Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Δείτε τo μεγαλύτερο μνημείο του αρχαίου κόσμου - Το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Διός 435 π.Χ


Le Jupiter Olympien ou l'art de la sculpture antique.jpg

Η Ολυμπία, ως ιερός χώρος, όπου κάθε τέσσερα χρόνια τελούνταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες, συγκέντρωνε πλήθος ναών και άλλων λατρευτικών χώρων, όπου δεσπόζουσα θέση κατείχε ο ναός του Δία.

Στα πρώτα στάδια τελέσεως των Ολυμπιακών αγώνων ήταν μια λιτή κατασκευή. Με την πάροδο του χρόνου δημιουργήθηκε η ανάγκη για ένα αντάξιο οικοδόμημα.
Έτσι το 466 π.Χ. ξεκίνησε η κατασκευή ενός λαμπρού δωρικού ναού αντάξιου του Παρθενώνα. Το έργο ανέλαβε ο αρχιτέκτων Λίβων ο Ηλείος και τελείωσε το 456 π.Χ., παραδίδοντας στην ανθρωπότητα ένα εξαίρετο δημιούργημα αρμονίας, τον δεύτερο σε μέγεθος μετά τον Παρθενώνα ναό στον Ελληνικό χώρο, με διαστάσεις 64, 12Χ27, 68 μέτρα και συνολικό ύψος 20,25 μέτρα.

Ένας μεγαλόπρεπος ναός έπρεπε να φιλοξενεί και το ανάλογο άγαλμα του θεού στον οποίο ήταν αφιερωμένος. Το άγαλμα ανατέθηκε στον περίφημο Αθηναίο γλύπτη Φειδία γύρω στο 435 π.Χ. και είχε ύψος περίπου 14 μέτρα χωρίς το βάθρο του.

Το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Ολυμπίου Διός ήταν από τα μεγαλύτερα μνημεία του αρχαίου κόσμου και ήταν ένα από τα επτά θαύματα για μια περίοδο 800 ετών ενώ αποτέλεσε αριστούργημα τέχνης και τεχνική, δέσποζε στον ναό της Ολυμπίας και συγκέντρωνε χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο.

Το βάθρο του αγάλματος, από γαλάζιο ελευσίνιο μάρμαρο με πλουσιότατη γλυπτή διακόσμηση, είχε διστάσεις 1 μέτρο ύψος, 6,65 μέτρα μήκος και δέκα μέτρα βάθος.
Μεγάλη ποικιλία πολύτιμων υλικών χρησιμοποιήθηκαν για το αριστούργημα αυτό. Ο Δίας καθόταν επάνω σε ένα θρόνο, ο οποίος ήταν εβένινος και είχε κατασκευασθεί από χαλκό, χρυσό, ελεφαντόδοντο και διάφορες πολύτιμες πέτρες.

Ο θρόνος ήταν διακοσμημένος από τους μαθητές του, Πάναινο και Κωλώτη, με μυθολογικές παραστάσεις. Το γυμνό σώμα του Δία ήταν φτιαγμένο από ελεφαντόδοντο και ο μανδύας του ήταν καλυμμένος από χρυσά φύλλα, διακοσμημένα με κρίνους και ζωδιακές σκηνές και κάλυπτε το υπόλοιπο σώμα ως τα πόδια.

Τα σανδάλια του ήταν χρυσά, το κεφάλι του ήταν στεφανωμένο με ασημένιο στεφάνι ελιάς, και τα μαλλιά του και η γενειάδα του ήταν από χρυσό. Διάφοροι πολύτιμοι λίθοι ήταν κολλημένοι πάνω στην πυκνή του γενειάδα. Στο δεξί του χέρι κρατούσε την νίκη φτιαγμένη από χρυσό και ελεφαντόδοντο και στο αριστερό του κρατούσε σκήπτρο, φτιαγμένο από όλα τα γνωστά μέταλλα εκείνων των χρόνων, με αετό στην κορυφή.

Η ευαισθησία του ελεφαντόδοντου στην υγρασία, σε συνδυασμό με το υγρό κλίμα της περιοχής, δημιούργησε την ανάγκη για ειδική περιποίηση του αγάλματος. Για το λόγο αυτό, το άγαλμα τοποθετείτο κατά περιόδους σε μια ειδική δεξαμενή με λάδι, η οποία υπήρχε κάτω από το δάπεδο.

Το πρόσωπο ήταν επιβλητικό, και όταν ο Πάναινος ρώτησε τον Φειδία από πού το εμπνεύστηκε αυτός απάντησε από τον Όμηρο.


ΠΗΓΗ:Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΜΟΣ

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

«Διάσωση»-βιασμός, I Γιάννης Σιάτρας, «Οι ζημιές μας κέρδη τους. Η λεηλασία της Ελλάδας. Τα αποτελέσματα μιας ανεύθυνης πολιτικής», εκδ. EuroCapital, Αθήνα 2013, σελ. 400.



«Διάσωση»-βιασμός, I

Γιάννης Σιάτρας, «Οι ζημιές μας κέρδη τους. Η λεηλασία της Ελλάδας. Τα αποτελέσματα μιας ανεύθυνης πολιτικής», εκδ. EuroCapital, Αθήνα 2013, σελ. 400.

Η οικονομική ιστορία της Ελλάδας είναι η ιστορία των δανείων της. Από το 1824, με τα δάνεια της Ελληνικής Επανάστασης, μέχρι σήμερα, η χώρα διαρκώς εξαρτάται από χρέη, τα οποία μάλιστα συνδέονται με όλα τα σημαντικά γεγονότα της ελληνικής ιστορίας. Τα δάνεια της περιόδου 1879-1893 είναι διαφωτιστικά για την όλη αρρωστημένη κατάσταση: το ελληνικό δημόσιο είχε χρεωθεί 640 εκατομμύρια φράγκα έναντι πραγματικού ποσού 464 εκατομμυρίων· από αυτά εισέπραξε τα 348 εκατομμύρια και, ενώ μέχρι το φθινόπωρο του 1893 είχε επιστρέψει 367,7 εκατομμύρια, δηλαδή 20 εκατομμύρια περισσότερα απ’ όσα πραγματικά είχε λάβει, εξακολουθούσε να χρωστά 556,8 εκατομμύρια! Η εξάρτηση της χώρας από χρέη συγκαλύπτεται επιμελώς, επισημαίνει ο Γιάννης Σιάτρας στο βιβλίο του «Οι ζημιές μας κέρδη τους», ώστε να μη γίνεται αντιληπτό από τους Έλληνες ότι ζουν σε ένα ανελεύθερο κράτος, με κυβερνήσεις-ανδρείκελα των ξένων δυνάμεων......................

Το πρώτο μέρος της βιβλιοπαρουσίασης, εδώ: http://www.tomtb.com/zhm-kerd-diaswsi-viasmos-i-gstoub-6629/ 
  http://antifonitis.gr/online/





Κυριακή 1 Μαρτίου 2015

Πυρφορος Ελλην: Οι Αναθεματισμοί εναντίον των Ελλήνων - ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ....! !

Κάνε κλίκ >>Πυρφορος Ελλην: Οι Αναθεματισμοί εναντίον των Ελλήνων:   Οι αναθεματισμοί της χριστιανικής εκκλησίας κατά του Ελληνισμού εις το Συνοδικόν της Αγίας εν Αντιοχείας το 267 μ.Χ. και...

 Αποτέλεσμα εικόνας για Οι Αναθεματισμοί εναντίον των Ελλήνων

ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ στο χωριό μου. - Της Άνοιξης Πασχαλίδου...

Αποτέλεσμα εικόνας για ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ στο χωριό μου.

 Με το ξημέρωμα της 1ης του Μάρτη, τα παιδάκια έβγαιναν παρέες – παρέες και τραγουδούσαν τα κάλαντα της χελιδόνας, σ’ όλα τα σπίτια του χωριού. Μερικά κρατούσαν στα χέρια τις ξύλινες χελιδόνες που στροβιλίζονταν δεξιά κι αριστερά κι άλλα τα καλαθάκια για τ’ αυγά που τους έδιναν οι νοικοκυρές.
Με τα χελιδονίσματα αποχαιρετούσαν το βαρύ χειμώνα και καλωσόριζαν τον ερχομό της Άνοιξης. Τραγουδούσαν για το ξύπνημα της φύσης, για τη βλάστηση των φυτών, για την αναπαραγωγή των ζώων και την ευφορία της γης που ήταν άμεσα συνδεμένη με τη δική τους ζωή και προκοπή.
Χτυπούσαν με τη μαγκούρα την πόρτα των σπιτιών κι έβγαινε η νοικοκυρά.
- Να τα πούμει θειά; ρωτούσαν.
- Πέστει τα ….πέστει τα πιδούδια μ’, απαντούσε εκείνη.
Άρχιζαν όλα μαζί όσο πιο δυνατά μπορούσαν.

Χελιδόνα έρχεται από τη Μαύρη Θάλασσα,
θάλασσα επέρασε τη φωλιά θεμέλιωσε,
έκατσε κι ελάλησε και γλυκά κελάηδησε,
Μάρτη – Μάρτη μου καλέ και Φλεβάρη χιοναρέ,
κι ο Απρίλης ο γλυκύς, έφτασε δεν είν’ μακρύς.
Τα κατσίκια να πηδούν και να τρώνε τα κλαδιά,
τα ορνίθια να κλωσούν και να βγάζουνε πουλιά.
Μας ήρθε ο Μάρτης, μας ήρθε ο καλός μας,
έξω ψύλλοι και ποντικοί, μέσα γάμος και χαρά
κι η καλή νοικοκυρά φουρκαλούσε κι έδινε
από πέντε- έξι αυγά.
- Κι του χρόν’ !!!
- Κι του χρόν’ γειρά να είστει να τα ξαναπείτει μάνα μ’, απαντούσε η κυρά κι άφηνε με προσοχή δυο – τρία αυγά στο καλάθι των παιδιών για ρεγάλο.
Από μέρες πριν τα μεγαλύτερα παιδιά έφτιαχναν τη χελιδόνα. Πελεκούσαν ένα κομμάτι ξύλο και του ‘διναν μορφή πουλιού, της χελιδόνας με τα φτερά ανοιχτά και την ψαλιδωτή ουρά. Κάρφωναν στην κοιλιά του πουλιού ένα μεγάλο καρφί. Τύλιγαν γύρω απ’ το καρφί πολλές φορές ένα κομμάτι σπάγκο. Έκοβαν ένα κοντό κομμάτι καλάμι και άνοιγαν μια τρύπα στη μέση. Περνούσαν την άκρη του σπάγκου από την τρύπα και την έβγαζαν στο πλάϊ. Τοποθετούσαν τη χελιδόνα πάνω στο καλάμι και τραβώντας το σπάγκο από δίπλα έκαμναν το ξύλινο ομοίωμα να περιστρέφεται δεξιά κι αριστερά κάνοντας θόρυβο και φασαρία ....φρρρτ – φρρρτ ... φρρρτ - φρρρτ.
Στα πιο μικρά παιδιά την πρώτη του Μάρτη οι μανάδες έβαζαν στα χέρια και στα δάχτυλα βραχιολάκια και δαχτυλίδια από άσπρη και κόκκινη στριμμένη κλωστή την ‘’Μαρτιά ’’.
Στο τέλος του μήνα, τα αθώα παιδάκια έβγαζαν τις κλωστές απ' τα χεράκια τους και τις τοποθετούσαν πάνω σε άσπρες πέτρες. Περίμεναν τα λελέκια να πάρουν τις ασπροκόκκινες κλωστές και να τους φέρουν για δώρο καινούργια παπούτσια για το Πάσχα.