Σάββατο 11 Ιουνίου 2016

ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ



Ὅσο ἐμπεδώνεται ἡ διάχυτη βεβαιότητα πώς οἱ ἄρχοντες κανένα
σχέδιο δέν ἔχουν κατά νοῦ καί καμμία ἱκανότητα δέν διαθέτουν,
τόσο ἀπελπίζεται κι ἀποσύρεται ὁ κόσμος. Καθώς πείθεται ἡ
κοινή γνώμη πώς ἡ συντριβή τῆς χώρας εἶναι προδιαγραμμένη,
ἀναζητῶνται “λύσεις” στήν ἰδιωτεία καί τήν φυγή. Τό δέ (ὁλοένα
καί χαμηλότερο) πνευματικό, ἠθικό καί πολιτικό ἐπίπεδο ἐπιτρέπει
τήν ἄνθιση κάθε παρανοϊκῆς “ἐλπίδας”.
Ὅσο συμβιβάζεται στά οἰκονομικά ὁ Σύριζα, τόσο ἐκτραχύνεται
στά ψευτοϊδεολογικά (ἐκπαίδευση, ἀντιεθνικισμός, πολυπολιτι-
σμικότητα...). Ἡ παρατεινόμενη θητεία του σέ θέσεις εὐθύνης
τοῦ δίνει σιγά σιγά ἕναν ἀέρα καθεστωτικό, τό χαρακτηριστικό
δηλαδή ἐκεῖνο τῶν προκατόχων του, πού ἡ ὥς τώρα ἀπουσία του
λειτουργοῦσε ὑπέρ του. Καί τό λεγόμενο ἠθικό του πλεονέκτημα,
πού τό διαμόρφωσε ἡ μή ἄσκηση ἐξουσίας, εἶναι θέμα χρόνου νά
ἐξατμιστεῖ.
Ὅσο πήζει ἡ παρακμή καί ζυγώνει ὁ ζόφος στό προτεκτορᾶτο,
τόσο πιό ἐπίφοβη γίνεται ἡ Κυβέρνησή του...

ΑΝΤΙΠΑΡΑΒΟΛΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΑΡΧΑΙΑΣ – ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
Ἄν μέ καλοῦσαν νά δείξω τί ἐννοῶ μέ τόν ὅρο «ἀντιπαραβολική
διδασκαλία» νέας - ἀρχαίας ἑλληνικῆς, π.χ. στήν τρίτη τάξη
ἑνός δημοτικοῦ, θά διάλεγα ἕναν στίχο τοῦ Ὁμήρου, φερ᾿ εἰπεῖν
τόν Α 225 ἀπό τήν Ἰλιάδα, ὅπου ὁ Ἀχιλλέας ἀπευθύνει αὐτά τά
βαριά λόγια στόν Ἀγαμέμνονα: οἰνοβαρές, κυνὸς ὄμματ᾿ ἔχων,
κραδίην δ᾿ ἐλάφοιο
Γιά τό α΄ συνθετικό τοῦ «οἰνοβαρής», τόν «οἶνον», θά εἶχα νά πῶ
ὅτι, ἐνῷ ὑπάρχει σέ πάμπολλες λόγιες λέξεις (οἰνομαγειρεῖον,
οἰνοποιία κ.λπ.), στήν νέα ἑλληνική ἔχει ἀντικατασταθῆ ἀπό
τό «κρασί». Οὔτε ὅμως κι αὐτό εἶναι καινούργιο, καί θά ἔκανα
μιά ἀναφορά στόν «ἄκρατον οἶνον» καί τήν «κρᾶσιν». Γιά τό
β΄ συνθετικό «-βαρής» τά πράγματα θά ἦταν πιό ἁπλά, μέ ὅλες
τίς συσχετίσεις πρός τά «βαρύς», «βάρος», «βεβαρημένος»,
οἰνοποιία κ.λπ.), στήν νέα ἑλληνική ἔχει ἀντικατασταθῆ ἀπό
τό «κρασί». Οὔτε ὅμως κι αὐτό εἶναι καινούργιο, καί θά ἔκανα
μιά ἀναφορά στόν «ἄκρατον οἶνον» καί τήν «κρᾶσιν». Γιά τό
β΄ συνθετικό «-βαρής» τά πράγματα θά ἦταν πιό ἁπλά, μέ ὅλες
τίς συσχετίσεις πρός τά «βαρύς», «βάρος», «βεβαρημένος»,
«βαριέμαι» κ.τ.τ. Ἡ πρώτη λοιπόν βρισιά πού εἰσπράττει ὁ
Ἀγαμέμνων εἶναι: «μεθύστακας».
Ἡ δεύτερη βρισιά εἶναι ὅτι εἶναι ἀναίσχυντος, πιό λαϊκά
«σκυλλομούρης», ἔχει πρόσωπο σκύλλου. Γιά τό «κυνός», γενική
τοῦ ὀνόματος «κύων» (= σκύλλος) θά ἔλεγα πώς, παρ᾿ ὅλο
πού ἀπό τήν νέα ἑλληνική γενικῶς ἀπουσιάζει, ὑπάρχει ἡ λέξη
κυνήγι, κυνηγός (κύων + ἀγός: αὐτός πού ὁδηγεῖ σκύλλους στήν
θήρα), καί ἐπίσης, σέ ὡρισμένες διαλέκτους, π.χ. τά ποντιακά,
λέξεις ὅπως τσούνα (ἐκ τοῦ κύνα: σκύλλα), τσουνάκα, τσουνίκα,
τσουνίτζα (= σκυλλίτσα) κ.λπ. Μάλιστα, ἐκεῖ θά ἔβρισκα τήν
εὐκαιρία νά τούς μιλήσω γιά τό φαινόμενο τοῦ τσιτακισμοῦ καί
τήν ἀρχαία ἐκφορά τοῦ ὕψιλον, ὅπως συμβαίνει καί μέ τό γνωστό
κυλῶ > τσουλῶ.
Ἐνῷ, λοιπόν, στήν νέα ἑλληνική, γενικά,
ἀπουσιάζει ἡ λέξη «κύων», ὑπάρχει ἡ λέξη
«σκύλλος», «σκύλλα», ἡ τελευταία ἤδη
στόν Ὅμηρο, θά τοῦς θύμιζα δέ δι᾿ ὀλίγων
τήν ἱστορία τῆς Σκύλλας καί τῆς Χάρυβδης
- ἄν δέν τήν ἤξεραν.
Στήν περίπτωση τοῦ «ὄμματ΄» θά ἔκανα
βέβαια μιά ἀναφορά στήν προέλευση τοῦ
ν.ἑ. «μάτι» ἐκ τοῦ ὀμμάτιον, ὑποκορ. τοῦ
«ὄμμα», καί θά θυμόμουν καί τούς στίχους
τοῦ Κάλβου: «Τὸ ξίφος σφίξατε Ἕλληνες, /
τὰ ὀμμάτιά σας σηκώσατε...»
Γιά τό «ἔχων» θά περιωριζόμουν στήν
ἐπισήμανση ὅτι πρόκειται γιά κλιτή μετοχή
-ἐνῷ ἡ νέα ἑλληνική κατά κανόνα διαθέτει
ἄκλιτη μετοχή (:«ἔχοντας»)- παρ᾿ ὅλο πού,
μέσῳ τῆς λόγιας γλώσσας ἡ κλιτή μετοχή
ἔχει ἐνοφθαλμισθῆ καί στόν κορμό τῆς νέας
ἑλληνικῆς: «οἱ ἔχοντες καί κατέχοντες...».
Καί θά ἔκλεινα μέ τήν τρίτη βρισιά, «κραδίην
δ᾿ ἐλάφοιο» (ἐνν. ἔχων), ὅπου ὁ Ἀχιλλέας
κατηγορεῖ τόν Ἀγαμέμνονα πώς ἔχει
«καρδιά ἐλαφιοῦ» εἶναι δηλ. δειλός. Τόσο ἡ
λέξη «κραδίη» (ἀττ. καρδία, ν.ἑ. καρδιά) ὅσο
καί ἡ λέξη «ἔλαφος» (= ἐλάφι) ὑπάρχουν
στήν νέα ἑλληνική, θά μποροῦσα μάλιστα
νά ἐπισημάνω δημοτι κά τραγούδια πού
ἀναφέρονται σέ «λάφια».
Ἄν μοῦ ἔμενε χρόνος μπορεῖ νά ἔκανα μιά
ἀναφορά στήν γενική «ἐλάφοιο», κάνοντας
συσχετίσεις μέ τήν Γραμμική Β΄, μπορεῖ νά
τούς δίδασκα τό μέτρο τοῦ συγκεκριμένου
στίχου ἤ μπορεῖ νά τούς καλοῦσα νά τόν
τραγουδήσουμε μέ βάση τήν μουσική τῆς
παραλογῆς «Ὁ γυρισμός τοῦ ξενιτεμένου».
Τέλος, θά διάβαζα ἀπό μετάφραση ὅλο τό
ὑβρεολόγιο τοῦ Ἀχιλλέα γιά νά πάρουν
μιά γενικώτερη εἰκόνα γιά τό πῶς ἔλυναν
τίς διαφορές τους οἱ Ἕλληνες τήν ὁμηρική
ἐποχή – καί ὄχι μόνο.
Αὐτά θά ἔκανα ἐγώ, ἐφαρμόζοντας στήν
πράξη τήν ἀντιπαραβολική διδασκαλία
ἀρχαίας – νέας ἑλληνικῆς. Κι οὔτε πού θά μ᾿
ἔνοιαζε ἄν διδάσκω νέα ἤ ἀρχαῖα ἑλληνικά,
κι οὔτε πού θά μ᾿ ἔνοιαζε ἄν στό βιβλίο ὕλης
θά σημειωνόταν ὅτι δίδαξα ἕναν καί μόνο
ὁμηρικό στίχο!

Χρῖστος Δάλκος

* Διαβάζεται καί ὡς σχόλιο στήν ἀναθερ-
μανθείσα συζήτηση γιά τήν γλωσσική
διδασκαλία

https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&sqi=2&ved=0ahUKEwjD68uAup_NAhXJDMAKHZudDQIQFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.antifonitis.gr%2F&usg=AFQjCNECi_5-I_paw6PVx64oZ23kn1q8Rg&sig2=zY1OvySv3aowl87YPkQ8pA&bvm=bv.124272578,d.ZGg

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2016

Οι τοιχογραφίες του Ανακτόρου του Ορχομενού - για πρώτη φορά - όπως τις είδαμε στο νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών !




 Ένα από τα σημαντικότερα Μουσεία σ` όλη την Ελλάδα, για την κάλυψη της παλαιολιθικής περιόδου με ιδιαίτερες αναφορές στην καθημερινότητα της βοιωτικής γης, εγκαινιάστηκε το απόγευμα της Τρίτης, 7 Ιουνίου 2016 από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλο στην ιστορική πόλη τηε Θήβας. Στην τελετή των εγκαινίων χοροστάτησε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος ενώ παρών ήταν και ο Μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας κ. Γεώργιος, αρχιερείς, υπουργοί, πρώην και νυν βουλευτές, αιρετοί απ` όλη την Ελλάδα, αρχαιολόγοι και εκπρόσωποι της ακαδημαϊκής κοινότητας, κ.α. 

Ο κ. Παυλόπουλος χαρακτήρισε το συγκεκριμένο μουσείο ως «εμβληματικό», ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις 18 ενότητες στις οποίες εντάσσονται τα εκθέματα του Μουσείου προσδιορίζοντας με σαφήνεια «την αρχαιολογική τους αξία και συγχρόνως την ανεκτίμητη για το έθνος των Ελλήνων πολιτισμική κληρονομιά». Ο Περιφερειάρχης Κώστας Μπακογιάννης στον σύντομο χαιρετισμό του κατά την διάρκεια των εγκαινίων έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο μουσείο της Θήβας καταθέτοντας την υπερηφάνεια όπως είπε ολόκληρης της Στερεάς Ελλάδας. Χαρακτήρισε το μουσείο ως έργο πνοής για την Θήβα, την χώρα αλλά και ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Ανάμεσα στα όσα εντυπωσιακά μπορεί κανείς να δει στο νέο, καλαίσθητο Μουσείο Θηβών – για εμάς τους Ορχομένιους – ξεχωριστή σημασία έχει η επίσημη πρώτη έκθεση των τοιχογραφιών του Ανακτόρου που βρέθηκαν στον Ορχομενό. Κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά, κάτι που μας συγκινεί βαθιά για το εύρος του πολιτισμού που άνθισε σ` αυτό τον τόπο χιλιετίες πριν. Γι` αυτό και σας τις παρουσιάζουμε με μεγάλη συγκίνηση και χαρά!
Θα επανέλθουμε με αναλυτικότερο φωτορεπορτάζ…. 
Ο Πρόεδρος του ΔΣ κ. Λάμπρος Ρόδης, που παρευρέθηκε στα εγκαίνια  του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Θηβών με την υπεύθυνη αρχαιολόγο της περιοχής μας κα Όλγα Κυριαζή στην πτέρυγα με τα σπάνια εκθέματα από τις ανασκαφές του Ορχομενού, που αξίζει να δείτε και να θαυμάσετε από κοντά.http://orchomenos-press.blogspot.gr/2016/06/blog-post_43.html   

Μουσείο Μαστίχας: Τι θα δουν οι επισκέπτες που θα βρεθούν στο Πυργί της Χίου;


Αποτέλεσμα εικόνας για μουσείο μαστίχας




Το Μουσείο Μαστίχας Χίου βρίσκεται στα Μαστιχοχώρια, σύνολο μεσαιωνικών χωριών στη Νότια Χίο, στο μοναδικό σημείο της Μεσογείου όπου καλλιεργείται ο σχίνος της ποικιλίας Pistacia lentiscus Chia, από τον οποίο παράγεται η μαστίχα. Με αφορμή τα εγκαίνια του, στα οποία θα παρευρεθεί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, εκπρόσωποι της κυβέρνησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, μαθαίνουμε περισσότερα για το μουσείο πρότυπο για τα δεδομένα των νησιών του Βορείου Αιγαίου.
© Παρέχεται από: News247.gr
Το Μουσείο Μαστίχας Χίου σκοπεύει να αναδείξει την παραγωγική ιστορία της καλλιέργειας και την επεξεργασίας της μαστίχας, την οποία εντάσσει στο πολιτιστικό τοπίο της Χίου. Μέσα από το πρίσμα της εγγραφής από την UNESCO της παραδοσιακής μαστιχοκαλλιέργειας στον Αντιπροσωπευτικό κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας, το 2014, έμφαση δίνεται στη διαχρονία και την αειφορία του χιώτικου αυτού προϊόντος.

Η μόνιμη έκθεση του μουσείου

© Παρέχεται από: News247.gr Η μόνιμη έκθεση πραγματεύεται τη μαστίχα Χίου ως μοναδικό φυσικό προϊόν. Στην εισαγωγή, μαθαίνουμε για το σχίνο και τη μαστίχα, την ρητίνη που το 2015 αναγνωρίστηκε ως φυσικό φάρμακο.
  • Στην πρώτη ενότητα ανακαλύπτουμε την παραδοσιακή τεχνογνωσία της μαστιχοκαλλιέργειας.
  • Στην δεύτερη ενότητα παρατηρούμε πώς η διαχείριση της μαστίχας ιστορικά διαμόρφωσε το αγροτικό και οικισμένο τοπίο της νότιας Χίου και των Μαστιχοχωρίων.
  • Στην τρίτη ενότητα ενημερωνόμαστε για τη συνεταιριστική εκμετάλλευση και μεταποίηση της μαστίχας στους νεότερους χρόνους, που σηματοδοτεί ένα σημαντικό κεφάλαιο της παραγωγικής ιστορίας της Χίου. 
© Παρέχεται από: News247.gr
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις χρήσεις με τις οποίες η μαστίχα σήμερα ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο. Η μουσειακή εμπειρία ολοκληρώνεται στην υπαίθρια έκθεση, στην οποία το κοινό έρχεται σε επαφή με το φυτό και το φυσικό περιβάλλον στο οποίο  ευδοκιμεί.

Ένα σύγχρονο μουσείο

Το νέο μουσείο που εγκαινιάζεται από τον ίδιο τον πρόεδρο της Δημοκρατίας το Σάββατο, περιλαμβάνει πέραν των εκθεμάτων, εφαρμογές πολυμέσων, ταινίες, μακέτες, αλλά και πρωτότυπα μηχανήματα σε λειτουργία, προκειμένου ο επισκέπτης να είναι σε θέση να κατανοήσει καλύτερα την ιστορία, αλλά και τη διαδικασία παραγωγής της μαστίχας.

Στην Αίθουσα «Σχίνος» (αίθουσα πολλαπλών χρήσεων) φιλοξενούνται περιοδικές εκθέσεις, οργανώνονται εκδηλώσεις και αναπτύσσονται δράσεις πολιτισμού, ενώ στην αίθουσα «Κεντητήρι» εκπονούνται εκπαιδευτικά προγράμματα.

Info:

Πυργί, Θέση Ράχη (Τεπέκι)
Ώρες λειτουργίας
1η Μαρτίου - 15 Οκτωβρίου: 10:00 - 18:00
16 Οκτωβρίου - 28 Φεβρουαρίου: 10:00 - 17:00
Κλειστό: Κάθε Τρίτη, 1η Ιανουαρίου, Μ. Παρασκευή (μέχρι 12:00 μ.μ.), Κυριακή του Πάσχα, 1η Μαΐου, 7 Ιουλίου (τοπική εορτή), 15 Αυγούστου, 25-26 Δεκεμβρίου
Εισιτήριο
Γενική είσοδος: 3 ευρώ
Μειωμένο εισιτήριο: 1,5 ευρώ (σε φοιτητές, πολύτεκνες οικογένειες, ανέργους και εργαζόμενους στον Όμιλο Πειραιώς)

http://www.msn.com/el-gr/news/culture/%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b5%ce%af%ce%bf-%ce%bc%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%af%cf%87%ce%b1%cf%82-%cf%84%ce%b9-%ce%b8%ce%b1-%ce%b4%ce%bf%cf%85%ce%bd-%ce%bf%ce%b9-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%ce%ba%ce%ad%cf%80%cf%84%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%b8%ce%b1-%ce%b2%cf%81%ce%b5%ce%b8%ce%bf%cf%8d%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%80%cf%85%cf%81%ce%b3%ce%af-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%87%ce%af%ce%bf%cf%85/ar-AAgT9D6?li=BBqxHCu&ocid=SK2MDHP 

ΑΓΝΩΡΙΣΤΗ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ - Τα δώσανε όλα τίποτα πιά δεν μένει ακόμη.... - Τού Κων. Κωνσταντινίδη


«Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονότερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά, δεν είναι ο τόπος μας, αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα με μια πολύ βαριά νοσταλγία. Να νοσταλγείς τον τόπο σου, ζώντας στον τόπο σου, τίποτε δεν είναι πιο πικρό».  –Γεώργιος Σεφέρης

ΑΓΝΩΡΙΣΤΗ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ

Στα ενενήντα παρά δυό μου χρόνια
τίποτα δεν  βλέπω τώρα όμοια
της Ελλάδας η ψυχή χάθηκε η προαιώνια
όλα άλλαξαν  που αυξήθηκαν τα ψώνια

Πολύχρωμη  και πολυπολιτισμική η χώρα
το εθνικό της έχασε το χρώμα
ο Έλληνας εξουθενωμένος
στης υποταγής  το στρώμα
ξένοι εισέβαλαν μιλιούνια και  έρχονται ακόμα

Νέα ψευτο-ιδανικά  και πανθρησκείες
πάμπολλες οι μηχανές και θαυμαστές
τεχνολογίες
φτωχούς είχαμε και παλιά
όχι όμως άστεγους και παρίες
τώρα παντού τους βλέπεις, στους δρόμους
στα λιμάνια , στις πλατείες  

Αλλάζουν ακόμη και  τους θεούς
μόνον οι πολιτικοί μας δεν αλλάξαν
πάντα ψέματα έλεγαν στο λαό
και με χρέη από το 21’ μας βουλιάξαν

Και παλιά είμαστε φτωχοί
τεχνολογικά καθυστερημένοι
είχαμε όμως αξιοπρέπεια και τιμή
σαν μια γροθιά είμαστε ενωμένοι

Την πατρίδα μου παρέδωσαν σε ξένους σεμπριά
για εκατό παρά ένα χρόνια
τώρα νοιώθω φιλοξενούμενος
για λίγα ‘ευρά’
και αυτά με μύριους εξευτελισμούς
και με καψόνια

Με διαταγή της διεθνούς εξουσίας
στους λάθρους εισβολείς  αναγείραμε πόλεις και χωρία
για να γεννοβολήσουν του Αλλάχ παιδία
και την πατρώα θρησκεία (του Ιησού και του Διός)
να βάλουν στη γωνία

Μαυρογιαλούρους είχαμε και παλιά  
τουλάχιστον ήταν Έλληνες   δεν τους είχαν ξένοι υποτακτικούς
τώρα είναι λακέδες εντολές παίρνουν από αλλού
την ‘λαϊκή κυριαρχία’  ξεφτίλα   θεωρούν
σαν άχρηστη  την πετάνε κουρελού

Αλλάζουν τα συντάγματα κατά το δοκούν
για   τα δημοκρατικά ιδανικά αδιαφορούν
παρά την ρητορεία  
στους ξένους παραχωρούν την εθνική κυριαρχία
τι κι’ αν  οι πρόγονοι μας τ’ αποκτήσαν με αγώνες
και αιματοχυσία;
για λίγα ευρώ   τη χώρα   παραδώσαν 
με το στρέμμα
αρκεί την εξουσία  να κρατήσουν ως το τέρμα

Ο Καποδίστριας είχε απαγορεύσει τις στοές
οι πολιτικοί μας θεωρούν τιμή να συμμετέχουνε σ’ αυτές
οι πιο πολλές ανθελληνικές και σφόδρα αντιδημοκρατικές
δεινά στην πατρίδα εξυφαίνουν και μαχαιριές
και τρελές  για τους μασόνους οικονομισιές

Τότε κάποιο όραμα είχαμε κάποιο σκοπό
τώρα χωρίς πυξίδα πάμε και οδηγό
παλιά με την Μεγάλη Ιδέα
μετά τον πόλεμο καινούργια να φτιάξουμε Ελλάδα  
τώρα ο σώσων εαυτόν σωθήτω
και η πατρίδα ας χαθεί   εποχή αποφράδα
και γαία πυρί μυχθίτω 

Η χώρα   στο κρεβάτι του Προκρούστη
χρόνια αγκυλωμένη
στα καρφιά της διαπλοκής και στο μαχαίρι
της ολιγαρχίας καρφωμένη
το κράτος είχε μείνει χωρίς μεταρρυθμίσεις
ζώντας με δανεικά και επιδοτήσεις
τώρα τις κάνουν  «κυβερνήσεις Ελληνικές»
για   γύπες και Αρπύιες αρπακτικές
και για  τοκογλυφικές κυβερνήσεις
το δόλωμα των  Βρυξελλών ;
οι   κοινοτικές  οι επιδοτήσεις

Θαρρείς ότι η Ελλάδα έχει φύγει
έχει μετακομίσει σε άλλη γη σε άλλα μέρη
το ολόγραμμα της μόνο παραμένει
μια  καρικατούρα  μια ουτοπία  υλιστική

Η Ελλάδα έχει χάσει  το ηθικό και την ψυχή
εδώ το   σώμα της έχει μείνει
στους Γερμανούς έχει παραδοθεί
και αργοπεθαίνει και τρεμοσβήνει
πειραματόζωο έχει γίνει

Τα δώσανε όλα τίποτα πιά δεν μένει
ακόμη και τα νερά
δώσανε θάλασσες αέρα και ξηρά
πουλήσανε τα όσια και ιερά
ο ενταφιασμός της τώρα απομένει

Επειδή η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει
και πάλι  θ’ αναστηθεί
για να φωτίζει την οικουμένη
ματαιοπονούν όσοι την θέλουν  σκλαβωμένη
και γονατιστή
ξένοι και δωσίλογοι που μας την άρπαξαν
από την αγκάλη
θα τους την πάρουμε σύντομα και πάλι
απελευθερωμένη και δυνατή
*Αμφικτύων
10/6/2016
 Κωνσταντινος Κωνσταντινίδης <kostas01@cyta.gr>

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016

Νέα στοιχεία για τη χρήση του μηχανισμού των Αντικυθήρων.... - Το τάμπλετ των ισχυρών της αρχαιότητας



Νέα στοιχεία για τη χρήση του μηχανισμού των Αντικυθήρων προέκυψαν από την πλήρη ανάγνωση των σωζόμενων επιγραφών στις επιφάνειές του, καθώς οι ειδικοί ανέγνωσαν το 99,9% των χαρακτήρων (γράμματα, σύμβολα, αριθμοί).  

 Νέα στοιχεία για τη χρήση του μηχανισμού των Αντικυθήρων προέκυψαν από την πλήρη ανάγνωση των σωζόμενων επιγραφών στις επιφάνειές του, καθώς οι ειδικοί ανέγνωσαν το 99,9% των χαρακτήρων… Είναι ένα από τα γοητευτικότερα αινίγματα της αρχαιότητας. Ενα μυστηριώδες αντικείμενο, το οποίο, αν δεν είχε εντοπιστεί στον βυθό των Αντικυθήρων το 1901, δεν θα πιστεύαμε ποτέ ότι πράγματι κατασκευάστηκε πριν από περίπου 2.000 χρόνια. Χρειάστηκε εντατική έρευνα από το 2005 μέχρι το 2016, καθώς και η συνδρομή της σύγχρονης τεχνολογίας με τομογράφο ακτίνων Χ, για να μπορούμε σήμερα να μιλήσουμε με βεβαιότητα για τη χρήση του.
Οι επιστήμονες διάβασαν το 99,9% των επιγραφών στις σωζόμενες επιφάνειες στο εσωτερικό και στο εξωτερικό του, αποκαλύπτοντας όχι μόνο ένα εγχειρίδιο λειτουργίας αλλά και ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον θεωρητικό κείμενο για την αρχαία αστρονομία, που μας έρχεται κατ’ ευθείαν από τον 1ο - 2ο π.Χ. Μέσα από τις 3.400 χαρακτήρες (γράμματα, σύμβολα, αριθμοί) ανέγνωσαν λέξεις και φράσεις. Ετσι έχουμε ευκρινέστερη «εικόνα» ακόμα και για το υπόλοιπό τμήμα του μηχανισμού που δεν βρίσκεται στα χέρια μας. Ξέρουμε πλέον τι έσπασε από αυτόν κατά το ναυάγιο και αν ποτέ το βρουν οι δύτες που συνεχίζουν την έρευνα τα τελευταία τρία χρόνια, θα είναι η ανακάλυψη του αιώνα.
Στην ουσία είναι η πρώτη φορά που έχουμε στα χέρια μας ένα είδος σύνοψης σε μηχανική απεικόνιση για το τι ήξεραν οι αρχαίοι για τις κινήσεις των ουρανίων σωμάτων στο στερέωμα, μια εικόνα του δικού τους σύμπαντος κλεισμένη σε έναν περίπλοκο μηχανισμό. Στην αρχαιότητα το αντικείμενο είχε τη μορφή ενός ξύλινου κουτιού (ύψους 33 εκατ., πλάτους 18 εκ. και βάθους 8 εκ.) με 27 χάλκινα γρανάζια, τα οποία επιτελούσαν σύνθετες κινήσεις, φανερώνοντας τους ηλιακούς και σεληνιακούς μήνες σε κύκλο 19 ετών, τις εκλείψεις τους, τις κινήσεις των πέντε γνωστών πλανητών τότε (Ερμής, Αφροδίτη, Αρης, Δίας, Κρόνος), ενώ υπήρχε δείκτης και για τον ζωδιακό κύκλο. Παράλληλα, το αντικείμενο αυτό εκτός από πλανητάριο ήταν και ημερολόγιο, ενώ είχε ενδείξεις και για πότε τελούνταν οι κυριότεροι αθλητικοί αγώνες της αρχαιότητας. (Στην Ολυμπία, στη Νεμέα, τα Ισθμια στην Κόρινθο και στους Δελφούς.) Ο πρώτος του κάτοχος (πριν μπει στο ελληνικό εμπορικό πλοίο με πλου μάλλον από την Πέργαμο στη Ρώμη) είχε το σπάνιο προνόμιο να μπορεί να βρίσκει εύκολα όλα αυτά τα στοιχεία που οι κοινοί άνθρωποι δεν είχαν πρόσβαση. Προφανώς πρέπει να ήταν πλούσιος και ισχυρός, μιας και είχε το τάμπλετ της αρχαιότητας!
Στην αποψινή εκδήλωση της Ιστορικής Βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Λασκαρίδη στον Πειραιά στις 7.30 μ.μ. (2ας Μεραρχίας και Ακτή Μουτσοπούλου), οι Ελληνες και οι ξένοι ειδικοί που το μελέτησαν θα μιλήσουν για το ποιος μπορεί να ήταν ο κατασκευαστής του αλλά και από ποια πόλη του αρχαίου κόσμου προερχόταν. Είναι σχεδόν βέβαιον ότι αυτός που το έφτιαξε στηρίχθηκε σε κατακτήσεις του Αρχιμήδη, ο οποίος ζούσε στις Συρακούσες. Μπορεί ενδεχομένως να ήταν ο Ιππαρχος ή και ο Ποσειδώνιος από τη Ρόδο.
Μερικά από τα σπουδαιότερα νέα στοιχεία που έφεραν στο φως οι επιστήμονες αφορούν ένα εξειδικευμένο σύστημα πρόβλεψης εκλείψεων, καθώς και την κατάταξή τους σε κατηγορίες, ανάλογα με το μέγεθος, το χρώμα και την κατεύθυνσή τους (Ανατολή – Δύση – Βορράς – Νότος). Ταυτόχρονα αντλούμε πολλά συμπεράσματα για τους τόπους καταγραφής των αστρονομικών φαινομένων στην αρχαιότητα, μιας και τα ουράνια σώματα φαίνονται διαφορετικά, ανάλογα με το γεωγραφικό πλάτος απ’ όπου τα παρατηρεί κανείς. Το ημερολόγιο δίνει επίσης ενδείξεις για την πόλη όπου κατασκευάστηκε ο μηχανισμός ή επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί, καθώς κάθε πόλη-κράτος είχε τους δικούς της μήνες. Στην εκδήλωση θα απευθύνει χαιρετισμό ο πρόεδρος του Ιδρύματος, Πάνος Λασκαρίδης, ο Ευθύμιος Νικολαΐδης, εκδότης περιοδικού Almagest, και ο Ματιάς Μπιτέ, διευθυντής Ερευνας και Ανάπτυξης Hublot SA. Θα μιλήσουν οι Γιάννης Μπιτσάκης, φυσικός και ιστορικός των επιστημών και της τεχνολογίας, ο Αγαμέμνων Τσελίκας, φιλόλογος και παλαιογράφος, ο Αλεξάντερ Τζόουνς, καθηγητής αρχαίων επιστημών, ο Ξενοφών Μουσάς, καθηγητής φυσικής διαστήματος, ο Μάικ Εντμουντς, ομότιμος καθηγητής αστροφυσικής.

http://www.msn.com/el-gr/news/techandscience/%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%AC%CE%BC%CF%80%CE%BB%CE%B5%CF%84-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B9%CF%83%CF%87%CF%85%CF%81%CF%8E%CE%BD-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82/ar-AAgPsfE 

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016

Ζήσε ΤΩΡΑ ! ! Η ζωή δεν είναι μια στιγμή αλλά πολλές. - Της Ελλάνθεια Εφη Παππά

Εικόνα

Κέρδισε με το σπαθί σου μια καλή δουλειά, την ποιότητα ζωής σου, την αξιοπρέπεια σου, την ευτυχία σου. Ταξίδεψε στα τέσσερα πέρατα της Γης, όχι σαν τουρίστας που συγκρίνει τη χώρα του με όσα θα δει, αλλά ως ένας άνθρωπος με ανεξάρτητο πνεύμα και ανοιχτό μυαλό.
Δέξου τη διαφορετικότητα, ετοιμάσου για την ανακάλυψη…Κράτα τη μοναδικότητά σου, αλλά με σεβασμό στον εαυτό σου και στους γύρω σου. Στήριξε αυτό που είσαι και αυτό που πιστεύεις, όμως άκουσε και τι έχουν να σου πουν και οι άλλοι.Αγάπα τον εαυτό σου αλλά να επιμένεις να μαθαίνεις και να γίνεσαι καλύτερος.
Έχε το θάρρος της γνώμης σου και όταν κάνεις λάθος παραδέξου το. Μοιράσου. Είτε είναι υλικά αγαθά, είτε συναισθήματα. Άσε για λίγο το «παίρνω» κατά μέρος. Δώσε, χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα.
Να βρεις τουλάχιστον έναν πραγματικό φίλο. Όχι γνωστό, όχι περαστικό από τη ζωή σου. Έναν φίλο ζωής που θα ξέρεις ότι μεταξύ σας μικρότητες και εγωισμοί δεν υπάρχουν. Μόνο αγάπη και ανθρωπιά.

Βρες την ταυτότητά σου, το στιλ σου όσον αφορά την εμφάνισή σου αλλά και την προσωπικότητά σου. Ανεξάρτητα από τον περίγυρό σου ή από τη μόδα που έρχεται, φεύγει, αλλάζει. Φέρε τις τάσεις της κάθε εποχής στα μέτρα σου.Συμφιλιώσου όσο μπορείς με τις αλλαγές και την ρευστότητα της ζωής.
Να βλέπεις το ποτήρι πάντα μισογεμάτο. Θα δικαιωθείς.Ζήσε τον μεγάλο έρωτα όταν σου δοθεί η ευκαιρία. Ακόμα και αν δεν έχει διάρκεια, θα είσαι ήδη πολύ τυχερός που το έζησες. Αν πάλι κρατήσει τι άλλο θες;
Να μάθεις να ακούς. Θα καταλάβεις πολλά πράγματα, θα κερδίσεις την εκτίμηση των συνανθρώπων σου και με τον καιρό θα γίνεις ένας πολύ ενδιαφέρον συνομιλητής.Η στενοχώρια, η αποτυχία και η απογοήτευση είναι μέσα στη ζωή. Μάθε να αγωνίζεσαι, να τα ξεπερνάς και να βγαίνεις πάλι στην φωτεινή πλευρά της ζωής σοφότερος από τέτοιες εμπειρίες. Άρα νικητής.
Δεν χρειάζεται να δείχνεις cool και χαλαρός ακόμα κι αν δεν νιώθεις έτσι. Αυτό βγάζει ανασφάλεια και απομακρύνει τους ανθρώπους από κοντά σου. Κοιτά τι είναι αυτό που σε ενοχλεί και αν μπορείς κάνε κάτι αμέσως. Αν δεν μπορείς με κανέναν τρόπο γύρνα σελίδα, βγάλε τη “μάσκα” και προχωρά μπροστά.Βάλε στόχους. Διεκδίκησε πράγματα με υπομονή και επιμονή. Δεν είναι ότι τα απαιτείς αλλά παλεύεις να τα κερδίσεις. Δεν μπορεί κανείς να σου το στερήσει αυτό.
Μάθε να ξεχωρίζεις ότι αξίζει πολύ περισσότερο η υγεία και η αγάπη από ένα ζευγάρι μοδάτα παπούτσια. Μπορεί να μοιάζει προφανές αλλά πόσες φορές το έχεις αναλογιστεί; Βγάλε από τη ζωή σου τη ματαιότητα.Μην ξανασκεφτείς ποτέ “τι θα πει ο κόσμος ” όταν πας να πάρεις μια απόφαση. Εάν νιώθεις πραγματικά καλά με την απόφασή σου και δεν ενοχλείς, πληγώνεις ή προσβάλεις κανέναν με το να την πραγματοποιήσεις, τότε προχώρα!
Νιώσε ευγνώμων και τυχερός για πράγματα που θεωρείς αυτονόητα και δεδομένα στη ζωή σου. Δες αλλιώς την καθημερινότητά σου. Μην σταματήσεις ποτέ να ονειρεύεσαι. Ακόμα και αν τα όνειρά σου μοιάζουν άπιαστα, τρελά και πολύ μακριά από την πραγματικότητα. Είναι ωραίο να κάνεις ένα μικρό “ταξίδι” στη φαντασία σου. Θα αντλήσεις χαρά αλλά και ιδέες που μπορεί να εφαρμόσεις στην πραγματικότητα. Άλλωστε όλα ξεκινούν από μια σκέψη, μια ιδέα, ένα όνειρο.
Δείξε την αγάπη σου σε όσους το αξίζουν. Πες τους πόσο ξεχωριστοί είναι για σένα. Μην ξεχνάς να λες ευχαριστώ, συγγνώμη. Μην περιμένεις να βρεις δουλειά, να πάρεις προαγωγή, να ερωτευτείς, να κάνεις ένα παιδί, να χάσεις τα περιττά κιλά, να ξεπληρώσεις τα δάνεια, να τελειώσεις όλες σου τις υποχρεώσεις για να νιώσεις ευτυχισμένος. Η κατάλληλη στιγμή να νιώσεις ευτυχισμένος είναι τώρα! Τώρα που διαβάζεις αυτές τις γραμμές.
Η ζωή δεν είναι μια στιγμή αλλά πολλές. Δεν είναι μόνο εκεί που θες να φτάσεις. Οι πραγματικές εμπειρίες είναι στη διαδρομή. Πάντα θα υπάρχουν υποχρεώσεις. Πάντα θα υπάρχουν πράγματα που πρέπει να γίνουν. Γιατί πολύ απλά έτσι είναι η ζωή. Μην αφήνεις, λοιπόν, να περνάει άλλο ο καιρός άσκοπα μέχρι να…και μέχρι να…
Ζήσε ΤΩΡΑ
Υστ. Δεν ζούμε πάντα τη ζωή μας. Γι’ αυτό μαραζώνουμε. 
Μη φοβάσαι να χαρείς. Νιώσε ευγνωμοσύνη. 
Μη φοβάσαι να ευτυχήσεις. Γι’ αυτό ζεις.
Εισαι εδω στη ζωή στη γη, για να χαρείς!! Να μοιραστείς όλα τα όμορφα, όλες τις σκέψεις σου, να δοκιμάσεις, να πέσεις, να ξανασηκωθείς.

Τρίτη 7 Ιουνίου 2016

10ο ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ 10-11-12/06/2016



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

11 ΙΟΥΝΙΟΥ 2016
ΧΟΡΕΥΤΙΚΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ
https://www.facebook.com/100009810186161/videos/299928990344105/

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΞΑΚΟΥΣΤΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Η ΧΩΡΑ, ΠΟΥ ΕΔΙΩΞΕΣ ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΚΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ `ΣΑΙ ΤΩΡΑ,  ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΘΑ `ΣΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.....
https://youtu.be/HHSYCja9-Es

Βίντεο https://youtu.be/32v7JU5NSVI 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3η Ημέρα 12 ΙΟΥΝΙΟΥ 2016

ΧΟΡΩΔΙΑ ΕΝΩΣΙΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
https://youtu.be/_qpAEWRpGQU 

ΜΙΚΤΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ
https://youtu.be/6Vrb5HPAFyo  
https://youtu.be/a7dCYZNCUIQ

ΧΟΡΩΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΝΓΡΙΤΙΝΩΝ ''Ο ΒΙΣΆΛΤΗΣ''
https://youtu.be/mOI0BRexZEg

ΧΟΡΩΔΙΑ Ε.Π.Ω.Φ. - ΣΕ ΕΝΤΕΧΝΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ
https://youtu.be/AZCk_SQtGkc