Κυριακή 12 Ιουνίου 2016

΄ΕΡΜΗ ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ ! ! - Μια ματιά στο μέλλον, διαβάζοντας Παλαμά

https://hellasforce.files.wordpress.com/2016/06/women-eyes-dark-blue-eyes-tears-selective-coloring-faces-black-background_www-wall321.jpg

 Ταξιδεύουμε λίγο μπροστά, στα μέλλοντα. Να δούμε τι καν’ η Ελλάδα μας, εκεί λίγο πέρα από του χρόνου τα δεσμά. Τόλμημα γερό, που τρόμο μπορεί να φέρει. Μα αξίζει να δούμε. Και να λοιπόν η πατρίδα μας! Αλλά, αγνώριστη η χώρα η παινεμένη. Δεν είν’ αυτή που ξέραμε. Συντρίμμια, συντρίμμια, παντού συντρίμμια και καπνός και φωτιά! Μια απέραντη φωτιά, ένα ρημαδιό, μια χαλασιά. Τίποτε όρθιο. Κι ο θρήνος διάχυτος πάνω στα μαύρα ερείπια, στα γκρεμισμένα, στα καμένα.
Ρωμαίικο, δεν είσαι πια για θαυμασμό αλλά για κλάμα.
Τι έπαθες στ’ αλήθεια; Ποιες αμαρτίες πληρώνεις; Σε ποιο γκρεμό κατρακύλησες; Ποιος δαίμονας ζήλεψε την δόξα της ομορφιάς σου; Ποια κακά στοιχειά σε ποια Βαβέλ δεμένη σε κρατάνε; Ποιος απελάτης σου ‘κοψε το δρόμο και σ’ έχει χειροπόδαρα δεμένη;
Που είν’ τα παλάτια, οι εκκλησιές, τα ιερά; Γκρεμίστηκαν …
Που είν’ οι ηγέτες, οι ταγοί, οι τρανοί σου; Λύγισαν…
Που είν’ οι διαβασμένοι, οι ιδεολόγοι, οι σπιρουνάτοι; Νύσταξαν…
Που είν’ οι σοφοί, οι συγγραφείς, οι ποιητές; Σώπασαν…
Που είν’ οι δάσκαλοι, οι καθηγητάδες, οι πρυτάνεις; Κρύφτηκαν…
Που είν’ ο στοχασμός, ο λόγος, η αλήθεια; Χάθηκαν…
Που είν’ η νέα η γενιά, τα βλαστάρια σου; Ξενιτεύτηκαν…
Που είν’ η ιδέα, οι επιστήμες; Μακριά από μας…
Που είν’ οι μεγαλόσχημοι, οι δεσποτάδες; Βυθισμένοι στο θρόνο τους…
Που είν’ οι λεφτάδες, οι ντοτόροι, οι αβοκάτοι; Μετρούν τ’ αργύρια…
Έρμη, σκλάβα, πικρή Ρωμιοσύνη ….
Συ το καμάρι της Ανατολής και το ζήλεμα της Δύσης, συ του κόσμου η δασκάλα, η καπετάνισσα, ο αφρός, το θάμα, του πουλιού το γάλα, πως κατάντησες έτσι; Να ‘χουν στήσει χορό γύρω απ’ τα συντρίμμια σου κάθε λογής βάρβαροι κι αλλοεθνείς κι αλλόθρησκοι εχθροί σου;
Το άτι ακόμα μας πατά εκείνου του μισητού Μπραΐμη! Οι τρανοί μας τα γόνατά τους λυγίσαν και γίναν των ραγιάδων ραγιάδες. Παντού η βλαστήμια του άθεου και του άπατρι η ασέβεια. Και δεν μας φταίν’ ούτ’ ο Φράγκος, ούτ’ ο Τούρκος, ούτ’ ο Σλάβος.
Δεν υπάρχουν πια αντρίκειοι στοχασμοί, χάθηκε η αλήθεια, τους στοχαστές και ποιητές τους καταβρόχθισε η λυσσασμένη σκύλα, το σύγχρονο πλυντήριο εγκεφάλων. Μακριά από μας ιδέα και επιστήμη, βάρβαροι σε ναούς τις προσκυνάνε! Απείραχτο το τέρας.
Και τάφοι, παντού τάφοι…
Μη νοιάζεστε, πετιέται ο Νίτσε: »Μόνο εκεί που είναι τάφοι εκεί είναι και ανάσταση». Και του απαντάμε: »Μα, η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει»! Γι’ αυτό και δεν ανασταίνεται, μας λέει. Γιατί στου Κακού τη σκάλα στο πιο βαθύ σκαλί ποτέ δεν φτάνει!
Έρμη, σκλάβα, πικρή Ρωμιοσύνη, το γυαλί της φυλής εραγίστη, όλα πάνε, μια στάλα έχει μείνει: »Του Χριστού και της μάνας σου η πίστη»!


 Άρθρο του Νίκου Ταμουρίδη,
Αντιστράτηγου (ε.α) – Επίτιμου Α’ Υπαρχηγού ΓΕΣ

Μόνο οι νταβατζήδες της διαπλοκής ωφελούνται από το "αναπτυξιακό" νομοσχέδιο - Η. Παναγιώταρος

Σάββατο 11 Ιουνίου 2016

1η Διεθνή Επιστημονική Συνάντηση "Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ



1η  Διεθνή Επιστημονική Συνάντηση  "Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Η ΕΛΛΑΔΑ  ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ  

KONTHΣ ΙΩΑΝΝΗΣ: Η πρώτη εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
1η  Διεθνή Επιστημονική Συνάντηση (Δ.Ε.Σ)  στις 4 & 5 Ιουνίου 2016 στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης  με τίτλο :  "Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Η ΕΛΛΑΔΑ  ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ  και θέμα :  "ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ"




ΛΙΑΤΣΑ ΔΗΜΗΤΡΑ: Η τάξη της Μίεζας.
1η  Διεθνή Επιστημονική Συνάντηση (Δ.Ε.Σ)  στις 4 & 5 Ιουνίου 2016 στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης  με τίτλο :  "Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Η ΕΛΛΑΔΑ  ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ  και θέμα :  "ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ"



ΜΟΥΣΙΚΗ ΧΑΡΗ ΧΑΛΚΙΤΗ  ΥΜΝΟΣ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ
''THE SPIRIT OF ALEXANDER THE GREAT ''
1η  Διεθνή Επιστημονική Συνάντηση (Δ.Ε.Σ)  στις 4 & 5 Ιουνίου 2016 στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης  με τίτλο :  "Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Η ΕΛΛΑΔΑ  ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ  και θέμα :  "ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ"





ΜΠΙΛΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ: Οι σωματοφύλακες του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
1η  Διεθνή Επιστημονική Συνάντηση (Δ.Ε.Σ)  στις 4 & 5 Ιουνίου 2016 στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης  με τίτλο :  "Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Η ΕΛΛΑΔΑ  ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ  και θέμα :  "ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ"





ΤΣΙΤΣΙΦΟΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ: Η λατρεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Μακεδονία.
1η  Διεθνή Επιστημονική Συνάντηση (Δ.Ε.Σ)  στις 4 & 5 Ιουνίου 2016 στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης  με τίτλο :  "Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Η ΕΛΛΑΔΑ  ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ  και θέμα :  "ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ"




ΝΕΓΡΕΠΟΝΤΗ-ΔΕΛΙΒΑΝΗ ΜΑΡΙΑ: Τα οικονομικά του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
1η  Διεθνή Επιστημονική Συνάντηση (Δ.Ε.Σ)  στις 4 & 5 Ιουνίου 2016 στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης  με τίτλο :  "Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Η ΕΛΛΑΔΑ  ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ  και θέμα :  "ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ"




 ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΧΠΑΖΗΣ: Οι μηχανικοί του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
1η  Διεθνή Επιστημονική Συνάντηση (Δ.Ε.Σ)  στις 4 & 5 Ιουνίου 2016 στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης  με τίτλο :  "Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Η ΕΛΛΑΔΑ  ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ  και θέμα :  "ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ"




ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΟΓΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ: Η ανάμνηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
1η  Διεθνή Επιστημονική Συνάντηση (Δ.Ε.Σ)  στις 4 & 5 Ιουνίου 2016 στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης  με τίτλο :  "Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Η ΕΛΛΑΔΑ  ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ  και θέμα :  "ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ"




ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 4 ΙΟΥΝΙΟΥ 2016 ΗΜΕΡΑ ΣΑΒΒΑΤΟ
09.00 ΑΦΙΞΗ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ 09.45 ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ
11.00 ΕΝΑΡΞΗ ΟΜΙΛΗΤΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ
1. PEDRO OLALLA
2. OSMUD BOPEARACHI
3. ΝΕΓΡΕΠΟΝΤΗ-ΔΕΛΙΒΑΝΗ ΜΑΡΙΑ
4. ΛΙΑΝΤΙΝΗ - ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ
5. ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΧΠΑΖΗΣ
6.ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΟΓΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΟΜΙΛΗΤΩΝ
14.00 ΧΟΡΕΥΤΙΚΑ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
19.00 ΔΕΞΙΩΣΗ ΛΑΦΘ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ
ΣΤΗ 1η Δ.Ε.Σ
.
5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2016 ΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΑΚΗ
10.00 ΑΦΙΞΗ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ
10.30 ΜΟΥΣΙΚΗ ΧΑΡΗ ΧΑΛΚΙΤΗ
“ΥΜΝΟΣ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ”
''THE SPIRIT OF ALEXANDER THE GREAT ''
11.00 ΕΝΑΡΞΗ ΟΜΙΛΗΤΩΝ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ
7. KONTHΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
8 . ΛΙΑΤΣΑ ΔΗΜΗΤΡΑ
9. CORSO ANTONIO
10 . ΜΠΙΛΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
11. ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΕΚΑΣ
12. ΔΗΜΟΣΘΕNΟΥΣ ΑΡΕΤΗ
13 . ΛΕΚΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟ
14 . ΤΣΙΤΣΙΦΟΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΟΜΙΛΗΤΩΝ
20.00 ΟΠΕΡΑ: ΦΙΛΙΠΠΟΣ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ



Στον λογαριασμό αυτό μπορείτε να βλέπετε τις ομιλίες όταν δεν σας αποστέλλω Ε-ΜΕΙΛ


Στον λογαριασμό αυτό μπορείτε να βλέπετε το πρόγραμμα όταν δεν σας αποστέλλω Ε-ΜΕΙΛ




Λιάτσα Δήμητρα: Για  τα ΠΡΩΤΑ "ΕΥΡΙΠΙΔΕΙΑ" στην Αρέθουσα της Θεσσαλονίκης.
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ ΟΜΗΡΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΣΤΟΝ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΙΣ 29 ΜΑΪΟΥ 2016 ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΕΘΟΥΣΑ.




Αρβανιτάκης Αναστάσιος – Φάλκος: Τί πρόστυχο βιβλίο είναι η Παλαιά Διαθήκη.
Πέμπτη 19 Μαΐου στις 8 το βράδυ, στο Ίδρυμα "ΥΔΡΙΑ" (Παπαμάρκου 28, Πλατεία Άθωνος), οι "Φιλοσοφικές και Λογοτεχνικές Συζητήσεις και Αναζητήσεις" αναλύουν το θέμα "Σώμα - Ψυχή".
Εισηγητής ο Τάσος Φάλκος- Αρβανιτάκης, Καθηγητής Φιλοσοφίας και λογοτέχνης.



Αρβανιτάκης Αναστάσιος – Φάλκος: "Σώμα - Ψυχή".
Πέμπτη 19 Μαΐου στις 8 το βράδυ, στο Ίδρυμα "ΥΔΡΙΑ" (Παπαμάρκου 28, Πλατεία Άθωνος), οι "Φιλοσοφικές και Λογοτεχνικές Συζητήσεις και Αναζητήσεις" αναλύουν το θέμα "Σώμα - Ψυχή".
Εισηγητής ο Τάσος Φάλκος- Αρβανιτάκης, Καθηγητής Φιλοσοφίας και λογοτέχνης.
 
 
 


Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
Διαβάστε τι έλεγαν οι σοφοί πρόγονοι μας για τους έλληνες :
«Οι Έλληνες δεν προήρχοντο από το σπέρμα, αλλά αντιθέτως το σπέρμα προήλθε από αυτούς» (Αριστοτέλης: Μετά τα Φυσικά, 7,30).
«Απόγονοι των θεών και παιδιά των θεών» ονομάζονται οι Έλληνες.» (Πλάτωνας Τίμαιος 40β)
«Γεννήματα και θρέμματα θεών γεμάτοι αρετές» χαρακτηρίζονται οι Έλληνες». (Πλάτωνας Τίμαιος 24 d).
«Θεοί και άνθρωποι έχουν την ίδια καταγωγή». (Ησίοδος: Έργα και Ημέρες και Πίνδαρος Ωδή Νεμεονίκου).
«Είναι φυτά τ’ ουρανού οι Έλληνες, και όχι της γης, γιατί στον ουρανό Βρίσκονται οι ρίζες τους. Τους ανέθρεψε η Αθηνά.» (Πλάτωνας Τίμαιος 23 d – e).



ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΜΥΘΟΥ.
Αἰέν ἀριστεύειν.  https://www.youtube.com/watch?v=sZZMhvJSBsQ
   
Στον λογαριασμό αυτό μπορείτε να βλέπετε τις ομιλίες όταν δεν σας αποστέλλω Ε-ΜΕΙΛ


Λιάτσα Δήμητρα: Ο Υλισμός ακρωτηριάζει την Ελληνική φιλοσοφία.

eriunios@gmail.com

ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ



Ὅσο ἐμπεδώνεται ἡ διάχυτη βεβαιότητα πώς οἱ ἄρχοντες κανένα
σχέδιο δέν ἔχουν κατά νοῦ καί καμμία ἱκανότητα δέν διαθέτουν,
τόσο ἀπελπίζεται κι ἀποσύρεται ὁ κόσμος. Καθώς πείθεται ἡ
κοινή γνώμη πώς ἡ συντριβή τῆς χώρας εἶναι προδιαγραμμένη,
ἀναζητῶνται “λύσεις” στήν ἰδιωτεία καί τήν φυγή. Τό δέ (ὁλοένα
καί χαμηλότερο) πνευματικό, ἠθικό καί πολιτικό ἐπίπεδο ἐπιτρέπει
τήν ἄνθιση κάθε παρανοϊκῆς “ἐλπίδας”.
Ὅσο συμβιβάζεται στά οἰκονομικά ὁ Σύριζα, τόσο ἐκτραχύνεται
στά ψευτοϊδεολογικά (ἐκπαίδευση, ἀντιεθνικισμός, πολυπολιτι-
σμικότητα...). Ἡ παρατεινόμενη θητεία του σέ θέσεις εὐθύνης
τοῦ δίνει σιγά σιγά ἕναν ἀέρα καθεστωτικό, τό χαρακτηριστικό
δηλαδή ἐκεῖνο τῶν προκατόχων του, πού ἡ ὥς τώρα ἀπουσία του
λειτουργοῦσε ὑπέρ του. Καί τό λεγόμενο ἠθικό του πλεονέκτημα,
πού τό διαμόρφωσε ἡ μή ἄσκηση ἐξουσίας, εἶναι θέμα χρόνου νά
ἐξατμιστεῖ.
Ὅσο πήζει ἡ παρακμή καί ζυγώνει ὁ ζόφος στό προτεκτορᾶτο,
τόσο πιό ἐπίφοβη γίνεται ἡ Κυβέρνησή του...

ΑΝΤΙΠΑΡΑΒΟΛΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΑΡΧΑΙΑΣ – ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
Ἄν μέ καλοῦσαν νά δείξω τί ἐννοῶ μέ τόν ὅρο «ἀντιπαραβολική
διδασκαλία» νέας - ἀρχαίας ἑλληνικῆς, π.χ. στήν τρίτη τάξη
ἑνός δημοτικοῦ, θά διάλεγα ἕναν στίχο τοῦ Ὁμήρου, φερ᾿ εἰπεῖν
τόν Α 225 ἀπό τήν Ἰλιάδα, ὅπου ὁ Ἀχιλλέας ἀπευθύνει αὐτά τά
βαριά λόγια στόν Ἀγαμέμνονα: οἰνοβαρές, κυνὸς ὄμματ᾿ ἔχων,
κραδίην δ᾿ ἐλάφοιο
Γιά τό α΄ συνθετικό τοῦ «οἰνοβαρής», τόν «οἶνον», θά εἶχα νά πῶ
ὅτι, ἐνῷ ὑπάρχει σέ πάμπολλες λόγιες λέξεις (οἰνομαγειρεῖον,
οἰνοποιία κ.λπ.), στήν νέα ἑλληνική ἔχει ἀντικατασταθῆ ἀπό
τό «κρασί». Οὔτε ὅμως κι αὐτό εἶναι καινούργιο, καί θά ἔκανα
μιά ἀναφορά στόν «ἄκρατον οἶνον» καί τήν «κρᾶσιν». Γιά τό
β΄ συνθετικό «-βαρής» τά πράγματα θά ἦταν πιό ἁπλά, μέ ὅλες
τίς συσχετίσεις πρός τά «βαρύς», «βάρος», «βεβαρημένος»,
οἰνοποιία κ.λπ.), στήν νέα ἑλληνική ἔχει ἀντικατασταθῆ ἀπό
τό «κρασί». Οὔτε ὅμως κι αὐτό εἶναι καινούργιο, καί θά ἔκανα
μιά ἀναφορά στόν «ἄκρατον οἶνον» καί τήν «κρᾶσιν». Γιά τό
β΄ συνθετικό «-βαρής» τά πράγματα θά ἦταν πιό ἁπλά, μέ ὅλες
τίς συσχετίσεις πρός τά «βαρύς», «βάρος», «βεβαρημένος»,
«βαριέμαι» κ.τ.τ. Ἡ πρώτη λοιπόν βρισιά πού εἰσπράττει ὁ
Ἀγαμέμνων εἶναι: «μεθύστακας».
Ἡ δεύτερη βρισιά εἶναι ὅτι εἶναι ἀναίσχυντος, πιό λαϊκά
«σκυλλομούρης», ἔχει πρόσωπο σκύλλου. Γιά τό «κυνός», γενική
τοῦ ὀνόματος «κύων» (= σκύλλος) θά ἔλεγα πώς, παρ᾿ ὅλο
πού ἀπό τήν νέα ἑλληνική γενικῶς ἀπουσιάζει, ὑπάρχει ἡ λέξη
κυνήγι, κυνηγός (κύων + ἀγός: αὐτός πού ὁδηγεῖ σκύλλους στήν
θήρα), καί ἐπίσης, σέ ὡρισμένες διαλέκτους, π.χ. τά ποντιακά,
λέξεις ὅπως τσούνα (ἐκ τοῦ κύνα: σκύλλα), τσουνάκα, τσουνίκα,
τσουνίτζα (= σκυλλίτσα) κ.λπ. Μάλιστα, ἐκεῖ θά ἔβρισκα τήν
εὐκαιρία νά τούς μιλήσω γιά τό φαινόμενο τοῦ τσιτακισμοῦ καί
τήν ἀρχαία ἐκφορά τοῦ ὕψιλον, ὅπως συμβαίνει καί μέ τό γνωστό
κυλῶ > τσουλῶ.
Ἐνῷ, λοιπόν, στήν νέα ἑλληνική, γενικά,
ἀπουσιάζει ἡ λέξη «κύων», ὑπάρχει ἡ λέξη
«σκύλλος», «σκύλλα», ἡ τελευταία ἤδη
στόν Ὅμηρο, θά τοῦς θύμιζα δέ δι᾿ ὀλίγων
τήν ἱστορία τῆς Σκύλλας καί τῆς Χάρυβδης
- ἄν δέν τήν ἤξεραν.
Στήν περίπτωση τοῦ «ὄμματ΄» θά ἔκανα
βέβαια μιά ἀναφορά στήν προέλευση τοῦ
ν.ἑ. «μάτι» ἐκ τοῦ ὀμμάτιον, ὑποκορ. τοῦ
«ὄμμα», καί θά θυμόμουν καί τούς στίχους
τοῦ Κάλβου: «Τὸ ξίφος σφίξατε Ἕλληνες, /
τὰ ὀμμάτιά σας σηκώσατε...»
Γιά τό «ἔχων» θά περιωριζόμουν στήν
ἐπισήμανση ὅτι πρόκειται γιά κλιτή μετοχή
-ἐνῷ ἡ νέα ἑλληνική κατά κανόνα διαθέτει
ἄκλιτη μετοχή (:«ἔχοντας»)- παρ᾿ ὅλο πού,
μέσῳ τῆς λόγιας γλώσσας ἡ κλιτή μετοχή
ἔχει ἐνοφθαλμισθῆ καί στόν κορμό τῆς νέας
ἑλληνικῆς: «οἱ ἔχοντες καί κατέχοντες...».
Καί θά ἔκλεινα μέ τήν τρίτη βρισιά, «κραδίην
δ᾿ ἐλάφοιο» (ἐνν. ἔχων), ὅπου ὁ Ἀχιλλέας
κατηγορεῖ τόν Ἀγαμέμνονα πώς ἔχει
«καρδιά ἐλαφιοῦ» εἶναι δηλ. δειλός. Τόσο ἡ
λέξη «κραδίη» (ἀττ. καρδία, ν.ἑ. καρδιά) ὅσο
καί ἡ λέξη «ἔλαφος» (= ἐλάφι) ὑπάρχουν
στήν νέα ἑλληνική, θά μποροῦσα μάλιστα
νά ἐπισημάνω δημοτι κά τραγούδια πού
ἀναφέρονται σέ «λάφια».
Ἄν μοῦ ἔμενε χρόνος μπορεῖ νά ἔκανα μιά
ἀναφορά στήν γενική «ἐλάφοιο», κάνοντας
συσχετίσεις μέ τήν Γραμμική Β΄, μπορεῖ νά
τούς δίδασκα τό μέτρο τοῦ συγκεκριμένου
στίχου ἤ μπορεῖ νά τούς καλοῦσα νά τόν
τραγουδήσουμε μέ βάση τήν μουσική τῆς
παραλογῆς «Ὁ γυρισμός τοῦ ξενιτεμένου».
Τέλος, θά διάβαζα ἀπό μετάφραση ὅλο τό
ὑβρεολόγιο τοῦ Ἀχιλλέα γιά νά πάρουν
μιά γενικώτερη εἰκόνα γιά τό πῶς ἔλυναν
τίς διαφορές τους οἱ Ἕλληνες τήν ὁμηρική
ἐποχή – καί ὄχι μόνο.
Αὐτά θά ἔκανα ἐγώ, ἐφαρμόζοντας στήν
πράξη τήν ἀντιπαραβολική διδασκαλία
ἀρχαίας – νέας ἑλληνικῆς. Κι οὔτε πού θά μ᾿
ἔνοιαζε ἄν διδάσκω νέα ἤ ἀρχαῖα ἑλληνικά,
κι οὔτε πού θά μ᾿ ἔνοιαζε ἄν στό βιβλίο ὕλης
θά σημειωνόταν ὅτι δίδαξα ἕναν καί μόνο
ὁμηρικό στίχο!

Χρῖστος Δάλκος

* Διαβάζεται καί ὡς σχόλιο στήν ἀναθερ-
μανθείσα συζήτηση γιά τήν γλωσσική
διδασκαλία

https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&sqi=2&ved=0ahUKEwjD68uAup_NAhXJDMAKHZudDQIQFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.antifonitis.gr%2F&usg=AFQjCNECi_5-I_paw6PVx64oZ23kn1q8Rg&sig2=zY1OvySv3aowl87YPkQ8pA&bvm=bv.124272578,d.ZGg

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2016

Οι τοιχογραφίες του Ανακτόρου του Ορχομενού - για πρώτη φορά - όπως τις είδαμε στο νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών !




 Ένα από τα σημαντικότερα Μουσεία σ` όλη την Ελλάδα, για την κάλυψη της παλαιολιθικής περιόδου με ιδιαίτερες αναφορές στην καθημερινότητα της βοιωτικής γης, εγκαινιάστηκε το απόγευμα της Τρίτης, 7 Ιουνίου 2016 από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλο στην ιστορική πόλη τηε Θήβας. Στην τελετή των εγκαινίων χοροστάτησε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος ενώ παρών ήταν και ο Μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας κ. Γεώργιος, αρχιερείς, υπουργοί, πρώην και νυν βουλευτές, αιρετοί απ` όλη την Ελλάδα, αρχαιολόγοι και εκπρόσωποι της ακαδημαϊκής κοινότητας, κ.α. 

Ο κ. Παυλόπουλος χαρακτήρισε το συγκεκριμένο μουσείο ως «εμβληματικό», ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις 18 ενότητες στις οποίες εντάσσονται τα εκθέματα του Μουσείου προσδιορίζοντας με σαφήνεια «την αρχαιολογική τους αξία και συγχρόνως την ανεκτίμητη για το έθνος των Ελλήνων πολιτισμική κληρονομιά». Ο Περιφερειάρχης Κώστας Μπακογιάννης στον σύντομο χαιρετισμό του κατά την διάρκεια των εγκαινίων έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο μουσείο της Θήβας καταθέτοντας την υπερηφάνεια όπως είπε ολόκληρης της Στερεάς Ελλάδας. Χαρακτήρισε το μουσείο ως έργο πνοής για την Θήβα, την χώρα αλλά και ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Ανάμεσα στα όσα εντυπωσιακά μπορεί κανείς να δει στο νέο, καλαίσθητο Μουσείο Θηβών – για εμάς τους Ορχομένιους – ξεχωριστή σημασία έχει η επίσημη πρώτη έκθεση των τοιχογραφιών του Ανακτόρου που βρέθηκαν στον Ορχομενό. Κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά, κάτι που μας συγκινεί βαθιά για το εύρος του πολιτισμού που άνθισε σ` αυτό τον τόπο χιλιετίες πριν. Γι` αυτό και σας τις παρουσιάζουμε με μεγάλη συγκίνηση και χαρά!
Θα επανέλθουμε με αναλυτικότερο φωτορεπορτάζ…. 
Ο Πρόεδρος του ΔΣ κ. Λάμπρος Ρόδης, που παρευρέθηκε στα εγκαίνια  του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Θηβών με την υπεύθυνη αρχαιολόγο της περιοχής μας κα Όλγα Κυριαζή στην πτέρυγα με τα σπάνια εκθέματα από τις ανασκαφές του Ορχομενού, που αξίζει να δείτε και να θαυμάσετε από κοντά.http://orchomenos-press.blogspot.gr/2016/06/blog-post_43.html   

Μουσείο Μαστίχας: Τι θα δουν οι επισκέπτες που θα βρεθούν στο Πυργί της Χίου;


Αποτέλεσμα εικόνας για μουσείο μαστίχας




Το Μουσείο Μαστίχας Χίου βρίσκεται στα Μαστιχοχώρια, σύνολο μεσαιωνικών χωριών στη Νότια Χίο, στο μοναδικό σημείο της Μεσογείου όπου καλλιεργείται ο σχίνος της ποικιλίας Pistacia lentiscus Chia, από τον οποίο παράγεται η μαστίχα. Με αφορμή τα εγκαίνια του, στα οποία θα παρευρεθεί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, εκπρόσωποι της κυβέρνησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, μαθαίνουμε περισσότερα για το μουσείο πρότυπο για τα δεδομένα των νησιών του Βορείου Αιγαίου.
© Παρέχεται από: News247.gr
Το Μουσείο Μαστίχας Χίου σκοπεύει να αναδείξει την παραγωγική ιστορία της καλλιέργειας και την επεξεργασίας της μαστίχας, την οποία εντάσσει στο πολιτιστικό τοπίο της Χίου. Μέσα από το πρίσμα της εγγραφής από την UNESCO της παραδοσιακής μαστιχοκαλλιέργειας στον Αντιπροσωπευτικό κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας, το 2014, έμφαση δίνεται στη διαχρονία και την αειφορία του χιώτικου αυτού προϊόντος.

Η μόνιμη έκθεση του μουσείου

© Παρέχεται από: News247.gr Η μόνιμη έκθεση πραγματεύεται τη μαστίχα Χίου ως μοναδικό φυσικό προϊόν. Στην εισαγωγή, μαθαίνουμε για το σχίνο και τη μαστίχα, την ρητίνη που το 2015 αναγνωρίστηκε ως φυσικό φάρμακο.
  • Στην πρώτη ενότητα ανακαλύπτουμε την παραδοσιακή τεχνογνωσία της μαστιχοκαλλιέργειας.
  • Στην δεύτερη ενότητα παρατηρούμε πώς η διαχείριση της μαστίχας ιστορικά διαμόρφωσε το αγροτικό και οικισμένο τοπίο της νότιας Χίου και των Μαστιχοχωρίων.
  • Στην τρίτη ενότητα ενημερωνόμαστε για τη συνεταιριστική εκμετάλλευση και μεταποίηση της μαστίχας στους νεότερους χρόνους, που σηματοδοτεί ένα σημαντικό κεφάλαιο της παραγωγικής ιστορίας της Χίου. 
© Παρέχεται από: News247.gr
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις χρήσεις με τις οποίες η μαστίχα σήμερα ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο. Η μουσειακή εμπειρία ολοκληρώνεται στην υπαίθρια έκθεση, στην οποία το κοινό έρχεται σε επαφή με το φυτό και το φυσικό περιβάλλον στο οποίο  ευδοκιμεί.

Ένα σύγχρονο μουσείο

Το νέο μουσείο που εγκαινιάζεται από τον ίδιο τον πρόεδρο της Δημοκρατίας το Σάββατο, περιλαμβάνει πέραν των εκθεμάτων, εφαρμογές πολυμέσων, ταινίες, μακέτες, αλλά και πρωτότυπα μηχανήματα σε λειτουργία, προκειμένου ο επισκέπτης να είναι σε θέση να κατανοήσει καλύτερα την ιστορία, αλλά και τη διαδικασία παραγωγής της μαστίχας.

Στην Αίθουσα «Σχίνος» (αίθουσα πολλαπλών χρήσεων) φιλοξενούνται περιοδικές εκθέσεις, οργανώνονται εκδηλώσεις και αναπτύσσονται δράσεις πολιτισμού, ενώ στην αίθουσα «Κεντητήρι» εκπονούνται εκπαιδευτικά προγράμματα.

Info:

Πυργί, Θέση Ράχη (Τεπέκι)
Ώρες λειτουργίας
1η Μαρτίου - 15 Οκτωβρίου: 10:00 - 18:00
16 Οκτωβρίου - 28 Φεβρουαρίου: 10:00 - 17:00
Κλειστό: Κάθε Τρίτη, 1η Ιανουαρίου, Μ. Παρασκευή (μέχρι 12:00 μ.μ.), Κυριακή του Πάσχα, 1η Μαΐου, 7 Ιουλίου (τοπική εορτή), 15 Αυγούστου, 25-26 Δεκεμβρίου
Εισιτήριο
Γενική είσοδος: 3 ευρώ
Μειωμένο εισιτήριο: 1,5 ευρώ (σε φοιτητές, πολύτεκνες οικογένειες, ανέργους και εργαζόμενους στον Όμιλο Πειραιώς)

http://www.msn.com/el-gr/news/culture/%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b5%ce%af%ce%bf-%ce%bc%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%af%cf%87%ce%b1%cf%82-%cf%84%ce%b9-%ce%b8%ce%b1-%ce%b4%ce%bf%cf%85%ce%bd-%ce%bf%ce%b9-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%ce%ba%ce%ad%cf%80%cf%84%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%b8%ce%b1-%ce%b2%cf%81%ce%b5%ce%b8%ce%bf%cf%8d%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%80%cf%85%cf%81%ce%b3%ce%af-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%87%ce%af%ce%bf%cf%85/ar-AAgT9D6?li=BBqxHCu&ocid=SK2MDHP 

ΑΓΝΩΡΙΣΤΗ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ - Τα δώσανε όλα τίποτα πιά δεν μένει ακόμη.... - Τού Κων. Κωνσταντινίδη


«Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονότερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά, δεν είναι ο τόπος μας, αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα με μια πολύ βαριά νοσταλγία. Να νοσταλγείς τον τόπο σου, ζώντας στον τόπο σου, τίποτε δεν είναι πιο πικρό».  –Γεώργιος Σεφέρης

ΑΓΝΩΡΙΣΤΗ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ

Στα ενενήντα παρά δυό μου χρόνια
τίποτα δεν  βλέπω τώρα όμοια
της Ελλάδας η ψυχή χάθηκε η προαιώνια
όλα άλλαξαν  που αυξήθηκαν τα ψώνια

Πολύχρωμη  και πολυπολιτισμική η χώρα
το εθνικό της έχασε το χρώμα
ο Έλληνας εξουθενωμένος
στης υποταγής  το στρώμα
ξένοι εισέβαλαν μιλιούνια και  έρχονται ακόμα

Νέα ψευτο-ιδανικά  και πανθρησκείες
πάμπολλες οι μηχανές και θαυμαστές
τεχνολογίες
φτωχούς είχαμε και παλιά
όχι όμως άστεγους και παρίες
τώρα παντού τους βλέπεις, στους δρόμους
στα λιμάνια , στις πλατείες  

Αλλάζουν ακόμη και  τους θεούς
μόνον οι πολιτικοί μας δεν αλλάξαν
πάντα ψέματα έλεγαν στο λαό
και με χρέη από το 21’ μας βουλιάξαν

Και παλιά είμαστε φτωχοί
τεχνολογικά καθυστερημένοι
είχαμε όμως αξιοπρέπεια και τιμή
σαν μια γροθιά είμαστε ενωμένοι

Την πατρίδα μου παρέδωσαν σε ξένους σεμπριά
για εκατό παρά ένα χρόνια
τώρα νοιώθω φιλοξενούμενος
για λίγα ‘ευρά’
και αυτά με μύριους εξευτελισμούς
και με καψόνια

Με διαταγή της διεθνούς εξουσίας
στους λάθρους εισβολείς  αναγείραμε πόλεις και χωρία
για να γεννοβολήσουν του Αλλάχ παιδία
και την πατρώα θρησκεία (του Ιησού και του Διός)
να βάλουν στη γωνία

Μαυρογιαλούρους είχαμε και παλιά  
τουλάχιστον ήταν Έλληνες   δεν τους είχαν ξένοι υποτακτικούς
τώρα είναι λακέδες εντολές παίρνουν από αλλού
την ‘λαϊκή κυριαρχία’  ξεφτίλα   θεωρούν
σαν άχρηστη  την πετάνε κουρελού

Αλλάζουν τα συντάγματα κατά το δοκούν
για   τα δημοκρατικά ιδανικά αδιαφορούν
παρά την ρητορεία  
στους ξένους παραχωρούν την εθνική κυριαρχία
τι κι’ αν  οι πρόγονοι μας τ’ αποκτήσαν με αγώνες
και αιματοχυσία;
για λίγα ευρώ   τη χώρα   παραδώσαν 
με το στρέμμα
αρκεί την εξουσία  να κρατήσουν ως το τέρμα

Ο Καποδίστριας είχε απαγορεύσει τις στοές
οι πολιτικοί μας θεωρούν τιμή να συμμετέχουνε σ’ αυτές
οι πιο πολλές ανθελληνικές και σφόδρα αντιδημοκρατικές
δεινά στην πατρίδα εξυφαίνουν και μαχαιριές
και τρελές  για τους μασόνους οικονομισιές

Τότε κάποιο όραμα είχαμε κάποιο σκοπό
τώρα χωρίς πυξίδα πάμε και οδηγό
παλιά με την Μεγάλη Ιδέα
μετά τον πόλεμο καινούργια να φτιάξουμε Ελλάδα  
τώρα ο σώσων εαυτόν σωθήτω
και η πατρίδα ας χαθεί   εποχή αποφράδα
και γαία πυρί μυχθίτω 

Η χώρα   στο κρεβάτι του Προκρούστη
χρόνια αγκυλωμένη
στα καρφιά της διαπλοκής και στο μαχαίρι
της ολιγαρχίας καρφωμένη
το κράτος είχε μείνει χωρίς μεταρρυθμίσεις
ζώντας με δανεικά και επιδοτήσεις
τώρα τις κάνουν  «κυβερνήσεις Ελληνικές»
για   γύπες και Αρπύιες αρπακτικές
και για  τοκογλυφικές κυβερνήσεις
το δόλωμα των  Βρυξελλών ;
οι   κοινοτικές  οι επιδοτήσεις

Θαρρείς ότι η Ελλάδα έχει φύγει
έχει μετακομίσει σε άλλη γη σε άλλα μέρη
το ολόγραμμα της μόνο παραμένει
μια  καρικατούρα  μια ουτοπία  υλιστική

Η Ελλάδα έχει χάσει  το ηθικό και την ψυχή
εδώ το   σώμα της έχει μείνει
στους Γερμανούς έχει παραδοθεί
και αργοπεθαίνει και τρεμοσβήνει
πειραματόζωο έχει γίνει

Τα δώσανε όλα τίποτα πιά δεν μένει
ακόμη και τα νερά
δώσανε θάλασσες αέρα και ξηρά
πουλήσανε τα όσια και ιερά
ο ενταφιασμός της τώρα απομένει

Επειδή η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει
και πάλι  θ’ αναστηθεί
για να φωτίζει την οικουμένη
ματαιοπονούν όσοι την θέλουν  σκλαβωμένη
και γονατιστή
ξένοι και δωσίλογοι που μας την άρπαξαν
από την αγκάλη
θα τους την πάρουμε σύντομα και πάλι
απελευθερωμένη και δυνατή
*Αμφικτύων
10/6/2016
 Κωνσταντινος Κωνσταντινίδης <kostas01@cyta.gr>