Κυριακή 26 Ιουνίου 2016

Η "ΣΕΜΝΗ" ΑΦΡΟΔΙΤΗ. - ...Η Φρύνη έγινε η μούσα του γλύπτη και με πρότυπο εκείνη, έφτιαξε 3 αγάλματα.


Αποτέλεσμα εικόνας για Η Φρύνη έγινε η μούσα του

Η "ΣΕΜΝΗ" ΑΦΡΟΔΙΤΗ. Παρακαλώ τους αναγνώστες νοηματικά να γυρίσουν μερικές χιλιάδες χρόνια πίσω, την εποχή κατά την οποία η σημερινή (ψευδο)ηθική δεν ήταν εγκλωβισμένη στα όρια της ερωτικής πράξης! Η Μνησαρέτη, θυγατέρα του Επικλή, έζησε τον 4ο αιώνα π.ε. Οι συνθήκες την ανάγκασαν να ζητήσει την τύχη της στην Αθήνα, όπου για λίγο διάστημα εξάσκησε το επάγγελμα της αυλητρίδας, ενώ πολύ σύντομα λόγω της άφθαστης ομορφιάς του προσώπου της, της ασύγκριτης ευθυγραμμίας του σώματός της αλλά και της απαράμιλλης ευφυΐας της άρχισε να ασκεί το επάγγελμα της εταίρας. Είχε άλλαξε το όνομά της σε Φρύνη και έτσι έχει μείνει γνωστή μέχρι σήμερα. Το όνομα «Φρύνη» προερχόταν από τους μικρούς βατράχους, που είναι σχεδόν διάφανοι όταν γεννιούνται. Το δέρμα της εταίρας ήταν εξίσου λευκό και αψεγάδιαστο....
Η Φρύνη λοιπόν σε λίγο χρονικό διάστημα απέκτησε ευρύτατη φήμη, όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Η Φρύνη δεν ήταν μόνο μια πανέμορφη εταίρα αλλά καλλιεργημένη και έξυπνη και αυτό το αποδεικνύουν μερικές εύστοχες απαντήσεις που έδωσε σε επίδοξους εραστές της, οι οποίες δείχνουν την ετοιμότητά της. Ένας απ’ τους διασημότερους πελάτες της εταίρας, ήταν ο γλύπτης Πραξιτέλης. Την είδε για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια μιας γιορτής. Η Φρύνη φρόντιζε να μη δείχνει ποτέ το γυμνό κορμί της δημοσίως, για να διατηρεί την αίγλη της. Όμως σε εκείνη τη γιορτή, χωρίς καμία ντροπή, έλυσε τα μαλλιά της, έβγαλε το χιτώνα της και βούτηξε αμέριμνη στη θάλασσα.... Όλοι οι παρευρισκόμενοι πίστεψαν, ότι έβλεπαν μπροστά τους τη Θεά Αφροδίτη.... Η Φρύνη έγινε η μούσα του γλύπτη και με πρότυπο εκείνη, έφτιαξε 3 αγάλματα. Το πρώτο το αγόρασαν οι Κνίδιοι και έγινε ξακουστό ως η Αφροδίτη της Κνίδου...Λέγεται πως η Θεά Αφροδίτη ταξιδεύει στην Κνίδο διασχίζοντας τον πόντο για να δει το άγαλμά της και αφού το περιεργάστηκε από όλες τις μεριές αναφώνησε «Και που με είδε γυμνή ο Πραξιτέλης;» (Η ΠΑΦΙΗ ΚΥΘΕΡΕΙΑ ΔΙ’ ΟΙΔΜΑΤΟΣ ΧΩΡΩ. ΦΘΕΓΞΑΤΟ, «ΠΟΥ ΓΥΜΝΗΝ ΕΙΔΕ ΜΕ ΠΡΑΞΙΤΕΛΗΣ;»Το δεύτερο άγαλμα της ήταν από πεντελικό μάρμαρο και ο Πραξιτέλης το δώρισε στη γενέτειρα της Φρύνης, στις Θεσπιές. Το τρίτο ήταν ολόχρυσο και στήθηκε στους Δελφούς.... Όπως μας διηγείται ο Καλλίστρατος, η Φρύνη συσσώρευσε τόσα πλούτη ώστε όταν το 355 π.ε. ο Αλέξανδρος κατέσκαψε τη Θήβα και γκρέμισε τα τείχη της πόλης, προσφέρθηκε να την ανοικοδομήσει με την προϋπόθεση να τεθεί επιγραφή πάνω από την πύλη, η οποία να ανέφερε «Αλέξανδρος μέν κατέσκαψεν, ανέστησε δε Φρύνη η εταίρα», όμως οι Θηβαίοι αρνήθηκαν την πρότασή της, φοβούμενοι πιθανόν αντίποινα του Αλεξάνδρου. Την εποχή που όλη η Ελλάδα θαύμαζε τα αριστουργήματα του Πραξιτέλη και του Απελλή και δόξαζε το κάλλος της Φρύνης, κάποιος ρήτορας, ο Ευθίας, προσπάθησε να γίνει εραστής της διάσημης εταίρας. Η Φρύνη τον απέρριψε και εκείνος για να την εκδικηθεί την κατηγόρησε για ασέβεια προς τα θεία και την μήνυσε στην Ηλιαία. Η Φρύνη ζήτησε από τον Υπερείδη να αναλάβει την υπεράσπισή της. Ο Υπερείδης ήταν για κάποιο διάστημα εραστής της, ο οποίος πλήρωνε 100 φορές παραπάνω από το κανονικό ποσό προκειμένου να απολαύσει τα κάλλη της Φρύνης. Ο Ευθίας με τα λαμπρά επιχειρήματά του πρόβαλε, στοχεύοντας το θρησκευτικό αίσθημα, έπεισε πολλούς από τους Ηλιαστές πως η Φρύνη πράγματι πρόσβαλε τα θεία. Ο Υπερείδης υπερασπιζόμενος τη Φρύνη ομολόγησε δημόσια πως υπήρξε και αυτός εραστής της. Δήλωσε πως γνωρίζοντας καλά τον χαρακτήρα της κατηγορουμένης δεν θα ασεβούσε ποτέ προς τα θεία και ότι η πραγματική αιτία της αγωγής της ήταν η απόρριψη του έρωτα του ενάγοντα προς την εναγομένη. Ωστόσο, η ρητορική έξαρση του Υπερείδη υπήρξε ανίσχυρη να μεταπείσει όλους τους Ηλιαστές.Τότε εκείνος άρπαξε τη Φρύνη από το χέρι φέρνοντάς τη μπροστά για να μπορούν να τη βλέπουν όλοι και τραβώντας τον πέπλο της ρώτησε «Ποιος από εσάς θα καταδικάσει τη ΔΥΝΑΜΗ και το ΚΑΛΛΟΣ της ΘΕΑΣ;» και εμφάνισε μπροστά στα βλέμματα των Ηλιαστών τα θεία κάλλη της Φρύνης. Οι Ηλιαστές θαμπωμένοι από το κάλλος της Φρύνης και νομίζοντας πως πράγματι έβλεπαν μπροστά τους την ίδια τη Θεά Αφροδίτη, την αθώωσαν.
Η Φρύνη «ζει και „βασιλεύει“» και „φαντασιώσεις“ κυριεύει…
Μάια Τσεπουλίδου

Σάββατο 25 Ιουνίου 2016

ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΡΑΤΟΣ;;; ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ;;

  Αποτέλεσμα εικόνας για το τσιγαρο σκοτωνει

 ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΡΑΤΟΣ;;;

ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ;;

ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΠΟΥ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ;;

ΠΩΣ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ 

ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΤΟΥΣ;;;

ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΑ ΛΟΓΙΚΗ 
ΕΠΙΤΡΈΠΟΥΝ ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΩΛΟΎΝΤΑΙ ΝΟΜΙΜΩΣ, ΕΦ`ΌΣΟΝ ΕΙΣΠΡΑΤΟΥΝ ΦΟΡΟΥΣ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ;;

ΜΗΠΩΣ, ΛΕΩ, ΚΑΤΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΙΔΟΠΟΊΗΣΗ - ΕΝΗΜΈΡΩΣΗ;;;


Την απάντηση μας την δίνει το παρακάτω άρθρο για να καταλάβουμε πως η παγκοσμιοποίηση, που ελέγχει τις κυβερνήσεις των κρατών, κάνει το πάν για να επιβάλλει τους νόμους της και να αποδυνατίσει τις δυνατότητες των εκάστοτε κυβερνήσεων να διοικούν με δικό τους τρόπο τα κράτη τους
Δείτε το άρθρο: https://enimerosiseola.blogspot.com/2016/06/blog-post_64.html


Νικόλαος Παζαίτης

 

ΤΟ ΆΝΟΙΓΜΑ ΤΟΥ ΚΛΕΙΔΩΝΑ - ΚΡΗΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ - Μαντινάδα επίκαιρη... της Τριάδας Ζερβού Πανταζή


Αποτέλεσμα εικόνας για ΤΟ ΆΝΟΙΓΜΑ ΤΟΥ ΚΛΕΙΔΩΝΑ - ΚΡΗΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ - Μαντινάδα επίκαιρη.
ΣΗΜΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΥ ΚΛΕΙΔΩΝΑ,
ΣΥΝΗΘΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ ΠΟΥ ΣΤΗΝΕΤΑΙ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΝΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΟΥ ΚΛΕΙΔΩΝΑ ΚΑΙ ΣΚΩΠΤΙΚΕΣ ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ...Ε ΝΑ ΜΗ ΓΡΑΨΩ ΚΙ ΕΓΩ ΔΥΟ ΤΡΕΙΣ;
Ανοιξετε τον κλείδωνα και βγάλτε ένα αγγούρι,
εγγλέζικο και τρίψτε το στου Σόιμπλε την μούρη..
Πολλά βαρύ και ζόρικο απάνω ντου να κάτσει!!!!
Ε, ας το καταπιεί λοιπόν μήμπα και του περάσει,
ο ζόρες που χει σήμερο..Αγιε μου προσκυνώ σε!!
Απου 'καμες το θαύμα σου! Εγώ πολλά αγαπώ σε!!
Ανοίξετε το κλείδωνα,η δόλια η Μέρκελ κλαίει!
Δώστε τζη αγγούρια κι αυτηνής, σαν πληρωμή στα χρέη..
Ανα την που ναι η φάτσα τζη, αρβύλα πατημένη,
κι η κορμαρά τζη μυγδαλια,μα κακοκλαδεμένη..
Μουριούνται σήμερο θαρρώ οι βόρειοι Ευρωπαίοι,
αντι λεφτά θα παρουσι στο τέλος μόνο πεη..

Τριάδα Ζερβού Πανταζή

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Με μαντινάδες και μουσικές βραδιές γιορτάζουν τον Κλήδονα


κληδονας
Η 24η Ιουνίου είναι από τις μεγαλύτερες καλοκαιρινές γιορτές της ελληνικής παράδοσης, αφού η γιορτή του Αϊ Γιάννη του Κλήδονα (ή Ριγανά, ή Ριζικάρη) συνοδεύεται από το παραδοσιακό έθιμο με το πέρασμα πάνω από τις φωτιές.
Το προσωνύμιο «Κλήδονας» προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη «κλήδων» που σημαίνει προγνωστικός ήχος και χρησιμοποιούνταν για να περιγράψει τον συνδυασμό των τυχαίων και ασυνάρτητων λέξεων κατά τη διάρκεια μαντικής τελετής.
Στο Ηράκλειο, λοιπόν, το παραδοσιακό έθιμο του Κλήδονα αναβιώνει στην πλατεία Αναξαγόρα στο Ατσαλένιο, στην πλατεία Θραψανού, στο ΚΗΦΗ Παλιανής, στην Πλατεία Νικαίας, στα Πάρτιρα και στη Φιλοθέη.
Αναλυτικότερα οι μουσικές βραδιές που θα συνοδεύσουν τον Κλήδονα στο Ηράκλειο:
Το έθιμο του Κλήδωνα αναβιώνουν, στην Πλατεία Αναξαγόρα στο Ατσαλένιο ο Σύλλογος Αλατσατιανών Ηρακλείου, ο Μικρασιατικός Σύλλογος του Αγίου Πολυκάρπου και η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Ηρακλείου. Η εκδήλωση θα ξεκινήσει στις 20:00 το βράδυ της Παρασκευής 24 Ιουνίου 2016,  με ομιλία αλλά και ένα παραδοσιακό δρώμενο για το άνοιγμα του κλήδωνα, τη χορωδία του Συλλόγου Αλατσατιανών Ηρακλείου αλλά και παραδοσιακή μικρασιατική μουσική από τους δύο συλλόγους.
Με την στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης αναβιώνει το παραδοσιακό έθιμο του «Κλείδονα» από τον πολιτιστικό σύλλογο Θραψανού σήμερα Παρασκευή 24 Ιουνίου στις 9:30 το βράδυ στη πλατεία του χωριού. Παρουσίαση Γιώργος Τσιχλάκης με την συμμετοχή των καλλιτεχνών Αντώνη Καράτζη και Μανόλη Καμπουράκη.
Το Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων Παλιανής, στο Βενεράτο, της Κοινωφελούς Επιχείρησης Πολιτισμού, Περιβάλλοντος και Κοινωνικής Πρόνοιας του Δήμου Ηρακλείου, την Παρασκευή 24 Ιουνίου στις 10:00 το πρωί,  γιορτάζει τον ″Κλήδωνα″ και διοργανώνει εκδήλωση για την αναβίωση του εθίμου.
Στην συνάντηση αυτή τα μέλη του ΚΗΦΗ θα μιλήσουν για το όμορφο έθιμο, θα ακολουθήσει  αναπαράσταση («κλείδωμα» και «άνοιγμα» του Κλήδωνα)  αλλά και σχετικές μαντινάδες.
Το έθιμο του «Κλήδονα» αναβιώνουν και φέτος στην Πλατεία Νικαίας του Ηρακλείου,  η 4η Δημοτική Κοινότητα και η ΔΗΚΕΗ σε συνεργασία  με τον Όμιλο Βρακοφόρων της Νέας Γενιάς.
Την Παρασκευή 24 Ιουνίου στις 20:30 το βράδυ θα ξεκινήσει μία όμορφη μουσικοχορευτική βραδιά κατά τη διάρκεια της οποίας θα συγκεντρωθούν τρόφιμα που θα διανεμηθούν σε δοκιμαζόμενες από την οικονομική κρίση κοινωνικές ομάδες. 
- See more at: http://www.ekriti.gr/kriti-irakleio/me-mantinades-kai-moysikes-vradies-giortazoyn-ton-klidona-sto-irakleio#sthash.ygSxs8Vf.dpuf

Με μαντινάδες και μουσικές βραδιές γιορτάζουν τον Κλήδονα - See more at: http://www.ekriti.gr/kriti-irakleio/me-mantinades-kai-moysikes-vradies-giortazoyn-ton-klidona-sto-irakleio#sthash.ygSxs8Vf.dpuf
 Με Μαντινάδες και Μουσικές βραδιές γιορτάζουν τον Κλείδωνα - Ηράκλειο Κρήτη;
http://www.ekriti.gr/kriti-irakleio/me-mantinades-kai-moysikes-vradies-giortazoyn-ton-klidona-sto-irakleio#sthash.ygSxs8Vf.dpbs

Με μαντινάδες και μουσικές βραδιές γιορτάζουν τον Κλήδονα


κληδονας
Η 24η Ιουνίου είναι από τις μεγαλύτερες καλοκαιρινές γιορτές της ελληνικής παράδοσης, αφού η γιορτή του Αϊ Γιάννη του Κλήδονα (ή Ριγανά, ή Ριζικάρη) συνοδεύεται από το παραδοσιακό έθιμο με το πέρασμα πάνω από τις φωτιές.
Το προσωνύμιο «Κλήδονας» προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη «κλήδων» που σημαίνει προγνωστικός ήχος και χρησιμοποιούνταν για να περιγράψει τον συνδυασμό των τυχαίων και ασυνάρτητων λέξεων κατά τη διάρκεια μαντικής τελετής.
Στο Ηράκλειο, λοιπόν, το παραδοσιακό έθιμο του Κλήδονα αναβιώνει στην πλατεία Αναξαγόρα στο Ατσαλένιο, στην πλατεία Θραψανού, στο ΚΗΦΗ Παλιανής, στην Πλατεία Νικαίας, στα Πάρτιρα και στη Φιλοθέη.
Αναλυτικότερα οι μουσικές βραδιές που θα συνοδεύσουν τον Κλήδονα στο Ηράκλειο:
Το έθιμο του Κλήδωνα αναβιώνουν, στην Πλατεία Αναξαγόρα στο Ατσαλένιο ο Σύλλογος Αλατσατιανών Ηρακλείου, ο Μικρασιατικός Σύλλογος του Αγίου Πολυκάρπου και η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Ηρακλείου. Η εκδήλωση θα ξεκινήσει στις 20:00 το βράδυ της Παρασκευής 24 Ιουνίου 2016,  με ομιλία αλλά και ένα παραδοσιακό δρώμενο για το άνοιγμα του κλήδωνα, τη χορωδία του Συλλόγου Αλατσατιανών Ηρακλείου αλλά και παραδοσιακή μικρασιατική μουσική από τους δύο συλλόγους.
Με την στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης αναβιώνει το παραδοσιακό έθιμο του «Κλείδονα» από τον πολιτιστικό σύλλογο Θραψανού σήμερα Παρασκευή 24 Ιουνίου στις 9:30 το βράδυ στη πλατεία του χωριού. Παρουσίαση Γιώργος Τσιχλάκης με την συμμετοχή των καλλιτεχνών Αντώνη Καράτζη και Μανόλη Καμπουράκη.
Το Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων Παλιανής, στο Βενεράτο, της Κοινωφελούς Επιχείρησης Πολιτισμού, Περιβάλλοντος και Κοινωνικής Πρόνοιας του Δήμου Ηρακλείου, την Παρασκευή 24 Ιουνίου στις 10:00 το πρωί,  γιορτάζει τον ″Κλήδωνα″ και διοργανώνει εκδήλωση για την αναβίωση του εθίμου.
Στην συνάντηση αυτή τα μέλη του ΚΗΦΗ θα μιλήσουν για το όμορφο έθιμο, θα ακολουθήσει  αναπαράσταση («κλείδωμα» και «άνοιγμα» του Κλήδωνα)  αλλά και σχετικές μαντινάδες.
Το έθιμο του «Κλήδονα» αναβιώνουν και φέτος στην Πλατεία Νικαίας του Ηρακλείου,  η 4η Δημοτική Κοινότητα και η ΔΗΚΕΗ σε συνεργασία  με τον Όμιλο Βρακοφόρων της Νέας Γενιάς.
Την Παρασκευή 24 Ιουνίου στις 20:30 το βράδυ θα ξεκινήσει μία όμορφη μουσικοχορευτική βραδιά κατά τη διάρκεια της οποίας θα συγκεντρωθούν τρόφιμα που θα διανεμηθούν σε δοκιμαζόμενες από την οικονομική κρίση κοινωνικές ομάδες. 
- See more at: http://www.ekriti.gr/kriti-irakleio/me-mantinades-kai-moysikes-vradies-giortazoyn-ton-klidona-sto-irakleio#sthash.ygSxs8Vf.dpuf

Για τις δυσλειτουργίες του ασφαλιστικού συστήματος και τα κλεμμένα των ταμείων - Νίκος Μίχος

Νάξος: Ο τιμοκατάλογος της ταβέρνας που κάνει τον γύρο του Διαδικτύου (ΦΩΤΟ)


 

 Πριν από μερικές ημέρες ο ερευνητής και αναλυτής στη Σχολή Ανατολικών και Αφρικανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λονδίνου, Κρίστιαν Χέντερσον, επισκέφτηκε τη Νάξο. Eκτός από τις όμορφες παραλίες και τα τοπικά εδέσματα, το ενδιαφέρον του «έκλεψε» ο κατάλογος μιας ταβέρνας στο Καστράκι. Ο Χέντερσον αποφάσισε να μοιραστεί με τους διαδικτυακούς του φίλους τα όσα διάβασε στο πίσω μέρος του καταλόγου της ελληνικής ταβέρνας και τα οποία, όπως φαίνεται, του έκαναν εντύπωση. «Το μήνυμα στο πίσω μέρος του καταλόγου μιας ταβέρνας στη Νάξο», ήταν το σχόλιο με το οποίο συνόδευσε την φωτογραφία την οποία «ανέβασε» στο Twitter, χρησιμοποιώντας τα hashtag #Greece #Naxos.

Τι έγραφε ο κατάλογος: 

«Ο καταναλωτής πρέπει επίσης να γνωρίζει ότι τα χρήματα που η ελληνική κυβέρνηση λαμβάνει από το φορολογικό σύστημα δίνεται στις τράπεζες για να πληρώσουν ένα χρέος που οι ίδιες δημιούργησαν μαζί με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο…

Πληρώνουμε φόρους για να ζούμε στην φτώχεια και τη ανεργία, παρακολουθώντας την κατάρρευση της δημόσιας εκπαίδευσης και του συστήματος υγείας. Η βρώμικη δουλειά γίνεται από τους πολιτικούς οι οποίοι συμμορφώνονται υπάκουα στις πολιτικές των πλούσιων και ισχυρών. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι και οι θεσμοί οι οποίοι έχουν δημιουργήσει αυτό που αποκαλούν “οικονομική κρίση” απαιτούν από εμάς να είμαστε νομοταγείς και να πληρώνουμε τους φόρους μας».

 

Περισσότερα : 

http://www.usay.gr/article/127753/naxos_timokatalogos_tis_tabernas_poy_kanei_ton_gyro_toy_diadiktyoy.html 

Παρασκευή 24 Ιουνίου 2016

Διακήρυξη ΑΡΔΗΝ: Πολιτικό Κίνημα από τον Λαό


ARDIN720.jpg (720×450)

Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί την πρότασή μας για τη διαμόρφωση ενός πολιτικού κινήματος που θα παρεμβαίνει ενεργότερα και συνολικότερα στην πολιτική ζωή της χώρας. Μετά μία πρώτη διαβούλευση και αφού συγκεντρώθηκαν όλες οι παρατηρήσεις, δημοσιεύεται στην τελική του μορφή και καλούμε όλους τους φίλους και τις φίλες να την υπογράψουν.
Την επόμενη εβδομάδα θα δημοσιευτούν οι πρώτες υπογραφές και θα ενημερώνεται διαρκώς μέχρι το Φθινόπωρο. Όσοι και όσες ενδιαφέρονται να συμπορευτούν μαζί μας θα πρέπει να μας στέλνουν, ήδη από τώρα, με επιστολή – ηλεκτρονική στο perardin@gmail.com ή στη διεύθυνση Άρδην, Ξενοφώντος 4, 10557 Αθήνα, ή αφήστε την σαν σχόλιο κάτω από το κείμενο– το ονοματεπώνυμο, την ιδιότητα και την πόλη ή περιοχή κατοικίας, μαζί με κάποιο τηλέφωνο ή ηλεκτρονική διεύθυνση (email), ώστε να μπορούμε να επικοινωνούμε στη συνέχεια. Οι υπογραφές θα δημοσιοποιούνται βέβαια χωρίς τα πλήρη στοιχεία των συμμετεχόντων. 

 Διακήρυξη ΑΡΔΗΝ:
Πολιτικό Κίνημα από τον Λαό
Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί την πρότασή μας για τη
διαμόρφωση ενός πολιτικού κινήματος που θα παρεμβαίνει
ενεργότερα και συνολικότερα στην πολιτική ζωή της χώρας.
Όσοι και όσες ενδιαφέρονται να συμπορευτούν μαζί μας
μπορούν να μας το κοινοποιούν στο perardin@gmail.com
ή στην διεύθυνση Άρδην, Ξενοφώντος 4, 10557 Αθήνα
Τα έξι χρόνια σαρωτικής εθνικής, οικονομικής και κοινωνικής κρίσης
υπήρξαν το επιστέγασμα μιας ολόκληρης περιόδου παρακμής,
επιδεινώνοντας όλες τις αρνητικές πλευρές δύο αιώνων κρατικής
υπόστασης. Όλοι συναγωνίζονται ποιος θα διαψεύσει ταχύτερα τις
προσδοκίες του λαού, με αποκορύφωμα την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-
ΑΝΕΛ: Η πολιτική ηγεσία, το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ αλλά και οι λοιποί –
κατ’ εξοχήν η Αριστερά, σε νεολαία, Πανεπιστήμια, συνδικαλισμό,
ΜΜΕ–, σύσσωμος ο «πνευματικός κόσμος», πλην ελαχίστων,
καθώς και οι επιχειρηματικές ελίτ, βρίσκονται σε βαθύτατη κρίση.
Ακόμα και η Εκκλησία αδυνατεί να παίξει ρόλο αποτελεσματικού
αναχώματος. Έτσι πορεύονται οι εκπρόσωποί μας, στην πλειοψηφία
τους, φαύλοι, μεταπράτες, υπηρέτες ξένων εξουσιών. Και,
δυστυχώς, όσοι δεν είναι διεφθαρμένοι, είναι βαθύτατα φθαρμένοι.
Η Τρίτη Ελληνική Δημοκρατία, η «μεταπολίτευση», έχει εξαντληθεί
οριστικά: Αφού έδωσε ό,τι θετικό είχε έως το 1989, ολοκλήρωσε
τη μεταβολή της χώρας σε παρασιτική απόφυση της Δύσης και
έρμαιο του τουρκικού νεο-οθωμανισμού, ενώ απειλεί, μέσα από την
παρακμή, να οδηγήσει σε οριστική έκλειψη έναν ιστορικό λαό.
Ποτέ άλλοτε, ακόμα και χωρίς ανεξάρτητο κράτος, δεν κινδυνεύαμε
όσο σήμερα: Δημογραφική κατάρρευση, φυγή των νέων,
οικονομική αποικιοποίηση, παραγωγική αποσάθρωση, πολιτισμική
παρακμή, απειλή αλλοίωσης της εθνικής φυσιογνωμίας της χώρας,
αποσύνδεση της ορθόδοξης παράδοσης από την ταυτότητά μας,
γλωσσική αλλοτρίωση. Παράλληλα, ο νεοθωμανισμός –στην Κύπρο,
το Αιγαίο και τη Θράκη– και οι τεράστιες γεωπολιτικές ανατροπές
σε μία χώρα-σύνορο Ανατολής και Δύσης, μας απειλούν άμεσα.
Προηγήθηκαν τρεις μεγάλες εθνικές καταστροφές, η Μικρασιατική
Καταστροφή, η Κατοχή/Εμφύλιος, η Κυπριακή Τραγωδία. Και
τώρα κινδυνεύουμε με την οριστική απώλεια της δυνατότητας να
επιβιώσουμε ως ανεξάρτητο ιστορικό υποκείμενο και ως αυτόνομο
κράτος. Είμαστε κολλημένοι στον τοίχο από την ιστορία, χωρίς
περιθώριο για νέα σφάλματα. Πρέπει να αντισταθούμε τελεσφόρα,
διότι, πλέον έχει καταστεί σαφές ότι όλοι δοκιμάστηκαν – και
απέτυχαν. Πώς όμως θα μπορέσουμε να βγούμε από τη δεινή θέση
που μας έφεραν; Έξι χρόνια αποτυχημένων προσπαθειών διδάσκουν
τι δεν πρέπει να κάνουμε, δηλαδή να πιστεύουμε σε λαοπλάνους
και τυχοδιώκτες.
Ο λαός θα πρέπει, μέσα από τα σπλάχνα του, να αναδείξει τις δυνάμεις
που θα οραματιστούν και θα κάνουν πράξη την αναγέννηση της
πατρίδας. Να αντικαταστήσουμε τις ονειροφαντασίες με όραμα,
την τυχοδιωκτική μικροπολιτική με στρατηγική, τα ρεσάλτα προς
τις «καρέκλες» με την ανασυγκρότηση της κοινωνίας, με στόχο τη
μεγάλη ανατροπή που χρειαζόμαστε.

http://ardin-rixi.gr/archives/199261

Κάτω από το όριο της φτώχειας το 21,4% των Ελλήνων


ΕΛΣΤΑΤ: Κάτω από το όριο της φτώχειας το 21,4 % των Ελλήνων | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ  

  © Provided by kathimerini.gr Την επιδείνωση των συνθηκών διαβίωσης και τη γενικότερη φτωχοποίηση του πληθυσμού των Ελλήνων το 2014 σε σχέση με το 2013 υποδεικνύει η μείωση του ορίου της φτώχειας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), με βάση τα εισοδήματα του 2014, το όριο της φτώχειας ανήλθε στα 4.512 ευρώ ανά άτομο ή 9.475 ευρώ για νοικοκυριό με δύο ενήλικες και δύο παιδιά έως 14 ετών, όταν τα αντίστοιχα ποσά το 2013 ήταν 4.608 ευρώ και 9.677 ευρώ.
Από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ προκύπτει ότι περισσότεροι από 1 στους 3 Ελληνες (35,7%) βρίσκονταν το 2014 σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό, ενώ μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις το ποσοστού του πληθυσμού που βρισκόταν σε κίνδυνο φτώχειας ήταν 21,4%.
Επίσης, ο πληθυσμός που ζούσε σε νοικοκυριά που δεν εργαζόταν κανένα μέλος ή εργαζόταν λιγότερο από 3 μήνες το 2014 ανήλθε σε 1.111.300 άτομα.
Παράλληλα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για την υλική υστέρηση παρατηρείται αύξηση του προβλήματος. Δηλαδή αύξηση του πληθυσμού που, λόγω οικονομικών δυσκολιών, στερείται κάποιες από τις διαστάσεις της υλικής υστέρησης (μεταξύ άλλων, δυσκολία ικανοποίησης έκτακτων οικονομικών αναγκών, αδυναμία κάλυψης εξόδων για διακοπές μία εβδομάδα τον χρόνο, αδυναμία διατροφής που να περιλαμβάνει κάθε δεύτερη μέρα κοτόπουλο, κρέας ή ψάρι, αδυναμία πληρωμής για ικανοποιητική θέρμανση της κατοικίας, έλλειψη βασικών αγαθών, όπως πλυντήριο ρούχων, έγχρωμη τηλεόραση, τηλέφωνο ή αυτοκίνητο, αδυναμία αποπληρωμής δανείων ή αγορών με δόσεις, δυσκολίες στην πληρωμή πάγιων λογαριασμών). Το ποσοστό αυτό ανήλθε το 2014 στο 22,2%, από 21,5% το 2013, 20,3% το 2012 και 19,5% το 2011.
Αξίζει να σημειωθεί πως η αύξηση του ποσοστού το 2014, σε σχέση με το 2013, είναι μεγαλύτερη στην περίπτωση των παιδιών ηλικίας έως και 17 ετών, συγκριτικά με τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες. Η υλική στέρηση των παιδιών ηλικίας έως και 17 ετών ανέρχεται για το 2014 σε 25,7%, ενώ το 2005 ήταν 9,9%. Επίσης:
• Το 47,5% των φτωχών νοικοκυριών δηλώνει ότι στερείται τη διατροφή που περιλαμβάνει κάθε δεύτερη μέρα κοτόπουλο, κρέας, ψάρι ή λαχανικά ίσης θρεπτικής αξίας.
• Το ποσοστό των νοικοκυριών που δηλώνουν οικονομική αδυναμία να έχουν ικανοποιητική θέρμανση τον χειμώνα ανέρχεται σε 29,2%.
• Το 87,2% των φτωχών νοικοκυριών και το 44,5% των μη φτωχών δηλώνουν ότι δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν έκτακτες αλλά αναγκαίες δαπάνες περίπου 410 ευρώ.
• Το 52,4% των νοικοκυριών που έχουν λάβει καταναλωτικό δάνειο για αγορά αγαθών και υπηρεσιών δηλώνει ότι δυσκολεύεται πάρα πολύ για την αποπληρωμή του δανείου ή στην καταβολή των δόσεων.
• Το 60,9% των φτωχών νοικοκυριών δηλώνει δυσκολία στην έγκαιρη πληρωμή πάγιων λογαριασμών (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κ.λπ.).
• Το 75,9% των φτωχών νοικοκυριών αναφέρει μεγάλη δυσκολία στην αντιμετώπιση των συνήθων αναγκών του με το συνολικό μηνιαίο ή εβδομαδιαίο εισόδημά του.
• Το ελάχιστο μέσο καθαρό μηνιαίο εισόδημα για την αντιμετώπιση των αναγκών των νοικοκυριών ήταν, κατά δήλωσή τους, 1.889 ευρώ.
Παράλληλα, κατά την ΕΛΣΤΑΤ, το μερίδιο του εισοδήματος του πλουσιότερου 20% του πληθυσμού είναι 6,5 φορές μεγαλύτερο από το μερίδιο του εισοδήματος του φτωχότερου 20% του πληθυσμού. Επίσης, αν επιλεγούν δύο τυχαία άτομα από τον πληθυσμό, αναμένεται ότι το εισόδημά τους θα διαφέρει κατά 34,2% από τον μέσο όρο.