια της Εύβοιας (15 Ιουλίου) ο Αγγελής Γοβγίνας, προσπάθησαν να ανακόψουν την κάθοδο των Τούρκων στην Πελοπόννησο και κατόρθωσαν να τους καθηλώσουν στη Βοιωτία, όπου περίμεναν ενισχύσεις.
Τον Αύγουστο του 1821 οι Τούρκοι οργάνωσαν νέα, ενισχυμένη εκστρατεία κατά της Πελοποννήσου. Μια δύναμη από 8.000 ενόπλους – οι περισσότεροι έφιπποι – και πλήθος άμαξες φορτωμένες με εφόδια, με επικεφαλής το γνωστό από την εκστρατεία της Χαλκιδικής Μπεϊράν πασά, ως αντιστράτηγο, και τους Μεμίς πασά, Σαχίν Αλή πασά και Χατζή Μπεκίρ πασά, κατέβηκε από τη Λάρισα και στρατοπέδευσε στο Ζητούνι (Λαμία), ενώ μία άλλη από 4.000 άνδρες με επικεφαλής τον Μαχμούτ πα­σά της Δράμας στρατοπέδευσε στον Δομοκό. Σχέδιο των Τούρκων ήταν οι δυνάμεις αυτές, αφού ενωθούν με τις δυνάμεις του Κιοσέτ Μεχμέτ πασά και του Ομέρ Βρυώνη, να προελάσουν στην Πελοπόννησο και να λύσουν την πολιορκία της Τριπολιτσάς.
Την είδηση για την άφιξη της τουρκικής στρατιάς στη Λαμία μετέφερε στους Έλληνες οπλαρχηγούς ο Γιάννης Δυοβουνιώτης.

Ο σχεδιασμός της μεγάλης μάχης

Το μεγάλο ζήτημα που τέθηκε στη σύσκεψη των οπλαρχηγών στο Ρεγγίνι Λοκρίδας στις 16 Αυγούστου, ήταν το δρομολόγιο που θα ακολουθούσε η τουρκική στρατιά στην κάθοδό της προς τη Βοιωτία.
Η μια διαδρομή ήταν μέσω της  Μενδενίτσας και του όρους "Καλλίδρομο". Αυτή η διάβαση ήταν απόκρημνη και δύσβατη.
Η δεύτερη διαδρομή περνούσε πίσω από τα σημερινά Καμμένα Βούρλα και τον Αγ. Κωνσταντίνο από μια δασώδη κοιλάδα, στη συνέχεια από τη στενή διάβαση των Βασιλικών, και κατέληγε στην Λιβαδειά.
Οι οπλαρχηγοί με επικεφαλής το Γ. Γκούρα (πρώην πρωτοπαλίκαρο και μετέπειτα διώκτης του Ανδρούτσου) υποστήριξαν ότι έπρεπε να οργανωθεί άμυνα στην πρώτη διαδρομή, στα στενά της Φοντάνας.
Ο Γιάννης Δυοβουνιώτης όμως, εξαιρετικά έμπειρος και γνώστης της περιοχής υποστήριξε ορθά, ότι οι Τούρκοι θα περάσουν από τα στενά των Βασιλικών καθώς οι άμαξες και τα δυσκίνητα εφόδια που μετέφεραν, δεν θα μπορούσαν να περάσουν από τα στενά της Φοντάνας.
Έτσι άφησαν μόνο 200 άνδρες στη Φοντάνα και κινήθηκαν προς την κοιλάδα των Βασιλικών.

Δείτε από ψηλά τα στενά, την κοιλάδα και το πεδίο της μάχης στο εντυπωσιακό βίντεο του haanity:

Ελληνική Επανάσταση 1821
Οι δυνάμεις των Ελλήνων, περίπου 1.600 άνδρες, τοποθετήθηκαν σύμφωνα με το σχέδιο του Δυοβουνιώτη – ο οποίος ορίστηκε και αρχηγός - ως εξής: Στο πυκνό δάσος στην είσοδο της διάβασης ο Δυοβουνιώτης, στο εσωτερικό δεξιά ο Αντώνης Κοντοσόπουλος και αριστερά ο Κομνάς Τράκας, ο Κώστας Καλύβας και ο Κώστας Μπίτης και στην έξοδο της διάβασης ο Γκούρας, ο Πανουργιάς και ο γιος του αρχηγού, ο Γιώργος Δυοβουνιώτης – στον οποίο οφείλουμε και περιγραφή της μάχης – ενώ 200 άνδρες υπό τον Παπαντρέα στάλθηκαν στη διάβαση της Φοντάνας.
Συνολικά παρατάχθηκαν 1.600 Έλληνες έναντι 8.000 Τούρκων.
Στις 26 Αυγούστου 1821 το τουρκικό ιππικό δύναμης δύο χιλιάδων που είχε σταλεί προς αναγνώριση του στενωπού αποδεκατίστηκε. Δύο μέρες αργότερα, στις 28 Αυγούστου ο Μπεϋράν Πασάς κινήθηκε με όλο του τον στρατό προς τα στενά των Βασιλικών και επιτέθηκε στους άνδρες του Κοντοσόπουλου.

"Έφθασεν ο Οδυσσεύς"

Όπως καταγράφει η ιστορικός, Αικατερίνη Φλεριανού, οι Τούρκοι, μόλις έφθασαν στην είσοδο των στενών, άρχισαν τους κανονιοβολισμούς και ύστερα έπεσαν πάνω στους άνδρες του Κοντοσόπουλου και του Καλύβα, τους οποίους ανάγκασαν να οπισθοχωρήσουν, όπως και τις δυνάμεις του Γκούρα, που είχε προστρέξει σε βοήθεια. Ο Γκούρας και οι άλλοι οπλαρχηγοί οχυρώθηκαν σε ένα ερημοκλήσι και εκεί αντέταξαν άμυνα. Σε λίγο έφθασαν και 250 Λιβαδίτες με αρχηγούς τους Βασίλη Μπούσγο, Γιάννη Λάππα και Μήτρο Τριανταφυλλίνα, που έδωσαν νέα τροπή στη μάχη.
Με την κραυγή "Έφθασεν ο Οδυσσεύς", ο Γκούρας διέταξε γενική επίθεση, ενώ ο ίδιος μαζί με τον Ρούκη έκαναν κυκλωτικό ελιγμό και βρέθηκαν στα νώτα του εχθρού, ο οποίος, όμως, είχε προσβληθεί και από τους άνδρες του Δυοβουνιώτη, που ενέδρευαν στο δάσος, αλλά και από τις δυνάμεις του Παπαντρέα, που είχαν σπεύσει από τη Φο­ντάνα. Η μάχη ήταν σφοδρή και, επειδή η τοποθεσία ήταν στενή και δεν μπορούσαν να αναπτυχθούν οι πεζοί ούτε και να δράσει το ιππικό του Μπεϊράν πασά, οι Τούρκοι πανικοβλήθηκαν και βαλλόμενοι από όλες τις πλευρές υπέστησαν βαριές απώλειες.
Οι Έλληνες πολεμούσαν λυσσαλέα κατά των Τούρκων και με τη δύση του ηλίου οι Τούρκοι τράπηκαν σε φυγή προς την Πλατανιά (σημερινή Σκάρφεια), αφήνοντας στο πεδίο της μάχης εκατοντάδες νεκρούς και 1.500 τραυματίες. Μεταξύ των νεκρών βρίσκονταν και ο Μεμίς Πασάς, τον οποίο σκότωσε ιδιοχείρως ο Γκούρας.
Γράφει ο Μακρυγιάννης:
"Ξαγόρασαν όλοι αυτείνοι οι γενναίοι άντρες το αίμα του συναγωνιστού τους περίφημου Διά­κου... πατρίς, να μακαρίζης όλους τους Έλληνες, ότι θυσιάστηκαν δια σένα να σ' αναστηθούνε, να ξαναειπωθής άλλη μίαν φορά ελεύθερη πατρίδα, όπου ήσουνε χαμένη και σβυσμένη από τον κατάλογον των εθνών.....να θυμάσαι και να λαμπρύνης εκείνους οπού λυωσανε τόση Τουρκιά και πασσάδες εις τα Βασιλικά".
Ήταν τόσα πολλά τα λάφυρα από τη μάχη των Βασιλικών που οι αγωνιστές της Στερεάς Ελλάδας ενισχύθηκαν για πολύ καιρό για τις επερχόμενες μάχες.
Αναλυτικά, σύμφωνα με την επίσημη αναφορά για τη μάχη που συνέταξε ο Οδ. Ανδρούτσος, από το άλλοτε περήφανο τουρκικό στράτευμα των 8.000 ανδρών, οι 766 ήταν νεκροί, οι 222 αιχμάλωτοι και υπήρχαν πάνω από 1.500 οι τραυματίες. Επιπλέον, αιχμαλωτίσθηκαν 474 πολεμικά άλογα, 8 πυροβόλα ενώ περιήλθαν στα χέρια των νικητών τεράστιες ποσότητες όπλων και τροφίμων. Από τους Έλληνες σκοτώθηκαν 42 άνδρες ενώ δεκάδες τραυματίστηκαν.
Όπως καταγράφεται στην Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, μετά τη μάχη, ο Μπεϋράν λόγω της καταστροφικής του αποτυχίας έπεσε σε δυσμένεια (ίσως αυτοκτόνησε ή δολοφονήθηκε από το σουλτάνο) ενώ και ο άλλος επιζήσας της μάχης, Σιαχίν Αλή πασάς, στραγγαλίσθηκε στην Κωνσταντινούπολη.
Η νίκη αυτή των Ελλήνων στα Βασιλικά Φθιώτιδας ήταν μια από τις πιο λαμπρές του Ελληνικού αγώνα. Συνετέλεσε στην ακύρωση της εκστρατείας των Τούρκων κατά της Πελοποννήσου και ανάγκασε τους Τούρκους να αλλάξουν τα σχέδια τους στην προσπάθειά τους για την κατάπνιξη της Ελληνικής Επανάστασης.
Στην πραγματικότητα αποτέλεσε την αρχή του τέλους για την πολιορκημένη από τον Θ. Κολοκοτρώνη Τρίπολη και έσωσε την επανάσταση στα πρώτα της βήματα.
Στο μεταξύ, την 1η Ιούνη 1821, είχε επαναστατήσει το Μεσολόγγι. Ήταν η πρώτη πόλη από τη Δυτική Ρούμελη που ύψωσε την επαναστατική σημαία. Οι Τούρκοι του Μεσολογγίου άλλοι σφάχτηκαν και άλλοι φυλακίστηκαν.
Αναφερόμενος στην εξέλιξη της Επανάστασης τους πρώτους μήνες, ο Γιάννης Κορδάτος στην "Ιστορία της Ελλάδας" γράφει:"Η Ρούμελη τον πρώτο χρόνο της εθνεγερσίας δεν έδειξε επαναστατικές διαθέσεις. Οι κοτζαμπάσηδες με λόγια και με έργα αντιδράσανε. Αν δεν επεμβαίνανε οι καπεταναίοι Ανδρούτσος, Πανουργιάς, Καραϊσκάκης, Διάκος και άλλοι η Ρούμελη θα 'μενε ουδέτερη. Οι Βαλτινοί, μάλιστα, έδειξαν αισχρή διαγωγή. Έτσι οι Τούρκοι μπορούσαν να κινούνται ελεύθερα προς το Μοριά".

Η ονομασία

Για την ιστορία, και όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Βοιωτικός Κόσμος, η ονομασία Βασιλικά, στην κοιλάδα των οποίων σημειώθηκε η ιστορική μάχη, θεσμοθετήθηκε το 1953, αντικαθιστώντας την παλιά ονομασία Κραβασαράς (ή Κρεβασαράς).
Η λέξη Κραβασαράς ετυμολογικά προέρχεται από τις περσικές λέξεις "καραβάν" και "σεράι" που σημαίνουν και οι δυο μαζί σε ελεύθερη μετάφραση "πανδοχείο". Οι λέξεις αυτές, όπως και πολλές άλλες με περσική ρίζα υιοθετήθηκαν από την τουρκική γλώσσα.

Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017

Τό προδομένο ‘21 - Και ἡ ἀρρώστεια τοῦ νεοελληνικοῦ κράτους....

Κώστας Καραΐσκος
Ἔφτασε πάλι ἡ ἐπέτειος τῆς ἑλληνικῆς Παλιγγενεσίας καί πᾶμε γιά μιάν ἀκόμη φορά νά τήν προσπεράσουμε χωρίς νά ἀποκτήσουμε τήν παραμικρή ἰδέα γιά τό νόημά της. Τίς σκέψεις αὐτές πυροδότησε ἡ παρουσία μας σέ διάλεξη γιά τήν Ἐπανάσταση ὅπου ἐγέρθησαν πάλι τά γνωστά ἀναπάντητα ἐρωτήματα, διατυπώθηκαν πάλι οἱ μετανεωτερικοί μῦθοι γιά τήν προέλευσή της ἀλλά καί βεβαιώθηκε πώς ἡ ἀρρώστεια τοῦ νεοελληνικοῦ κράτους εἶναι πολύ βαθύτερη ἀπό τήν οἰκονομική δυσπραγία τῶν τελευταίων 7 χρόνων.

Δέν θά μείνω στά ἐπιμέρους ζητήματα πού ἀκούστηκαν, π.χ. τῆς γνωστῆς ἄμεσης (καί ἀνεδαφικῆς) σύνδεσης τοῦ ‘21 μέ τήν Γαλλική Ἐπανάσταση, ἤ πώς τά φιλελεύθερα πολιτικά κείμενα τῶν ἐπαναστατῶν – σάν τῆς Ἐπιδαύρου – ἦταν μόνο γιά τά μάτια τῶν Εὐρωπαίων (τή στιγμή πού τά συνέτασσαν ἐπαναστάτες / καρμπονάροι καί στήν Εὐρώπη κυριαρχοῦσε ἡ ἀπολυταρχία καί ἡ Ἱερά Συμμαχία!), ἤ πώς ἡ ἔμπνευση τοῦ ‘21 ἦταν ἡ ἀρχαιότητα κι ὄχι τό Βυζάντιο (ὅταν ὅλοι οἱ ἀγωνιστές ἀναφέρονται στήν Πόλη, στόν Κωνσταντῖνο Παλαιολόγο κτλ). Θά σημειώσω ὅμως τόν διάλογο πού ἀκολούθησε σχετικά μέ τήν μελέτη τῆς ἱστορίας τοῦ ‘21 στό ἑλληνικό Πανεπιστήμιο. Ρώτησα λοιπόν τήν καθηγήτρια ἄν θεωρεῖ πώς ἡ Ἐπανάσταση αὐτή, ἡ ληξιαρχική πράξη γέννησης τοῦ κράτους στό ὁποῖο ζοῦμε, ἔχει τή θέση πού τῆς ἀξίζει στά προγράμματα σπουδῶν τῶν ἱστορικῶν Τμημάτων τῆς χώρας. Γιατί μέ μιά ματιά σέ 4-5 ἐξ αὐτῶν διαπίστωσα πώς τά σχετικά μαθήματα εἶναι μία ἐλάχιστη μειοψηφία μέσα σέ ἑκατοντάδες ἄλλα ἀπίθανα, ὅσον δέ ἀφορᾶ τά διδακτορικά ἐκεῖνα βρίσκονται κοντά στό ἀπόλυτο μηδέν. Ἡ ἀπάντηση ἦταν κάτι περί συνολικῆς θεώρησης, περί διεπιστημονικῆς ματιᾶς κτλ. Ἐπέμεινα ρωτώντας συγκεκριμένα γιά τούς ἱστορικούς καί ἡ περίεργη ἀπόκριση ἦταν πώς “τήν μελετοῦν ἀλλά δέν γίνεται ΟΛΑ τά διδακτορικά νά ἀφοροῦν τήν Ἐπανάσταση” (τή στιγμή πού δέν ἀσχολεῖται ΚΑΝΕΝΑ). Κι ὅταν ἔφερα τό παράδειγμα τῶν ἀγγλικῶν δανείων πού ἀκόμα δέν ξέρουμε ἄν μᾶς κατέστρεψαν πυροδοτώντας τόν Ἐμφύλιο ἤ ἄν μᾶς ἔσωσαν δεσμεύοντας τήν Ἀγγλία στό πλευρό μας, “πληροφορήθηκα” πώς δέν ὑπάρχει κεντρική κατεύθυνση καί καθένας ἐπιλέγει νά ἀσχοληθεῖ μέ ὅ,τι θέλει. Στήν τελευταία παρατήρησή μου γιά τό περιρρέον πνευματικό κλῖμα πού ἐπιβάλλει τήν κατεύθυνση, ἡ ἀπάντηση ἦταν πώς μόνο “ἄλλα” καθεστῶτα ἦταν ἐκεῖνα πού ἐπέβαλαν μιά συγκεκριμένη κατεύθυνση!!! (δηλαδή;;;)

Ἔχουμε λοιπόν στό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο μόνο τήν κ. Μαρία Εὐθυμίου νά διδάσκει τήν ἐπαναστατική περίοδο τοῦ 1821, ἐνῶ στό Ἰόνιο Πανεπιστήμιο μόνον ὁ κ. Διονύσιος Τζάκης. Χειρότερα εἶναι τά πράγματα στό Τμῆμα Πολιτικῆς Ἐπιστήμης καί Ἱστορίας στό Πάντειο, ὅπου ἀνάμεσα στούς Ἀλ. Ἡρακλείδη, Δημ. Χριστόπουλο, Στ. Πεσμαζόγλου κτλ καί τά δεκάδες ἀπίθανα μαθήματα (ὅπως “Οἱ Κομματικές Οἰκογένειες στήν Εὐρώπη” ἤ “Ἀλβανική Ἱστορία καί Πολιτισμός”) ἡ Ἐπανάστασή μας ἔχει ἐξαφανιστεῖ, τό δέ μόνο μάθημα πού θά μποροῦσε νά σχετίζεται (“Ἱστορία ἑλληνικοῦ κράτους, 19ος-20ος αἰώνας”) τό διδάσκει ἡ …Χριστίνα Κουλούρη! Ὁμοίως στό ἀκόμη πιό “ἐξωτικό” πρόγραμμα σπουδῶν τοῦ Τμήματος Κοινωνικῆς Ἀνθρωπολογίας καί Ἱστορίας στό Πανεπιστήμιο Αἰγαίου, δέν ὑπάρχει οὔτε μία σχετική νύξη μεταξύ τῶν 70 συνολικά μαθημάτων! Γιά νά μήν μποῦμε στό ἀκόμη πιό σοβαρό θέμα τοῦ τί ἀκριβῶς (καί πῶς) διδάσκεται…
Ἡ ἑλληνική Ἐπανάσταση τοῦ 1821 λοιπόν δέν εἶναι μόνο πού ἀπέτυχε, ἀφήνοντας στούς ξένους νταβατζῆδες (μέχρι σήμερα!) τό κουμάντο τοῦ κράτους πού αὐτοί ἔστησαν, εἶναι καί πού δέν ἔχει ἀκόμη κατανοηθεῖ ἀπό τούς νεώτερους Ἕλληνες. Τά κυριότερα ἐρωτήματα πού σφράγισαν τόν Ἀγώνα παραμένουν ἀναπάντητα: ἦταν ἐθνική ἤ χριστιανική ἡ ἐξέγερση; ἡ Φιλική Ἑταιρεία πῶς ἐξαφανίστηκε; ὁ ἐμφύλιος ὀργανώθηκε ἔξωθεν ἤ ἁπλῶς προέκυψε ἔσωθεν; οἱ ἀγγλικές λίρες μᾶς ἔσωσαν ἤ μᾶς δίχασαν; οἱ Μαυροκορδάτοι ἦταν ἤ ὄχι πράκτορες; τόν Καποδίστρια τόν φάγανε οἱ Μαυρομιχαλαῖοι ἤ ἦταν πίσω τους ἄλλοι; Κτλ, κτλ. Μέ ὅλα αὐτά τά θέματα ἀνοιχτά καί ἀμφισβητούμενα, ὅταν γιά κάθε ἐνδιαφέρουσα καί σοβαρή ἀπάντηση προστρέχεις σέ συγγραφεῖς μή ἱστορικούς (παλιότερα Γ. Σκαρίμπας καί Κυρ. Σιμόπουλος, τώρα Γ. Καραμπελιάς), τό ἑλλαδικό Πανεπιστήμιο παραμένει στόν κόσμο του, τρέχοντας πίσω ἀπό κάθε δυτική μόδα καί ἀγνοώντας τήν ἀνάγκη αὐτοῦ τοῦ τόπου γιά αὐτογνωσία. Κι ἔχει συχνά καί τό θράσος νά περιφρονεῖ ὡς μή ἐπιστημονική τήν δουλειά ὅποιων τό ὑποκαθιστοῦν λόγῳ τῆς διαρκοῦς ἀπουσίας του!

Γιατί εἴπαμε ὅτι τούς πληρώνουμε οἱ Ἕλληνες φορολογούμενοι ὅλους αὐτούς;

 Κώστας Καραΐσκος

*Εκδότης του "Αντιφωνητή"

https://amethystosbooks.blogspot.gr/2017/03/21_24.html 






Στην μία ελληνική ιθαγένεια, οι δύο δώρο!




Στην μία ελληνική ιθαγένεια,
οι δύο δώρο!
Η τροπολογία που έφεραν 8 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (και ψηφίστηκε)
για απόδοση ιθαγένειας σε απογόνους Ελληνοεβραίων ήταν εξέλιξη
άκρως ανησυχητική. Ενώ από το 2011 ίσχυε ο νόμος που έδιδε
την ελληνική ιθαγένεια στους “επιζώντες του Ολοκαυτώματος”
και τους απογόνους τους, τώρα θα αποδίδεται σε ΟΛΟΥΣ τους
κατιόντες των Εβραίων που έζησαν προπολεμικά στην πατρίδα μας!
Από πού κι ώς πού αποδίδεται η ελληνική ιθαγένεια ως ...χρέος ή
αποζημίωση (ή και “αποκατάσταση αδικίας”!) στα εγγόνια κάποιων
που είτε αποφάσισαν προπολεμικά να φύγουν από τη χώρα μας για
να εποικίσουν την Παλαιστίνη είτε χάθηκαν στη ναζιστική περίοδο,
είναι λίγο δύσκολο να εννοηθεί. Και, ελλείψει επιχειρημάτων,
επιστρατεύεται η γελοία μομφή του “αντισημιτισμού” για να πάψει
κάθε αντίλογος.
Η “Καθημερινή” (17-3-17), λ.χ., περιγράφει κάποιον 60χρονο
συνταξιούχο Π.Σ. που μαθαίνει ελληνικά στο Τελ Αβίβ όπου ζει, η
οικογένεια του οποίου έφυγε από την Ξάνθη το ...1935! Πριν δηλαδή
προκύψει οποιαδήποτε ναζιστική απειλή έφυγαν για την Παλαιστίνη
οικογενειακώς και τώρα αναμένει να λάβει την ελληνική ιθαγένεια
ο ίδιος και οι κόρες του. Δεν θα αμφισβητήσουμε το ενδεχόμενο να
αγαπά την Ελλάδα αλλά πόθεν προκύπτει ηθικό χρέος για τη χώρα
μας για να τον πολιτογραφήσει; Ποιος μας λέει πως αυτός είναι ο
κανόνας για τους ομοεθνείς του; Και τι σχέση έχει η ιθαγένεια με
την συμπάθεια που μπορεί να αισθάνεται κάποιος για μια χώρα;
Όσον αφορά τους “επιζώντες του Ολοκαυτώματος” είναι γνωστό πως
οι λίγοι που γύρισαν στην Ελλάδα δεν είχαν πρόβλημα υπηκοότητας.
Η παρούσα ρύθμιση αφορά όσους φύγανε οικειοθελώς σε άλλες
χώρες, κυρίως Ισραήλ και ΗΠΑ, με αποτέλεσμα να απωλέσουν την
ελληνική τους ιθαγένεια με το άρθρο 19 του Κώδικα Ελληνικής
Ιθαγένειας (που το κατήργησε εκείνος ο ελεεινός ο ΓΑΠ). Η “Κ”
αναφέρει έναν αριθμό δυνητικών δικαιούχων κάπου 20.000 στο
Ισραήλ, ενώ “ακόμη περισσότεροι ζουν στις ΗΠΑ”!!! Δηλαδή μιλάμε
για απόδοση ελληνικής ιθαγένειας ίσως και σε πάνω από 50.000
Εβραίους που δεν έχουν καμμία βιωματική σχέση με τη χώρα μας
αλλά θα μπορούν να εγκατασταθούν π.χ. στη Θεσσαλονίκη, της
οποίας ο δήμαρχος σπρώχνει το θέμα;
Την παρούσα γεωπολιτική αναγκαιότητα για μια ελληνοϊσραηλινή
σύγκλιση την αντιλαμβανόμαστε, φυσικά, και παρά τα
ηθικά ζητήματα που εγείρει την αναγνωρίζουν σχεδόν οι
πάντες. Όμως αυτή η συγκυριακή στάση πρέπει να έχει
και κάποια όρια, δεν μπορεί στο όνομα του ρεαλισμού να
αποδεχόμαστε οτιδήποτε μας προταθεί από το εβραϊκό κράτος!
Και κάτι τελευταίο, πολύ σημαντικό: Αν αρθούν οι συνέπειες του
άρθρου 19 του Κ.Ε.Ι. για τους Εβραίους που εγκαταλείποντας τη
χώρα μας στερήθηκαν την ελληνική υπηκοότητα σε παρελθούσες
δεκαετίες, μήπως ανοίγει ο δρόμος και για τις ανάλογες απαιτήσεις
των Τούρκων της Θράκης, των σλαβόφωνων της Μακεδονίας, των
Τσάμηδων της Ηπείρου κτλ;

Ἀντιφωνητὴς
 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΔΕΛΤΙΟ ΓΝΩΜΗΣ
24 MΑΡTΙΟΥ 2017
ΚΟΜΟΤΗΝΗ
ΕΤΟΣ 19ο (περ. Β΄) / ΑΡ. 63 (492)

http://oimaskespeftoun.blogspot.com/2017/03/blog-post_674.html

Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017

Γλουτένη - Έτσι μας υπνωτίζουν μέσα από τα τρόφιμα-Γιατί οι Αρχαίοι ‘Ελληνες δεν έτρωγαν …



Εικόνα από: https://www.athensmagazine.gr/article/retromania/421849-etsi-mas-ypnwtizoyn-mesa-apo-ta-trofima-giati-oi-arxaioi-ellhnes-den-etrwgan-hellip


Ύπνε που παίρνεις τα παιδιά…

Καταναλώνετε ψωμί και μακαρόνια, καταναλώνετε δηλαδή σιτάρι;
Και τί το «κακό» έχει το σιτάρι; Γλουτένη. Μια ουσία που βρίσκεται παντού στη σύγχρονη διατροφή και κρατάει σε «υπνηλία» τον εγκέφαλο. Οι αρχαίοι, σιτάρι δεν έβαζαν στο στόμα τους. Διότι δεν υπήρχε. Καλλιεργούσαν το δημητριακό Ζέα, πλούσιο σε μαγνήσιο που θεωρείται η τροφή του εγκεφάλου.
«Καλλιεργούνταν στην Ελλάδα και απαγορεύτηκε αιφνιδιαστικά, άγνωστο γιατί. Το έχουν οι Γερμανοί και το εξάγουν. Είναι πανάκριβο σήμερα κοστίζει 6,5 ευρώ το κιλό!»
Μορφολογικά η Ζέα (Triticum, Diccocum, Spelta, Aegilops,Τρίφυλλον, Δίκκοκον, Αιγαιακόν, Σπαρτό ) πώς είναι;
Ή Ζειά όμως ώς φυτό είναι κάτι σάν σιτάρι και κριθάρι, δέν έχει καμμία σχέσιν στην όψιν μέ τό καλαμπόκι, άλλα και τό σπυρί του είναι ώς του σιταριού πιό πεπλατυσμένο καί χονδρό. Ή Ζειά μέ τον Σΐτον είναι όπως ή Νερατζιά μέ τήν πορτοκαλιά.
Γιατί προσθέτουν γλουτένη σε επεξεργασμένα τρόφιμα;

Η γλουτένη προστίθεται επίτηδες σε μερικά προϊόντα επειδή αυξάνει τα σήματα της πείνας για να μας κάνει να φάμε περισσότερο από το προϊόν, αυξάνοντας την ορμόνη ghrelin στην πεπτική οδό μεγαλώνει η αίσθηση της πείνας – κάνοντάς μας να ποθούμε περισσότερο από αυτό το προϊόν. Η γλουτένη επίσης παρεμβάλλεται με την ορμόνη λεπτίνη, η οποία λέει στον εγκέφαλό μας ότι χορτάσαμε και μας κάνει να σταματήσουμε. Η ορμόνη λεπτίνη επίσης ομαλοποιεί τις αισθήσεις πόνου στην σπονδυλική στήλη.
Τι μας προκαλεί η γλουτένη;
Ευαισθησία στην γλουτένη προξενεί φλεγμονές που βλάπτουν τους ιστούς του σώματος προξενώντας μια αυτό-άνοσο αντίδραση όπου το ανοσοποιητικό σύστημα καταλήγει να επιτίθεται στο σώμα.
Σε αντίδραση στις φλεγμονές αυξάνονται οι αντιδρώσες πρωτεΐνες C (C-reactive), με συνέπεια την απογείωση της χοληστερόλης και τα αποθέματα ασβεστίου να σκληραίνουν τις αρτηρίες και να αυξάνουν την πίεση του αίματος
Η ζάχαρη από μόνη της δεν μπορεί να τροφοδοτήσει τα καρκινικά κύτταρα. Όμως έχει μελετηθεί και βρέθηκε ότι η γλουτένη και το αμινο-οξύ γλουταμίνης παίζουν κρίσιμο ρόλο στην εξέλιξη του καρκίνου.
Η γλουτένη είναι μια επικίνδυνη νευροτοξίνη (excitotoxin), η οποία διαταράσσει και σκοτώνει τα νευρικά κύτταρα, τα οποία όπως το αμινο-οξύ glutamate (πρόσθετο MSG-MonoSodium Glutamate), επιταχύνει, ενεργοποιεί, ερεθίζει και βλάπτει τα εγκεφαλικά κύτταρα. Σε μία μελέτη του 2006 πάρθηκαν 131 παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ADHD), τους αφαιρέθηκε η γλουτένη από την διατροφή τους και αναφέρθηκε ότι όλα τα παιδιά (131) είχαν σημαντικές βελτιώσεις.
Η γλουτένη μπορεί να αναλυθεί σε παράξενες πρωτεΐνες που μοιάζουν πολύ με ψυχεδελικά φάρμακα. Αυτές οι πρωτεΐνες-σαν-όπιο ονομάζονται γλουτεομορφίνες (Αυτισμός, Διαταραχή Μανιοκατάθλιψης).
Με την γλουτένη, οι υποδοχείς (receptors) του N Methyl D Aspartate προξενούν στα νευρικά κύτταρα του νωτιαίου μυελού να γίνονται πολύ ευαίσθητα για να τα ακουμπήσεις. Η λεπτίνη στον νωτιαίο μυελό εξισορροπεί την αίσθηση του πόνου και η γλουτένη παρεμβαίνει σ’ αυτήν την διαδικασία (Ινομυαλγία).
Το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας όταν επέβαλε σε κάποιο κόσμο «παλαιολιθική» δίαιτα, έπεσε η πίεσή τους μαζί με το επίπεδο της ινσουλίνης στο αίμα τους. Η καλή χοληστερόλη ανέβηκε και η κακή κατέβηκε – σε μόλις 10 ημέρες!
Η ευαισθησία στην γλουτένη προξενεί την απώλεια των βιταμινών που διαλύουν το λίπος μας, όπως η D και η K.
Η γλουτένη έχει συνδεθεί τώρα με τα προβλήματα της οστικής μάζας (Οστεοπόρωση).
Εκτός από τα άλευρα που αναφέρθηκαν παραπάνω (όπως επίσης και υπό μορφή προσθέτων αν υπάρχουν στα συσκευασμένα τρόφιμα), άλλες τροφές που περιέχουν γλουτένη είναι:
Ορισμένα είδη σοκολατούχου γάλακτος ή γάλακτος με δημητριακά ή γιαούρτια με φρούτα ή δημητριακά.
Ορισμένα είδη αλλαντικών, π.χ. λουκάνικα, παριζάκι, κονσέρβες κρέατος, μίγμα τα κρέατος, ορισμένα είδη τυριών (ροκφόρ, blue cheece, τυριά υπό μορφή κρέμας).
Μαγιονέζα εμπορίου, σάλτσες ντρέσινγκ για σαλάτες, κρέμες όχι φτιαγμένες από γάλα, μουστάρδες.
Φρούτα σε κονσέρβα.
Ορισμένα λαχανικά σε κονσέρβα π.χ. μανιτάρια με κρέμα, φασόλια με σάλτσα, λαχανικά με σάλτσα τυριού ή κατεψυγμένα με συντηρητικά.
Όσπρια σε κονσέρβα.
Σιτάρι, κριθάρι, σίκαλη, βρώμη και τα προϊόντα τους, πχ ψωμί, ζυμαρικά, φρυγανιές, παξιμάδια.
Κέϊκ, μπισκότα, γλυκά με φύλλο και όλα όσα περιέχουν αλεύρι.
Σούπες με ζυμαρικά ή αλεύρι, σούπες του εμπορίου.
Ορισμένοι χυμοί ή ποτά με συντηρητικά ή πρόσθετα, μπύρα, βύνη και ποτά από βύνη.
Ξηροί καρποί σε κονσέρβα ή καραμελοποιημένοι ή επεξεργασμένοι.
Ορισμένες τσίχλες, καραμέλες, γαριδάκια, τσιπς, σοκολάτες και ορισμένα φάρμακα.

http://www.superfoodnews.gr/post/2128-etsi-mas-ypnotizoyn-mesa-apo-ta-trofima-giati-oi-arxaioi-%E2%80%98ellines-den-etrogan-%E2%80%A6 

Τρίτη 21 Μαρτίου 2017

Δίνουν δικαίωμα ψήφου σε 580.000 αλλοδαπούς! - Αλλαγές στον «Καλλικράτη» για τις εκλογές της Αυτοδιοίκησης



Αλλαγές-σοκ στον «Καλλικράτη» για τις εκλογές της Αυτοδιοίκησης


Ψήφο στις δημοτικές και τις περιφερειακές εκλογές σε όλους τους μετανάστες και λοιπούς αλλοδαπούς που μένουν στη χώρα μας σχεδιάζει να δώσει η κυβέρνηση, παρά τη δεδομένη απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ (60/2013) που έκρινε αντισυνταγματικό τον νόμο Ραγκούση για την ιθαγένεια.

Μεταξύ των διατάξεων του εν λόγω νόμου υπήρχε κι εκείνη που έδινε το δικαίωμα σε πολίτες ξένων κρατών να ψηφίσουν στις δημοτικές εκλογές. Το ΣτΕ απεφάνθη ότι το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι έχουν μόνο οι Ελληνες και ότι απαιτείται συνταγματική αναθεώρηση για να μπορεί να επεκταθεί και στους αλλοδαπούς.

Τώρα η πρόταση της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που

συνέστησε ο υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης φέρεται ότι περιλαμβάνει και το δικαίωμα του εκλέγειν στις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε όσους αλλοδαπούς μένουν νόμιμα στην Ελλάδα, που εκτιμώνται σε περίπου 580.000. Προτείνεται ακόμα η συμμετοχή προσφύγων και μεταναστών σε όργανα όπως το Συμβούλιο Ενταξης Μεταναστών.

Αλλα σημεία αιχμής στην εισήγηση για αλλαγή του «Καλλικράτη», που έχουν ήδη προκαλέσει αντιδράσεις από πλευράς δημάρχων και περιφερειαρχών, είναι η καθιέρωση της απλής αναλογικής, με τις έδρες των δημοτικών ή περιφερειακών συμβούλων να μοιράζονται αναλογικά, με βάση τα ποσοστά του πρώτου γύρου, και η μείωση της θητείας δημάρχων και περιφερειαρχών στα τέσσερα από πέντε έτη. Η αναλογικότητα στην κατανομή των εδρών αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο της ακυβερνησίας σε δήμους και περιφέρειες, καθώς η παράταξη του εκλεγμένου δημάρχου ή περιφερειάρχη δεν θα έχει απαραίτητα την πλειοψηφία και ενωμένη η αντιπολίτευση μπορεί ουσιαστικά να μπλοκάρει όλες τις αποφάσεις του.

«Προειδοποιούμε την κυβέρνηση ότι η αλλαγή του "Καλλικράτη" και η μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης δεν είναι κομματική, αλλά εθνική υπόθεση» σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΚΕΔΕ. «Γι' αυτό πρέπει να στηριχθεί στη βάση της συναίνεσης και της συνεργασίας. Αν η κυβέρνηση επιχειρήσει να ακολουθήσει άλλο δρόμο και δεν κάνει ουσιαστικό διάλογο, να γνωρίζει καλά πως σπέρνει ανέμους και θα θερίσει θύελλες».
Δημοκρατία

http://oimaskespeftoun.blogspot.gr/2017/02/580000.html